|
|
RoodWit81
|
|
|
3 man op 1 positie is een beetje veel. Van der Hoorn en Veltman een jaar op de bank laten zitten en af en toe in laten vallen is ook niet echt handig. Alderweireld is de meest ervaren man op die plek en ik denk dat hij dan ook wel het meest in aanmerking komt om opgesteld te worden. Tenzij Veltman/Van der Hoorn het beter doen op de training. Maar dan zit Toby weer op de bank en zal hij ook weer minder in de picture komen bij de grote clubs (waar je als speler dan weer niet blij van wordt).
Naar mijn mening is het het gunstigst als Toby word verkocht aan een grotere club dan Norwich (Liverpool of Arsenal zou perfect zijn gezien hun zwakke defensie). Goed voor de speler zelf want hij speelt voor een mooie club, en goed voor Ajax want ze leveren weer een jeugdproduct aan de europese top en dat verhoogd het aanzien van de club internationaal gezien.
Via elke andere eredivisie club kan je ook naar Norwich of Swansea en dergelijke ploegen, maar als je bij Ajax speelt dan maak je pas echt kans om je bij de grote clubs in de kijker te spelen. Dat zou het uitgangspunt moeten blijven want het is ook een extra motivatie voor talentvolle jonge spelers om eerst naar Ajax te gaan. Als je dan spelers (laat staan je sterkhouders) aan Norwich gaat verkopen sta je op gelijke hoogte met AZ en Vitesse e.d. (V.Ginkel transfer tel ik niet mee, want die komt door het samenwerkingsverband vind ik). Ook in dit deel moet Ajax gewoon de beste zijn imho.
Nu vind ik Alderweireld ook niet de beste verdediger die we ooit hebben gehad, maar het is wel een hele behoorlijke en volgens mij tien keer beter dan die statische lantaarnpalen die ze in de Premier League achterin hebben staan (is allemaal huilen met de pet op achterin bij ManU, Arsenal, Liverpool). Volgens mij steekt hij daar met kop en schouders boven uit. |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 09:52 schreef freakie het volgende:[..] Jaa heb net ook gezocht, tsja we zullen wel zien:) Zijn genoeg clubs geweest met interesses, en waarom zou norwich geen goede stap zijn? Als hij het goed doet bij die club en niet op zijn bek gaat, kan hij aan de slag ergens bovenin:) Ik denk ook dat Norwich voor Alderweireld nu een goede stap zou zijn...en later hoger op in Engeland bij goed presteren dat ben ik met je eens! Het doet alleen een klein beetje pijn om een AJAX-speler naar zo'n club te zien gaan.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Kan iemand mij een tiental voorbeelden noemen van spelers die vanuit het buitenland naar een zeer matige ploeg in Engeland gaan wat eigenlijk kwalitatief gewoon een veel mindere ploeg is als waar hij vandaan komt om uiteindelijk weer bij de top te balanden?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft niet 3 spelers voor 1 positie. Ajax moet namelijk ook een Jupiler League ploeg afdoende vullen. Die spelers mogen niet zomaar met Ajax 1 mee doen... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 21:35 schreef Eide het volgende:Ajax heeft niet 3 spelers voor 1 positie. Ajax moet namelijk ook een Jupiler League ploeg afdoende vullen. Die spelers mogen niet zomaar met Ajax 1 mee doen... Alderweireld, Veltman en Van der Hoorn spelen allemaal op dezelfde positie? Of verwacht je dat De Boer 1 van de 3 toevoegd aan Jong Ajax? Lijkt me onwaarschijnlijk toch? Ik begrijp je vast verkeerd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 20:43 schreef RoodWit81 het volgende:3 man op 1 positie is een beetje veel. Van der Hoorn en Veltman een jaar op de bank laten zitten en af en toe in laten vallen is ook niet echt handig. Alderweireld is de meest ervaren man op die plek en ik denk dat hij dan ook wel het meest in aanmerking komt om opgesteld te worden. Tenzij Veltman/Van der Hoorn het beter doen op de training. Maar dan zit Toby weer op de bank en zal hij ook weer minder in de picture komen bij de grote clubs (waar je als speler dan weer niet blij van wordt). Naar mijn mening is het het gunstigst als Toby word verkocht aan een grotere club dan Norwich (Liverpool of Arsenal zou perfect zijn gezien hun zwakke defensie). Goed voor de speler zelf want hij speelt voor een mooie club, en goed voor Ajax want ze leveren weer een jeugdproduct aan de europese top en dat verhoogd het aanzien van de club internationaal gezien. Via elke andere eredivisie club kan je ook naar Norwich of Swansea en dergelijke ploegen, maar