|
|
NatjosFC
|
|
|
gehehe, had je um in 1x of moest je um nog een keer lezen? |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Ik ben altijd eerlijk, in eerste instantie las ik gewoon dat je het bale vond;-) in de zelfde seconde moest ik lachen;-) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik zag het meteen, maar dan nog is ie flauw, maar toch leuk. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Peter zag het weer meteen hoor met zijn hoge iq;-) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Echt waar. Door de hoofdletter B zag ik het. Had hij het zonder hoofdletter gedaan denk ik niet. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 20:07 schreef Peterhs het volgende:[..] Echt waar. Door de hoofdletter B zag ik het. Had hij het zonder hoofdletter gedaan denk ik niet. Ik grap maar met je;-) 1-0 ouwe!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 augustus 2013 door iAmsterdam -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Weet ik, want ik zag die knipoog ook wel :-p |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 18:30 schreef Eide het volgende:[..] Als je zelf al de vergelijking zoekt met RVP, dat is de conclusie dat Bale echt wel een van de besten is toch wel terecht? En wie dan de allerbeste is, is een subjectieve keuze. RVP ook heel goed, net als Suarez... maar Bale hoort ook in dat rijtje. Als je bij de beste 3 van Engeland hoort, hoor je gewoon bij de allerbesten in de wereld. En hoe dat lijstje er precies uit ziet kan iedereen zelf wel bepalen. Ik vind van niet, valt mij gewoon te weinig op. Maar goed laten we het inderdaad maar bij Ajax houden hier, |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Lerby: 'Everton heeft zich gemeld voor Alderweireld'
De belangstelling van Everton voor Toby Alderweireld neemt steeds serieuzere vormen aan. De werkgever van John Heitinga heeft zich inmiddels gemeld bij zijn zaakwaarnemer Sören Lerby.
In Het Belang van Limburg zegt Lerby: "Het klopt dat Everton zich gemeld heeft voor Alderweireld. Al zijn er nog andere pistes concreet. Toby moet nu kijken bij welke ploeg hij de mooiste uitdaging vindt."
De Belgisch krant meldt verder dat The Toffes 6,9 miljoen euro voor de Belg willen neertellen. Hoofdscout Kevin Reeves bekeek de stopper tegen AZ om de Johan Cruijff Schaal en in de competitieopener tegen Roda JC.
BRON |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 augustus 2013 - 15:16 schreef remco k het volgende:[..] Nou ik heb daadwerkelijk alle intervieuws gezien en hij zegt het gewoon woord voor woord letterlijk.. Wat de media dan zou uitvergroten begrijp ik niet helemaal. Dankbare Boerrigter: 'Leuk bericht De Boer' 'Ik hoop voor iedereen bij Ajax dat dit weer een seizoen wordt waarin de club veel titels gaat winnen', vertelt de speler verder. Boerrigter zegt daarnaast nooit in de Engelse media uitgehaald te hebben naar De Boer. 'Ik heb alleen "nee" geantwoord op de vraag van een journalist of ik al wat van Frank gehoord had na de transfer! De volgende ochtend stuurde Frank me toevallig een heel leuk berichtje.'
Nou Remco. Ik weet niet welke interviews jij dan gezien hebt, maar wellicht moet je even naar specsavers voor een nieuwe bril. En neem dan gelijk even er een gehoortoestel bij. Wellicht krijg je korting. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 augustus 2013 - 12:46 schreef hjf het volgende:[..] Dankbare Boerrigter: 'Leuk bericht De Boer' 'Ik hoop voor iedereen bij Ajax dat dit weer een seizoen wordt waarin de club veel titels gaat winnen', vertelt de speler verder. Boerrigter zegt daarnaast nooit in de Engelse media uitgehaald te hebben naar De Boer. 'Ik heb alleen "nee" geantwoord op de vraag van een journalist of ik al wat van Frank gehoord had na de transfer! De volgende ochtend stuurde Frank me toevallig een heel leuk berichtje.' Nou Remco. Ik weet niet welke interviews jij dan gezien hebt, maar wellicht moet je even naar specsavers voor een nieuwe bril. En neem dan gelijk even er een gehoortoestel bij. Wellicht krijg je korting. Is nu lekker makkelijk van hem na het bericht van de Boer.
