|
|
FR-Henk
|
|
|
Trots op de hardwerkende landgenoten in deze en eerdere generaties. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nederland heeft weinig trots op te zijn. Trots omdat we jaren struikrovers op zee waren en andere landen hebben uitgebuit?
Nederland heeft gewoon geluk dat ze zo welvarend kunnen zijn door de gunstige ligging Daardoor hebben we ook kunnen investeren en innoveren.
De Nederlander zelf is maar een arrogante kwast. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Captain sparrow is mijn held. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 15:37 schreef piet de paler het volgende:Een land wat zijn cultuur en geschiedenis verkwanseld , zijn symbolen weg doet Zijn vlag vervloekt.......houd op te bestaan en gaat op in vreemde cultuur Citaat Erasmus Dit citaat komt me ergens bekend voor (al is het in jouw eigen woorden), maar het klinkt niet als iets dat Erasmus gezegd heeft, weet je dat zeker?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 september 2022 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik zoek het effe na Je hebt gelijk is niet van hem
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 september 2022 door piet de paler -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Op de prestaties die dit kleine welvarende land toe in staat is hetzij in sport als techniek misschien Maar lees het nog eens wat ik zeg.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 september 2022 door piet de paler -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Waarom? Ze hebben er alle faciliteiten voor. Mag hopen dat ze wat presteren ja |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Nee dat in geen geval, eerder Fortuyn |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 17:18 schreef Gerard_FR het volgende:[..] Wilders? [/
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 17:09 schreef piet de paler het volgende:[..] Op de prestaties die dit kleine welvarende land toe in staat is hetzij in sport als techniek misschien Maar lees het nog eens wat ik zeg. In staat is zeg je nu, je had het net over trots zijn op dingen van eeuwen geleden. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote: Want wat ??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 september 2022 door Gerard_FR -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: quote: Nee dat in geen geval, eerder Fortuyn
Misschien een citaat vanuit het Engels. Maar goed, kan het zo gauw ook niet terugvinden, maar ik weet dat het citaat bestaat. Niet direct de woorden die jij gebruikte, maar toch. De boodschap was in mijn herinnering hetzelfde. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 17:09 schreef piet de paler het volgende:[..] Op de prestaties die dit kleine welvarende land toe in staat is hetzij in sport als techniek misschien Maar lees het nog eens wat ik zeg. Ik heb het twee keer nagelezen Piet, maar ik kan daar niet trots op zijn, Tis misschien mooi maar waarom zou ik trots op het Nederlands elftal moeten zijn als ze winnen bijvoorbeeld? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Nee nu trek je het de verkeerde kant op Ik als iemand die zijn nationalteit verloor, kijk met meer trotsheid op het landje waar ik vandaan kom. en dat mis ik bij de Nederlander, en zie dit wel bij Fransen en Engelsen en nu bij Ukrainers die knokken voor hun land dit terwijl ze het slechter hebben dan wij. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 17:44 schreef piet de paler het volgende:Nee nu trek je het de verkeerde kant op Ik als iemand die zijn nationalteit verloor, kijk met meer trotsheid op het landje waar ik vandaan kom. en dat mis ik bij de Nederlander, en zie dit wel bij Fransen en Engelsen en nu bij Ukrainers die knokken voor hun land dit terwijl ze het slechter hebben dan wij. Okay, ik vind het ook mooi wat die Oekraïners doen, ik zou hetzelfde doen als een onderdrukker ons land aanvalt overigens. Menig Nederlander denk ik trouwens.. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 17:44 schreef piet de paler het volgende:Nee nu trek je het de verkeerde kant op Ik als iemand die zijn nationalteit verloor, kijk met meer trotsheid op het landje waar ik vandaan kom. en dat mis ik bij de Nederlander, en zie dit wel bij Fransen en Engelsen en nu bij Ukrainers die knokken voor hun land dit terwijl ze het slechter hebben dan wij. De Engelsen zijn trots op iets wat ze al lang niet meer zijn en wat ze waren is moeilijk om trots op te zijn. Hetzelfde geldt in mindere mate voor de Fransen. En dat maakt het eigenlijk wel sneu. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 16:51 schreef RenatoBos het volgende:[..] Op dit land??? Waar zou ik trots op moeten zijn? Ik ben trots op m’n zoon want die doet het prima, goede baan gevonden.. Ik ben trots op m’n vrouw want die heeft weer een heerlijke vakantie uit gekozen Ik ben trots op mezelf want……. Jij kan als enige van ons vliegen? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dat je ouders en diens ouders enz. hard hebben gewerkt van Nederland te maken wat het is. Of had je liever met een speer op de Veluwe achter de bizons aan zitten jagen.
