|
|
remco k
|
|
|
Daarbij is er gister in een interview aangegeven dat de Boer waarschijnlijk 3 jaar gaat bijtekenen. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 17:52 schreef remco k het volgende:[..] De voorzitter van Barcelona heeft afgelopen weekend nog heel duidelijk aangegeven dat ze erg tevreden zijn over Villenova en dat hij volgend seizoen zeker voor de ploeg zal staan. Dat zegt niks, want zoals al heel vaak gebleken is dat bestuur in de media volledig achter de trainer staat en vervolgens kort later hem er toch uit gooit. Voorbeelden ter overvloed. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
(Waarschijnlijk) vertrekken: Alderweireld, Siem, Erikssen, Vermeer Laten vertrekken: Boerrigter, lukoki, schone, Sana Behouden? Pouslsen, Babel Aantrekken: Altidore, Maher, Van Ginkel, Arnautovich, Heitinga |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 20:01 schreef Hummel10 het volgende:(Waarschijnlijk) vertrekken: Alderweireld, Siem, Erikssen, Vermeer Laten vertrekken: Boerrigter, lukoki, schone, Sana Behouden? Pouslsen, Babel Aantrekken: Altidore, Maher, Van Ginkel, Arnautovich, Heitinga ik vind die Arnautovich wel echt een goede voetballer maar is ook een probleemkind... Altidore zie ik echt niet komen, is ook absoluut niet nodig... Heitinga kan een optie zijn, maar daar heb je ook Veltman... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Simon Zwartkruis melde dit:
bij Ajax denken ze dat inprincipe Siem de Jong, Eriksen, Alderweireld en Vermeer vertrekken. Simon Zwartkruis zei: Nou ja, voor Siem de Jong hebben ze van Ginkel op de schaduwlijst staan bij een vertrekt van de Jong en voor Eriksen willen ze graag Maher halen. voor Vermeer hebben ze natuurlijk Jasper Cillessen en voor Alderweireld heeft de Boer heel veel vertrouwen in Joel Veltman. dan gaf ook nog eens Cuenca en Babel aan graag te blijven...
zelf denk ik dat er bij een huur van Cuenca en als Babel bijtekent dat Lukoki verhuurt wordt... aangezien Meleg er ook nog aankomt. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 20:08 schreef NatjosFC het volgende:[..] ik vind die Arnautovich wel echt een goede voetballer maar is ook een probleemkind... Altidore zie ik echt niet komen, is ook absoluut niet nodig... Heitinga kan een optie zijn, maar daar heb je ook Veltman... Heitinga voor de ervaring vind ik wel een betere optie veltman komt er ook wel. Altidore laten komen Hoessen verhuren. Cuenca en Arnautovich op rechts Fischer En Babel links. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Hummel. Jij stamt nog uit de oude tijd. Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen. De beste jeugd die we nu nog hebben wil je verhuren en weg laten gaan of niet laten doorstromen. Heb je iets gemist van de nieuwe weg die ingeslagen is ofzo? Verdediging in eigen jeugd is goed genoeg. Hoesen is misschien nog wel beter als Sig. Jij wil even 40 mil uitgeven aan overbodige spelers en jeugd laten verrotten. Je kan niet een jeugdspeler die rijp is laten hangen als achter hem opnieuw 2 a 3 spelers klaar staan die over een paar jaar rijp zijn. Dan gooi je er dus eentje weg die gewoon goed genoeg is. Die kan je verkopen voor echte winst zonder in te kopen wat dus kost. |
|
|
|
|
Twanus
|
|
|
Niet teveel kopen maar wel enkele plekken aanvullen. Er vanuit gaande dat Alderweireld, de Jong en misschien Eriksen (niet te hopen)weg gaan. Zou ik van Dijk (van Groningen) laten concureren met Veltman, Maher aankopen en zorgen dat er een goede rechtsbuiten aanwezig is, bijvoorbeeld Cuenca. De rest kan allemaal opgelost worden met de spelers die er al zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Ajax verdedigers gaat kopen.
