BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax liep miljoenen mis door revolutie

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zaterdag 08 juni 2013 - 10:40
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax liep miljoenen mis door revolutie (Ajax Showtime)

Boudewijn
 Boudewijn - zondag 09 juni 2013 - 00:14   quote  deeplink  
Ajax liep miljoenen mis door revolutie

quote:
WEGGEGOOID GELD - Doordat Ajax in een bestuurscrisis raakte heeft de club 6 miljoen euro minder kunnen verdienen aan het sponsorcontract met Aegon. Dit zegt Jaap de Groot zaterdag in de Telegraaf. Ajax had een bonus van 2 miljoen per jaar in het contract staan als het Aegon zou introduceren in China. Maar door de bestuurswissel is daar niets van terecht gekomen.

De markt in Azië is vooral goed voor marketing. Grote talenten moet je daar niet halen stelt De Groot in zijn column maar geld binnenhalen kun je daar zeker. Ajax zou dit ook gaan proberen. 'Het was vooral deze ontwikkeling die Aegon deed besluiten om voor een recordbedrag van 12 miljoen euro per jaar als hoofdsponsor met Ajax in zee te gaan. De 12 miljoen bestond uit een vast bedrag van 10 miljoen en een bonus van 2 miljoen voor het introduceren van Aegon binnen vooral de Chinese markt.'

Doordat Maarten Fontein, de man die het contract sloot, was vertrokken is er volgens de Telegraafcolumnist niets van gekomen. 'Het is op een complete mislukking uitgedraaid. Meteen na het tekenen van het contract ontstond er bonje binnen de club en werd directeur Maarten Fontein vervangen door Henri van der Aat. Aldus wisselde Ajax een global marketeer in voor een verkoper van traditionele sponsorpakketten. Richting China was dat aan een linksback vragen om rechtsbuiten te gaan spelen.'

Omdat Ajax niet het contract volgde dat met Aegon was gemaakt heeft Ajax heel veel geld verloren. 'Het kwam ook niet van de grond. Tijdens de contractperiode heeft Ajax het gepresteerd om niet één keer naar China te gaan, waardoor de club aan bonussen ten minste 6 miljoen euro mis is gelopen. Zoals het ook fout ging in Kaapstad, toen de leiding van Ajax Capetown via de Ajax-directie Aegon aanbood om shirtsponsor te worden. Omdat er geen reactie kwam gingen de Zuid-Afrikanen uiteindelijk met een andere sponsor in zee, tot woede van Aegon dat nooit door Ajax bleek te zijn geïnformeerd.'
Peterhs
 Peterhs - zondag 09 juni 2013 - 00:19   quote  deeplink  
Weet niet of dit waar is, maar naar mijn weten zijn ze volop bezig in China dus.
Cyprioot
 Cyprioot - zondag 09 juni 2013 - 08:06   quote  deeplink  
Triest verhaal, maar met een winst van 24 mio in 6 maanden en komend seizoen weer CL inkomsten is geld niet ons grootste problem (meer).
JOOD
 JOOD - zondag 09 juni 2013 - 10:00   quote  deeplink  
Fluwelen revolutie = Onbetaalbaar!
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 09 juni 2013 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juni 2013 - 10:00 schreef JOOD het volgende:
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 09 juni 2013 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juni 2013 - 10:00 schreef JOOD het volgende:
!!!!!!!!!!!!
Brandje
 Brandje - zondag 09 juni 2013 - 19:47   quote  deeplink  
Gelul in de ruimte. Zonder die revolutie waren we hoogstwaarschijnlijk geen drie keer op rij kampioen geweest en dus geen cl miljoenen.
soccer
 soccer - zondag 09 juni 2013 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juni 2013 - 19:47 schreef Brandje het volgende:
Gelul in de ruimte. Zonder die revolutie waren we hoogstwaarschijnlijk geen drie keer op rij kampioen geweest en dus geen cl miljoenen.
Volgens mij ging die revolutie over de organisatie en jeugd opleiding. Volgens de deskundige duurt dat nog 7 tot 9 jaar voordat daar de vruchten van geplukt worden. de drie jaar kampioen zijn alleen een bonus en te danken aan de deskundigheid van F de Boer.
Brandje
 Brandje - zondag 09 juni 2013 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juni 2013 - 21:01 schreef soccer het volgende:

[..]

Volgens mij ging die revolutie over de organisatie en jeugd opleiding. Volgens de deskundige duurt dat nog 7 tot 9 jaar voordat daar de vruchten van geplukt worden. de drie jaar kampioen zijn alleen een bonus en te danken aan de deskundigheid van F de Boer.
Dat weet ik wel maar hoe kan je dan lullen dat ajax miljoenen misloopt want je weet nooit hoe het "anders"was gelopen
remco k
 remco k - zondag 09 juni 2013 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juni 2013 - 21:01 schreef soccer het volgende:

[..]

