BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: RKC - Feyenoord (zondag 14 april 2013, 14:30): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Els
 Els - zondag 14 april 2013 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:27 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Nee, 3 man gaan in de fout bij dat tegen doelpunt ...
Boëtius, Mathijsen, De Vrij.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 april 2013 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:38 schreef Els het volgende:

[..]

Boëtius, Mathijsen, De Vrij.
4 dan, Mulder gaat ook niet vrijuit !!! Had zich mooi kunnen onderscheiden ...
tomson
 tomson - zondag 14 april 2013 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:40 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

4 dan, Mulder gaat ook niet vrijuit !!! Had zich mooi kunnen onderscheiden ...
O zo voorspelbaar..
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 14 april 2013 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:38 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Het was ALWEER niks ... WEER een kans laten lopen !!!
Tsja, maar je bent fan of je bent het niet. Feyenoord zit in je. Dat is niet zomaar weg. Ik baal er ook van, maar wat heeft het voor zin om te gaan schelden of tieren. Krijgen we dan ineens punten erbij? Welnee. Het is balen, maar je moet ook verder. Plaats 2 is nog steeds haalbaar. Daar moeten we voor gaan. En voorafgaand aan dit seizoen had ik al nooit gedacht dat we zover zouden komen. Dus ja, verwerken en doorgaan. We hebben nog vier wedstrijden. Die moeten gewonnen worden en dan kan je zomaar tweede zijn en champions league halen. Niet opgeven voor de finishlijn bereikt is.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 april 2013 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:40 schreef tomson het volgende:

[..]

O zo voorspelbaar..
O zo realistisch ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 april 2013 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:42 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, maar je bent fan of je bent het niet. Feyenoord zit in je. Dat is niet zomaar weg. Ik baal er ook van, maar wat heeft het voor zin om te gaan schelden of tieren. Krijgen we dan ineens punten erbij? Welnee. Het is balen, maar je moet ook verder. Plaats 2 is nog steeds haalbaar. Daar moeten we voor gaan. En voorafgaand aan dit seizoen had ik al nooit gedacht dat we zover zouden komen. Dus ja, verwerken en doorgaan. We hebben nog vier wedstrijden. Die moeten gewonnen worden en dan kan je zomaar tweede zijn en champions league halen. Niet opgeven voor de finishlijn bereikt is.
Ze mogen blij als men nog de 4de plek vast kan houden ...
Els
 Els - zondag 14 april 2013 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:36 schreef ferfan het volgende:
wat een grootmuilen allemaal hier!! typhushonden?? luie klootzakken?? etc etc... volgende week staat iedereen weer te springen als feyenoord van vitesse wint!! we hebben nog 3 wedstrijden thuis en 1 uit.. als we die gewoon winnen en psv verliest vandaag (en pisvee gaat ook echt nog wel een puntje laten liggen bij az of twente) dan ben je gewoon weer netjes 2e!! vergeet nou allemaal niet waar we vandaan komen!! de doelstelling blijft om dit jaar europees te halen. en dat gaan we zeker weten doen! De andere doelstelling is om volgend jaar of dat jaar kampioen te worden. Ik heb daar nog steeds alle vertrouwen in. We zijn een club die aan het herrijzen is uit een diepe coma.. Het word dit jaar gewoon weer een feestje in de kuip na de laatste wedstrijd tegen nac!! Champions leauge Champions leuage here we come again!
(ps.. ik heb er wel de tering in wat vandaag betreft;))
Als ze op technisch gebied op hun top gepresteerd hebben en er nu eenmaal niets meer inzit, dan ben ik het met je eens. Maar zoals ik de wedstrijd heb gezien, waren we voetbaltechnisch veel beter dan RKC, maar hebben we het laten liggen op tempo, werklust en agressie. En dat vind ik verwijtbaar. Dat feestje voor de 2e plaats lijkt me ook niet juist. Als je kijkt waar we drie jaar geleden stonden, dan heb je helemaal gelijk. Maar door afgelopen en dit jaar leek er gewoon iets meer in te zitten. En de supporters zijn dan wat ongeduldig. En helaas de spelers nog meer. Dus het kan wel eens zo zijn dat we volgend jaar helemaal niet kunnen gaan oogsten, maar gewoon weer moeten bouwen.
ferfan
 ferfan - zondag 14 april 2013 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:40 schreef tomson het volgende:

[..]