Rechtsback Van Rhijn Ligeon
Linksback Blind Boilesen Dijks
RCV Alderweireld Veltman Bazoer
LCV Moisander Denswil Boilesen Blind
Aangezien Moisander wel niet verkocht zal worden en je met Van Rhijn en Blind 2 internationals hebt, heb je zat ervaring achterin. Een verdediger erbij lijkt voorlopig dus pure verkwisting van het talent dat we al hebben. Ten slotte is Moisander 2 benig en zou hij ook op RCV kunnen spelen waardoor de mogelijkheden nog groter worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 april 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 22:07 schreef Peterhs het volgende:Hummel. Jij stamt nog uit de oude tijd. Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen, Kopen. De beste jeugd die we nu nog hebben wil je verhuren en weg laten gaan of niet laten doorstromen. Heb je iets gemist van de nieuwe weg die ingeslagen is ofzo? Verdediging in eigen jeugd is goed genoeg. Hoesen is misschien nog wel beter als Sig. Jij wil even 40 mil uitgeven aan overbodige spelers en jeugd laten verrotten. Je kan niet een jeugdspeler die rijp is laten hangen als achter hem opnieuw 2 a 3 spelers klaar staan die over een paar jaar rijp zijn. Dan gooi je er dus eentje weg die gewoon goed genoeg is. Die kan je verkopen voor echte winst zonder in te kopen wat dus kost. Als jij vindt dat je dit jaar overtuigend kampioen bent geworden ja dan is de selectie sterk zat. Ook ga je sterkhouders verliezen die je niet 1 2 3 op kan vangen (Alderweireld misschien noog wel) Erikssen, de Jong daar moet wat tegenoverstaan intern opvangen betekent dat je zwakker wordt. Komen we op de rechtsbuiten positie Cuenca houden zou mooi zijn daarachter heb je niets (aankoop of huur dus noodzakelijk) Komen we bij de spits Hoessen kan makkelijk nog een jaartje achter je eerste spits. Sigtorsson kan me niet bekoren dus aankoop. Voor de rest zeg ik niks raars als je aankomenf jaar sterker voor de dag wilt komen |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Dat De Boer open staat voor huurlingen van Manchester en Barcelona geeft ook wel aan dat ze versterking kunnen gebruiken. Anders zeg je: 'dank je, maar laat maar'. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 09:32 schreef Jesper11 het volgende:Dat De Boer open staat voor huurlingen van Manchester en Barcelona geeft ook wel aan dat ze versterking kunnen gebruiken. Anders zeg je: 'dank je, maar laat maar'. Inderdaad heb je ook nodig maar het is weer allemaal hossana nu je weer kampioen bent. Als psv 2 centrale verdedigers gekocht had had je dit seizoen geen schijn van kans gehad |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 10:22 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad heb je ook nodig maar het is weer allemaal hossana nu je weer kampioen bent. Als psv 2 centrale verdedigers gekocht had had je dit seizoen geen schijn van kans gehad Flauwekul opmerking. Als Ajax gewoon de kansen had afgemaakt in de gelijk spelletjes waren we in maart al kampioen geweest.
En zo kan ik er nog wel een paar noemen. Als Bony niet naar de Afrika cup was gegaan was Vitesse misschien wel kampioen geweest. Maar feit is dat dat soort opmerkingen gewoon onzin zijn.
Bovendien lag het falen van PSV niet aan hun verdediging. Het lag aan hun mentaliteit en onvermogen slechte wedstrijden naar hun hand te zetten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 april 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Ik vind onszelf al een paar jaar de kampioen van de armoede. We doen het goed gezien de omstandigheden (verkoop bepalende spelers, blessures spelers) maar mazzelen ook omdat de concurrentie ernstige steken laat vallen. Maar ja, zoals mijn broer al zei: het is geen 1995 meer. Toen waren we echt stukken beter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 april 2013 door Jesper11 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dit is net zo goed flauwekul.
Over 56 jaar had de kampioen gemiddeld 79.44 punten. Ajax kan dit seizoen op 76 punten komen. Dan zit Ajax binnen 4 punten van dat gemiddelde, dus binnen 5% van het gemiddelde. Hoezo kampioen van de armoe? Omdat wij steeds de elftallen van midden jaren 90 en begin jaren 70 projecteren op de club?