Ik zou zeggen, pak de Engelse intervieuws er maar even bij.. Daarnast zou je nu 1 intervieuw ontkrachten, en de rest??? Dat het nooit aan hem lag??? |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Had Ajax maar een spits zoals Lukaku, dan was het af en was het meer completer met meer kwaliteit en scorendvermogen Ik heb altijd me twijfels gehad bij Siggi... natuurlijk pech met blessures ect.. maar hij moet het dit jaar nu echt is laten zien.. Ik hehoud mijn twijfels... Hoessen een goeie spits heeft zeker potentie maar word nooit de top spits doe Oranje zou halen, goed Om erbij te hebben met zijn snelheid maar een topper word het niet... |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 05 augustus 2013 - 15:48 schreef remco k het volgende:[..] Is nu lekker makkelijk van hem na het bericht van de Boer. Ik zou zeggen, pak de Engelse intervieuws er maar even bij.. Daarnast zou je nu 1 intervieuw ontkrachten, en de rest??? Dat het nooit aan hem lag??? Hij heeft gewoon pech gehad. Langslepende blessure en Viktor pikt zijn plaats in en speelt zich vervolgens vast in het elftal. En ik kan mij nog heel goed herinneren, dat velen van jullie Viktor te jong vonden en niet voor de leeuwen gegooid moest worden. Ik vond dat wie goed is komt snel. Voorbeelden in het verleden te over. En volgens mij is Derk helemaal niet ontevreden met de overstap naar Schotland. Gelukkig heeft ie nog afscheid kunnen nemen door de belangrijke 2-3 te maken in Eindhoven. Dat was de genadeklap voor Eindhoven en leverde ons een onoverbrugbare voorsprong in het kampioenschap op. Dank DERK. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 augustus 2013 - 16:33 schreef hjf het volgende:[..] Hij heeft gewoon pech gehad. Langslepende blessure en Viktor pikt zijn plaats in en speelt zich vervolgens vast in het elftal. En ik kan mij nog heel goed herinneren, dat velen van jullie Viktor te jong vonden en niet voor de leeuwen gegooid moest worden. Ik vond dat wie goed is komt snel. Voorbeelden in het verleden te over. En volgens mij is Derk helemaal niet ontevreden met de overstap naar Schotland. Gelukkig heeft ie nog afscheid kunnen nemen door de belangrijke 2-3 te maken in Eindhoven. Dat was de genadeklap voor Eindhoven en leverde ons een onoverbrugbare voorsprong in het kampioenschap op. Dank DERK. Moet je mij even buiten laten, ik heb direct gezegd dat als een talent goed is leeftijd onbelangrijk is. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 05 augustus 2013 - 16:49 schreef remco k het volgende:[..] Moet je mij even buiten laten, ik heb direct gezegd dat als een talent goed is leeftijd onbelangrijk is. Ok! Velen van jullie - Remco. Zo goed? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Mij ook niet, en met hij vrijwel alle serieuze Ajax volgers die ik ken eigenlijk. Kan je verschillende columns tonen van de strekking: als Fischer dit (lees vorig) seizoen niet doorbreekt eet ik mijn seizoenskaart op.
Wel ben ik het met je eens dat je voorzichtig moet zijn met talent en dus ook niet bang moet zijn ze af en toe in bescherming te nemen. Dat zeker wel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Sorry kerel, maar als je mij quote ga ik er ook van uit dat je mij ermee bedoeld.. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Veltman knie blessure in eerste geval weken eruit, maar het kan ook maanden zijn dat word de komende dagen bekend Pffff klote Nou Aldeweireld blijven!!!!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 05 augustus 2013 - 23:37 schreef iAmsterdam het volgende:Veltman knie blessure in eerste geval weken eruit, maar het kan ook maanden zijn dat word de komende dagen bekend Pffff klote Nou Aldeweireld blijven!!!!! Inderdaad maar achterin maak ik me geen zorgen over.. Voorin mits iedereen fit is ook best alleen zou liever nog een extra echte buitenspeler zie wat beter is voor rendement Sigtorsson |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 11:30 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad maar achterin maak ik me geen zorgen over.. Voorin mits iedereen fit is ook best alleen zou liever nog een extra echte buitenspeler zie wat beter is voor rendement Sigtorsson Als Aldeweireld weggaat dan word het wel zorgelijk...