als je bij Ajax speelt dan maak je pas echt kans om je bij de grote clubs in de kijker te spelen. Dat zou het uitgangspunt moeten blijven want het is ook een extra motivatie voor talentvolle jonge spelers om eerst naar Ajax te gaan. Als je dan spelers (laat staan je sterkhouders) aan Norwich gaat verkopen sta je op gelijke hoogte met AZ en Vitesse e.d. (V.Ginkel transfer tel ik niet mee, want die komt door het samenwerkingsverband vind ik). Ook in dit deel moet Ajax gewoon de beste zijn imho. Nu vind ik Alderweireld ook niet de beste verdediger die we ooit hebben gehad, maar het is wel een hele behoorlijke en volgens mij tien keer beter dan die statische lantaarnpalen die ze in de Premier League achterin hebben staan (is allemaal huilen met de pet op achterin bij ManU, Arsenal, Liverpool). Volgens mij steekt hij daar met kop en schouders boven uit. Alderweireld dus beter dan David Luiz , Phil Jones , Skrtel etc.... |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
quote: In ieder geval beter dan Jeffrey Bruma;) oh en Per Mertesacker(of zoiets) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Zoiets is kopsterk en zeer snel.... |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
quote: Kop sterk ok, maar snel is niet iets wat als eerste bij mij opkomt als ik hem zien lopen..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 21:57 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Alderweireld, Veltman en Van der Hoorn spelen allemaal op dezelfde positie? Of verwacht je dat De Boer 1 van de 3 toevoegd aan Jong Ajax? Lijkt me onwaarschijnlijk toch? Ik begrijp je vast verkeerd. Toby, Veltman en v.d. Hoorn zijn allemaal RCVs. Afgelopen jaar was Veltman de vaste RCV bij Jong Ajax en de stand-in voor Toby. Die constructie kan niet meer, Ajax kan niet zomaar spelers van Jong Ajax die Jupiler League spelen overhevelen naar Ajax 1 om daar op de bank te zitten.
Aangezien deze 3 allemaal op dezelfde positie spelen zal hoogstwaarschijnlijk 1 van hen dus rekening moeten houden met Jong Ajax (en dus Jupiler League) tenzij Toby daadwerkelijk naar (snik snik) Norwich vertrekt.
Voor diegene onder ons die het ook onvoorstelbaar vinden dat Toby serieus Norwich overweegt: http://www.ronschiltmans.nl/columns_2013-2014/2013-07-10_transfertragedies.htm
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juli 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 22:33 schreef Nummer 4 het volgende:[..] Kop sterk ok, maar snel is niet iets wat als eerste bij mij opkomt als ik hem zien lopen..... hahaha |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
Mourinho noemt van Ginkel technisch en tactisch nog een kind, Lekker begin Marco succes daar...het komt vast wel goed.........pfffffff... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote: Met David Luiz noem je wel gelijk een uitblinker, maar ik heb Chelsea ook niet genoemd. Phil Jones vind ik maar matig. Skrtel kan Alderweireld wel mee concurreren op den duur. Dat heeft hij volgens mij wel in zich. Mertensacker kan hij ook wel hebben imho (Arsenal wil hem geloof ik ook het liefst kwijt). Alderweireld is nog redelijk jong en nog niet uitgeleerd. In de Premier League zal hij (net zoals Vertonghen) nog flinke stappen maken. Mits hij bij de juiste club terecht komt. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 23:01 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Met David Luiz noem je wel gelijk een uitblinker, maar ik heb Chelsea ook niet genoemd. Phil Jones vind ik maar matig. Skrtel kan Alderweireld wel mee concurreren op den duur. Dat heeft hij volgens mij wel in zich. Mertensacker kan hij ook wel hebben imho (Arsenal wil hem geloof ik ook het liefst kwijt). Alderweireld is nog redelijk jong en nog niet uitgeleerd. In de Premier League zal hij (net zoals Vertonghen) nog flinke stappen maken. Mits hij bij de juiste club terecht komt. Ben het merendeels niet met je tekst eens mr respecteer hem wel... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 22:41 schreef Eide het volgende:Aangezien deze 3 allemaal op dezelfde positie spelen zal hoogstwaarschijnlijk 1 van hen dus rekening moeten houden met Jong Ajax (en dus Jupiler League) tenzij Toby daadwerkelijk naar (snik snik) Norwich vertrekt. Hah. Ik bedoelde te zeggen dat ze bij Ajax ook wel weten dat 3 spelers op 1 positie te veel is. Ik heb het niet zo duidelijk verwoord nu ik het terug lees.
