|
|
Eide
|
|
|
Winnaars
Harde bonzende klappen in de Ajax bus bij het wegrijden bij het PSV stadion. Geen PSV fans buiten, die zijn allemaal al teleurgesteld afgedropen. Geen uitzinnige Ajax fans voor het PSV stadion. Verbaast trekt de buschauffeur de laadruimte open. Georgino Wijnaldum zit hem verschrikt aan te kijken. Georgino had nu pas zijn weg uit de broekzak van Daley Blind gevonden. Rijkelijk laat maar beter nu dan dat de materiaalman bij Ajax hem uit de wasmachine moet trekken.
Georgino Wijnaldum staat dit seizoen symbool voor mij voor de concurrentie van Ajax...
Lees verder op Foebele.blogspot.com
Veel leesplezier! Discussie, reacties en commentaar is natuurlijk welkom! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben een groter fan van de voetballer Eriksen. Maar denk dat het vertrek van onze power house de Jong moeilijker is op te vangen. Fischer of eventueel de komst van Maher of zelfs al Andersen zouden Eriksen wel kunne vervangen. Maar wie moet de jong gaan vervangen. Op die positie hebben we een krachtpatser nodig die ook voed kan voetballen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Die zijn er niet veel ik moet toegeven dat ik het halve seizoen kritish ben geweest over de Jong omdat ik als Ajax fan meer van de techn/voetballers houd zoals Eriksen /Fisher en types zoals Maher,ik denk ook dat je voor Eriksen Maher moet halen als vervanger,maar voor de Jong moet je toch een zelfde type terug hebben het liefst iets completer,maar wie dat zou moeten worden kan ik ook niet direkt bedenken,het liefst zo,n type als Strootman maar dan in vorm en minder lelijk degene die het dichtst in de buurt komt is in mijn ogen van Ginkel dus mocht de Jong en Eriksen weggaan dan zou ik direkt Maher en van Ginkel proberen te kopen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ginkel en maher gaat niet gebeuren denk ik.
Mischien 1 van de 2 en dan voor de ander een jeugdige vervanger als Andersen... |
|
|
|
|
geert1
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 16:51 schreef nora het volgende:Die zijn er niet veel ik moet toegeven dat ik het halve seizoen kritish ben geweest over de Jong omdat ik als Ajax fan meer van de techn/voetballers houd zoals Eriksen /Fisher en types zoals Maher,ik denk ook dat je voor Eriksen Maher moet halen als vervanger,maar voor de Jong moet je toch een zelfde type terug hebben het liefst iets completer,maar wie dat zou moeten worden kan ik ook niet direkt bedenken,het liefst zo,n type als Strootman maar dan in vorm en minder lelijk degene die het dichtst in de buurt komt is in mijn ogen van Ginkel dus mocht de Jong en Eriksen weggaan dan zou ik direkt Maher en van Ginkel proberen te kopen. Maar dan in vorm en minder lelijk.. GENIAAL |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 16:51 schreef nora het volgende:Die zijn er niet veel ik moet toegeven dat ik het halve seizoen kritish ben geweest over de Jong omdat ik als Ajax fan meer van de techn/voetballers houd zoals Eriksen /Fisher en types zoals Maher,ik denk ook dat je voor Eriksen Maher moet halen als vervanger,maar voor de Jong moet je toch een zelfde type terug hebben het liefst iets completer,maar wie dat zou moeten worden kan ik ook niet direkt bedenken,het liefst zo,n type als Strootman maar dan in vorm en minder lelijk degene die het dichtst in de buurt komt is in mijn ogen van Ginkel dus mocht de Jong en Eriksen weggaan dan zou ik direkt Maher en van Ginkel proberen te kopen. Ajax moet toch niet voor iedere verkoop een andere speler gaan aantrekken? In de jeugd en Jong Ajax lopen een paar hele grote talenten rond, Fischer is uiteindelijk ook voor die positie gehaald he, Andersen kan daar spelen, Meleg kan daar spelen en Serrero. Alleen zijn juist dat allemaal types Eriksen.
Ik vind overigens Strootman helemaal geen type de Jong aangezien die 100% aanvallender is ingesteld dan dogface Strootman die als hij op het niveau van dit seizoen zou blijven gewoon geen topspeler gaat worden..
Ik denk dat Ajax de vervanger van Eriksen wel in huis heeft, maar de vervanger van de Jong niet...
