BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Ajax-huurling Cuenca wederom maanden out'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - woensdag 29 mei 2013 - 21:53
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Ajax-huurling Cuenca wederom maanden out' (VoetbalPrimeur)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 29 mei 2013 - 22:05   quote  deeplink  
'Ajax-huurling Cuenca wederom maanden out'

quote:
Isaac Cuenca bevindt zich in de hoek waar de klappen vallen. De aanvaller, die sinds januari door FC Barcelona wordt verhuurd aan Ajax, moet opnieuw een operatie aan zijn knie ondergaan.

Cuenca miste al de gehele eerste seizoenshelft bij Barcelona vanwege een zware knieblessure en vertrok in januari naar Ajax om speelritme op te doen. Door nieuw blessureleed kwam de Spaanse rechtsbuiten echter tot slechts vijf officiƫle wedstrijden in het shirt van de Amsterdammers.

Inmiddels is Cuenca weer teruggekeerd in Barcelona en daar is een nieuwe knieblessure aan het licht gekomen die opnieuw verholpen dient te worden met een operatie. Dat betekent dat de technisch vaardige vleugelspits twee tot drie maanden is uitgeschakeld, meldt Voetbal International.

De blessure lijkt bovendien in te houden dat een langer verblijf bij Ajax uitgesloten is. Cuenca zelf heeft al laten weten het liefst nog een seizoen bij Ajax te willen blijven, maar de club geeft de voorkeur aan het kopen van spelers of het opleiden van eigen talent. Spelers huren is een noodoptie.
Is de bedoeling van een samenwerkingsverband met in dit geval Barcelona niet altijd om spelers te huren ipv over te kopen?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 29 mei 2013 - 22:50   quote  deeplink  
Jammer voor die jongen...maar ik vond het toch al niks,pingelaartje....return to sender
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 29 mei 2013 - 22:54   quote  deeplink  
Nu Guus Hupperts halen.......
Loetje
 Loetje - woensdag 29 mei 2013 - 23:01   quote  deeplink  
Zonde. Terug laten gaan zou ik zeggen. Hier heb je niks aan
Loetje
 Loetje - woensdag 29 mei 2013 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 22:54 schreef Nenam_tiL het volgende:
Tante zweefteef ook een optie?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 29 mei 2013 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 22:54 schreef Nenam_tiL het volgende:
Whahahahaha jij bent echt gek....die van de muppets....ergens diep in die kolenmijnen van Limburg....whahahaha
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 29 mei 2013 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 23:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tante zweefteef ook een optie?
????.....wat mankeerd er aan Guus?.....ben gek op Guus !!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 29 mei 2013 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 23:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Whahahahaha jij bent echt gek....die van de muppets....ergens diep in die kolenmijnen van Limburg....whahahaha
Ben GVD bloedserieus Sjakie......lul ik een keer over voetbal en dan dit ???.....heumeu
Loetje
 Loetje - woensdag 29 mei 2013 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 23:02 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