En je hebt gelijk een extra buitenspeler, Als Eriksen weggaat dan Fischer op zijn plaats En Andersen heb je dan achter de hand voor de buitenpositie alleen hij is nog jong en Het is een lang en zwaar seizoen met ChamL..
Maar ja wie? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
De sa, meleg, op de vleugel genoeg talent. Fischer zie ik overigens liever linksbuiten en dan klaasen voor Eriksen... |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 13:17 schreef NatjosFC het volgende:De sa, meleg, op de vleugel genoeg talent. Fischer zie ik overigens liever linksbuiten en dan klaasen voor Eriksen... Ik heb heust wel vertrouwen in Klaassen zijn potentie.. Alleen miss is het ook dat ik zo erg hoop dat we in de ChamL en op jacht naar de eerste 4de landstitel op rij Dat we dat kunnen doen met de kwaliteit van een Eriksen op het middenveld, eindelijk hebben we veel kwaliteit Dat op een hoog niveau zit zoals met Fischer en Bojan erbij en een belangrijke De Jong samen met een kwaliteits speler Als Eriksen die Fischer en Bojan ook beter maakt met zijn spel hebben we echt Goud in onze elftal daarmee kunnen We de ChamL in met vertrouwen en zijn we naar mijn mening in NL de concurrenten een paar stappen voorbij op weg Naar die mooie titel, ik denk dat we met Klaassen vergeleken met Eriksen wel heel veel inleveren qua ervaring en kwaliteit..
Zou beter zijn dat Klaassen na zijn blessure dit jaar wel veel minuten maakt om er dan volgend seizoen er helemaal klaar voor te zijn Voor een basisplaats.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Dan nog. Als Eriksen weg gaat dan is ie weg. Dan kan er enkel gediscusseerd worden wie er dan moet komen staan. Nou ik verwacht niet dat Fischer daar gaat komen. Ik denk persoonlijk dat het een jeugdspeler word afgewisseld met Schone (al ben ik daar geen voorstander van) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 13:35 schreef Peterhs het volgende:Dan nog. Als Eriksen weg gaat dan is ie weg. Dan kan er enkel gediscusseerd worden wie er dan moet komen staan. Nou ik verwacht niet dat Fischer daar gaat komen. Ik denk persoonlijk dat het een jeugdspeler word afgewisseld met Schone (al ben ik daar geen voorstander van) Er zijn nogal wat opties. Bojan, Andersen, Fischer, Schone, Serero, Klaassen... de keuze is reuze maar welke keuze FdB dan maakt weet hij vooralsnog denk ik alleen zelf. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 13:17 schreef NatjosFC het volgende:De sa, meleg, op de vleugel genoeg talent. Fischer zie ik overigens liever linksbuiten en dan klaasen voor Eriksen... De sa aub niet |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Sa speelde anders erg goed in de voorbereiding, is Lukoki voorbij gestreefd en speelde een goede eerste wedstrijd bij jong Ajax met twee prima assists.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 17:52 schreef remco k het volgende:De Sa speelde anders erg goed in de voorbereiding, is Lukoki voorbij gestreefd en speelde een goede eerste wedstrijd bij jong Ajax met twee prima assists.. Denk wel dat het beter is voor de Sa een een jaar Jupiler te spelen. Daar kom je toch andere verdedigers tegen, wat fysieker, meer ervaring. Iets meer luwte en dan vanuit die positie doorbreken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 17:57 schreef Eide het volgende:[..] Denk wel dat het beter is voor de Sa een een jaar Jupiler te spelen. Daar kom je toch andere verdedigers tegen, wat fysieker, meer ervaring. Iets meer luwte en dan vanuit die positie doorbreken. Helemaal mee eens. We hebben Sana ook nog achter de hand voor de buitenposities, heeft een goede voorbereiding gespeeld en de sportschool heeft hem fysiek ook goed gedaan.
