BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De bank van Feyenoord is te licht..

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:02   quote  deeplink  
541f4ed7905f62dc1ddb72d0f4c1009b.png

shirt.jpg

Feyenoord heeft de hoop op de eerste titel sinds 1999 opgegeven. Door het 2-0 verlies tegen Heerenveen is de achterstand op Ajaks opgelopen tot vier punten.

Bovendien zakte de ploeg naar plek nummer vier. Zonder spits Graziano Pellè blijkt Feyenoord dus niet over een noodzakelijk 'plan B' te beschikken.

Een excuus lag voor de hand. De absentie van de geschorste Pellè bleek zoals gevreesd een onoverkomelijk probleem. De Italiaan was de afgelopen maanden steevast het medicijn voor verdedigers en middenvelders die het even niet meer wisten. Een lange, blinde bal op de sterke spits en Feyenoord was uit de problemen. Maar zonder Pellè was Feyenoord niet alleen het scorend vermogen, maar ook de kluts kwijt.

De Friese ploeg zette vroeg druk op Feyenoord. Vervolgens bleek de lange bal niet besteed aan de aanvallers Jean-Paul Boëtius, Ruben Schaken en Lex Immers. De laatste moest al voor rust de strijd staken met een enkelblessure.

Die wissel bracht excuus nummer twee aan het licht. De bank van Feyenoord is te licht. Het elftal heeft zich sinds de zomer in razend tempo ontwikkeld. Spelers die in augustus werden gehaald en toen nog zeer bruikbaar leken, zijn achterop geraakt. Wesley Verhoek haakt niet aan bij het vereiste niveau. Kamohelo Mokotjo en Sekou Cissé zijn al lang en breed afgeschreven in de Kuip, terwijl Harmeet Singh ook geen aanwinst is gebleken. Slechts Miquel Nelom en John Goossens maken het elftal bij een invalbeurt niet zwakker. En dan zitten Fernandez, Leerdam, Achahbar en Te Vrede niet eens bij de wedstrijdselectie.

Ronald Koeman zei eerder dat concurrent Ajaks 'geen plan B had' als het niet liep, maar dat manco is dus ook van toepassing op Feyenoord zonder Pellè. Tegen VVV dient de ploeg vrijdag in het spoor van de top-3 te blijven. Pellè is er weer bij en dat scheelt, bleek zaterdag.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 april 2013 - 16:04   quote  deeplink  
Cruijff niet verrast door verlies Feyenoord

media_xll_1589491.jpg

Johan Cruijff is niet verrast door het verlies van Feyenoord dit weekeinde tegen Heerenveen. Het Ajaks-icoon denkt vooral dat de vele wedstrijden de Rotterdammers opbreken.

'De club is hofleverancier van het Nederlands elftal geworden en dat op zich is een groot compliment waard', zegt Cruijff in zijn wekelijkse column in de Telegraf. 'Alleen krijgen de jonge spelers daardoor met hetzelfde probleem te maken, waar eerder Twente, PSV en vooral Ajaks tegen aanliepen: het spelen van twee wedstrijden in de week.'

Volgens Cruijff was Feyenoord maandenlang in het voordeel, omdat de ploeg zich alleen met de eredivisie bezig hoefde te houden. 'Terwijl de concurrentie na wedstrijden in de Europa League en Champions League punten in de competitie verspeelde, hadden de Rotterdammers zo een voordeel. Alleen veranderde dat toen er steeds meer spelers voor het Nederlands elftal werden geselecteerd.'

'Iedereen had het de afgelopen week wel over de schorsing van Pelle, maar ik was vooral benieuwd hoe de Rotterdamse internationals zich met twee interlands in de benen zouden houden. Dat het tegen Heerenveen niet goed is gegaan, was in mijn ogen daarom niet vreemd. En ook niet slecht.'

Het hoort, zo schrijft Cruijff in zijn column, nu eenmaal bij het proces, waarin een jonge voetballer steeds stappen moet maken. 'Dat gaat met vallen en opstaan. Ajaks heeft dat eerder voor z'n kiezen gehad, Feyenoord maakt het nu ook mee. Alleen gebeurt dat wel door in de Champions League of in WK-kwalificatieduels te spelen. Uiteindelijk gaat dat de clubs weer voordelen opleveren.'
Bron:AD
van geil
 van geil - dinsdag 02 april 2013 - 16:19   quote  deeplink  
ik blijf er bij dat Koeman ook veel te weinig speelminuten heeft gegeven aan bankspelers.wisselt alleen bij hoge nood.dat breekt gewoon n keer op.
plus dat de transferwaarde van de totale bank.0,0000000Euro waard is.
en sportief hebben ze allen een enorme stap achteruit gedaan,zeker qua scherpte.
zal ik het niet eens over het zelfvertrouwen hebben.
van geil
 van geil - maandag 08 april 2013 - 09:48   quote  deeplink  
allemaal weg,behalve Goossens.

n paar ervaren jongens erbij die geen drol kosten.types Fledderus.tuyp.en die zich in hun rol schikken.
gemengd met talent(eigen jeugd)
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 12 april 2013 - 13:26   quote  deeplink  
gewoon verhoeven aantrekken en de bank is al een stuk zwaardert
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 12 april 2013 - 13:28   quote  deeplink  
Dat kan ook niet anders met al dat plastic ...
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 12 april 2013 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:26 schreef FR-Han het volgende:
gewoon verhoeven aantrekken en de bank is al een stuk zwaardert
Hoezo Verhoeven? In het stadion zitten genoeg van die zwaargewichten ...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 12 april 2013 - 13:30   quote  deeplink  
De Vrij weg Clasie weg BMI weg schuld weg en bank weg..
MR.ZED
 MR.ZED - vrijdag 12 april 2013 - 13:34   quote  deeplink  
Als Pelle geschorst is en je hebt Fernandez, Achahbar en te Vrede, dan zet je toch 1 van de centrumspitsen in het veld en minstens 1 op de bank. Snap die hele Koeman niet..
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 12 april 2013 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:30 schreef Leon FR1908 het volgende:
De Vrij weg Clasie weg BMI weg schuld weg en bank weg..
Dat is ook een oplossing!

