|
|
Panzer
|
|
|
Als Eriksen vertrekt zie ik het na de berichten van Oranje ook zo voor me dat Wesley een huur-verzoek indient hahaha.... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
v.d. Vaart gaat nooit terugkomen op de velden. Van mij zou het overigens wel mogen. Brengt mijzelf ook in een luxe positie. Ipv soms gezeik over kijken van wedstrijden, gaat ze zelf kijken, want v.d. Vaart is haar lieveling op de velden haha. Plus-plus ;-) |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Maduro---Vd Vaart ------Eriksen----- Bojan------Fischer- -------De Jong-----
Ook geen slechte opstelling;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik denk eigenlijk dat er nog wel mensen gaan vertrekken. De markt is nog tot 2 september open, de hele maand dus nog. Het lijkt me een illusie dat er gedurende die periode niets meer gebeurt. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Meer een stille hoop ook hoor. Als er nog een goede club komt die een goed bedrag neerlegt voor Eriksen is hij weg, maar hopen dat het zoals nu blijft. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Officieel Cilessen blijft!!!! Dat is goed nieuws! Lijkt erop dat iedereen wilt blijven bij Ajax;-);-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zeker niet onaardig, maar om nou te stellen dat het heel veel is vind ik weer wat ver gaan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Voor een buitenspeler van zijn caliber vind ik het niet meer dan normaal, maar heel veel is het zeker niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 3.5 miljoen.. Heel veel dus voor een bankspeler die veel geblesseerd is met een aflopend contract. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 juli 2013 - 22:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Klopt! maar ons beste spel is in de C.L. geweest destijds tegen Dortmund en City...we speelden toen meer vanuit onze defensie...niet op de helft van de tegenstander....eigenlijk zoals Celtic altijd speelt en dan heb je aan een snelle speler als Boerrigter veel perspectief zoals ook vroeger met Overmars....zet dan Derk op links....hij is niet de juiste speler voor Ajax thuis in de eredivisie met tikkie takkie in de kleine ruimte....zo'n speler voor 2 miljoen laten gaan is niet slim.... Sorry, maar als jij zegt dat wij tegen City en Dortmund zo speelde zoals Celtic altijd speelt, dan vraag ik me af hoe jij voetbal beleeft.
ajax heeft tegen Dortmund en City echt gewoon het eigen spel gespeeld, op de helft van de tegenstander met veel balbezit, dat die ploegen daar wel onderuit speelden bij vlagen doet daar niets aan af.
Celtic speelt gemiddeld met nog geen 50% balbezit vooral gewoon kick and rush voetbal.. En ja, daar zou Derk zomaar kunnen renderen.. Iets dat ie bij Ajax sinds zijn eerste half jaar nooit meer gedaan heeft.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En een speler die zeker over een jaar of twee geen 90 minuten kan spelen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 01 augustus 2013 - 17:46 schreef remco k het volgende:[..] Sorry, maar als jij zegt dat wij tegen City en Dortmund zo speelde zoals Celtic altijd speelt, dan vraag ik me af hoe jij voetbal beleeft. ajax heeft tegen Dortmund en City echt gewoon het eigen spel gespeeld, op de helft van de tegenstander met veel balbezit, dat die ploegen daar wel onderuit speelden bij vlagen doet daar niets aan af. Celtic speelt gemiddeld met nog geen 50% balbezit vooral gewoon kick and rush voetbal.. En ja, daar zou Derk zomaar kunnen renderen.. Iets dat ie bij Ajax sinds zijn eerste half jaar nooit meer gedaan heeft.. Ga ik niet over discussieren... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahaha hoe heette hij ook al weer.....oja Emanuelson... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 01 augustus 2013 - 09:15 schreef iAmsterdam het volgende:De perfecte opvolger van Eriksen zou Vd Vaart zijn, is nu niet reëel maar miss volgend jaar als ook Siem dan weggaat. Met Vd Vaart ervaring en veel technische bagage... Vind ik ook!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 01 augustus 2013 - 08:14 schreef iAmsterdam het volgende:Wat gaat er nog gebeuren bij Ajax? Vervanger voor Boerrigter? Ik hoor hier de naam van Maduro steeds maar die heb ik alleen hier gehoort niet vanuit Ajax Eriksen en Aldeweireld? Duarte? Duarte denk ik...maar niet als de vervanger voor Boerrigter!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Zolang er geen basisspelers vertrekken zie ik niemand meer komen. Jong Ajax is rond, Ajax 1 is rond, waarom zou Ajax nog iets doen anders dan een buitenkansje? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik begrijp je niet? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 01 augustus 2013 - 18:51 schreef Eide het volgende:[..] Zolang er geen basisspelers vertrekken zie ik niemand meer komen. Jong Ajax is rond, Ajax 1 is rond, waarom zou Ajax nog iets doen anders dan een buitenkansje? Dat buitenkansje zou in mijn ogen Duarte of Cuenca kunnen zijn.. Beide wel te financieren met het geld van Derk. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Hopelijk gaat de Bale deal niet door want blijkbaar heeft Tottenham verregaande interesse in Eriksen.. Wat zou dat zonde zijn... Klaasse of Serero zijn de opvolgers, nou dat ga je wel merken met kwaliteit.
