BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - NAC (zondag 12 mei 2013, 14:30): 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 00:43   quote  deeplink  
Das jiddisch..
Stylzz
 Stylzz - zondag 12 mei 2013 - 07:01   quote  deeplink  
Elke wedstrijd die ik de afgelopen jaren in de Kuip gekeken heb is gewonnen.
Dus reken maar op winst.
FR-Han
 FR-Han - zondag 12 mei 2013 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 07:01 schreef Stylzz het volgende:
Elke wedstrijd die ik de afgelopen jaren in de Kuip gekeken heb is gewonnen.
Dus reken maar op winst.
belchinees!
van geil
 van geil - zondag 12 mei 2013 - 10:22   quote  deeplink  
allemaal bloemen gekocht voor lulring??
craven
 craven - zondag 12 mei 2013 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 10:22 schreef van geil het volgende:
allemaal bloemen gekocht voor lulring??
nee bloemen houden van mensen..
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 mei 2013 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 10:22 schreef van geil het volgende:
allemaal bloemen gekocht voor lulring??
Ja met lint........foei piet
van geil
 van geil - zondag 12 mei 2013 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 10:50 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Ja met lint........foei piet
:)
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 mei 2013 - 15:34   quote  deeplink  
Wat een 'KUT' wedstrijd zeg ...
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 mei 2013 - 15:36   quote  deeplink  
Wat een dombo's staan er bij Feyenoord op het veld ... Ik hoop echt van harte dat Ronald Koeman en zijn technische staf gaat door selecteren !! Is dringend nodig ...
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 12 mei 2013 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 15:36 schreef lijdensweg het volgende:
Wat een dombo's staan er bij Feyenoord op het veld ... Ik hoop echt van harte dat Ronald Koeman en zijn technische staf gaat door selecteren !! Is dringend nodig ...
Maar gelukkig is Mulder goed bezig.
PieterBos
 PieterBos - zondag 12 mei 2013 - 15:48   quote  deeplink  
Graziano!!
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 12 mei 2013 - 16:24   quote  deeplink  
Soms is het maar goed dat een seizoen eindigt.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 mei 2013 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 15:45 schreef eko-sporter het volgende:

[..]

Maar gelukkig is Mulder goed bezig.
Ja joh? Maar weer een wedstrijd die niet meer van belang is!
Uit bij Heerenveen, PEC Zwolle, RKC en ADO , daar had is zich moeten onderscheiden. Toen was het van grootste belang ... Dat waren de wedstrijden waar HIJ de ploeg er doorheen had kunnen slepen !!!
sevillana
 sevillana - zondag 12 mei 2013 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 16:47 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja joh? Maar weer een wedstrijd die niet meer van belang is!
Uit bij Heerenveen, PEC Zwolle, RKC en ADO , daar had is zich moeten onderscheiden. Toen was het van grootste belang ... Dat waren de wedstrijden waar HIJ de ploeg er doorheen had kunnen slepen !!!
ach ja, 1 puntje uit één van die wedstrijden was nu dus voldoende geweest.
maar het blijft natuurlijk wel een feit dat Mulder niet alleen verliest, toch ... ?
sevillana
 sevillana - zondag 12 mei 2013 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 15:36 schreef lijdensweg het volgende:
Wat een dombo's staan er bij Feyenoord op het veld ... Ik hoop echt van harte dat Ronald Koeman en zijn technische staf gaat door selecteren !! Is dringend nodig ...
Wat een supporters heeft Feyenoord ..., ik hoop echt .....
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 18:52   quote  deeplink  
Pellè kopt Feyenoord naar derde plaats

20130512_nac_devrij_rh.jpg

Feyenoord heeft zich geplaatst voor de play-off ronde van de Europa League. In de laatste competitiewedstrijd van het seizoen volstond een 1-0 overwinning op NAC Breda om de derde plaats in de eredivisie veilig te stellen. Het enige doelpunt in de wedstrijd werd na een uur spelen gemaakt door Graziano Pellè, die daardoor het seizoen besluit met 27 goals. Door de winst op NAC is Feyenoord het hele seizoen 2012-2013 ongeslagen in De Kuip. Dat lukte Feyenoord voor het laatst in het seizoen 1996-1997. Mitchell Te Vrede maakte tegen NAC als invaller zijn debuut in Feyenoord één.

