BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Steenvoorden en Manu krijgen kans bij Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 maart 2013 - 13:26   quote  deeplink  
Steenvoorden en Manu krijgen kans bij Feyenoord

600x400-jb-1255946.jpg

Matthew Steenvoorden krijgt komend seizoen een nieuwe kans bij Feyenoord. Zijn verhuurperiode aan Excelsior is op een sportieve teleurstelling uitgelopen. ,,Maar ook van een slecht seizoen, kun je heel veel leren," zegt Steenvoorden.

Ook al staat er voor Excelsior in de thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch niets meer op het spel, Steenvoorden geeft vanavond de volle honderd procent. ,,Dat ben je verplicht aan de supporters, aan de trainer, maar vooral ook aan jezelf,'' zegt de 20-jarige voetballer zonder twijfel in zijn stem. ,,We gaan de kop nu niet laten hangen."

Al die nederlagen met zijn club, het is wennen voor de talentvolle Leidschendammer. ,,In de jeugd van Feyenoord was het inderdaad wel anders", zegt hij lachend. ,,Ik leer bij Excelsior een heel nieuwe kant van het voetbal. Niet alleen door de nederlagen, óók door het type spel. In de Jupiler League rent iedereen maar heen en weer. Ik ben veel fitter geworden en heb mijn handelingssnelheid vergroot om duels te kunnen vermijden."

Intussen traint hij elke maandag weer mee met zijn officiële werkgever Feyenoord. Steenvoorden ziet het als blijk van vertrouwen. ,,Je bent daardoor onderdeel van de spelersgroep en hoort er toch alvast weer een beetje bij. Elvis Manu en ik oefenen meestal individueel met Jean-Paul van Gastel. Volgend seizoen sluiten we weer aan."

Dan zal er een flinke concurrentiestrijd losbarsten. Feyenoord beschikt over veel centrale verdedigers en middenvelders, de posities waarvoor Steenvoorden in aanmerking komt. ,,Het is voor mij vooral belangrijk om te spelen op de plek waar ik de meeste potentie heb. Als in de voorbereiding blijkt dat ik weinig aan spelen toe zal komen, kan ik altijd nog verhuurd worden. Hopelijk dan aan een club in de eredivisie."
Bron:AD

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Steenvoorden en Manu krijgen kans bij Feyenoord









0.0044319