O zo voorspelbaar..
lijdensweg heeft in deze gewoon gelijk.. Mulder is en zal nooit een nummer 1 keeper zijn voor feyenoord. Ik hoop dat koeman lamprou volgend jaar meer kansen gaan geven. Maar ik vrees dat dit niet zal gebeuren..
piet de paler
 piet de paler - zondag 14 april 2013 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:43 schreef ferfan het volgende:

[..]

lijdensweg heeft in deze gewoon gelijk.. Mulder is en zal nooit een nummer 1 keeper zijn voor feyenoord. Ik hoop dat koeman lamprou volgend jaar meer kansen gaan geven. Maar ik vrees dat dit niet zal gebeuren..
Heb je lamprou wel eens zien keepen, is ook geen keeper die punten voor je pakt
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 14 april 2013 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:43 schreef ferfan het volgende:

[..]

lijdensweg heeft in deze gewoon gelijk.. Mulder is en zal nooit een nummer 1 keeper zijn voor feyenoord. Ik hoop dat koeman lamprou volgend jaar meer kansen gaan geven. Maar ik vrees dat dit niet zal gebeuren..
Mulder is geen absolute topkeeper, nee. Maar hij is ook weer niet zo slecht als Lijdensweg ons wil doen geloven. Maar het alternatief is al helemaal niks: Lamprou. Ongelofelijk, die vond ik pas echt slecht. Je houdt bij elke hoge bal je hart vast...
Wim2
 Wim2 - zondag 14 april 2013 - 16:46   quote  deeplink  
Man, man..

Hopelijk spaart Vitesse ons volgende week met slechts een 0-3..
MMM
 MMM - zondag 14 april 2013 - 16:46   quote  deeplink  
We zullen eens profiteren van misstappen van anderen.. Altijd hetzelfde liedje, om ziek van te worden.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 april 2013 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:46 schreef Wim2 het volgende:
Man, man..

Hopelijk spaart Vitesse ons volgende week met slechts een 0-3..
Ga je naar de wedstrijd Wim..?
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 april 2013 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:45 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Heb je lamprou wel eens zien keepen, is ook geen keeper die punten voor je pakt
Vind ik ook niks ! Boy de Jong , die moet een kans krijgen. Die had niet zo statisch staan toe kijken als Erwin Mulder bij dat tegendoelpunt ...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 14 april 2013 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:43 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ze mogen blij als men nog de 4de plek vast kan houden ...
Dat komt wel goed. Thuis gewoon winnen van Heracles en NAC. Dan heb je nog maar een punt nodig om vierde te worden. En grote kans dat Twente nog ergens punten verspeelt, bijvoorbeeld thuis gelijk spelen tegen PSV ofzo.
Wim2
 Wim2 - zondag 14 april 2013 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:49 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Dat komt wel goed. Thuis gewoon winnen van Heracles en NAC. Dan heb je nog maar een punt nodig om vierde te worden. En grote kans dat Twente nog ergens punten verspeelt, bijvoorbeeld thuis gelijk spelen tegen PSV ofzo.
Hahhaa, net of er zo makkelijk van NAC en Heracles wordt gewonnen..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 14 april 2013 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:36 schreef ferfan het volgende:
wat een grootmuilen allemaal hier!! typhushonden?? luie klootzakken?? etc etc... volgende week staat iedereen weer te springen als feyenoord van vitesse wint!! we hebben nog 3 wedstrijden thuis en 1 uit.. als we die gewoon winnen en psv verliest vandaag (en pisvee gaat ook echt nog wel een puntje laten liggen bij az of twente) dan ben je gewoon weer netjes 2e!! vergeet nou allemaal niet waar we vandaan komen!! de doelstelling blijft om dit jaar europees te halen. en dat gaan we zeker weten doen! De andere doelstelling is om volgend jaar of dat jaar kampioen te worden. Ik heb daar nog steeds alle vertrouwen in. We zijn een club die aan het herrijzen is uit een diepe coma.. Het word dit jaar gewoon weer een feestje in de kuip na de laatste wedstrijd tegen nac!! Champions leauge Champions leuage here we come again!
(ps.. ik heb er wel de tering in wat vandaag betreft;))
Sukkel dan kan je beter 3de worden...of denk je nu echt dat we wer gaan winnen van een Chelsea of dinamo kiev..
Het zijn gewoon luie klootzakken ,of je het er nu mee eens bent of niet.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 14 april 2013 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:50 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Hahhaa, net of er zo makkelijk van NAC en Heracles wordt gewonnen..
Wel thuis hè. Nou moet je ook weer niet doen of NAC en Heracles zulke topteams zijn.
ferfan
 ferfan - zondag 14 april 2013 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:43 schreef Els het volgende:

[..]

