|
|
Eide
|
|
|
Rechtsbuiten
Elk seizoen is er wel een positie waar controverse over bestaat in een elftal. Bij Ajax was dat een lange periode de linksback positie. Zelfs aan het begin van dit seizoen leek dat de probleemplek van het het jaar te worden. Nu zijn we twee wedstrijden voor het einde en blijkt dat niet linksback maar rechtsbuiten toch voor de meeste hoofdbrekens heeft gezorgd. Ajax heeft zat spelers die op die positie uit de voeten kunnen en er hebben zat spelers een kans gehad op rechtsbuiten maar niemand heeft echt weten te overtuigen.
Jody Lokuki is de wisselvalligheid zelve...
Lees verder op Foebele.blogspot.com
Veel leesplezier! Discussie, reacties en commentaar is natuurlijk welkom! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik zie alleen in de nederlandse competitie geen speler lopen die ajax op die positie kan versterken... Scouten dus maar..
En Eide je vergeet Meleg, die ziet Frank ook als optie voor rechtsbuiten... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt het is het zorgenkindje van Ajax vandaar dat Frankie in zijn wanhoop Cucenca heeft gehaald,en terecht wat een heerlijke Ajax voetballer ondanks dat we door zijn blessures heel weinig nog hebben gezien,heb ik al snel gezien dit is nou zo,n Ajax voetballer waar door ik fan van Ajax ben geworden,een geweldige techniek heerlijk om de back van de tegenstander te dollen,een geweldig filmpje van hem op de training balletje hooghouden als je zit,mijn god dat is zo moeilijk en dat deed hij zo makkelijk hij deed nog net niet zijn ogen dicht om een tukkie te doen en gewoon te blijven hoog houden,en dan als toetje die belgische back van NAC nog even het schuim op zijn lippen te toveren,die Cucenca toen hij hem weer te kakken zette bijna een doodschop gaf en er genadig afkwam met geel,Frank zet al je charmes en naamsbekendheid in bij Barca om hem nog een jaar te houden probleem opgelost bij Ajax. (p.s die gestoorde Lurling had zeker rood moeten hebben die man spoort echt niet) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 11:29 schreef NatjosFC het volgende:Ik zie alleen in de nederlandse competitie geen speler lopen die ajax op die positie kan versterken... Scouten dus maar.. En Eide je vergeet Meleg, die ziet Frank ook als optie voor rechtsbuiten... Dan kan ik die hast die ze bij Sparta hebben opgepikt ook nog noemen maar goed, allemaal onbewezen, en twijfelachtig of ze er meteen kunnen staan. Meleg zal eerst eens moeten bewijzen dat hij bij de A selectie hoort voordat hij evrder in het stuk voorkomt.
Maar, als ik Lazic wel meende te noemen had ik Melegn inderdaad ook wel even mogen noemen, dat dan weer wel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Cuenca nog een jaar huren, gister een aantal heerlijke dingen van hem gezien, hij was en is gewoon nog niet helemaal fit.. Een fitte Cuenca is in mijn optiek de beste speler van de Eredivisie..
Alleen denk ik dat Barca hem graag weer terug wil voor komend seizoen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 13:55 schreef remco k het volgende:Cuenca nog een jaar huren, gister een aantal heerlijke dingen van hem gezien, hij was en is gewoon nog niet helemaal fit.. Een fitte Cuenca is in mijn optiek de beste speler van de Eredivisie.. Alleen denk ik dat Barca hem graag weer terug wil voor komend seizoen. Misschien een Deulofeu???
Maar Cuenca heeft zelf ook wel eens aangegeben dat het mogelijk is dat hij blijft... Ik denk ook dat Overmars zich daar erg zijn best voor gaat doen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Duelofeu schijnt 1 van de lieverdjes te zijn van Villenova, uiteraard niet omdat ie zo lief is maa om zijn talent, al staat hij dit seizoen wel wat stil in zijn ontwikkeling..