Jol probeerde Bale nog naar Ajax te halen omdat hij weinig speeltijd kreeg, grappig je zou denken Jol heeft er Kijk op maar hij haalde veel miskopen. Net als Ten Cate die Iniesta op huurbasis wilde halen |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Ik vind Tielemans van Anderlecht één van de grootste talenten in europa zou goed bij Ajax passen..
De Bruyne als je die zou kunnen huren door een grote huursom die zou mooi kunnen wisselen van positie met Fischer, Dan zou je Eriksen goed vervangen.. maar niet echt realistisch i know.. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Galatasaray zou niet onwillend zijn tegen een vertrek van Sneijder... Niet realistisch maar..... Als Sneijder voor 1 jaar wat salaris wilt inleveren om het WK te halen? Bij Ajax speelt hij zich meer in de picture dan in turkye voor de bondscoach, in een vertrouwde omgeving bij Ajax met trainers zoals F De Boer en Bergkamp die het spelletje nastreven waar Sneijder zich het prettigst bij voeld. Bij Ajax zou hij aan een comeback kunnen werken. 1jaar minder salaris om een goed seizoen te draaien met ChamL. Met Oranje meegaan naar het WK Om zodoende nog één keer een grote transfer te realiseren. Als Sneijder wilt inversteren in zijn carriere dan zou Ajax de beste optie zijn naar mijn mening... Als Eriksen vertrekt waarom geen poging wagen... Ik weet niet helemaal realistisch maar ook weer niet helemaal onmogelijk wat ik heb beargumenteerd..
Enig risico hij moet 6-8 miljoen koste en een verkoop volgend jaar is nooit zeker..zekerheid heb je nooit.. Maar ik heb nog steeds vertrouwen in hem. Ik denk dat Frank en Dennis het beste uit Wesley weer kan halen. Blijft in mijn ogen nog steeds een topper alleen komt het er nu door verschillende factoren er niet uit.
Eriksen gaat weg dat weet ik bijna wel zeker, Tottenham wil hem graag bij een verkoop van Bale.. Vertonghen heeft zeker gezegd ja doen! En bedankt jan... Transfer carusel barst dadelijk nog los... en hoezeer ik Klaasse potentie goed vind en Serero vind ik nog steeds moeilijk in te schatten.. maar zei als vervanger van Eriksen dat ga je wel merken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het natrappen van Boerrigter is begonnen. Het lag dus niet aan hem dat ie niet geslaagd is bij Ajax.. Goh wat verrassend zeg.. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Remco. Volgens mij was jij een fan van Boerrigter. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 10:40 schreef remco k het volgende:Het natrappen van Boerrigter is begonnen. Het lag dus niet aan hem dat ie niet geslaagd is bij Ajax.. Goh wat verrassend zeg.. Idd.. Ik zat er al op te wachten wanneer het zo komen. Al vrij snel eigenlijk. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Betekent niet dat je iemand's gedrag goed kan keuren. Bij Boerrigter ligt alles altijd aan een ander en daar stoort men zich aan. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Het is toch net een kleuter die zijn zin niet krijgt in de speelgoedwinkel ? Janken dat een trainer waar je veel aan te danken hebt je geen succes gewenst heeft. Frank heeft toch ook zo'n woonwinkel. Hij zou hem eigenlijk een hele geote spiegel moeten brengen..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee hoor, was blij met zijn komst en hij heeft een goed eerste halve seizoen gespeeld, daarna heeft niet veel meer laten zien en heb ik niks positiefs meer over hem gezegd.