En wie wou de Boer op die plek hebben?? Juist ja JC... vd Boog en Cornonel wouden heel andere trainers hebben op deze plek. En dus is het wel degelijk te danken aan de revolutie.
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 10 juni 2013 - 06:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juni 2013 - 19:47 schreef Brandje het volgende:
Vind ik te makkelijk. Vergeet niet dat De Boer nog onder het oude bestuur werd aangesteld.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 10 juni 2013 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 06:58 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Vind ik te makkelijk. Vergeet niet dat De Boer nog onder het oude bestuur werd aangesteld.
als interim, door goede resultaten mocht hij blijven... praktisch gezien puur toeval...
we hebben ook gewoon interim trainers als Adrie koster enzo gehad onder datzelfde bestuur.
Eide
 Eide - maandag 10 juni 2013 - 11:45   quote  deeplink  
Beetje een flauwekul bericht van de Telegraaf. Toen de "fluwelen revolutie" uitbrak wilde Aegon al van het sponsorcontract af. Dit contract is inderdaad grotendeels door Fontein afgesloten maar het vertrek van Fontein was en is niet de reden dat Aegon het sponsorcontract wilde beëindigen.

Aegon heeft zich voortdurend zorgen gemaakt over imago, eerst met het moddergooien tussen Cruijff en Ten Have/v.d. Boog en later omdat de sponsoring in de ogen van Aegon niet bracht wat ze hoopten. Aegon heeft ook getracht de sponsoring vroegtijdig te beëindigen, iets waar Ajax uiteindelijk voor is gaan liggen. Het vertrek van Fontein heeft niet aantoonbaar hieraan bedragen.

Overigens denk ik dat Ajax het ook wel prima vindt. Ajax zal hopen op een internationale sponsor De merknaam Ajax is nog altijd sterk en als Ajax qua marketing wil groeien zal dat buiten de landsgrenzen moeten gebeuren. In Nederland is het plafond een heel eind bereikt.

Wel lachwekkend overigens dat Jaap de Groot, schaduw schrijver van JC en een van de motoren achter de "fluwelen revolutie", hierover begint. Hij is in persoon waarschijnlijk een groter aandeelhouder in het afhaken van Aegon dan Fontein of v.d. Aat.
soccer
 soccer - maandag 10 juni 2013 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juni 2013 - 22:16 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie wou de Boer op die plek hebben?? Juist ja JC... vd Boog en Cornonel wouden heel andere trainers hebben op deze plek. En dus is het wel degelijk te danken aan de revolutie.
Wat is er te danken aan de revolutie? Het mislopen van miljoenen of het kampioenschap?
remco k
 remco k - maandag 10 juni 2013 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 12:26 schreef soccer het volgende:

[..]

Wat is er te danken aan de revolutie? Het mislopen van miljoenen of het kampioenschap?
We hebben juist vele miljoenen gewonnen door de revolutie. Dus zowel het kampioenschap als het verdienen van deze miljoenen is te danken aan de revolutie.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 10 juni 2013 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 17:48 schreef remco k het volgende:

[..]

We hebben juist vele miljoenen gewonnen door de revolutie. Dus zowel het kampioenschap als het verdienen van deze miljoenen is te danken aan de revolutie.
De kampioenschappen waren er voor de revolutie ook al, dus dat heeft er niets mee te maken en dus kunnen de huidige miljoenen er ook niet aan toegeschreven worden.
Peterhs
 Peterhs - maandag 10 juni 2013 - 21:32   quote  deeplink  
De huidige winst kwam grotendeels door Aegon en Fox.

Vergeet niet dat de kapitaalvernietigings aankoop van Sulemani in de vorige generatie als verlies is afgeboekt. Hier hebben ze dus bij de revolutie geen last meer van gehad.

