|
|
Eide
|
|
|
Ajax toppers 2012-2013: Daley Blind
Met het einde van het seizoen krijg je altijd weer die vraag wie nou eigenlijk de beste speler was van het seizoen. Op Ajax Netwerk is er een heuse reeks aan columns aan gewijd. Ik behoor niet dat rijtje columnisten maar wil er toch wel een column aan wijden.
Daley Blind is namelijk met afstand de beste Ajacied van het seizoen. Werd hij de eerste wedstrijden nog uitgefloten, zo tegen het einde van het seizoen is Daley een van de meest toegezongen Godenzonen. Het mooie daaraan is dat die adoratie niet komt uit opportunisme van de fans, het komt puur uit de onverzettelijkheid van Blind. Hij zou alleen bij de selectie zitten vanwege zijn vader en was Ajax onwaardig. Harde oordelen die zelfs tijdens de winterstop nog bij velen over de lippen rolden, en dat terwijl hij in 2008 nog werd verkozen tot talent van het jaar bij Ajax.
Daley had hier zelf natuurlijk een fors aandeel in,...
Lees verder op Foebele.blogspot.com
Veel leesplezier! Discussie, reacties en commentaar is natuurlijk welkom!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 mei 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi stukje Eide.... Inderdaad komt hij nog wel snelheid te kort...maar weet dit door goed positiespel te camoufleren....ook zijn eindpass voor de goal mag nog beter....denk dat hij door grote jongens als voorbeeld Arjan Robben voorbij gelopen wordt maar goed dat is een klasbak eerste klas....edoch vind ik daley een goede nummer 2... Zelf vind ik dat Siem de Jong de beste speler was van dit seizoen...met name tegen City uit met zijn twee doelpunten....hij is gegroeid als aanvoerder.... Siem 1....Blind 2...Eriksen 3....Fisher 4.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik ben het volkomen met je eens,ik moet zeggen dat ik wel altijd vertrouwen in hem heb gehad,omdat ik hem goed ken vanuit de jeugd en hij was inderdaad een geweldig talent alleen denk ik nog altijd dat in het centrum nog beter is. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Voor het centrum heeft hij te weinig kop kwaliteit, dus te risicovol bij hoge ballen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Blind was zeker de beste! Iig de meest constante... |
|
|
|
|
Hippy2.0
|
|
|
Volgend jaar japie stam toch...als trainer dan.... Dat komt wel goed met onze verdediging.... |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mooi stukje Eide.... Inderdaad komt hij nog wel snelheid te kort...maar weet dit door goed positiespel te camoufleren....ook zijn eindpass voor de goal mag nog beter....denk dat hij door grote jongens als voorbeeld Arjan Robben voorbij gelopen wordt maar goed dat is een klasbak eerste klas....edoch vind ik daley een goede nummer 2... Zelf vind ik dat Siem de Jong de beste speler was van dit seizoen...met name tegen City uit met zijn twee doelpunten....hij is gegroeid als aanvoerder.... Siem 1....Blind 2...Eriksen 3....Fisher 4.... ben ik mee eens alleen, op nr 4 zet ik vermeer neer. |
|
|
|
|
AnoniemePassant
|
|
|
Met Boilesen op de weg terug en Dijks achter de hand kan Blind ook op de CVM positie uit de voeten. Dat is ook de plek waar hij van oorsprong graag speelde. Ik zie in hem wel een goed alternatief voor Poulsen.
Als Linksback heb je hem altijd nog achter de hand. Voor centrale verdediger vind ik hem niet goed genoeg. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mooi stukje Eide.... Inderdaad komt hij nog wel snelheid te kort...maar weet dit door goed positiespel te camoufleren....ook zijn eindpass voor de goal mag nog beter....denk dat hij door grote jongens als voorbeeld Arjan Robben voorbij gelopen wordt maar goed dat is een klasbak eerste klas....edoch vind ik daley een goede nummer 2... Zelf vind ik dat Siem de Jong de beste speler was van dit seizoen...met name tegen City uit met zijn twee doelpunten....hij is gegroeid als aanvoerder.... Siem 1....Blind 2...Eriksen 3....Fisher 4.... Fischer heeft het zeker goed gedaan... maar ik vond Moisander beter, heeft opbouwend veel betekent voor Ajax dit seizoen en ook belangrijke goals gemaakt... en ik mis zeker, Kenneth in jouw rijtje.
