BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Heracles (zondag 28 april 2013, 14:30)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 april 2013 - 07:11   quote  deeplink  
images?q=tbn:ANd9GcT9vOmns2Q9zVZfHwTMT-pwSYAOQI3bWr54qPyQf-UPahM93zgHZQm3NOXaJQ vs Heracles-logo.jpg

Datum & tijdstip: 28-04-2013 14:30
Locatie: De Kuip, Rotterdam
Scheidsrechter: nnb

Tegen Vitesse hebben ze laten zien nog vol voor de tweede plaats te gaan. Ondanks het mooie resultaat van Heracles tegen RKC moet dit voor Feyenoord ook weer drie punten worden.

Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam:
Seizoen Wedstrijd Uitslag
02/05/2012 Feyenoord Heracles Almelo 4-1
12/02/2011 Feyenoord Heracles Almelo 2-1
14/03/2010 Feyenoord Heracles Almelo 1-1
12/04/2009 Feyenoord Heracles Almelo 5-1
02/12/2007 Feyenoord Heracles Almelo 6-0

Laatste 5 ontmoetingen in Almelo:
Seizoen Wedstrijd Uitslag
26/08/2012 Heracles Feyenoord 1-2
21/08/2011 Heracles Almelo Feyenoord 1-1
22/08/2010 Heracles Almelo Feyenoord 1-1
16/08/2009 Heracles Almelo Feyenoord 0-1
31/08/2008 Heracles Almelo Feyenoord 3-1

LAATSTE WEDSTRIJDEN THUISPLOEG
datum. thuis uit uitslag competitie
21/04/2013 Feyenoord Vitesse 2-0 Eredivisie
14/04/2013 RKC Waalwijk Feyenoord 1-1 Eredivisie
05/04/2013 Feyenoord VVV-Venlo 1-0 Eredivisie
30/03/2013 Heerenveen. Feyenoord 2-0 Eredivisie
17/03/2013 Feyenoord FC Utrecht 2-1 Eredivisie

DE LAATSTE WEDSTRIJDEN UITPLOEG
datum. thuis uit uitslag competitie
20/04/2013 Heracles RKC Waalwijk 4-0 Eredivisie
13/04/2013 Heracles FC Groningen 0-2 Eredivisie
07/04/2013 Ajaks Heracles 4-0 Eredivisie
31/03/2013 Heracles AZ 1-2 Eredivisie
16/03/2013 VVV-Venlo Heracles 0-2 Eredivisie

De uitwedstrijd van dit seizoen 26-08-2012
Feyenoord naar zwaarbevochten zege in Almelo

56df233197a05efe9609bc8e377ea64a-550x550.jpeg

Feyenoord heeft ook de tweede uitwedstrijd van dit seizoen gewonnen. In Almelo was de ploeg van trainer Ronald Koeman met 1-2 te sterk voor Heracles Almelo. Bij rust leidde Feyenoord door doelpunten van Daryl Janmaat en Lex Immers, die daarmee allebei hun eerste treffer voor Feyenoord maakten, al met 0-2. De voorsprong had zelfs nog groter kunnen zijn als Sekou Cissé op slag van rust een strafschop had benut, maar de Ivoriaan raakte de lat. Omdat Heracles na rust via Lerin Duarte al snel de 1-2 op het scorebord bracht, kwam Feyenoord na rust onnodig in de problemen. Ondanks een paar grote mogelijkheden voor de thuisploeg trok Feyenoord de 1-2 voorsprong over de streep, waarmee het een zwaarbevochten uitoverwinning boekte.

Het was tot drie kwartier voor de aftrap van het duel onduidelijk of de wedstrijd wel doorgang zou vinden, omdat het kunstgrasveld in het Polman Stadion op grote delen onder water stond vanwege hevige regenval. Uiteindelijk besloot scheidsrechter Pieter Vink, na overleg met enkele kunstgrasexperts die het veld hadden geïnspecteerd en nadat er met man en macht was gewerkt om het veld speelklaar te krijgen, dat er gewoon gevoetbald kon worden in Almelo.