Het enige verdere grote verschil is het feit dat een aantal grootverdieners weg gegaan, gestopt of verkocht zijn.
Bijna al het andere heeft nu nog niets met de revolutie te maken.
soccer
 soccer - maandag 10 juni 2013 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 17:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarschijnlijk snap ik het niet. De revolutie zou pas zijn vruchten af werpen na 5 tot 7 jaar. Volgens mij heb jij zelfs ooit geroepen dat het wel 7 tot 10 jaar kon duren. Hoe kun jij deze kampioenschappen dan aan de revolutie toeschrijven? Was de jeugdopleiding en organisatie dan toch nog niet zo slecht ? Is het alleen nodig geweest de juiste trainer voor de groep zetten ? Zijn er mensen en de naam van Ajax beschadigd alleen voor kleine aanpassingen die alleen met heel veel bombarie gepresenteerd worden?
remco k
 remco k - maandag 10 juni 2013 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 20:44 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

De kampioenschappen waren er voor de revolutie ook al, dus dat heeft er niets mee te maken en dus kunnen de huidige miljoenen er ook niet aan toegeschreven worden.
Die kunnen aan de Boer toegeschreven worden voor de volle 100% en als de revolutie er niet was gekomen, dan was de Boer geen trainer geworden bij Ajax. vd Boog en Coronel hadden een lijst samengesteld in December onder het tijdelijke bewind van de Boer weet je nog, en daar stond onze held Frank niet op. Die is enkel aangesteld onder de druk van JC en consorten.
remco k
 remco k - maandag 10 juni 2013 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 22:13 schreef soccer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk snap ik het niet. De revolutie zou pas zijn vruchten af werpen na 5 tot 7 jaar. Volgens mij heb jij zelfs ooit geroepen dat het wel 7 tot 10 jaar kon duren. Hoe kun jij deze kampioenschappen dan aan de revolutie toeschrijven? Was de jeugdopleiding en organisatie dan toch nog niet zo slecht ? Is het alleen nodig geweest de juiste trainer voor de groep zetten ? Zijn er mensen en de naam van Ajax beschadigd alleen voor kleine aanpassingen die alleen met heel veel bombarie gepresenteerd worden?
Niet zo moeilijk hoor, korte termijn door het onder druk van de revolutie aanstellen van de Boer als trainer, die is namelijk voor de volle 100% verantwoordelijk voor de 3 titels.

De vruchten van de verandering op lange termijn zit hem in de opleiding en de andere veranderingen binnen de club...

En er is heel veel gebeurd binnen de club, het grootste deel van de rotte appels die er enkel voor eigen belang zaten zijn nu weg.
soccer
 soccer - maandag 10 juni 2013 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 22:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk hoor, korte termijn door het onder druk van de revolutie aanstellen van de Boer als trainer, die is namelijk voor de volle 100% verantwoordelijk voor de 3 titels.

De vruchten van de verandering op lange termijn zit hem in de opleiding en de andere veranderingen binnen de club...

En er is heel veel gebeurd binnen de club, het grootste deel van de rotte appels die er enkel voor eigen belang zaten zijn nu weg.
Volgens mij is er aan de opleiding niets mis. De meeste spelers komen uit de eigen jeugd of zijn op jonge leeftijd gescout(de denen). Welke veranderingen er nog meer plaats gevonden hebben in de organisatie behoudens het aanstellen van oud voetballers is mij niet geheel duidelijk.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 11 juni 2013 - 01:00   quote  deeplink  
Onzin, revolutie had hier niets mee te maken. De bestuurswissel waar men het hier over heeft kwam voort uit onderlinge ruzie in het bestuur en de toenmalige voorzitter. Ik heb vanaf dag 1 al gezegd dat Maarten Fontein niet verkeerd was, maar hij moest weg, omdat hij liet doorschemeren hoe het er aan toe ging bij Ajax. Wie namen het over? Een stel konijnen die niet te vertrouwen waren en daaruit is de revolutie ontstaan volgens mij. Cruijff had er genoeg van samen met andere oud voetballers. Ik zou zeggen het was niet de revolutie waardoor Ajax miljoenen misliep, maar die kut bestuurders die Ajax de afgrond in wilden krijgen, waarvan er nog steeds 2 op hun plek zitten. Aat en Slop. Deze China shit heeft niets te maken met de opleiding en voetbal technische organisatie, maar heeft puur te maken met ego's en daardoor zegt Aegon bekijk het. Vandaar dat er ook in het kopje staat Bestuurswissel en dat was toch echt voor de revolutie. Door de revolutie is van de Boog weggegaan samen met die eikel van een voorzitter (ben even zijn naam kwijt)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 juni 2013 door Ajax we love you --
Eide
 Eide - dinsdag 11 juni 2013 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 21:32 schreef Peterhs het volgende:
De huidige winst kwam grotendeels door Aegon en Fox.
Uhm... nee, duidelijk niet. Het geld van FOX is pas vanaf volgend jaar, dus die centen staan zeker nog niet op de balans. Aegon is al enige jaren actief, ook dat is niet doorslaggevend geweest voor de positieve resultaten. Geen idee waar je dit vandaan haalt eigenlijk, net als de afschrijving op de transferwaarde van Mickey. Die afschrijvng staat namelijk elk jaar op de balans, aangezien de waarde van de selectie deel uit maakt van de begroting. De afschrijving van Mickey staat er dus al jaren op, en in het geval van Mickey ook nog op de balans van 12/13.

