BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Huldiging Feyenoord niet op Coolsingel als t aan Aboutaleb ligt...en daar ligt t aan.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Els
 Els - woensdag 20 maart 2013 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 09:22 schreef pat het volgende:
als het kan en verantwoord is doen maar niet zo ontzettend ophemelen. lijken wel kleine kinderen die geen ijsje van pappa en mama krijgen en maar door blijven zeuren.
Ik vind inderdaad dat je zeurt. Als iemand jou een ijsje geeft, wil je er dan een tijdje mee stoppen?
Leonidas
 Leonidas - woensdag 20 maart 2013 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 16:38 schreef Els het volgende:

[..]

Waarom was de Coolsingel al die jaren daarvoor dan wel wel geschikt?
En je moet even op dat knopje met capslock drukken.
Misschien omdat dat gedonder op het strand van Hoek van Holland in de tussentijd plaatsgevonden heeft?
Ik ben een voorstander van het vieren op de Coolsingel maar begrijp dat de burgermeester daar verantwoordelijk voor is en dat hij op dit moment alleen maar zegt dat hij daar goed over na moet denken. Misschien is hij daar wel voor aangesteld.
Verder heb ik het gevoel dat we de huid verkopen voordat de beer.............

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 maart 2013 door Leonidas --
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 20 maart 2013 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 22:54 schreef van geil het volgende:

[..]

nee,niet alles over een kam scheren.

gewoon traditie aanhouden.

relschoppers afschieten,en mochten ze overleven,levenslang betalen.
Dat is een prima idee wat mij betreft: de relschoppers afschieten, en als ze het overleven levenslang laten betalen. Prima !!
Els
 Els - woensdag 20 maart 2013 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 17:24 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Misschien omdat dat gedonder op het strand van Hoek van Holland in de tussentijd plaatsgevonden heeft?
Ik ben een voorstander van het vieren op de Coolsingel maar begrijp dat de burgermeester daar verantwoordelijk voor is en dat hij op dit moment alleen maar zegt dat hij daar goed over na moet denken. Misschien is hij daar wel voor aangesteld.
Verder heb ik het gevoel dat we de huid verkopen voordat de beer.............
Dan is het probleem dus niet de Coolsingel, maar de mentaliteit. En zou Aboutaleb beter de verloedering van de stad aan kunnen pakken in plaats van aan symptoombestrijding te doen.
Verder met je eens, de Coolsingel is nog lang niet in zicht.
Leonidas
 Leonidas - woensdag 20 maart 2013 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 19:00 schreef Els het volgende:

[..]

Dan is het probleem dus niet de Coolsingel, maar de mentaliteit. En zou Aboutaleb beter de verloedering van de stad aan kunnen pakken in plaats van aan symptoombestrijding te doen.
Verder met je eens, de Coolsingel is nog lang niet in zicht.
Dat het hier om de mentaliteit gaat daar is denk ik iederen het wel over eens.
Op de Coolsingel is veel te vernielen en daar zal de burgermeester rekening mee moeten houden. Het lijkt mij niet dat je Aboutaleb verantwoordelijk kunt houden voor de verloedering en uitwassen (denk aan Haren)van ons als bevolking van Rotterdam of, om het wat breder te trekken, van Nederland. Dat is misschien iets te veel eer voor deze burgermeester.
Maar laten we het hoofd koel houden: eerst maar eens van Heerenveen winnen!!!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 - 10:55 schreef van geil het volgende:

[..]

