BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: RKC - Feyenoord (zondag 14 april 2013, 14:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 april 2013 - 01:43   quote  deeplink  
Samenvatting: RKC Waalwijk - Feyenoord ( 1-1 ) 14 April 2013

Bosifyable
 Bosifyable - maandag 15 april 2013 - 06:43   quote  deeplink  
Triest dat er dan nog nagetrapt wordt zodra er 1 op de grond ligt.
tomson
 tomson - maandag 15 april 2013 - 06:56   quote  deeplink  
Triest dat er überhaupt gevochten werd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 april 2013 door tomson --
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 april 2013 - 07:26   quote  deeplink  
Trieste zondag
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 april 2013 - 08:42   quote  deeplink  
Kijk er niet eens meer naar. Zo voorspelbaar.
van geil
 van geil - maandag 15 april 2013 - 08:46   quote  deeplink  
flapdrollen in en buiten t veld.
MMM
 MMM - maandag 15 april 2013 - 09:03   quote  deeplink  
Voel me nog steeds kut..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 april 2013 - 11:52   quote  deeplink  
Boëtius: 'Die fout neem ik op me'

600x400-bb-1497886.jpg

Feyenoord haakt af in strijd om de landstitel, na een puntendeling bij RKC Waalwijk (1-1). De Rotterdammers lieten zich na rust verrassen, terwijl trainer Ronald Koeman ze nog zo had gewaarschuwd.

Sander Duits pikt de bal op, na balverlies van Jean-Paul Boëtius. De middenvelder van RKC Waalwijk mag ongestoord 10, 20, 30 meter aan de wandel, zonder dat Joris Mathijsen of Stefan de Vrij uitstapt. Als Duits merkt dat de Feyenoord-verdediging slapend blijft toekijken en niet ingrijpt, besluit hij de bal maar binnen te schieten: 1-1. Einde titelkansen Feyenoord.

Onachtzaamheid
Na afloop is dat ene moment van onachtzaamheid, 10 minuten in de tweede helft, het gesprek van de dag. Ik ben diep teleurgesteld in mijn ploeg. We hebben als team verzaakt, vertelt trainer Ronald Koeman. Op dit soort momenten zie ik niet het besef dat wordt gevraagd in deze fase van de competitie. Ik had ze in de rust gewaarschuwd: we spelen met vuur. De gelijkmaker is daar een schoolvoorbeeld van; amateuristisch ingrijpen. Pas in het laatste kwartier zag ik de echte overtuiging.

Ook Jordy Clasie baalt opzichtig. Je bent een stuk beter dan RKC. Maar zij krijgen één kans, één doelpunt. Dan doe je echt iets niet goed. De trainer heeft ons in de rust nog zo gewaarschuwd. Zij hebben de punten hard nodig, maar wij ook. Heel teleurstellend dit.

Paniek
Schaken, die de strafschop versierde waaruit Graziano Pellè scoorde, hekelt de vele lange ballen. Dat is een fenomeen dat al weken aan de gang is. Misschien vanuit paniek, maar we spelen te snel de lange bal. Dat we uiteindelijk door één domme fout dure punten verspelen, is doodzonde. Dat soort dingen moet eruit.

Niet alleen Koeman waarschuwde Feyenoord, ook de resultaten en het spel van de voorbije weken. De laatste overtuigende overwinning van de Rotterdammers dateert van 3 maart, uit bij NEC (0-3). Daarna kwam er zand in de motor, getuige de moeizame winstpartijen tegen Roda JC (0-1), FC Utrecht (2-1) en VVV-Venlo (1-0). SC Heerenveen won twee weken geleden volkomen verdiend.

Overtuiging
De échte overtuiging is al een tijdje zoek, beseft ook Daryl Janmaat. Tegen VVV was het ook niet best, maar toen wonnen we wel. Vandaag hadden we moeten winnen - iedereen weet waarvoor we spelen -, maar het is niet gelukt. Dat is triest. Ik denk niet dat het nu nog reëel is om met het kampioenschap bezig te zijn.

Jean-Paul Boëtius is misschien wel de personificatie van het seizoen van Feyenoord. In het begin snel, flitsend en energiek, zoals tijdens zijn debuut tegen Ajaks (2-2). Nu vermoeid, weinig overtuigend en ongelukkig. Ik denk dat ik vandaag aardig heb gespeeld, vertelt de 19-jarige buitenspeler. Maar weer te weinig. Ik moet nog meer acties maken en mijn tegenstander opzoeken.

Dodelijk
Met dodelijk balverlies - het leek op een mislukte schwalbe - leidde hij de gelijkmaker in van Duits. Ik draaide weg en iemand stond op mijn rechtervoet. De scheidsrechter zag er geen overtreding in. Toen Boëtius overeind krabbelde, zag hij dat Duits ongehinderd kon binnenschieten. De verdediging stapte misschien niet uit, maar het balverlies begint bij mij. Die fout neem ik op mij.

Boëtius vindt dat Feyenoord slimmer moet worden. We hadden de wedstrijd eerder op slot moeten gooien. Spijtig dat we dat niet hebben gedaan. Ook moeten we lange ballen en positiespel beter afwisselen. We hebben nu bijna alles hoog gegooid, natuurlijk omdat we allemaal zo snel mogelijk willen scoren, maar dat heeft de wedstrijd geen goed gedaan. Is de titeldroom in Rotterdam Zuid nu definitief voorbij? Het is in ieder geval een stuk moeilijker geworden. We zijn tot het einde van het seizoen afhankelijk van de concurrentie.

Volgende week komt Vitesse naar De Kuip, een direct duel met een concurrent. Door de overwinning van Ajaks bij PSV (2-3) lijkt Champions League-voebal het hoogst haalbare voor de Rotterdammers. Ze zijn in ieder geval driedubbel gewaarschuwd.
Bron:Spits
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 april 2013 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 april 2013 - 09:03 schreef MMM het volgende:
Voel me nog steeds kut..
Aight en dan zo weer gaan werken, ik zie al die rotsmoelen al voor me..
MMM
 MMM - maandag 15 april 2013 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 april 2013 - 11:52 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Aight en dan zo weer gaan werken, ik zie al die rotsmoelen al voor me..
Precies, was weer gezellig vanmorgen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 april 2013 door MMM --
VVout
 VVout - maandag 15 april 2013 - 14:05   quote  deeplink  
Dikke wallen onder mijn ogen, heb slecht geslapen vannacht.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: RKC - Feyenoord (zondag 14 april 2013, 14:30): 1 - 1









0.0146617