BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: Nooit HNS!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 april 2013 - 23:09   quote  deeplink  
Nooit HNS!

feyaja2011-12028.JPG

Deur in huis: Ik -en met mij velen- verafschuw dat hele HNS.

Vooropgesteld: In de aanloop zijn wij als supporters zijnde geen partij. Simpel. Als men het immers over de Feyenoord Familie heeft, moet je natuurlijk niet denken dattat ook over jou gaat. Niks daarvan. Jou wordt niks gevraagd, nog niet eens door je eigen godvergeten supportersvereniging, dus laat staan door je club. Als derden vervolgens middels onderzoek uitvogelen dat 82% van het Legioen in De Kuip wil blijven (!) en dus anti-HNS is, wordt daar lachend aan voorbij gegaan. De supporters en hun mening, haha. Who gives a fuck? De club in ieder geval niet.

Idem dito voor je stadion. (Noem me een mooier stadion? Einde discussie). Hebben ze ook maling aan. Dat wordt gewoon weggezet als oud en versleten, als blok aan het been van de o zo commerciële maar sec hierdoor zo beperkte NV Feyenoord Rotterdam (alwaar men aan een zelf gelanceerde speelgoedolifanten-rage nog geen cent weet te verdienen). De Kuip de tyfus, fuck al dat romantische geneuzel, HNS moet en zal het worden, want dan komt de Zilvervloot gelijk binnen varen.. je weet dat ze zo denken. De honden.

Ergo: Praten met je is er dus niet bij. Praten tegen je wel. Bijvoorkeur alsof je seniel bent. Want jahaaaa menschen, met dat HNS komen niet alleen de artiesten, de internationale finales en de KNVB weer terug, je zit er ook lekker onder een dak, hebt allemaal fa-ci-li-tei-ten, de kroketten zijn binnen 2 minuten klaar en warm en -klap op de vuurpijl- je wordt ieder jaar kampioen! Natuurlijk..

Helaas zijn we niet helemaal achterlijk op de tribune, zo ook in bepaalde hoeken van de gemeenteraad, en dus spannen de Nieuwe Stadion Bepleiters (duidt u ze gerust aan met de afkorting NSBers, want daar zijn ze zelf ook gek op, op afkortingen, #hns) doodleuk boegbeelden voor hun karretje, draait de propagandamachine op volle toeren, ten einde de tegenwerpingen vanuit de massa en genoemde lokale politiek en aandeelhouders en al die andere obstakels uit de weg te ruimen. Mooi voorbeeld hiervan is natuurlijk burgervadertje Ataboulep, als het gaat om onwillige lokale politici. Die ontbiedt zonder dralen onwillige fracties op gesprek, ten einde de broodnodige miljoenen-garantstelling vanuit de gemeente af te dwingen. Of moet ik die achterkamer-gesprekken anders duiden? (Leuke troef van het Comite NSB: Deze uit het Rif gebergte afkomstige voorbeeldimmigrant is immers naar eigen zeggen van mening, en google daar gerust op, dat er voor het woord kankerjood ruimte moet zijn, dus ja, dan zal een fijn scheutje achterkamertjespolitiek toch ook geen probleem zijn?). Om over de propaganda via de eigen, de lokale en de landelijke media nog maar te zwijgen. Liefst via vooraanstaande clubmensen, maar een niet-objectieve journalist (ook een pleonasme aan het worden!) is ook altijd handig. En passant wordt De Kuip daarbij keer op keer als gedateerd weggezet. Smerige verraders! Eng, heel eng.

Over eng gesproken: Om nog maar te zwijgen over -minor detail- de financiële belangen van de diverse betrokkenen. Alleen slangen snappen de kuil die hiermee geduid wordt. Dat het van geen kanten deugt moge duidelijk zijn. Sommigen van hen noemen zich Vrienden. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Nough said.