linkse tunnelvisie vind ik persoonlijk kansloos.
en als ik kansloos ben:)dan is er voor veel mensen goede hoop.:)
Dat is op zich al een tunnelvisie. Gefeliciteerd, je bent dus ook links.
van geil
 van geil - woensdag 20 maart 2013 - 20:11   quote  deeplink  
volledig rechtshandig.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 20:12   quote  deeplink  
Niet onlogisch om nú al met een evt. feestscenario te beginnen. Alle voor- en nadelen op een rij, alsmede paraatheid organiseren inzake veiligheid.
Aboutaleb doet niets raars. Hij ziet het persoonlijk niet zitten. Mij niet duidelijk waarom trouwens. Maar óók een manier om een discussie op gang te brengen. Dat mag.
Moet ie alleen nog even een argumentatie geven. Die ken ik nog niet.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 20:11 schreef van geil het volgende:
volledig rechtshandig.
Gewoon vrede mee hebben. Meer niet.
Els
 Els - woensdag 20 maart 2013 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 19:09 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Dat het hier om de mentaliteit gaat daar is denk ik iederen het wel over eens.
Op de Coolsingel is veel te vernielen en daar zal de burgermeester rekening mee moeten houden. Het lijkt mij niet dat je Aboutaleb verantwoordelijk kunt houden voor de verloedering en uitwassen (denk aan Haren)van ons als bevolking van Rotterdam of, om het wat breder te trekken, van Nederland. Dat is misschien iets te veel eer voor deze burgermeester.
Maar laten we het hoofd koel houden: eerst maar eens van Heerenveen winnen!!!
Nee, maar ik houd hem er wel verantwoordelijk voor dat hij de orde in Rotterdam handhaaft door alles af te schaffen. En dat lijkt niet eens op een oplossing.
Els
 Els - woensdag 20 maart 2013 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 20:12 schreef FR-Henk het volgende:
Niet onlogisch om nú al met een evt. feestscenario te beginnen. Alle voor- en nadelen op een rij, alsmede paraatheid organiseren inzake veiligheid.
Aboutaleb doet niets raars. Hij ziet het persoonlijk niet zitten. Mij niet duidelijk waarom trouwens. Maar óók een manier om een discussie op gang te brengen. Dat mag.
Moet ie alleen nog even een argumentatie geven. Die ken ik nog niet.
Hij heeft zich op een aantal gemakkelijke geruchten gebaseerd. Vernielde bussen enzo.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 20:38 schreef Els het volgende:

[..]

Hij heeft zich op een aantal gemakkelijke geruchten gebaseerd. Vernielde bussen enzo.
Hmmm, als ie zich daartoe laat leiden....Riekt naar angsthazerij en incompetentie.
Leonidas
 Leonidas - woensdag 20 maart 2013 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 20:38 schreef Els het volgende:

[..]

Hij heeft zich op een aantal gemakkelijke geruchten gebaseerd. Vernielde bussen enzo.
Weet je dat zeker of is dit ook een gerucht?
Volgens mij baseert hij zich bij openbare orde zaken in hoofdzaak op de mening van de politie. Daarvan mag je verwachten dat ze goed geinformeerd zijn in zich niet laten leiden door geruchten.
Maximus
 Maximus - woensdag 20 maart 2013 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 20:46 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Weet je dat zeker of is dit ook een gerucht?
Volgens mij baseert hij zich bij openbare orde zaken in hoofdzaak op de mening van de politie. Daarvan mag je verwachten dat ze goed geinformeerd zijn in zich niet laten leiden door geruchten.
Zoek het ware verhaal van die BUS (ja 1 BUS) maar eens op. Ik heb er maar 1 woord voor! SCHANDALIG!!! En aboutaklep baseert zich op de geruchten idd. Opgesodemieterd met die theedrinker. Zowiezo al een grote schande dat er een marrokkaan uit amsterdam burgervader is van zo'n schitterende stad!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 20:46 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Weet je dat zeker of is dit ook een gerucht?
Volgens mij baseert hij zich bij openbare orde zaken in hoofdzaak op de mening van de politie. Daarvan mag je verwachten dat ze goed geinformeerd zijn in zich niet laten leiden door geruchten.
Aannemelijk.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 21:38 schreef Maximus het volgende:

[..]

Zoek het ware verhaal van die BUS (ja 1 BUS) maar eens op. Ik heb er maar 1 woord voor! SCHANDALIG!!! En aboutaklep baseert zich op de geruchten idd. Opgesodemieterd met die theedrinker. Zowiezo al een grote schande dat er een marrokkaan uit amsterdam burgervader is van zo'n schitterende stad!
Ik zie ook liever een Senegalees uit Staphorst.
Peter V.
 Peter V. - woensdag 20 maart 2013 - 23:00   quote  deeplink  
Gewoon met z'n allen langs de A13 net als in 1970. Een grote roodwitte massa vanaf het Forepark tot aan de Kuip met een snipperparade op de Laan op Zuid!
henkie1969
 henkie1969 - woensdag 20 maart 2013 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 19:00 schreef Els het volgende:

[..]