Flauwekul dus. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
het is natuurlijk mooi nieuws van Manchester United, alleen moet je hier met die huurlingen natuurlijk wel uitkijken. dan moeten we spelers halen als die Cuenca die al wel een aantal potjes in het 1e hebben gespeeld...
zoals die Powell die ze afgelopen jaar hebben gehaald, dat zou dan bijvoorbeeld dan misschien een goede optie kunnen zijn. maar ik weet niet of het zo slim is om echt mensen daar uit het 2e te vissen... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
daarbij zou ik het ook niet raar vinden als Ajax straks 15 miljoen uitgeeft voor Maher en van Ginkel als Siem en Eriksen gaan. ik bedoel het zijn toch je 2 beste spelers...
maar ik denk dat ze voor 1 van de 2 een vervanger halen en de ander op vangen met jeugd. we hebben naar mijn idee in de jeugd gewoon geen type Siem zitten. een Eriksen is wat dat betreft makkelijker vervangbaar... |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Ik vind het spel van Ajax redelijk armoedig vergeleken met wat ik met vroeger gewend ben. We hebben nu 9 keer gelijk gespeeld (en dan nog regelmatig thuis ook!). Mijn verwachtingen als seizoenkaarthouder zijn nu een stuk lager dan voorheen: dan valt het niet tegen. Ik verheug me bv. op de ontwikkeling van Victor Fischer tot topspeler. Ik moet wel gniffelen als ik De Boer hoor praten over ' het kapot spelen van de tegenstander'. Dan denk ik: ' In dat tempo??? Dat kan ik nog bijbenen'. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik zie niemand bij Ajax zelf die die 2 kan vervangen eigenlijk. Fischer is verdedigend niet sterk genoeg, Serero weet ik niet of die dat niveau aan kan, Schone is nuttig maar niet van het niveau Eriksen/De Jong.
Ik zie pas bij de B jeugd weer die kwaliteit rondlopen. Dus lijkt voor die twee aankopen noodzakelijk. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax heeft vorig seizoen met name door het nieuwe beleid laten weten dat ze niet meer dan 5 miljoen uittrekken voor een nieuwe speler....heeft een speler exceptionele kwaliteiten en hij is duurder dan 5 miljoen proberen ze hem te huren...vandaar de samenwerking met Manchester en Barcelona...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 april 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 09:01 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als jij vindt dat je dit jaar overtuigend kampioen bent geworden ja dan is de selectie sterk zat. Ook ga je sterkhouders verliezen die je niet 1 2 3 op kan vangen (Alderweireld misschien noog wel) Erikssen, de Jong daar moet wat tegenoverstaan intern opvangen betekent dat je zwakker wordt. Komen we op de rechtsbuiten positie Cuenca houden zou mooi zijn daarachter heb je niets (aankoop of huur dus noodzakelijk) Komen we bij de spits Hoessen kan makkelijk nog een jaartje achter je eerste spits. Sigtorsson kan me niet bekoren dus aankoop. Voor de rest zeg ik niks raars als je aankomenf jaar sterker voor de dag wilt komen Daarachter heb je de Sa en Meleg.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 11:30 schreef Eide het volgende:Ik zie niemand bij Ajax zelf die die 2 kan vervangen eigenlijk. Fischer is verdedigend niet sterk genoeg, Serero weet ik niet of die dat niveau aan kan, Schone is nuttig maar niet van het niveau Eriksen/De Jong. Ik zie pas bij de B jeugd weer die kwaliteit rondlopen. Dus lijkt voor die twee aankopen noodzakelijk. eens, lijkt me ook ideaal. bijvoorbeeld Maher en van Ginkel de komende 3 a 4 jaar daar lopen en dan zijn Bruijn en Nouri al 19 a 20? prima leeftijd voor hun om in te stromen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 10:22 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad heb je ook nodig maar het is weer allemaal hossana nu je weer kampioen bent. Als psv 2 centrale verdedigers gekocht had had je dit seizoen geen schijn van kans gehad Wat een klinkklare onzin man, volgens mij geeft Ajax gewoon een punt of 10 weg terwijl het compleet onnodig was,Heerenveens thuis Feyenoord uit, Vitesse uit, Heracles, Roda en zo nog een aantal..
