BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Clubs starten een juridische procedure tegen crisisheffing

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 april 2013 - 17:28   quote  deeplink  
Clubs starten een juridische procedure tegen crisisheffing

600x400-vi-1028097.jpg

De KNVB en de Nederlandse topclubs Ajaks, AZ, Feyenoord, FC Groningen, Heerenveen, PSV, FC Twente en Vitesse starten een juridische procedure tegen de toepassing van de zogenaamde crisisheffing in het betaald voetbal.

De voetbalbond laat in een persbericht weten dat het een brief heeft gestuurd naar de regering en het parlement.

Clubs moeten, net als andere werkgevers, een werkgeversheffing van zestien procent betalen op inkomens van boven de 150.000 euro. Dit was een van de afspraken in het Lenteakkoord dat politiek Den Haag vorig jaar sloot.

Langlopende contracten
De maatregel werd vorig jaar aanvankelijk gepresenteerd als eenmalig. Onlangs bleek uit een brief van minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem dat de crisisheffing wordt verlengd. Volgens de KNVB en de clubs wordt hiermee getornd aan de principes van goed bestuur en een betrouwbare overheid.

Clubs zouden niet hebben kunnen anticiperen op de kosten die zij dit jaar moeten maken en waar zij volgend jaar opnieuw mee worden geconfronteerd. Het betaald voetbal werkt namelijk met doorgaans langlopende spelerscontracten.

De betaald voetbalorganisaties betalen over 2012 nagenoeg evenveel crisisheffing als de top vijftig van Nederlandse beursfondsen bij elkaar, zo bleek uit een inventarisatie van RTL Z.

Verhoging van prijzen
"Sportorganisaties hebben het kapitaal op de werkvloer staan, in plaats van in de directiekamer. Dit maakt dat clubs onevenredig hard getroffen worden. De crisisheffing zal voor een aantal betaaldvoetbalorganisaties de loonkosten doen stijgen met wel tien procent", stelt Bert van Oostveen, de directeur betaald voetbal van de KNVB.

"Het zijn niet de sterkste schouders maar hun werkgevers die deze lasten dragen. De heffing kan zich vertalen in een verhoging van de prijzen van toegangsbewijzen en seizoenskaarten waardoor ook de consument de dupe wordt."

"Aan de andere kant zullen clubs hun maatschappelijke activiteiten niet verder uitbreiden, juist in een tijd waarin de overheid in toenemende mate een beroep doet op deze maatschappelijke rol."

De bond en de clubs stellen ook dat de maatregel slecht is voor de internationale concurrentiepositie. Zo wordt het lastiger om te voldoen aan de regels van de UEFA in het kader van Financial Fair Play.

Alternatief
De KNVB en de clubs bieden een alternatief. ''We begrijpen volkomen dat iedereen de broekriem moet aanhalen in tijden van economische recessie'', zegt Van Oostveen.

''We hebben de overheid in onze brief dan ook een alternatief geboden die rekening houdt met de structuur van de topsport."

De KNVB en clubs stellen voor de 'eenmalige' werkgeversheffing van zestien procent te handhaven, doch gemaximeerd tot 0,5 procent van de totale fiscale loonsom.
Bron:NUSport
van geil
 van geil - donderdag 04 april 2013 - 18:48   quote  deeplink  
crisisheffing is een goed plan.
alleen moet het van de spelers komen,niet van de clubs.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 04 april 2013 - 19:34   quote  deeplink  
Spelers moeten dat sowieso al...
Maar Geile wanneer is je boek klaar ?of ga je
al jou reacties bundelen van headliner? lol :)
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 06:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 18:48 schreef van geil het volgende:
crisisheffing is een goed plan.
alleen moet het van de spelers komen,niet van de clubs.
Nee van geil, niet van de spelers maar van de directie!! Net zoals in het bedrijfsleven ... Of in het voetbal de spelers die meer dan laat ik zeggen € 750.000,= extra laten belasten. Maar niet het voorstel zoals het nu op tafel ligt ...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 05 april 2013 - 07:09   quote  deeplink  
Gelijke monniken gelijke kappen.
Dus iedereen die boven een X bedrag aan inkomsten uit welke bron dan ook heeft.
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 07:33   quote  deeplink  
Gewoon de Euro 20 $ cent devalueren dan betaald iedereen mee die met kapitaal werkt, daarom kost deze crisis ook veel omdat Brussel het aanzicht en status ervan tegen elke prijs overeind wil houden.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 07:09 schreef Stylzz het volgende:
Gelijke monniken gelijke kappen.
Dus iedereen die boven een X bedrag aan inkomsten uit welke bron dan ook heeft.
Vind ik de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord! Vele in de voetballerij verdiend al gauw meer dan € 150.000,= op jaarbasis en in het bedrijfsleven is dat niet zo. En verder moeten voetballers in een veel kortere tijdsbestek hun pensioen verdienen ... Dus die vergelijking van Gelijke monniken gelijke kappen gaat hier niet op. Ik denk zelfs dat deze zaak bij de rechter een goeie kans maakt
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 07:33 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Vind ik de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord! Vele in de voetballerij verdiend al gauw meer dan € 150.000,= op jaarbasis en in het bedrijfsleven is dat niet zo. En verder moeten voetballers in een veel kortere tijdsbestek hun pensioen verdienen ... Dus die vergelijking van Gelijke monniken gelijke kappen gaat hier niet op. Ik denk zelfs dat deze zaak bij de rechter een goeie kans maakt
.

