BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Huldiging Feyenoord niet op Coolsingel als t aan Aboutaleb ligt...en daar ligt t aan.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
010NAKKIE010
 010NAKKIE010 - zondag 24 maart 2013 - 04:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 04:07 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ah, de hoolies worden wakker, heb je weer zin om te rellen?
hmmmm 1 ben geen hoolie en 2 dat rellen laat ik wel aan jou over
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 04:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 04:20 schreef 010NAKKIE010 het volgende:

[..]

hmmmm 1 ben geen hoolie en 2 dat rellen laat ik wel aan jou over
Mooi dat je geen hoolie ben , maar wat is er mis mee om geen huldiging op de coolsingel te houden na eerdere incidenten? En wat rellen betreft daar heb ik nooit aan gedaan en wat mij betreft komt er een zero tolerance beleid met zware straffen voor die debielen ...
010NAKKIE010
 010NAKKIE010 - zondag 24 maart 2013 - 04:34   quote  deeplink  
als ze willen rellen doen ze dat ook wel op een andere locatie . en tja et blijft een probleem met de geen die het verpesten maar dan nog moet de coolsingel daardoor nie doorgaan
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 05:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 04:34 schreef 010NAKKIE010 het volgende:
als ze willen rellen doen ze dat ook wel op een andere locatie . en tja et blijft een probleem met de geen die het verpesten maar dan nog moet de coolsingel daardoor nie doorgaan
Dan doen ze het op een andere locatie, dan is gelijk het koren van de kaf gescheiden ...
en kunnen ze die debielen gaan straffen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 maart 2013 - 07:31   quote  deeplink  
14 jaar geleden was een hele andere tijd dan nu.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 07:31 schreef Stylzz het volgende:
14 jaar geleden was een hele andere tijd dan nu.
Geloof je het zelf ? Niet wat betreft die hoolies! Dan moet je vooral in dromen land blijven ...
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 maart 2013 - 07:54   quote  deeplink  
Juist wel. Gelegenheidshoolies toentertijd.
Ook trouwens door verkeerd handelen door handhaving onder andere.
Men is nu veel beter in staat te reguleren.
Ach, die huldiging komt er toch niet.
Maximus
 Maximus - zondag 24 maart 2013 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 04:15 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Echt weer zo'n zielige reactie. Het afreageren op de burger vader en zelf niet zijn verantwoording willen nemen ...
Hee pisnicht! Jij hoeft mij niet te vertellen dat ik mijn verantwoording moet nemen! Dat doe ik al bijna 38 jaar zelf! En dat gaat me prima af! Als ik jou hulp nodig ben, rammel ik wel een x met de pispot!
craven
 craven - zondag 24 maart 2013 - 09:42   quote  deeplink  
chillllll
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 09:24 schreef Maximus het volgende:

[..]

Hee pisnicht! Jij hoeft mij niet te vertellen dat ik mijn verantwoording moet nemen! Dat doe ik al bijna 38 jaar zelf! En dat gaat me prima af! Als ik jou hulp nodig ben, rammel ik wel een x met de pispot!
Weer een typische zielige reactie ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 07:54 schreef Stylzz het volgende:
Juist wel. Gelegenheidshoolies toentertijd.
Ook trouwens door verkeerd handelen door handhaving onder andere.
Men is nu veel beter in staat te reguleren.
Ach, die huldiging komt er toch niet.
Is maar beter ook dat die huldiging er niet komt
Maximus
 Maximus - zondag 24 maart 2013 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 11:12 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Weer een typische zielige reactie ...
Reageer maar eens ergens inhoudelijk op met argumenten. Die oneliners van jou zijn te makkelijk...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 maart 2013 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 11:22 schreef Maximus het volgende:

[..]