Maar dat wordt dus Veltman naar JL als Alderweireld blijft. Ik kan me niet voorstellen dat Van der Hoorn tekend bij Ajax met in het achterhoofd dat hij mogelijk JL moet spelen met Jong Ajax. Wel weer een beetje tegenstrijdig met het beleid als ze Joël terugzetten. Zal ook het vertrouwen van die jongen weinig goed doen.
Laten we maar gewoon hopen dat er nog een mooie club voor Alder komt en Ajax niet in die ongemakkelijke situatie terecht komt. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote: Het is maar mijn bescheiden mening. Wie weet verzuipt hij wel in de PL en kan hij niet beter dan hij nu speelt, maar dat gevoel heb ik niet. Maar ik heb er wel vaker naast gezeten :) De tijd zal het leren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
'Zaakwaarnemer Eriksen praat met Spurs en Liverpool'
Christian Eriksen kan wel eens bezig zijn aan zijn laatste weken in dienst van Ajax. De middenvelder heeft een aflopend contract en werd al in verband gebracht met AS Roma en Borussia Dortmund. Het laatste bericht gaat dat zaakwaarnemer Martin Schoots praat met Liverpool en Tottenham Hotspur, meldt de Liverpool Echo.
De transferwaarde van de 21-jarige Eriksen wordt door de krant geschat op 17,5 miljoen euro. Schoots bevestigt het nieuws tegen de Deense website Sporten, maar wil niks kwijt over een aanstaande transfer. "We houden contact met bepaalde clubs. Maar dat gebeurt altijd met spelers als Eriksen. Ik kan niet zeggen of het tot een transfer komt."
Bij Liverpool zou Eriksen in plaats van Henrikh Mkhitaryan moeten komen. De Armeniër koos onlangs voor een transfer naar Borussia Dortmund. Tottenham zou in de Deens international een extra aanvulling zien op het middenveld. http://www.soccernews.nl/news/201918/Zaakwaarnemer_Eriksen_praat_met_Spurs_en_Liverpool?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 09:19 schreef Eide het volgende:De transferwaarde van de 21-jarige Eriksen wordt door de krant geschat op 17,5 miljoen euro. Vind ik een realistischer bedrag dan die 7 miljoen die Roma in gedachten heeft. Als je voor Strootman 20 miljoen neerlegd en dan denkt je Eriksen voor 7 kan ophalen heb je ze niet helemaal op een rijtje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 juli 2013 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 21:57 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Alderweireld, Veltman en Van der Hoorn spelen allemaal op dezelfde positie? Of verwacht je dat De Boer 1 van de 3 toevoegd aan Jong Ajax? Lijkt me onwaarschijnlijk toch? Ik begrijp je vast verkeerd. Heel simpel als Aldeweireld niet verkocht wordt gaat hij naar Jong Ajax en terecht bijtekenen of op de bank, hebben wij en Frankie het uitgebreid over gehad. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 23:33 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Hah. Ik bedoelde te zeggen dat ze bij Ajax ook wel weten dat 3 spelers op 1 positie te veel is. Ik heb het niet zo duidelijk verwoord nu ik het terug lees. Maar dat wordt dus Veltman naar JL als Alderweireld blijft. Ik kan me niet voorstellen dat Van der Hoorn tekend bij Ajax met in het achterhoofd dat hij mogelijk JL moet spelen met Jong Ajax. Wel weer een beetje tegenstrijdig met het beleid als ze Joël terugzetten. Zal ook het vertrouwen van die jongen weinig goed doen. Laten we maar gewoon hopen dat er nog een mooie club voor Alder komt en Ajax niet in die ongemakkelijke situatie terecht komt. Ik vrees dat jij nooit goed naar Frankie hebt geluisterd en ook dat je Toby een beetje overschat. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 10:34 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Vind ik een realistischer bedrag dan die 7 miljoen die Roma in gedachten heeft. Als je voor Strootman 20 miljoen neerlegd en dan denkt je Eriksen voor 7 kan ophalen heb je ze niet helemaal op een rijtje. Ja dat was inderdaad een gedachte van niets... 7 miljoen, dan hoef je niet eens de moeite te nemen. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 11:07 schreef chukkie76 het volgende:[..] Ja dat was inderdaad een gedachte van niets... 7 miljoen, dan hoef je niet eens de moeite te nemen. Strootman heeft contract voor nog een paar jaar en Erikssen nog voor 1 jaar en daar leggen meerdere clubs vaak niet eenhoog bedrag voor neer.... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 20:00 schreef infamous psv het volgende:[..] Strootman heeft contract voor nog een paar jaar en Erikssen nog voor 1 jaar en daar leggen meerdere clubs vaak niet eenhoog bedrag voor neer.... Ondanks dat is het natuurlijk een beetje vreemd dat ze denken een kans te maken met een bod van 7 miljoen toch? Je kunt het proberen, maar het is wel een beetje naief imho. Alsof Ajax een van hun beste spelers die gevolgd word door de top van Europa voor een fooi naar Rome laat vertrekken.
