|
|
NatjosFC
|
|
|
Hallo mede Ajacieden en forumlezers: aanstaande Zondag kan ons Ajax voor de 3e keer op rij kampioen worden van de eredivisie, het lijkt een eenvoudige wedstrijd te worden. de nummer 1 tegen de nummer 18, toch is de klus nog niet geklaard en zullen we drie punten nodig zijn om voor de 32e keer in de historie de schaal in ontvangst te mogen nemen.
We zullen het opnemen tegen nummer 18 Willem II. voor de tricolores is het de laatste mogelijkheid om na competitie te mogen spelen. Willem II staat 4 punten achter op VVV en zijn dus minimaal 1 punt nodig om officeus nog een kans te hebben op handhaving. Coach van Willem II, Streppel, gaf aan dat Ajax het niet cadeau zou krijgen tegen zijn ploeg en dat Willem II zijn laatste kans zeker nog probeert te grijpen en nog niet opgeeft.
bij Ajax gaat het er rustig aan toe, Frank de Boer heeft de ploeg op de rit en de titel lijkt nu eigenlijk al in de pocket. zelf willen Schöne en de Boer nog niet over het kampioenschap spreken, We zijn pas kampioen als we die schaal hebben zeiden beiden.
de vorige wedstrijd tegen Willem II leek een gemakkelijke te worden voor Ajax dat snel en simpel op 0-2 kwam. de gemakzuch leek er in te sluipen en Willem II greep zijn kansen op de counter en zette na 28 minuten de 2-2 op het scorebord. Ajax gaf gas de 2e helft en dat resulteerde na 72 minuten in de 2-3 van Niklas Moisander, de beslissing kwam van de voet van Jody Lukoki de snelle rechtsbuiten zette de via 2x de paal de 2-4 op het scorebord.
afgelopen wedstrijd verliep voor Ajax prima, het won met 0-2 bij NAC uit, NAC en vooral Lurling probeerde Ajax in die wedstrijd flink op te jagen, dit resulteerde in één grote kans en een bal op de lat. Ajax leek niet onder de indruk en stelde na rust orde op zaken. Sigthorsson wist te scoren nadat Babel slim de buitenspelval omzeilde en de keeper omspeelde die door dat Babal niet goed uitkwam de kans terughad terug te keren naar zijn doel, na het terugleggen van Babel op Eriksen die gelijk uithaalde kwam de bal bij Sigthorsson die in 2e instantie de bal knap in het doel werkte. de 2e goal kwam op naam van NAC speler Gillessen, hij werkte de bal met het hoofd zijn eigen doel in nadat Siem de Jong( na zijn eigen zeggen) de bal met zijn kuif had verlengt.
voor Ajax zou dit het 3e kampioenschap op rij moeten worden, vorig jaar werd Ajax kampioen na enorm falen van de concurentie, maar ook vooral door een indrukwekkende einsprint met maar liefst 14 overwinningen. Ajax werd toen (net als het dit jaar zal moeten) 1 speelronde voor het einde kampioen. het jaar daarvoor was de spanning een stuk groter, zoals iedereen weet trof Ajax toen op de laatste speeldag FC Twente dat 1 punt meer had. de winnaar van die wedstrijd zou uiteindelijk de kampioen worden. iedereen weet hoe dit afliep, 2x goals van Siem de Jong en een eigen doelpunt van Denny Landzaat waren genoeg voor Ajax dat dat jaar de schaal mocht liften en de 3e ster in ontvangst mocht nemen.
Ik raad u aan dit prachtige fimpje te bekijken over de wederopstanding van Ajax dat seizoen:
de wedstrijd zal worden gefloten door dhr. Makkelie, dit betekent dit seizoen niet veel goeds voor Ajax. de wedstrijden die onder leiding stonden van Makkelei tegen Utrecht en ADO eidigden beiden in een gelijkspel.
het stadion zal wederom uitverkocht zijn en laten we hopen dat het publiek Ajax naar het kampioenschap kan schreeuwen. over de huldiging is nog niet veel bekend, de locatie is nog niet bekend wel is er duidelijk dat het op dezelfde dag zal moeten gebeuren. dit is lastig omdat ook het bevrijdingsfestival die dag zal worden gehouden.