Van Ginkel zou dan inderdaad misschien een optie zijn, is ook een speler die 90 minuten met veel power kan spelen, alleen heeft die veel minder fysiek. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 15:43 schreef remco k het volgende:Ik ben een groter fan van de voetballer Eriksen. Maar denk dat het vertrek van onze power house de Jong moeilijker is op te vangen. Fischer of eventueel de komst van Maher of zelfs al Andersen zouden Eriksen wel kunne vervangen. Maar wie moet de jong gaan vervangen. Op die positie hebben we een krachtpatser nodig die ook voed kan voetballen. Van Ginkel is naar mijn idee zijn beste opvolger..is niet minder fysiek..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 april 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nemanja gudelj van NAC zie ik ook wel zitten voor de positie van De Jong...staat sinds begin april nadrukkelijk in de belangstelling van FC Twente en Fiorentina...is echt te veel te goed voor NAC... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 20:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Van Ginkel is naar mijn idee zijn beste opvolger..is niet minder fysiek.. Ik vind van Ginkel een heel stuk minder fysiek dan de Jong.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 20:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:Nemanja gudelj van NAC zie ik ook wel zitten voor de positie van De Jong...staat sinds begin april nadrukkelijk in de belangstelling van FC Twente en Fiorentina...is echt te veel te goed voor NAC... Veel te goed voor NAC, maar denk niet een juiste speler voor Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Daar verschillen dan onze meningen over...de Jong heeft wel iets meer een neusje voor het doel...van Gaal liet van Ginkel eerder doorstromen in het Nederlands Elftal dan de Jong....alhoewel van Gaal nog in de uitprobeer fase zit..en hij met de Jong op meerdere posities uit de voeten kan.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 20:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Daar verschillen dan onze meningen over...de Jong heeft wel iets meer een neusje voor het doel...van Gaal liet van Ginkel eerder doorstromen in het Nederlands Elftal dan de Jong....alhoewel van Gaal nog in de uitprobeer fase zit..en hij met de Jong op meerdere posities uit de voeten kan.... Dat laatste zegt me helemaal niks.. Strootman is de reserve aanvoerder van het NL elftal en wordt gewoon 2 keer dit seizoen volledig overklast op werkelijk alle vlakken door de Jong.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hij is net als van Ginkel fysiek sterk en samen hebben ze een goed schot...pas bij Ajax ? weet ik niet...het gaat om de positie als vervanger van de Jong...wie past wel en wie niet bij Ajax...is een moeilijke discussie...sommige spelers trekken zich op...en gaan beter spelen als ze tussen betere spelers staan...
Eventueel kan Schone ook wel op de positie van De jong uit de voeten alleen komt hij net dat beetje snelheid te kort...edoch vind ik Schone al wel gegroeid bij Ajax... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 20:25 schreef remco k het volgende:[..] Dat laatste zegt me helemaal niks.. Strootman is de reserve aanvoerder van het NL elftal en wordt gewoon 2 keer dit seizoen volledig overklast op werkelijk alle vlakken door de Jong.. Dat dan weer wel...moet ik je helemaal gelijk in geven...het is ook een kwestie van zelfvertrouwen...de Boer geeft zijn spelers veel zefvertrouwen mee...als voorbeeld:alle spelers van Feyenoord en PSV die voor het Nederlands Elftal uitkomen spelen veel beter onder van Gaal...hij geeft ze veel zelfvertrouwen en daardoor vechtlust mee... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 20:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij is net als van Ginkel fysiek sterk en samen hebben ze een goed schot...pas bij Ajax ? weet ik niet...het gaat om de positie als vervanger van de Jong...wie past wel en wie niet bij Ajax...is een moeilijke discussie...sommige spelers trekken zich op...en gaan beter spelen als ze tussen betere spelers staan... Eventueel kan Schone ook wel op de positie van De jong uit de voeten alleen komt hij net dat beetje snelheid te kort...edoch vind ik Schone al wel gegroeid bij Ajax... Zeker wel gegroeid Schone, maar die mag niet een van de belangrijkste spelers van het middenveld worden.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Denk het echter ook niet..komt naast extra snelheid ook body en lengte te kort...maar wie had hem voor dit seizoen als hangende rechtsbuiten gezien...niemand denk ik.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat Eriksen en De Jong uniek maakt in Nederland is hun loopvermogen, voetballend vermogen en inzicht gecombineerd met hun capaciteit om 2 wedstrijden per week te verwerken. Dat is in Nederland gewoon zeldzaam. Het maakt ze heel moeilijk te vervangen omdat het niet alleen gaat om talent of kwaliteit, maar ook om vermogen om te constant te doen, 60 wedstrijden of meer per jaar.
Daarnaast tel ik de winnaarsmentaliteit xwaar mee. Ik heb zoveel lui voorbij zien komen die overliepen van talent. Wijnaldum is een voorbeeld, maar dichter bij huis Mickey bijvoorbeeld. Alle kwaliteiten om heel ver te komen maar ze komen er niet.