Ik snap de keuze voor Roma van sommige spelers niet. Mss ligt het aan mij, maar ik vind het helemaal niets. Ik had ook m'n twijfels toen Steek daar heen ging.Strootman had imho ook gewoon bij PSV moeten blijven. Maargoed, 20 miljoen zeg je geen nee tegen. Als ze dat voor Erikssen zouden bieden waren ze nu aan het onderhandelen over het contract. Dat is gewoon een hele goede deal. Ze zullen nu wel snel schakelen met Schaars in Eindhoven (Of Toornstra? Dat lijkt me ook een optie voor PSV). |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 20:00 schreef infamous psv het volgende:[..] Strootman heeft contract voor nog een paar jaar en Erikssen nog voor 1 jaar en daar leggen meerdere clubs vaak niet eenhoog bedrag voor neer.... Dat is waar wat je zegt, maar ik mag toch hopen dat je niet denkt toch niet dat ze Eriksen voor 7 mjn. kunnen ophalen bij ons...??? |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 20:00 schreef infamous psv het volgende:[..] Strootman heeft contract voor nog een paar jaar en Erikssen nog voor 1 jaar en daar leggen meerdere clubs vaak niet eenhoog bedrag voor neer.... Helemaal mee eens, maar dan nog is 7 miljoen wel erg aan de magere kant. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
@ Roodwit , Ronald 1960 , Chukkie76
Natuurlijk is 7 miljoen niet veel mr zo gaat het n u eenmaal.. Voor Strootman zou ook geen 20 miljoen neergeklapt worden bij nog n 1jarig contract..
Is overigens nog niet rond hoor met Strootman.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Jonge IJslander tekent overeenkomst bij Ajax
Auteur: Wouter Quint Gepubliceerd:11 juli 2013 om 18:11Categorie:Transfernieuws Ottar Magnus Karlsson heeft een contract voor drie seizoenen getekend bij Ajax. De overeenkomst van de zestienjarige IJslander gaat met terugwerkende kracht per 1 juli 2013 in, zo meldt de landskampioen op het digitale thuis.
De spits komt over van Vikingur Reykjavik, de club waar Kolbeinn Sigthórsson in het verleden al actief was. Karlsson, die ook jeugdinternational van IJsland is, gaat in de jeugd van Ajax spelen.
"Ik hoop ooit in het eerste van Ajax te spelen", reageert de 1,90 meter lange Karlsson, die verschillen ziet tussen zichzelf en Sigthórsson. "Ik ben een iets ander type spits denk ik. Maar Kolbeinn is wel een voorbeeld voor me."
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/item/jonge-ijslander-tekent-overeenkomst-bij-ajax?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 22:54 schreef infamous psv het volgende:@ Roodwit , Ronald 1960 , Chukkie76 Natuurlijk is 7 miljoen niet veel mr zo gaat het n u eenmaal.. Voor Strootman zou ook geen 20 miljoen neergeklapt worden bij nog n 1jarig contract.. Is overigens nog niet rond hoor met Strootman.. Sowieso.....een idioot die 20 mil voor strootman neerlegd.......maar die mazzel hebben jullie.
Kan dus bij AJAX niemand onder de dertig weg ;-) |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Wel veel buitenlandse spelers. Is geen kritiek overigens. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 23:32 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Sowieso.....een idioot die 20 mil voor strootman neerlegd.......maar die mazzel hebben jullie. Kan dus bij AJAX niemand onder de dertig weg ;-) Hij is nog niet weg maat. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Zo goed als wel vriend......tenzij het een boemerang is
Weet je D. ik heb een tering hekel aan dat cluppie van jou,(Niet aan jou vriend)......ik gun ze helemaal niets,nada nakkes.