Ondanks dat de voorbereiding van Feyenoord hierdoor verre van ideaal was, liet de ploeg zich niet van de wijs brengen. Terwijl de zon ten tijde van de aftrap om 14.30 uur doorbrak, schoot Feyenoord uit de startblokken. Waar de ploeg tijdens eerdere wedstrijden van dit seizoen moeite had zichzelf te belonen, was het nu uit de eerste kans meteen raak. Sekou Cissé opende fraai over de rechterkant, waar Daryl Janmaat alle gelegenheid kreeg op gevaarlijk op te stomen. Via een snelle combinatie met Ruben Schaken schoof de rechtsback de bal met zijn linkerbeen achter doelman Remko Pasveer, waarmee hij zijn eerste doelpunt voor Feyenoord maakte.

Dat goed voorbeeld doet volgen bleek tegen het einde van de eerste helft, toen ook Lex Immers voor zijn eerste treffer in Feyenoord-dienst tekende. De middenvelder stuurde Schaken weg, die niet voor het eerst profiteerde van de ruimtes achter de verdediging van de Almeloërs. Na een goede passeeractie legde hij de bal terug op de meegelopen Immers, die de bal van dichtbij kon binnentikken.

Feyenoord had tot op dat moment geen kind aan de tegenstander en controleerde de wedstrijd, al kon de ploeg zichzelf verwijten dat het niet meer profiteerde van de ruimtes die Heracles achter de eigen verdediging weggaf. De thuisploeg hanteerde een laag tempo en speelde zeer slordig, wat tijdens de eerste helft meer dan eens leidde tot grote ontevredenheid bij het thuispubliek op de tribunes.

Met de 0-2 ruststand leek de ploeg van Koeman in een zetel te zitten, al had de voorsprong eigenlijk groter moeten zijn. Cissé miste in de laatste minuut van de eerste helft een strafschop, die de Ivoriaan zelf had verdiend toen doelman Pasveer hem onderuit haalde. Hoe duur zijn misser was bleek na rust, toen Heracles Almelo binnen enkele minuten uit een vrije trap van Lerin Duarte voor de aansluitingstreffer zorgde. Het was voor de thuisploeg aanleiding om met opportunistisch spel op jacht te gaan naar de gelijkmaker, waarbij het Feyenoord ver wist terug te dringen.

De ploeg van Koeman zelf was na rust geen schim meer van het zelfverzekerde elftal dat het in de eerste helft was. Het spel werd slordig en de ploeg bracht zichzelf onnodig in de problemen. De thuisploeg drukte Feyenoord steeds verder terug en was een aantal keer dichtbij de gelijkmaker, waarbij doelman Erwin Mulder zijn ploeg met enkele goede reddingen op de been hield. Nadat Feyenoord de grootste storm van Heracles Almelo had overleefd, kregen de ingevallen Harmeet Singh en Guyon Fernandez nog enkele grote kansen om het duel te beslissen. Het bleef in Almelo echter 1-2, waarmee Feyenoord ook na de tweede uitwedstrijd van de competitie de drie punten meenam naar Rotterdam.

Heracles Almelo Feyenoord 1-2

Scoreverloop:
4 0-1 Janmaat
44 0-2 Immers
52 1-2 Duarte

Scheidsrechter: Vink

Geel: Davidson (Heracles Almelo), Vormer, Mulder, Clasie (Feyenoord)

Opstellingen:
Heracles Almelo: Pasveer; Koenders (37 Bruns), Rienstra, Davidson, Paljic (46 Te Wierik); Quansah, Overtoom (86 Castillion), Duarte; Pedro, Armenteros en Everton.