Ik denk dat je de Sa als beloning dan ook best wel eens bij de selectie mag halen als er een plekje is om welke reden dan ook..
\Uiteraard als hij deze groei blijft doorzetten, veel mensen waren ervan overtuigd dat ie niet veel verder zou ontwikkelen.. Toch is dat wel gebeuren, en ik ben dan ook wel benieuwd of hij zich nog verder kan ontwikkelen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 augustus 2013 door remco k -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 18:00 schreef remco k het volgende:[..] Helemaal mee eens. We hebben Sana ook nog achter de hand voor de buitenposities, heeft een goede voorbereiding gespeeld en de sportschool heeft hem fysiek ook goed gedaan. Ik denk dat je de Sa als beloning dan ook best wel eens bij de selectie mag halen als er een plekje is om welke reden dan ook.. \Uiteraard als hij deze groei blijft doorzetten, veel mensen waren ervan overtuigd dat ie niet veel verder zou ontwikkelen.. Toch is dat wel gebeuren, en ik ben dan ook wel benieuwd of hij zich nog verder kan ontwikkelen.. Benieuwd zeker maar vind hem niet bijzonder.. Andersen bv daar druipt de kwaliteit vanaf. De Sa zal hard moeten werken en nog flink moeten ontwikkelen wil hij het eerste halen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 18:13 schreef Hummel10 het volgende:[..] Benieuwd zeker maar vind hem niet bijzonder.. Andersen bv daar druipt de kwaliteit vanaf. De Sa zal hard moeten werken en nog flink moeten ontwikkelen wil hij het eerste halen De Sa is wel een echte buitenspeler met een actie buitenom, iets wat Ajax niet veel heeft. Andersen, met al zijn talent, is wel eenzelfde type als Fischer en Bojan. Iemand die graag en veel naar binnen komt en meer vanuit die positie speelt. Soms is het prettig andere kwaliteiten in je selectie te hebben. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 18:25 schreef Eide het volgende:[..] De Sa is wel een echte buitenspeler met een actie buitenom, iets wat Ajax niet veel heeft. Andersen, met al zijn talent, is wel eenzelfde type als Fischer en Bojan. Iemand die graag en veel naar binnen komt en meer vanuit die positie speelt. Soms is het prettig andere kwaliteiten in je selectie te hebben. Dat is wel waar ja en rendement van Sig is ook beter met echte buitendpelers. Alleen vind in de Sa nog niet echt een goede optie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 18:13 schreef Hummel10 het volgende:[..] Benieuwd zeker maar vind hem niet bijzonder.. Andersen bv daar druipt de kwaliteit vanaf. De Sa zal hard moeten werken en nog flink moeten ontwikkelen wil hij het eerste halen Ben er ook niet van overtuigd dat ie dat aan zal kunnen, maar toch heeft zijn ontwikkeling zeker niet stil gestaan..
Toch heeft hij wel een reële kans om de selectie te halen op de rechtsbuiten plek, de opties daar zijn er niet zo veel.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens zie ik Siggie nog wel in zijn element komen hoor. Ook met de rug naar de goal kan hij best spelen. Hij is nog niet helemaal in vorm. Je ziet dan ook typisch wat spitsen als hij dan doen, heel ver inzakken, ballen ophalen. Zodra dat gaat lopen komt het echt wel goed met Sightorsson. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 18:51 schreef Eide het volgende:Overigens zie ik Siggie nog wel in zijn element komen hoor. Ook met de rug naar de goal kan hij best spelen. Hij is nog niet helemaal in vorm. Je ziet dan ook typisch wat spitsen als hij dan doen, heel ver inzakken, ballen ophalen. Zodra dat gaat lopen komt het echt wel goed met Sightorsson. Misschien wel en kwaliteit heeft hij zeker maar toch heeft hij liever twee echte buitenspelers die de voorzet geven, daar liggen zijn kwaliteiten binnen koppen knallen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Waar staat dat de buitenspelers deze voorzetten moeten geven??
de Boer geeft juist heel vaak aan dat hij wil dat die voorzetten van de backs komen, je ziet dat de eerste twee wedstrijden met name van rechts ook wel meer gebeuren, alleen zijn die niet altijd even goed..