Ik woon samen met een fanatieke kakkie.....gaat prima.....maar Psv,sorry maat |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 23:59 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Zo goed als wel vriend......tenzij het een boemerang is Weet je D. ik heb een tering hekel aan dat cluppie van jou,(Niet aan jou vriend)......ik gun ze helemaal niets,nada nakkes. Ik woon samen met een fanatieke kakkie.....gaat prima.....maar Psv,sorry maat Geeft niks gozer.. krijg van jou club ook geen bepaald warme gevoelens..Maar jij bent te pruimen;) Koekwous!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 00:02 schreef infamous psv het volgende:[..] Geeft niks gozer.. krijg van jou club ook geen bepaald warme gevoelens..Maar jij bent te pruimen;) Koekwous!! Infamous......mijn vriend ;-) |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
|
|
|
Hollands glorie
|
|
|
quote: Is behoudens geld toch geen stap hoger zeg. |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
Ik denk wel dat het voor een speler van het niveau Alderweireld een tussenstap naar de top zou kunnen zijn? Mocht het niet lukken dat heeft hij altijd het geld nog.....om blij mee te zijn:) |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Hoe treurig kan je zijn als voetballer om te zeggen ik ben toe aan een stapje hoger en je gaat naar Norwich !!! Spelen voor degradatie in Engeland of CL spelen met Ajax hoe dom kan je zijn als Belg. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 10:37 schreef nora het volgende:Hoe treurig kan je zijn als voetballer om te zeggen ik ben toe aan een stapje hoger en je gaat naar Norwich !!! Spelen voor degradatie in Engeland of CL spelen met Ajax hoe dom kan je zijn als Belg. Ik denk dat Toby meer toe is aan iets nieuws... |
|
|
|
|
midway
|
|
|
een klein beetje hulp gezocht
wie vervangt christian eriksen bij mogelijk vertrek naar liverpool of Roma de mensen bij ajax roepen dat ze dat intern op kunnen vangen de extra klasse die een Eriksen brengt binnen ajax is volgens mij niet intern op te vangen op dit moment we zullen volgens mij met de spelers die we nu voor die plek hebben echt een stapje terug moeten doen hebben ze nu al aangegeven dat indien van vertrek geen vervanger aangetrokken zal worden of gaan ze toch op zoek naar een vervanger met net die extra klasse en wie zal dat moeten zijn dan . |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 12:44 schreef midway het volgende:een klein beetje hulp gezocht wie vervangt christian eriksen bij mogelijk vertrek naar liverpool of Roma de mensen bij ajax roepen dat ze dat intern op kunnen vangen de extra klasse die een Eriksen brengt binnen ajax is volgens mij niet intern op te vangen op dit moment we zullen volgens mij met de spelers die we nu voor die plek hebben echt een stapje terug moeten doen hebben ze nu al aangegeven dat indien van vertrek geen vervanger aangetrokken zal worden of gaan ze toch op zoek naar een vervanger met net die extra klasse en wie zal dat moeten zijn dan . Ik denk juist dat de plek van Eriksen makkelijker in te passen is dan de plek van de Jong. Klopt je zal er in eerste instantie wat op achteruit gaan, maar dachten we dat ook niet toen Suarez weg ging. De ideale vervanger van Eriksen is Fischer. Sterker nog ik denk dat Fischer in potentie een grotere/betere speler wordt dan Eriksen. Natuurlijk zou Bojan en Klaassen deze plek ook geweldig kunnen invullen. Intern oplossen zal zeker gebeuren, toch betwijfel ik of we er echt op achteruit gaan. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 13:11 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Ik denk juist dat de plek van Eriksen makkelijker in te passen is dan de plek van de Jong. Klopt je zal er in eerste instantie wat op achteruit gaan, maar dachten we dat ook niet toen Suarez weg ging. De ideale vervanger van Eriksen is Fischer. Sterker nog ik denk dat Fischer in potentie een grotere/betere speler wordt dan Eriksen. Natuurlijk zou Bojan en Klaassen deze plek ook geweldig kunnen invullen. Intern oplossen zal zeker gebeuren, toch betwijfel ik of we er echt op achteruit gaan. Plus dat Serero ook een hele creatieve speler is. Anders dan Eriksen, maar wel heel leuk om naar te kijken. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 13:12 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Plus dat Serero ook een hele creatieve speler is. Anders dan Eriksen, maar wel heel leuk om naar te kijken. Oja, die zou ik zomaar vergeten....Inderdaad is dit ook ng een mogelijkheid. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 12:44 schreef midway het volgende:een klein beetje hulp gezocht wie vervangt christian eriksen bij mogelijk vertrek naar liverpool of Roma de mensen bij ajax roepen dat ze dat intern op kunnen vangen de extra klasse die een Eriksen brengt binnen ajax is volgens mij niet intern op te vangen op dit moment we zullen volgens mij met de spelers die we nu voor die plek hebben echt een stapje terug moeten doen hebben ze nu al aangegeven dat indien van vertrek geen vervanger aangetrokken zal worden of gaan ze toch op zoek naar een vervanger met net die extra klasse en wie zal dat moeten zijn dan . Ook voor Alderweireld betekent dat we een stapje terug doen, dat is altijd zo als er een basisspeler vertrekt. Maar het geeft andere spelers wel weer de ruimte om de plek van "vedette" te gaan invullen. Een Fischer kan er spelen, die is ook weer een jaar verder, een Serrero is volgens de Boer misschien wel een van onze grootste talenten, die kan er spelen, Klaassen kan er spelen, Andersen kan er spelen, Bojan kan er spelen, Meleg kan er spelen.