De winsten van vorig jaar en dit jaar komen door het terugdringen van het salarishuis, spelerverkopen en het behalen van de CL. En natuurlijk het uitermate scherpe beheer van de uitgaves door Overmars met name. Niets anders.

Dat kan niet allemaal aan de revolutie worden toegeschreven. Het salarishuis terug dringen is al ingezet voor de revolutie, spelerverkopen van van alle tijden... maar de nieuwe lijn op aankopen is zeker wel iets van de revolutie. De resultaten van de selectie, die leiden tot CL deelname, zijn geen rechtstreeks gevolg van de revolutie maar hangen wel deels samen met de nieuwe staf en de werkwijze die zij aanhangen.

Concluderend is het positieve financiele resultaat inderdaad niet zomaar op het conto van de nieuwe garde bij te schrijven, maar elementen van het nieuwe beleid dragen wel bij aan dat resultaat.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 22:30 schreef soccer het volgende:

[..]

Volgens mij is er aan de opleiding niets mis. De meeste spelers komen uit de eigen jeugd of zijn op jonge leeftijd gescout(de denen). Welke veranderingen er nog meer plaats gevonden hebben in de organisatie behoudens het aanstellen van oud voetballers is mij niet geheel duidelijk.
Dus omdat er spelers uit de eigen jeugd in het eerste spelen is de opleiding wel goed??? Gaat het niet meer om de kwaliteit dan? Wie is de laatste topper die uit de eigen opleiding kwam die aanvaller was?
soccer
 soccer - dinsdag 11 juni 2013 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 09:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus omdat er spelers uit de eigen jeugd in het eerste spelen is de opleiding wel goed??? Gaat het niet meer om de kwaliteit dan? Wie is de laatste topper die uit de eigen opleiding kwam die aanvaller was?
Geef eerst maar een definitie eigen opleiding. Anders krijgen we bijvoorbeeld de discussie Fischer wel of niet eigen jeugd. Dan heb je nog met het feit te maken dat er niet veel begaafde aanvallers zijn. Wel goede of hele goede maar het kaliber van Basten komt maar eens in de 20 jaar voor. Volgende punt als je veel buitenlandse jongens scout die een hoge kwaliteit hebben blokkert dat je eigen jeugd. Dan heb je nog de druk van het thuis publiek die nogal wat jonge jongens in hun spel blokkert.Dus om nu de hele opleiding af te kraken op het feit dat er de laatste jaren geen aanvallers door gebroken zijn ,is mijn inziens kort door de bocht. Ook het feit dat er nu zoveel oud voetballers op het veld staan is nog geen garantie dat die er binnen nu en 10 jaar wel zullen zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 12:43 schreef soccer het volgende:

[..]

Geef eerst maar een definitie eigen opleiding. Anders krijgen we bijvoorbeeld de discussie Fischer wel of niet eigen jeugd. Dan heb je nog met het feit te maken dat er niet veel begaafde aanvallers zijn. Wel goede of hele goede maar het kaliber van Basten komt maar eens in de 20 jaar voor. Volgende punt als je veel buitenlandse jongens scout die een hoge kwaliteit hebben blokkert dat je eigen jeugd. Dan heb je nog de druk van het thuis publiek die nogal wat jonge jongens in hun spel blokkert.Dus om nu de hele opleiding af te kraken op het feit dat er de laatste jaren geen aanvallers door gebroken zijn ,is mijn inziens kort door de bocht. Ook het feit dat er nu zoveel oud voetballers op het veld staan is nog geen garantie dat die er binnen nu en 10 jaar wel zullen zijn.
Volgens mij geef ik heel duidelijk aan hoe ik het zie met het aantrekken van een Fischer of Eriksen, heel erg goed en je kan het slagen van deze jongens deels ook toeschrijven aan de opleiding, maar de veranderingen in de opleiding moeten komen vanuit de Fjes en dat is in mijn optiek echte eigen jeugd, jongens die vroeg bij Ajax zijn gekomen en vanuit daar doorstromen.

Overigens heeft Nederland een behoorlijk aantal grote talenten op de aanvallende posities. Jongens als Maher hadden gewoon bij Ajax moeten spelen.

Die buitenlandse jongens komen enkel en alleen omdat er nu geen goede jonge spelers voor handen zijn op die posities. Volgens mij juist exact volgens de lijn Cruijff.