Dan is het probleem dus niet de Coolsingel, maar de mentaliteit. En zou Aboutaleb beter de verloedering van de stad aan kunnen pakken in plaats van aan symptoombestrijding te doen.
Verder met je eens, de Coolsingel is nog lang niet in zicht.
als burgemeester kan je niet de mentaliteit van de mensen veranderen, daar zijn ouders voor .... die laten het ook toe dat hun kinderen de stad laten verloederen, ik doe naast mijn normale werk zo'n 20 uur vrijwilligerswerk om de wijk leefbaar te houden, wie doet dat nog? ik loop tussen allemaal 55+, prima, gezellig, maar voor dat we hier de schuld aan de burgemeester toeschuiven, is het misschien verstandig om zelf ook eens wat te doen aan de leefbaarheid van de stad, dan komen de leuke feesten vanzelf wel weer terug.
Leonidas
 Leonidas - woensdag 20 maart 2013 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 23:04 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

als burgemeester kan je niet de mentaliteit van de mensen veranderen, daar zijn ouders voor .... die laten het ook toe dat hun kinderen de stad laten verloederen, ik doe naast mijn normale werk zo'n 20 uur vrijwilligerswerk om de wijk leefbaar te houden, wie doet dat nog? ik loop tussen allemaal 55+, prima, gezellig, maar voor dat we hier de schuld aan de burgemeester toeschuiven, is het misschien verstandig om zelf ook eens wat te doen aan de leefbaarheid van de stad, dan komen de leuke feesten vanzelf wel weer terug.
Helemaal mee eens. Het lijkt mij dat we onze pijlen moeten richten op de klootzakken die vaak alles verzieken. Aboutaleb en de normale supporters zorgen niet voor de rottigheid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 maart 2013 door Leonidas --
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 23:04 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

als burgemeester kan je niet de mentaliteit van de mensen veranderen, daar zijn ouders voor .... die laten het ook toe dat hun kinderen de stad laten verloederen, ik doe naast mijn normale werk zo'n 20 uur vrijwilligerswerk om de wijk leefbaar te houden, wie doet dat nog? ik loop tussen allemaal 55+, prima, gezellig, maar voor dat we hier de schuld aan de burgemeester toeschuiven, is het misschien verstandig om zelf ook eens wat te doen aan de leefbaarheid van de stad, dan komen de leuke feesten vanzelf wel weer terug.
Zijn er meer dan je denkt, henkie. Zulke vrijwilligers hangen dat niet aan de grote klok. Ze doen gewoon.
Ik bemerk te vaak dat de grootste (papieren) blaters zélf het minste doen. En de autoriteiten de schuld van alles geven.
Nou eens zien hoeveel er over deze post heen gaan schijten.
Hahahaha!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 20 maart 2013 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 23:15 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het lijkt mij dat we onze pijlen moeten richten op de klootzakken die vaak alles verzieken. Aboutaleb en de normale supporters zorgen niet voor de rottigheid.
Je raakt de kern.
Els
 Els - woensdag 20 maart 2013 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 23:04 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

als burgemeester kan je niet de mentaliteit van de mensen veranderen, daar zijn ouders voor .... die laten het ook toe dat hun kinderen de stad laten verloederen, ik doe naast mijn normale werk zo'n 20 uur vrijwilligerswerk om de wijk leefbaar te houden, wie doet dat nog? ik loop tussen allemaal 55+, prima, gezellig, maar voor dat we hier de schuld aan de burgemeester toeschuiven, is het misschien verstandig om zelf ook eens wat te doen aan de leefbaarheid van de stad, dan komen de leuke feesten vanzelf wel weer terug.
Opvoeden is aan de ouders, maar het accepteren van wangedrag is toch echt iets wat de politiek ook op zijn bordje heeft liggen. En de Pavlovreactie van Aboutaleb in het geval van ongewenst gedrag is afschaffen, niet oplossen.
Els
 Els - woensdag 20 maart 2013 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 23:15 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het lijkt mij dat we onze pijlen moeten richten op de klootzakken die vaak alles verzieken. Aboutaleb en de normale supporters zorgen niet voor de rottigheid.
En hoe vaak heb jij de klootzakken aangesproken?
En Aboutaleb vindt het heel normaal om de goeden onder de kwaden te laten lijden. Collectieve schuld dus. En daar heb ik een ongelofelijke bloedhekel aan. Als er een ongeluk op de A16 gebeurt, ben ik niet automatisch schuldig. Als er iets in of om het stadion gebeurt, ben ik dat wel.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 01:27   quote  deeplink  
'Geen ander podium dan de Coolsingel'

600x400-vi-898602.jpg

De FSV ziet bij een kampioenschap geen andere mogelijkheid dan een huldiging op de Coolsingel. Volgens de supportersvereniging van Feyenoord is er geen andere mogelijkheid dan dat Feyenoord wordt gehuldigd op de Coolsingel, mochten ze kampioen worden. Gisteren ontstond flinke ophef over een mogelijke aanstaande huldiging, omdat burgemeester Aboutaleb had laten weten dat de Coolsingel misschien niet geschikt is voor een huldiging. Hij wees op de ongeregeldheden die zich in 1999 bij het kampioenschap voordeden.

