|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Cruijff: Barça afschrijven dom (De Telegraaf)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Volgens Johan Cruijff hoeven de fans van FC Barcelona niet te wanhopen. De beste Nederlandse voetballer aller tijden zei in de Spaanse krant AS: "Het is niet het einde van een cyclus. Dat is dom om te zeggen. Het bestuur heeft fouten gemaakt, maar nee er is geen einde van een cyclus", zei Cruijff. Welke fouten zouden er dan gemaakt zijn bij Barcelona? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Gevoelsmatig zeg ik Villanova en de waarneming van betrokkene tijdens zijn behandeling in de States. Een tweede zou de gecultiveerde afhankelijkheid van Messi kunnen zijn hoewel dat niet echt een bestuurskwestie is lijkt me. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Een Barca topic op een Ajax forum???
Maar goed, ik denk er het volgende over.
Het kopen van bepaalde spelers die perse gehaald moesten worden van het bestuur. Deze spelers die helemaal niet in het systeem passen.. Hierdoor zijn bepaalde zeer talentvolle jeugdspelers niet aan spelen toe gekomen.. Spelers als Delofeue. Munesia, Bartra, Santos..
Spelers als Fabregas en Villa zijn jongens die helemaal het systeem niet beheersen dat daar gespeeld moet worden en zijn onnodige aankopen voor de breedte gebleken..
De jeugdspelers die op die plekken hadden kunnen spelen waren misschien minder gearriveerd en bekend bij het grote publiek, maar kennen het systeem wel door en door. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Daarbij moet men niet vergeten dat de eerste helft van dit seizoen er fantastisch voetbal is gespeeld, en dat het sinds het vertrek van Tito naar Amerika minder is gegaan.. Als je eigenlijk geen trainer hebt is dat ook niet zo raar.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 17:39 schreef remco k het volgende:[..] Een Barca topic op een Ajax forum??? Maar goed, ik denk er het volgende over. Het kopen van bepaalde spelers die perse gehaald moesten worden van het bestuur. Deze spelers die helemaal niet in het systeem passen.. Hierdoor zijn bepaalde zeer talentvolle jeugdspelers niet aan spelen toe gekomen.. Spelers als Delofeue. Munesia, Bartra, Santos.. Spelers als Fabregas en Villa zijn jongens die helemaal het systeem niet beheersen dat daar gespeeld moet worden en zijn onnodige aankopen voor de breedte gebleken.. De jeugdspelers die op die plekken hadden kunnen spelen waren misschien minder gearriveerd en bekend bij het grote publiek, maar kennen het systeem wel door en door. Delofeu is 19, die krijgt zijn kans echt nog wel... hij was dit seizoen veruit de beste speler bij Barca B. die komt er wel. Bartra moet volgens mij Puyol gaan opvolgen dus dat gaat ook nog wel gebeuren. Muniesa staat dan weer achter Pique en die speel je niet zo maar uit de basis...
Fabregas is geen rare aankoop was een jongen van Barca en speelde in die tijd ook echt geweldig bij Arsenal. t' is ook niet zo dat hij het niveau niet aan kan want hij scoort nog regelmatig... als ie speelt... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Niet veel maar heel simpel. Ze hebben daar niet eens normale, op Pique na, CV. Die Pyol is allang over zijn top en hebben ze daar een blessure dan moet Mascherano laatste man spelen. Vertonghen zou ideaal zijn voor het spel van Barca |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 19:50 schreef Brandje het volgende:[..] Niet veel maar heel simpel. Ze hebben daar niet eens normale, op Pique na, CV. Die Pyol is allang over zijn top en hebben ze daar een blessure dan moet Mascherano laatste man spelen. Vertonghen zou ideaal zijn voor het spel van Barca Die Pique is verdedigend anders ook niet erg sterk hoor... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Eens Joduhhhhh...waar gaat dit over ??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 mei 2013 - 19:32 schreef NatjosFC het volgende:[..] Delofeu is 19, die krijgt zijn kans echt nog wel... hij was dit seizoen veruit de beste speler bij Barca B. die komt er wel. Bartra moet volgens mij Puyol gaan opvolgen dus dat gaat ook nog wel gebeuren. Muniesa staat dan weer achter Pique en die speel je niet zo maar uit de basis... Fabregas is geen rare aankoop was een jongen van Barca en speelde in die tijd ook echt geweldig bij Arsenal. t' is ook niet zo dat hij het niveau niet aan kan want hij scoort nog regelmatig... als ie speelt... Hij kan het niveau juist helemaal niet aan van Barca, hij kan dat spel namelijk niet spelen, dat wil niet zeggen dat het geen hele goede speler is, maar het spel van Barca kan hij niet aan. Achteraf blijkt het dus gewoon een miskoop.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 05 mei 2013 - 20:56 schreef remco k het volgende:[..] Hij kan het niveau juist helemaal niet aan van Barca, hij kan dat spel namelijk niet spelen, dat wil niet zeggen dat het geen hele goede speler is, maar het spel van Barca kan hij niet aan. Achteraf blijkt het dus gewoon een miskoop.. op dat moment bij Arsenal was hij kwalitatief misschien wel de beste middenvelder van de Premier leauge, en nog jong en aanvoerder... dan is het achteraf makkelijk praten over een miskoop maar leek het toen een erg goede aankoop...
