|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax niet akkoord met voorstel KNVB (Officiƫle Ajax Clubsite)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Ajax niet akkoord met voorstel KNVB
Ajax gaat niet akkoord met het schikkingsvoorstel van de KNVB voor Kenneth Vermeer. De voetbalbond wil Vermeer voor twee duels schorsen, naar aanleiding van zijn rode kaart in het duel met Heracles Almelo. Ajax accepteert die strafmaat niet. Dit heeft de club zojuist aan de KNVB laten weten. Vermeer kreeg zondagmiddag in het duel met Heracles (4-0) een rode kaart na een botsing met Geoffrey Castillion. Jasper Cillessen was zondag zijn vervanger. |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
niet accepteren? ze hadden hem meer wedstrijden moeten geven, het was puur verkeerde timing en de aanslag daarachteraan vond ik meer dan een wedstrijd of 5 waard. en ja dan kan cillissen zich eens bewijzen, laten zien dat hij de man is die onder de lat hoort. kan vermeer zich klaar maken voor valencia
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 april 2013 door uitnoord -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik begrijp ook niet waarom zij die straf niet accepteren,was gewoon een dikke rode kaart helaas dus dan is 2 wedstrijden echt niet zo veel. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
dus het risico dat het 3 wedstrijden worden zit er dan ook in? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Geen idee ik denk het niet maar in de herhaling zag je duidelijk dat hij te laat was en Castillon zijn enkel meenam dat had wel erger kunnen aflopen en dan vind ik 2 wedstrijden normaal. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
flikker op man... 2 wedstrijden is veel te veel!!! hij werd al gestraft door rood in de wedstrijd en hij mist de kraker tegen PSV....
ongelooflijk dit! die Mertens die laffe herder slaat iemand in zn gezicht waar geen eens een bal bij zit en die krijgt 2 Wedstrijden... ongelooflijke beslissing dit... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 08 april 2013 - 17:43 schreef NatjosFC het volgende:flikker op man... 2 wedstrijden is veel te veel!!! hij werd al gestraft door rood in de wedstrijd en hij mist de kraker tegen PSV.... ongelooflijk dit! die Mertens die laffe herder slaat iemand in zn gezicht waar geen eens een bal bij zit en die krijgt 2 Wedstrijden... ongelooflijke beslissing dit... Cilissen is toch prima vervanger... misschien zelfs beter... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
2 wedstrijden is een prima schorsing, de schorsing van Mertens daarentegen was belachelijk laag, maar dat neemt niet weg dat Vermeer gewoon zijn straf verdient. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
2 wedstrijden krijgt hij sowieso.. Zijn voorwaardelijke van Feyenoord thuis (vorig jaar) staat nog. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: ja, weet ik. maar je ziet toch duidelijk dat de KNVB rekenen hield met de wedstrijd tegen Ajax en daarom Mertens niet langer schorste.