Na Snijder en vd Vaart zijn er gewoon geen aanvallend goede voetballers doorgekomen bij Ajax, en dat is wel degelijk zorgwekkend.
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 juni 2013 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juni 2013 - 22:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Die kunnen aan de Boer toegeschreven worden voor de volle 100% en als de revolutie er niet was gekomen, dan was de Boer geen trainer geworden bij Ajax. vd Boog en Coronel hadden een lijst samengesteld in December onder het tijdelijke bewind van de Boer weet je nog, en daar stond onze held Frank niet op. Die is enkel aangesteld onder de druk van JC en consorten.
Grote onzin, de Boer had er onder elk bewind nog steeds gezeten aangezien hij gewoon resultaat behaalt. Dan ga je geen nieuwe trainer aanstellen en kom je gewoon bovenaan het lijstje van elke bestuurder.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 16:15 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Grote onzin, de Boer had er onder elk bewind nog steeds gezeten aangezien hij gewoon resultaat behaalt. Dan ga je geen nieuwe trainer aanstellen en kom je gewoon bovenaan het lijstje van elke bestuurder.
Absoluut niet waar. vd Boog heeft destijds in december heel duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling was de Boer hoofdtrainer te maken en dat hij inmiddels een lijst had waar de Boer niet op stond.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 16:28   quote  deeplink  
De bedoeling was in de winterstop al de nieuwe trainer te halen. Over resultaten was dus nog helemaal niks te zeggen..
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 16:31   quote  deeplink  
Ergens eind december zwakte hij dit al af door te zeggen dat de Boer zoiezo bij de staf zou komen. Maar pas nadat JC zijn mening erover had gegeven
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 juni 2013 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Absoluut niet waar. vd Boog heeft destijds in december heel duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling was de Boer hoofdtrainer te maken en dat hij inmiddels een lijst had waar de Boer niet op stond.
Vd Boog zei zelf dat Frank de Boer zijn primaire kandidaat was op zijn shortlist en daarbij werd de Boer begin December aangesteld dus dan zou het erg vreemd zijn dat hij niet op het lijstje staat in diezelfde maand.

quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 16:31 schreef remco k het volgende:
Ergens eind december zwakte hij dit al af door te zeggen dat de Boer zoiezo bij de staf zou komen. Maar pas nadat JC zijn mening erover had gegeven
En vd Boog luisterde altijd al heel goed naar JC, dus het komt 100% op conto van JC dat de Boer er nu nog zit...
Zo ken ik er nog wel een paar...

Het is net zoals jij zelf ook doet, je roeptoetert door de tijd heen vanalles waarvan uiteindelijk dan ooit een keer iets uitkomt en dan zeg je: 'ik had het toen en toen al gezegd'.

Feit is gewoon dat niemand behalve van den Boog zelf exact weet wie er wel en niet daadwerkelijk op zijn shortlist stond maar dat bij de aanstelling van de Boer vd Boog aangaf dat dit voor de lange termijn was.
Oftewel, dit success van de Boer is absoluut niet toe te schrijven aan het beleid van Cruijff. Over een jaar zouden de vruchten van het beleid van Cruijff vanuit de jeugdopleiding geplukt moeten worden.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:12 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Vd Boog zei zelf dat Frank de Boer zijn primaire kandidaat was op zijn shortlist en daarbij werd de Boer begin December aangesteld dus dan zou het erg vreemd zijn dat hij niet op het lijstje staat in diezelfde maand.

[..]

En vd Boog luisterde altijd al heel goed naar JC, dus het komt 100% op conto van JC dat de Boer er nu nog zit...
Zo ken ik er nog wel een paar...

Het is net zoals jij zelf ook doet, je roeptoetert door de tijd heen vanalles waarvan uiteindelijk dan ooit een keer iets uitkomt en dan zeg je: 'ik had het toen en toen al gezegd'.

Feit is gewoon dat niemand behalve van den Boog zelf exact weet wie er wel en niet daadwerkelijk op zijn shortlist stond maar dat bij de aanstelling van de Boer vd Boog aangaf dat dit voor de lange termijn was.
Oftewel, dit success van de Boer is absoluut niet toe te schrijven aan het beleid van Cruijff. Over een jaar zouden de vruchten van het beleid van Cruijff vanuit de jeugdopleiding geplukt moeten worden.
Wie heeft het over luisteren naar?? Ik niet hoor, iets doen onder druk van is heel wat anders.

Het succes van nu is 100% te danken aan de Boer, en de Boer had er zonder de druk van de revolutie niet gezeten.