Ik denk dat alles daar valt of staat met het vertrek van eventueel Villa en Sanchez, en het aantrekken van Neymar.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 19:59 schreef remco k het volgende:Duelofeu schijnt 1 van de lieverdjes te zijn van Villenova, uiteraard niet omdat ie zo lief is maa om zijn talent, al staat hij dit seizoen wel wat stil in zijn ontwikkeling.. Ik denk dat alles daar valt of staat met het vertrek van eventueel Villa en Sanchez, en het aantrekken van Neymar.. maar dan nog heeft Deulofeu nog niet veel gespeeld daar en maakt hij vooral minuten in Barca B. kan volgend jaar ineens anders zijn, maar is het proberen waard... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat wel maar dan zie ik liever 1 van onze talenten daar spelen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 11:29 schreef NatjosFC het volgende:Ik zie alleen in de nederlandse competitie geen speler lopen die ajax op die positie kan versterken... Scouten dus maar.. En Eide je vergeet Meleg, die ziet Frank ook als optie voor rechtsbuiten... Ja dom dus net als dat BoerRigter mede door Frankie verziekt is. Meleg is eek linksbuiten of een tien dus je gaat geen speler halen omdat je hem misschien om kan turnen naar een plek wat niet zijn favoriete plek is. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 10:44 schreef Eide het volgende:RechtsbuitenElk seizoen is er wel een positie waar controverse over bestaat in een elftal. Bij Ajax was dat een lange periode de linksback positie. Zelfs aan het begin van dit seizoen leek dat de probleemplek van het het jaar te worden. Nu zijn we twee wedstrijden voor het einde en blijkt dat niet linksback maar rechtsbuiten toch voor de meeste hoofdbrekens heeft gezorgd. Ajax heeft zat spelers die op die positie uit de voeten kunnen en er hebben zat spelers een kans gehad op rechtsbuiten maar niemand heeft echt weten te overtuigen. Jody Lokuki is de wisselvalligheid zelve... Lees verder op Foebele.blogspot.comVeel leesplezier! Discussie, reacties en commentaar is natuurlijk welkom! Lukoki kan er gewoon helemaal niks van. Valt in de categorie Babangida en Ikedia. Met hun snelheid hoeven ze maar een ding te doen. Dat is de bal 10 meter voor zich uit spelen en er achteraan hollen.Maar wat is die Lukoki blind zeg. We moeten hopen dat Cuenca blijft want dat kan een revelatie worden. Als ik naar het gedraaf van Babel keek en toen de fijne techniek van Cuenca dan is dat echt een groot verschil. Schone is ook geen optie, misschien tegen ene team wat met de kont tegen zestien aanspeelt maar hij heeft geen diepgang. Nee de rechtsbuiten daar moet nog wel wat gaan gebeuren |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 20:45 schreef Brandje het volgende:[..] Ja dom dus net als dat BoerRigter mede door Frankie verziekt is. Meleg is eek linksbuiten of een tien dus je gaat geen speler halen omdat je hem misschien om kan turnen naar een plek wat niet zijn favoriete plek is. meestal zijn linksbenigen van nature linksbuiten... is Arjen Robben ook maar is toch wel echt een geweldige rechtsbuiten nu.. snap dan ook niet dat hij bij Oranje vanaf links moet blijven spelen... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 20:54 schreef NatjosFC het volgende:[..] meestal zijn linksbenigen van nature linksbuiten... is Arjen Robben ook maar is toch wel echt een geweldige rechtsbuiten nu.. snap dan ook niet dat hij bij Oranje vanaf links moet blijven spelen... Robben heeft een half jaar onder van Gaal erg goed gespeeld maar iedereen kent zijn trucjes nu wel waaronder een dramatisch slecht EK waar hij niemand voorbij kwam. Maar ik kan er niet bij dat je een speler scout die op een bepaalde plek speelt dat je hem haalt voor een andere plek. Ik heb er niks tegen op tegen dat een rechtsbuiten naar binnen trekt maar Meleg geeft zelf aan waar het liefst speelt |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 20:59 schreef Brandje het volgende:[..] Robben heeft een half jaar onder van Gaal erg goed gespeeld maar iedereen kent zijn trucjes nu wel waaronder een dramatisch slecht EK waar hij niemand voorbij kwam. Maar ik kan er niet bij dat je een speler scout die op een bepaalde plek speelt dat je hem haalt voor een andere plek. Ik heb er niks tegen op tegen dat een rechtsbuiten naar binnen trekt maar Meleg geeft zelf aan waar het liefst speelt als de Boer zijn kwaliteiten bij rechtsbuiten vind passen en hij blijkt daar ook goed uit de voeten te kunnen bij jong Ajax, dan zal de Boer er toch wel verstand van hebben of niet?
ik verwacht trouwens ook veel van die jongen, lijkt me er een die ook veel scorend vermogen heeft. geweldig schot liet hij ook in de filmpjes zien... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:03 schreef NatjosFC het volgende:[..] als de Boer zijn kwaliteiten bij rechtsbuiten vind passen en hij blijkt daar ook goed uit de voeten te kunnen bij jong Ajax, dan zal de Boer er toch wel verstand van hebben of niet? ik verwacht trouwens ook veel van die jongen, lijkt me er een die ook veel scorend vermogen heeft. geweldig schot liet hij ook in de filmpjes zien... Als de Boer dat kan zien van die jongen terwijl hij daar nooit heeft gespeeld dan zet ik daar mijn vraagtekens bij ja. Net als dat Babel en BoerRigter ook liever op links spelen en op rechts niet uit de verf komen dus ik houdt mijn hart vast als De Boer dat gaat doen met Meleg. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik vind ergens dat Boerrigter geslachtofferd wordt door de Boer....hij vindt dat Boerrigter geen stappen heeft gemaakt....klopt wel maar stond hij op zijn eigen vertrouwde positie??...daarnaast wie heeft wel die stappen gemaakt op Fisher en Blind na ??? Zelf vind ik dat niet alleen de rechtsbuiten positie hoofdbrekens oplevert...ook de linksbuiten positie en de CVM zijn nog niet vlekkeloos....Fisher is eigenlijk geen echte buitenspeler...ergens geen snelheid genoeg en ook zijn voorzetten zijn nog niet super...denk dan ook dat hij ooit op de positie van Eriksen terecht komt...en tja wie gaat de nieuwe motor op het middenveld worden ?? Poulsen zal geen heel seizoen daar gaan spelen...waar is de nieuwe Anita?? Boccara? O en de rechtsbuiten positie gewoon weer Cuenca...heeft moeten wennen zal volgend seizoen pas laten zien wat hij waard is....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 april 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 20:45 schreef Brandje het volgende:[..] Ja dom dus net als dat BoerRigter mede door Frankie verziekt is. Meleg is eek linksbuiten of een tien dus je gaat geen speler halen omdat je hem misschien om kan turnen naar een plek wat niet zijn favoriete plek is. Door de Boer?? Die snap ik niet helemaal, hij heeft kans naar kans gehad dit seizoen op linksbuiten en is gewoon terecht van die plek verdreven door Fischer.. Op rechts heeft hij wederom veel kansen gehad.. Ook bij Zwolle en RKC heeft hij best vaak vanaf rechts gespeeld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 20:54 schreef NatjosFC het volgende:[..] meestal zijn linksbenigen van nature linksbuiten... is Arjen Robben ook maar is toch wel echt een geweldige rechtsbuiten nu.. snap dan ook niet dat hij bij Oranje vanaf links moet blijven spelen... Als iedereen fit is, dan is Robben alles behalve zeker van zijn plek bij Bayern.. Echt geweldig heb ik hem dit seizoen nog niet zien spelen, tegen Barca vond ik het ook niet geweldig.