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik Siggie heel vaak bij een voorzet helemaal niet goed positie vind kiezen.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 21:45 schreef remco k het volgende:Waar staat dat de buitenspelers deze voorzetten moeten geven?? de Boer geeft juist heel vaak aan dat hij wil dat die voorzetten van de backs komen, je ziet dat de eerste twee wedstrijden met name van rechts ook wel meer gebeuren, alleen zijn die niet altijd even goed.. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik Siggie heel vaak bij een voorzet helemaal niet goed positie vind kiezen.. Als je backs die voorzetten geven staan je "buitenspelers" plus de Jong en Erikssen vaak al voor Sig zijn neus... In mijn ogen heeft een buitenspeler met een goede voorzet de voorkeur want zoals het nu staat heeft Sig te weinig rendement. . Blind zijn voorzet is nog wel redelijk maar wie legt van Rhijn een keer uit dat die voorzet niet strak op zijn wreef hoeft man man schiet supporters tweede ring nog ongelukkig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Natuurlijk niet, want bij een voorzet van een back is de buitenspeler niet de 16 ingekropen, die staat vlak bij of achter de back. De 10 en 7 staan rond de 16 of zoeken de 2e paal (Siem 2e paal, Eriksen op de 16) en de 9 (Siggie) zoekt de 1e paal. Elke echte 9 zoekt die 1e paal instintief, ook Siggi. De andere buitenspeler komt ovrigens ook naar binnen, naar de 16.
Her enige verschil met de buitenspeler die de voorzet trapt ten opzichte van de back is dat er niet bij de buitenspeler in de buurt staat voor de eventuele combinatie. Maar het maakt voor de looplijnen niet uit. Die blijven in beide gevallen hetzelfde.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 augustus 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 augustus 2013 - 22:09 schreef Eide het volgende:Natuurlijk niet, want bij een voorzet van een back is de buitenspeler niet de 16 ingekropen, die staat vlak bij of achter de back. De 10 en 7 staan rond de 16 of zoeken de 2e paal (Siem 2e paal, Eriksen op de 16) en de 9 (Siggie) zoekt de 1e paal. Elke echte 9 zoekt die 1e paal instintief, ook Siggi. De andere buitenspeler komt ovrigens ook naar binnen, naar de 16. Her enige verschil met de buitenspeler die de voorzet trapt ten opzichte van de back is dat er niet bij de buitenspeler in de buurt staat voor de eventuele combinatie. Maar het maakt voor de looplijnen niet uit. Die blijven in beide gevallen hetzelfde. Mee eens, met name het laatste gedeelte kan de verassing in zitten, een verdedigende back weet dus nooit wat er gaat gebeuren, voorzet, buitenom, binnendoor, combinatie, bal terug.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
En toch ben ik van mening dat als Ajax echt zo graag met vleugelspelers wil blijven spelen, speel dat dan ook echt. Ik begin me er langzaam aan kapot aan te irriteren dat ze continue maar naar binnen kruipen. Zoek de ouderwetse achterlijn gewoon op. Leg hem neer bij de spits of rand 16 en he is bijna een 100% doelpunt. Nu moeten de backs buitenom en die voorzetten geven... Kom op zeg. Ga dan lekker zonder buitenspelers spelen. Dat ze het afwisselen binnen/buiten daar kan ik mij absoluut in vinden, maar ze weten niet eens meer wat buitom is. Of zou het komen omdat ze wanneer ze naar binnen komen zelf kunnen schieten? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 08 augustus 2013 - 01:46 schreef Peterhs het volgende:En toch ben ik van mening dat als Ajax echt zo graag met vleugelspelers wil blijven spelen, speel dat dan ook echt. Ik begin me er langzaam aan kapot aan te irriteren dat ze continue maar naar binnen kruipen. Zoek de ouderwetse achterlijn gewoon op. Leg hem neer bij de spits of rand 16 en he is bijna een 100% doelpunt. Nu moeten de backs buitenom en die voorzetten geven... Kom op zeg. Ga dan lekker zonder buitenspelers spelen. Dat ze het afwisselen binnen/buiten daar kan ik mij absoluut in vinden, maar ze weten niet eens meer wat buitom is. Of zou het komen omdat ze wanneer ze naar binnen komen zelf kunnen schieten? Dat lijkt me dan wel de bedoeling dan ja imo is het met de voorzetten van de backs slecht gesteld en te druk voorin. Zie toch liever buitenspeler op snelheid buitenom die Sigtorsson in stelling brengen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 08 augustus 2013 - 01:46 schreef Peterhs het volgende:En toch ben ik van mening dat als Ajax echt zo graag met vleugelspelers wil blijven spelen, speel dat dan ook echt. Ik begin me er langzaam aan kapot aan te irriteren dat ze continue maar naar binnen kruipen. Zoek de ouderwetse achterlijn gewoon op. Leg hem neer bij de spits of rand 16 en he is bijna een 100% doelpunt. Combineren door het centrum is natuurlijk moeilijker dan de voorzet, maar het is ook doelgerichter. De kortste weg naar de goal is gewoon door het midden. Tegen een snelle combinatie is niet te spelen. Een voorzet is toch een opportunistischer middel van de combinatie.
Goed uitgevoerd is het combinatiespel absoluut het gevaarlijkst en meest effectieve middel om een goal te maken. Maar het vraagt meer van een ploeg dan op de voorzet spelen. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Eide, ik vind je altijd sterk in je analyses enzo, maar sorry ik ben het nu toch echt heel erg oneens met je. Ja combinatie voetbal is effectief. Kijk naar de geschiedenis. Achterlijn halen terug leggen op 16 meter, uithalen, goal! Hoe vaak gebeurde dat wel niet? Zo goed als altijd. Op die manier uitgevoerd is de meest dodelijke manier met buitenspelers. Wisselende werking nogmaals dat is logisch maar continue naar binnen niet. Ik leerde in de pupillen al, jij staat op de 16 meter lijn. Enige opdracht die ik kreeg was elke afvallende bal is van jou en elke terug legging vanaf achterlijn zorg je dat je hebt. Terugleggen en uithalen is bijna altijd een doelpunt. Ook hier moet je goed positie kiezen en op elkaar inspelen net als met het combinatie voetbal, dus dat is niks anders dan anders.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 augustus 2013 door Peterhs -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ok, doen we dat. Barcelona? Brazilie? De 2 grootste kampioenen uit respectievelijk het club en landen voetbal en ze hebben nooit maar dan ook nooit op de voorzet gespeeld. Altijd combinatiespel door het centrum.
Ik heb 30 jaar geleden ook geleerd om de achterlijn te zoeken. In die 30 jaar is het voetbal veranderd. Keepers komen van de lijn af en pakken vrijwel alles binnen hun 5 meter box, verdedigers kijken niet meer naar de bal maar stoppen de man. De voorzet, althans, die van de achterlijn, is veel minder effectief geworden.
De indraaiende bal, tussen de verdediging en de keeper is de nieuwe voorzet van tegenwoordig. Ballen getrapt door backs, niet door buitenspelers. Noem mij 1 ploeg, nationaal of internationaal, die speelt om die achterlijn te halen? Het gebeurt niet meer, simpelweg omdat het niet meer effectief is. Achterhaalt.
Bovendien is de voorzet een kansspel. Je pompt die bal de 16 in en hoopt dat die bal net goed is, dat iemand net goed loopt, dat een verdediger net niet goed staat. Opportunisme, een kansspel. Genoeg doen en iemand loopt er wel tegenaan. Vergelijk dat eens met de combinatie. Daar zit meer tempo in, is gecontroleerder en biedt meer opties. Na het inspelen kan de spits de actie maken, de bal kaatsen, de 3e man zoeken, balletje laten vallen voor het schot of de bal er weer uit halen als het niet anders is.
Combinatie voetbal is niet voor niets het spelletje van het moment voor aanvallende ploegen. Dat is niet omdat iedereen dat zo verkeerd ziet hoor. Het past gewoon beter bij het voetbal van dit moment. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Toch grappig dat de grootste gloriedagen bij Ajax wel in die tijd was dat ze buitenspelers gebruikten zoals het hoort. Voetbal is tevens inderdaad ook veranderd. Het is egoistischer geworden, omdat iedereen bijna liever voor eigen succes speelt. Er zijn tegenwoordig ook niet zoveel ploegen meer als vroeger die echt vleugels gebruiken. Diegenen die daar bij zweren voeren het uit waarvoor ze niet bestemd zijn. Zoals ik zei dan kan je net zo goed in een andere opstelling gaan spelen en dan alsnog de backs laten opkomen. Als ze toch alleen maar naar binnen trekken, dan stel ik liever een goede middenvelder op en zet ik er eventueel een spits bij. Vind het overigens totaal niet achterhaald, want het werkt nog steeds alleen wil niemand het meer zo spelen. Gewoon maar een voorbeeld kortst geleden. Misschien niet het beste voorbeeld maar toch. Telstar-Jong Ajax en kijk de Sa. Acherlijn halen. Terugleggen, goal. Omdat ze altijd hetgene van Ajax verwachten omdat ze nooit iets anders spelen zijn ze juist voorspelbaar geworden en heb al vaker gezegd, dat dit zeker in Europa je toch vaak op ingespeeld word. Als je ineens wel die achterlijn gaat pakken steeds dan moeten ze ineens hun spel aanpassen er ontstaat verrassing en verwarring en zo vallen er weer gaten. Daarom heb ik ook niet gezegd dat het een slecht systeem is wat ze spelen, maar afwisselender is een must. Makkelijk verdedigen hoor als je altijd de schijnbeweging maakt naar buiten. Je weet als verdediger toch wel dat hij via binnen gaat dus je trapt er niet in en verovert simpel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Waar dat is ook geen traditionele voorzet. Dat pingelen op de achterlijn kan Fischer ook goed. Zijn ook verschillende goals uitgevallen.
Ik ben het met je eens dat een ploeg het wel moet kunnen hoor. Alle afwisseling is een wapen. Ik zie alleen de invulling misschien net iets anders dan jij. Is niet erg, het is maar goed dat meningen verschillen, anders hadden we niets gehad om over te discusieren. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Daarom zei ik al dat het niet het beste voorbeeld was, maar aangezien dit erg recent was, wist je wat ik bedoelde. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik moet het helaas met Eide eens zijn, dat het voetbal zodanig veranderd is ten opzichte van 30 jaar geleden, dat je met de voorzet vanaf de achterlijn de tegenstander niet meer verrast. We hadden met Ruud Krol en Wim Suurbier de beste backs van de wereld. Je kunt nu al duidelijk de nieuwe patronen onder leiding van Frank de Boer zien, dat je het effectiefste bent met combinatievoetbal. Daarom hoop ik met heel mijn hart, dat Christian Eriksen de komende 2 jaar nog in de Arena blijft te bewonderen. Hij wordt alleen maar beter en is nog lang niet uit ontwikkeld bij ons. Maar mocht het toch gebeuren, dan zie ik liever Serrero als zijn opvolger. Die jongen wil er echt voor gaan, getuige het feit, dat hij in de vakantie is door blijven trainen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 08 augustus 2013 - 10:26 schreef Eide het volgende:[..] Ok, doen we dat. Barcelona? Brazilie? De 2 grootste kampioenen uit respectievelijk het club en landen voetbal en ze hebben nooit maar dan ook nooit op de voorzet gespeeld. Altijd combinatiespel door het centrum. Ik heb 30 jaar geleden ook geleerd om de achterlijn te zoeken. In die 30 jaar is het voetbal veranderd. Keepers komen van