Afijn, HNS en al hetgeen zich in de aanloop daar naartoe reeds voordoet. Je kunt wel raden wat je plek is, zodra het er zou komen. Zou, inderdaad, want God verhoedde dat het er komt (en daarmee in ene zucht De Kuip tegen de vlakte gaat).

Fuck it! De Kuip is ons stadion, ons huis, al sinds 1937, en daarmee onderdeel van de club, van de ziel van de club. De Kuip is De Kuip. Een echt voetbalstadion. Een fantastisch mooi stadion. Ons stadion! Middels renovatie kun je er ook nog jaren mee vooruit, zo hebben de initiatoren van Red De Kuip ondubbelzinnig aangetoond. (Ik herhaal: Middels renovatie kun je er nog jaren mee vooruit. Ook conmercieel, al zul je dan wel bekwame commerciele mensen aan moeten trekken). Dat stadion kortom, dat moet blijven. Sloop je het stadion, dan sloop je de club viel zondag op een doek te lezen. En zo is het.

Dat. Mag. Nooit. Gebeuren.

HNS de tyfus, Red De Kuip!

243
Bron:Lunaticnews
Vincent1970
 Vincent1970 - zaterdag 27 april 2013 - 23:49   quote  deeplink  
Aanstellerig stukje..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 april 2013 - 23:52   quote  deeplink  
Beetje opgefokt, maar ik begrijp hem wel..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 april 2013 - 02:47   quote  deeplink  
Erg opgefokt maar ook ik begrijp m wel.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 28 april 2013 - 03:48   quote  deeplink  
Mag ik als buitenstaander wel blij zijn als er een geheel nieuw stadion komt?
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 28 april 2013 - 06:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 april 2013 - 23:49 schreef Vincent1970 het volgende:
Aanstellerig stukje..
Eens.
tomson
 tomson - zondag 28 april 2013 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 03:48 schreef Boudewijn het volgende:
Mag ik als buitenstaander wel blij zijn als er een geheel nieuw stadion komt?
Jij bent gewoon " een kakkie " toch ? Tuurlijk mag je blij zijn, iedereen heeft recht op z'n mening he...
tomson
 tomson - zondag 28 april 2013 - 07:49   quote  deeplink  
Inderdaad nogal een vrij tendentieus stukje. Maar ook die heeft recht op zijn mening.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 28 april 2013 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 03:48 schreef Boudewijn het volgende:
Mag ik als buitenstaander wel blij zijn als er een geheel nieuw stadion komt?
Maar juist als buitenstaander; wat zorgt er voor dat jij blij zou zijn met een nieuw stadion? Gewoon vanwege nieuwsgierigheid naar een nieuw stadion, of..?
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:03   quote  deeplink  
Wees blij dat het weer werk oplevert...en dat is weer goed voor de economie....je moet groter denken..;)))
tomson
 tomson - zondag 28 april 2013 - 09:09   quote  deeplink  
Hippy 2.0.... Omfg
infamous psv
 infamous psv - zondag 28 april 2013 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:03 schreef Hippy2.0 het volgende:
Wees blij dat het weer werk oplevert...en dat is weer goed voor de economie....je moet groter denken..;)))
Rondje langs de velden , Hippy..
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 28 april 2013 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:03 schreef Hippy2.0 het volgende:
Wees blij dat het weer werk oplevert...en dat is weer goed voor de economie....je moet groter denken..;)))
Ja man, laten we voor elke Eredivisie club een nieuw stadion bouwen, zodat mensen aan het werk kunnen. Dat noem ik niet groot denken, eerder domme opmerkingen maken.
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:09 schreef tomson het volgende:
Hippy 2.0.... Omfg
Tja...tis een beetje nurdy...;)))...
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 april 2013 - 09:21   quote  deeplink  
Ik heb eerst gekeken waar dit stuk vandaan kwam. Lees je t meteen anders.
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:19 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ja man, laten we voor elke Eredivisie club een nieuw stadion bouwen, zodat mensen aan het werk kunnen. Dat noem ik niet groot denken, eerder domme opmerkingen maken.
Was ook niet serieus bedoelt, gezien het knipoogje...;))
tomson
 tomson - zondag 28 april 2013 - 09:29   quote  deeplink  
Je blijft gewoon ook een nerd hippy....
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 28 april 2013 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:21 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb eerst gekeken waar dit stuk vandaan kwam. Lees je t meteen anders.
Lees de stukken van hun altijd al anders.. Of gewoon niet, beviel me ook wel.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 28 april 2013 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:24 schreef Hippy2.0 het volgende:

[..]

