BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: KNVB overweegt beloftenteams toe te laten in Jupiler League

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Peterhs
 Peterhs - woensdag 27 maart 2013 - 20:41   quote  deeplink  
KNVB overweegt beloftenteams toe te laten in Jupiler League
De KNVB overweegt beloftenteams toe te laten tot de Jupiler League. Dat laat een woordvoerder van de bond woensdag weten.
Na het faillissement van SC Veendam en het eerdere bankroet van AGOVV Apeldoorn blijven er slechts zestien clubs over in de Eerste Divisie. Mogelijk zijn tweede elftallen al vanaf volgend seizoen welkom.

De KNVB sprak dinsdag over het idee met vertegenwoordigers van de coaches betaald voetbal (CBV), Eredivisie CV en de coƶperatie Eerste Divisie (CED). Op korte termijn volgt een nieuwe afspraak om de punten verder uit te werken. Daarna zal een definitieve beslissing worden genomen.

Het toetreden van de beloften tot de Jupiler League is een optie, omdat de verplichte promotie van clubs uit de topklasse nog niet van de grond wil komen. In landen als Spanje en Duitsland zijn de reserves al welkom in de tweede afdelingen.

De Nederlandse topclubs Ajax en PSV, hebben al eens aangegeven hun talenten graag meer weerstand op te laten doen op het tweede niveau van Nederland. De kampioen van de beloftenteams mag wel al instromen in het bekertoermooi. Daarin reikte Jong Ajax ooit tot de halve finale.

(bron nu.nl)
remco k
 remco k - woensdag 27 maart 2013 - 20:53   quote  deeplink  
Goede zaak, zou de NL competitie op ten duur een flinke boost kunnen geven..

Vind wel dat ze aan die beloftenteams een maximum leeftijd moeten hangen van bijvoorbeeld 19 jaar.. Op die manier ga je het wel benutten waar het ook voor bedoeld is..
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 27 maart 2013 - 21:08   quote  deeplink  
Prachtig.. ik juich het toe dat Ajax, Feyenoord en PSV in die competitie komen.
Leeftijd kunnen ze geen maximum aan stellen aangezien er spelers ritme op moeten kunnen doen..

Als ze terugkomen van blessures bijvoorbeeld.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 27 maart 2013 - 21:15   quote  deeplink  
hadden Ajax en PSV dit 2 jaar geleden niet al aangevraagd?
toentertijd werd het afgekeurd.

aan de andere kant denk ik niet dat Ajax het beste beloften team heeft en volgens mij staat ons beloften team er niet zo goed voor toch?
remco k
 remco k - woensdag 27 maart 2013 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 21:08 schreef Grasmaaier het volgende:
Prachtig.. ik juich het toe dat Ajax, Feyenoord en PSV in die competitie komen.
Leeftijd kunnen ze geen maximum aan stellen aangezien er spelers ritme op moeten kunnen doen..

Als ze terugkomen van blessures bijvoorbeeld.
Ajax zou alsnog ook een elftal in de beloftencompetitie kunnen laten uitkomen toch.. Bijvoorbeeld een elftal met de grootste 2e jaars talenten van de A1 aangevuld met de spelers die bij Ajax 1 niet spelen..
remco k
 remco k - woensdag 27 maart 2013 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 21:15 schreef NatjosFC het volgende:
hadden Ajax en PSV dit 2 jaar geleden niet al aangevraagd?
toentertijd werd het afgekeurd.

aan de andere kant denk ik niet dat Ajax het beste beloften team heeft en volgens mij staat ons beloften team er niet zo goed voor toch?
Er wel of niet goed voor staan in de competitie zegt niks over de kwaliteit van de spelers.. R. de Boer verwoorde het laatst heel goed..