In de jacht op de derde plaats was er bij rust om twee redenen goed nieuws te melden. Niet alleen was Feyenoord in de eerste helft eenvoudig overeind gebleven tegen NAC Breda, dat tot aan de rust geen enkele kans wist te creëren, maar ook was directe concurrent Vitesse in eigen huis op achterstand gekomen tegen VVV-Venlo.

20130512_nac_pelle_rh.jpg

Waar Feyenoord minder tevreden over kon zijn, was het spelpeil van de eerste helft. De ploeg van Koeman had een veldoverwicht, maar kwam wat kansen betreft niet verder dan een paar speldenprikken. Alleen na een half uur spelen leek het even of er een doelpunt in de lucht hing, toen de bal uit een klutssituatie na een hoekschop achter keeper Ten Rouwelaar verdween, maar van de lijn gered werd door een verdediger.

Uit een soortgelijke situatie viel na een uur spelen het enige doelpunt van de wedstrijd. Wederom kwam de hoekschop van John Goossens, die de vrijstaande Pellè vond. Met een kopbal passeerde de spits de keeper, maar de bal werd nog weggekopt door Tim Gilissen. De grensrechter constateerde dat dit van achter de doellijn was gebeurd, waardoor na overleg met de scheidsrechter een doelpunt werd toegekend. Voor Pellè, wiens ouders uit Italië waren overgekomen om de laatste competitiewedstrijd van het seizoen van hun zoon te zien, was het zijn 27ste goal van de competitie.

20130512_nac_te_vrede_rh.jpg

Daarmee had Feyenoord de voorsprong waarmee de ploeg niet meer afhankelijk was van het resultaat van de wedstrijd in Arnhem. De goal was extra kostbaar, omdat Feyenoord kort na rust nog goed was weggekomen bij de grootste kans die NAC in de wedstrijd kreeg. Nadat Stefan de Vrij de bal verspeelde aan Anthony Lurling op het moment dat er weinig rugdekking was, kwam uiteindelijk Rick ten Voorde oog in oog met Erwin Mulder. De keeper kwam goed uit en werd de winnaar van het rechtstreekse duel.

Feyenoord kreeg in het laatste kwartier van de wedstrijd grote kansen om een hogere score neer te zetten. NAC mocht vooral keeper Ten Rouwelaar danken dat dit niet lukte. Zo stuitten Lex Immers, Ruben Schaken en invaller Wesley Verhoek allen van dichtbij op de doelman. Die had kort voor tijd geen kans toen Ruud Vormer een vrije trap over de muur heen krulde, maar de bal eindigde op de lat.

20130512_nac_applaus_rh.jpg

Hoewel er geen doelpunt meer viel in De Kuip, was er toch voor het laatste fluitsignaal nog één keer een daverend applaus te horen van Het Legioen. Dat was in de slotminuut, toen Pellè een publiekswissel kreeg van Ronald Koeman. De Italiaanse spits, die werd vervangen door de debuterende Te Vrede, werd daarmee bedankt voor zijn grote verdiensten in het seizoen dat Feyenoord op de derde plaats eindigt.