Er is maar één plaats waar je een huldiging kan houden, zegt Joop Verschuuren van de supportersvereniging. Hij ziet niet in waarom het niet op de Coolsingel zou kunnen. Evenementen als de Marathon Rotterdam en City Racing Rotterdam worden toch ook op de Coolsingel gehouden, dus dat er geen huldiging zou kunnen raakt kant noch wal.

Verschuuren hoopt dat mogelijke relschoppers zich gedragen. Voor 99 procent van de supporters moet het een prachtig volksfeest worden, ik hoop dat die ene procent ook komt voor een mooi feest, zegt hij. Maar laten we nog niet te ver op de zaken vooruitlopen.

Ondernemersfederatie Rotterdam City is op dit moment nog niet echt bezig met het kampioenschap. Op het moment dat een kampioenschap echt actueel is, dan ga ik met de ondernemers van Rotterdam bekijken wat we kunnen organiseren, zegt directeur Guus van der Werff. Als de kans groter wordt dat het gaat gebeuren, verwacht ik dat we ruim op tijd gevraagd worden om met de Directie Veiligheid van de gemeente om de tafel te gaan zitten. Maar vanavond ga ik nog rustig slapen.
Bron:Metronieuws
Leonidas
 Leonidas - donderdag 21 maart 2013 - 06:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 23:56 schreef Els het volgende:

[..]

En hoe vaak heb jij de klootzakken aangesproken?
En Aboutaleb vindt het heel normaal om de goeden onder de kwaden te laten lijden. Collectieve schuld dus. En daar heb ik een ongelofelijke bloedhekel aan. Als er een ongeluk op de A16 gebeurt, ben ik niet automatisch schuldig. Als er iets in of om het stadion gebeurt, ben ik dat wel.
Voor mij is het duidelijk Els. Grof gezegd heb ik de indruk dat jij Aboutaleb de schuld geeft van de dingen die mis gaan en ik hou daar de mensen voor verantwoordelijk die daadwerkelijk de rotzooi trappen.
Els
 Els - donderdag 21 maart 2013 - 07:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 20:46 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Weet je dat zeker of is dit ook een gerucht?
Volgens mij baseert hij zich bij openbare orde zaken in hoofdzaak op de mening van de politie. Daarvan mag je verwachten dat ze goed geinformeerd zijn in zich niet laten leiden door geruchten.
Dat zou je bij een burgemeester inderdaad verwachten. Hij heeft het aangehaald in het AD. Ik vind het prima als iemand hem dan het voordeel van de twijfel gunt en zegt dat hij misschien verkeerd geciteerd is. Maar hij heeft het live op Radio Rijnmond herhaalt, en dat is een uitzending die ik zelf beluisterd heb. Dus of hij baseert zich op geruchten, die al ontkracht zijn, of hij gebruikt geruchten om de publieke opinie te beïnvloeden.
Els
 Els - donderdag 21 maart 2013 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 06:55 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Voor mij is het duidelijk Els. Grof gezegd heb ik de indruk dat jij Aboutaleb de schuld geeft van de dingen die mis gaan en ik hou daar de mensen voor verantwoordelijk die daadwerkelijk de rotzooi trappen.
Nee, zo simpel ben ik niet. Ik hou de mensen die fouten begaan verantwoordelijk voor hun eigen fouten. Ik vind dat ze daarop aangesproken moeten worden en indien van toepassing bestraft moeten worden. En ik neem het Aboutaleb ontzettend kwalijk dat hij niet hetzelfde doet. Hij straft niet de daders, maar schaft het evenement af. Waardoor er niets verandert. En de daders met hun hang naar geweld andere evenementen zullen opzoeken, waardoor het daar weer misgaat en dat andere evenement wordt afgeschaft.
Jammer dat je zulke oppervakkige conclusies trekt.
Leonidas
 Leonidas - donderdag 21 maart 2013 - 07:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 07:36 schreef Els het volgende:

[..]

Dat zou je bij een burgemeester inderdaad verwachten. Hij heeft het aangehaald in het AD. Ik vind het prima als iemand hem dan het voordeel van de twijfel gunt en zegt dat hij misschien verkeerd geciteerd is. Maar hij heeft het live op Radio Rijnmond herhaalt, en dat is een uitzending die ik zelf beluisterd heb. Dus of hij baseert zich op geruchten, die al ontkracht zijn, of hij gebruikt geruchten om de publieke opinie te beïnvloeden.
Het begint er nu op te lijken dat ik mijn gelijk wil halen en dat ga ik zelf steeds onprettiger vinden. Wat ik wil is:
1. een op feiten gebaseerd verhaal.
2. een kampioenschap van onze club
3. een prachtige viering op de Coolsingel waar ik ook met mijn kinderen kan komen.