Als ze op technisch gebied op hun top gepresteerd hebben en er nu eenmaal niets meer inzit, dan ben ik het met je eens. Maar zoals ik de wedstrijd heb gezien, waren we voetbaltechnisch veel beter dan RKC, maar hebben we het laten liggen op tempo, werklust en agressie. En dat vind ik verwijtbaar. Dat feestje voor de 2e plaats lijkt me ook niet juist. Als je kijkt waar we drie jaar geleden stonden, dan heb je helemaal gelijk. Maar door afgelopen en dit jaar leek er gewoon iets meer in te zitten. En de supporters zijn dan wat ongeduldig. En helaas de spelers nog meer. Dus het kan wel eens zo zijn dat we volgend jaar helemaal niet kunnen gaan oogsten, maar gewoon weer moeten bouwen.
Ik denk dat als je de boel bij elkaar houdt je volgend jaar echt de dienst kan uitmaken in de eredivisie. Het elftal is pas de 2e helft van het seizoen wat meer op elkaar ingespeeld geraakt.. alleen zal er wel wat in de breedte gedaan moeten worden. Bmi weg is prima voor 10 a 15 miljoen. Nelom viel WEER erg goed in vandaag.. de helft aflossen dus en de andere helft investeren en ook clasie geven wat hij wilt hebben! die jongen kan je dan na het wk voor het dubbele verkopen dan wat hij nu oplevert.
Wim2
 Wim2 - zondag 14 april 2013 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:50 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Wel thuis hè. Nou moet je ook weer niet doen of NAC en Heracles zulke topteams zijn.
Volgens mij had VVV vorige week de betere kansen.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 14 april 2013 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Sukkel dan kan je beter 3de worden...of denk je nu echt dat we wer gaan winnen van een Chelsea of dinamo kiev..
Het zijn gewoon luie klootzakken ,of je het er nu mee eens bent of niet.
En hoezo kan je dan beter derde worden? Als je tweede wordt speel je voorronde CL. Win je dier eerste voorronde heb je sowieso groepsfase EL. Bovendien verdien je meer als je die voorronde doorkomt. Anders speel je sowieso de voorronde van de EL. Nu misschien ook, maar is er een kans op meer. Ik snap werkelijk niet waarom je derde zou willen worden en geen tweede.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 14 april 2013 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Sukkel dan kan je beter 3de worden...of denk je nu echt dat we wer gaan winnen van een Chelsea of dinamo kiev..
Het zijn gewoon luie klootzakken ,of je het er nu mee eens bent of niet.
3e of 4e.
Dan hebben we het goed gedaan.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 14 april 2013 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:52 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Volgens mij had VVV vorige week de betere kansen.
Dus? elke wedstrijd is anders. Volgende week kan je ook zomaar van Vitesse winnen. Die spelen ook gelijk bij Roda. Kom op zeg, laat de emoties van nu niet teveel de boventoon voeren. Alsof het hele seizoen nu weggegooid is. De doelstelling was en is het behalen van Europees voetbal. Dat kan nog steeds, dus de wereld vergaat nou ook weer niet. Ook ik baal flink, maar boos worden helpt gewoon niks.
piet de paler
 piet de paler - zondag 14 april 2013 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:53 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

3e of 4e.
Dan hebben we het goed gedaan.
Pijnlijk maar mee eens
ferfan
 ferfan - zondag 14 april 2013 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Sukkel dan kan je beter 3de worden...of denk je nu echt dat we wer gaan winnen van een Chelsea of dinamo kiev..
Het zijn gewoon luie klootzakken ,of je het er nu mee eens bent of niet.
je mag je mening hebben.. maar als je over luie klootzakken lult dan weet je ook niet wat je zegt.. Het geloof is gewoon weg na heerenveen.. Die gasten hebben maar 1 ding nodig en dat is de steun van het publiek! dat heeft ons de afgelopen 2 jaar erg veel opgeleverd! Vertrouwen is de sleutel naar succes voor deze ERG jonge groep!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 14 april 2013 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:55 schreef ferfan het volgende:

[..]

je mag je mening hebben.. maar als je over luie klootzakken lult dan weet je ook niet wat je zegt.. Het geloof is gewoon weg na heerenveen.. Die gasten hebben maar 1 ding nodig en dat is de steun van het publiek! dat heeft ons de afgelopen 2 jaar erg veel opgeleverd! Vertrouwen is de sleutel naar succes voor deze ERG jonge groep!
Ga jij maar naar Vitesse ,ik geef me sk wel aan iemand die staat te springdn ( word nog een hele opgave)
Els
 Els - zondag 14 april 2013 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:52 schreef ferfan het volgende:

[..]

Ik denk dat als je de boel bij elkaar houdt je volgend jaar echt de dienst kan uitmaken in de eredivisie. Het elftal is pas de 2e helft van het seizoen wat meer op elkaar ingespeeld geraakt.. alleen zal er wel wat in de breedte gedaan moeten worden. Bmi weg is prima voor 10 a 15 miljoen. Nelom viel WEER erg goed in vandaag.. de helft aflossen dus en de andere helft investeren en ook clasie geven wat hij wilt hebben! die jongen kan je dan na het wk voor het dubbele verkopen dan wat hij nu oplevert.
Ik vraag me af of we dit elftal bij elkaar kunnen houden. De spelers en zaakwaarnemers zijn er veel te veel op gespitst om weg te gaan. BMI voor 10 miljoen lijkt aantrekkelijk, maar daarmee wordt je bankrekening beter, maar je bank tandeloos. En verdedigers worden wel eens geschorst...
Als je ze bij elkaar houdt, dan kunnen we een mooi seizoen hebben volgend jaar, maar als er 2 of meer vertrekken, wordt het weer opbouwen.
Els
 Els - zondag 14 april 2013 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:58 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ga jij maar naar Vitesse ,ik geef me sk wel aan iemand die staat te springdn ( word nog een hele opgave)
Ik weet wel iemand. Maar het lijkt me beter als je er volgende week gewoon bent.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 14 april 2013 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:46 schreef MMM het volgende:
We zullen eens profiteren van misstappen van anderen.. Altijd hetzelfde liedje, om ziek van te worden.
Man man man..ik denk dat ik maar dat ik naar de kroeg gaat...
Elke keer weer die teleurstelling..Ik ben het zo zat na al die jaren..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 april 2013 - 17:03   quote  deeplink  
Mag je ook vrouwen slaan..?
Els
 Els - zondag 14 april 2013 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:03 schreef RenatoBos het volgende:
Mag je ook vrouwen slaan..?
Ja hoor. Maar je moet er wel selectief mee omgaan. Sommige vrouwen slaan terug. En enkelen zelfs hard en gemeen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 april 2013 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:04 schreef Els het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar je moet er wel selectief mee omgaan. Sommige vrouwen slaan terug. En enkelen zelfs hard en gemeen.
Ghehe..je maakt me bang Els..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 14 april 2013 - 17:08   quote  deeplink  
Moet je nog plichtmatig blij zijn als die neuzen winnen...nou nooit niet!!hup pisvee
van geil
 van geil - zondag 14 april 2013 - 17:10   quote  deeplink  
Feyenoord vergeet te voetballen.
gaat de strijd aan,en dat moet je als betere ploeg gewoon niet doen.
t rent als n kip zonder kop op elke bal.
maar t positiespel wordt vergeten.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 14 april 2013 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:08 schreef Leon FR1908 het volgende:
Moet je nog plichtmatig blij zijn als die neuzen winnen...nou nooit niet!!hup pisvee
Zo zit ik hier ook...1-1. Hup boeren!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 14 april 2013 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:10 schreef van geil het volgende:
Feyenoord vergeet te voetballen.
gaat de strijd aan,en dat moet je als betere ploeg gewoon niet doen.
t rent als n kip zonder kop op elke bal.
maar t positiespel wordt vergeten.
Vind ik ook.
Geen rust, geen leider, blind.
lion1
 lion1 - zondag 14 april 2013 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:15 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Vind ik ook.
Geen rust, geen leider, blind.
... Geen voetballer met techniek achter de spits
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 april 2013 - 17:22   quote  deeplink  
Feyenoord laat kostbare punten liggen in Waalwijk