niettemin heeft Fabregas er wel 10 gescoord in 28 wedstrijden terwijl Iniesta(2) en Xavi(5) er samen dus maar 7 hebben gescoord en dat terwijl Iniesta ook vaak als LV speelt. en Fabregas moet het nog vaak met invalbeurten doen ook. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 05 mei 2013 - 23:30 schreef NatjosFC het volgende:[..] op dat moment bij Arsenal was hij kwalitatief misschien wel de beste middenvelder van de Premier leauge, en nog jong en aanvoerder... dan is het achteraf makkelijk praten over een miskoop maar leek het toen een erg goede aankoop... niettemin heeft Fabregas er wel 10 gescoord in 28 wedstrijden terwijl Iniesta(2) en Xavi(5) er samen dus maar 7 hebben gescoord en dat terwijl Iniesta ook vaak als LV speelt. en Fabregas moet het nog vaak met invalbeurten doen ook. En juist dat is bij Barca compleet niet relevant, hij speelt het spel gewoon niet, kan het spel gewoon niet spelen..
Overigens speelde Fabregas dit seizoen al aardig wat wedstrijdjes in de spits..
En dat het een hele goede speler is ontken ik ook niet, vind het een hele goede speler zelfs. Alleen past hij totaal niet bij Barcelona blijkt..
En dan kan hij wel scoren, maar ik zie hem echt iedere wedstrijd wel een keer of 10 gewoon compleet verkeerd lopen en daardoor remt hij het aanvalsspel. Dat is heel wat belangrijker dan een paar doelpunten..
Die tweede goal die Messi gister maakte is een zeldzaamheid als Fabregas bij zo'n aanval is betrokken.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 06 mei 2013 - 20:02 schreef remco k het volgende:[..] En juist dat is bij Barca compleet niet relevant, hij speelt het spel gewoon niet, kan het spel gewoon niet spelen.. Overigens speelde Fabregas dit seizoen al aardig wat wedstrijdjes in de spits.. En dat het een hele goede speler is ontken ik ook niet, vind het een hele goede speler zelfs. Alleen past hij totaal niet bij Barcelona blijkt.. En dan kan hij wel scoren, maar ik zie hem echt iedere wedstrijd wel een keer of 10 gewoon compleet verkeerd lopen en daardoor remt hij het aanvalsspel. Dat is heel wat belangrijker dan een paar doelpunten.. Die tweede goal die Messi gister maakte is een zeldzaamheid als Fabregas bij zo'n aanval is betrokken.. dat klopt idd... dan klopt het dus ook dat hij idd onnodig was om aan te kopen, en het een verkeerde koop was. maar wie hadden ze dan moeten halen? Thiago en dat soort spelers waren er toen nog niet klaar voor... Thiago staat nu ook voor een vertrek volgens mij? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 mei 2013 - 20:54 schreef NatjosFC het volgende:[..] dat klopt idd... dan klopt het dus ook dat hij idd onnodig was om aan te kopen, en het een verkeerde koop was. maar wie hadden ze dan moeten halen? Thiago en dat soort spelers waren er toen nog niet klaar voor... Thiago staat nu ook voor een vertrek volgens mij? Ze hadden in principe geen speler hoeven halen, er was ook niemand van het middenveld vertrokken, Thiago zal meer willen spelen als ik het goed heb, en dat komt dus weer mede door het aantrekken van Fabregas.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Toch weer landskampioen.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Als ze 1 of 2 echte verdedigers halen. Mischien nog eengoede spits, waar Messi achter kan spelen. Staan ze volgend gewoon weer in finale Cl... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Juist helemaal geen spits, Messi profiteert juist van het feit dat er niemand voor hem loopt, die zal alleen maar in de weg staan.. Ik denk dat ze inderdaad een goede CV nodig hebben, daar heb je gelijk in..