Hier de link naar Rijnmond.

Zie; http://www.rijnmond.nl/sport/18-03-2013/aboutaleb-nog-niet-bezig-met-huldiging-feyenoord

Feyenoord doet dit seizoen weer volop mee in de strijd om het landskampioenschap. Supporters dromen van een huldiging op de Coolsingel, vraag is alleen of die huldiging daadwerkelijk plaats gaat vinden. 'Daar wil ik alle rust over nadenken,' aldus burgemeester Ahmed Aboutaleb op Radio Rijnmond.

'Ik ben er nog niet helemaal mee bezig. Feyenoord moet eerst kampioen worden,' zegt Aboutaleb. 'Wij houden er rekening mee dat Feyenoord kampioen kan worden. Natuurlijk moeten de supporters, de club en de stad elkaar moed in blazen om dat einddoel te halen, maar over een huldiging wil ik in alle rust nadenken met de korpschef en de officier van justitie.'

'In 1999 ging het fout bij het kampioenschap. Er werd destijds zelfs geschoten op de Coolsingel. Toen is er een rapport verschenen van het COT waaruit eigenlijk is gebleken dat de Coolsingel niet geschikt is voor huldigingen. Als het zich voordoet gaan wij er opnieuw naar kijken en nemen we een besluit.'

In 2008, toen Feyenoord de KNVB-beker won, werd de binnenstad afgezet met containers. 'De vraag is of ik dat wil, om het hele centrum af te zetten met containers. Daar moet ik goed over nadenken. Ik doe daar mededelingen over als ik zo ver ben.'
henkie1969
 henkie1969 - donderdag 21 maart 2013 - 07:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 23:56 schreef Els het volgende:

[..]

En hoe vaak heb jij de klootzakken aangesproken?
En Aboutaleb vindt het heel normaal om de goeden onder de kwaden te laten lijden.
Precies, hoe vaak worden die klootzakken aangepakt door de normale supporter?
Door niemand, dus allemaal (ook ik) even schuldig omdat WIJ met 45000 man niet tegen een groepje van 300 man durven te zeggen dat ze normaal moeten doen.
Ja, ik ga ook liever naar de Coolsingel, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er met angst naar wordt gekeken.
Leonidas
 Leonidas - donderdag 21 maart 2013 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 07:43 schreef Els het volgende:

[..]

Nee, zo simpel ben ik niet. Ik hou de mensen die fouten begaan verantwoordelijk voor hun eigen fouten. Ik vind dat ze daarop aangesproken moeten worden en indien van toepassing bestraft moeten worden. En ik neem het Aboutaleb ontzettend kwalijk dat hij niet hetzelfde doet. Hij straft niet de daders, maar schaft het evenement af. Waardoor er niets verandert. En de daders met hun hang naar geweld andere evenementen zullen opzoeken, waardoor het daar weer misgaat en dat andere evenement wordt afgeschaft.
Jammer dat je zulke oppervakkige conclusies trekt.
Excuses als ik de indruk wek dat ik jou simpel vind. Dat is zeker niet het geval. Sterker nog ik lees jouw reacties al jaren met veel plezier en ben het heel vaak met je eens.

Maar nu even niet. En ik denk dat jouw bovenstaande reactie een niet goed uitgangspunt heeft.
Een burgermeester kan de daders niet straffen, dat kan alleen de rechter. Als je ontevreden bent over het straffen lijkt het mij dat je daar moet zijn.
pat
 pat - donderdag 21 maart 2013 - 08:44   quote  deeplink  
Hey Els, sorry voor die caps haha
En ja na '99 is het goed gegaan. Toen is het hermetisch afgesloten en volgens mij vraagt ie zich af of hij dat nu weer moet doen. kosten enzo...
kuipje heeft mij wel goed begrepen. en zo bedoel ik het ook eigenlijk.
Els
 Els - donderdag 21 maart 2013 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 07:48 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Het begint er nu op te lijken dat ik mijn gelijk wil halen en dat ga ik zelf steeds onprettiger vinden. Wat ik wil is:
1. een op feiten gebaseerd verhaal.
2. een kampioenschap van onze club
3. een prachtige viering op de Coolsingel waar ik ook met mijn kinderen kan komen.

Hier de link naar Rijnmond.

Zie; http://www.rijnmond.nl/sport/18-03-2013/aboutaleb-nog-niet-bezig-met-huldiging-feyenoord

Feyenoord doet dit seizoen weer volop mee in de strijd om het landskampioenschap. Supporters dromen van een huldiging op de Coolsingel, vraag is alleen of die huldiging daadwerkelijk plaats gaat vinden. 'Daar wil ik alle rust over nadenken,' aldus burgemeester Ahmed Aboutaleb op Radio Rijnmond.