Was ook niet serieus bedoelt, gezien het knipoogje...;))
Deze opmerking dus blijkbaar ook niet? ;)))

Idioot.
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:29 schreef tomson het volgende:
Je blijft gewoon ook een nerd hippy....
Guilty...:)))
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:32 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Deze opmerking dus blijkbaar ook niet? ;)))

Idioot.
I love u guys
tomson
 tomson - zondag 28 april 2013 - 09:35   quote  deeplink  
En nou weer terug naar je eigen biotoop he damschreeuwer..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 april 2013 - 09:35   quote  deeplink  
Gelukkig ben ik nooit blind geweest voor woordkeuzes..
In prima correct Nederlands is het wel toelaatbaar iemand z'n kop eraf te zagen.
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:36   quote  deeplink  
Maar waarom geen nieuw stadion??...
Ik snap de nostalgie wel, maar nu kunnen meer supporters komen kijken...
Is toch alleen maar goed
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:35 schreef tomson het volgende:
En nou weer terug naar je eigen biotoop he damschreeuwer..
Ah come on...
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 april 2013 - 09:38   quote  deeplink  
Cultuur verandering resulteert altijd in hoge weerstand.
De interventies van Feyenoord zijn tot op heden weinig effectief.

Lees eens wat over verander managent. Zie je precies wat hier gebeurd.
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 09:38 schreef Stylzz het volgende:
Cultuur verandering resulteert altijd in hoge weerstand.
De interventies van Feyenoord zijn tot op heden weinig effectief.

Lees eens wat over verander managent. Zie je precies wat hier gebeurd.
Als in; if its not broken dont fix it...??...
Maar als er meer mensen kunnen komen, komt er meer geld in het laadje...
En dat is goed voor de club...
Je zal toch een keer verder moeten om te groeien...
Want voor de sfeer zijn de supporters zelf verantwoordelijk voor, ongeacht het stadion waar ze zijn...
Kortom dit kan alleen maar goed zijn voor feyenoord...
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 april 2013 - 09:56   quote  deeplink  
Weerstand komt bijna altijd voort uit angst.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 april 2013 - 09:59   quote  deeplink  
Liefde
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 april 2013 - 10:02   quote  deeplink  
Nee angst. Angst voor het nieuwe. Angst dat je liefde pijn gedaan wordt. Dat het niet meer wordt wat het was.
Els
 Els - zondag 28 april 2013 - 10:07   quote  deeplink  
Alleen het oude vertrouwde is goed. Waarom zou je vernieuwen? Vanmiddag trekken Gio, JP en Koeman gewoon zelf hun kicksen aan, Bosz speelt ook bij ons. Die jonkies gaan maar lekker op de tribune zitten. Of in de zandbak, daar zaten ze vroeger ook.
Alles voor het sentiment.
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 10:02 schreef Stylzz het volgende:
Nee angst. Angst voor het nieuwe. Angst dat je liefde pijn gedaan wordt. Dat het niet meer wordt wat het was.
Begrijpelijk maar wel kortzichtig...meer bezoekers, betere accommodaties. Allemaal pluspunten...
Als we altijd zo hadden gedacht zaten we nu nog in grotten...
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 april 2013 - 10:21   quote  deeplink  
Exact het punt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 april 2013 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 10:02 schreef Stylzz het volgende:
Nee angst. Angst voor het nieuwe. Angst dat je liefde pijn gedaan wordt. Dat het niet meer wordt wat het was.
Ja dat ook...
Verders maakt t mij geen enne reet meer uit...Zolang het financieel maar ECHT mogelijk is..
Eide
 Eide - zondag 28 april 2013 - 11:33   quote  deeplink  
Beetje opgefokt wel, maar wel een goed geschreven stukkie. Denk dat het het sentiment rondom de Kuip en het wantrouwen goed duidt.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 28 april 2013 - 11:36   quote  deeplink  
Het spijt me, maar ik kan hier echt niet de moeite voor opbrengen om het te lezen. Ik weet niet wie dit geschreven heeft, maar dit vind ik geen stijl. Je kan tegen het nieuwe stadion zijn en daar een stukje over schrijven, maar bij een stuk met zulk taalgebruik heb ik geen zin om te lezen. Voor ik begin te lezen, kijk ik het altijd vluchtig even door. Wat me dan gelijk al opvalt zijn dingen als: 'Who gives a fuck', er wordt tyfus gebruikt, gesproken over NSB'ers geloof ik en dan staat er nog een tussenkopje met 'Fuck it!'
Tsja, sorry, maar dit vind ik geen manier om een column te schrijven.