20130414_rkcfey_teleurstelling_rh.jpg

Feyenoord heeft zondagmiddag twee dure punten laten liggen in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk. De ploeg van trainer Ronald Koeman bleef in het Mandemakers Stadion steken op een 1-1 gelijkspel, waardoor het naliet om goede zaken te doen in de strijd om de bovenste plaatsen in de eredivisie. Graziano Pellè zette Feyenoord al vroeg in de wedstrijd uit een strafschop nog wel op voorsprong, waarna Sander Duits tien minuten na rust voor de gelijkmaker tekende.

In de wetenschap dat nummer drie Vitesse al puntenverlies (3-3 bij Roda JC Kerkrade) had geleden en dat PSV en Ajaks het later op de middag nog tegen elkaar zouden opnemen, reisde Feyenoord met grote belangen af naar Waalwijk. Een overwinning zou naast het stijgen van minimaal één plaats op de ranglijst ook prima perspectief bieden voor de resterende finales in de eredivisie.

Maar zoals trainer Ronald Koeman in aanloop naar het duel al had aangegeven was het voor zijn ploeg vooral zaak om naar zichzelf te kijken, zeker omdat er met RKC Waalwijk, dat de punten in verband met de strijd tegen play-offs om promotie/degradatie hard nodig had, een lastige tegenstander wachtte in het Mandemakers Stadion. Dat bleek al tijdens de eerste helft, toen het elftal van Koeman, waar John Goossens voor het eerst dit seizoen een basisplaats had in een competitiewedstrijd, moeite had om een opening te vinden in de Waalwijkse defensie.

20130414_rkcfey_goossens_rh.jpg

Daarvoor speelde de ploeg in een te laag tempo, terwijl ook het slecht bespeelbare veld niet uitnodigde voor vlot combinatiespel. In dat opzicht was het geen verrassing dat het enige doelpunt van de eerste helft voortkwam uit een strafschop. Ruben Schaken was aan de zijkant van het strafschopgebied Ard van Peppen te snel af, waarna de linksback van RKC niets anders kon dan de snelle aanvaller onderuit halen. Pellè, die bij afwezigheid van Lex Immers plaatsnam achter de bal, maakte vanaf elf meter geen fout en schoot de bal onberispelijk langs doelman Jeroen Zoet.

20130414_rkcfey_pelle_goal_rh.jpg

Het doelpunt van Feyenoord was een van de spaarzame hoogtepunten van de eerste helft, waarin weinig kansen voor beide ploegen vielen te noteren. De ploeg van Koeman was weliswaar een stuk dreigender dan de thuisploeg, maar verder dan enkele pogingen van afstand van Pellè (zijnet) en Daryl Janmaat (op de vuisten van doelman Zoet) kwam het niet.

20130414_rkcfey_pelle_rh.jpg

Omdat RKC daar voor rust geen enkele mogelijkheid tegenoverstelde leek er geen vuiltje aan de lucht voor Feyenoord, wat anders werd op het moment dat de Sander Duits kort na rust uit het niets de gelijkmaker op het scorebord zette. De middenvelder kon over de as van het veld ongehinderd opstomen naar de rand van Feyenoords strafschopgebied, waar hij met een schuiver in de rechterhoek doelman Erwin Mulder passeerde: 1-1.

Even leek het of de Waalwijkers daardoor vleugels kregen en op jacht gingen naar meer, maar al snel kreeg Feyenoord, met Immers als vervanger van Goossens in de ploeg, de grip op het duel terug. De jacht op een nieuwe voorsprong werd daarmee geopend en doordat de ploeg in een flink hoger tempo speelde dan voor rust, ontstonden er kansen voor de Rotterdammers. Zo zag Stefan de Vrij zijn kopbal rakelings naast gaan en schoot Pellè uit de draai hard over het doel van Zoet.

