|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 31 maart 2013 - 14:04 schreef remco k het volgende:[..] Hij speelde op 10. Dat is niet centraal voorin. Sorry maar dat is gewoon niet zo. Hij speelde als schaduwspits, dat is dus 9.5... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Helemaal als je met twee buitenspelers speelt wat Arsenal en het NL elftal altijd deden. Bij Ajax speelde hij zelfs zijn begin periode als rechtsbuiten om vervolgens veelal achter Peterson te spelen..
Speelde vrijwel dezelfde rol als Litmanen bij ons deed. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nee op het veld.. Hij was gewoon een 10 zoals een Litmanen ook was, zoals een v/d Vaart ook is..
Gewoon kort bij de spits... Alleen was Bergkamp een stuk beter dan de andere twee genoemnde
Of wou je gaan zeggen dat Arsenal en het NL elftal met maar 2 middenvelders speelde?? Er stonden namelijk echt buitenspelers en 4 verdedigers bij. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 31 maart 2013 - 19:26 schreef remco k het volgende:Nee op het veld.. Hij was gewoon een 10 zoals een Litmanen ook was, zoals een v/d Vaart ook is.. Gewoon kort bij de spits... Alleen was Bergkamp een stuk beter dan de andere twee genoemnde Of wou je gaan zeggen dat Arsenal en het NL elftal met maar 2 middenvelders speelde?? Er stonden namelijk echt buitenspelers en 4 verdedigers bij. Dennis Nicolaas Maria Bergkamp (Amsterdam, 10 mei 1969) is een Nederlands voormalig voetballer, die vooral succes behaalde als speler van AFC Ajax en Arsenal FC. Sinds de zomer van 2011 is Dennis Bergkamp assistent trainer van AFC Ajax.
Bergkamp kwam tijdens zijn carrière op clubniveau uit voor Ajax, Internazionale en Arsenal FC. Ook speelde hij in totaal 79 keer voor het Nederlands elftal, waarin hij in totaal 37 keer tot scoren kwam. Dennis Bergkamp speelde veelal als schaduwspits en maakte vaak wonderschone doelpunten.[1]
'' De diepste spits Ronald de Boer werd toen vervangen door middenvelder Rob Witschge, waarna de oorspronkelijk als schaduwspits uitgespeelde Dennis Bergkamp in de punt van de aanval kwam te staan. ''
Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2766208/1994/09/05/Advocaat-keert-terug-naar-speelplan-met-vierde-schaduw-spits-Peter-van-Vossen-is-zijn-plaats-weer-kwijt-aan-Bryan-Roy.dhtml |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Tada.. En was is een schaduwspits??? Juist ja, een 10..
Kijk, je eigen bron.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaduwspits
Daar staan spelers als Litmanen vd vaart, Sneijder, Zidane, del Piero tussen...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 maart 2013 door remco k -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: er staat ook duidelijk dat de Schaduwspits tussen de aanval en Middenveld inspeelt. een 10 is een Middenvelder. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Een 10 in het Ajaxjargon is een middenvelder Remco. Een schaduwspits wordt bij Ajax een hangende 9 genoemd. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 31 maart 2013 - 21:25 schreef Eide het volgende:[..] Een 10 in het Ajaxjargon is een middenvelder Remco. Een schaduwspits wordt bij Ajax een hangende 9 genoemd. Nicolae Ceausescu.....die was pas hangende,al was hij geen 9.... Oeps verkeerde topic,sorry |
|
|
|
|
ajaxkampioen 2012
|
|
|
fan Ajax. 1950. IK HOU MET VAN MIJN HARD MET AJAX, |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: proost!!!!!....hard?...hart bedoel je,snap er geen hol van |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 maart 2013 - 20:31 schreef NatjosFC het volgende:[..] er staat ook duidelijk dat de Schaduwspits tussen de aanval en Middenveld inspeelt. een 10 is een Middenvelder. Waarom noemt men vrijwel alle spelers die daar staan een 10 dan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 31 maart 2013 - 21:25 schreef Eide het volgende:[..] Een 10 in het Ajaxjargon is een middenvelder Remco. Een schaduwspits wordt bij Ajax een hangende 9 genoemd. Zit geen enkel verschil tussen. Bij Ajax speelt de schaduwspits of de 10 of de aanvallende middenvelder met de punt vooruit vanaf het middenveld... Of wou je gaan zeggen dat er bij Aajx met grote regelmaat maar met 2 middenvelders wordt gespeeld? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Allemaal 1 pot nat..
