|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 14 september 2016 - 21:26 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Werd dat niet reeds in de jaren 90 al benoemd? En meer genuanceerd dan nu. Het zwart-wit denken van de LPF en de PVV heeft alleen de tegenstellingen vergroot, de problematiek was niet nieuw. Je vergist je. Bolkenstein en Verdonk gingen veel verder, alleen politiek ingepakt. Wilders en Pim zeggen het in burgertaal. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 14 september 2016 - 21:23 schreef van geil het volgende:[..] Het benoemen van probleemgroepen , zonder gelijk als racist uitgemaakt te worden. NL en Duitsland zijn door de 2de wereldoorlog duidelijk doorgeslagen op dat vlak. Als je het niet concreet bespreekt en aanpakt dan schep je zelf een voedingsbodem voor extreem denken. Gewoon benoemen , aanpakken en oplossen. Joh, beetje 2013 he...Weldenkende mensen zijn er in meerderheid. Die kunnen echt wel racisten onderscheiden van mensen die de multi-culti samenleving te ver vinden doorschieten. Beestje bij naam noemen inderdaad. Maar wel met open vizier. En dat betekent ook een rol voor die groepen waar het over gaat. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 14 september 2016 - 21:30 schreef FR-Henk het volgende:[..] Joh, beetje 2013 he...Weldenkende mensen zijn er in meerderheid. Die kunnen echt wel racisten onderscheiden van mensen die de multi-culti samenleving te ver vinden doorschieten. Beestje bij naam noemen inderdaad. Maar wel met open vizier. En dat betekent ook een rol voor die groepen waar het over gaat. Nee, oneens. Ze moeten gewoon luisteren en zich aanpassen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is een beetje hetzelfde als praten met hooligans. Onzinnig. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 14 september 2016 - 21:29 schreef van geil het volgende:[..] Je vergist je. Bolkenstein en Verdonk gingen veel verder, alleen politiek ingepakt. Wilders en Pim zeggen het in burgertaal. Dat geef ik ook aan. Die mensen hebben de problematiek meer benadrukt, de tegenstellingen vergroot, etc. Maar de problematiek an sich was niet nieuw, geen taboe. Dat er problemen mbt tot de Marokaanse gemeenschap (of althans onderdelen ervan) werd niet ontkend.
Dit bijvoorbeeld, na de rellen in Veld, April 1998. http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/11/04/Vp/03.html |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: En anders het land uit, dat was het toch? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kijk , daar gaan we weer. Linkse onmacht of D'66 Racist.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 september 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Nu gedraag je je als een Turkse jongen in Zaandam. Nee. Geef nou eens een antwoord, want wat ik vraag is toch wat de pvv in haar programma heeft staan? Mijn vraag: wat versta jij dan onder luisteren en aanpassen. En hoever ga je daarin? En wat is de konsekwentie van NIET luisteren en aanpassen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 september 2016 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Laat zitten Henk dat was de discussie helemaal niet. Ik heb helemaal geen zin in dit geneuzel. Beetje Pechtold. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Yep, dacht ik al. Onmacht.
Laat maar weer. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: En ik vind dit onmacht, dus we worden het niet eens.( n beetje n Melkert Pechtold oneliner) Welterusten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 september 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Welterusten kerel. Ik zou wel eens willen weten waar de norm van niet luisteren en aanpassen ligt en welke sanctie eraan gekoppeld zit. Meer inhoud gewenst in dit geval. Maar goed. Nu blijft het bij Wilders-populisme. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Maar de donorwet is wel mooi door de Tweede Kamer! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Mee eens hoor, is hetzelfde als met de 'pleur op' opmerking. Hoe wil je dat dan gaan doen? Aanpassen of opzouten. Ja, hoe dan? Wil je mensen dan het Nederlanderschap ontnemen? En dan de blanke tokkies in de volkswijken? Is dat dan wel aangepast omdat ze wit zijn? Of moeten die ook op pleuren wanneer ze zich niet aanpassen? En zo ja waar dan heen?
Ik hoor weer tuigdorpen aankomen? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 06:39 schreef Stylzz het volgende:[..] Mee eens hoor, is hetzelfde als met de 'pleur op' opmerking. Hoe wil je dat dan gaan doen? Aanpassen of opzouten. Ja, hoe dan? Wil je mensen dan het Nederlanderschap ontnemen? En dan de blanke tokkies in de volkswijken? Is dat dan wel aangepast omdat ze wit zijn? Of moeten die ook op pleuren wanneer ze zich niet aanpassen? En zo ja waar dan heen? Ik hoor weer tuigdorpen aankomen? Samen scholende jeugd in st. Annaland die ouwe omaatjes bekogelen met mosselen of wa? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 06:39 schreef Stylzz het volgende:[..] Mee eens hoor, is hetzelfde als met de 'pleur op' opmerking. Hoe wil je dat dan gaan doen? Aanpassen of opzouten. Ja, hoe dan? Wil je mensen dan het Nederlanderschap ontnemen? En dan de blanke tokkies in de volkswijken? Is dat dan wel aangepast omdat ze wit zijn? Of moeten die ook op pleuren wanneer ze zich niet aanpassen? En zo ja waar dan heen? Ik hoor weer tuigdorpen aankomen? Haha, die tuigdorpen vormen zich al, Stylzz. Via fb 1600 Nederlanders die willen komen naar een aangemaakt evenement in Zaandam 'om die ratten daar effe mores te leren'. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik zie hier conclusies over partijen die dus helemaal niet weten wat het doel is van die partijen. Is het doel minder minder ? NEE. Het doel is heilige linkse huisjes om te trappen die al deccennia lang willen praten en thee drinken met mensen over hoe wij het hun naar de zin kunnen maken. Hierdoor zijn de escalaties ontstaan. Onze wetgeving en normen en waarden zijn bekend , door echter een beetje vervaagd door tolerantie, we moeten begrip tonem. Nou aan m'n ballen.Ze hadden van begin af aan korte metten moeten maken, nu is een inhaalslag nodig. Zachte heelmeesters maken diepe stinkende wonden. Of het nou tokkies hooligans of allochtonen zijn, je hebt je te gedragen. 20 jaar geleden werd je in elkaar geknuppeld als je op n politieauto ging staan. Nu wordt het ter vermaak gefilmd en met n vermaning afgedaan. Maar ik ga nu weer over tot de flapdrol van de week.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Jij trekt conclusies die er niet staan. Maar als jij zegt dat het doel van die partijen aanschoppen tegen heilige huisjes is. Dan geef je eigenlijk meteen aan dat ze geen oplossing hebben, maar eigenlijk alleen maar holle vaten zijn.
Daar ben ik t overigens ook mee eens. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ze reiken wel stukje bij beetje de tools aan, en geven de onvrede van veel burgers aan. Andere partijen zijn daardoor op dat vlak al veel rechtser geworden. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Ikku keen keld en jai mai beskoeldig van zuegen? Jai aanpas en luisteren, anders jai in 020-ARena gegijzelt. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 09:22 schreef van geil het volgende:Ik zie hier conclusies over partijen die dus helemaal niet weten wat het doel is van die partijen. Is het doel minder minder ? NEE. Het doel is heilige linkse huisjes om te trappen die al deccennia lang willen praten en thee drinken met mensen over hoe wij het hun naar de zin kunnen maken. Hierdoor zijn de escalaties ontstaan. Onze wetgeving en normen en waarden zijn bekend , door echter een beetje vervaagd door tolerantie, we moeten begrip tonem. Nou aan m'n ballen.Ze hadden van begin af aan korte metten moeten maken, nu is een inhaalslag nodig. Zachte heelmeesters maken diepe stinkende wonden. Of het nou tokkies hooligans of allochtonen zijn, je hebt je te gedragen. 20 jaar geleden werd je in elkaar geknuppeld als je op n politieauto ging staan. Nu wordt het ter vermaak gefilmd en met n vermaning afgedaan. Maar ik ga nu weer over tot de flapdrol van de week. Wie is het nou oneens met aanpakken als er misdragingen zijn? En wie begint er nou steeds over links-rechts? Jij stopt mij bij links, meermalen. Je zet me in een hoek en gaat geen discussie aan. Volgens die denkwijze zou ik jou een roeptoeterende tokkie moeten vinden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 09:31 schreef van geil het volgende:Ze reiken wel stukje bij beetje de tools aan, en geven de onvrede van veel burgers aan. Andere partijen zijn daardoor op dat vlak al veel rechtser geworden. Vaak waren ze dat al hè.
T probleem zit overigens meestal niet in de programma's van de partijen, maar juist wat er moet gebeuren wanneer er geregeerd moet worden. Dan moet men de principes verkwanselen. Het systeem werkte in de tijden van voor de verzuiling en tijdens de verzuiling, maar in de huidige tijd zijn er gewoon te veel one-, two-, three-issue partijen en zijn de stemmers veel te verdeeld. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Volgens mij lees je het verkeerd , ik zie nergens Henk staan. Overigens ben jij degene die mij al paar keer in n kant probeer te duwen. Al meerdere keren aangeven dat ik alles terug naar Turkije zou willen ? Snap niet hoe je er bij komt.Voel me zelfs zwaar beledigd. Omdat ik n keer Wilders stemde uit onvrede? Zo ja dan moet er dus wel Henk bij staan. Ik vind/vond de PVV prima als protest partij, al was de LPF beter. Veel punten van de LPF zijn nu gewoon overgenomen door diverse partijen . @Henk
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 09:47 schreef Stylzz het volgende:[..] Vaak waren ze dat al hè. T probleem zit overigens meestal niet in de programma's van de partijen, maar juist wat er moet gebeuren wanneer er geregeerd moet worden. Ik pak even dit stukje als voorbeeld. Bolkestein Verdonk Pim en Wilders, geven/gaven alle 4 aan dat veranderingen bijna niet mogelijk zijn ook al geeft de gekozen politiek dit aan .Omdat de bepalende instanties linkse elite huisjes zijn(diepgeworteld) die ondanks dat het hun gevraagd wordt niet veranderen in hun handelen. Denk daarbij aan ambtenaren , UWV ,overheidsinstanties, daarnaast ook sfeerbepalende media , publieke omroep etc etc.
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 09:53 schreef van geil het volgende:Volgens mij lees je het verkeerd , ik zie nergens Henk staan. Overigens ben jij degene die mij al paar keer in n kant probeer te duwen. Al meerdere keren aangeven dat ik alles terug naar Turkije zou willen ? Snap niet hoe je er bij komt. Omdat ik n keer Wilders stemde uit onvrede? Zo ja dan moet er dus wel Henk bij staan. Ik vind/vond de PVV prima als protest partij, al was de LPF beter. Veel punten van de LPF zijn nu gewoon overgenomen door diverse partijen . @Henk Helder, dan is er een misverstand weggenomen. Kijk Geile, je hebt meermalen aangegeven achter diverse punten pvv te staan. De partij vindt bv. dat onwelwillenden teruggestuurd kunnen worden. Vandaar mijn vraag of jij dat ook vindt en zo ja/nee, hoe anders. Laat trouwens duidelijk zijn dat ik dat pampergedrag volkomen afkeur. Zaanstad bv. had die jongeren al twee jaar terug zwaarder moeten volgen en aanpakken, en stuur nooit watjes van agenten naar zo'n groep. a-b-c-tje. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 10:01 schreef van geil het volgende:[..] Ik pak even dit stukje als voorbeeld. Bolkestein Verdonk Pim en Wilders, geven/gaven alle 4 aan dat veranderingen bijna niet mogelijk zijn ook al geeft de gekozen politiek dit aan .Omdat de bepalende instanties linkse elite huisjes zijn(diepgeworteld) die ondanks dat het hun gevraagd wordt niet veranderen in hun handelen. Denk daarbij aan ambtenaren , UWV ,overheidsinstanties, daarnaast ook sfeerbepalende media , publieke omroep etc etc. Die linkse elite herken ik, maar is het niet uitsluitend. Ik trek het eerder naar bredere, conservatief systeemdenken met (overmaat aan) regels als middel om geen nek uit te hoeven steken en verzekerd te blijven van geld en pluche. Gevolg: aanname veel incompetent gemeentelijk voetvolk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 06:39 schreef Stylzz het volgende:[..] Mee eens hoor, is hetzelfde als met de 'pleur op' opmerking. Hoe wil je dat dan gaan doen? Aanpassen of opzouten. Ja, hoe dan? Wil je mensen dan het Nederlanderschap ontnemen? En dan de blanke tokkies in de volkswijken? Is dat dan wel aangepast omdat ze wit zijn? Of moeten die ook op pleuren wanneer ze zich niet aanpassen? En zo ja waar dan heen? Ik hoor weer tuigdorpen aankomen? Eens hoor ...Gewoon aanpassen een ze hoeven het land niet uit. .. Wel vind ik dat stokslagen terug moet komen... 1 keer kk kaaskop je moet dood is 50 stokslagen ergens op een openbare plek. Word het een beetje zat die economische vluchtelingen die hier de dienst willen uitmaken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 10:05 schreef FR-Henk het volgende:[..] Helder, dan is er een misverstand weggenomen. Kijk Geile, je hebt meermalen aangegeven achter diverse punten pvv te staan. De partij vindt bv. dat onwelwillenden teruggestuurd kunnen worden. Vandaar mijn vraag of jij dat ook vindt en zo ja/nee, hoe anders. Laat trouwens duidelijk zijn dat ik dat pampergedrag volkomen afkeur. Zaanstad bv. had die jongeren al twee jaar terug zwaarder moeten volgen en aanpakken, en stuur nooit watjes van agenten naar zo'n groep. a-b-c-tje. Voor dat laatste is er wel n beter alternatief. Bekend is dat veel agenten persoonlijk bedreigd worden met dit soort escalaties. Ik bedoel in de prive/gezinssferen. Eerst moeten maar eens de instanties die de politie zo beperkt hebben weer opgedoekt worden. Verder zou ik bij dit soort problemen adviseren agenten uit andere rayons te sturen die vrijer en onbevangen zijn.
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 10:01 schreef van geil het volgende:[..] Ik pak even dit stukje als voorbeeld. Bolkestein Verdonk Pim en Wilders, geven/gaven alle 4 aan dat veranderingen bijna niet mogelijk zijn ook al geeft de gekozen politiek dit aan .Omdat de bepalende instanties linkse elite huisjes zijn(diepgeworteld) die ondanks dat het hun gevraagd wordt niet veranderen in hun handelen. Denk daarbij aan ambtenaren , UWV ,overheidsinstanties, daarnaast ook sfeerbepalende media , publieke omroep etc etc. Toe maar.... dat er een grondwetswijziging moet komen om mensen de Nederlandse nationaliteit te mogen ontnemen speelt helemaal geen rol want het UWV, ambtenaren en de media willen niet? Beetje kort door de bocht... Tweederde meerderheid in beide kamers zijn er voor nodig. Zegt genoeg dat er nooit een concreet voorstel voor wijziging is gekomen m.b.t. dit onderwerp. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
? Ik zou zeggen lees eens terug. De Nationaliteit ontnemen ????
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 10:18 schreef van geil het volgende:[..] Voor dat laatste is er wel n beter alternatief. Bekend is dat veel agenten persoonlijk bedreigd worden met dit soort escalaties. Ik bedoel in de prive/gezinssferen. Eerst moeten maar een de instanties die de politie zo beperkt hebben weer opgedoekt worden. Verder zou ik bij dit soort problemen adviseren agenten uit andere rayons te sturen die vrijer en onbevangen zijn. Agentjes pesten moet KEIHARD worden aangepakt: Misschien een idee om dat bureauwerk waar ze nu meer dan de helft van hun tijd aan kwijt zijn te minimaliseren. Hebben ze eindelijk tijd om die boefjes te grazen te nemen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Waar precies? Snap niet waar je op doelt.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Ah zo... hier is duidelijk sprake van zeer vrije interpretatie! ;-) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Daar ging het toch helemaal niet over, over de nationaliteit ontnemen ? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Maar die linkse heilige huisjes zijn de afgelopen jaren behoorlijk gestript. Zeker sinds Rutte er zit. Ook daar heeft de doorgeslagen managementcultuur haar intrede gedaan: Niemand neemt verantwoordelijkheid en niemand is daarvoor verantwoordelijk zolang de cijfers kloppen. De rol van de media is steeds dubieuzer: Er is sprake van censuur en de bevolking wordt dom en onwetend gehouden met leeg en licht vermaak. Niet bepaald een typisch voordeel voor de Linkse Kerk.... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 15 september 2016 - 10:18 schreef van geil het volgende:[..] Voor dat laatste is er wel n beter alternatief. Bekend is dat veel agenten persoonlijk bedreigd worden met dit soort escalaties. Ik bedoel in de prive/gezinssferen. Eerst moeten maar eens de instanties die de politie zo beperkt hebben weer opgedoekt worden. Verder zou ik bij dit soort problemen adviseren agenten uit andere rayons te sturen die vrijer en onbevangen zijn. Bijvoorbeeld. En scherper kijken naar agenten die direct grenzen stellen, het leiderschap binnen zo'n groep neutraliseren. Politie heeft zo'n 6 reorganisaties achter de rug afgelopen 15 jaar. Steeds meer lagen, minder personeel, meer registratie en minder handhavend blauw. Uiteindelijk worden de betere agenten naar hogere echelons opgeleid. Gevolg: incompetentie op straat vergroot. Wijkagenten die dicht tegen hun pensioen zitten bijvoorbeeld.
En gemeentefunctionarissen...Wijkmanagers bv. Tegen bewoners voorkomend zijn, maar marionet van besluitvorming achter een buro. Feitelijk een functionaris zonder zeggenschap, en laffe handelingsbekwaamheid.
Heb het allemaal van nabij gezien... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Samenleving is ook gewoon te zwak en een vriendjescultuur geworden. Participatie medailles, praten in plaats van straffen, vriendjes met de kinderen worden in laats van correctief optreden.
Zo'n gast die op zo'n auto staat te dansen, schande roepen ze, maar als die agent hem eraf geknuppeld had, was Nederland te klein geweest. De maatschappij verhardt, maar niet waar het zou moeten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2016 door Stylzz -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Zo'n burgemeester van Zaanstad....De media komt en er wordt actie ondernomen. Had dit niet gebeurd had zij het nog steeds laten lopen, net als die jaren ervoor. Want....Per 1 oktober stopt zij met deze functie. De rotzooi is dan voor de opvolger.
En al veel langer voor omwonenden. Niet gek dat de verharding eerst in de straat, buurt, wijk begint.... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk dat we wat dat betreft voor een kentering staan, ik voed mijn kinderen bijvoorbeeld veel strenger op, dan de tieners die ik bij ons zie rondlopen. Die spreken tegen hun ouders alsof t hun vrienden zijn, geven een grote smoel en zijn te lui om voor de duvel te dansen.
Dat zal mij niet gebeuren (denk ik) |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Je zou gewoon vergeten dat er vanavond gevoetbald wordt :) |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Volgens een advocaat is het niet strafbaar om op een auto te dansen zolang je hem niet beschadigd, hooguit ongewenst gedrag. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Om het bij voetbal te houden, de uefa heeft de mond vol over discriminatie, respect en racisme. Maar dat de poen verdeeld wordt in de grote landen en er steeds meer uitgesloten worden van directe deelname aan grote toernooien is blijkbaar heel normaal? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|