Die mentaliteit maakt het cirkeltje vol. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Denk daarom dat Fischer een hele beste voetballer gaat worden voor ons. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 april 2013 door remco k -- |
|
|
|
|
afwasbaar
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 20:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Van Ginkel is naar mijn idee zijn beste opvolger..is niet minder fysiek.. Ik deel die mening volledig. Hij beheert alles wat je maar kan bedenken als,middenveldee. Echter speelt de jong een andere rol. Een soort allrounder. Maar ben zelf zeer gecharmeerd van Van Ginkel. evenals voor de jong. Wat een baas |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 april 2013 - 08:10 schreef Loetje het volgende:[..] Ik deel die mening volledig. Hij beheert alles wat je maar kan bedenken als,middenveldee. Echter speelt de jong een andere rol. Een soort allrounder. Maar ben zelf zeer gecharmeerd van Van Ginkel. evenals voor de jong. Wat een baas Van Ginkel heeft ook de diepgang en scorendvermogen die de Jong heeft. Alleen moet van Ginkel meer verdedigen, toch lijkt hij mij echt de beste opvolger die Ajax kan halen.
Zie echt geen betere opties lopen dan hij... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 15 april 2013 - 20:25 schreef remco k het volgende:[..] Dat laatste zegt me helemaal niks.. Strootman is de reserve aanvoerder van het NL elftal en wordt gewoon 2 keer dit seizoen volledig overklast op werkelijk alle vlakken door de Jong.. Klopt maar ik zei ook dat Strootman op dit moment niet in vorm is,eigenlijk al een paar maanden maar als hij wel in de vorm is toen hij bij PSV en Ned/team kwam dan is hij beter als de Jong en ook controlerend,maar goed persoonlijk zie ik liever van Ginkel als vervanger. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Wat ook wel wordt aangehaald zijn onze jeugdige talenten Meleg/Anderson en Serrero,over Meleg en Anderson kan ik niet veel zeggen te weinig gezien ik weet niet of zij daar al aan toe zijn,over Serrero heb ik nog steeds mijn twijfels hij is zo klein en iel en die paar keer dat ik hem gezien heb was ik niet kapot van hem techn/goed maar overzicht en verdedigend matig. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Van Ginkel zou een goede vervanger kunnen zijn.. Maar zal volgens mij gewoon niet te betalen zijn voor Ajax. Vitesse heeft het geld niet nodig, hij staat volgens mij tot 2015 onder contract en Vitesse wil volgend jaar om de titel meedoen..
Ik denk niet dat van Ginkel voor minder dan 8 miljoen te koop is, en Ajax gaat dat al niet betalen..
Kortom, verder kijken dus maar verwacht ik.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 april 2013 - 13:18 schreef remco k het volgende:Van Ginkel zou een goede vervanger kunnen zijn.. Maar zal volgens mij gewoon niet te betalen zijn voor Ajax. Vitesse heeft het geld niet nodig, hij staat volgens mij tot 2015 onder contract en Vitesse wil volgend jaar om de titel meedoen.. Ik denk niet dat van Ginkel voor minder dan 8 miljoen te koop is, en Ajax gaat dat al niet betalen.. Kortom, verder kijken dus maar verwacht ik.. Ajax heeft 15 spelers op die schaduwlijst zitten vast wel geschikten tussen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja alleen irritant dat je het niet weet wie die gasten zijn,ook zo verrassend die rechtsbuiten van Sparta,had ik nog niks over gelezen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
We spreken steeds over talent, talent loopt er zat. Quincy Owusu was ook een enorm talent om eens iemand te noemen, toch komen dat soort gasten er niet, terwijl spelers met minder rauw talent wel de absolute top halen.
Dat verschil moet je wel kunnen maken, het is dus niet voldoende om alleen naar talent te kijken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Iedere ploeg heeft zo'n schaduwlijst, daarbij kijkt Ajax eerst naar de eigen jeugd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 april 2013 - 15:01 schreef Eide het volgende:We spreken steeds over talent, talent loopt er zat. Quincy Owusu was ook een enorm talent om eens iemand te noemen, toch komen dat soort gasten er niet, terwijl spelers met minder rauw talent wel de absolute top halen. Dat verschil moet je wel kunnen maken, het is dus niet voldoende om alleen naar talent te kijken. Helemaal mee eens, zo zijn er echt tal van voorbeelden te noemen.. Ik denk dat bijvoorbeeld de Jong veel minder talent heeft als Eriksen, maar wel gewoon net zo belangrijk is voor dit elftal.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 april 2013 - 15:01 schreef Eide het volgende:We spreken steeds over talent, talent loopt er zat. Quincy Owusu was ook een enorm talent om eens iemand te noemen, toch komen dat soort gasten er niet, terwijl spelers met minder rauw talent wel de absolute top halen. Dat verschil moet je wel kunnen maken, het is dus niet voldoende om alleen naar talent te kijken. Onder talent valt ook mentaliteit zeker niet onbelangrijk.Quincy techn/talent maar mentaal een drama,maar de Jong is bv geen groot talent maar wel een geweldige mentale voetballer waar door hij zich toch als een belangrijke voetballer voor Ajax heeft gemaakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 april 2013 door nora -- |
|
|
|