20130414_rkcfey_devrij_rh.jpg

Door het meer en meer inzakkende RKC kreeg Feyenoord in de laatste tien minuten van de wedstrijd steeds minder ruimte om tot een uitgespeelde aanval te komen, terwijl de doortikkende klok ervoor zorgde dat de onzorgvuldigheid in het spel toenam. Alle druk op het vijandelijke doel ten spijt bleef de ploeg van Koeman daardoor steken op een 1-1 gelijkspel, wat zeer kostbaar puntenverlies betekende in de strijd om de bovenste plaatsen in de eredivisie.

RKC Waalwijk Feyenoord 1-1
Scoreverloop:
13 0-1 Pellè (strafschop)
56 1-1 Duits

Scheidsrechter: Gözübüyük

Geel: Van Peppen

Opstellingen:
RKC Waalwijk: Zoet; Martina, Ramos, Drost, Van Peppen; Jozefzoon, Duits, Braber (81 Stans), Sneijder (52 Zeldenrust); Lieder en Boukhari (46 Chevalier).
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi (69 Nelom); Clasie (83 Vormer), Goossens (60 Immers), Vilhena; Schaken, Pellè en Boëtius.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
lion1
 lion1 - zondag 14 april 2013 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:22 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord laat kostbare punten liggen in Waalwijk

[ afbeelding ]

Feyenoord heeft zondagmiddag twee dure punten laten liggen in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk. De ploeg van trainer Ronald Koeman bleef in het Mandemakers Stadion steken op een 1-1 gelijkspel, waardoor het naliet om goede zaken te doen in de strijd om de bovenste plaatsen in de eredivisie. Graziano Pellè zette Feyenoord al vroeg in de wedstrijd uit een strafschop nog wel op voorsprong, waarna Sander Duits tien minuten na rust voor de gelijkmaker tekende.

In de wetenschap dat nummer drie Vitesse al puntenverlies (3-3 bij Roda JC Kerkrade) had geleden en dat PSV en Ajaks het later op de middag nog tegen elkaar zouden opnemen, reisde Feyenoord met grote belangen af naar Waalwijk. Een overwinning zou naast het stijgen van minimaal één plaats op de ranglijst ook prima perspectief bieden voor de resterende finales in de eredivisie.

Maar zoals trainer Ronald Koeman in aanloop naar het duel al had aangegeven was het voor zijn ploeg vooral zaak om naar zichzelf te kijken, zeker omdat er met RKC Waalwijk, dat de punten in verband met de strijd tegen play-offs om promotie/degradatie hard nodig had, een lastige tegenstander wachtte in het Mandemakers Stadion. Dat bleek al tijdens de eerste helft, toen het elftal van Koeman, waar John Goossens voor het eerst dit seizoen een basisplaats had in een competitiewedstrijd, moeite had om een opening te vinden in de Waalwijkse defensie.

[ afbeelding ]

Daarvoor speelde de ploeg in een te laag tempo, terwijl ook het slecht bespeelbare veld niet uitnodigde voor vlot combinatiespel. In dat opzicht was het geen verrassing dat het enige doelpunt van de eerste helft voortkwam uit een strafschop. Ruben Schaken was aan de zijkant van het strafschopgebied Ard van Peppen te snel af, waarna de linksback van RKC niets anders kon dan de snelle aanvaller onderuit halen. Pellè, die bij afwezigheid van Lex Immers plaatsnam achter de bal, maakte vanaf elf meter geen fout en schoot de bal onberispelijk langs doelman Jeroen Zoet.

[ afbeelding ]

Het doelpunt van Feyenoord was een van de spaarzame hoogtepunten van de eerste helft, waarin weinig kansen voor beide ploegen vielen te noteren. De ploeg van Koeman was weliswaar een stuk dreigender dan de thuisploeg, maar verder dan enkele pogingen van afstand van Pellè (zijnet) en Daryl Janmaat (op de vuisten van doelman Zoet) kwam het niet.

[ afbeelding ]

Omdat RKC daar voor rust geen enkele mogelijkheid tegenoverstelde leek er geen vuiltje aan de lucht voor Feyenoord, wat anders werd op het moment dat de Sander Duits kort na rust uit het niets de gelijkmaker op het scorebord zette. De middenvelder kon over de as van het veld ongehinderd opstomen naar de rand van Feyenoords strafschopgebied, waar hij met een schuiver in de rechterhoek doelman Erwin Mulder passeerde: 1-1.