Feyenoord NAC Breda 1-0
Scoreverloop:
60 1-0 Pellè

Scheidsrechter: Janssen

Geel: Vilhena, Pellè (Feyenoord), De Roover (NAC Breda)

Opstellingen:
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Clasie, Immers, Vilhena (74 Vormer); Schaken, Pellè (90 Te Vrede) en Goossens (64 Verhoek).
NAC Breda: Ten Rouwelaar; De Roover (65 Gommeren), Botteghin, Luijckx, Van der Weg; Buijs (75 Seuntjens), Gilissen, Gudelj; Ten Voorde, Lurling en Hooi.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
van geil
 van geil - zondag 12 mei 2013 - 19:08   quote  deeplink  
ruim 6 ton erbij door de goal van Pelle
door het verlies van AZ zijn we nipt hoger op de tvgelden ranking.
n zeer leuke meevaller wederom na Mokotjo
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:10   quote  deeplink  
Extra premie voor Feyenoord

image-3812796.jpg

De eindstand van de eredivisie levert Feyenoord ruim 6 ton aan extra inkomsten uit de tv-pot van Eredivisie Live op. Op basis van de verdeelsleutel, die onder meer is opgebouwd uit de resultaten van de afgelopen 10 jaar, moest de Rotterdamse ploeg minimaal zes plaatsen boven rivaal AZ eindigen om voor de extra premie in aanmerking te komen. Mede dankzij de thuiszege zondag tegen NAC Breda (1-0) en de nederlaag van de Alkmaarse club bij Willem II (2-0) bedroeg het verschil op de ranglijst uiteindelijk zeven plaatsen (derde en tiende).

Ik wist het niet en als ik het had geweten, had ik het vooraf niet tegen de ploeg gezegd, liet trainer Ronald Koeman van Feyenoord zondag in De Kuip weten. Ik vind dat je de spelers altijd moet prikkelen op sportieve gronden en niet op basis van financiële argumenten. Maar het is natuurlijk een mooie bijkomstigheid. Voor een club als Feyenoord is 6 ton toch wel veel geld.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:47   quote  deeplink  
Spelers 'vechten' met elkaar



Wat was er nou aan de hand..???
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:49   quote  deeplink  
De opkomst

RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:51   quote  deeplink  
Vak W versus business units

RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 20:35   quote  deeplink  
Lurling: 'Ze stonden niet met bloemen te wachten'

600x400-01020918.jpg

NAC Breda-speler Anthony Lurling werd tijdens de wedstrijd tegen Feyenoord in de Kuip negentig minuten uitgejouwd door het thuispubliek. 'Dat doet mij niets meer. Vandaag was het nog een beetje extra na dat liedje "helemaal niets in Rotterdam" van vorige week, maar goed, het is al tien jaar zo. Verrassend is het niet.'

'Ik wist van tevoren dat ze niet met bossen bloemen stonden te wachten,' lacht de voormalig speler van Feyenoord. 'Het doet het me niet heel veel meer. Vroeger wel, vooral toen ik hier speelde en net weg was. Ik heb mij er nu wel bij neergelegd. Veranderen kan ik het toch niet. Ik maak me er niet druk om,' aldus de aanvaller, die ook komend seizoen bij NAC Breda blijft.

Toch had Lurling ook nog een goed woord over voor zijn oude club. 'Feyenoord heeft een hele jonge groep. Er zit veel potentie in dit elftal. Voor hun is het jammer dat ze derde zijn geworden, maar voorafgaande aan het seizoen hadden ze hier voor getekend met zoveel jonge jongens. De toekomst ziet er wel goed uit.'
Bron:Rijnmond
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 12 mei 2013 - 21:18   quote  deeplink  
Ik vond het wel een leuke opmerking van Lurling:

Mijn moeder heeft het rustig gehad want ze zitten allemaal hier !! Haha
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 22:21   quote  deeplink  
d:-)
van geil
 van geil - zondag 12 mei 2013 - 22:22   quote  deeplink  
:)
MMM
 MMM - zondag 12 mei 2013 - 22:53   quote  deeplink  
Was niet best, gelukkig gewonnen en uiteindelijk derde geworden. Had meer ingezeten dit jaar.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 22:54   quote  deeplink  
Had ja..inderdaad, had je vorige week bijvoorbeeld maar gelijk gespeeld..
van geil
 van geil - maandag 13 mei 2013 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 22:53 schreef MMM het volgende:
Was niet best, gelukkig gewonnen en uiteindelijk derde geworden. Had meer ingezeten dit jaar.
yep.
JanM
 JanM - maandag 13 mei 2013 - 14:04   quote  deeplink  
En ALS we in Zwolle, Waalwijk en Den Haag gewonnen hadden ... helaas is de werkelijkheid anders en moet het dus komend seizoen maar gaan gebeuren!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 mei 2013 - 15:37   quote  deeplink  
Lurling: Bal was over de lijn