De meeste voetballers werken na hun carrière als voetballer gewoon verder - trainer tv of voor mij part als ondergoed verkoper - waarom is hier een vervroegd pensioen gerechtvaardigd.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 07:47 schreef VVout het volgende:

[..]

.

De meeste voetballers werken na hun carrière als voetballer gewoon verder - trainer tv of voor mij part als ondergoed verkoper - waarom is hier een vervroegd pensioen gerechtvaardigd.
Dat is waar, maar je weet zeker niet hoeveel een voetballer afdraagt van zijn brutoloon?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 05 april 2013 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 07:33 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Vind ik de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord! Vele in de voetballerij verdiend al gauw meer dan € 150.000,= op jaarbasis en in het bedrijfsleven is dat niet zo. En verder moeten voetballers in een veel kortere tijdsbestek hun pensioen verdienen ... Dus die vergelijking van Gelijke monniken gelijke kappen gaat hier niet op. Ik denk zelfs dat deze zaak bij de rechter een goeie kans maakt
Deze heffing is niet alleen voor voetballers, maar voor werkgevers.
Geldt voor elke werkgever met medewerkers boven de 150.000

vraag me alleen af of de vlieger ook voor zzp-ers geldt.
krijgen deze ook een heffing?
En artsen in een maatschap? etc?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 april 2013 door Stylzz --
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 09:36   quote  deeplink  
@lijdensweg, volgens mijn loonprogramma met een loon van 200.000,00€ en 50.000,00€ bonussen en diverse inkomsten 130.000,00€

Dit is een hoop aan heffingen, maar iedereen in Nederland is in dit geval gelijk.

De enigste manier is je heil buiten Nederland zoeken en niet meer terug komen of in zijn geheel de strijd aangaan met ons belastingstelsel.

Geen uitzonderingen!!!
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 08:54 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Deze heffing is niet alleen voor voetballers, maar voor werkgevers.
Geldt voor elke werkgever met medewerkers boven de 150.000

vraag me alleen af of de vlieger ook voor zzp-ers geldt.
krijgen deze ook een heffing?
En artsen in een maatschap? etc?
Nou als de meeste slim zijn passen ze hun salaris aan naar €149.999,= ... dan is dat gezeik ook weer opgelost. En ik heb het vermoeden dat de minister-president en ministers dat wel gaan doen !!!
Marsco
 Marsco - vrijdag 05 april 2013 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 07:47 schreef VVout het volgende:

[..]

.

De meeste voetballers werken na hun carrière als voetballer gewoon verder - trainer tv of voor mij part als ondergoed verkoper - waarom is hier een vervroegd pensioen gerechtvaardigd.
Dat is gedeeltelijk waar. Laten ik 1 ding vooropstellen... we hoeven geen medelijden te hebben met de spelers. Maar het mag ook duidelijk zijn dat voor de spelers die na hun actieve loopbaan niet aan de slag kunnen als trainer, het moeilijker is om aan werk te komen op niveau dan de gemiddelde persoon. Voor het voetbal is namelijk in vele gevallen offers gebracht in de vorm van opleiding en opdoen werkervaring in maatschappelijke functie. Maar nogmaals... de spelers waar we hier over praten (met een inkomen boven de 1,5 ton) zouden bij een beetje verstandig uitgave patroon redelijk goed moeten kunnen oppotten om dat op te vangen lijkt me zo.

Maar... de spelers (werknemers) spelen helemaal geen rol in deze discussie. De afdracht komt als al aangegeven op het bordje van de werkgever. En de voetbalclubs worden nu geconfronteerd met een in verhouding veel hogere afdracht in verhouding met het bedrijfsleven. En het hele punt is, dat je hier te maken hebt met een arbeidsmarkt die concurreert met het buitenland. Je hebt als club wel een keuze, maar dat betekent dan direct dat je in gaat leveren op kwaliteit en niveau... ook met gevolg, dat alle beetje talenten direct naar het buitenland vertrekken, wat nu in grote mate al gebeurd.