Even leek het of de Waalwijkers daardoor vleugels kregen en op jacht gingen naar meer, maar al snel kreeg Feyenoord, met Immers als vervanger van Goossens in de ploeg, de grip op het duel terug. De jacht op een nieuwe voorsprong werd daarmee geopend en doordat de ploeg in een flink hoger tempo speelde dan voor rust, ontstonden er kansen voor de Rotterdammers. Zo zag Stefan de Vrij zijn kopbal rakelings naast gaan en schoot Pellè uit de draai hard over het doel van Zoet.

[ afbeelding ]

Door het meer en meer inzakkende RKC kreeg Feyenoord in de laatste tien minuten van de wedstrijd steeds minder ruimte om tot een uitgespeelde aanval te komen, terwijl de doortikkende klok ervoor zorgde dat de onzorgvuldigheid in het spel toenam. Alle druk op het vijandelijke doel ten spijt bleef de ploeg van Koeman daardoor steken op een 1-1 gelijkspel, wat zeer kostbaar puntenverlies betekende in de strijd om de bovenste plaatsen in de eredivisie.

RKC Waalwijk Feyenoord 1-1
Scoreverloop:
13 0-1 Pellè (strafschop)
56 1-1 Duits

Scheidsrechter: Gözübüyük

Geel: Van Peppen

Opstellingen:
RKC Waalwijk: Zoet; Martina, Ramos, Drost, Van Peppen; Jozefzoon, Duits, Braber (81 Stans), Sneijder (52 Zeldenrust); Lieder en Boukhari (46 Chevalier).
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi (69 Nelom); Clasie (83 Vormer), Goossens (60 Immers), Vilhena; Schaken, Pellè en Boëtius.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
....zout in de wonden !!
van geil
 van geil - zondag 14 april 2013 - 17:39   quote  deeplink  
die Turk floot ook bizar slecht.
zal wel weer pokerschulden moeten wegpoetsen
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 april 2013 - 17:41   quote  deeplink  
Feyenoord kan titel vergeten na duur puntenverlies in Waalwijk

media_xll_1605305.jpg

In de beslissende fase van de competitie lijkt bij Feyenoord nogal wat 'power' verdwenen. Na de teleurstellende wedstrijden tegen sc Heerenveen (2-0 verlies) en VVV-Venlo (1-0 winst) toonde de Rotterdamse ploeg zondag ook bij RKC Waalwijk tekenen van fysieke en mentale vermoeidheid: 1-1.

In de wetenschap dat concurrent Vitesse de avond ervoor bij Roda JC dure punten had verspeeld (3-3), begon Feyenoord nog wel met goede bedoelingen aan het duel. Al in de 2e minuut dwong Graziano Pellè doelman Jeroen Zoet met een achterwaarts kopballetje tot een moeizame redding. In de beginfase nam ook John Goossens het RKC-doel onder vuur. De 24-jarige nieuwkomer maakte bij Feyenoord zijn eredivisiedebuut in het basisteam, na het mislukte optreden van Harmeet Singh vorige week thuis tegen VVV.

Mede dankzij knullig werk van linksback Ard van Peppen kwam Feyenoord in de 13e minuut op voorsprong. De aanvoerder van RKC verzuimde eerst de bal afdoende op te ruimen waarna hij de veel snellere Ruben Schaken neerlegde. Pellè toonde ook vanaf 11 meter zijn scorend vermogen: 1-0. Het was de eerste strafschop die de Italiaanse aanvalsleider namens Feyenoord in de eredivisie voor zijn rekening mocht nemen.

De Rotterdammers verzuimden het kwaliteitsarme RKC nog voor de rust meteen volledig uit te schakelen. Het tempo ging omlaag en de slordigheid in de passing nam toe. Daardoor bleef de machteloze thuisploeg verdere averij bespaard.

Na de pauze toonde de ploeg van Erwin Koeman veel meer strijdlust en aanvalsdrang, ook door het inbrengen van clubtopscorer Teddy Chevalier voor Nourdin Boukhari. In de 55e minuut maakte Sander Duits gebruik van de opvallende passiviteit bij Feyenoord. Hij mocht ongehinderd opstomen en doeltreffend uithalen, 1-1.