????.....wat mankeerd er aan Guus?.....ben gek op Guus !!
Dat merk ik. Maar wat heeft ajax aan hupperts?
remco k
 remco k - woensdag 29 mei 2013 - 23:46   quote  deeplink  
Dus waarschijnlijk. Nog makkelijker over te halen. Zeker doen. Hopelijk is hij niet zo blessuregevoelig als hij nu lijkt.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 mei 2013 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 23:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is een bikkel ouwe........binnen halen !!!!!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 mei 2013 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 23:46 schreef remco k het volgende:
Dus waarschijnlijk. Nog makkelijker over te halen. Zeker doen. Hopelijk is hij niet zo blessuregevoelig als hij nu lijkt.
Wie??
Eide
 Eide - donderdag 30 mei 2013 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 mei 2013 - 23:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Een aanvaller zonder actie. Harde werker, jongen die heel hard kan lopen maar ik zie hem nauwelijks een actie maken.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 mei 2013 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 mei 2013 - 00:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Een aanvaller zonder actie. Harde werker, jongen die heel hard kan lopen maar ik zie hem nauwelijks een actie maken.
Dat denk ik dus ook. Zijn mentaliteit is geweldig. Eem teamplayer eerste klas. Maar komt wel veel tekort voor ajax
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 mei 2013 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 mei 2013 - 00:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Zijn mentaliteit is geweldig. Eem teamplayer eerste klas. Maar komt wel veel tekort voor ajax
Spreek je over een jaar ouwe.....
Brandje
 Brandje - donderdag 30 mei 2013 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 mei 2013 - 00:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Klinkt dus meer als een speler voor onze Rotterdamse vrinden
Jesper11
 Jesper11 - donderdag 30 mei 2013 - 09:33   quote  deeplink  
Als die Cuenca echt een sensatie kan worden in de NLse competitie (dat kunnen onze trainers nu toch wel beoordelen) zou ik hem toch vastleggen. Of er moet zich een beter alternatief voordoen.
remco k
 remco k - donderdag 30 mei 2013 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 mei 2013 - 00:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Wie??
Cuenca
nora
 nora - donderdag 30 mei 2013 - 12:47   quote  deeplink  
Cucenca is het type Ajax voetballer !! het is jammer voor die jongen en voor Ajax dat hij weer last van zijn knie heeft ik hoop dat het mee valt.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 mei 2013 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 mei 2013 - 07:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klinkt dus meer als een speler voor onze Rotterdamse vrinden
Klopt. En denk zelfs dat hij dat niveau nog kan halen ook. Maar bij voetbaltechnische clubs komt hij ernstig tekort vind ik
remco k
 remco k - donderdag 30 mei 2013 - 14:36   quote  deeplink  
Ook dat niveau is te hoog voor hem. Utrecht is d k ik de max
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 31 mei 2013 - 01:44   quote  deeplink  
Of het een goede voetballer in wording is doet er even niet toe, maar zo'n speler kunnen we simpelweg niet gebruiken.
Het is simpelweg gewoon weer een brekenbeentje en daar hebben we er al genoeg van.
remco k
 remco k - vrijdag 31 mei 2013 - 16:31   quote  deeplink  
Op basis waarvan is het een brekebeentje dan?? Omdat hij twee knieblessures heeft gehad??? Daarvoor nooit iets met hem aan de hand geweest, gewoon pech, zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen..

Kijk bijvoorbeeld eens hoe sterk Siggie nu is terwijl ook hij als brekebeen wordt gezien..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 31 mei 2013 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 mei 2013 - 16:31 schreef remco k het volgende:
Op basis waarvan is het een brekebeentje dan?? Omdat hij twee knieblessures heeft gehad??? Daarvoor nooit iets met hem aan de hand geweest, gewoon pech, zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen..

Kijk bijvoorbeeld eens hoe sterk Siggie nu is terwijl ook hij als brekebeen wordt gezien..
Pas oordelen als Siggie een seizoen niet geblesseerd is geweest...ik geef de voorkeur aan Hoessen is sneller en technischer...kan een nieuwe Kluivert worden...
remco k
 remco k - vrijdag 31 mei 2013 - 21:49   quote  deeplink  
Hoessen heeft in mijn optiek nog helemaal niets laten zien waardoor hij nu al de voorkeur boven Siggie zou moeten krijgen.. Daarbij maakte Siggie de ene na de andere goal in het laatste gedeelte van het seizoen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 31 mei 2013 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 mei 2013 - 21:49 schreef remco k het volgende:
Hoessen heeft in mijn optiek nog helemaal niets laten zien waardoor hij nu al de voorkeur boven Siggie zou moeten krijgen.. Daarbij maakte Siggie de ene na de andere goal in het laatste gedeelte van het seizoen..
hahaha nee Siggie heeft wat laten zien....hij laat toch dikwijls Hoessen opdraven voor Siggie...en dat doet hij omdat Siggie vaak niet veel brengt....siggie was op zijn best als hij zelf inviel...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 31 mei 2013 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 mei 2013 - 21:49 schreef remco k het volgende:
hahaha de ene na de andere...niet overdrijven Remco....als Hoessen er in kwam scoorde hij toch ook regelmatig....ze zijn aan elkaar gewaagd alleen zie ik inde toekomst meer toekomst voor Hoessen maar goed dat zal de toekomst uitwijzen...
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 mei 2013 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 mei 2013 - 20:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Pas oordelen als Siggie een seizoen niet geblesseerd is geweest...ik geef de voorkeur aan Hoessen is sneller en technischer...kan een nieuwe Kluivert worden...
Hoesen heeft zich formidabel ontwikkeld en kan nog veel beter. Echter zie je gewoon aps kolbeinn fit is hoe goed en scherp hij is. Hoesen is een ideale speler die straks in kan vallen om net met een ander systeem te spelen. Kan hij zich mooi door ontwikkelen en als Sigi wrg gaat staat er wel een mannetje. Een fitte kolbeinn is zo godsgruwelijk goed. Dat zag je ook wel weer
remco k
 remco k - vrijdag 31 mei 2013 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 mei 2013 - 22:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