Reageer maar eens ergens inhoudelijk op met argumenten. Die oneliners van jou zijn te makkelijk...
Op zielige zieltjes reageer ik niet inhoudelijk ... Als je nu eens serieus ga doen!
van geil
 van geil - zondag 24 maart 2013 - 12:06   quote  deeplink  
beter goed regelen...

want de aankomende jaren gaan we er nog al eens staan!
ar
 ar - zondag 24 maart 2013 - 12:29   quote  deeplink  
Dat wou ik even zeggen!!
Maximus
 Maximus - zondag 24 maart 2013 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 11:53 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Op zielige zieltjes reageer ik niet inhoudelijk ... Als je nu eens serieus ga doen!
Je hebt helemaal gelijk man!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 24 maart 2013 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 maart 2013 - 12:06 schreef van geil het volgende:
beter goed regelen...

want de aankomende jaren gaan we er nog al eens staan!
Dan beter daar een nieuw stadion neerzetten.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 12:18   quote  deeplink  
Aboutaleb bestookt met e-mails en brieven over Coolsingel

600x200-fe-799931.jpg

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wordt bestookt met e-mails en brieven van Feyenoordfans die vinden dat het kampioensfeest van hun voetbalclub op de Coolsingel moet plaatsvinden. Dat bekende hij gisteren op het Rotterdamse Ondernemersontbijt. Aboutaleb is huiverig voor een volksfeest in het hart van de stad omdat dit eerder tot grote rellen heeft geleid. 'Feyenoord is nog geen kampioen en we zijn er nog niet uit waar het huldigingsfeest zal plaatsvinden.'
Bron:AD
van geil
 van geil - donderdag 28 maart 2013 - 17:54   quote  deeplink  
krijgt te veel babbels.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 28 maart 2013 - 18:47   quote  deeplink  
Valt wel mee.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 28 maart 2013 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 12:18 schreef RenatoBos het volgende:
Aboutaleb bestookt met e-mails en brieven over Coolsingel

[ afbeelding ]

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wordt bestookt met e-mails en brieven van Feyenoordfans die vinden dat het kampioensfeest van hun voetbalclub op de Coolsingel moet plaatsvinden. Dat bekende hij gisteren op het Rotterdamse Ondernemersontbijt. Aboutaleb is huiverig voor een volksfeest in het hart van de stad omdat dit eerder tot grote rellen heeft geleid. 'Feyenoord is nog geen kampioen en we zijn er nog niet uit waar het huldigingsfeest zal plaatsvinden.'
Bron:AD
Daar komt het ware aard van de beestjes weer boven drijven ...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 maart 2013 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 17:54 schreef van geil het volgende:
krijgt te veel babbels.
Wij allemaal.
Prematuur gelul over kampioenschap
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 28 maart 2013 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 21:39 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Daar komt het ware aard van de beestjes weer boven drijven ...
Conclusies, conclusies. Uiteraard zullen die mails er ook tussen zitten, maar wellicht ook van 60 of 70-jarigen, die met alle huldigingen naar de Coolsingel zijn gegaan en graag zien dat die traditie wordt voortgezet.

Je postte de laatste tijd best wel eens verstandige dingen, maar hier ga je weer te kort door de bocht. Jammer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 maart 2013 door Bosifyable --
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 28 maart 2013 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 21:41 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wij allemaal.
Prematuur gelul over kampioenschap
Juist. Is nog lang niet zover.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 28 maart 2013 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 21:41 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Conclusies, conclusies. Uiteraard zullen die mails er ook tussen zitten, maar wellicht ook van 60 of 70-jarigen, die met alle huldigingen naar de Coolsingel zijn gegaan en graag zien dat die traditie wordt voortgezet.

Je postte de laatste tijd best wel eens verstandige dingen, maar hier ga je weer te kort door de bocht. Jammer.
Ik post NOOIT verstandig , maar altijd vanuit het hart ... Mijn eerste ingeving heeft mij NOOIT in de steek gelaten. Daarom heb ik bij het bedrijf ook 37 jaar lang een vaste adviseur gehad die dat emotionele altijd onder de loep nam !!!
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 28 maart 2013 - 22:35   quote  deeplink  
Welk bedrijf?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 maart 2013 - 00:09   quote  deeplink  
Gaan we weer..
tomson
 tomson - vrijdag 29 maart 2013 - 00:10   quote  deeplink  
th_Yawning-Yellow.gif
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 maart 2013 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 22:23 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik post NOOIT verstandig
Geen retoriek graag.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 29 maart 2013 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 17:54 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Geen retoriek graag.
Moet je de rest er ook bij zetten ! En niet gaan strippen ...
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 maart 2013 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 18:45 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Moet je de rest er ook bij zetten ! En niet gaan strippen ...
Wou je ff op de kast jagen.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 29 maart 2013 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 19:07 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Wou je ff op de kast jagen.
op de kast? ik dacht uit de kast! Hahaha
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 maart 2013 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 19:08 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

op de kast? ik dacht uit de kast! Hahaha
Wat jij het liefste hebt.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 maart 2013 - 10:20   quote  deeplink  
Als eerste ik ben geen rascist,heb in het verleden en heden samengewerkt met alle kleurtjes.Maar wat ik nog steeds niet begrijp 020 krijgt een 020 burgemeester met het gevoel van een 020er, Rotterdam krijgt een 020 burgemeester van Marokkaanse origine.Geen chemie met de stad en zijn inwoners en gevoellens. DUS HUP DIE COOLSINGEL OP,EN DIT GELDT OOK VOOR SPARTA. Desnoods met 10 peletons M,E
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 30 maart 2013 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 maart 2013 - 10:20 schreef piet de paler het volgende:
Als eerste ik ben geen rascist,heb in het verleden en heden samengewerkt met alle kleurtjes.Maar wat ik nog steeds niet begrijp 020 krijgt een 020 burgemeester met het gevoel van een 020er, Rotterdam krijgt een 020 burgemeester van Marokkaanse origine.Geen chemie met de stad en zijn inwoners en gevoellens. DUS HUP DIE COOLSINGEL OP,EN DIT GELDT OOK VOOR SPARTA. Desnoods met 10 peletons M,E
Je moet maar willen om burgemeester te worden van een stad met een stel van die rand debielen! 10 peletons ME? Hoezo 1 ploegje scherpschutters is zat om die randdebielen af te schieten ... Dan is dat ook weer opgelost !!!
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 30 maart 2013 - 13:45   quote  deeplink  
Burgemeester van Marrokaanse origine. Moet het dan een lul uit Urk worden?
Zelfs een ekte Rotterdamse burgemeester neemt de incidenten uit 1999 ter overweging mee.
van geil
 van geil - zaterdag 30 maart 2013 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 maart 2013 - 13:45 schreef FR-Henk het volgende:
Burgemeester van Marrokaanse origine. Moet het dan een lul uit Urk worden?
Zelfs een ekte Rotterdamse burgemeester neemt de incidenten uit 1999 ter overweging mee.
ik ga voor die lul uit Urk.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 30 maart 2013 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 maart 2013 - 13:45 schreef FR-Henk het volgende:
Burgemeester van Marrokaanse origine. Moet het dan een lul uit Urk worden?
Zelfs een ekte Rotterdamse burgemeester neemt de incidenten uit 1999 ter overweging mee.
nee henk maar Amsterdam krijgt een Amsterdamse burgermeester !!!!!!!!!! En wij krijgen in Rotterdam een juist Amsterdammer met Marokkaanse roots dat laatste is niet erg ,maar ben je dan een met de bevolking van de stad ?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 30 maart 2013 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 maart 2013 - 15:55 schreef piet de paler het volgende:

[..]

nee henk maar Amsterdam krijgt een Amsterdamse burgermeester !!!!!!!!!! En wij krijgen in Rotterdam een juist Amsterdammer met Marokkaanse roots dat laatste is niet erg ,maar ben je dan een met de bevolking van de stad ?
Dat kán natuurlijk wel, maar dan ook slim en oprecht zijn om het vertrouwen van die stedelingen te kunnen winnen. Dat beheerst Abou minder sterk.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 30 maart 2013 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 maart 2013 - 18:56 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dat kán natuurlijk wel, maar dan ook slim en oprecht zijn om het vertrouwen van die stedelingen te kunnen winnen. Dat beheerst Abou minder sterk.
Als je 1 met de stad moet zijn dan kan je in Rotterdam elke buitenlander burgemeester maken !!!
Wim2
 Wim2 - zaterdag 30 maart 2013 - 20:40   quote  deeplink  
Er zal toch geen huldiging komen of moeten we een 4e plaats al gaan huldigen?
piet de paler
 piet de paler - zondag 31 maart 2013 - 10:47   quote  deeplink  
Wim kom op,we zijn nog steeds in de strijd,en ik ben tevreden met plaats 2.3,4.
Kan abou lekker slapen
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 31 maart 2013 - 10:58   quote  deeplink  
Kunnen de scherpschutters ook weer thuis blijven ...
Els
 Els - zondag 31 maart 2013 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 maart 2013 - 11:09 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Je moet maar willen om burgemeester te worden van een stad met een stel van die rand debielen! 10 peletons ME? Hoezo 1 ploegje scherpschutters is zat om die randdebielen af te schieten ... Dan is dat ook weer opgelost !!!
Domme opmerking. In Nederland leven we in een rechtsstaat, daar worden burgers niet afgeknald omdat ze vernielen of relschoppen. Als iemand hier de wet overtreedt, is het aan de politie om ze op te pakken, aan het openbaar ministerie om ze voor te leiden en aan de rechter om recht te spreken. Ook al doen we het hier niet goed, we leven niet in een bananenrepubliek. Kijk even naar de landen van het Middellandse Zee-gebied. Syrië, Egypte, Libië, daar hanteren ze de oplossing die jij nu predikt. En ik kan me niet voorstellen dat je dat nou echt het paradijs op aarde wilt noemen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 31 maart 2013 - 13:32   quote  deeplink  
Rechtstaat ? Dat is een van de redenen dat ik over 2 jaar niet terugkeer naar Nederland,vrijheid heeft een prijs. En ik twijfel of ik die prijs aangaande ergeren aan bevolkingsgroepen,en klasse justitie
Maar de rechstaat Nederland en vooral justitie staan hier in frankrijk als lachertje te boek.ik verdeig mij al niet meer.ik geef toe schieten is niet de oplossing ,maar zwaardere taakstraffen,en het bare minimum voor gevangenen zou een oplossing kunnen zijn.Nederland geeft steeds meer toe aan minderheidsgroepen.Maar terug naar het topic,gewoon huldigen'en niet toegeven
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 31 maart 2013 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2013 - 13:13 schreef Els het volgende:

[..]

Domme opmerking. In Nederland leven we in een rechtsstaat, daar worden burgers niet afgeknald omdat ze vernielen of relschoppen. Als iemand hier de wet overtreedt, is het aan de politie om ze op te pakken, aan het openbaar ministerie om ze voor te leiden en aan de rechter om recht te spreken. Ook al doen we het hier niet goed, we leven niet in een bananenrepubliek. Kijk even naar de landen van het Middellandse Zee-gebied. Syrië, Egypte, Libië, daar hanteren ze de oplossing die jij nu predikt. En ik kan me niet voorstellen dat je dat nou echt het paradijs op aarde wilt noemen.
Mag U vinden. Ik vind dat er KEIHARD ingegrepen moet worden tegen die randdebielen die het steeds weer verpesten. En dan heb ik er inderdaad geen moeite mee als men die debielen met scherp geweerschut te lijf zouden gaan ... En wat dat betreft vind ik Nederland inderdaad een te soft landje. Men zou hier best wat harder mogen optreden ja!
En iedereen mag wat mij betreft een mening hebben , daar heb ik geen moeite mee. Maar als je over de schreef gaat mag het mij betreft veel harder. Ook de straffen
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 31 maart 2013 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2013 - 13:32 schreef piet de paler het volgende:
Rechtstaat ? Dat is een van de redenen dat ik over 2 jaar niet terugkeer naar Nederland,vrijheid heeft een prijs. En ik twijfel of ik die prijs aangaande ergeren aan bevolkingsgroepen,en klasse justitie
Maar de rechstaat Nederland en vooral justitie staan hier in frankrijk als lachertje te boek.ik verdeig mij al niet meer.ik geef toe schieten is niet de oplossing ,maar zwaardere taakstraffen,en het bare minimum voor gevangenen zou een oplossing kunnen zijn.Nederland geeft steeds meer toe aan minderheidsgroepen.Maar terug naar het topic,gewoon huldigen'en niet toegeven
Dat is voor mij en mijn gezin ook een van de vele redenen om NL te gaan verlaten ...
We doen ik ook voor de kinderen, om die een beter leven te geven.
Els
 Els - zondag 31 maart 2013 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2013 - 13:36 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Mag U vinden. Ik vind dat er KEIHARD ingegrepen moet worden tegen die randdebielen die het steeds weer verpesten. En dan heb ik er inderdaad geen moeite mee als men die debielen met scherp geweerschut te lijf zouden gaan ... En wat dat betreft vind ik Nederland inderdaad een te soft landje. Men zou hier best wat harder mogen optreden ja!
En iedereen mag wat mij betreft een mening hebben , daar heb ik geen moeite mee. Maar als je over de schreef gaat mag het mij betreft veel harder. Ook de straffen
Dat jij voor staatsterreur bent, vind ik werkelijk onvoorstelbaar. Weet je wel wat je zegt? Er is een heel groot verschil tussen zwaarder straffen en iedere 'randdebiel' zoals jij je medemens zo kleurrijk omschrijft, neerknallen. Velen in Nederland hebben het gevoel dat criminelen geknuffeld worden en de verzachtende omstandigheden zijn ook in mijn ogen in de rechtszaal een te grote rol gaan spelen, maar dat wil niet zeggen dat je de staat naast het geweldsmonopolie ook nog eens rechter en beul laat zijn. Je hoeft je maar een heel klein beetje in de historie te verdiepen om te weten dat dat gruwelijk mis kan gaan. De Trias Politica is een groot goed. Daar zou je je beter druk om kunnen maken.
Els
 Els - zondag 31 maart 2013 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2013 - 13:32 schreef piet de paler het volgende:
Rechtstaat ? Dat is een van de redenen dat ik over 2 jaar niet terugkeer naar Nederland,vrijheid heeft een prijs. En ik twijfel of ik die prijs aangaande ergeren aan bevolkingsgroepen,en klasse justitie
Maar de rechstaat Nederland en vooral justitie staan hier in frankrijk als lachertje te boek.ik verdeig mij al niet meer.ik geef toe schieten is niet de oplossing ,maar zwaardere taakstraffen,en het bare minimum voor gevangenen zou een oplossing kunnen zijn.Nederland geeft steeds meer toe aan minderheidsgroepen.Maar terug naar het topic,gewoon huldigen'en niet toegeven
Grappig dat nou juist Frankrijk om Nederland lacht. De voorsteden van de hoofdstad in Frankrijk staan vaker in brand dan die in Nederland, de joden zijn in de suburbs van een beetje voorstad vogelvrij, Frankrijk heeft een proces omdat de politie een moordenaar van joden en willekeurige omstanders doodschoot. Laat ze zich eerst om hun eigen problemen gaan bekommeren voor ze weer in een lachsalvo vastraken.
Els
 Els - zondag 31 maart 2013 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2013 - 13:38 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat is voor mij en mijn gezin ook een van de vele redenen om NL te gaan verlaten ...
We doen ik ook voor de kinderen, om die een beter leven te geven.
En dan is je oplossing naar Spanje gaan????????? Weet je zeker dat je geen vlaag van verstandsverbijstering had? Een goede reden om Nederland te verlaten is de gave van elke Nederlandse regering om iedereen heel veel geld uit de zak te kloppen, maar als het om sociale rust gaat, zit je in de meeste zuidelijke landen slechter.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Huldiging Feyenoord niet op Coolsingel als t aan Aboutaleb ligt...en daar ligt t aan.









0.0072641