De woedende Ronald Koeman trachtte met Lex Immers, terug na een enkelblessure, voor de tegenvallende Goossens in het laatste half uur de opgelopen schade nog te repareren. Aanvoerder Stefan de Vrij was in het Rotterdamse wanhoopsoffensief met een kopbal (net naast) het dichtst bij 1-2. Maar meer dan 1 punt verdiende het krachteloze Feyenoord in Waalwijk niet.
Bron:AD
Wim2
 Wim2 - zondag 14 april 2013 - 17:43   quote  deeplink  
En zo is. Matig elftal dat enkel minder zal worden wanneer er geen nieuw stadion komt!
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 14 april 2013 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:22 schreef lion1 het volgende:

[..]

... Geen voetballer met techniek achter de spits
Ik dacht tot vandaag dat Clasie dat was..
ferfan
 ferfan - zondag 14 april 2013 - 18:22   quote  deeplink  
zo, de neusjes kampioen en wij netjes 2e :)
van geil
 van geil - zondag 14 april 2013 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:54 schreef Gerard49 het volgende:

[..]

Ik dacht tot vandaag dat Clasie dat was..
die speelt noodgedwongen voor de verdediging.
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 14 april 2013 - 18:39   quote  deeplink  
Ik ben teleurgesteld in de afloop van deze wedstrijd. Ik vind het ook jammer dat we tot nu toe, in de finale van dit seizoen, niet kunnen brengen wat we in de voorgaande wedstrijden wel hebben kunnen zien. Ik heb wel bepaalde ideeën in wat de laatste twee tot drie wedstrijden telkens niet goed ging. Ik laat dat nu echter bewust achterwege, omdat ik het veel belangrijker vind om te melden dat Feyenoord nog steeds een goed seizoen draait, ondanks het vertrek van enkele belangrijke basisspelers aan het begin van het seizoen, en we tevens nog steeds voldoende kansen hebben om net als vorig seizoen als tweede te eindigen.

Teleurgesteld dus omdat we er zo dicht bij waren en onze eigen kansen hebben vergooid. Maar wat overheerst is de trots voor een club dat op het randje van faillissement heeft gestaan en daar in rap tempo met veel jonge en talentvolle spelers in positieve zin bij weg raakt. Zo'n club en haar spelers moet je nu niet de rug toekeren. Ze zijn onze steun nog steeds in volle omvang waard.
ferfan
 ferfan - zondag 14 april 2013 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 18:39 schreef eko-sporter het volgende:
Ik ben teleurgesteld in de afloop van deze wedstrijd. Ik vind het ook jammer dat we tot nu toe, in de finale van dit seizoen, niet kunnen brengen wat we in de voorgaande wedstrijden wel hebben kunnen zien. Ik heb wel bepaalde ideeën in wat de laatste twee tot drie wedstrijden telkens niet goed ging. Ik laat dat nu echter bewust achterwege, omdat ik het veel belangrijker vind om te melden dat Feyenoord nog steeds een goed seizoen draait, ondanks het vertrek van enkele belangrijke basisspelers aan het begin van het seizoen, en we tevens nog steeds voldoende kansen hebben om net als vorig seizoen als tweede te eindigen.

Teleurgesteld dus omdat we er zo dicht bij waren en onze eigen kansen hebben vergooid. Maar wat overheerst is de trots voor een club dat op het randje van faillissement heeft gestaan en daar in rap tempo met veel jonge en talentvolle spelers in positieve zin bij weg raakt. Zo'n club en haar spelers moet je nu niet de rug toekeren. Ze zijn onze steun nog steeds in volle omvang waard.
+1
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 april 2013 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:22 schreef lion1 het volgende:

[..]

... Geen voetballer met techniek achter de spits
Adam Maher halen dan ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 april 2013 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 17:22 schreef lion1 het volgende:

[..]

... Geen voetballer met techniek achter de spits
Of vanuit de jeugd Marlon Slabbekoorn bij de selectie Halen net zoals Boy de Jong ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 14 april 2013 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 april 2013 - 16:50 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Wel thuis hè. Nou moet je ook weer niet doen of NAC en Heracles zulke topteams zijn.
Ja, wij zijn top! Hahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: RKC - Feyenoord (zondag 14 april 2013, 14:30): 1 - 1









0.0131249