Bergkamp 1 van de beste nummers 10 die we gekend hebben in het NL voetbal, zeker bij Ajax. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zondag 31 maart 2013 - 14:04 schreef remco k het volgende:[..] Hij speelde op 10. Dat is niet centraal voorin. Sorry maar dat is gewoon niet zo. Helemaal mee eens |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Een schaduwspits, ( het woord zegt het al ) in de schaduw van de spits, en een hangende 9 heeft geen speler voor zich, heet een terug getrokken 9 (ook wel central forward) in engeland |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
En je hebt maar 3 linies in voetbal, verdedigers, middenvelders en aanvallers dus tussen de middenvelders en aanvallers kan niet |
|
|
|
|
71-72-73-95
|
|
|
Bergkamp is een aanvallende middenvelder. Behalve in het begin even op rechts bij ajax en bij arsenal even als een soort tweede spits, maar voor mij is hij toch echt een middenvelder.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 april 2013 door 71-72-73-95 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Mijn favoriete 11......
--------------PIETJE-----------------
APIK---------BACO------AMSTERDAMMER113
-----------JACK HUNTELAAR-------------
REMCO K ---------------------FSIDEVAK129
--------------ALIBABBA----------------
HASJKOPH-----------JODUH-----------GUYT
Reserve's....NATJOS,GRASMAAIER,HIPPY,RONALD 1960
Hoofdtrainer EIDE
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 april 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 april 2013 - 21:25 schreef Nenam_tiL het volgende:Mijn favoriete 11...... --------------PIETJE----------------- APIK---------BACO------AMSTERDAMMER113 -----------JACK HUNTELAAR------------- REMCO K ---------------------FSIDEVAK129 --------------ALIBABBA---------------- HASJKOPH----------- JODUH-----------GUYT Reserve's....NATJOS,GRASMAAIER,HIPPY,RONALD 1960 Hoofdtrainer EIDE en jij? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Algemeen directeur....(lees dictator) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 april 2013 - 21:25 schreef Nenam_tiL het volgende:Mijn favoriete 11...... --------------PIETJE----------------- APIK---------BACO------AMSTERDAMMER113 -----------JACK HUNTELAAR------------- REMCO K ---------------------FSIDEVAK129 --------------ALIBABBA---------------- HASJKOPH----------- JODUH-----------GUYT Reserve's....NATJOS,GRASMAAIER,HIPPY,RONALD 1960 Hoofdtrainer EIDE Hasj is nog een talentje, mag af en toe invallen voor jou, sta jij linksbuiten, doe ik wel paar steekjes op jou, jij geeft de voorzet en die JOOD maakt de goals... simple... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 april 2013 - 21:38 schreef remco k het volgende:[..] Hasj is nog een talentje, mag af en toe invallen voor jou, sta jij linksbuiten, doe ik wel paar steekjes op jou, jij geeft de voorzet en die JOOD maakt de goals... simple... schat je zelf niet te hoog in man;) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 april 2013 - 21:38 schreef remco k het volgende:[..] Hasj is nog een talentje, mag af en toe invallen voor jou, sta jij linksbuiten, doe ik wel paar steekjes op jou, jij geeft de voorzet en die JOOD maakt de goals... simple... Heb deze samengesteld samen met een ander HL lid ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik doe niks, geef alleen de ballen op LITMANEN... Die weet wel wat ie er mee moet doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 april 2013 - 21:41 schreef remco k het volgende:[..] Ik doe niks, geef alleen de ballen op LITMANEN... Die weet wel wat ie er mee moet doen.. wie? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ippie dan maar he.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En anders Joduh of Jackie.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
mis Infamous in je opstelling Nenam....
dies stiekem ook wel beetje ajacied hoor;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Kut ...Messi er toch af... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: wil Barca toch eigenlijk wel ff zien zonder Messi hoor... als ie vant weekend maar weer speelt..
geef PSG ook nog ff kans..