Je kan dus naar mijn mening absoluut niet zeggen, gelijke monniken gelijke kappen. Want het is appels met peren vergelijken. Deze crisisheffing benadeelt de BVO's overduidelijk onevenredig.
Marsco
 Marsco - vrijdag 05 april 2013 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 09:44 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Nou als de meeste slim zijn passen ze hun salaris aan naar €149.999,= ... dan is dat gezeik ook weer opgelost. En ik heb het vermoeden dat de minister-president en ministers dat wel gaan doen !!!
Heeft geen zin, het gaat om alles boven de 150.000
van geil
 van geil - vrijdag 05 april 2013 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 06:56 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Nee van geil, niet van de spelers maar van de directie!! Net zoals in het bedrijfsleven ... Of in het voetbal de spelers die meer dan laat ik zeggen € 750.000,= extra laten belasten. Maar niet het voorstel zoals het nu op tafel ligt ...
de enige manier om substantieel de salarissen te drukken van de hoofdmoot in het voetbal.
nu de clubs er mee opzadelen (achteraf)is denk ik juridisch niet juist.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 05 april 2013 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 07:09 schreef Stylzz het volgende:
Gelijke monniken gelijke kappen.
Dus iedereen die boven een X bedrag aan inkomsten uit welke bron dan ook heeft.
Precies !!
En klaar zijn we..
Slotje!
van geil
 van geil - vrijdag 05 april 2013 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 april 2013 - 19:34 schreef Leon FR1908 het volgende:
Spelers moeten dat sowieso al...
Maar Geile wanneer is je boek klaar ?of ga je
al jou reacties bundelen van headliner? lol :)
:)goed idee voor Boudewijn.alle topics op papier zetten en uitgeven,
de emotie van de supporters.

Ik hoop volgend jaar rond t voorjaar,maar er zitten veel haken en ogen aan.
VVout
 VVout - vrijdag 05 april 2013 - 10:31   quote  deeplink  
Marsco, bij mij op school dat was toen noch havo is er bij een jongen die bij Feyenoord zat en zelfs in het eerste gespeeld heeft altijd op gehamerd de opleiding af te maken en dat is ook gebeurt.

Als je bij een club speelt en enigszins slaagt is geloof ik de naamsbekendheid meer een voordeel dan wat U suggereerde.

Het enige zware verwerp aan onze regering is dat zij iets beloofde en het weer niet nakomen daar worden ondernemers in het algemeen gestrest van, het is n.l. niet te begroten en voor velen de ondergang.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 05 april 2013 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 09:50 schreef Marsco het volgende:

[..]

Heeft geen zin, het gaat om alles boven de 150.000
En € 149.999,= is bij jou boven de 150.000 ??
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 05 april 2013 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 10:24 schreef van geil het volgende:

[..]

:)goed idee voor Boudewijn.alle topics op papier zetten en uitgeven,
de emotie van de supporters.

Ik hoop volgend jaar rond t voorjaar,maar er zitten veel haken en ogen aan.
Ik denk dat het iets moois word gozer :)
tomson
 tomson - vrijdag 05 april 2013 - 13:47   quote  deeplink  
Ook vrij confronterend voor sommigen.. Nah geeft niet. Met een bord voor je kop kun je veel hebben :)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 september 2013 - 11:29   quote  deeplink  
FEYENOORD IN BEZWAAR TEGEN CRISISHEFFING

media_l_1593517.jpg

Feyenoord gaat op voorhand in bezwaar tegen de crisisheffing over 2013, zoals die vorige week op Prinsjesdag is aangekondigd. Recent is Feyenoord ook al in bezwaar gegaan tegen de crisisheffing over 2012. Laatstgenoemd bezwaar is tezamen met meer dan 10.000 (!) bezwaren van andere bedrijven nog pas kort in behandeling, maar zal volgens Feyenoord-directeur Eric Gudde ongetwijfeld tot een gang naar de rechter leiden om de rechtmatigheid te laten toetsen.

De in 2012 voor het eerst en uit het niets tevoorschijn getoverde crisisheffing houdt in dat werkgevers in 2013 een eenmalige crisisheffing moesten betalen van een extra 16% over het loon dat zij in 2012 aan een medewerker hebben betaald, voor zover dat loon hoger was dan € 150.000. Deze eenmalige heffing moest € 500 miljoen opleveren. Los van de inhoudelijke kritiek, die Feyenoords algemeen directeur Eric Gudde heeft op de maatregel, is hij vooral zeer boos over het feit dat deze zeer omstreden en dus door vele duizenden aangevochten eenmalige maatregel tegen alle afspraken in, nu opnieuw onderdeel is geworden van het kabinetsbeleid. Bedrijven hebben in 2013 te horen gekregen dat de crisisheffing absoluut een eenmalige maatregel zou zijn. Als je het dan toch presteert opnieuw met deze maatregel te komen, ben je als overheid niet betrouwbaar, aldus Gudde.