Eigen verwachting: kan wel een heel verhaal op hangen maar ik verwacht 4-0 en dus dit:
bedankt voor het lezen, als je het gelezen hebt. :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 april 2013 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
lekker enthousiast mannen! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Zoals ik al zei,je krijgt praatjes ;-)......maar goed 5-0 gaat het worden |
|
|
|
|
f-side
|
|
|
ik zeg 7-0 ajax gaat zondag een show weggeven |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
lekker getypt Natjos en ja ik heb het gelezen! Ik ga tussen Nenam en f-side in zitten en zeg 6-0 en idd in een heerlijke voetbalshow!!!
Kampioenen!!! |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 23:58 schreef Ronald 1960 het volgende:lekker getypt Natjos en ja ik heb het gelezen! Ik ga tussen Nenam en f-side in zitten en zeg 6-0 en idd in een heerlijke voetbalshow!!! Kampioenen!!! Bedankt man, waardeer ik:-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het moet de zondag van het seizoen worden ik ga er van uit dat het TOP gaat worden en dat het 4-0 gaat worden.!!!!!! Kampioenen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ajax heeft dit seizoen bijzonder weinig hoge scores behaald....er is veel kritiek geweest met name op rechts...maar ook vanaf links was het niet altijd best....3x op rij kampieoen met name door ons middenveld met name door Siem en Eriksen...en onze opkomende verdedigers....ik denk dat er met de juiste spits minder kritiek was geweest op onze flankspelers...denk dat het hooguit 4-0 wordt maar dan komt dit mede door de sfeer die deze wedstrijd met zich meebrengt....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 april 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: hahaha, 5-0 7-0 4-0 en dan Remco 2-1 xD
waarom dan? door de druk? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nee door het feit dat ze denken er al te zijn.. Het is voor Willem 2 echt de allerlaatste kans en een kat in het nauw maakt gekke sprongen.. |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:04 schreef remco k het volgende:Nee door het feit dat ze denken er al te zijn.. Het is voor Willem 2 echt de allerlaatste kans en een kat in het nauw maakt gekke sprongen.. hahahahaa jaja dat is zo, maar wat denk je wat wij zijn dan, wilden honden die hun 3e schaal willen hebben, nee geduldig voetballen, snel op 1 - 0 komen dan moeten ze en dan ga je genieten, dan begint de show, en die 1 - o is er binnen 15 min let maar op. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
quote:Op maandag 29 april 2013 - 18:49 schreef NatjosFC het volgende:Hallo mede Ajacieden en forumlezers: aanstaande Zondag kan ons Ajax voor de 3e keer op rij kampioen worden van de eredivisie, het lijkt een eenvoudige wedstrijd te worden. de nummer 1 tegen de nummer 18, toch is de klus nog niet geklaard en zullen we drie punten nodig zijn om voor de 32e keer in de historie de schaal in ontvangst te mogen nemen.[ afbeelding ] We zullen het opnemen tegen nummer 18 Willem II. voor de tricolores is het de laatste mogelijkheid om na competitie te mogen spelen. Willem II staat 4 punten achter op VVV en zijn dus minimaal 1 punt nodig om officeus nog een kans te hebben op handhaving. Coach van Willem II, Streppel, gaf aan dat Ajax het niet cadeau zou krijgen tegen zijn ploeg en dat Willem II zijn laatste kans zeker nog probeert te grijpen en nog niet opgeeft. bij Ajax gaat het er rustig aan toe, Frank de Boer heeft de ploeg op de rit en de titel lijkt nu eigenlijk al in de pocket. zelf willen Schöne en de Boer nog niet over het kampioenschap spreken, We zijn pas kampioen als we die schaal hebben zeiden beiden. de vorige wedstrijd tegen Willem II leek een gemakkelijke te worden voor Ajax dat snel en simpel op 0-2 kwam. de gemakzuch leek er in te sluipen en Willem II greep zijn kansen op de counter en zette na 28 minuten de 2-2 op het scorebord. Ajax gaf gas de 2e helft en dat resulteerde na 72 minuten in de 2-3 van Niklas Moisander, de beslissing kwam van de voet van Jody Lukoki de snelle rechtsbuiten zette de via 2x de paal de 2-4 op het scorebord. afgelopen wedstrijd verliep voor Ajax prima, het won met 0-2 bij NAC uit, NAC en vooral Lurling probeerde Ajax in die wedstrijd flink op te jagen, dit resulteerde in één grote kans en een bal op de lat. Ajax leek niet onder de indruk en stelde na rust orde op zaken. Sigthorsson wist te scoren nadat Babel slim de buitenspelval omzeilde en de keeper omspeelde die door dat Babal niet goed uitkwam de kans terughad terug te keren naar zijn doel, na het terugleggen van Babel op Eriksen die gelijk uithaalde kwam de bal bij Sigthorsson die in 2e instantie de bal knap in het doel werkte. de 2e goal kwam op naam van NAC speler Gillessen, hij werkte de bal met het hoofd zijn eigen doel in nadat Siem de Jong( na zijn eigen zeggen) de bal met zijn kuif had verlengt. [ afbeelding ] voor Ajax zou dit het 3e kampioenschap op rij moeten worden, vorig jaar werd Ajax kampioen na enorm falen van de concurentie, maar ook vooral door een indrukwekkende einsprint met maar liefst 14 overwinningen. Ajax werd toen (net als het dit jaar zal moeten) 1 speelronde voor het einde kampioen. het jaar daarvoor was de spanning een stuk groter, zoals iedereen weet trof Ajax toen op de laatste speeldag FC Twente dat 1 punt meer had. de winnaar van die wedstrijd zou uiteindelijk de kampioen worden. iedereen weet hoe dit afliep, 2x goals van Siem de Jong en een eigen doelpunt van Denny Landzaat waren genoeg voor Ajax dat dat jaar de schaal mocht liften en de 3e ster in ontvangst mocht nemen. Ik raad u aan dit prachtige fimpje te bekijken over de wederopstanding van Ajax dat seizoen: [ filmpje ] de wedstrijd zal worden gefloten door dhr. Makkelie, dit betekent dit seizoen niet veel goeds voor Ajax. de wedstrijden die onder leiding stonden van Makkelei tegen Utrecht en ADO eidigden beiden in een gelijkspel. het stadion zal wederom uitverkocht zijn en laten we hopen dat het publiek Ajax naar het kampioenschap kan schreeuwen. over de huldiging is nog niet veel bekend, de locatie is nog niet bekend wel is er duidelijk dat het op dezelfde dag zal moeten gebeuren. dit is lastig omdat ook het bevrijdingsfestival die dag zal worden gehouden. Eigen verwachting: kan wel een heel verhaal op hangen maar ik verwacht 4-0 en dus dit: [ afbeelding ] bedankt voor het lezen, als je het gelezen hebt. :) mooi filmpje, tnx. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zou weleens goed kunnen Remco alleen zie ik hun niet zo snel scoren dus 2-0 is wel realistisch....Willem 2 gaat met 10 spelers voor hun doel liggen afwachten....en wij scoren niet zo hoog qua doelpunten....alhoewel 1-6 tegen NEC uit en 5-0 tegen NAC thuis....maar dat was in de tweede en derde wedstrijd van deze competitie...toen deden we het eigenlijk zo slecht nog niet... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ook nu spelen we gewoon goed voetbal. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
heb ik gezegd dat we het nu slecht doen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Je suggereert in mijn ogen dat het nu minder is dan toen.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 april 2013 - 13:04 schreef remco k het volgende:Nee door het feit dat ze denken er al te zijn.. Het is voor Willem 2 echt de allerlaatste kans en een kat in het nauw maakt gekke sprongen.. Is een acceptabele redenatie, maar ik denk niet dat zij scoren... Tis tenslotte ook nog eens een 12:30 wedstrijd en ze moeten komen vanuit tilburg.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Kom op mannen dit Willem 2 is zo slecht dat je zeker met meer als 2-0 MOET winnen en dat gaat ook gebeuren. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Guyt staat bij hun in de spits.....Guyt zit ook bij ons op het forum.......5-0 Guyt is wel een schatje....die bij ons op het forum dus ;-) |
|
|
|
|
Mike¥¥
|
|
|
mooi filmpje ,gaat alleen over vorig seizoen ? is er al meer bekend of huldiging en kampioensfeest op 1 dag gevierd zullen worden ?( was straks koninginnendag vieren in ehv ,op weg naar huis zag ik een stel gozers zitten half bedroeft eruit zien zitten, de opmerking ,ze zitten op het kampioenschap te wachten, was dan ook echt een inkoppertje! koninginnendag in eindhoven geviert toch nog 1 feest in eindhoven :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 mei 2013 door Mike¥¥ -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 01 mei 2013 - 01:47 schreef Mike¥¥ het volgende:mooi filmpje ,gaat alleen over vorig seizoen ? is er al meer bekend of huldiging en kampioensfeest op 1 dag gevierd zullen worden ?( was straks koninginnendag vieren in ehv ,op weg naar huis zag ik een stel gozers zitten half bedroeft eruit zien zitten, de opmerking ,ze zitten op het kampioenschap te wachten, was dan ook echt een inkoppertje! koninginnendag in eindhoven geviert toch nog 1 feest in eindhoven :) De huldiging wordt diezelfde dag gehouden en is bij het stadion Dat was vorige keer ook goed gegaan dus nu weer.