Ik denk echt dat er genoeg potentie loopt om deze positie in te vullen.
En ja we zullen er in het begin weer wat minder van worden.. Maar werden we dat ook niet na Suarez, vd Wiel, Stekelenburg, Urby, Anita, Janssen, Vertonghen?????
Het is gewoon de jaarlijkse gang van zaken bij ons.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 13:45 schreef remco k het volgende:[..] Ook voor Alderweireld betekent dat we een stapje terug doen, dat is altijd zo als er een basisspeler vertrekt. Maar het geeft andere spelers wel weer de ruimte om de plek van "vedette" te gaan invullen. Een Fischer kan er spelen, die is ook weer een jaar verder, een Serrero is volgens de Boer misschien wel een van onze grootste talenten, die kan er spelen, Klaassen kan er spelen, Andersen kan er spelen, Bojan kan er spelen, Meleg kan er spelen. Ik denk echt dat er genoeg potentie loopt om deze positie in te vullen. En ja we zullen er in het begin weer wat minder van worden.. Maar werden we dat ook niet na Suarez, vd Wiel, Stekelenburg, Urby, Anita, Janssen, Vertonghen????? Het is gewoon de jaarlijkse gang van zaken bij ons.. Nou, ik weet nog hoe jij tekeer ging tegenover Emanuelson (op linksbuiten dan) ;) |
|
|
|
|
midway
|
|
|
maar moet je als een top club als ajax met de financiele mogelijkheden altijd maar genoegen nemen om eerst maar weer een stuk minder te worden en niet zoals de grote clubs in europa een gelijkwaardige of betere speler op zon belangrijke positie aan te kopen natuurlijk fischer en een serrero dejan klaassen kunnen op die positie prima uit te voeten maar dat is toch niet het niveau van een Eriksen misschien een bojan maar die heb ik op die plek nog niet zien spelen dus die kan eigenlijk ook in het zelfde rijtje het gaat er mij dus om ,om nog veel beter te worden en niet gelijkwaardig blijven dat willen we toch allemaal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juli 2013 door midway -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een ploeg wordt niet beter of minder van een enkele speler. Een ploeg wordt beter omdat het beter in elkaar zit, omdat de kern beter ingespeeld raakt. En dan kan er best een enkeling vertrekken, zelfs als die enkeling Eriksen heet.
Vergeet niet dat anderen wel weer een jaar meer ervaren, ouder en beter zijn geworden. Ook rechts wordt Ajax vrijwel zeker beter met Bojan, Fischer is verder, Siggie hopelijk een jaar stabiel. Blind en Van Rhijn beide die weer verder moeten groeien en natuurlijk Siem de Jong die zeker nog niet weg is.
Er zit meer dan voldoende potentie om beter te worden, dat valt of staat niet met Christian Eriksen en zijn vervanger hoewel het Ajax zeer zeker goed zou uitkomen las Eriksen blijft. Dat maakt alles wel een stuk makkelijker. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 - 13:50 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Nou, ik weet nog hoe jij tekeer ging tegenover Emanuelson (op linksbuiten dan) ;) Ik heb het over wat mensen toppers vinden/vonden, ik vond urby inderdaad geen goede speler op welke andere positie dan linksback.. |
|
|
|