hahaha nee Siggie heeft wat laten zien....hij laat toch dikwijls Hoessen opdraven voor Siggie...en dat doet hij omdat Siggie vaak niet veel brengt....siggie was op zijn best als hij zelf inviel...
Nee hoor, de Boer gaf heel duidelijk aan dat hij dit doet omdat ze voorzichtig zijn met Siggie. En 5 goals in de laatste 6 wedstrijden is gewoon heel erg goed, en eigenlijk was hij die laatste 6 wedstrijden pas voor het eerst echt fit sinds zijn komst naar Ajax, en dan te bedenken dat ie zelfs daar nog niet 100% fit was.
Die laatste zin ontkracht Siggie dus heel duidelijk in zijn laatste 6 wedstrijden van dit seizoen..

Hoessen is lang zo ver nog niet..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 31 mei 2013 - 23:39   quote  deeplink  
Jij zegt het zelf al...voorzichtig zijn met Siggie...hoop voor jou en alle Ajacieden dat hij het volgend jaar laat zien...maar ben er bang voor met Hoessen in het krachthonk....
remco k
 remco k - vrijdag 31 mei 2013 - 23:45   quote  deeplink  
Vooralsnog is Siggie op alle vlakken sterker behalve in een bal bij zich houden... Ook fysiek nog een stuk verder.. En er zit maar een jaar tussen de twee..

En voorzichtig is in dit geval uit voorzorg gezien zijn geschiedenis..
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 01 juni 2013 - 02:18   quote  deeplink  
Kan wel zijn allemaal maar Hoesen heeft ook gewoon 5 goals gemaakt en als je naar zijn wedstrijdminuten kijkt is hij veel productiever geweest.
Dit is een jongen die moet je koesteren. Laat hem een paar wedstrijden spelen achter elkaar en Siggie zit op de bank.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juni 2013 - 09:36   quote  deeplink  
Wat die effectiviteit ben ik wel heel benieuwd. Volgens min ontloopt dag elkaar namelijk niet zo veel.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juni 2013 - 09:37   quote  deeplink  
Bin Siggie zaten trouwens wel een aantal belangrijke goals. Van Hoessen over het algemeen niet.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 01 juni 2013 - 10:23   quote  deeplink  
Toch wel want over het algemeen speelt Hoesen alleen het laatste gedeelte van de wedstrijd. Dan is het dus niet zo moeilijk om te zeggen dat hij geen belangrijke goals gemaakt heeft als de wedstrijd dan meestal al gespeeld is.

Speelminuten:
Sigi: 1.234 minuten
Hoesen: 829 minuten

Goals:
Sigi: 9 (waarvan 7 in comp.)
Hoesen: 7 (waarvan 5 in comp.)