Feyenoord weet zich in deze mening gesteund door onder anderen Bernard Wientjes, voorzitter van VNO-NCW. In het Financieel Dagblad verklaarde hij vorige week: Het kabinet heeft met mij nadrukkelijk de afspraak gemaakt dat de heffing eenmalig zou zijn. Hier geldt afspraak is afspraak. Ondernemersvertrouwen moet je verdienen. Op BNR-nieuwsradio zei Wientjes in dat kader: Dit is geen haar in de soep maar een graat in de keel.

Doordat het kabinet de eerder gedane belofte breekt dat de crisisheffing niet zou terugkeren, wordt Feyenoord opnieuw geremd in de verdere gezondmaking van de club. Gudde: Dit helpt natuurlijk helemaal niet met het willen bereiken van zwarte cijfers en het versneld verbeteren van het negatief eigen vermogen. Ook ontkomen we er niet aan om maatregelen te nemen als het niet vervullen van vacatures en het schrappen van projecten.

Gudde heeft de hoop op een goede afloop nog niet helemaal opgegeven. Ik kan mij niet voorstellen dat dit onderdeel door de Eerste Kamer komt. Daar zullen toch nog wel mensen zijn, die net als de rest van Nederland vinden dat afspraak gewoon afspraak is? Zo niet dan wordt het, hoe vervelend en treurig ook, zeer waarschijnlijk een rechterlijke procedure.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
van geil
 van geil - dinsdag 24 september 2013 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 april 2013 - 06:56 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Nee van geil, niet van de spelers maar van de directie!! Net zoals in het bedrijfsleven ... Of in het voetbal de spelers die meer dan laat ik zeggen € 750.000,= extra laten belasten. Maar niet het voorstel zoals het nu op tafel ligt ...
best n goed plan.
tomson
 tomson - dinsdag 24 september 2013 - 15:15   quote  deeplink  
Tja bezwaar. . Het gaat om een half miljard inkomsten voor de staat.
Gaan ze zeker niet loslaten want dat zijn toch maar weer mooi een paar JSF toestellen..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 september 2013 - 15:33   quote  deeplink  
Die JSF's kosten net zo veel als 2 weken zorg.
VVout
 VVout - dinsdag 24 september 2013 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2013 - 15:33 schreef Stylzz het volgende:
Die JSF's kosten net zo veel als 2 weken zorg.
Ik vind het ook wel een fijne gedachte met al die onrust op dit moment dat je landelijke defensie op orde blijft.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 24 september 2013 - 18:23   quote  deeplink  
Maar met de JSF wel het duurste, maar niet het meest complete toestel. Jippie-a-jeej.
van geil
 van geil - dinsdag 24 september 2013 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2013 - 15:33 schreef Stylzz het volgende:
Die JSF's kosten net zo veel als 2 weken zorg.
oh.
dan stoppen we toch twee weken met de zorg.
en nog ns 6 maanden,om het onderhoud en vlieguren te financieeren,
VVout
 VVout - dinsdag 24 september 2013 - 19:02   quote  deeplink  
De een sluit het ander niet uit, er zijn wel andere kostenposten die ik graag zou inkrimpen maar niet de zorg en/of defensie.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 september 2013 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2013 - 18:37 schreef van geil het volgende:

[..]

oh.
dan stoppen we toch twee weken met de zorg.
en nog ns 6 maanden,om het onderhoud en vlieguren te financieeren,
is alleen maar het perspectief.
Vliegtuigen gaan langer mee dan de meeste mensen die die 2 weken zorg krijgen.. :)
VVout
 VVout - dinsdag 24 september 2013 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2013 - 19:48 schreef Stylzz het volgende:

[..]

is alleen maar het perspectief.
Vliegtuigen gaan langer mee dan de meeste mensen die die 2 weken zorg krijgen.. :)
Zorgwekkend!
van geil
 van geil - woensdag 25 september 2013 - 06:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2013 - 19:48 schreef Stylzz het volgende:

[..]

is alleen maar het perspectief.
Vliegtuigen gaan langer mee dan de meeste mensen die die 2 weken zorg krijgen.. :)
hahahaha.:)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 september 2013 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 september 2013 - 19:48 schreef Stylzz het volgende:

[..]

is alleen maar het perspectief.
Vliegtuigen gaan langer mee dan de meeste mensen die die 2 weken zorg krijgen.. :)
d:-))))

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Clubs starten een juridische procedure tegen crisisheffing









0.0084209