ik zeg: Siem, Blind, Eriksen, Moisander, Kenneth, Fischer, |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik zeg: Siem en Blind samen op 1 Vermeer en Eriksen samen op 2 De rest gooi ik op een grote berg van gelijke hoogte. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mijn excuses was Kenneth vergeten....nogmaals mijn top 5.. 1 De Jong 2 Blind 3 Eriksen 4 Vermeer 5 Fisher |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Is er maar 1......FRANK DE BOER.....daarna Siempie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 02 mei 2013 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mooi stukje Eide.... Inderdaad komt hij nog wel snelheid te kort...maar weet dit door goed positiespel te camoufleren....ook zijn eindpass voor de goal mag nog beter....denk dat hij door grote jongens als voorbeeld Arjan Robben voorbij gelopen wordt maar goed dat is een klasbak eerste klas....edoch vind ik daley een goede nummer 2... Zelf vind ik dat Siem de Jong de beste speler was van dit seizoen...met name tegen City uit met zijn twee doelpunten....hij is gegroeid als aanvoerder.... Siem 1....Blind 2...Eriksen 3....Fisher 4.... Callejon, Di Maria, Tevez, Nasri, Blazikowski... Allemaal rechtstreekse tegenstanders van Daley, en allemaal in de wedstrijden een keer gewisseld omdat Daley ze uit de wedstrijd speelde.. Zitten toch wat jongens bij die ik hoger inschat dan Robben.. En allemaal zijn ze sneller dan Daley.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Frank de Boer is de ware held van dit Ajax.. Ik ga dus met Nenam mee..
Daarnaast zijn er heel veel spelers die dit seizoen goede momenten hebben gekend.. Moisander, Fischer, Siggie, Schone, Poulsen, Rhijn, Cilissen, Babel..
Er zijn er 5 die in mijn optiek op een paar schoonheidsfoutjes na het hele seizoen goed zijn geweest. Eriksen, De Jong, Alderweireld, Vermeer en Daley Blind..
De speler die de meeste progressie heeft geboekt is met stip op 1 Daley Blind.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 mei 2013 - 19:55 schreef remco k het volgende:[..] Callejon, Di Maria, Tevez, Nasri, Blazikowski... Allemaal rechtstreekse tegenstanders van Daley, en allemaal in de wedstrijden een keer gewisseld omdat Daley ze uit de wedstrijd speelde.. Zitten toch wat jongens bij die ik hoger inschat dan Robben.. En allemaal zijn ze sneller dan Daley.. En toch scoorden Nasri en Callejon. En ook de 2-2 in Manchester was ook deels zijn fout....
Soms vind ik dat jij Daley iets overwaardeert hoor... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mag jij vinden, ik denk dat hij mits hij deze lijn doorzet hard bezig is in de buurt te komen van het niveau van zijn vader, en kwalitatief denk ik zelfs dat ie beter kan worden. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 mei 2013 - 22:39 schreef remco k het volgende:Mag jij vinden, ik denk dat hij mits hij deze lijn doorzet hard bezig is in de buurt te komen van het niveau van zijn vader, en kwalitatief denk ik zelfs dat ie beter kan worden. ik weet niet hoe goed zijn vader is geweest heb ik nooit (bewust) meegemaakt. |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 mei 2013 - 22:39 schreef remco k het volgende:Mag jij vinden, ik denk dat hij mits hij deze lijn doorzet hard bezig is in de buurt te komen van het niveau van zijn vader, en kwalitatief denk ik zelfs dat ie beter kan worden. Hou toch op man,middel matige speler. omhoog geschreven de laatste tijd. Hij is 90% van de wedstrijd vrij, rendement is bijna 0 . Geen goeie voorzet,nauwelijks een assist, bijna geen goals. verdedigend lachwekkend,snelheid van een E pupil |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 mei 2013 - 23:09 schreef NatjosFC het volgende:[..] ik weet niet hoe goed zijn vader is geweest heb ik nooit (bewust) meegemaakt. Danny Blind was een stille kracht. Niet spectaculair maar wel heel constant. Een hele betrouwbare, defensieve alleskunner.