Er moeten een aantal spelers weg gaan, ik denk dat Villa moet vertrekken, Fabregas en Sanchez moeten echt stappen gaan maken in hun vorm, het teamspel, het druk zetten en het balletje laten gaan.. Beide spelers spelen een bal namelijk heel vaak in op het verkeerde baan en dat remt het spel daar af.
Ik vind Valdes trouwens een matige keeper voor een club als Barcelona, die heeft aardig wat punten gekost.. Een Courtois zou daar een perfecte keeper zijn denk ik.
Op de vleugels ben ik echt fan van Pedro, scoort belangrijke goals, is een echte team speler en is een meester in het opjagen wat bij Barca gewoon echt belangrijk is.. Op de andere vleugel moet er een speler komen als Sanchez geen stappen maakt.. Neymar is dan een optie denk ik, of Aquerro.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Daarbij doen mensen net alsof ze een heel slecht seizoen hebben gedraaid, maar de halve finale CL halve finale beker en dik landskampioen worden in Spanje is gewoon een heel goed seizoen.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 14:00 schreef remco k het volgende:Daarbij doen mensen net alsof ze een heel slecht seizoen hebben gedraaid, maar de halve finale CL halve finale beker en dik landskampioen worden in Spanje is gewoon een heel goed seizoen.. Welk land niet trouwens.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Geld inderdaad overal.. Alleen verwacht men van Barca gewoon meer.. En dat hoort ook bij het voetbal toch.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 13:59 schreef remco k het volgende:Juist helemaal geen spits, Messi profiteert juist van het feit dat er niemand voor hem loopt, die zal alleen maar in de weg staan.. Ik denk dat ze inderdaad een goede CV nodig hebben, daar heb je gelijk in.. Er moeten een aantal spelers weg gaan, ik denk dat Villa moet vertrekken, Fabregas en Sanchez moeten echt stappen gaan maken in hun vorm, het teamspel, het druk zetten en het balletje laten gaan.. Beide spelers spelen een bal namelijk heel vaak in op het verkeerde baan en dat remt het spel daar af. Ik vind Valdes trouwens een matige keeper voor een club als Barcelona, die heeft aardig wat punten gekost.. Een Courtois zou daar een perfecte keeper zijn denk ik. Op de vleugels ben ik echt fan van Pedro, scoort belangrijke goals, is een echte team speler en is een meester in het opjagen wat bij Barca gewoon echt belangrijk is.. Op de andere vleugel moet er een speler komen als Sanchez geen stappen maakt.. Neymar is dan een optie denk ik, of Aquerro.. Courtois moet de opvolger worden van Cech bij CHelsea... en nou noem jij Aguero maar dat is ook meer een spits. maar wel de ideale speler die Barca kan halen, hij kan zeg maar zoals Villa gaan spelen tegen Milan dat hij zeg maar het centrale duo bezig houd zodat Messi tussen de linie's kan gaan spelen. dat was ook de kracht tegen Milan zo was er geen CV meer die kon uitstappen... |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 14:00 schreef remco k het volgende:Daarbij doen mensen net alsof ze een heel slecht seizoen hebben gedraaid, maar de halve finale CL halve finale beker en dik landskampioen worden in Spanje is gewoon een heel goed seizoen.. mensen zeggen dat het tijdperk voorbij, dat ze een slecht seizoen hebben gehad denk ik niet. maar komt ook omdat de verwachtingen natuurlijk veel hogen waren. 7-0 verliezen en 2x van Madrid... zijn toch wel de wedstrijden die mensen kijken... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 19:43 schreef NatjosFC het volgende:[..] Courtois moet de opvolger worden van Cech bij CHelsea... en nou noem jij Aguero maar dat is ook meer een spits. maar wel de ideale speler die Barca kan halen, hij kan zeg maar zoals Villa gaan spelen tegen Milan dat hij zeg maar het centrale duo bezig houd zodat Messi tussen de linie's kan gaan spelen. dat was ook de kracht tegen Milan zo was er geen CV meer die kon uitstappen... Ik vind Aquero beter van de flanken af, en dat Courtois dat moet gaan worden zegt natuurlijk niet zo veel. Alles is te koop.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 19:48 schreef NatjosFC het volgende:[..] mensen zeggen dat het tijdperk voorbij, dat ze een slecht seizoen hebben gehad denk ik niet. maar komt ook omdat de verwachtingen natuurlijk veel hogen waren. 7-0 verliezen en 2x van Madrid... zijn toch wel de wedstrijden die mensen kijken... Er wordt zelfs gesproken over het feit dat Tito daar weg zou moeten..