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ik vind ergens dat Boerrigter geslachtofferd wordt door de Boer....hij vindt dat Boerrigter geen stappen heeft gemaakt....klopt wel maar stond hij op zijn eigen vertrouwde positie??...daarnaast wie heeft wel die stappen gemaakt op Fisher en Blind na ??? Zelf vind ik dat niet alleen de rechtsbuiten positie hoofdbrekens oplevert...ook de linksbuiten positie en de CVM zijn nog niet vlekkeloos....Fisher is eigenlijk geen echte buitenspeler...ergens geen snelheid genoeg en ook zijn voorzetten zijn nog niet super...denk dan ook dat hij ooit op de positie van Eriksen terecht komt...en tja wie gaat de nieuwe motor op het middenveld worden ?? Poulsen zal geen heel seizoen daar gaan spelen...waar is de nieuwe Anita?? Boccara? O en de rechtsbuiten positie gewoon weer Cuenca...heeft moeten wennen zal volgend seizoen pas laten zien wat hij waard is.... Ja hij stond dit seizoen aan het begin gewoon op linksbuiten.. Toen was ie constant aan het klagen dat ie geen Janssen meer achter hem had.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ergens heeft Brandje wel gelijk denk ik...zowel babel als ook Boerrigter komen veel beter uit de verf op de linksbuiten positie...wie zegt dat zij het slechter hadden gedaan als Fisher op die positie??? De Boer is beste trainer van de laatste tien jaar edoch heb ik soms mijn vraagtekens over de opstelling...want ook Schone is ook niet altijd super als CVM of als linksbuiten.... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:16 schreef remco k het volgende:[..] Door de Boer?? Die snap ik niet helemaal, hij heeft kans naar kans gehad dit seizoen op linksbuiten en is gewoon terecht van die plek verdreven door Fischer.. Op rechts heeft hij wederom veel kansen gehad.. Ook bij Zwolle en RKC heeft hij best vaak vanaf rechts gespeeld.. Totale onzin zowel bij Zwolle als RKC was hij gewoon linksbuiten. ja hij hij wisselde wel eens maar begon altijd op links en was ook altijd weer heel snel terug op links Ja mede door De Boer. Die jongen was bijna einde carriere en heeft na zijn blessuren geen echte kans gehad op links. En op rechts voelt hij zicht niet fijn en komt daar ook niet uit de verf. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:20 schreef remco k het volgende:[..] Ja hij stond dit seizoen aan het begin gewoon op linksbuiten.. Toen was ie constant aan het klagen dat ie geen Janssen meer achter hem had.. Of hij nu slecht of goed deed op links doet 0,0 af aan het feit dat het geen rechtsbuiten is. Je hoeft geen kenner te zijn om dat te zien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:20 schreef remco k het volgende:[..] Ja hij stond dit seizoen aan het begin gewoon op linksbuiten.. Toen was ie constant aan het klagen dat ie geen Janssen meer achter hem had.. Hij had idd niet moeten klagen maar zijn voeten moeten laten spreken...maar goed iemand die zijn vorm niet te pakken krijgt omdat hij ergens nog steeds niet topfit is gaat misschien wel oorzaken elders zoeken...want we kunnen ons ook afvragen waarom is Boerrigter geen schim meer van een klein jaar geleden...misschien speelt hij nog steeds met mijn pijn in zijn rug ?? Sulejmani speelde vorig seizoen ook met pijn...pas veel later liet hij dit weten...