Feyenoord: Mulder; Janmaat, Martins Indi, Kongolo, Nelom; Leerdam, Clasie, Vormer (79 Singh), Immers; Schaken (68 Fernandez) en Cissé.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 april 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 april 2013 - 07:13   quote  deeplink  
5-0..
Milo
 Milo - maandag 22 april 2013 - 15:12   quote  deeplink  
bijna een jaar geleden was het 4-1 vond hun toen een stuk beter als nu ik zeg ook 5-0
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 april 2013 - 15:13   quote  deeplink  
Dan zal het wel weer op een moeizame 1-0 uit gaan draaien ...
Milo
 Milo - maandag 22 april 2013 - 15:15   quote  deeplink  
is toch voldoende L
bartje84
 bartje84 - maandag 22 april 2013 - 15:24   quote  deeplink  
ik zeg: 4-0 2x Pelle en 2x Immers
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 april 2013 - 15:28   quote  deeplink  
Heracles... tsja. 3-0
VVout
 VVout - maandag 22 april 2013 - 15:32   quote  deeplink  
Een loepzuivere hattrick voor Pellè in de eerste helft en één voor Schaken, een tegen doelpunt omdat ze achter weer even aan het slapen zijn, dus (4-1)
JanM
 JanM - maandag 22 april 2013 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 april 2013 - 07:13 schreef RenatoBos het volgende:
5-0..
Eindelijk eens die langverwachte 5-0!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 april 2013 - 17:00   quote  deeplink  
3-0, omdat Lexie er zin in heeft.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 22 april 2013 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 april 2013 - 17:00 schreef FR-Henk het volgende:
3-0, omdat Lexie er zin in heeft.
Precies, 4-0
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 april 2013 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 april 2013 - 17:02 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Precies, 4-0
Oneens, natuurlijk.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 22 april 2013 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 april 2013 - 17:03 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Oneens, natuurlijk.
Tuurlijk, weet ik!;)
Leonidas
 Leonidas - maandag 22 april 2013 - 17:41   quote  deeplink  
40-0 dan staan we op de tweede plaats.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 april 2013 - 17:50   quote  deeplink  
Basisspelers genieten na op zonnig Varkenoord

600x400-wd-1510677.jpg

De basisspelers van de wedstrijd tegen Vitesse hebben maandagochtend op Varkenoord een ontspannen uitlooptraining afgewerkt. De sfeer zat er goed in op het zonovergoten trainingsveld, waar de spelers zichtbaar nagenoten van de belangrijke 2-0 overwinning op de Arnhemse concurrent van een dag eerder. Onder toeziend oog van trainer Ronald Koeman liepen de spelers uit en speelden ze onder meer een rondo. Ook langs het trainingsveld waren louter tevreden gezichten te zien. De tientallen aanwezige supporters lieten onder een strakblauwe lucht uitgebreid hun licht schijnen over het duel in De Kuip en bespraken daarbij ook de kansen voor Feyenoord in de strijd om de tweede plaats in de competitie.

Door de overwinning op Vitesse passeerde Feyenoord niet alleen de Arnhemmers op de ranglijst, maar tankte het ook een flinke dosis zelfvertrouwen voor de laatste drie speelrondes van de competitie. Daarin zal vol worden gestreden voor de tweede plaats. Die plek is op dit moment vergeven aan PSV. De Eindhovenaren hebben na 31 wedstrijden evenveel punten als Feyenoord, maar beschikken over een beter doelsaldo.

Van de laatste drie wedstrijden van dit seizoen speelt de ploeg van Koeman er nog twee in de eigen Kuip, waar het inmiddels al 26 duels op rij ongeslagen is. Komende zondag komt Heracles Almelo op bezoek in De Kuip, terwijl twee weken later op de laatste speeldag NAC Breda de tegenstander is. Tussendoor neemt Feyenoord het in Den Haag op tegen ADO.