Ik denk dat het punt is gemaakt nu, dus de discussie over effectiviteit is bij deze voorbij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 juni 2013 door Peterhs --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 01 juni 2013 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 10:23 schreef Peterhs het volgende:
Toch wel want over het algemeen speelt Hoesen alleen het laatste gedeelte van de wedstrijd. Dan is het dus niet zo moeilijk om te zeggen dat hij geen belangrijke goals gemaakt heeft als de wedstrijd dan meestal al gespeeld is.

Speelminuten:

Goals:

Ik denk dat het punt is gemaakt nu, dus de discussie over effectiviteit is bij deze voorbij.
Effectiviteit heeft ook te maken met het aantal kansen dat je krijgt,
En hoeveel je er nodig bent om dan die goal te maken.

En bij 0-0 zijn verdedigers meestal veller dan bij 0-4 ofzo,
Dan krijgt Sigi bij mij echt de voorkeur.

Daarbij zouden we een enorme investering weggooien als we Sigi op de bank zetten.
En waarom zouden we Sigi op de bank zetten als gewoon 4 x achter elkaar de openingstreffer maakt.
Wat erg belangrijk is omdat ajax dan meestal makkelijker gaat voetballen.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 01 juni 2013 - 11:20   quote  deeplink  
Ik wil alleen aantonen dat Hoesen wel degelijk effectiever is en dat je aan alles kan zien dat hij een veel betere spits in wording is dan Sigi is.
Als Sigi weer eens geblesseerd raakt (want ik ga er vanuit dat dit gewoon de 1ste spits blijft) en Hoesen zijn prestaties doorzet of zelfs verbeterd, dan kan het wel eens zo zijn dat Sigi idd op de bank beland na zijn blessure.
Geld weg gooien is beetje onzin, want 4 miljoen ga je toch zeker wel weer pakken voor sigi. Vergeten dat er wekelijks iemand van 16 miljoen veel op de bank zat of de tribune? Diegene die beter is speelt. Als dat op dat moment Hoesen zou zijn, zeg ik gewoon pech voor Sigi.
Eide
 Eide - zaterdag 01 juni 2013 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 09:37 schreef remco k het volgende:
Bin Siggie zaten trouwens wel een aantal belangrijke goals. Van Hoessen over het algemeen niet.
Eens, zeker in de laatste wedstrijden, steeds de 1e goal van de wedstrijd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 juni 2013 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 11:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, zeker in de laatste wedstrijden, steeds de 1e goal van de wedstrijd.
Klopt omdat Hoessen op de bank zat...en hij staat er voor om te scoren is nl. een spits...als hoessen inviel scoorde hij meestal ook...uit minder minuten....let maar op de komende jaren wie de spits wordt van Ajax...ik verwacht een grotere toekomst voor Hoessen...echt een type Kluivert waar de Boer naar op zoek was...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 juni 2013 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 11:20 schreef Peterhs het volgende:
Ik wil alleen aantonen dat Hoesen wel degelijk effectiever is en dat je aan alles kan zien dat hij een veel betere spits in wording is dan Sigi is.
Als Sigi weer eens geblesseerd raakt (want ik ga er vanuit dat dit gewoon de 1ste spits blijft) en Hoesen zijn prestaties doorzet of zelfs verbeterd, dan kan het wel eens zo zijn dat Sigi idd op de bank beland na zijn blessure.
Geld weg gooien is beetje onzin, want 4 miljoen ga je toch zeker wel weer pakken voor sigi. Vergeten dat er wekelijks iemand van 16 miljoen veel op de bank zat of de tribune? Diegene die beter is speelt. Als dat op dat moment Hoesen zou zijn, zeg ik gewoon pech voor Sigi.
Eens Peter!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 juni 2013 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 10:23 schreef Peterhs het volgende:

Speelminuten:

Goals:

Kijk jij komt met cijfers waaruit blijkt dat Hoessen het dus niet slecht doet eerder beter...maar goed sommigen willen het niet zien of hebben een voorkeur en dat mag!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 juni 2013 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 02:18 schreef Peterhs het volgende:
Kan wel zijn allemaal maar Hoesen heeft ook gewoon 5 goals gemaakt en als je naar zijn wedstrijdminuten kijkt is hij veel productiever geweest.
Dit is een jongen die moet je koesteren. Laat hem een paar wedstrijden spelen achter elkaar en Siggie zit op de bank.
Juist zo'n jonge bewegelijke spits moet je koesteren...1 voor de toekomst!!
remco k
 remco k - zaterdag 01 juni 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Volgens mij heeft alles daarin met de mening te maken. Men gaat er nu wel heel makkelijk aan voorbij dat Siggie die minuten bijvoorbeeld heeft gemaakt terwijl hij een eigenlijk pas de laatste 6 wedstrijden fit is geweest..

En je laatste zin geeft aan dat Siggie in de ogen van de Boer op dit moment de betere speler is..

Het maakt mij overigens niet uit wie van de twee er speelt, heb niet echt een persoonlijke voorkeur. Denk dat Hoessen meer een voetballer is terwijl Siggie meer een goalgetter is..
remco k
 remco k - zaterdag 01 juni 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 12:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt omdat Hoessen op de bank zat...en hij staat er voor om te scoren is nl. een spits...als hoessen inviel scoorde hij meestal ook...uit minder minuten....let maar op de komende jaren wie de spits wordt van Ajax...ik verwacht een grotere toekomst voor Hoessen...echt een type Kluivert waar de Boer naar op zoek was...
5 uit 15 is niet meestal ook scoren..
remco k
 remco k - zaterdag 01 juni 2013 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 12:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Kijk jij komt met cijfers waaruit blijkt dat Hoessen het dus niet slecht doet eerder beter...maar goed sommigen willen het niet zien of hebben een voorkeur en dat mag!!!
Hoessen maakte zijn goals merendeel als de pot al gespeeld was en de tegenstander al kapot was gespeeld en er meer ruimte was.. Een extreem groot verschil tussen het maken van de eerste goal in een wedstrijd.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juni 2013 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 12:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Juist zo'n jonge bewegelijke spits moet je koesteren...1 voor de toekomst!!
Voor de toekomst zal wel meevallen, hij is 22..
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 01 juni 2013 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
jij hebt dus ook een voorkeur, en die is voor Hoesen.
mijn voorkeur gaat uit naar Sigthorsson.

maar we gaan het volgend jaar allemaal wel zien, de Boer zal zijn keuze maken in de voorbereiding... en daar moeten we het dan maar mee doen...
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 01 juni 2013 - 14:18   quote  deeplink  
Dit seizoen was Sigi nr 1 voor de Boer dat klopt. Ik denk voor aankomend seizoen ook. Puur omdat ze hem daarvoor hebben aangekocht. Tuurlijk is het geen slechte spits, dat zeg ik ook niet.
Ik ben er alleen van overtuigd dat Hoesen Sigi uit de basis gaat spelen als de Boer hem deze kans ook geeft door hem meer te laten spelen.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juni 2013 - 16:35   quote  deeplink  
Ik denk dat we allemaal in ieder geval erg blij zijn met de spitskeuze die we nu hebben, dat is in heel wat andere jaren weleens anders geweest toch..

Zitten we daarin in ieder geval allemaal op 1 lijn...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 juni 2013 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juni 2013 - 14:18 schreef Peterhs het volgende:
Dit seizoen was Sigi nr 1 voor de Boer dat klopt. Ik denk voor aankomend seizoen ook. Puur omdat ze hem daarvoor hebben aangekocht. Tuurlijk is het geen slechte spits, dat zeg ik ook niet.
Ik ben er alleen van overtuigd dat Hoesen Sigi uit de basis gaat spelen als de Boer hem deze kans ook geeft door hem meer te laten spelen.
Denk ik ook maar we zullen het wel zien als iemand de goals maar maakt!! Of hij nou Siggie heet of Pietje puk...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Ajax-huurling Cuenca wederom maanden out'

0.0062770