Maar goed de Boer had ook een probleem op rechts...vandaar dat hij daar Boerrigter liet spelen....ergens laat hij dan toch weten dat Derk beter is als Lukoki en Sana...ergens slachtoffert hij Boerrigter... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij had idd niet moeten klagen maar zijn voeten moeten laten spreken...maar goed iemand die zijn vorm niet te pakken krijgt omdat hij ergens nog steeds niet topfit is gaat misschien wel oorzaken elders zoeken...want we kunnen ons ook afvragen waarom is Boerrigter geen schim meer van een klein jaar geleden...misschien speelt hij nog steeds met mijn pijn in zijn rug ?? Sulejmani speelde vorig seizoen ook met pijn...pas veel later liet hij dit weten... Maar goed de Boer had ook een probleem op rechts...vandaar dat hij daar Boerrigter liet spelen....ergens laat hij dan toch weten dat Derk beter is als Lukoki en Sana...ergens slachtoffert hij Boerrigter... Sana exact hetzelfde verhaal. Die begon heel erg sterk vanaf links. Ging naar rechts en raakte geen pernoot meer. Babel was gisteren ook erg zwak. Op een actie na |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:33 schreef Brandje het volgende:[..] Sana exact hetzelfde verhaal. Die begon heel erg sterk vanaf links. Ging naar rechts en raakte geen pernoot meer. Babel was gisteren ook erg zwak. Op een actie na Wat is dat dan??? heb jij hier een verklaring voor ?? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ja verkeerd gescout of verkeerd gebruikt. Zo simpel is dat. Velen dachten dat Sana een revelate zou worden na zijn eerste wedstrijden. Babel speelde in zijn eerste periode bij Ajax ook het liefst op links. BoerRigter is een klassieke linksbuiten die vorig seizoen notabene bij oranje zat. Dus in mijn ogen gebruikt FdB al deze spelers totaal verkeerd en ben bang dat hij met Meleg hetzelfde gaat doen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nee ik bedoel dat ze allen mislukken op de flanken ??? Komt het dan niet doordat onze spits al drie seizoenen het laat afweten op Suarez na ??? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
We hebben bijna het hele seizoen zonder spits gespeeld en dat is ook voor een buitenspeler een drama,ze konden vaak de bal niet kwijt ik denk dat je met Babel op links en en Sigi in de spits en Cucenca op rechts en Fisher en Maher op het middenveld en daar achter onze CVM ? in sommige wedstrijden zou dat Schone kunnen zijn en in andere wedstrijden Poulsen,maar misschien wel Boccara ik ben benieuwd wat het gaat worden.(uiteraard ga ik er van uit dat Eriksen weg is) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 22:19 schreef nora het volgende:We hebben bijna het hele seizoen zonder spits gespeeld en dat is ook voor een buitenspeler een drama,ze konden vaak de bal niet kwijt ik denk dat je met Babel op links en en Sigi in de spits en Cucenca op rechts en Fisher en Maher op het middenveld en daar achter onze CVM ? in sommige wedstrijden zou dat Schone kunnen zijn en in andere wedstrijden Poulsen,maar misschien wel Boccara ik ben benieuwd wat het gaat worden.(uiteraard ga ik er van uit dat Eriksen weg is) OOk met Sigthorsson in de spits hebben we een probleem in de spits...verschuilt hij zich niet te vaak....is Ajax niet gebaat met een spits van niveau...AZ was blij dat ze van hem af waren...tenminste Verbeek heeft laten weten dat de top(Ajax)niet haalbaar zou zijn omdat hij fysiek niet sterk genoeg zou zijn....
Fisher en Maher naast elkaar leuk aanvallend maar dan komt de CVM in de problemen omdat zij niet of nauwelijks mee verdedigen....
Waarom denk je dat we 3x achter elkaar kampioen worden ?? Komt volgens mij door Vermeer en door het koppel Eriksen en de Jong...onze flanken zijn niet super onze spits is niet super...hadden dit seizoen veel scorend vermogen van onze middenvelders en verdedigers...