In aanloop naar de komende competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo staan er voor Feyenoord vier trainingen op het programma. Na de vrije dinsdag zijn de trainingen van woensdag (11.00 uur) en donderdag (15.00 uur) openbaar. De oefensessie van vrijdag is besloten, waarna zaterdag om 10.30 uur de afsluitende sessie plaatsvindt.
Bron:Feyenoord.nl
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 april 2013 - 17:54   quote  deeplink  
Verkeerde topic d:-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 april 2013 door RenatoBos --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 23 april 2013 - 08:36   quote  deeplink  
2 - 1
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 23 april 2013 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 april 2013 - 15:15 schreef Milo het volgende:
is toch voldoende L
Dat is waar Milo ...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 april 2013 - 13:57   quote  deeplink  
Van Boekel leidt Feyenoord Heracles Almelo

2010_Pol_van_Boekel_scaled_7.jpg

De thuiswedstrijd die Feyenoord aanstaande zondag speelt tegen Heracles Almelo staat onder leiding van scheidsrechter Pol van Boekel. Hij wordt bijgestaan door de assistent-scheidsrechters Siebert en Brink. Vierde official is de heer Honig. Feyenoord tegen Heracles wordt aanstaande zondag om 14.30 uur gespeeld in De Kuip.

Heracles wist in twaalf eerdere ontmoetingen met Feyenoord in De Kuip nog nooit te winnen. Vorig seizoen was Feyenoord in eigen huis met 4-1 te sterk voor de ploeg uit Almelo. De wedstrijd van aanstaande zondag is volledig uitverkocht.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
craven
 craven - dinsdag 23 april 2013 - 14:03   quote  deeplink  
3-1, alleen omdat Everton nooit geen reet lijkt uit te voeren maar stiekem in de 69e minuut er 1 in de bovenhoek krult...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 april 2013 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 14:03 schreef craven het volgende:
3-1, alleen omdat Everton nooit geen reet lijkt uit te voeren maar stiekem in de 69e minuut er 1 in de bovenhoek krult...
Die is voor Mulder..!!!!!!
VVout
 VVout - dinsdag 23 april 2013 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 14:03 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Die is voor Mulder..!!!!!!
en onze verdediging die effe zat te slapen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 april 2013 - 16:41   quote  deeplink  
Stefan weer zeker..d:-)
tomson
 tomson - dinsdag 23 april 2013 - 19:29   quote  deeplink  
Ik heb net een kaartje geregeld voor een maat van me die godbeter het Heracles supporter is..
Neem hem mee bij mij op het vak dus dat een apart middagje wordt is wel zeker hahaha :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 april 2013 door tomson --
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 23 april 2013 - 19:37   quote  deeplink  
Lachen man! Hij zal z`n ogen uitkijken!
tomson
 tomson - dinsdag 23 april 2013 - 19:41   quote  deeplink  
De kuip kent ie wel. ( psv- Heracles bekerfinale en concerten bijvoorbeeld) Maar het LEGIOEN zal een openbaring voor hem wezen denk ik....
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 23 april 2013 - 19:45   quote  deeplink  
Dat denk ik ook, regel maar vast een seizoenkaart voor hem.
tomson
 tomson - dinsdag 23 april 2013 - 19:46   quote  deeplink  
:)
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 23 april 2013 - 19:49   quote  deeplink  
Oooohh, dus mijn kaart is, en blijft veilig? ;)
tomson
 tomson - dinsdag 23 april 2013 - 19:55   quote  deeplink  
Veiliger dan bij de DSB
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 23 april 2013 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 19:29 schreef tomson het volgende:
Ik heb net een kaartje geregeld voor een maat van me die godbeter het Heracles supporter is..
Neem hem mee bij mij op het vak dus dat een apart middagje wordt is wel zeker hahaha :)
Wil ie misschien ook op z'n kanus geslagen worden? Is onderdeel van het bezoek aan De Kuip.
Toeristisch extraatje.
tomson
 tomson - woensdag 24 april 2013 - 07:01   quote  deeplink  
Zal ik van tevoren wel even regelen :)
craven
 craven - woensdag 24 april 2013 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 14:03 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Die is voor Mulder..!!!!!!
dus tog 3-1 ;P
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 24 april 2013 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 19:29 schreef tomson het volgende:
Ik heb net een kaartje geregeld voor een maat van me die godbeter het Heracles supporter is..
Neem hem mee bij mij op het vak dus dat een apart middagje wordt is wel zeker hahaha :)
Haha, ik heb mijn kaarten ook aan mijn maten gegeven , daar zit zelfs een 020 en 040 aanhanger bij. Maar die hebben verder niks te vrezen ... de meeste zijn gelukkig gewoon voor de mooiste club van NL: Feyenoord !!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 24 april 2013 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 april 2013 - 14:03 schreef craven het volgende:
3-1, alleen omdat Everton nooit geen reet lijkt uit te voeren maar stiekem in de 69e minuut er 1 in de bovenhoek krult...
Die vertrekt daar na dit seizoen. Zal hij niet wat voor ons zijn... als pinchhitter? Die kerel lijkt lui, maar heeft een neusje... (sorry) voor de goal... Als het dan even niet loopt, hup ....
tomson
 tomson - woensdag 24 april 2013 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 april 2013 - 11:06 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Haha, ik heb mijn kaarten ook aan mijn maten gegeven , daar zit zelfs een 020 en 040 aanhanger bij. Maar die hebben verder niks te vrezen ... de meeste zijn gelukkig gewoon voor de mooiste club van NL: Feyenoord !!!
Verandert er niks. De ene snavel voor de andere..
sevillana
 sevillana - woensdag 24 april 2013 - 13:23   quote  deeplink  
3-0
Thijs
 Thijs - woensdag 24 april 2013 - 13:49   quote  deeplink  
Ik zeg: 7-0 :P
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 april 2013 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 april 2013 - 07:01 schreef tomson het volgende:
Zal ik van tevoren wel even regelen :)
Geen bloed in mijn auto he..!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 april 2013 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 april 2013 - 11:02 schreef craven het volgende:

[..]

dus tog 3-1 ;P
Whahahahahahaaaa..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 25 april 2013 - 17:40   quote  deeplink  
Fanatieke training in aanloop naar duel met Heracles Almelo

20130425_training_rh.jpg

In aanloop naar de competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo van aankomende zondag heeft Feyenoord donderdagmiddag met een grote selectie een training afgewerkt. Trainer Ronald Koeman kon op Varkenoord beschikken over in totaal 25 spelers, waaronder ook de A-junioren Lucas Woudenberg en Joey Sleegers. Zij werkten op een zonovergoten trainingsveld een pittige oefensessie af, die werd afgesloten met een groot partijspel over een half veld.

De selectie kon tijdens de donderdagtraining rekenen op grote publieke belangstelling. Onder de aanwezige toeschouwers langs de lijn van het veld bevonden zich met name veel kinderen, die onder de warme voorjaarszon toekeken hoe de training begon met een uitgebreide pass- en trapoefening.

Ondertussen werden op de andere helft van het veld vier kleine doeltjes klaargezet, wat het decor betekende voor de afsluitende partijvorm. Koeman verdeelde zijn selectie in twee teams van tien spelers, die het op fanatieke wijze tegen elkaar opnamen. Daarmee werkte Feyenoord toe naar de komende wedstrijd tegen Heracles Almelo, die aankomende zondag in De Kuip op het programma staat.

20130425_training_indi_pelle_rh.jpg

In aanloop naar dat duel staan er voor de selectie nog twee trainingen op het programma. De oefensessie van vrijdag is besloten, waarna zaterdag de afsluitende training plaatsvindt. Deze is vrij toegankelijk en begint om 10.30 uur op Varkenoord.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
ar
 ar - donderdag 25 april 2013 - 17:51   quote  deeplink  
5-0 jawohl.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 25 april 2013 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 april 2013 - 17:51 schreef ar het volgende:
5-0 jawohl.
smiley-laughing024.gif
MMM
 MMM - vrijdag 26 april 2013 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Feyenoord start zondag tegen Heracles met dezelfde basisopstelling als afgelopen week tegen Vitesse. Dat wil zeggen dat John Goossens opnieuw de geblesseerde Jean Paul Boetius vervangt. Trainer Ronald Koeman gaat er nog steeds vanuit dat Feyenoord op de tweede plaats zal eindigen als zijn ploeg de komende drie duels wint. 'FC Twente is er bij gebaat als PSV geen tweede wordt,' zegt Koeman. Die twee clubs spelen op de laatste speeldag in Enschede tegen elkaar.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Vilhena, Immers, Clasie; Schaken, Pellè, Goossens
Want? Weet iemand dit?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 april 2013 door MMM --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 april 2013 - 16:37   quote  deeplink  
Heracles Almelo wil De Kuip stil krijgen

600x400-ev-1143853.jpg

Heracles Almelo-trainer Peter Bosz blikt vooruit op het duel van aanstaande zondag tegen zijn oude club, waar hij actief was als technisch directeur en speler. Hij benadrukt dat de Rotterdammers niet afhankelijk zijn van één speler. 'Feyenoord is veel meer dan alleen Pellè. Feyenoord is ook Martins Indi, Clasie, Schaken, Vilhena en Boëtius. Geweldige spelers. De ploeg speelt dit seizoen boven verwachting goed, dat is mooi om te zien. Van mij mogen ze elke week winnen, maar komende zondag even niet.'

Van Kuipvrees moet volgens de trainer geen spraken zijn binnen zijn selectie. 'Ik zal tegen de jongens zeggen dat ze moeten genieten. Heerlijk toch als er 50.000 man op de tribune zitten die tegen je zijn. Probeer dat publiek maar stil te krijgen, probeer Feyenoord maar eens te verslaan in eigen huis. Het is misschien wel de eerste keer dat we zonder druk naar De Kuip gaan,' aldus Bosz tegenover de Twentsche courant Tubantia.
Bron:Tubantia
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 april 2013 - 16:37   quote  deeplink  
Feyenoord tankt vertrouwen na zege op Vitesse

20090409_fey_heracl2_vk_scaled_7.jpg

Ronald Koeman keek vrijdag tijdens de besloten training van Feyenoord tevreden toe toen zijn selectie het afsluitende partijspel speelde. De trainer zag dat het vertrouwen in de ploeg was toegenomen ten opzichte van de afgelopen weken. Dat had alles te maken met de overwinning op Vitesse van afgelopen zondag, die volgde op drie duels op rij waarin Feyenoord niet haar niveau haalde. Als speler en als team konden we zon prestatie goed gebruiken na een aantal mindere wedstrijden, vertelde Koeman vrijdagmiddag in De Kuip.

Met de winst op Vitesse blijft Feyenoord volop meedoen in de race om de tweede plaats. De ploeg staat in punten gelijk met nummer twee PSV, maar heeft alleen een minder goed doelsaldo. Koeman rekent er nog steeds op dat drie overwinningen in de laatste drie wedstrijden volstaan voor Feyenoord om de tweede plaats te grijpen. Dat komt ook doordat PSV nog op bezoek moet bij FC Twente. Twente is erbij gebaat dat PSV geen tweede wordt, vertelde Koeman.

Voor Feyenoord telt op de eerste plaats het treffen met Heracles van komende zondag. De bezoekers komen zonder veel druk naar de volledig uitverkochte Kuip, want na de 4-0 zege op RKC Waalwijk van vorige week is de ploeg zeker van lijfsbehoud in de eredivisie. Heracles kan dus vrijuit voetballen, erkende Koeman. Normaal gesproken is het een ploeg die aanvallend wil spelen, al hebben ze met hun speelwijze ook klapjes opgelopen.