De rest van je persoonlijke reactie vind ik diep triest voor iemand in jouw functie hier droeftoeter..
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 juni 2013 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:27 schreef remco k het volgende:
Het succes van nu is 100% te danken aan de Boer, en de Boer had er zonder de druk van de revolutie niet gezeten.
Het succes is inderdaad aan de Boer te danken, maar dat hij er zonder de druk van de revolutie niet had gezeten is wat mij betreft grote onzin aangezien de revolutie toen nog amper begonnen was met allemaal volgens Cruijff 'foute' mannetjes in de directie.

Zoals ik al aangaf zei vd Boog zelf dat de Boer zijn primaire kandidaat was dus dan mag je dat als Cruijff aanhanger wel niet geloven, maar het is wel een feit dat hij dit gezegd heeft toen Cruijff nog niets daadwerkelijk in te brengen had.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:31 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het succes is inderdaad aan de Boer te danken, maar dat hij er zonder de druk van de revolutie niet had gezeten is wat mij betreft grote onzin aangezien de revolutie toen nog amper begonnen was met allemaal volgens Cruijff 'foute' mannetjes in de directie.

Zoals ik al aangaf zei vd Boog zelf dat de Boer zijn primaire kandidaat was dus dan mag je dat als Cruijff aanhanger wel niet geloven, maar het is wel een feit dat hij dit gezegd heeft toen Cruijff nog niets daadwerkelijk in te brengen had.
Dit is van 22 december, dus als de Boer al een aantal weken aan het werk is... Hier staat helemaal nergens dat de Boer hoofdkandidaat is..

http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7322.

En JC had wel degelijk wat in te brengen, hoe denk je dat die achtelijke gast uiteindelijk vertrokken is?? Als JC niks te vertellen had was dat ook vast en zeker niet gebeurd..
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 juni 2013 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit is van 22 december, dus als de Boer al een aantal weken aan het werk is... Hier staat helemaal nergens dat de Boer hoofdkandidaat is..

http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7322.

En JC had wel degelijk wat in te brengen, hoe denk je dat die achtelijke gast uiteindelijk vertrokken is?? Als JC niks te vertellen had was dat ook vast en zeker niet gebeurd..
Dit is van weken eerder:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Frank-de-Boer-trots-op-nieuwe-functie.htm
Gewoon op beeld, geen knip en plakwerk of enkel quotes van media die een voorkeur kunnen hebben maar gewoon van de man zelf. En zoals in jouw artikel al wordt gezegd wordt er pas in de zomerstop de balans opgemaakt, wat zeer logisch is voor toendertijd een jonge trainer als de Boer.

Toen had JC nog niets te vertellen, die hele strijd kwam pas toen de Boer al maanden aan het werk was.
Dus in feite is de aanstelling van de Boer het resultaat van vd Boog en helemaal niet van JC! Dus die miljoenen waar je het over hebt zijn door vd Boog!
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:49 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dit is van weken eerder:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Frank-de-Boer-trots-op-nieuwe-functie.htm
Gewoon op beeld, geen knip en plakwerk of enkel quotes van media die een voorkeur kunnen hebben maar gewoon van de man zelf. En zoals in jouw artikel al wordt gezegd wordt er pas in de zomerstop de balans opgemaakt, wat zeer logisch is voor toendertijd een jonge trainer als de Boer.

Toen had JC nog niets te vertellen, die hele strijd kwam pas toen de Boer al maanden aan het werk was.
Dus in feite is de aanstelling van de Boer het resultaat van vd Boog en helemaal niet van JC! Dus die miljoenen waar je het over hebt zijn door vd Boog!
Misschien je eigen verhaal even nakijken, de beelden zijn namelijk van 4 januari, dus weken laten en niet eerder.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 18:03   quote  deeplink  
En de strijd is de reden dat jol is opgestapt bij Ajax. Kijk even na de eerste zin.

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/3420760/2013/04/05/Ajax-stevent-af-op-derde-titel-sinds-Cruijff-revolutie.dhtml
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 18:03   quote  deeplink  
1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 juni 2013 door remco k --
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 juni 2013 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 17:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien je eigen verhaal even nakijken, de beelden zijn namelijk van 4 januari, dus weken laten en niet eerder.
Ik dacht dat dit net na de aanstelling was, maar doet verder niets af aan de context dat vd Boog zelf de Boer als primaire kandidaat had tijdens de aanstelling begin December en dus de miljoenen van de Boer niet door Cruijff komt maar door vd Boog.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 21:32   quote  deeplink  
volgens mij laat ik je net een duidelijke link zien waar toch echt iets heel anders staat.. Als jij een andere bron kan aangeven waarin jouw verhaal blijkt te kloppen zou ik het graag willen lezen.

Wil namelijk graag op de hoogte zijn van wat er bij m'n cluppie gebeurt.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 21:56   quote  deeplink  
En misschien dat je het uit de mond van de Boer zelf wel wil geloven.