Hoop dat Eriksen en de Jong blijven aan de ene kant maar of ze zich volgend jaar weer kunnen opladen tegen Willem2 en Roda uit..valt te betwijfelen... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:18 schreef remco k het volgende:[..] Als iedereen fit is, dan is Robben alles behalve zeker van zijn plek bij Bayern.. Echt geweldig heb ik hem dit seizoen nog niet zien spelen, tegen Barca vond ik het ook niet geweldig.. dat zeg ik ook helemaal niet...
maar Robben is mits fit gewoon 1 van de beste spelers van Nederlands elftal |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ergens heeft Brandje wel gelijk denk ik...zowel babel als ook Boerrigter komen veel beter uit de verf op de linksbuiten positie...wie zegt dat zij het slechter hadden gedaan als Fisher op die positie??? De Boer is beste trainer van de laatste tien jaar edoch heb ik soms mijn vraagtekens over de opstelling...want ook Schone is ook niet altijd super als CVM of als linksbuiten.... Beiden veel al slechter dan Fischer zelfs. Ze hebben er dit seizoen gewoon gespeeld hè. Maar zijn uit de basis gespeeld door een betere Fischer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 23:22 schreef NatjosFC het volgende:[..] dat zeg ik ook helemaal niet... maar Robben is mits fit gewoon 1 van de beste spelers van Nederlands elftal Was. Niet meer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 21:22 schreef Brandje het volgende:[..] Totale onzin zowel bij Zwolle als RKC was hij gewoon linksbuiten. ja hij hij wisselde wel eens maar begon altijd op links en was ook altijd weer heel snel terug op links Ja mede door De Boer. Die jongen was bijna einde carriere en heeft na zijn blessuren geen echte kans gehad op links. En op rechts voelt hij zicht niet fijn en komt daar ook niet uit de verf. 28 wedstrijden gespeeld en in het begin van dit seizoen alles vanaf links. Fischer 22 wedstrijden 9 goals. Volgens min heeft de Boer daar gewoon 300% gelijk. Overigens vind ik wel dat Boerrigter bij momente. Wel opleefde aan de de beter kant. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 april 2013 - 22:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] OOk met Sigthorsson in de spits hebben we een probleem in de spits...verschuilt hij zich niet te vaak....is Ajax niet gebaat met een spits van niveau...AZ was blij dat ze van hem af waren...tenminste Verbeek heeft laten weten dat de top(Ajax)niet haalbaar zou zijn omdat hij fysiek niet sterk genoeg zou zijn.... Fisher en Maher naast elkaar leuk aanvallend maar dan komt de CVM in de problemen omdat zij niet of nauwelijks mee verdedigen.... Waarom denk je dat we 3x achter elkaar kampioen worden ?? Komt volgens mij door Vermeer en door het koppel Eriksen en de Jong...onze flanken zijn niet super onze spits is niet super...hadden dit seizoen veel scorend vermogen van onze middenvelders en verdedigers... Hoop dat Eriksen en de Jong blijven aan de ene kant maar of ze zich volgend jaar weer kunnen opladen tegen Willem2 en Roda uit..valt te betwijfelen... Volgens min speelt siggie de laatste weken prima. Hij scoort ook nog eens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
We worden overigens kampioen door frank de boer en het team dat hij creëert. |
|
|
|
|
Hippy2.0
|
|
|
Siggi wordt steeds beter...en de goal tegen nac was een knappe goal |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Een echte spitsengoal ook. Hij komt zo langzaam beter in zijn spel. Hopelijk blijft hij volgend seizoen heel en neemt hij de oplopende vorm mee naar komend seizoen.
De links/rechts discussie vind ik wat onterecht. In mijn optiek houden mensen wat te krampachtig vast aan linkspoten op links en rechtspoten op rechts.
Ten eerste is dat niet de invulling die De Boer zoekt. Die wil juist spelers die de actie naar binnen kunnen maken en/of de korte combinatie zoeken. De achterlijn en lange voorzet is voor de backs.
Ten tweede moet de kant waar je speelt ondergeschikt zijn aan je eigen spel. Los van welke kant je bezet moet je gewoon als speler actief zijn, de bal opeisen en de actie durven maken. Als je bij wijze van de conrnervlag nog niet voorbij komt of elke bal terugspeelt naar de back kan je je niet verschuilen achter een onnatuurlijke positie, dan durf je gewoon niet te voetballen.