volg je de ontwikkelingen in Duitsland ook? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Die heb ik in de b1 gezet Natjos,samen met Renato |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: geen plaats meer vrij in t' dames elftal? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehehehe....ik heb ook nog een transfer lijstje,maar die ga ik niet posten |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ongelooflijk, waar staan die grensrechters eigenlijk voor op het veld?? 2 Meter buitenspel die goal van Ibrahimovic.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vind ik niet. Buitenspel mag gewoon niet tellen. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
--------------Stekelenburg------------
VDWIEL--De Boer--Vertonghen--Vermaelen
-----Sneijder--Litmanen--VD Vaart-----
--Suarez----Ibrahimovic----Van Basten-
Motto: Verdedigen hoeft niet zolang je er maar één meer maakt dan de tegenstander:') |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Grappig, zo discussie over Bergkamp, wel of geen 10.
Maar Remco wat is mis met het spelen van 2 middenvelders?
Wat moet de middenvelder doen als het team niet de bal heeft? Moet een middenvelder tot aan de achterlijn mee verdedigen of niet?
Noem er 1 die op 10 speelde en tot aan de achterlijn mee verdedigende
ik speel in Fm altijd met 4-2-4, of eigenlijk met 4-2-3-1.
Mee verdedigen doet de 10 niet tot de achterlijn. Buitenspelers wel. Dus zonder bal speel je 4-4-2 en met bal speel je 4-2-4 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 03 april 2013 - 12:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Grappig, zo discussie over Bergkamp, wel of geen 10. Maar Remco wat is mis met het spelen van 2 middenvelders? Wat moet de middenvelder doen als het team niet de bal heeft? Moet een middenvelder tot aan de achterlijn mee verdedigen of niet? Noem er 1 die op 10 speelde en tot aan de achterlijn mee verdedigende ik speel in Fm altijd met 4-2-4, of eigenlijk met 4-2-3-1. Mee verdedigen doet de 10 niet tot de achterlijn. Buitenspelers wel. Dus zonder bal speel je 4-4-2 en met bal speel je 4-2-4 Het systeem is altijd dynamisch, je staat zelden daadwerkelijk met 4 verdedigers, 3 middenvelders en 3 aanvallers opgesteld..
Daarbij heb je te maken met bij sluiten, doordekken en meer van die dingen dus sta je eigenlijk nooit in het systeem.
Maar puur met alleen 2 middenvelders spelen is gewoon dodelijk, Barca speelt het meest aanvallende voetbal ter wereld en blijft altijd met minimaal 3 middenvelders spelen..
Bergkamp speelde vrijwel altijd als de voorste van 3 middenvelders of de achterste van 4 aanvallers... Dit is namelijk exact dezelfde positie en is speler afhankelijk hoe diep iemand speelt, een v/d Vaart bijvoorbeeld speelt over het algemeen veel dichter bij een spits dan een Sneijder.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nw de beste opstelling. Doel Steek Achter Nora 1-Nora 2-Nora 3-Nora 4 Midden-Nora 5-Nora 6 Op 10 Nora 1O Link/spits Nora 7-Spits Nora 8- Nora 9
Dit team is onverslaanbaar sorry boys.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 april 2013 door nora -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 03 april 2013 - 14:44 schreef remco k het volgende:[..] Bergkamp speelde vrijwel altijd als de voorste van 3 middenvelders of de achterste van 4 aanvallers... Dit is namelijk exact dezelfde positie en is speler afhankelijk hoe diep iemand speelt, een v/d Vaart bijvoorbeeld speelt over het algemeen veel dichter bij een spits dan een Sneijder.. En toch, vraag iedereen wat VDV is en het antwoord is een middenvelder. Vraag hetzelfde over Bergkamp en het antwoord is aanvaller. Zelfs op dat vlak bestaat er dus nog duidelijk een verschil. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat er in de mening van veel mensen een groot verschil bestaat is inderdaad vrij duidelijk.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 april 2013 - 21:25 schreef Nenam_tiL het volgende:Mijn favoriete 11...... --------------PIETJE----------------- APIK---------BACO------AMSTERDAMMER113 -----------JACK HUNTELAAR------------- REMCO K ---------------------FSIDEVAK129 --------------ALIBABBA---------------- HASJKOPH----------- JODUH-----------GUYT Reserve's....NATJOS,GRASMAAIER,HIPPY,RONALD 1960 Hoofdtrainer EIDE Ik voel me vereerd gap! Ik neem graag de Ooijer-rol op me ;-) |
|
|
|