Zonder dus alles gelezen te hebben ga ik er nu wel wat over zeggen. En daarbij weet ik dat ik me nu dus op gevaarlijk terrein begeef, aangezien ik dus niet exact weet wat erin staat. Maar mensen mogen van mij tegen een nieuw stadion zijn. Ieder zijn goed recht, maar om dan zo te gaan lopen afgeven op mensen die voor het nieuwe stadion zijn, gaat me ook weer te ver. Vertel gewoon waarom jij voor het behoud van de Kuip bent en waarom je tegen een nieuw stadion bent. En dan nog: wat hebben wij er voor invloed op. Ik begin het welles-nietes spelletje tussen de voor en tegenstanders van een nieuw stadion een beetje zat te worden. Laat de mensen die erover gaan gewoon zo snel mogelijk een beslissing nemen en dan horen wel wat het wordt. Dit gezever (is mijn mening) heeft geen enkele zin.
el triste
 el triste - zondag 28 april 2013 - 11:38   quote  deeplink  
Ga ook al jaren naar de kuip. Fantastisch stadion, maar voor de toekoms van de club is een nieuw stadion noodzaak!!
Of willen we blijven werken met de 5e begroting van Ned.?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 28 april 2013 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 11:38 schreef el triste het volgende:
Ga ook al jaren naar de kuip. Fantastisch stadion, maar voor de toekoms van de club is een nieuw stadion noodzaak!!
Of willen we blijven werken met de 5e begroting van Ned.?
Het schijnt voor de begroting inderdaad noodzakelijk te zijn om naar een groter stadion te gaan. De 5e begroting past toch niet bij de club die voor de 1e plek hoort te strijden. Ik ben ook voorstander van een nieuw stadion, mits er een mooi, goed en duidelijk uitgewerkt plan is, waarbij we niet meen lelijk stadion worden opgezadeld.
craven
 craven - zondag 28 april 2013 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 10:02 schreef Stylzz het volgende:
Nee angst. Angst voor het nieuwe. Angst dat je liefde pijn gedaan wordt. Dat het niet meer wordt wat het was.
precies!
Tjabba
 Tjabba - zondag 28 april 2013 - 12:04   quote  deeplink  
Ga je voor Feyenoord naar het stadion , of ga je voor het stadion naar het stadion?
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 28 april 2013 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 12:04 schreef Tjabba het volgende:
Ga je voor Feyenoord naar het stadion , of ga je voor het stadion naar het stadion?
Ik ging altijd voor de sfeer naar het stadion, en voor de sfeer maakte het niks uit of we nu uit of thuis speelde, sfeer wordt gecreëerd door supporters, niet door een stadion.
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 28 april 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Als de Kuip zo fors gerenoveerd wordt, kan je dan überhaubt nog wel over de oud en vertrouwde Kuip spreken?
Wim2
 Wim2 - zondag 28 april 2013 - 14:39   quote  deeplink  
Onzin column, en als je wil zal ik je uitleggen waarom:

Het nieuwe stadion moet er komen wil Feyenoord ooit weer een rol van betekenis gaan spelen. Een nieuw stadion is veel aantrekkelijker voor sponsoren die op deze manier veel meer geld in de club willen steken. De financiële situatie zal er dusdanig op vooruit gaan dat de begroting verdubbeld wordt. Feyenoord zou weer eens in Europa kunnen spelen en eindelijk weer naam kunnen krijgen in Europa.

De Kuip is inmiddels al 75 jaar oud. Je kunt zo'n oud stadion niet voor eeuwig door blijven renoveren. De supporters van Feyenoord hebben 75 jaar kunnen genieten van het nieuwe stadion. Echter komt er een einde aan alle mooie dingen.

Natuurlijk Feyenoord kan lekker in het huidige stadion blijven spelen, voor altijd een subtopper blijven, en nooit meer een rol van betekenis in Europa spelen. Natuurlijk gaat het momenteel sportief beter dan was voorgesteld maar vergeet niet dat dit gezien de begroting gewoon incidenteel succes is. Feyenoord heeft slechts de 6esde begroting van de eredivisie, en andere clubs blijven doorgroeien terwijl Feyenoord enkel moet saneren, en schulden moet afbouwen. Zelfs bij AZ betalen ze het dubbele aan salaris wat wij uitgeven. Bron: VI weekblad.

Natuurlijk is geld niet altijd garant voor sportief succes maar het helpt wel erg. Niet zozeer om miljoenen aankopen te doen, maar om je talenten langer aan je te kunnen binden. Een Clasie en de Vrij kunnen bij Feyenoord niet meer dan 5 ton verdienen terwijl ze alle twee international zijn, en hun oranje collega's het dubbele verdienen. Extra geld door het nieuwe stadion zou ons helpen deze spelers langer aan ons te kunnen binden.

De vraag is wat je belangrijker vindt?

- Sportief succes, Financieel succes?
- Of op het vertrouwde nest blijven spelen?

Voor mij is deze vraag niet zo moeilijk. En nee ik ben geen succes supporter, ik denk enkel in het belang van Feyenoord.

Supporters van Feyenoord moeten leren dat je geen club kan leiden op basis van emoties en onderbuik gevoelens. Het leven is hard, de maatschappij is hard.

Ik ben absoluut voor het nieuwe stadion. Los van de gigantische kosten die het met zich mee zal brengen. Een nieuw stadion brengt niet alleen Feyenoord naar een nieuw niveau maar ook het hele Nederlandse voetbal. Zo kans mogen we niet missen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 april 2013 door Wim2 --
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 28 april 2013 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 07:47 schreef tomson het volgende:Jij bent gewoon " een kakkie " toch ?
Nee, clubloos.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 28 april 2013 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 08:52 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Maar juist als buitenstaander; wat zorgt er voor dat jij blij zou zijn met een nieuw stadion? Gewoon vanwege nieuwsgierigheid naar een nieuw stadion, of..?
Als buitenstaander hecht ik geen emotionele waarde aan de kuip en de historie etc.
Daarom vind ik het vanuit financieel oogpunt (meer/betere businessseats en ruim 10.000 meer plaatsen) voor Feyenoord een betere optie. Ook internationaal gezien hoort er bij de tweede stad van NL gewoon een groot stadion dat zich met andere buitenlandse stadions kan meten zodat er belangrijke internationale wedstrijden gespeeld kunnen worden.

Renovatie van het huidige stadion zal op den duur hoe je het ook wendt of keert altijd meer geld kosten en wordt naar mijn idee alleen 'afgekraakt' door bedrijven die of zelf baat hebben bij renovatie of er (te) emotioneel bij betrokken zijn omdat ze bang zijn de huidige sfeer te verliezen.