Zonder Cruijff was ik geen hoofdcoach geworden.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21535080/___Zonder_Cruijff_geen_hoofdcoach___.html

Even het filmpje bekijken...
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 juni 2013 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 21:32 schreef remco k het volgende:
volgens mij laat ik je net een duidelijke link zien waar toch echt iets heel anders staat.. Als jij een andere bron kan aangeven waarin jouw verhaal blijkt te kloppen zou ik het graag willen lezen.

Wil namelijk graag op de hoogte zijn van wat er bij m'n cluppie gebeurt.
Bekijk het hele filmpje dat ik hier postte, daarin zegt vd Boog het zelf: De Boer kandidaat nummer 1. Stel hij zou niet willen dan zou er natuurlijk naar anderen gekeken moeten worden op het lijstje, maar dat zou pas van latere zorg zijn.
Dus vd Boog was toendertijd degene die Frank de Boer aanstelde, niet Johan Cruijff die enkel advies gaf en nog steeds geeft.
De huidige directie van Ajax is dan wel weer door Cruijff er neer gezet, aangezien het allemaal mensen uit zijn kamp zijn dus voor de huidige beslissingen zou Cruijff mede verantwoordelijk zijn, maar dat was tijdens de aanstelling van de Boer nog niet het geval. Wie, wat, waar en hoeveel advies en druk heeft uitgeoefend is niet van belang aangezien vd Boog gewoon zijn eigen gang ging, ook tegen Cruijff in. De huidige directie zal dat niet durven.

Dit zijn toch gewoon feiten?
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 11 juni 2013 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 21:56 schreef remco k het volgende:
En misschien dat je het uit de mond van de Boer zelf wel wil geloven.

Zonder Cruijff was ik geen hoofdcoach geworden.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/21535080/___Zonder_Cruijff_geen_hoofdcoach___.html

Even het filmpje bekijken...
Tjah, kan kan de Boer misschien denken, maar feit blijft dat hij door vd Boog is aangesteld. Niets meer en niets minder. Cruijff is niet degene geweest die zijn mede handtekening onder het contract van de Boer heeft gezet. vd Boog wel.

Stel dat Cruijff geen revolutie was begonnen, dan was volgens vd Boog (zijn eigen woorden) de Boer ook interimtrainer geweest. (Dat kun je misschien niet geloven, maarja, ik geloof Cruijff ook niet altijd dus dat is een persoonlijke mening zonder waarde). En dan zou bij gebleken prestaties hij afgelopen seizoen nog steeds trainer geweest zijn want wie ontslaat nou een trainer die 3 keer kampioen is geworden? Daarbij kan de Boer ook goed overweg met van Gaal die zonder de revolutie technisch directeur zou zijn dus ook dat was geen probleem geweest.

Het enige verschil is dat zonder de revolutie Frank de Boer vandaag de dag in Engeland had gezeten maar dat hij zijn aflopend contract van paar maanden terug waarschijnlijk niet had verlengd.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 22:06 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Bekijk het hele filmpje dat ik hier postte, daarin zegt vd Boog het zelf: De Boer kandidaat nummer 1. Stel hij zou niet willen dan zou er natuurlijk naar anderen gekeken moeten worden op het lijstje, maar dat zou pas van latere zorg zijn.
Dus vd Boog was toendertijd degene die Frank de Boer aanstelde, niet Johan Cruijff die enkel advies gaf en nog steeds geeft.
De huidige directie van Ajax is dan wel weer door Cruijff er neer gezet, aangezien het allemaal mensen uit zijn kamp zijn dus voor de huidige beslissingen zou Cruijff mede verantwoordelijk zijn, maar dat was tijdens de aanstelling van de Boer nog niet het geval. Wie, wat, waar en hoeveel advies en druk heeft uitgeoefend is niet van belang aangezien vd Boog gewoon zijn eigen gang ging, ook tegen Cruijff in. De huidige directie zal dat niet durven.

Dit zijn toch gewoon feiten?
Nogmaals, een filmpje van in januari, nadat alles dus al is gebeurd, dan is het makkelijk praten he..
remco k
 remco k - dinsdag 11 juni 2013 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 22:14 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Tjah, kan kan de Boer misschien denken, maar feit blijft dat hij door vd Boog is aangesteld. Niets meer en niets minder. Cruijff is niet degene geweest die zijn mede handtekening onder het contract van de Boer heeft gezet. vd Boog wel.

Stel dat Cruijff geen revolutie was begonnen, dan was volgens vd Boog (zijn eigen woorden) de Boer ook interimtrainer geweest. (Dat kun je misschien niet geloven, maarja, ik geloof Cruijff ook niet altijd dus dat is een persoonlijke mening zonder waarde). En dan zou bij gebleken prestaties hij afgelopen seizoen nog steeds trainer geweest zijn want wie ontslaat nou een trainer die 3 keer kampioen is geworden? Daarbij kan de Boer ook goed overweg met van Gaal die zonder de revolutie technisch directeur zou zijn dus ook dat was geen probleem geweest.

Het enige verschil is dat zonder de revolutie Frank de Boer vandaag de dag in Engeland had gezeten maar dat hij zijn aflopend contract van paar maanden terug waarschijnlijk niet had verlengd.
Kan de Boer misschien denken?? Dus jij denkt het via de media beter te weten dan de persoon om wie het uiteindelijk gaat?? Heel apart.

Overigens zeg ik helemaal nergens dat de Boer geen interim was geworden onder vd Boog, ik zeg dat de Boer niet op de eigen lijst van vd boog stond, dat Jol is vertrokken onder de druk van JC en dat de Boer is aangesteld onder de druk van JC..

Iets wat op het lijstje na door de Boer gewoon keihard wordt bevestigd in bovenstaand filmpje, en iets waar jij het tegendeel gewoon niet van kan bewijzen.
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 11 juni 2013 - 23:36   quote  deeplink  
Ik denk dat het allemaal komt door Van Gaal. Die heeft er absoluut de leidende hand in gehad. Op welke manier weet ik niet, maar dat weten de anti-cruyff mensen vast wel. Schei toch effe lekker uit zeg.

Wat een enorm suggestieve prietpraat om te zeggen dat ajax miljoenen is misgelopen door die revolutie. Schrijnender nog vind ik het dat er direct door een bepaald iemand een topic over geopend wordt. Als het maar negatief over Ajax is, zijn we ineens weer actief.

De successen buiten beschouwing gelaten, is het wel duidelijk dat de hele omvorming Ajax geld gebracht maar meer nog bespaard heeft.
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 11 juni 2013 - 23:38   quote  deeplink  
Lees net een foutje, als het maar negatief over cruyff is, bedoel ik dus.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 22:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals, een filmpje van in januari, nadat alles dus al is gebeurd, dan is het makkelijk praten he..
Nu achteraf de miljoenen aan de revolutie toeschrijven ook.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 22:34 schreef remco k het volgende:
Kan de Boer misschien denken?? Dus jij denkt het via de media beter te weten dan de persoon om wie het uiteindelijk gaat?? Heel apart.

ik zeg dat de Boer niet op de eigen lijst van vd boog stond, dat Jol is vertrokken onder de druk van JC en dat de Boer is aangesteld onder de druk van JC..
Dat is dus exact wat ik jou uitleg. Denk jij dat de media het beter weet dan vd Boog die het zelf uitlegt in het filmpje van begin januari waarin hij dus zegt dat de Boer WEL op zijn lijst stond, zelfs bovenaan!

quote:

Iets wat op het lijstje na door de Boer gewoon keihard wordt bevestigd in bovenstaand filmpje, en iets waar jij het tegendeel gewoon niet van kan bewijzen.
Er wordt totaal niets bevestigd, alleen maar 'ik denk' en 'waarschijnlijk'.
Hoor jij het in het filmpje uit de mond van Jol? Nee!
Hoor jij het in het filmpje uit de mond van vd Boog? Nee!

Het klopt dus totaal niet wat je zegt, je doet alleen maar de aanname dat het zo is gegaan maar dat hoeft totaal niet de waarheid te zijn. Vd Boog zegt zelfs het tegenovergestelde! Dus ja...

Feit blijft nog steeds dat vd Boog de Boer heeft aangesteld.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 23:36 schreef Oceanu het volgende:
Wat een enorm suggestieve prietpraat om te zeggen dat ajax miljoenen is misgelopen door die revolutie.
Had Aegon het niet zelf bevestigd? Dus het mislopen van de miljoenen sponsorgeld zit een grote kern van waarheid in. Maar ik denk dat voor op korte termijn het minderen van de salarissen meer opbrengt dan die miljoenen sponsorgeld.

quote:
Als het maar negatief over Ajax is, zijn we ineens weer actief.
Als er onzin gepraat wordt, doe ik (af en toe) graag mee met de discussie. Daar is een forum voor.

quote:

De successen buiten beschouwing gelaten, is het wel duidelijk dat de hele omvorming Ajax geld gebracht maar meer nog bespaard heeft.
Op korte termijn zeker!
Lange termijn moet ik nog zien, ik heb daar grote twijfels over.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax liep miljoenen mis door revolutie

0.0076448