Ik weet dat sommige vinden dat het Geil is natuurlijk om naakt in een schapenvel op de heide te huppelen. Maar ik neig toch best er trots op te zijn wat mijn voorvaderen zoal hebben opgebouwd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 september 2022 door VVout -- |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Is dat geschrift in den oud Hollandsche VV ? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: :) wordt gestoord van die telefoon. Heb Frans Engels Duis en Nederlands in de spellingcontrole staan. Wat er van gemaakt wordt !"§$%&/()=?@@@@ dan soms. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 18:17 schreef VVout het volgende:Dat je ouders en diens ouders enz. hard hebben gewerkt van Nederland te maken wat het is. Of had je liever met een speer op de Veluwe achter de bizons aan zitten jagen. Ik weet dat sommige vinden dat het Geil is natuurlijk om naakt in een schapenvel op de heide te huppelen. Maar ik neig toch best er trots op te zijn wat mijn voorvaderen zoal hebben opgebouwd. Waarom kan je dan niet trots zijn op wat andermans voorvaderen hebben opgebouwd? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Schijnt van niet, want mijn stamboom loopt tot in de VOC en die hebben schijnbaar alles fout gedaan maar wel met trots Nederland vertegenwoordigd. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 18:11 schreef CobusIII het volgende:[..] De Engelsen zijn trots op iets wat ze al lang niet meer zijn en wat ze waren is moeilijk om trots op te zijn. Hetzelfde geldt in mindere mate voor de Fransen. En dat maakt het eigenlijk wel sneu. Die zijn door die Hollanders naar de kelder gejaagd, ik zou me kapot schamen idd. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 september 2022 - 18:40 schreef VVout het volgende:[..] Schijnt van niet, want mijn stamboom loopt tot in de VOC en die hebben schijnbaar alles fout gedaan maar wel met trots Nederland vertegenwoordigd. Ik bedoel meer de voorvaderen over de hele wereld. Als je de geschiedenis van de mensheid overziet dan zijn er baanbrekende ontwikkelingen geweest over de hele wereld. Zonder deze ontwikkelingen hadden we in Nederland ook niet geweest waar we nu staan. Dus wat is het punt om op alleen je voorvaderen trots te zijn of op alleen je eigen land. Ik zie daar de logica niet van in.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 september 2022 door CobusIII -- |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Zonder mijn voorvaderen in dit land had ik hier nu natte voeten gehad. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Sterker nog dan was je er niet eens geweest |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Haha, dat is dan een reden voor jullie om trots op te zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rij je als vrachtwagenchauffeur 7 mensen dood op een barbecue, vinden ze coke in z’n bloed, en mag je gewoon vrij rondlopen.. Wat een raar land toch |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
De spediteur had ook al niet z'n beste naam, liet zijn chauffeurs voor een honger loontje veel uren maken en dreigde al snel met ontslag als je te veel woorden maakte.
Dat mag dus hier zo van de dijk rijden met gevolgen van dien. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Der Spediteur d:-))) Von wo kommen Sie..??? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Sorry, maar die woorden flappen er uit als je hier al wat langer zit :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Lager kunnen we niet zakken. Jan kloothommel |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ach, ieder een mening, deze meneer stoort zich aan D66 en haar vermeende dubbele moraal. Dat zal. Volgende keer legt ie natuuuuuurlijk Baudet bv. langs een meetlat. Of niet. De wereld draait evengoed door. |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
Kaag, maar eigenlijk elke dag weer. Klaver, maar eigenlijk elke dag weer. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 25 september 2022 - 13:17 schreef FR-Henk het volgende:Ach, ieder een mening, deze meneer stoort zich aan D66 en haar vermeende dubbele moraal. Dat zal. Volgende keer legt ie natuuuuuurlijk Baudet bv. langs een meetlat. Of niet. De wereld draait evengoed door. Die hommel is echt niet goed |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Geen speld tussen te krijgen |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Maar....Doet het er toe? Als ie sec een hekel aan D66 heeft...Laat gaan. En als ie dit nodig heeft om het Kabinet aan de fictieve galg te brengen...Dan komt het meelijwekkend over. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Kan het woord kabinet niet meer horen of zien. Hup Feyenoord ! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 25 september 2022 - 16:18 schreef FR-Henk het volgende:[..] Maar....Doet het er toe? Als ie sec een hekel aan D66 heeft...Laat gaan. En als ie dit nodig heeft om het Kabinet aan de fictieve galg te brengen...Dan komt het meelijwekkend over. Was dat maar zo. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Riesling kabinet!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 september 2022 door VVout -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zo is het maat..!!!!! |
|
|
|