Tijd is mij nog niet bekend... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Minder hoog in doelpunten......na die twee doelpuntrijke wedstrijden kwamen we in een dip? of kwam het door het drukke programma? C.L. wedstrijden....na de winterstop waren we weer terug...wel niet met hoge scores maar we wonnen...de cijfers spreken voor zich.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 01 mei 2013 - 20:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Minder hoog in doelpunten......na die twee doelpuntrijke wedstrijden kwamen we in een dip? of kwam het door het drukke programma? C.L. wedstrijden....na de winterstop waren we weer terug...wel niet met hoge scores maar we wonnen...de cijfers spreken voor zich.... Na die eerste 2 wedstrijden was de selectie pas rond en kon er pas gebouwd gaan worden aan het nieuwe team..
Dat is de reden dat het wederom duurde tot na de winterstop.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Speelden wij slechter tegen City en Dortmund dan nu ?? |
|
|
|
|
Hippy2.0
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahaha Hippie en dat koning Willem van Oranje de schaal uitrijkt juist als we tegen Willem 2 spelen... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
lekkere goal van Bale vandaag, Zou Derk dat ook niet kunnen? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Een deel van de fanatieke aanhang van Ajax boycot de huldiging die zondag bij de Amsterdam Arena gepland staat als de club kampioen wordt. Supporters van het sfeervak Vak410 laten op hun website weten na de schaaluitreiking naar het Leidseplein in de hoofdstad te trekken.
Supporters wilden graag dat het feest pas maandag zou worden gevierd. "Het is mijn schuld dat het zondag plaatsvindt", zei burgemeester Eberhard van der Laan (PvdA) eerder.
Van der Laan besloot daartoe omdat op Bevrijdingsdag sowieso al meer agenten op de been zijn. Na de troonswisseling en de herdenking op de Dam zaterdagavond, wilde de burgemeester niet nog een dag honderden extra agenten inzetten.
Fijn dan een deel van de 'fanatieke aanhang' dit toch gaat doen. Waarom zou het niet op het Leidscheplein mogen... Hopelijk blijven deze gekken gewoon rustig! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: 410 zijn niet de hooligans van weleer. Het is geen F-side. Dat wil niet zeggen dat het allemaal brave koorknaapjes zijn, maar over het algemeen weten deze gasten zich best redelijk te gedragen. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 20:35 schreef Boudewijn het volgende:[..] Fijn dan een deel van de 'fanatieke aanhang' dit toch gaat doen. Waarom zou het niet op het Leidscheplein mogen... Hopelijk blijven deze gekken gewoon rustig! Gekken? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Ik vind het nogal gek als je je eigen kampioensfeest boycot. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Omdat
A....jij geen Ajacied bent,en nooit zal worden B....Jij er vorig jaar er niet bij was,ik wel en je staat daar tussen kantoorpanden C....Jij niet begrijpt hoe belangrijk het voor ons is om het in de stad te vieren D....Jij geen alcohol drinkt,niet noodzakelijk maar toch.. E....Jij daar van Gaal niet tegen zal komen.....persona non grata,of terwijl de gracht ingepleurd word
F....Jij weer hele vervelende topics gaat openen op ONS forum G....Jij eigenlijk een vervelend kakkie bent,met een eigenlijk wel mooi forum H....Jij heel stiekem wel wil komen,maar je moet die honden van je uitlaten I....Jij Zooooooooooo saai bent dat je halve wege de A2 bij Culemborg in slaap sukkelt in je auto,dus een gevaar op de weg J....Jij niet mag van jou vrouwtje,die haat voetbal K....Jij Ons eigenlijk allemaal kolere lijers vind L....Jij van Louis houd M....Jij een hekel aan Barca hebt (waarom) N....Jij niet toe wil geven dat je een kakkie bent O....Jij net als ik een nep brabander bent P....Jij vaak de klok hoort luiden,maar niet weet waar de klepel hangt Q....Jij niet elke ochtend bid bij jouw brabantse ontbijdje R....Jij de hondendrollen niet opruimd S....Jij best wel een nerd bent T....Jij headliner verneukt met je reclames U....Jij Hardleers bent V....Jij Cruijff als een onbenul neerzet X....Jij jezelf blijft Y....Jij van die rare vechtsporten houd Z....Jij best wel een aardige vent ben,maar dat is persoonlijk |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 22:56 schreef Nenam_tiL het volgende:F....Jij weer hele vervelende topics gaat openen op ONS forum G....Jij eigenlijk een vervelend kakkie bent H....Jij heel stiekem wel wil komen,maar je moet die honden van je uitlaten I....Jij Zooooooooooo saai bent dat je halve wege de A2 bij Culemborg in slaap sukkelt in je auto,dus een gevaar op de weg K....Jij Ons eigenlijk allemaal kolere lijers vind V....Jij Cruijff als een onbenul neerzet Oneens!
quote: M....Jij een hekel aan Barca hebt (waarom)
Gedeeltelijk oneens, geen hekel, wordt wel moe van de Barca tunnelaars die alles goed praten.
quote: N....Jij niet toe wil geven dat je een kakkie bent
Ik geef toe dat ik GEEN kakkie bent, dus ehm, eens/oneens. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote: Niet perse de harde kern zijn gek maar over het algemeen zitten dr een hoop gekken tussen. De 1 kijkt nog verwaasder uit zijn ogen dan de ander. Ga ik tijdens een wedstrijd ff plassen staan er altijd wel cokesnuivers in de plee, en dan zit ik niet op 410 of F.
En dan het volggedrag van 410 pubers, triest triest triest, als er op zaterdag gespeeld wordt ga ik meestal ff wat eten en drinken in de stad om daarna richting arena te gaan.
Dan kom je in een metro vol 410 knulletjes, individueel zijn de meeste sappies en boeren, met elkaar voelen ze zich sterk. Begint er 1 met zijn elleboog tegen de verlichting te beuken, binnen paar minuten staan er 10 man de metro te verbouwen. |
|
|
|
|
Hippy2.0
|
|
|
|
|
|
Hippy2.0
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Pfff, slordig af en toe hoor. Ajax had al lang 4-0 voor moeten staan. Beetje het enige puntje kritiek van dit seizoen, dat dit soort wedstrijden al niet in de 25e minuut al lang beslist zijn en er aan het doelsaldo gewerkt wordt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Alweer een schitterende voorzet van Babel trouwens. |
|
|
|
|
Hippy2.0
|
|
|
|
|
|
hjf
|
|
|
allen gefeliciteerd met de 32e landstitel van ons aller AFC AJAX AMSTERDAM! |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
gefeliciteerd neuzen... het is ( helaas ) verdiend;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat mij trouwens opviel achteraf terwijl iedereen feest vierde is de uitstraling Christian Poulsen. Hij straalde rust en vertrouwen uit en je zag op dat moment goed hoe de rest van de selectie daar veel respect tegenover stelt. Het doet mij denken dat we de rol van Poulsen, ondanks zijn sterke spel na de winterstop, toch nog onderschat hebben. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
over uitstraling gesproken die Sana en Lukoki gedragen zich als idioten... die Veltman en Andersen doen teminste een beetje normaal... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op zondag 05 mei 2013 - 17:30 schreef NatjosFC het volgende:over uitstraling gesproken die Sana en Lukoki gedragen zich als idioten... die Veltman en Andersen doen teminste een beetje normaal... Zou jij ook doen als je wist how the fuck I came here and what the hell they see in me. Ik zou ook de ballen uit mijn broek lachen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
allemaal van harte gefeliciteerd met ons 32e kampioenschap!!
***+2 |
|
|
|