de lijn af en pakken vrijwel alles binnen hun 5 meter box, verdedigers kijken niet meer naar de bal maar stoppen de man. De voorzet, althans, die van de achterlijn, is veel minder effectief geworden. De indraaiende bal, tussen de verdediging en de keeper is de nieuwe voorzet van tegenwoordig. Ballen getrapt door backs, niet door buitenspelers. Noem mij 1 ploeg, nationaal of internationaal, die speelt om die achterlijn te halen? Het gebeurt niet meer, simpelweg omdat het niet meer effectief is. Achterhaalt. Bovendien is de voorzet een kansspel. Je pompt die bal de 16 in en hoopt dat die bal net goed is, dat iemand net goed loopt, dat een verdediger net niet goed staat. Opportunisme, een kansspel. Genoeg doen en iemand loopt er wel tegenaan. Vergelijk dat eens met de combinatie. Daar zit meer tempo in, is gecontroleerder en biedt meer opties. Na het inspelen kan de spits de actie maken, de bal kaatsen, de 3e man zoeken, balletje laten vallen voor het schot of de bal er weer uit halen als het niet anders is. Combinatie voetbal is niet voor niets het spelletje van het moment voor aanvallende ploegen. Dat is niet omdat iedereen dat zo verkeerd ziet hoor. Het past gewoon beter bij het voetbal van dit moment. Plus 1 ,alles veranderd in het leven ook het voetbal, vroeger had je spitsen als Geels en Bosma en Kieft die specifiek sterk waren in koppen, deze spitsen zouden nou niet meer zoveel scooren als toen omdat het voetbal is beghoorlijk veranderd het is sneller geworden de uitspelende ploegen spelen meer verdedigend dus meer verdedigers voor de keeper en dan is precies wat Eide zegt als er een voorzet komt moet hij wel precies goed vallen om te scooren, dus comd/voetbal is de nw trent en eist meer van de spitsen als voorheen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 08 augustus 2013 - 17:32 schreef nora het volgende:[..] Plus 1 ,alles veranderd in het leven ook het voetbal, vroeger had je spitsen als Geels en Bosma en Kieft die specifiek sterk waren in koppen, deze spitsen zouden nou niet meer zoveel scooren als toen omdat het voetbal is beghoorlijk veranderd het is sneller geworden de uitspelende ploegen spelen meer verdedigend dus meer verdedigers voor de keeper en dan is precies wat Eide zegt als er een voorzet komt moet hij wel precies goed vallen om te scooren, dus comd/voetbal is de nw trent en eist meer van de spitsen als voorheen. Maar dan komen we gelijk bij het punt wat ik probeer te maken. Eide geeft een uitleg waar ik me ook wel i kan vinden maar is Sigtorsson dan wel geschikt voor ons zonder ouderwetse buitenspelers? Ik zeg hij heeft meer rendement met ouderwetse buitenspelers |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 08 augustus 2013 - 17:39 schreef Hummel10 het volgende:[..] Maar dan komen we gelijk bij het punt wat ik probeer te maken. Eide geeft een uitleg waar ik me ook wel i kan vinden maar is Sigtorsson dan wel geschikt voor ons zonder ouderwetse buitenspelers? Ik zeg hij heeft meer rendement met ouderwetse buitenspelers Nou ja, Ajax krijgt de bal vaak zat in de 16, Siggie is een spits voor in de 16, maar hij is met name goed met z'n neus richting het goal. Echt met de rug naar het doel is niet een echte kwaliteit van Kolbeinn.
Je zal hem dus eerder als eindstation in de combinatie moeten zoeken dan als tussenstation (wat met Hoesen wel kan). De actie moet dus echt van Siem, Chris, Bojan of Fischer komen waarbij Siggie de ruimte zoekt om af te werken.
Dan kan hij zeker renderen in het huidige systeem. Maar je moet niet met hem willen spelen zoals dat bijvoorbeeld met Hoesen kan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 augustus 2013 door Eide -- |
|
|
|