Terence Kongolo voor Stefan de Vrij
Marlon Slabbekoorn voor Jordy Clasie
Kaj Ramsteijn voor Bruno Martins Indi
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 12 april 2013 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:34 schreef MR.ZED het volgende:
Als Pelle geschorst is en je hebt Fernandez, Achahbar en te Vrede, dan zet je toch 1 van de centrumspitsen in het veld en minstens 1 op de bank. Snap die hele Koeman niet..
Zijn er wel meer die het niet snappen ...
ferfan
 ferfan - vrijdag 12 april 2013 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:35 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Dat is ook een oplossing!

Terence Kongolo voor Stefan de Vrij
Marlon Slabbekoorn voor Jordy Clasie
Kaj Ramsteijn voor Bruno Martins Indi
haha.. ja hoor.. denk wel dat plaats 8 haalbaar moet zijn... heb jij niet een beetje teveel vertrouwen in de jeugd? ik bedoel, we hebben een prima opleiding hoor, maar denk nou niet dat 3 nederlands elftal spelers op te vangen zijn door 3 jonkies... Of denk jij dat het nederlands elftal dalijk helemaal feyenoord is?? Ik teken ervoor, haha!
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 12 april 2013 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:41 schreef ferfan het volgende:

[..]

haha.. ja hoor.. denk wel dat plaats 8 haalbaar moet zijn... heb jij niet een beetje teveel vertrouwen in de jeugd? ik bedoel, we hebben een prima opleiding hoor, maar denk nou niet dat 3 nederlands elftal spelers op te vangen zijn door 3 jonkies... Of denk jij dat het nederlands elftal dalijk helemaal feyenoord is?? Ik teken ervoor, haha!
3 jonkies??? Ramsteijn en Kongolo hebben al eredivisie ervaring. En ik heb inderdaad HEEL VEEL vertrouwen in de jeugd van Feyenoord ... omdat er groeibriljantjes rond lopen. En wat wil dat nu zeggen: 3 NL elftal spelers, en ik heb er veel vertrouwen in dat deze spelers het makkelijk kunnen opvangen. Ik vind bijvoorbeeld Marlon Slabbekoorn alweer veel beter dan Jordy Clasie maar dat vind ik ook van Boy de Jong ten opzicht van Erwin Mulder. Ik had het ook graag gezien dat Marlon Slabbekoorn ipv Lex Immers in het elftal was gekomen bij zijn blessure. Maar ik denk dat Ronald Koeman hem te jong vind ( 15j ) en zo lopen er nog meer rond die ik graag is het eerste zou willen zien spelen. En dan heb ik er geen moeite mee om eens lager te eindigen en dat er fouten worden gemaakt ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 april 2013 door lijdensweg --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 12 april 2013 - 13:49   quote  deeplink  
Kongolo is een goede vervanger.
Ramsteijn niet, maar Nelom wel op de lb.

Slabbekoorn is nog te vroeg denk ik.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 12 april 2013 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:49 schreef Stylzz het volgende:
Kongolo is een goede vervanger.
Ramsteijn niet, maar Nelom wel op de lb.

Slabbekoorn is nog te vroeg denk ik.
Nelom vind ik weer niks, en Slabbekoorn te jong? Wat is te jong, het gaat mij om de kwaliteit en wat die jongen kan brengen ...
ferfan
 ferfan - vrijdag 12 april 2013 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:47 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

3 jonkies??? Ramsteijn en Kongolo hebben al eredivisie ervaring. En ik heb inderdaad HEEL VEEL vertrouwen in de jeugd van Feyenoord ... omdat er groeibriljantjes rond lopen. En wat wil dat nu zeggen: 3 NL elftal spelers, en ik heb er veel vertrouwen in dat deze spelers het makkelijk kunnen opvangen. Ik vind bijvoorbeeld Marlon Slabbekoorn alweer veel beter dan Jordy Clasie maar dat vind ik ook van Boy de Jong ten opzicht van Erwin Mulder. Ik had het ook graag gezien dat Marlon Slabbekoorn ipv Lex Immers in het elftal was gekomen bij zijn blessure. Maar ik denk dat Ronald Koeman hem te jong vind ( 15j ) en zo lopen er nog meer rond die ik graag is het eerste zou willen zien spelen. En dan heb ik er geen moeite mee om eens lager te eindigen en dat er fouten worden gemaakt ...
Ik hoop dat je gelijk krijgt lijdensweg... Mijn zegen heb je!! Wat betreft jouw kruistocht om mulder uit de goal te krijgen sta ik trouwens volledig achter ;)
FR-Han
 FR-Han - vrijdag 12 april 2013 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 13:29 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Hoezo Verhoeven? In het stadion zitten genoeg van die zwaargewichten ...
hoezo?? wat denk je van zijn talent? tjonge tjonge. dat snap toch iedereent?
craven
 craven - vrijdag 12 april 2013 - 16:09   quote  deeplink  
Onzin topic: hebben van Noortwijk op de bank...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 12 april 2013 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 april 2013 - 16:09 schreef craven het volgende:
Onzin topic: hebben van Noortwijk op de bank...
Eens.
van geil
 van geil - vrijdag 12 april 2013 - 22:49   quote  deeplink  
Olli op de bank.

KLAAR

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De bank van Feyenoord is te licht..









0.0057580