Voor de winterstop is er in Barcelona het beste spel gespeeld van dit seizoen op de Europese velden.. Toen speelden ze echt heel erg goed. Een stuk beter dan het laatste half jaar onder Pep. Wel met iets anders voetbal, maar gewoon heel erg goed.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 20:02 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind Aquero beter van de flanken af, en dat Courtois dat moet gaan worden zegt natuurlijk niet zo veel. Alles is te koop.. Munian is een goede optie, geloof me maar.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Is ook een heel groot talent.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Al een dragend speler in zijn team, die nog vele stappen kan maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vorig seizoen speelde hij toch ook makkelijk mee toen daar heel goed combinatievoetbal speelde.. Is pas 21, maar scoort wel heel weinig.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Rare overwinning vanavond trouwens van Barca, Messi val uit met een blessure, omdat er al 3 keer gewisseld is moeten ze met 10 man verder, spelen daarna heel erg goed en winnen met 1-2 |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 21:23 schreef remco k het volgende:Vorig seizoen speelde hij toch ook makkelijk mee toen daar heel goed combinatievoetbal speelde.. Is pas 21, maar scoort wel heel weinig.. Je moet mr eens op hem letten qua speelstijl.. Hij kijkt te veel ( mijn mening ) naar zijn medespelers om zich heen.. Als hij leert iets zelfzuchtiger te zijn dan komen de goals vanzelf.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 21:24 schreef remco k het volgende:Rare overwinning vanavond trouwens van Barca, Messi val uit met een blessure, omdat er al 3 keer gewisseld is moeten ze met 10 man verder, spelen daarna heel erg goed en winnen met 1-2 Is overal de regel. Mr wel netjes dat de overwinning nog word binnegehaald. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 21:30 schreef infamous psv het volgende:[..] Is overal de regel. Mr wel netjes dat de overwinning nog word binnegehaald. Ik snap je opmerking over die regel niet helemaal? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 21:29 schreef infamous psv het volgende:[..] Je moet mr eens op hem letten qua speelstijl.. Hij kijkt te veel ( mijn mening ) naar zijn medespelers om zich heen.. Als hij leert iets zelfzuchtiger te zijn dan komen de goals vanzelf.. Klopt zeker... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Desbetreffende regel betreffende geblesseerde speler..Bij 3x wissel uiteraard. Daar komt toch de rariteit van de overwinning vandaan.
Corrigeer me gerust..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 mei 2013 door infamous psv -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 12 mei 2013 - 21:41 schreef infamous psv het volgende:[..] Desbetreffende regel betreffende geblesseerde speler..Bij 3x wissel uiteraard. Daar komt toch de rariteit van de overwinning vandaan. Corrigeer me gerust.. Nee joh. Ik ken de regels wel kerel. Ik bedoel meer dat ze met tien man komen te staan door te vroeg gewisseld te hebben. En dat het nu ineens met tien man en zonde Messi wel lukte. |
|
|
|