Ajax B1 verloor van de B1 van PSV, maar als hij de 10 beste spelers van de wedstrijd moest opnoemen waren het allemaal Ajacieden.. PSV speelde namelijk reactie voetbal enkel en alleen om te winnen, Ajax speelde om spelers beter te maken..
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 27 maart 2013 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 21:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax zou alsnog ook een elftal in de beloftencompetitie kunnen laten uitkomen toch.. Bijvoorbeeld een elftal met de grootste 2e jaars talenten van de A1 aangevuld met de spelers die bij Ajax 1 niet spelen..
maar t' zou toch raar zijn, dat bijvoorbeeld Andersen de ene week in de Jupiler league speelt daar 2 hatricks maakt en een week later bij Ajax in de basis speelt.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 27 maart 2013 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Er wel of niet goed voor staan in de competitie zegt niks over de kwaliteit van de spelers.. R. de Boer verwoorde het laatst heel goed..

Ajax B1 verloor van de B1 van PSV, maar als hij de 10 beste spelers van de wedstrijd moest opnoemen waren het allemaal Ajacieden.. PSV speelde namelijk reactie voetbal enkel en alleen om te winnen, Ajax speelde om spelers beter te maken..
ja, maar dan nog.
ik bedoel t' is dan toch de bedoeling dat Ajax er in Jupiler league er wel 'iets' van bakt...

btw beste 5.

daarbij is het niet raar dat PSV jeugd reactie voetbal speelt, zo speelt het 1e ook dus dan leer je het alvast..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 maart 2013 door NatjosFC --
Eide
 Eide - woensdag 27 maart 2013 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 21:20 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

maar t' zou toch raar zijn, dat bijvoorbeeld Andersen de ene week in de Jupiler league speelt daar 2 hatricks maakt en een week later bij Ajax in de basis speelt.
Lijkt me dat dat in deze constructie niet meer zou kunnen. In de Jupiler League zou Jong Ajax dan ook een vertegenwoordigend elftal zijn en kan er dus geen sprake zijn van over een weer hoppen.

Daar zal de KNVB overigens ook vast nog wel met aanvullende info over komen om competitievervalsing te voorkomen.
remco k
 remco k - woensdag 27 maart 2013 - 21:26   quote  deeplink  
Nee, het gaat erom dat die spelers daar dusdanig ontwikkelen dat ze een meerwaarde kunnen zijn voor het eerste elftal... Daarbij denk ik dat het goed presteren in de competitie volledig afhankelijk is van de lichting spelers die er ieder jaar doorstroomt..
remco k
 remco k - woensdag 27 maart 2013 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 maart 2013 - 21:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

ja, maar dan nog.
ik bedoel t' is dan toch de bedoeling dat Ajax er in Jupiler league er wel 'iets' van bakt...

btw beste 5.

daarbij is het niet raar dat PSV jeugd reactie voetbal speelt, zo speelt het 1e ook dus dan leer je het alvast..
Nee helemaal niet, het eerste speelt zoals de trainer het daar wil. Daar heeft de trainer de vrije wil
Aartus
 Aartus - donderdag 28 maart 2013 - 00:53   quote  deeplink  
Stel dat 1 van deze beloftenteams promoveert?Dan heb je 2 elftallen van dezelfde clubs in de ere-divisie.En dan??Of mogen deze teams niet promoveren?En dit is niet onmogelijk.Zo sterk is die jupiler legeau nou ook weer niet.Maar ik denk wel dat Eide gelijk heeft.De knvb zal hier vast wel met aanvullende maatregelen komen,ook wat dat over en weer hoppen betrefd.
Eide
 Eide - donderdag 28 maart 2013 - 05:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 00:53 schreef Aartus het volgende:
Stel dat 1 van deze beloftenteams promoveert?Dan heb je 2 elftallen van dezelfde clubs in de ere-divisie.En dan??Of mogen deze teams niet promoveren?En dit is niet onmogelijk.Zo sterk is die jupiler legeau nou ook weer niet.Maar ik denk wel dat Eide gelijk heeft.De knvb zal hier vast wel met aanvullende maatregelen komen,ook wat dat over en weer hoppen betrefd.
Ik denk dat promotie niet mogelijk zou zijn.

Een situatie als in Spanje ligt voor de hand. Barcelona B speelt gewoon in de Segunda Division. Het kan echter niet promoveren en het mag niet uitkomen in de Copa del Rey. Daarmee is uitgesloten dat Barcelona en Barca B ooit tegen elkaar uit zouden moeten komen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: KNVB overweegt beloftenteams toe te laten in Jupiler League

0.0059161