Daley lijkt in alles op zijn vader trouwens. Danny was ook iemand die goed was in de bal veroveren en er dan voetballend iets goeds mee doen, net wat ook de kracht van Daley is. En ook Danny was geen pijlsnelle verdediger. Toch heeft papa Blind 89 Europese duels en 42 caps op z'n naam staan, als ook vijf landstitels, vier nationale bekers, de Champions League, de Europa Cup II, de UEFA-beker en de Wereldbeker.
En dat voor iemand die redelijk anoniem bij Sparta is begonnen. Danny Blind was in dat opzicht ook een laatbloeier, ook al een overeenkomst met zijn zoon.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 mei 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dat is goede Neman!!! Helemaal mee eens!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 mei 2013 - 22:39 schreef remco k het volgende:Mag jij vinden, ik denk dat hij mits hij deze lijn doorzet hard bezig is in de buurt te komen van het niveau van zijn vader, en kwalitatief denk ik zelfs dat ie beter kan worden. Mag wel wat sneller worden...en zijn eindpass voor de goal mag wat preciezer....wat dat betreft lijkt hij wel op zijn vader...een goede 2e dit seizoen...Siem 1e...maakte goals in belangrijke wedstrijden en toonde zich een voortreffelijke aanvoerder...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 mei 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 09:13 schreef Eide het volgende:[..] Danny Blind was een stille kracht. Niet spectaculair maar wel heel constant. Een hele betrouwbare, defensieve alleskunner. Daley lijkt in alles op zijn vader trouwens. Danny was ook iemand die goed was in de bal veroveren en er dan voetballend iets goeds mee doen, net wat ook de kracht van Daley is. En ook Danny was geen pijlsnelle verdediger. Toch heeft papa Blind 89 Europese duels en 42 caps op z'n naam staan, als ook vijf landstitels, vier nationale bekers, de Champions League, de Europa Cup II, de UEFA-beker en de Wereldbeker. En dat voor iemand die redelijk anoniem bij Sparta is begonnen. Danny Blind was in dat opzicht ook een laatbloeier, ook al een overeenkomst met zijn zoon. Helemaal eens met jou....wat prijze betreft en caps komt Daley nog niet in de buurt van zijn vader....Danny was "laatste man" destijds...ik denk dat Daley volgend seizoen centraal komt te spelen...misschien is de optie wel CVM....hij is positioneel erg goed... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Helemaal eens met jou....wat prijze betreft en caps komt Daley nog niet in de buurt van zijn vader....Danny was "laatste man" destijds...ik denk dat Daley volgend seizoen centraal komt te spelen...misschien is de optie wel CVM....hij is positioneel erg goed... Daley komt niet centraal, daar is ie al eens door het ijsgezakt... hij doet het nu zo goed als LB laat hem daar dan lekker staan joh... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 08:44 schreef sebas1 het volgende:[..] Hou toch op man,middel matige speler. omhoog geschreven de laatste tijd. Hij is 90% van de wedstrijd vrij, rendement is bijna 0 . Geen goeie voorzet,nauwelijks een assist, bijna geen goals. verdedigend lachwekkend,snelheid van een E pupil Hou toch op man. Door veel mensen bestempeld als de beste Ajacied van dit seizoen..