'Ik ben er nog niet helemaal mee bezig. Feyenoord moet eerst kampioen worden,' zegt Aboutaleb. 'Wij houden er rekening mee dat Feyenoord kampioen kan worden. Natuurlijk moeten de supporters, de club en de stad elkaar moed in blazen om dat einddoel te halen, maar over een huldiging wil ik in alle rust nadenken met de korpschef en de officier van justitie.'

'In 1999 ging het fout bij het kampioenschap. Er werd destijds zelfs geschoten op de Coolsingel. Toen is er een rapport verschenen van het COT waaruit eigenlijk is gebleken dat de Coolsingel niet geschikt is voor huldigingen. Als het zich voordoet gaan wij er opnieuw naar kijken en nemen we een besluit.'

In 2008, toen Feyenoord de KNVB-beker won, werd de binnenstad afgezet met containers. 'De vraag is of ik dat wil, om het hele centrum af te zetten met containers. Daar moet ik goed over nadenken. Ik doe daar mededelingen over als ik zo ver ben.'
Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Ik refereer aan een uitzending van een uur op Radio Rijnmond met Aboutaleb. Hij wordt daarin gevraagd naar een huldiging op de Coolsingel. Hij geeft aan daar bedenkingen bij te hebben en haalt de in brand gestoken bus van een eenmansonderneming in Zeeland aan (zeer kwalijk als dat inderdaad door Feyenoordsupporters is gebeurd) en de bedreiging van een chauffeur en het vernielen van zijn bus door Feyenoordsupporters op weg naar de wedstrijd tegen Roda aan. Dit zegt hij om te illustreren dat de Feyenoordsupporters niet toe zijn aan feestjes en tegemoetkomingen (want door deze incidenten is hij ook tegen het ontvangen van uitsupporters bij de klassieker).
Het komt op mij over alsof je wil dat ik toegeef dat ik dat niet gehoord heb. Maar dat kan ik niet, want ik heb het wel gehoord, en met mij velen die wel eens naar Radio Rijnmond luisteren.
Als je zelf wilt contoleren of ik niet de hele boel loop voor te liegen, ga dan even naar de site van Rijnmond en ga naar uitzending gemist. Dat kun je het met je eigen oren horen.
Els
 Els - donderdag 21 maart 2013 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 07:48 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

Precies, hoe vaak worden die klootzakken aangepakt door de normale supporter?
Door niemand, dus allemaal (ook ik) even schuldig omdat WIJ met 45000 man niet tegen een groepje van 300 man durven te zeggen dat ze normaal moeten doen.
Ja, ik ga ook liever naar de Coolsingel, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er met angst naar wordt gekeken.
Ik spreek ze er regelmatig op aan. Geef toe dat ik een voordeel heb omdat ik een vrouw ben, maar ik vind oprecht dat dit vaker moet gebeuren. Vrienden van mij die bij mij op het vak zitten, spreken mensen ook aan op hun wangedrag, en ja, dan zorgen wij dat die persoon niet alleen staat. Het kan wel, maar je moet het durven en weten wanneer je olie op de golven ipv olie op het vuur gooit.
Ik ben nooit met angst naar de Coolsingel geweest, wel met ergernis.
Els
 Els - donderdag 21 maart 2013 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 08:10 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Excuses als ik de indruk wek dat ik jou simpel vind. Dat is zeker niet het geval. Sterker nog ik lees jouw reacties al jaren met veel plezier en ben het heel vaak met je eens.

Maar nu even niet. En ik denk dat jouw bovenstaande reactie een niet goed uitgangspunt heeft.
Een burgermeester kan de daders niet straffen, dat kan alleen de rechter. Als je ontevreden bent over het straffen lijkt het mij dat je daar moet zijn.
Een burgemeester kan de regels binnen een gemeente handhaven, daar is hij voor. Meer dan aan wie dan ook erger ik me aan beleidsbepalers, omdat ze meer en meer vanuit faalangst zijn gaan handelen.
Een voorbeeld uit de dagelijkse praktijk om het te illustreren. Stel mijn dochter geeft een verjaardagsfeestje. De volgende dag tref ik een grote ravage aan in de huiskamer. Niet alleen ligt de chips en cola her en der verspreid, maar mijn meubels kunnen naar de schroot en de glaszetter moet even langskomen. Ik kan haar verbieden de rest van de tijd dat ze onder mijn dak woont een feestje te geven. Ik ben daarmee af van vernielde huiskamers en mijn portemonnee blijft normaal gevuld. Ik kan haar ook straffen voor het feit dat ze het uit de hand heeft laten lopen, zelf vernielingen heeft aangericht en vrienden heeft die mijn huis verruineren.
In mijn optiek leert ze dan echter weinig, sterker nog, ik zal een stomme trut zijn die haar haar recht op een leuk leven ontzegt.
Ik kan haar ook straffen voor datgene wat ze gedaan heeft, haar bijbrengen dat een vernielde huiskamer niet leuk is, dat ze zelf geen spullen mag vernielen, dat ze de juiste vrienden om zich heen moet verzamelen en de eerst volgende keer dat ze een feestje geeft niet zelf naar vrienden gaan, maar boven blijven zitten om een oogje in het zeil te houden.
Ik ben voor de laatste aanpak, Aboutaleb blijkt en lijkt voor de 1e aanpak te kiezen. En ik vind die aanpak kortzichtig.
Els
 Els - donderdag 21 maart 2013 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 08:44 schreef pat het volgende:
Hey Els, sorry voor die caps haha
En ja na '99 is het goed gegaan. Toen is het hermetisch afgesloten en volgens mij vraagt ie zich af of hij dat nu weer moet doen. kosten enzo...
kuipje heeft mij wel goed begrepen. en zo bedoel ik het ook eigenlijk.
;-)
Ik kan me dat eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren met die containers. En ik drink niet, dus daar ligt het niet aan.
Ik begrijp heel goed dat zeker ondernemers in de binnenstad met enige onrust naar een eventueel kampioenschap kijken. Maar laten we het eerst maar eens worden.
De eerste reactie van de burgemeester lijkt te zijn: verbieden. Terwijl er natuurlijk veel meer mogelijkheden zijn, en verbieden alleen maar een van de opties is. Ik had van een wijs bestuurder verwacht dat hij zou zeggen, dat het fantastisch voor Rotterdam zou zijn als Feyenoord kampioen zou worden en dat een feestelijke huldiging mogelijk moet zijn. Dat zijn voorkeur uitgaat naar het in ere houden van de tradities, maar dat hij wel met alle betrokkenen wil overleggen om de kans op een grandioos feest zo groot mogelijk te maken. Een feest waar niemand achteraf spijt van hoeft te hebben.
En dat heeft hij dus niet gezegd, en dat stoort me. Mateloos. Maar dat is inmiddels wel duidelijk.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 maart 2013 - 09:57   quote  deeplink  
Zinloze discussie zolang het niet aan de orde is.
pat
 pat - donderdag 21 maart 2013 - 09:59   quote  deeplink  
sorry Els, het is natuurlijk appels met peren vergelijken wat je hierboven doet he.
Laten we eerst afwachten want ik heb aboutaleb nog niet iets concreets horen zeggen.

Het is toch hardstikke logisch om alle opties en senarios tegen elkaar af te wegen?
Els
 Els - donderdag 21 maart 2013 - 10:00   quote  deeplink  
Ik zou hem eerder als voorbarig betitelen ;-)
Leonidas
 Leonidas - donderdag 21 maart 2013 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 09:47 schreef Els het volgende:

[..]

Een burgemeester kan de regels binnen een gemeente handhaven, daar is hij voor. Meer dan aan wie dan ook erger ik me aan beleidsbepalers, omdat ze meer en meer vanuit faalangst zijn gaan handelen.
Een voorbeeld uit de dagelijkse praktijk om het te illustreren. Stel mijn dochter geeft een verjaardagsfeestje. De volgende dag tref ik een grote ravage aan in de huiskamer. Niet alleen ligt de chips en cola her en der verspreid, maar mijn meubels kunnen naar de schroot en de glaszetter moet even langskomen. Ik kan haar verbieden de rest van de tijd dat ze onder mijn dak woont een feestje te geven. Ik ben daarmee af van vernielde huiskamers en mijn portemonnee blijft normaal gevuld. Ik kan haar ook straffen voor het feit dat ze het uit de hand heeft laten lopen, zelf vernielingen heeft aangericht en vrienden heeft die mijn huis verruineren.
In mijn optiek leert ze dan echter weinig, sterker nog, ik zal een stomme trut zijn die haar haar recht op een leuk leven ontzegt.
Ik kan haar ook straffen voor datgene wat ze gedaan heeft, haar bijbrengen dat een vernielde huiskamer niet leuk is, dat ze zelf geen spullen mag vernielen, dat ze de juiste vrienden om zich heen moet verzamelen en de eerst volgende keer dat ze een feestje geeft niet zelf naar vrienden gaan, maar boven blijven zitten om een oogje in het zeil te houden.
Ik ben voor de laatste aanpak, Aboutaleb blijkt en lijkt voor de 1e aanpak te kiezen. En ik vind die aanpak kortzichtig.
Oké Els, als vader van 2 kinderen heb ik zelf de door jou aanbevolen, en in mijn ogen ook juiste, aanpak gehanteerd. Daarover ben ik het zeker met je eens.