nu zeg jij weer dat dat Calimero gedrag is, maar dat is toch duidelijk? kijk maar op het topic, zei van te voren namelijk al dat Mertens maar 2 wedstrijden zou krijgen. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 08 april 2013 - 22:04 schreef NatjosFC het volgende:[..] ja, weet ik. maar je ziet toch duidelijk dat de KNVB rekenen hield met de wedstrijd tegen Ajax en daarom Mertens niet langer schorste. nu zeg jij weer dat dat Calimero gedrag is, maar dat is toch duidelijk? kijk maar op het topic, zei van te voren namelijk al dat Mertens maar 2 wedstrijden zou krijgen. Waar zeg ik Calimero dan, behalve deze zin.... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Volgens mij is 2 wedstrijden schorsing na direct rood zo'n beetje standaard. Ik hoor zo goed als nooit minder. Dit buiten wegen latend, denk ik dat de reden van het niet accepteren vrij simpel te verklaren is. Ze willen Vermeer gewoon tegen PSV onder de lat hebben. De discussie of hij beter is als Cillessen is niet aan de orde. Hij is wel het beste ingespeeld op het team op dit moment en daarom willen ze de eventuele kampioenswedstrijd simpelweg geen risico's lopen. De schorsing na PSV nemen ze dan voor lief. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Niet, ik dacht ben je voor... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 08 april 2013 - 20:12 schreef remco k het volgende:2 wedstrijden is een prima schorsing, de schorsing van Mertens daarentegen was belachelijk laag, maar dat neemt niet weg dat Vermeer gewoon zijn straf verdient. Eens. Het geeft wel pijnlijk duidelijk aan hoe scheef het zit in Zeist, hoe bang men is voor het predikaat "bevooroordeeld" en dat ze daarom juist beslissingen nemen die echt niet kunnen. Zoals Mertens die gewoon 4 wedstrijden had moeten krijgen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vermeer waarschijnlijk dus gewoon onder de lat doordat ze nu in beroep zijn gegaan??? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 april 2013 - 14:21 schreef remco k het volgende:Vermeer waarschijnlijk dus gewoon onder de lat doordat ze nu in beroep zijn gegaan??? Weet ik eigenlijk niet, denk dat het beroep deze week nog wordt behandeld dus zondag gewoon geschorst schat ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 april 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik hoorde net iemand zeggen dat er normaal een week overheen gaat bij zoiets |
|
|
|
|
Louis v A
|
|
|
2 wedstrijden zijn op zich niet te veel voor deze overtreding.Cillessen is een prima vervanger en kan zich nu waar maken.Let op dit kan in ajax voordeel werken.ps de straf van mertens was inderdaad te laag en voorzien op deelname psv ajax as zondag |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Omdat het direct rood was zal Vermeer er zowiezo niet bij zijn tegen PSV. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Dat is onzin. Direct rood wil niet zeggen schorsing. Wanneer beroep word aangetekend kan je normaal gesproken spelen, omdat de schorsing opgeschort word. Dit is in het verleden meerdere malen gedaan door 010 tegen Ajax. Bij een bezwaar kan (ook al is de kans klein) het voorkomen dat de rode kaart niet terecht was en dat dus de schorsing niet doorgaat. Zolang er nog geen uitspraak is op het bezwaar zou hij als het goed is gewoon mogen spelen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
FdB vindt 2 wedstrijden belachelijk. 1 wedstrijd oke, want hij was te laat, maar hij had alleen de intentie om de bal te spelen, niet om de tegenstander te schoppen. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 10 april 2013 - 11:40 schreef Peterhs het volgende:[..] Dat is onzin. Direct rood wil niet zeggen schorsing. Wanneer beroep word aangetekend kan je normaal gesproken spelen, omdat de schorsing opgeschort word. Dit is in het verleden meerdere malen gedaan door 010 tegen Ajax. Bij een bezwaar kan (ook al is de kans klein) het voorkomen dat de rode kaart niet terecht was en dat dus de schorsing niet doorgaat. Zolang er nog geen uitspraak is op het bezwaar zou hij als het goed is gewoon mogen spelen. Onzin!
Dit is wat wikipedia zegt: "Volgens de FIFA dient een rode kaart in elke competitie te resulteren in het schorsen van de schuldige speler voor de volgende wedstrijd zonder recht op beroep. Enkel als de speler voor meerdere wedstrijden wordt geschorst, kan hij hiertegen in beroep gaan.".
En dit komt uit de regels van de KNVB (Tuchtzaken alle informatie op een rij): "Als gevolg van de directe rode kaart regeling is de speler de eerstvolgende wedstrijd na de wedstrijd waarin hij de directe rode kaart heeft opgelopen niet speelgerechtigd, ook al voert een speler verweer." |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 10 april 2013 - 15:55 schreef Boudewijn het volgende:[..] Onzin! Dit is wat wikipedia zegt: "Volgens de FIFA dient een rode kaart in elke competitie te resulteren in het schorsen van de schuldige speler voor de volgende wedstrijd zonder recht op beroep. Enkel als de speler voor meerdere wedstrijden wordt geschorst, kan hij hiertegen in beroep gaan.". En dit komt uit de regels van de KNVB (Tuchtzaken alle informatie op een rij): "Als gevolg van de directe rode kaart regeling is de speler de eerstvolgende wedstrijd na de wedstrijd waarin hij de directe rode kaart heeft opgelopen niet speelgerechtigd, ook al voert een speler verweer." het is mogelijk een rode kaart te laten seponeren. denk aan Matip, die kreeg ook 1 wedstrijd schorsing na zijn rode kaart tegen Twente vorig jaar, die werd ook geseponeerd. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Lekker vertrouwen in Cilissen hier... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: wel grappig dat onze 2e keeper beter is dan jullie 1e.... |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 10 april 2013 - 17:22 schreef NatjosFC het volgende:[..] het is mogelijk een rode kaart te laten seponeren. denk aan Matip, die kreeg ook 1 wedstrijd schorsing na zijn rode kaart tegen Twente vorig jaar, die werd ook geseponeerd. Het lijkt me niet dat de rode kaart van Vermeer geseponeerd wordt want deze was overduidelijk rood. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 10 april 2013 - 19:01 schreef Boudewijn het volgende:[..] Het lijkt me niet dat de rode kaart van Vermeer geseponeerd wordt want deze was overduidelijk rood. zeg ik dan dat ie geseponeert wordt? zeg alleen dat het mogelijk is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Staat er ergens dat dit niet het geval is dan? We vroegen het ons gewoon af of het mogelijk is. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Alleen mogelijk als er sprake kan zijn van seponering, dus dat de rode kaart onterecht zou zijn. Dat is hier niet het geval, dus het is niet mogelijk.
tenminste... volgens de regels van de KNVB
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 april 2013 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
en ik begrijp nog steeds niet om in beroep te gaan een terechte rode kaart dus denk ik dat 2 wedstrijden een normale straf is,en ja die kabouter uit Eindhoven had 3 wedstrijden moeten krijgen voor slaan. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Hihihi....heb net de meldknop aan getikt voor Boudewijn wegens provoceren....hahahaha nog 4 man en hij heeft een ban.....nu naai ik voor het eerst iemand een ban aan,ben benieuwd wat Boudje doet
Dit is niet rot bedoeld hoor,ben gewoon benieuwd |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: niets, moderators zijn van die regel uitgesloten |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Klassejustitie! Niets menselijks is een moderator vreemd, toch? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Meer ter voorkoming dat bijv de algemene regels makkelijk kunnen worden weggestemd. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
verkeerde topic sorry
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 april 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Hoor net op de radio dat Vermeer sowieso zondag niet meedoet tegen PSV. Ajax kan nog wel in beroep maar dit heeft geen invloed op komende zondag. (Ter info bedoeld) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 april 2013 - 13:06 schreef Vincent1970 het volgende:Hoor net op de radio dat Vermeer sowieso zondag niet meedoet tegen PSV. Ajax kan nog wel in beroep maar dit heeft geen invloed op komende zondag. (Ter info bedoeld) Krijgt Jasper (Cilissen)iig 2 competitiewedstrijden de kans om te laten zien wat hij waard is en ajax-1 waardig is.
Ik zeg: kom op Jasper, grijp je kans met 2 clean sheets!!
(ik heb overigens niets tegen Vermeer, goede keeper, maar ik denk dat Jasper in potentie een betere keeper is) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 april 2013 - 13:15 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Krijgt Jasper (Cilissen)iig 2 competitiewedstrijden de kans om te laten zien wat hij waard is en ajax-1 waardig is. Ik zeg: kom op Jasper, grijp je kans met 2 clean sheets!! (ik heb overigens niets tegen Vermeer, goede keeper, maar ik denk dat Jasper in potentie een betere keeper is) wat mij part geeft hij ook nog een paar assist zoals laatst, dan mag hij van mij blijven staan;) |
|
|
|