Naar mijn idee moet er groter gedacht worden dan alleen Rotterdam want alleen daarmee help je Feyenoord weer een stapje hoger te komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 april 2013 door Boudewijn --
Hippy2.0
 Hippy2.0 - zondag 28 april 2013 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 12:04 schreef Tjabba het volgende:
Ga je voor Feyenoord naar het stadion , of ga je voor het stadion naar het stadion?
Juist
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 april 2013 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 15:47 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Als buitenstaander hecht ik geen emotionele waarde aan de kuip en de historie etc.
Daarom vind ik het vanuit financieel oogpunt (meer/betere businessseats en ruim 10.000 meer plaatsen) voor Feyenoord een betere optie. Ook internationaal gezien hoort er bij de tweede stad van NL gewoon een groot stadion dat zich met andere buitenlandse stadions kan meten zodat er belangrijke internationale wedstrijden gespeeld kunnen worden.

Renovatie van het huidige stadion zal op den duur hoe je het ook wendt of keert altijd meer geld kosten en wordt naar mijn idee alleen 'afgekraakt' door bedrijven die of zelf baat hebben bij renovatie of er (te) emotioneel bij betrokken zijn omdat ze bang zijn de huidige sfeer te verliezen.

Naar mijn idee moet er groter gedacht worden dan alleen Rotterdam want alleen daarmee help je Feyenoord weer een stapje hoger te komen.
Verstandig !! Emotie moet niet de overhand krijgen in dit soort besluitvormingen.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 april 2013 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 april 2013 - 11:41 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Het schijnt voor de begroting inderdaad noodzakelijk te zijn om naar een groter stadion te gaan. De 5e begroting past toch niet bij de club die voor de 1e plek hoort te strijden. Ik ben ook voorstander van een nieuw stadion, mits er een mooi, goed en duidelijk uitgewerkt plan is, waarbij we niet meen lelijk stadion worden opgezadeld.
Net of de kuip moeders mooiste is !! Het is in de eerste plaats maar een stadion. Voor de sfeer en gezelligheid moeten wij zelf zorg dragen , niet?
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 28 april 2013 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 april 2013 - 23:09 schreef RenatoBos het volgende:
Nooit HNS!

[ afbeelding ]

Deur in huis: Ik -en met mij velen- verafschuw dat hele HNS.

Vooropgesteld: In de aanloop zijn wij als supporters zijnde geen partij. Simpel. Als men het immers over de Feyenoord Familie heeft, moet je natuurlijk niet denken dattat ook over jou gaat. Niks daarvan. Jou wordt niks gevraagd, nog niet eens door je eigen godvergeten supportersvereniging, dus laat staan door je club. Als derden vervolgens middels onderzoek uitvogelen dat 82% van het Legioen in De Kuip wil blijven (!) en dus anti-HNS is, wordt daar lachend aan voorbij gegaan. De supporters en hun mening, haha. Who gives a fuck? De club in ieder geval niet.

Idem dito voor je stadion. (Noem me een mooier stadion? Einde discussie). Hebben ze ook maling aan. Dat wordt gewoon weggezet als oud en versleten, als blok aan het been van de o zo commerciële maar sec hierdoor zo beperkte NV Feyenoord Rotterdam (alwaar men aan een zelf gelanceerde speelgoedolifanten-rage nog geen cent weet te verdienen). De Kuip de tyfus, fuck al dat romantische geneuzel, HNS moet en zal het worden, want dan komt de Zilvervloot gelijk binnen varen.. je weet dat ze zo denken. De honden.

Ergo: Praten met je is er dus niet bij. Praten tegen je wel. Bijvoorkeur alsof je seniel bent. Want jahaaaa menschen, met dat HNS komen niet alleen de artiesten, de internationale finales en de KNVB weer terug, je zit er ook lekker onder een dak, hebt allemaal fa-ci-li-tei-ten, de kroketten zijn binnen 2 minuten klaar en warm en -klap op de vuurpijl- je wordt ieder jaar kampioen! Natuurlijk..

Helaas zijn we niet helemaal achterlijk op de tribune, zo ook in bepaalde hoeken van de gemeenteraad, en dus spannen de Nieuwe Stadion Bepleiters (duidt u ze gerust aan met de afkorting NSBers, want daar zijn ze zelf ook gek op, op afkortingen, #hns) doodleuk boegbeelden voor hun karretje, draait de propagandamachine op volle toeren, ten einde de tegenwerpingen vanuit de massa en genoemde lokale politiek en aandeelhouders en al die andere obstakels uit de weg te ruimen. Mooi voorbeeld hiervan is natuurlijk burgervadertje Ataboulep, als het gaat om onwillige lokale politici. Die ontbiedt zonder dralen onwillige fracties op gesprek, ten einde de broodnodige miljoenen-garantstelling vanuit de gemeente af te dwingen. Of moet ik die achterkamer-gesprekken anders duiden? (Leuke troef van het Comite NSB: Deze uit het Rif gebergte afkomstige voorbeeldimmigrant is immers naar eigen zeggen van mening, en google daar gerust op, dat er voor het woord kankerjood ruimte moet zijn, dus ja, dan zal een fijn scheutje achterkamertjespolitiek toch ook geen probleem zijn?). Om over de propaganda via de eigen, de lokale en de landelijke media nog maar te zwijgen. Liefst via vooraanstaande clubmensen, maar een niet-objectieve journalist (ook een pleonasme aan het worden!) is ook altijd handig. En passant wordt De Kuip daarbij keer op keer als gedateerd weggezet. Smerige verraders! Eng, heel eng.

Over eng gesproken: Om nog maar te zwijgen over -minor detail- de financiële belangen van de diverse betrokkenen. Alleen slangen snappen de kuil die hiermee geduid wordt. Dat het van geen kanten deugt moge duidelijk zijn. Sommigen van hen noemen zich Vrienden. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Nough said.

Afijn, HNS en al hetgeen zich in de aanloop daar naartoe reeds voordoet. Je kunt wel raden wat je plek is, zodra het er zou komen. Zou, inderdaad, want God verhoedde dat het er komt (en daarmee in ene zucht De Kuip tegen de vlakte gaat).

Fuck it! De Kuip is ons stadion, ons huis, al sinds 1937, en daarmee onderdeel van de club, van de ziel van de club. De Kuip is De Kuip. Een echt voetbalstadion. Een fantastisch mooi stadion. Ons stadion! Middels renovatie kun je er ook nog jaren mee vooruit, zo hebben de initiatoren van Red De Kuip ondubbelzinnig aangetoond. (Ik herhaal: Middels renovatie kun je er nog jaren mee vooruit. Ook conmercieel, al zul je dan wel bekwame commerciele mensen aan moeten trekken). Dat stadion kortom, dat moet blijven. Sloop je het stadion, dan sloop je de club viel zondag op een doek te lezen. En zo is het.

Dat. Mag. Nooit. Gebeuren.

HNS de tyfus, Red De Kuip!

243
Bron:Lunaticnews
Wat een zielig stukje zeg! Welke debiel heeft dit geschreven? Die 82% die hier wordt genoemd: Dat is volgens mij alleen onder de 'supporters' van vak S. Dus waar de debielen van de 'harde kern' toe behoren. Sloop je het stadion, dan sloop je de club ?? Niks is groter dan Feyenoord: Ook het stadion niet!! Als je dan weg blijft ben je een kuip hooligan ... en geen Feyenoord supporter.
Wim2
 Wim2 - zondag 28 april 2013 - 21:39   quote  deeplink  
Moet zeggen dat ik het met lijdensweg eens ben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: Nooit HNS!









0.0069689