Laten we kijken naar wat volgens mij wij beiden graag willen:
1.beginnen met te winnen van Heerenveen
2.Feyenoord kampioen 2013
3.een geweldig feest op de Coolsingel

Ik hoop dat
1.het stadsbestuur de omstandigheden kan scheppen om het geweldige feest te vieren.
2.de klootzakken niet willen of geen kans krijgen om dit feest te verstieren.

Verder deel ik jouw kritische houding ten opzichte van Aboutaleb niet. Maar dat lijkt mij niet erg want je hoeft het tenslotte niet over alles eens te zijn. Feyenoord is datgene wat ons allemaal bindt en dat is tenslotte veel belangrijker.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 maart 2013 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 10:00 schreef Els het volgende:
Ik zou hem eerder als voorbarig betitelen ;-)
Ik durf er geen tattoo op te nemen.
In tegendeel.
craven
 craven - donderdag 21 maart 2013 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 10:32 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ik durf er geen tattoo op te nemen.
In tegendeel.
valt me tegen van je..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:24   quote  deeplink  
64773_464524163620119_1721878363_n.jpg
van geil
 van geil - zaterdag 23 maart 2013 - 23:34   quote  deeplink  
n adhd homo is het
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 maart 2013 - 23:34 schreef van geil het volgende:
n adhd homo is het
Wie..?
van geil
 van geil - zaterdag 23 maart 2013 - 23:38   quote  deeplink  
die mocro
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 maart 2013 - 23:38 schreef van geil het volgende:
die mocro
Wie denkt ie dat ie ie is om ons tegen te houden, inschattingsfoutje zijner kant..
010NAKKIE010
 010NAKKIE010 - zondag 24 maart 2013 - 03:09   quote  deeplink  
388449_509486085759415_126918345_n.jpg
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 04:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 03:09 schreef 010NAKKIE010 het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, de hoolies worden wakker, heb je weer zin om te rellen?
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 04:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 - 09:53 schreef Els het volgende:

[..]

;-)
Ik kan me dat eerlijk gezegd niet meer zo goed herinneren met die containers. En ik drink niet, dus daar ligt het niet aan.
Ik begrijp heel goed dat zeker ondernemers in de binnenstad met enige onrust naar een eventueel kampioenschap kijken. Maar laten we het eerst maar eens worden.
De eerste reactie van de burgemeester lijkt te zijn: verbieden. Terwijl er natuurlijk veel meer mogelijkheden zijn, en verbieden alleen maar een van de opties is. Ik had van een wijs bestuurder verwacht dat hij zou zeggen, dat het fantastisch voor Rotterdam zou zijn als Feyenoord kampioen zou worden en dat een feestelijke huldiging mogelijk moet zijn. Dat zijn voorkeur uitgaat naar het in ere houden van de tradities, maar dat hij wel met alle betrokkenen wil overleggen om de kans op een grandioos feest zo groot mogelijk te maken. Een feest waar niemand achteraf spijt van hoeft te hebben.
En dat heeft hij dus niet gezegd, en dat stoort me. Mateloos. Maar dat is inmiddels wel duidelijk.
Sorry Els , maar 1 dochter kan je niet vergelijken met een mensen massa die op de been komt als Feyenoord kampioen zou worden. Zoals eerder vermeld is dat appels met peren vergelijken ... Het feit blijft dat er steeds weer vernielingen worden aangericht tijdens een feest op de coolsingel !!!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 04:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2013 - 21:38 schreef Maximus het volgende:

[..]

Zoek het ware verhaal van die BUS (ja 1 BUS) maar eens op. Ik heb er maar 1 woord voor! SCHANDALIG!!! En aboutaklep baseert zich op de geruchten idd. Opgesodemieterd met die theedrinker. Zowiezo al een grote schande dat er een marrokkaan uit amsterdam burgervader is van zo'n schitterende stad!
Echt weer zo'n zielige reactie. Het afreageren op de burger vader en zelf niet zijn verantwoording willen nemen ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Huldiging Feyenoord niet op Coolsingel als t aan Aboutaleb ligt...en daar ligt t aan.









0.0077791