|
|
Stylzz
|
|
|
Maar wat Baudet zegt is in hele mooie woorden wel heel eng. Maar goed. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Ach, tis mooi te zien dat er mensen blij zijn. Slaapverwekkend en niet ter zake doende, maar fijn voor hen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 - 09:22 schreef van geil het volgende:En wat die Prem allemaal roept, bizar dat dat kan en mag. Andersom zouden de rapen gaar zijn. Calimero.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Eng tja, maar in de landen om ons heen denkt men over immigratie hetzelfde Frankrijk, Engeland ( een van de hoofd redenen voor Berxit) Duitsland Italie ( dit land zie ik politiek niet voor vol aan ) Griekenland.
Dus er is een kern van waarheid, en als men dat af blijft doen als domme mensen, krijg je hele enge situaties. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Je zet Italië weg voor dom? Raar gezwets. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 - 10:35 schreef piet de paler het volgende:[..] Eng tja, maar in de landen om ons heen denkt men over immigratie hetzelfde Frankrijk, Engeland ( een van de hoofd redenen voor Berxit) Duitsland Italie ( dit land zie ik politiek niet voor vol aan ) Griekenland. Dus er is een kern van waarheid, en als men dat af blijft doen als domme mensen, krijg je hele enge situaties. Eens. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Dat heb ik persoonlijk meer met Denk , Groen Links en D'66, dat is eng. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Tja zo'n Baudet scoort door te zeggen wat er allemaal fout gaat. Maar als dat soort mensen moet gaan besturen blijkt de oplossing niet zo eenvoudig te zijn. Wilders 2.0 zeg maar |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En die door het bestuur aangestelde huppel kutjes van commissarissen erbij. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Uhhhhhhhhhhhh de mensen niet maar hoe het daar in de politiek gaat is niet bepaald een voorbeeld |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De politiek in Italië is al vanaf de 2de wereldoorlog een chaos. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ik vind bijvoorbeeld een boreaal streven een eng idee. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dan sla je de plank volledig mis . Misschien het partij programma eens lezen. Het is overigens voor andersdenkenden een trend om zo'n partij zo af te schilderen . Ik vind dat heel eng . Als linkse partijen het niet meer kunnen winnen gaan ze demoniseren , precies wat Piet aangaf.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 maart 2019 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Maar laten we maar weer on topic gaan. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 - 16:20 schreef van geil het volgende:Dan sla je de plank volledig mis . Misschien het partij programma eens lezen. Het is overigens voor andersdenkenden een trend om zo'n partij zo af te schilderen . Ik vind dat heel eng . Als linkse partijen het niet meer kunnen winnen gaan ze demoniseren , precies wat Piet aangaf. T zijn zijn eigen woorden. Heeft niets met interpretatie te maken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En ik heb niets met links |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Libenter homines id quod volunt credunt. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Voor de politiek kan de intentie van Baudet verfrissend zijn. Kartelvorming bestaat, vind het verder niet zo gevaarlijk, het is een partij die hem kan corrigeren. Wilders was meer een autocraat. Was, want is verleden tijd, ouderwets, achterhaald, one subject en te vlak. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 - 16:20 schreef van geil het volgende:Dan sla je de plank volledig mis . Misschien het partij programma eens lezen. Het is overigens voor andersdenkenden een trend om zo'n partij zo af te schilderen . Ik vind dat heel eng . Als linkse partijen het niet meer kunnen winnen gaan ze demoniseren , precies wat Piet aangaf. Die laatste zin is generalisatie, en derhalve eng denken. . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het zal wel, maar ze bewijzen het steeds weer . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Heb zelf overigens iets volstrekt anders gestemd ( meer district gericht) Maar overweeg landelijk nu toch maar voor Baudet te gaan . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: In de context cultuur Marxisme gebruikt hij het . En niet zoals links suggereert in de Nazi vorm . Een volledig uit zijn verband getrokken interpretatie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 maart 2019 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 - 17:11 schreef van geil het volgende:[..] In de context cultuur Marxisme gebruikt hij het . En niet zoals links suggereert in de Nazi vorm . Een volledig uit zijn verband getrokken interpretatie. Mijn interpretatie en ik heb niets met links... en ook link ik niet met nazisme
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 maart 2019 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
@Geile business as usual
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 maart 2019 door Fart -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Moet mezelf even corrigeren , de SP is een keurige partij, die het wel altijd inhoudelijk houdt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Duidelijk,maar ik begrijp het woord eng dan niet ? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
D66. Advertentie campagne suggererend Baudet als gevaar. Uitermate onverstandig. Voor D66. Maar goed, Pechtold's geest vervolgt zich. En dat 'verbinden' en 'samen' liedje vanuit de coalitie is ook zo doorzichtig. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Hopelijk overleeft degene waarop ik gestemd heb het deze keer wel. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Aanslagen op provinciale politici hebben we nog niet gehad toch? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Hij heeft het over de teloorgang van deze boreale wereld, landen die deel uitmaken van een beschavingsfamilie die worden beschenen door het Noorderlicht (aurora borealis): West-Europa en Noord-Amerika. Het partijprogramma rept in dit verband over 'fundamentele gelijkheid van (o.a.) ras'.
Het is onhandig geformuleerd, roept interpretatie op, maar dit is wat Baudet bedoelde. Wel oppassen: partijpunten van Fvd gedragen zich als een Swingersclub: nog geen 2 jaar geleden had zij het klimaat bv. hoog in het vaandel. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 - 19:57 schreef FR-Henk het volgende:[..] Hij heeft het over de teloorgang van deze boreale wereld, landen die deel uitmaken van een beschavingsfamilie die worden beschenen door het Noorderlicht (aurora borealis): West-Europa en Noord-Amerika. Het partijprogramma rept in dit verband over 'fundamentele gelijkheid van (o.a.) ras'. Het is onhandig geformuleerd, roept interpretatie op, maar dit is wat Baudet bedoelde. Wel oppassen: partijpunten van Fvd gedragen zich als een Swingersclub: nog geen 2 jaar geleden had zij het klimaat bv. hoog in het vaandel. Dat vind ik precies het probleem. Het is geen duidelijke taal. Het is schimmentaal en mooie metaforen cq beeldspraak wat ruimte biedt voor interpretatie. Dat geeft links munitie en rechts voeding. En dat is olie op t vuur. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 - 20:04 schreef Stylzz het volgende:[..] Dat vind ik precies het probleem. Het is geen duidelijke taal. Het is schimmentaal en mooie metaforen cq beeldspraak wat ruimte biedt voor interpretatie. Dat geeft links munitie en rechts voeding. En dat is olie op t vuur. Als links en rechts er met open ogen intuinen, ja. Zie D66. Snappen het nog steds niet. Het ware beter om -met het FvD het bestuurlijke beton (mijn woorden) nader in het licht te zetten. En Baudet daarin iets serieuzer te nemen omdat hierin de kern zit van het wantrouwen onder kiezers in de politiek. Daarenaast wacht ik op het eerste onderzoek onder het getrainde kader bij het FvD: wat is het gedachtengoed van het FvD exact? Een swingersclub inderdaad? Algeme partijpunten laten weinig misverstand in deze.
Tenslotte: ook Baudet zal de afgedichte betonblokken niet kunnen slechten. Het lijkt bijkans een natuurwet dat zij in de hogere lagen zichzelf (meer) verrijken. Links, maar zeker ook rechts.
Geleuter dat links zich verrijkt zal zeker kloppen, maar ter rechterzijde is dat niet minder. En ook rechts in dit land komt op voor de minder vermogende burger, alleen op andere wijze. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Liever dat nog dan met open ogen besodemieterd worden. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zit net te luisteren naar vroege vogels op de radio (een natuur programma) daar kwam een verhaaltje over een ziek vogeltje. En ja hoor er werd vedraagzaamheid gepredikt, en kwinkslagen naar de speech van baudet. De demonisering is begonnen. Leve de democratie. Tenminste als het niet gaat over een ander inzicht,van de mensen in het pluche of grachtenpand bewoners.Flapdrol van de week de NPO |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Het is als 6 -2 winnen van je aardsrivaal terwijl je 12 punten achterstand heb. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
quote:Op zondag 24 maart 2019 - 08:54 schreef piet de paler het volgende:Zit net te luisteren naar vroege vogels op de radio (een natuur programma) daar kwam een verhaaltje over een ziek vogeltje. En ja hoor er werd vedraagzaamheid gepredikt, en kwinkslagen naar de speech van baudet. De demonisering is begonnen. Leve de democratie. Tenminste als het niet gaat over een ander inzicht,van de mensen in het pluche of grachtenpand bewoners.Flapdrol van de week de NPO Dat er uberhaubt nog mensen zijn die zich laten verrassen, druk maken, of interesseren in die overbetaalde poppenkast. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 24 maart 2019 - 10:34 schreef Leon FR1908 het volgende:Het is als 6 -2 winnen van je aardsrivaal terwijl je 12 punten achterstand heb. Mooie vergelijking |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Als ik het zo lees, leven we in één van de slechtste landen van de wereld en gaan we allemaal naar de kloten.....en morgen bestellen we weer een OLED TV of iets anders.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hahahahaha!
Alle linkse mensen schieten! Kringgesprek! |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Die kanslozen die daar liepen, zo triest zeg . Lozers. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja links kan niet tegen kritiek sterker nog zijn wars van democratie. Er bestaan ook aardige en zinnige linkse mensen, waar je mee in discussie kan gaan.;) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Schrijf er een boekkie over. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zijn er pas 200 van verkocht in het legioens museum. Maar ach voor mij was het therapie. En over de Nederlandse politiek kun je geen verhaal schrijven. Te veel achter kamertjes. Zit nu achter een wijntje en life is good |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Baudet. Omdat ie een voor de gewone kiezer volslagen onbegrijpelijke overwinningsspeech heeft gehouden. Begint nu al pluche gedrag te vertonen? |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Henk is geen gewone kiezer, Henk is een aparte kiezer. En dat vinden wij helemaal niet raar. |
|
|
|