20020711_basis_lurling_scaled_7.jpg

Voor vrijwel niemand was het goed te beoordelen, maar Anthony Lurling liet er geen twijfel over bestaan. "Ik zag het meteen, die bal was echt wel over de lijn", aldus de NAC-aanvaller na afloop van Feyenoord-NAC (1-0).

Lurling: "Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet. Over de lijn is over de lijn. Klaar. Feyenoord drie punten, en wij met lege handen. Maar ach, dat zijn we bij NAC wel gewend. We hebben hier in competitieverband nog nooit gewonnen."
Lurling bleek verder ook opmerkelijk positief over zijn oude werkgever. "Dit weten niet veel mensen, maar van kinds af aan ben ik supporter van de club. Ik ging vroeger ook regelmatig naar De Kuip. Van mij had Feyenoord kampioen mogen worden."

De 36-jarige Brabander kijkt ook nog altijd met trots en plezier terug op zijn eigen periode in Rotterdamse dienst. "Ondanks mijn Kuipvrees waren de twee jaar bij Feyenoord de mooiste in mijn voetballeven. En dat zal altijd zo blijven."
Over zijn eigen spel in De Kuip vanmiddag was de grillige veteraan wel zeer kritisch. "Ik moet eerlijk zijn en ook in de spiegel kijken. Op een enkele opleving na was ik over de hele wedstrijd gezien helemaal niets in Rotterdam", aldus Lurling.
Bron:Feyenoordnet
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 13 mei 2013 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 15:37 schreef RenatoBos het volgende:
Lurling: Bal was over de lijn

[ afbeelding ]

Voor vrijwel niemand was het goed te beoordelen, maar Anthony Lurling liet er geen twijfel over bestaan. "Ik zag het meteen, die bal was echt wel over de lijn", aldus de NAC-aanvaller na afloop van Feyenoord-NAC (1-0).

Lurling: "Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet. Over de lijn is over de lijn. Klaar. Feyenoord drie punten, en wij met lege handen. Maar ach, dat zijn we bij NAC wel gewend. We hebben hier in competitieverband nog nooit gewonnen."
Lurling bleek verder ook opmerkelijk positief over zijn oude werkgever. "Dit weten niet veel mensen, maar van kinds af aan ben ik supporter van de club. Ik ging vroeger ook regelmatig naar De Kuip. Van mij had Feyenoord kampioen mogen worden."

De 36-jarige Brabander kijkt ook nog altijd met trots en plezier terug op zijn eigen periode in Rotterdamse dienst. "Ondanks mijn Kuipvrees waren de twee jaar bij Feyenoord de mooiste in mijn voetballeven. En dat zal altijd zo blijven."
Over zijn eigen spel in De Kuip vanmiddag was de grillige veteraan wel zeer kritisch. "Ik moet eerlijk zijn en ook in de spiegel kijken. Op een enkele opleving na was ik over de hele wedstrijd gezien helemaal niets in Rotterdam", aldus Lurling.
Bron:Feyenoordnet
Waarom ageerde je dan bij de grensrechter, uilebal?
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 mei 2013 - 15:53   quote  deeplink  
Dat hoort zo.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 13 mei 2013 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 15:53 schreef Stylzz het volgende:
Dat hoort zo.
O ja, da's waar.
En mooie woordjes over Feyenoord hoort ook.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - NAC (zondag 12 mei 2013, 14:30): 1 - 0









0.0056581