Ajax heeft een ondergrens, ze spelen nooit slechter dan die ondergrens, en die ligt een heel stuk hoger dan dat die van PSV ligt..
inclusief de 4 punten die we nog voor staan zouden dat dus 14 punten voorrsprong zijn op het punten totaal van PSV nu.. Ik weet niet waar jij denk dat PSV die 20 punten weg had moeten halen??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 11:30 schreef Jesper11 het volgende:Ik vind het spel van Ajax redelijk armoedig vergeleken met wat ik met vroeger gewend ben. We hebben nu 9 keer gelijk gespeeld (en dan nog regelmatig thuis ook!). Mijn verwachtingen als seizoenkaarthouder zijn nu een stuk lager dan voorheen: dan valt het niet tegen. Ik verheug me bv. op de ontwikkeling van Victor Fischer tot topspeler. Ik moet wel gniffelen als ik De Boer hoor praten over ' het kapot spelen van de tegenstander'. Dan denk ik: ' In dat tempo??? Dat kan ik nog bijbenen'. En toch is het iedere gewonnen wedstrijd een feit dat het gebeurd is.. Of zeggen al de coaches van de tegenstander voor de grap dat ze kansloos waren? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ja de Sa die is bruut haha en Meleg heeft ook nog niets laten zien dus dat is ook nog afwachten |
|
|
|
|
bordvreter
|
|
|
Chelsea FC Ajax's Viktor Fischer is one of the most coveted young footballers on the planet, so it was almost inevitable that Chelsea would express interest in him if his rapid rise continued. That's exactly what appears to have happened, so with the Blues on
stond op chelsea facebook page |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 12:58 schreef remco k het volgende:[..] Wat een klinkklare onzin man, volgens mij geeft Ajax gewoon een punt of 10 weg terwijl het compleet onnodig was,Heerenveens thuis Feyenoord uit, Vitesse uit, Heracles, Roda en zo nog een aantal.. Ajax heeft een ondergrens, ze spelen nooit slechter dan die ondergrens, en die ligt een heel stuk hoger dan dat die van PSV ligt.. inclusief de 4 punten die we nog voor staan zouden dat dus 14 punten voorrsprong zijn op het punten totaal van PSV nu.. Ik weet niet waar jij denk dat PSV die 20 punten weg had moeten halen??? Psv heeft zeker geen punten weggegeven? Mooi reken sommetje van 20 punten haha. Als we niks weggegeven hadden haha. Ik zag laatste wedstrijd tegen groningen 1 helft 5-0 hebben win zulke wedstrijden gespeeld? Met een goede verdediging Hadden we geen schijn van kans gehad dit seizoen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 april 2013 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] Psv heeft zeker geen punten weggegeven? Mooi reken sommetje van 20 punten haha. Als we niks weggegeven hadden haha. Ik zag laatste wedstrijd tegen groningen 1 helft 5-0 hebben win zulke wedstrijden gespeeld? Met een goede verdediging Hadden we geen schijn van kans gehad dit seizoen Net zo'n kansloos rekensommetje als wijzen op de verdediging van PSV. Als he je geen reet aan, het gaat om wie de meeste punten haalt. Einde verhaal. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:40 schreef Eide het volgende:[..] Net zo'n kansloos rekensommetje als wijzen op de verdediging van PSV. Als he je geen reet aan, het gaat om wie de meeste punten haalt. Einde verhaal. Wij zijn constanter mede door onze verdediging daatom ook terecht kampioen. Toch ben ik van mening dat we zeker als de jong en Erikssen Ook nog vertrekken we veel teweinig kwaliteit overhouden is dat zo moeilijk Te begrijpen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:11 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja de Sa die is bruut haha en Meleg heeft ook nog niets laten zien dus dat is ook nog afwachten Nee ze kopen Meleg voor de grap. En barca Milan Liverpool en Schalke wouden hem zelf ook zomaar hebben.
Daarbij zitten ze erachter en zijn ze komend seizoen gen basis. Dat heeft ook niemand gezegd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] Psv heeft zeker geen punten weggegeven? Mooi reken sommetje van 20 punten haha. Als we niks weggegeven hadden haha. Ik zag laatste wedstrijd tegen groningen 1 helft 5-0 hebben win zulke wedstrijden gespeeld? Met een goede verdediging Hadden we geen schijn van kans gehad dit seizoen Laat eens zien waar zei dan de punten verloren hebben terwijl ze voor stonden??? Heb je ook de tweede helft gezien?? Die staat namelijk symbool voor PSV dit seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:49 schreef Hummel10 het volgende:[..] Wij zijn constanter mede door onze verdediging daatom ook terecht kampioen. Toch ben ik van mening dat we zeker als de jong en Erikssen Ook nog vertrekken we veel teweinig kwaliteit overhouden is dat zo moeilijk Te begrijpen? Dat zijn twee compleet verschillende dingen. Het kamioenschap van dit jaar tov PSV. En het vertrek van Eriksen en de jong. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 14:27 schreef remco k het volgende:[..] Nee ze kopen Meleg voor de grap. En barca Milan Liverpool en Schalke wouden hem zelf ook zomaar hebben. Daarbij zitten ze erachter en zijn ze komend seizoen gen basis. Dat heeft ook niemand gezegd. Ik zeg dat toch ook nergens? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 14:31 schreef remco k het volgende:[..] Dat zijn twee compleet verschillende dingen. Het kamioenschap van dit jaar tov PSV. En het vertrek van Eriksen en de jong. Dat snap ik ook nog wel :) Ik zeg alleen dat als je nu de middelen hebt en je zo ie zo geschikte vervangers aan moet trekken. En dat je je nog wat moet versterken zodat je niet meer afhankelijk ben van een Boerrigter, lukoki, enz enz. Niks geks volgens mij? Zeg ook dat de wisselvalligheid van Psv een flinke meevaller is want ze hebben een sterkere selectie in mijn ogen. En dan vooral middenveld en aanval. Vind dat we daar gewoon teweinig smaak hebben. |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 14:41 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dat snap ik ook nog wel :) Ik zeg alleen dat als je nu de middelen hebt en je zo ie zo geschikte vervangers aan moet trekken. En dat je je nog wat moet versterken zodat je niet meer afhankelijk ben van een Boerrigter, lukoki, enz enz. Niks geks volgens mij? Zeg ook dat de wisselvalligheid van Psv een flinke meevaller is want ze hebben een sterkere selectie in mijn ogen. En dan vooral middenveld en aanval. Vind dat we daar gewoon teweinig smaak hebben. Van Bommel is over the top en loopt alleen te zanikken, hij laat niets zien in de topwedstrijden.... ja oke lopen klagen bij de scheids. Strootman is een goede voetballer (alleen geen voetballer met een fluwelen techniek) en loopt ook constant te zeiken. en dan heb je die blonde barbie nog, dat is zo ongeveer de irritantste en geniepigste voetballer uit de ED. Al met al heb je een middenveld met alleen maar irritante lui die het moeten hebben van werken, niet zo zeer van een fluwelen techniek. Geef mij dan maar een Eriksen en een De Jong. Nee de sterkte zit bij PSV voorin.... maar die geven alleen maar thuis als ze thuis spelen..... Ik vind De Jong beter dan een strootman en een Van Bommel (in zijn huidige staat, niet kijkende naar zijn verleden). |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:49 schreef Hummel10 het volgende:[..] Wij zijn constanter mede door onze verdediging daatom ook terecht kampioen. Toch ben ik van mening dat we zeker als de jong en Erikssen Ook nog vertrekken we veel teweinig kwaliteit overhouden is dat zo moeilijk Te begrijpen? Dat is iets heel anders als dat je anders aan het schrijven was. Jij zei dat PSV geen kampioen is door hun slechte verdediging. Een flut argument dat bovendien nergens op slaat. Daar sloeg ik op aan.
Ik begrijp de zorg over Eriksen en De Jong namelijk best. Ik ben blij dat je hier daarom exact schrijft wat ik tijdens de winterstop en nu ook al weer ruim een maand roep. Maar dat heeft niets te maken met de vele verliespartijen van PSV, die steevast werden verloren op hun middenveld en op hun mentaliteit. Niet voor niets dat PSV zonder Van Bommel geen wedstrijd verloor maar MET Van Bommel tegen 7 (van de 8) verliespartijen aanliep.
Dat is ook het voornaamste verschil geweest met Ajax. Ajax een veel beter middenveld en een nog veel betere mentaliteit. Jongens die nooit het koppie laten hangen en altijd vanuit hun positiespel en vertrouwen in de tactiek hun voetbal spelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 april 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Als Eriksen en Siem weggaan wil ik graag Maher en van Ginkel zien. Puur voor de concurentie met de jeugd. Anders kom je tekort, lever je teveel in.
Alderweireld kun je opvangen met jeugd. Is niet uitzonderlijk goed en de jeugd zit er dicht op.
Buitenspelers zijn wel belangrijk! Die mogen ze best huren of kopen.
Ook zijn er een aantal spelers niet goed genoeg. Serero en Boerrigter bijvoorbeeld. Serero heeft al 3 jaar de kans om zich te bewijzen en komt er niet door. Boerrigter heeft een super seizoen gedraaid, maar daarna ook geen pepernoot meer geraakt.
Buitenspelers is onze zwakte als het middenveld opgevangen wordt.
Ook hoop ik dat Boccarra meer speeltijd krijgt volgend jaar. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 16:23 schreef Eide het volgende:[..] Dat is iets heel anders als dat je anders aan het schrijven was. Jij zei dat PSV geen kampioen is door hun slechte verdediging. Een flut argument dat bovendien nergens op slaat. Daar sloeg ik op aan. Ik begrijp de zorg over Eriksen en De Jong namelijk best. Ik ben blij dat je hier daarom exact schrijft wat ik tijdens de winterstop en nu ook al weer ruim een maand roep. Maar dat heeft niets te maken met de vele verliespartijen van PSV, die steevast werden verloren op hun middenveld en op hun mentaliteit. Niet voor niets dat PSV zonder Van Bommel geen wedstrijd verloor maar MET Van Bommel tegen 7 (van de 8) verliespartijen aanliep. Dat is ook het voornaamste verschil geweest met Ajax. Ajax een veel beter middenveld en een nog veel betere mentaliteit. Jongens die nooit het koppie laten hangen en altijd vanuit hun positiespel en vertrouwen in de tactiek hun voetbal spelen. Bedoelde daar alleen mee dat als er iets meer aan de verdediging gedacht w as d we het veel moeilijker met ze hadden gehad. Ook stip ik aan dat we wel wat mogen besteden aan onze aanval want vond die erg tegenvallen. Dat dat door anderen goed ingevuld is is alleen maar mooi want bij ons kan iedereen scoren. Vind de aanval gewoon te zwak en dun bezet maar dat is gewoon een mening. Daarom hoop ik dat de verkoop van spelers goed opgevangen wordt. Niks meer en niks minder. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vraag me toch echt af wat sommige Ajacieden hier bezielt???
Weten sommige mensen nog niet dat de tijden zijn veranderd bij Ajax??
Ajax gaat niet zo veel kopen, en zeker niet even 20 miljoen uitgeven aan een paar spelers....
Is er hier iemand die de Boer of Overmars dit al hebben zien doen?? Ik niet namelijk..
Als de Jong en Eriksen weg gaan, dan zal Ajax echt niet Maher en van Ginkel gaan halen..
Want welk signaal geeft dat af naar de aankomende jeugd?? NIet een heel goed signaal en we gaan dan ook weer aardig lijken op dat waar we PSV zo lekker veel van beschuldigen hier..
Kopen kopen kopen kopen kopen kopen kopen..... Pfffffffffffffffffffff |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 17:59 schreef Hummel10 het volgende:[..] Bedoelde daar alleen mee dat als er iets meer aan de verdediging gedacht w as d we het veel moeilijker met ze hadden gehad. Ook stip ik aan dat we wel wat mogen besteden aan onze aanval want vond die erg tegenvallen. Dat dat door anderen goed ingevuld is is alleen maar mooi want bij ons kan iedereen scoren. Vind de aanval gewoon te zwak en dun bezet maar dat is gewoon een mening. Daarom hoop ik dat de verkoop van spelers goed opgevangen wordt. Niks meer en niks minder. Fischer Siggie Cuenca zwak??? Denk dat er komend seizoen geen betere voorhoede te vinden is in de ED.. en hiermee kun je prima Europa in..
FIscher die door groeit, Siggie die fit blijft en laat zien te kunnen scoren, en een Cuenca die in mijn optiek de beste speler in de ED is mits hij fit is.. Dit seizoen wederom veel pech gehad met blessures..
Daarachter heb je dan nog Hoessen voor in de punt, Boerrigter voor links, Sana voor rechts en Babel als hij bijtekent voor alle posities..
Dat zijn 7 spelers die stuk vpppr stuk aan hebben getoond over veel potentie te beschikken, door blessures Babel, Cuenca, Siggie, Boerrigter en een te zwaar programma, Hoessen, Sana hebben deze spelers nog niet kunnen laten zien het een langere periode aan te kunnen op top niveau te kunnen presteren... Maar ze hebben de potentie en ik hoop ook echt dat er geen selers gekocht gaan worden voor die plekken.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 10:22 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad heb je ook nodig maar het is weer allemaal hossana nu je weer kampioen bent. Als psv 2 centrale verdedigers gekocht had had je dit seizoen geen schijn van kans gehad Kolder want ondanks dat de verdediging van psv zeer matig is ligt het probleem daar veel meer op het verdedigende werk wat het middenveld niet doet. Als jij kijkt hoe vaak Bommel en Strootman verzaken dus niet meelopen met hun man dan schrik jij je dood. Dus omdat die twee hun werk niet doen komt die zeer zwakke verdeding nog meer onder druk te staan maar dat komt het echt door het middenveld |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 10:57 schreef Jesper11 het volgende:Ik vind onszelf al een paar jaar de kampioen van de armoede. We doen het goed gezien de omstandigheden (verkoop bepalende spelers, blessures spelers) maar mazzelen ook omdat de concurrentie ernstige steken laat vallen. Maar ja, zoals mijn broer al zei: het is geen 1995 meer. Toen waren we echt stukken beter. En wij lieten zelf geen steken liggen?? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 18:08 schreef remco k het volgende:Ik vraag me toch echt af wat sommige Ajacieden hier bezielt??? Weten sommige mensen nog niet dat de tijden zijn veranderd bij Ajax?? Ajax gaat niet zo veel kopen, en zeker niet even 20 miljoen uitgeven aan een paar spelers.... Is er hier iemand die de Boer of Overmars dit al hebben zien doen?? Ik niet namelijk.. Als de Jong en Eriksen weg gaan, dan zal Ajax echt niet Maher en van Ginkel gaan halen.. Want welk signaal geeft dat af naar de aankomende jeugd?? NIet een heel goed signaal en we gaan dan ook weer aardig lijken op dat waar we PSV zo lekker veel van beschuldigen hier.. Kopen kopen kopen kopen kopen kopen kopen..... Pfffffffffffffffffffff Dus jij denkt dat de jeugd het niveau op kan vangen wat siem en eriksen laten liggen? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 18:13 schreef remco k het volgende:[..] Fischer Siggie Cuenca zwak??? Denk dat er komend seizoen geen betere voorhoede te vinden is in de ED.. en hiermee kun je prima Europa in.. FIscher die door groeit, Siggie die fit blijft en laat zien te kunnen scoren, en een Cuenca die in mijn optiek de beste speler in de ED is mits hij fit is.. Dit seizoen wederom veel pech gehad met blessures.. Daarachter heb je dan nog Hoessen voor in de punt, Boerrigter voor links, Sana voor rechts en Babel als hij bijtekent voor alle posities.. Dat zijn 7 spelers die stuk vpppr stuk aan hebben getoond over veel potentie te beschikken, door blessures Babel, Cuenca, Siggie, Boerrigter en een te zwaar programma, Hoessen, Sana hebben deze spelers nog niet kunnen laten zien het een langere periode aan te kunnen op top niveau te kunnen presteren... Maar ze hebben de potentie en ik hoop ook echt dat er geen selers gekocht gaan worden voor die plekken.. Blijven cuenca, babel dan? Sigtorsson ook niet heel best dit seizoen maar heeft potentie. Derk niet best en lukoki, sana, hoessen weet ik ook niet |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Siggie... En hier ligt dus ons probleem...onze spits die ze maar de hand boven het hoofd blijven houden...Als Siggie fit blijft....als hij laat zien dat hij kan scoren...dat vragen we ons al twee seizoenen af... Hij is mede verantwoordelijk dat onze flanken de afgelopen seizoenen zwak waren...hij moet zich wat meer terug laten zakken...zoals Kluivert vroeger.... Ik vind Siggie een van de minste spitsen die Ajax ooit heeft gehad...
wij worden in principe 3x kampioen door Frank de Boer maar ook door Eriksen en De Jong...de Boer omdat hij degene was die het elftal weer liet voetballen...tikkie takkie...een heel groot verschil met het elftal onder Jol..lange halen snel thuis...al drie jaar worden wij op rij kampioen met Eriksen en de Jong...die zijn eigelijk niet te vervangen...maar ik weet niet of we ze nog kunnen motiveren om volgend jaar weer tegen PEC, NEC en Willem 2 uit te ballen....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 april 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 18:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:Siggie... En hier ligt dus ons probleem...onze spits die ze maar de hand boven het hoofd blijven houden...Als Siggie fit blijft....als hij laat zien dat hij kan scoren...dat vragen we ons al twee seizoenen af... Hij is mede verantwoordelijk dat onze flanken de afgelopen seizoenen zwak waren...hij moet zich wat meer terug laten zakken...zoals Kluivert vroeger.... Ik vind Siggie een van de minste spitsen die Ajax ooit heeft gehad... wij worden in principe 3x kampioen door Frank de Boer maar ook door Eriksen en De Jong...de Boer omdat hij degene was die het elftal weer liet voetballen...tikkie takkie...een heel groot verschil met het elftal onder Jol..lange halen snel thuis...al drie jaar worden wij op rij kampioen met Eriksen en de Jong...die zijn eigelijk niet te vervangen...maar ik weet niet of we ze nog kunnen motiveren om volgend jaar weer tegen PEC, NEC en Willem 2 uit te ballen.... Kom je nog op terug denk ik :)
Als je kijkt met hoeveel gevoel hij de bal afgelopen zaterdag over zijn linkerschouder schiet, omdat er geen andere mogelijkheid was om een goal te maken... Hij is technisch, heel sterk en doelgericht. Hij moet juist niet terugzakken. Hij moet gewoon die bal binnen knallen met keeper en al. En dat gaat hij nog doen let maar op :) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hij moet aanspeelbaar zijn...en zich dus terug laten zakken..zoals een Pelle of Bony die altijd aanspeelbaar zijn....een technisch minder goede spits staat voor de goal zijn balletjes op te wachten....en ik zie hem heel weinig bewegen laat staan terug zakken...zodoende komen onze flankspelers ook niet tot hun recht.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 18:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:Siggie... En hier ligt dus ons probleem...onze spits die ze maar de hand boven het hoofd blijven houden...Als Siggie fit blijft....als hij laat zien dat hij kan scoren...dat vragen we ons al twee seizoenen af... Hij is mede verantwoordelijk dat onze flanken de afgelopen seizoenen zwak waren...hij moet zich wat meer terug laten zakken...zoals Kluivert vroeger.... Ik vind Siggie een van de minste spitsen die Ajax ooit heeft gehad... wij worden in principe 3x kampioen door Frank de Boer maar ook door Eriksen en De Jong...de Boer omdat hij degene was die het elftal weer liet voetballen...tikkie takkie...een heel groot verschil met het elftal onder Jol..lange halen snel thuis...al drie jaar worden wij op rij kampioen met Eriksen en de Jong...die zijn eigelijk niet te vervangen...maar ik weet niet of we ze nog kunnen motiveren om volgend jaar weer tegen PEC, NEC en Willem 2 uit te ballen.... Inderdaad zoals altijd zie jij wat ik zie :) Al vindt ik dat ie wel potentie heeft |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 19:15 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad zoals altijd zie jij wat ik zie :) Al vindt ik dat ie wel potentie heeft Hij heeft wel potentie maar je ziet hem te weinig als spits...een spits moet vele ballen krijgen...nu daar moet hij zelf wat aan doen...of hij stelt zich beter op of hij beweegt wat meer of hij laat zich wat terug zakken...met name Hoessen, Pelle en Bony zie je veel vaker aan de bal... en dus scoren Bony en Pelle dan uiteraard meer...een goede Ajaxspits moet er minimaal 30 injassen in een seizoen...nu heeft hij nog geen vol seizoen kunnen spelen maar ik zie hem er volgend jaar geen 30 inschieten...of hij moet beter aanspeelbaar zijn...misschien dan aan ongeveer 22...
Het klopt dat wij vaak door dezelfde bril kijken... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 19:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij heeft wel potentie maar je ziet hem te weinig als spits...een spits moet vele ballen krijgen...nu daar moet hij zelf wat aan doen...of hij stelt zich beter op of hij beweegt wat meer of hij laat zich wat terug zakken...met name Hoessen, Pelle en Bony zie je veel vaker aan de bal... en dus scoren Bony en Pelle dan uiteraard meer...een goede Ajaxspits moet er minimaal 30 injassen in een seizoen...nu heeft hij nog geen vol seizoen kunnen spelen maar ik zie hem er volgend jaar geen 30 inschieten...of hij moet beter aanspeelbaar zijn...misschien dan aan ongeveer 22... Het klopt dat wij vaak door dezelfde bril kijken... Hij was wel goed voor zijn blessure maar misschien komt het nog. Is hoessen een goede concurrent of verder kijken? |
|
|
|