|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
En eentje voor de arbeidsinspectie:
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Hahahaha! Ken je klassiekerts! |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Toen was muziek nog muziek. Werd creativiteit gebruikt en geen computers. Het intro van Cecilia van Simon en Garfunkel werd op een t-splising in een betegelde gang opgenomen omdat het klappen met de vlakke hand op de bovenbenen zo mooi klonk. Nu koop je gvd een programmaatje waarin je een klarinet kan laten klinken alsof ie gespeeld is in een Fiat 500. En ja, ik heb nog een platenspeler en koop nog steeds vinyl. I love me like I love myself and I don't need nobody else. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 20 december 2015 - 13:11 schreef nr 10 het volgende:Toen was muziek nog muziek. Werd creativiteit gebruikt en geen computers. Het intro van Cecilia van Simon en Garfunkel werd op een t-splising in een betegelde gang opgenomen omdat het klappen met de vlakke hand op de bovenbenen zo mooi klonk. Nu koop je gvd een programmaatje waarin je een klarinet kan laten klinken alsof ie gespeeld is in een Fiat 500. En ja, ik heb nog een platenspeler en koop nog steeds vinyl. I love me like I love myself and I don't need nobody else. Hohoho, zat bands die laatste jaren terug grijpen op de muziek en het geluid van toen. Inclusief het lekker smerige hammond-orgeltje. Vooral een paar Nederlandse bands daar goed mee bezig. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Dat teruggrijpen gebeurt dan wel elektronisch. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Er wordt altijd bij de mix op computers teruggegrepen. Tikje dit, fluitje dat erbij. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Legt er aan hoe vet je het wil hebben, het ontwerp begint vaak digitaal en later probeer je zo veel mogenlijk met echte instrumenten te produceren. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Vaak wel, maar ik heb het over blijvend ruwe produktie. |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
Blues van Nederlandse bodem |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Ook met computers worden hele creatieve dingen gedaan. Ken ook lui die daar mee bezig zijn en daar komen vaak echt vette stukkies muziek uit voort die ook gelijk op feesten in de mix gegooid worden. Kan ik naast alle kwaliteitsmuziek uit vervlogen tijden ook best wel waarderen. Best of both worlds zeg maar. 😊 |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|