Je doet net alsof er heel veel andere backs zijn die er wel even 15 inschieten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 12:28 schreef NatjosFC het volgende:[..] Daley komt niet centraal, daar is ie al eens door het ijsgezakt... hij doet het nu zo goed als LB laat hem daar dan lekker staan joh... Door het ijs gezakt?? Hij speelde daar juist heel goed, met name afgelopen seizoen als Vertonghen niet kon spelen.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 15:54 schreef remco k het volgende:[..] Door het ijs gezakt?? Hij speelde daar juist heel goed, met name afgelopen seizoen als Vertonghen niet kon spelen.. ja, toen de ploeg draaide kon hij het daar goed overnemen ja... maar bijvoorbeeld tegen PSV in de JC was hij erg slecht en ook vorig jaar Utrecht thuis... we hebben Moisander voor LCV en Denswil is een groot talent, waarom dan Daley op LCV als hij het super doet op lb? zet hem dan op CVM neer, dat is meer een zorgenkindje, en de Boer zei ook al dat Daley daar ook uit de voeten zou moeten kunnen....
ik denk ook niet dat Daley lcv gaat spelen want Vitesse thuis werd Moisander ook gewoon vervangen door Denswil, en niet Blind op LCV en Dijks lb. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 16:16 schreef NatjosFC het volgende:[..] ja, toen de ploeg draaide kon hij het daar goed overnemen ja... maar bijvoorbeeld tegen PSV in de JC was hij erg slecht en ook vorig jaar Utrecht thuis... we hebben Moisander voor LCV en Denswil is een groot talent, waarom dan Daley op LCV als hij het super doet op lb? zet hem dan op CVM neer, dat is meer een zorgenkindje, en de Boer zei ook al dat Daley daar ook uit de voeten zou moeten kunnen.... ik denk ook niet dat Daley lcv gaat spelen want Vitesse thuis werd Moisander ook gewoon vervangen door Denswil, en niet Blind op LCV en Dijks lb. Wat stond er tegen Utrecht nog meer om Blind heen dan? Anita, Koppers en van Rhijn.. geen van deze spelers stond op hun normale plek, vind je het gek dat Blind dan niet goed speelt, overigens speelde het gehele elftal toen als een draak.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik zeg trouwens niet dat ie er komt te spelen hoor, maar denk dat ie het meer dan goed zou kunnen. Zeker gezien de positionele ontwikkeling die hij op deze positie heeft doorgemaakt.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 16:16 schreef NatjosFC het volgende:[..] maar bijvoorbeeld tegen PSV in de JC was hij erg slecht en ook vorig jaar Utrecht thuis... Yup. Heb je dat interview met hem gezien? In mijn column staat de link. Daar noemt hij specifiek die pot tegen Utrecht, sterker nog, hij noemt daar specifiek een situatie. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 08:44 schreef sebas1 het volgende:[..] Hou toch op man,middel matige speler. omhoog geschreven de laatste tijd. Hij is 90% van de wedstrijd vrij, rendement is bijna 0 . Geen goeie voorzet,nauwelijks een assist, bijna geen goals. verdedigend lachwekkend,snelheid van een E pupil Gelukkig heb jij er verstand van en al die mensen die hem goed vinden en ook Ajax en Frankie hebben er allemaal geen verstand van. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 11:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Helemaal eens met jou....wat prijze betreft en caps komt Daley nog niet in de buurt van zijn vader....Danny was "laatste man" destijds...ik denk dat Daley volgend seizoen centraal komt te spelen...misschien is de optie wel CVM....hij is positioneel erg goed... Ik hoop dat Frank Daley is een paar keer CVM laat spelen,ik denk dat hij daar prima past. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 16:33 schreef remco k het volgende:Ik zeg trouwens niet dat ie er komt te spelen hoor, maar denk dat ie het meer dan goed zou kunnen. Zeker gezien de positionele ontwikkeling die hij op deze positie heeft doorgemaakt.. dat zeg ik ook niet. maar ik zeg dat het zonde zou zijn, aangezien we daar Moisander en Denswil hebben en Blind het goed doet op LB. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 17:34 schreef Eide het volgende:[..] Yup. Heb je dat interview met hem gezien? In mijn column staat de link. Daar noemt hij specifiek die pot tegen Utrecht, sterker nog, hij noemt daar specifiek een situatie. ik doelde eigenlijk op Utrecht thuis vorig jaar... hier speelde hij namelijk linksback en we hadden het juist over hem als LCV |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar