|
|
Peterhs
|
|
|
Bekerwinnaar speelt gewoon Europess voetbal. As simple as it is. In theorie kan gewoon een amateurclub Europa in. Die ED heeft er niets mee te maken. Nog niemand hierover gehoort. Kom maar met een locatie waar dit zou staan dan volgens jou. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Volgens mij gaat het op die fiets hoor.
Maar ik zie jong Ajax de beker niet winnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 10:09 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Volgens mij is dat niet helemaal waar, maar ik kan het mis hebben.... uit wikipi: De bekerwinnaar mag het volgende seizoen deelnemen aan de traditionele seizoensopening, de Johan Cruijff Schaal, en plaatst zich voor de UEFA Europa League. Er werd bij het fairplay klassement dat Nederland had kunnen winnen aangegeven dat Zwolle Europees zou gaan halen omdat MVV niet in de eredivisie uit komt..
Uit jouw quote blijkt niet iets anders. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Jij hebt het steeds over de fairplay award. Dit is simpelweg iets anders dan de bekerwinnaar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
In principe niet, ook daar gaat het om de hoogste plaats net als in de beker.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Dat klopt, maar de regels van fair play weet ik niet, waar die moeten spelen. Bij de beker is het algemeen bekend dat de winnaar Europa in gaat. Nogmaals, als jij als enige denkt dat dit anders in moet je met feiten komen en anders niet vol blijven houden dat het onzin is terwijl er op meerdere locaties te vinden is dat de winnaar Europees voetbal speelt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een club mag maar 1 team in Europa actief hebben van de hoogste afdeling hoor ik net..
En volgens mij is ook Natjos het er niet mee eens.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
En ik heb gelezen dat de winnaar van de knvb beker europa in gaat! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
uit het KNVB reglement:
Europa League 7. De winnaar van de KNVB beker wordt overeenkomstig de desbetreffende UEFA-reglementering door de KNVB ingeschreven voor de UEFA Europa League. Indien de winnaar van de KNVB beker zich heeft geplaatst voor de (voorronde van de) UEFA Champions League, zal het bestuur betaald voetbal een UEFA Europa League ticket toewijzen conform de betreffende UEFA-reglementering geldend voor het seizoen 2013/'14. Het bestuur betaald voetbal is bevoegd onderhavig artikel te wijzigen c.q. aan te passen conform de UEFA-voorschriften geldend voor het seizoen 2013/'14. Johan Cruijff- 8. De winnaar van de KNVB beker, seizoen 2012/'13 zal spelen tegen de landskampioen schaal seizoen 2012/'13, in een door de KNVB te organiseren wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal XVIII. Is de winnaar van de KNVB beker tevens landskampioen, dan zal de nummer 2 van de eindrangschikking na 34 speelronden in de Eredivisie de plaats van de landskampioen inne |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 20:00 schreef remco k het volgende:Een club mag maar 1 team in Europa actief hebben van de hoogste afdeling hoor ik net.. En volgens mij is ook Natjos het er niet mee eens.. Ik lees anders dat Natjos het niet eens met jou is.
Dat hoogste niveau zou ook niet zo'n probleem zijn. Dan zou alles wel heel toevallig zijn. Dan zou het eerste dat jaar Europaleaque moeten spelen en Jong Ajax de beker gewonnen hebben. Pas dan zou je weer een probleem hebben. Als eerste CL speelt weer niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 20:15 schreef Ronald 1960 het volgende:uit het KNVB reglement: Europa League 7. De winnaar van de KNVB beker wordt overeenkomstig de desbetreffende UEFA-reglementering door de KNVB ingeschreven voor de UEFA Europa League. Indien de winnaar van de KNVB beker zich heeft geplaatst voor de (voorronde van de) UEFA Champions League, zal het bestuur betaald voetbal een UEFA Europa League ticket toewijzen conform de betreffende UEFA-reglementering geldend voor het seizoen 2013/'14. Het bestuur betaald voetbal is bevoegd onderhavig artikel te wijzigen c.q. aan te passen conform de UEFA-voorschriften geldend voor het seizoen 2013/'14. Johan Cruijff- 8. De winnaar van de KNVB beker, seizoen 2012/'13 zal spelen tegen de landskampioen schaal seizoen 2012/'13, in een door de KNVB te organiseren wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal XVIII. Is de winnaar van de KNVB beker tevens landskampioen, dan zal de nummer 2 van de eindrangschikking na 34 speelronden in de Eredivisie de plaats van de landskampioen inne Ook hier staat niks in over eerstedivisieploegen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 20:18 schreef Peterhs het volgende:[..] Ik lees anders dat Natjos het niet eens met jou is. Dat hoogste niveau zou ook niet zo'n probleem zijn. Dan zou alles wel heel toevallig zijn. Dan zou het eerste dat jaar Europaleaque moeten spelen en Jong Ajax de beker gewonnen hebben. Pas dan zou je weer een probleem hebben. Als eerste CL speelt weer niet. Uberhaubt denk ik niet dat het een probleem gaat worden aangezien Jong Ajax de beker niet gaat winnen.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 20:43 schreef remco k het volgende:[..] Uberhaubt denk ik niet dat het een probleem gaat worden aangezien Jong Ajax de beker niet gaat winnen.. Remco, On Topic! het ging even over het feit dat de knvb bekerwinnaar EL gaat spelen en dat staat dus wel degelijk in het reglement. Denk dus dat het wel zo is dat de knvb in samenspraak met de UEFA, de regels kan bijstellen om te voorkomen dat 2 teams van de zelfde club uitkomen in het zelfde bekertoernooi.
maar in principe speelt de knvb-bekerwinnaar dus 'gewoon' EL.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juni 2013 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 20:48 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Remco, On Topic! het ging even over het feit dat de knvb bekerwinnaar EL gaat spelen en dat staat dus wel degelijk in het reglement. Denk dus dat het wel zo is dat de knvb in samenspraak met de UEFA, de regels kan bijstellen om te voorkomen dat 2 teams van de zelfde club uitkomen in het zelfde bekertoernooi. maar in principe speelt de knvb-bekerwinnaar dus 'gewoon' EL. Hey kerel. Misschien ff in de spiegel kijken met je On Topic!
En als je dat dan al zo nodig roept, heeft de gehele KNVB beker niks te maken met dit topic. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 20:15 schreef Ronald 1960 het volgende:uit het KNVB reglement: Europa League 7. De winnaar van de KNVB beker wordt overeenkomstig de desbetreffende UEFA-reglementering door de KNVB ingeschreven voor de UEFA Europa League. Indien de winnaar van de KNVB beker zich heeft geplaatst voor de (voorronde van de) UEFA Champions League, zal het bestuur betaald voetbal een UEFA Europa League ticket toewijzen conform de betreffende UEFA-reglementering geldend voor het seizoen 2013/'14. Het bestuur betaald voetbal is bevoegd onderhavig artikel te wijzigen c.q. aan te passen conform de UEFA-voorschriften geldend voor het seizoen 2013/'14. Johan Cruijff- 8. De winnaar van de KNVB beker, seizoen 2012/'13 zal spelen tegen de landskampioen schaal seizoen 2012/'13, in een door de KNVB te organiseren wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal XVIII. Is de winnaar van de KNVB beker tevens landskampioen, dan zal de nummer 2 van de eindrangschikking na 34 speelronden in de Eredivisie de plaats van de landskampioen inne Zoals het er hier staat, zou in pincipe dit over elke Nederlandse voetbalcub moeten gaan. Nergens wordt hier gesproken over uitsluitsel van buiten de Eredivisie.
Is dit alles wat erover te vinden is? Of is er ergens nog meer info over dit? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Volgens mij is het zoals Remco zegt, het is niet mogelijk dat Jong Ajax eu ingaat mocht ajax 1 dit ook doen.
Overigens gewoon ff misschien iets belangrijks want ik las het nog nergens, mag Jong Ajax uberhaupt meedoen om de beker??? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 22:29 schreef NatjosFC het volgende:Volgens mij is het zoals Remco zegt, het is niet mogelijk dat Jong Ajax eu ingaat mocht ajax 1 dit ook doen. Overigens gewoon ff misschien iets belangrijks want ik las het nog nergens, mag Jong Ajax uberhaupt meedoen om de beker??? Ja. Zou niet weten waarom niet, want dit is al eerder voorgekomen dat Ajax 2 clubs in de beker had en ze beiden ver kwamen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 - 22:42 schreef Peterhs het volgende:[..] Ja. Zou niet weten waarom niet, want dit is al eerder voorgekomen dat Ajax 2 clubs in de beker had en ze beiden ver kwamen. Dat weet ik, maar dit is weer anders. Ik zal morgen eens Kijken wat ik ervan kan vinden. Maar ik den dat het aankomend seizoen van zelf wel duidelijk wordt. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Het enige wat anders is, is het feit dat ze nu in de eerste divisie spelen. Voorheen konden ze het ook bolwerken met de spelers en de regels dus ik zou niet weten waarom dit nu niet mogelijk zou zijn. Maar het is idd even afwachten. |
|
|
|
|
Wopper
|
|
|
Zo'n slecht team is ajax 2 aangevuld met wat ajax 1 bankzitters niet volgens mij. in ieder geval niet slechter dan pec zwolle die 3-1 van psv gewonnen heeft. dus waarom niet? ;) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juni 2013 - 01:20 schreef Wopper het volgende:Zo'n slecht team is ajax 2 aangevuld met wat ajax 1 bankzitters niet volgens mij. in ieder geval niet slechter dan pec zwolle die 3-1 van psv gewonnen heeft. dus waarom niet? ;) Jong Ajax is geen partij voor PEC!!!
Ik denk niet dat je de kwaliteit van Jong Ajax moet oveschatten. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Elke club die de beker wint kan in principe worden ingeschreven voor de Europa League, echter wat niet is toegestaan is dat 2 teams van eenzelfde club aan hetzelfde toernooi deelnemen. In geval dat Jong Ajax de beker zou winnen en Ajax geen kampioen wordt maar ook veroordeeld wordt tot het spelen van Europa League is 1 van de 2 ploegen uitgesloten. Wanneer Ajax deelneemt aan de CL mag Jong Ajax in principe meedoen aan de Europa League, echter krijg je dan weer een volgend probleem dat, wanneer Jong Ajax zou overwinteren en Ajax zou derde worden in de CL-poulefase, er weer 1 van de 2 ploegen dient te worden uitgesloten van verdere deelname. |
|
|
|
|
Mokum1
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juni 2013 - 01:20 schreef Wopper het volgende:Zo'n slecht team is ajax 2 aangevuld met wat ajax 1 bankzitters niet volgens mij. in ieder geval niet slechter dan pec zwolle die 3-1 van psv gewonnen heeft. dus waarom niet? ;) idd Aajx heeft nu weer 2 talentjes gekocht, als de Ajax 2 talentjes nu eens tegelijk excelleren is het niet onmogelijk |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juni 2013 - 08:59 schreef NatjosFC het volgende:[..] Jong Ajax is geen partij voor PEC!!! Ik denk niet dat je de kwaliteit van Jong Ajax moet oveschatten. Lachuh met jou Natjos ;-) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik vind het geweldig, hierdoor ga ik ook de Jupiler leauge volgen, iets wat ik voorheen totaal niet in geintereseerd was. Ik denk dat het voor de commercie en aandacht van JL erg goed is om dit te doen. Clubs die zeiken, mogen hun handljes dichtknijpen, want ze zullen op z'n minst 1x een volle stadion trekken als Ajax komt.. |
|
|
|