Juist dat gebrek aan durf, het gebrek aan acties en lef, mis ik enorm bij Derk. Sana en Lukoki durven wat dat betreft meer, ware het niet dat die 2 te veel wedstrijden hebben gespeeld waar ze de cornervlag nog niet konden passeren. Dat lef liet Cuenca wel zien tegen NAC wat voor mij in ieder geval verfrissend werkte. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nou, onze gebeden worden verhoord, Cuenca heeft aangegeven zelf graag nog een jaar in Amsterdam te blijven om zich te ontwikkelen, en dat schijnt hij ook al bij Barca en Ajax kenbaar te hebben gemaakt.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 17:47 schreef remco k het volgende:Nou, onze gebeden worden verhoord, Cuenca heeft aangegeven zelf graag nog een jaar in Amsterdam te blijven om zich te ontwikkelen, en dat schijnt hij ook al bij Barca en Ajax kenbaar te hebben gemaakt.. Hij zei dat de clubs al in gesprek zijn zelfs, dus dat is zeker goed nieuws.
Dan heeft hij dit jaar aan de club kunnen wennen zal hij de hele voorbereiding meemaken... Beter kan eigenlijk niet, nu nog even 2 halve wedstrijden spelen en klaar is kees. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 17:47 schreef remco k het volgende:Nou, onze gebeden worden verhoord, Cuenca heeft aangegeven zelf graag nog een jaar in Amsterdam te blijven om zich te ontwikkelen, en dat schijnt hij ook al bij Barca en Ajax kenbaar te hebben gemaakt.. Mooi...heel mooi....Lukoki en Sana in de lease!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Sana wil ik nog niet afschrijven hoor. Hij begon echt heel goed, goede acties, goede combinaties, goede goals. Met Sana wordt een traject doorlopen vergelijkbaar als met Hoessen wordt gedaan. Die zie ik nog wel aanhaken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Sana moet eerst eens leren mee verdedigen...aanvallend komt hij er zeer zeker wel....heb overigens meer vertrouwen in die speler van Sparta die ze pas hebben aangetrokken... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat geldt net zo goed voor Fischer... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: dat klopt...alleen ging hij aanvallend steeds beter spelen en Sana steeds minder... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 11:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] dat klopt...alleen ging hij aanvallend steeds beter spelen en Sana steeds minder... Mwah, ik vind Fischer flink terug gevallen na feyenoord uit. Hij kruipt daar nu pas weer uit. Het verschil is dat Fischer beslissend is geweest en dat blijft. Maar als Sana goed uit deze opwerkperiode komt zie ik die echt nog wel doorbreken. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat zal misschien wel maar als Cucenca blijft en zijn Barca vorm krijgt,gaat Sana de bank warm houden of alleen in jong Ajax spelen.Overigens vind ik ook dat Fischer nog wel moet groeien hij heel dreigend naar het doel toe ,maar hij heeft nog wel een Robben trekje hij ziet zijn medespelers nog wel eens over het hoofd.En het mee verdedigen is geen vastigheid van hem,maar goed 18 jaar dus kan alleen maar veel beter worden een super talent die nog wat mindere kantjes heeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sana zal volgend seizoen echt wel zijn minuten gaan maken, Cuenca is geen speler voor 60 wedstrijden in een seizoen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zolang men maar eens kapt met het verwachten dat Fischer volgend seizoen een dragende speler gaat worden.. Hij is een talent en die mogen zeker tot hun 20e 21e gewoon foutjes maken.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat het meer is is dat Cuenca een huurling is, en dus Ajax niets kost (Barca betaald zijn salaris volledig namelijk) maar dat Ajax er ook niets aan verdient, in tegenstelling tot (in potentie) Sana. |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
ze mogen mij ook bellen maar met cuenca nog en jaartje erbij en indd Sana komt er wel, heb daar ook wel een goed gevoel bij, en frank doet het geduldig aan met hem. |
|
|
|