Wel houd ik van het type Boerrigter. Maar hoe hij zich in de pers profileert vind ik niet normaal. Alles bij hem ligt altijd aan een ander. Nu ligt het weer aan de Boer, voorheen lag het eraan dat Janssen niet meer achter hem speelde, zijn opmerking dat ie Bojan niet gezien had is denk ik ook bij de Boer in slechte aarde gevallen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Remco. Dat laatste ben ik zeker met jou eens. Dat was een hele domme uitspraak. Maar ik denk eerder, dat Boerrigter teleurgesteld is in het feit, dat Frank hem geen succes heeft gewenst, dan dat hij aan het natrappen is. Ik vind dat nog wel meevallen. De media vergroot het mijns inziens wel weer heel erg groot uit. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Even weer terug naar het inhoudelijke van de topic, AJACIEDEN. Ik heb het nare gevoel, dat als de deal met Bale door gaat, dat de Spurs niet alleen voor Eriksen komen, maar ook voor Fisher. En Frank de Boer heeft wellicht ongewild een niet zo'n verstandige uitspraak gedaan, dat over 40 miljoen is te praten. Wat denken of voelen jullie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vraag me serieus af realistisch die interesse is. Tottenham heeft ook zonder Bale voldoende spelers voor die positie. Chadli en Dembele zijn zelfs goede bekenden voor ons. Dat wil niet meteen zeggen dat het niet gebeurt, maar je mag je ook afvragen waarom Tottenham voor Eriksen zouden gaan, zeker omdat ze in goals geinvesteerd hebben door Soldado aan te kopen.
hetzelfde geldt overigens voor de zogenaamde intresse van Arsenal. Die hebben ook 5 of 6 spelers in de selectie die als aanvallende middenvelder spelen.
Liverpool daarentegen moet echt gaan investeren op hun middenveld. Daar zie ik wel weer openingen voor iemand als Eriksen maar bij Tottenham? Mwah. Ik moet het nog maar zien. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 14:23 schreef Eide het volgende:Ik vraag me serieus af realistisch die interesse is. Tottenham heeft ook zonder Bale voldoende spelers voor die positie. Chadli en Dembele zijn zelfs goede bekenden voor ons. Dat wil niet meteen zeggen dat het niet gebeurt, maar je mag je ook afvragen waarom Tottenham voor Eriksen zouden gaan, zeker omdat ze in goals geinvesteerd hebben door Soldado aan te kopen. hetzelfde geldt overigens voor de zogenaamde intresse van Arsenal. Die hebben ook 5 of 6 spelers in de selectie die als aanvallende middenvelder spelen. Liverpool daarentegen moet echt gaan investeren op hun middenveld. Daar zie ik wel weer openingen voor iemand als Eriksen maar bij Tottenham? Mwah. Ik moet het nog maar zien. Een type Eriksen hebben ze niet nadat Modric en Vd Vaart weg zijn gegaan... En Vertonghen zou ze wel goede verhalen vertellen over Eriksen;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 14:25 schreef iAmsterdam het volgende:[..] Een type Eriksen hebben ze niet nadat Modric en Vd Vaart weg zijn gegaan... En Vertonghen zou ze wel goede verhalen vertellen over Eriksen;-) Ik vind Eriksen geen type Modric/VDV hoor. Daar is Eriksen veel te veel werker voor. Eriksen is een goede voetballer en een begaafd technicus maar hij is toch stukken minder doelgericht dan Modric en VDV zijn. Modric, VDV (en Bale) zijn lui die altijd oog voor het doel hebben, Eriksen is iemand die eerder oog voor zijn medespelers heeft. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 14:32 schreef Eide het volgende:[..] Ik vind Eriksen geen type Modric/VDV hoor. Daar is Eriksen veel te veel werker voor. Eriksen is een goede voetballer en een begaafd technicus maar hij is toch stukken minder doelgericht dan Modric en VDV zijn. Modric, VDV (en Bale) zijn lui die altijd oog voor het doel hebben, Eriksen is iemand die eerder oog voor zijn medespelers heeft. Een speler kan de zelfde type zijn ook al scoort die speler minder, en je hebt gelijk dat je dat aanduid want Eriksen moet daar nog meer aan werken. Maar in de combinatie en de drang naar voren zou hij uitstekent passen bij Tottenham en vind hem daarom ook wel vergelijkbaar.
En Bale, Bale is Gerrard,Modric,Alba in 1 pakket dat is een geweldenaar |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bale is heel snel, heel goed geworden. Tottenham wil de goals opvangen met Soldado (wat ik een zeer goede spits vindt) maar zal dus anders dan voorheen moeten inzetten op het in stelling brengen van Soldado. Of ze daar nu Eriksen a 20 miljoen voor nodig hebben... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 14:10 schreef hjf het volgende:Remco. Dat laatste ben ik zeker met jou eens. Dat was een hele domme uitspraak. Maar ik denk eerder, dat Boerrigter teleurgesteld is in het feit, dat Frank hem geen succes heeft gewenst, dan dat hij aan het natrappen is. Ik vind dat nog wel meevallen. De media vergroot het mijns inziens wel weer heel erg groot uit. Nou ik heb daadwerkelijk alle intervieuws gezien en hij zegt het gewoon woord voor woord letterlijk.. Wat de media dan zou uitvergroten begrijp ik niet helemaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 15:10 schreef Eide het volgende:Bale is heel snel, heel goed geworden. Tottenham wil de goals opvangen met Soldado (wat ik een zeer goede spits vindt) maar zal dus anders dan voorheen moeten inzetten op het in stelling brengen van Soldado. Of ze daar nu Eriksen a 20 miljoen voor nodig hebben... Toch zie ik Bale niet bij de beste 10 spelers van de wereld, het is mij dan ook een compleet raadsel waarom er zoveel geld geboden is.. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 15:18 schreef remco k het volgende:[..] Toch zie ik Bale niet bij de beste 10 spelers van de wereld, het is mij dan ook een compleet raadsel waarom er zoveel geld geboden is.. Voor mij geen raadsel 21 doelpunten als middenvelder en hij speelt ook goed op linksback, de kracht dynamiek loopvermogen scorendvermogen ik vind het echt een geweldige speler en hoort naar mijn mening zeker bij de beste van de wereld... Hij is niet te vergelijken met Ronaldo,Iniesta,Messi enz hij is uniek en op de posities waar hij speelt een geweldige force in je elftal echt top niveau! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 15:18 schreef remco k het volgende:[..] Toch zie ik Bale niet bij de beste 10 spelers van de wereld, het is mij dan ook een compleet raadsel waarom er zoveel geld geboden is.. Als je zio beslissend bent in de Engelse competitie dan snap ik dat wel. Bale vond ik afgelopen jaar met afstand de beste speler in Engeland. En dat is op zijn leeftijd heel bijzonder. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Alderweireld wil geschiedenis schrijven met Ajax: "Heel speciaal"
Auteur: Brandon Meetz 02 Augustus 2013 om 12:37 Toby Alderweireld kan met Ajax dit seizoen voor het vierde jaar op rij de titel pakken. Het lukte Ajax nog nooit om vier achtereenvolgende seizoenen kampioen te worden. De verdediger hoopt dus met zijn club geschiedenis te kunnen schrijven.
"Heel speciaal", noemt Alderweireld de gedachte aan vier titels op een rij. Volgens de Belg leeft dat idee erg binnen de spelersgroep van Ajax. "We praten er best vaak over. We beseffen heel goed dat we geschiedenis kunnen schrijven. Het is een grote inspiratie voor dit seizoen."
"Nog meer dan voorgaande jaren zijn we favoriet", beseft de 24-jarige mandekker. "Vrijwel iedereen is gebleven. De groep is alleen maar breder geworden. We hebben meer ervaring en zijn nog meer op elkaar ingespeeld. Dat betekent overigens niet dat we denken dat we met twee vingers in de neus kampioen worden. We hebben vertrouwen, maar mogen nooit arrogant worden."
"We willen er nu meteen staan en niet binnen de kortste keren elf of vijftien punten achterkomen. De favorietenrol brengt spanning met zich mee. Maar we moeten nu het seizoen ingaan zoals we dat vorig jaar na de winterstop deden: met de druk dat we alles winnen. Meteen vol aan de bak. En natuurlijk is het seizoen mislukt als je geen kampioen wordt. Dat hoort bij Ajax", aldus Alderweireld.
Lees verder
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 augustus 2013 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Is dit een hint naar het blijven van Alderweireld? |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote: Het zijn mooie uitspraken en dat doet goed als Ajacied zijnde om te lezen, en dat dat wen grote inspiratiebron in binnen de groep Maar als Tottenham of Arsenal komt voor Eriksen dan zijn we hem denk ik helaas kwijt... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik weet niet waarom, maar bij Alderweireld heb ik het gevoel alsof het allemaal zwaar gespeeld is wat hij zegt. Hij wilde weg en geen fatsoenlijke club wil hem hebben en dan ineens happy peppy zo'n uitspraak doen. Ik weet niet, maar ik vind het stinken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 16:17 schreef Peterhs het volgende:Ik weet niet waarom, maar bij Alderweireld heb ik het gevoel alsof het allemaal zwaar gespeeld is wat hij zegt. Hij wilde weg en geen fatsoenlijke club wil hem hebben en dan ineens happy peppy zo'n uitspraak doen. Ik weet niet, maar ik vind het stinken. Dat had ik tot hij afgelopen week aangaf dat hij eht vanzelfsprekend beschouwde dat hij bij zou tekenen als een transfer uitblijft. Dat veranderde het wel voor mij. Bovendien vind ik het wel heel goed dat hij kieskeurig is en niet zomaar voor een frutclub kiest die toevallig in een grote competitie mag uitkomen. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 16:21 schreef Eide het volgende:[..] Dat had ik tot hij afgelopen week aangaf dat hij eht vanzelfsprekend beschouwde dat hij bij zou tekenen als een transfer uitblijft. Dat veranderde het wel voor mij. Bovendien vind ik het wel heel goed dat hij kieskeurig is en niet zomaar voor een frutclub kiest die toevallig in een grote competitie mag uitkomen. Precies! Het grote geld uit Rusland heeft hij ook afgeslagen voor Ajax Hij is al maanden heel duidelijk komt die mooie club dan ben ik weg, komt die club niet dan speel ik nog graag voor Ajax Heel duidelijk en eerlijk is hij geweest net als Eriksen. En een groot compliment voor hun beide |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 15:42 schreef Eide het volgende:[..] Als je zio beslissend bent in de Engelse competitie dan snap ik dat wel. Bale vond ik afgelopen jaar met afstand de beste speler in Engeland. En dat is op zijn leeftijd heel bijzonder. Persoonlijk vond ik van Persie belangrijker voor zijn ploeg. Bale ook maar periodes in het seizoen heel goed, ook heel vaak gewoon onzichtbaar. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 18:26 schreef remco k het volgende:[..] Persoonlijk vond ik van Persie belangrijker voor zijn ploeg. Bale ook maar periodes in het seizoen heel goed, ook heel vaak gewoon onzichtbaar. Als je zelf al de vergelijking zoekt met RVP, dat is de conclusie dat Bale echt wel een van de besten is toch wel terecht? En wie dan de allerbeste is, is een subjectieve keuze.
RVP ook heel goed, net als Suarez... maar Bale hoort ook in dat rijtje. Als je bij de beste 3 van Engeland hoort, hoor je gewoon bij de allerbesten in de wereld. En hoe dat lijstje er precies uit ziet kan iedereen zelf wel bepalen. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 18:30 schreef Eide het volgende:[..] Als je zelf al de vergelijking zoekt met RVP, dat is de conclusie dat Bale echt wel een van de besten is toch wel terecht? En wie dan de allerbeste is, is een subjectieve keuze. RVP ook heel goed, net als Suarez... maar Bale hoort ook in dat rijtje. Als je bij de beste 3 van Engeland hoort, hoor je gewoon bij de allerbesten in de wereld. En hoe dat lijstje er precies uit ziet kan iedereen zelf wel bepalen. Precies, en 21 doelpunten als Middenvelder in de Engeland, Dat is gewoon Top! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Genoeg over Bale, terug naar Ajax! |
|
|
|