Koeman kan tegen Heracles net als een week eerder tegen Vitesse geen beroep doen op de geblesseerden Kostas Lamprou en Jean-Paul Boëtius. De positie van Boëtius werd tegen Vitesse overgenomen door John Goossens, tot tevredenheid van de trainer. Met name in de eerste helft was John betrokken bij verschillende gevaarlijke acties, vertelde hij. Hij vult de positie anders in dan Cissé of Boëtius. John heeft minder snelheid, maar heeft aan de andere kant juist meer vastigheid in zijn spel. Soms speelt hij als een vierde middenvelder, daar moet een tegenstander op reageren.

DE TEGENSTANDER

img795706719.jpeg

Door de klinkende 4-0 overwinning op concurrent RKC Waalwijk van afgelopen week vergrootte Heracles Almelo de voorsprong op nummer zestien Roda JC Kerkrade tot tien punten, een gat dat met nog drie speelrondes te gaan onoverbrugbaar is. Daarmee verzekerde de club zich van lijfsbehoud en komt het ook komend seizoen uit op het hoogste niveau.

Een prestatie van formaat, zo beoordeelde trainer Peter Bosz het feit dat Heracles komend jaar voor het negende seizoen op rij actief zal zijn in de eredivisie. Die mening baseerde de voormalig technisch directeur en oud-speler van Feyenoord deels op de begroting van de club, die al enkele jaren als een van de laagste van Nederland staat genoteerd.

Een ander argument dat Bosz kan aanvoeren om de waarde van zijn woorden te onderstrepen is dat er tijdens de winterstop twee dragende spelers uit Almelo vertrokken. Anderlecht, topclub in België, plukte Samuel Armenteros, die op dat moment al negen keer had gescoord, weg uit Almelo, terwijl de jarenlange vaste waarde Willy Overtoom de overstap maakte naar AZ.

Aangezien er door de clubleiding geen directe vervangers werden aangetrokken voor het tweetal, is de huidige negende plaats inderdaad knap te noemen. In de thuiswedstrijd tegen RKC was ook het verzorgde veldspel waar Heracles jarenlang om bekend stond bij vlagen weer te bewonderen, iets wat de ploeg aankomende zondag zeker ook in De Kuip zal willen laten zien.

Feyenoord Heracles Almelo
Zondag 28 april om 14.30 uur in De Kuip
Scheidsrechter: Van Boekel


Statistieken

Thuis

02/05/2012 Feyenoord Heracles 4-1
12/02/2011 Feyenoord Heracles 2-1
14/03/2010 Feyenoord Heracles 1-1
12/04/2009 Feyenoord Heracles 5-1
02/12/2007 Feyenoord Heracles 6-0

Uit
26/08/2012 Heracles - Feyenoord 1-2
21/08/2011 Heracles - Feyenoord 1-1
22/08/2010 Heracles - Feyenoord 1-1
16/08/2009 Heracles - Feyenoord 0-1
31/08/2008 Heracles - Feyenoord 3-1
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 26 april 2013 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 april 2013 - 15:07 schreef MMM het volgende:

[..]

Want? Weet iemand dit?
Vond het ook een aparte uitspraak, en had wel een uitleg in het artikel verwacht. Tevergeefs.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 april 2013 - 18:32   quote  deeplink  
Kom op tijd naar uitverkocht duel met Heracles Almelo

$T2eC16FHJHQFFhTeB2ofBRd(2m2T6w~~60_84.JPG

De wedstrijd van Feyenoord tegen Heracles Almelo wordt zondag in een uitverkochte Kuip gespeeld. Feyenoord roept alle supporters die dit duel bezoeken op om in verband met de verwachte (verkeers)drukte op tijd af te reizen naar het stadion en zoveel als mogelijk gebruik te maken van openbaar vervoer. Alle toegangspoorten van De Kuip zijn vanaf 13.00 uur geopend voor het publiek.

Denk aan uw medesupporters, schuif door
Hoewel er genoeg zitplaatsen zijn in het stadion, komt het voor dat mensen op de trap moeten zitten. In verband met veiligheidsredenen dienen die echter vrij te blijven. Feyenoord vraagt iedereen daarom om uitsluitend op het plekje te gaan zitten waar hij of zij recht op heeft. Denk ook aan uw medesupporters en schuif zo ver mogelijk door. Neem uitsluitend plaats op de stoel waar u recht op heeft. Gebruik de stoeltjes niet voor jassen, tassen et cetera.

P&R Beverwaard
Bezoekers van de thuiswedstrijd tegen Heracles kunnen gratis gebruik maken van P&R Beverwaard aan de Edo Bergsmaweg. Supporters kunnen op dit terrein gratis parkeren en vervolgens op vertoon van hun wedstrijd- of seizoenkaart gratis verder reizen richting het stadion. Op deze manier ontwijkt u tevens de verkeersdrukte rond het stadion voor aanvang en na afloop van de wedstrijd.

Feyenoord wenst alle bezoekers van het duel met Heracles een prettige en sportieve voetbalmiddag. Feyenoord tegen Heracles begint zondag om 14.30 uur.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 april 2013 - 23:32   quote  deeplink  
De historie van Feyenoord Heracles Almelo - 26-04-2013

56df233197a05efe9609bc8e377ea64a-550x550.jpeg

Heracles Almelo speelt zondagmiddag een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Het duel begint om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Pol van Boekel.

De geschiedenis van het betaalde voetbal leert dat punten pakken in de Kuip een lastige opgave is. Drie keer werd er een gelijkspel behaald. De eerste keer was op 2 februari 1964. Het werd destijds 1-1 door de doelpunten van Piet Kruiver en Issy Greving. De tweede remise dateert van 15 april 2007 toen beide ploegen niet tot scoren kwamen. Op 14 maart 2010 was een historische zege binnen handbereik. De formatie kwam na 82 minuten op voorsprong door een treffer van Everton Ramos da Silva. Drie minuten in blessuretijd zorgde Ron Vlaar alsnog voor een domper: 1-1.

In de andere seizoenen had Feyenoord de regie stevig in handen en dat kwam ook in de score tot uitdrukking. Op 21 augustus 1985 werd het 5-1. De Rotterdamse productie kwam tot stand door Henk Duut (2x), John Eriksen, Jan Sörensen en een eigen doelpunt van Peter Schulte. Hendrie Krüzen scoorde tegen uit een strafschop.

De wedstrijd van 27 november 2005 liep uit op een strafexpeditie. Het werd 7-1 door de doelpunten van Ali Boussaboun (2x), Dirk Kuyt (2x), Salomon Kalou, Serginho Greene en Jonathan de Guzman. De treffer van Rudy Jansen viel pas in de slotfase. Het duel van 2 december 2007 kende eveneens een rampzalig scenario. De eindstand was 6-0 door de treffers van Roy Makaay (2x), Kevin Hofland, Andwele Slory, Giovanni van Bronckhorst en Georginio Wijnaldum. Op 12 april 2009 ging het nauwelijks beter: 5-1. Roy Roy Makaay(3x), Denny Landzaat en Kelvin Leerdam scoorden namens de thuisclub. Bas Dost nam de Almelose treffer voor zijn rekening.

Heracles Almelo kon ook in de laatste twee edities niet voor verrassingen zorgen. Op 12 februari 2011 werd het 2-1 door de doelpunten van Ryo Miyaichi, Diego Biseswar en Mark-Jan Fledderus. Het duel van 2 mei 2012 ging met 4-1 verloren. Otman Bakkal, Jerson Cabral, Sekou Cisse en Ruben Schaken troffen doel voor de thuisclub alvorens Willie Overtoom iets terug kon doen.
Bron:Officiële Heracles Almelo Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 april 2013 - 23:57   quote  deeplink  
420762_478456562226879_577206743_n.jpg

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Heracles (zondag 28 april 2013, 14:30)









0.0073528