BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax liep miljoenen mis door revolutie

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zaterdag 08 juni 2013 - 10:40
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax liep miljoenen mis door revolutie (Ajax Showtime)

Eide
 Eide - woensdag 12 juni 2013 - 06:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 00:50 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Had Aegon het niet zelf bevestigd? Dus het mislopen van de miljoenen sponsorgeld zit een grote kern van waarheid in. Maar ik denk dat voor op korte termijn het minderen van de salarissen meer opbrengt dan die miljoenen sponsorgeld.
Aegon maakt het gehele jaarlijkse sponsorgeld bedrag gewoon over aan Ajax hoor. Ze stappen alleen een jaar eerder uit dan gepland, ik weet niet of dat verder financieel nog iets betekend. Feitelijk si voor Ajax het gevolg dat het een jaar eerder op zoek moet naar een nieuwe shirtsponsor. Ajax loopt verder geen geld mis, hooguit dat een nieuwe sponsor misschien minder betaald dan Aegon, maar dat is koffiedik kijken.
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 00:47 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dat is dus exact wat ik jou uitleg. Denk jij dat de media het beter weet dan vd Boog die het zelf uitlegt in het filmpje van begin januari waarin hij dus zegt dat de Boer WEL op zijn lijst stond, zelfs bovenaan!

[..]

Er wordt totaal niets bevestigd, alleen maar 'ik denk' en 'waarschijnlijk'.
Hoor jij het in het filmpje uit de mond van Jol? Nee!
Hoor jij het in het filmpje uit de mond van vd Boog? Nee!

Het klopt dus totaal niet wat je zegt, je doet alleen maar de aanname dat het zo is gegaan maar dat hoeft totaal niet de waarheid te zijn. Vd Boog zegt zelfs het tegenovergestelde! Dus ja...

Feit blijft nog steeds dat vd Boog de Boer heeft aangesteld.
Het interview van 22 december zijn ook de woorden van vd boog.

Je kan genoeg vinden over Jol en jc.
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 00:50 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Had Aegon het niet zelf bevestigd? Dus het mislopen van de miljoenen sponsorgeld zit een grote kern van waarheid in. Maar ik denk dat voor op korte termijn het minderen van de salarissen meer opbrengt dan die miljoenen sponsorgeld.

[..]

Als er onzin gepraat wordt, doe ik (af en toe) graag mee met de discussie. Daar is een forum voor.

[..]

Op korte termijn zeker!
Lange termijn moet ik nog zien, ik heb daar grote twijfels over.
Je loopt pas iets mis als je niet op tijd een nieuwe sponsor kan vinden.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 12 juni 2013 - 11:25   quote  deeplink  
Boudewijn, jij bent gewoon altijd tegen Cruijff zelfs nu het over van de Boog gaat waar ieder over van mening is dat hij het bij Ajax gewoon slecht heeft gedaan.
straks ga je nog beweren dat Davids meer invloed heeft gehad dan Cruijff.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 11:25 schreef NatjosFC het volgende:
Boudewijn, jij bent gewoon altijd tegen Cruijff zelfs nu het over van de Boog gaat waar ieder over van mening is dat hij het bij Ajax gewoon slecht heeft gedaan.
straks ga je nog beweren dat Davids meer invloed heeft gehad dan Cruijff.
Was Davids algemeen directeur dan?
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 15:41   quote  deeplink  
Alle links die er staan inclusief die van jezelf bewijzen je ongelijk. En toch wil je het niet toegeven... En dan een mening hebben over hoe eigenwijs ik wel niet ben... Pfffff
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 12 juni 2013 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 15:25 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Was Davids algemeen directeur dan?
Was Cruijff ook niet.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 15:43 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Was Cruijff ook niet.
En daarom nam hij ook niet de beslissing om de Boer aan te stellen. duh!
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 15:41 schreef remco k het volgende:
Alle links die er staan inclusief die van jezelf bewijzen je ongelijk. En toch wil je het niet toegeven... En dan een mening hebben over hoe eigenwijs ik wel niet ben... Pfffff
Dus vd Boog was geen algemeen directeur toen de Boer werd aangesteld?
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 12 juni 2013 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:01 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Gaat het niet om.
Cruijff stimuleerde de beslissing en vond dat de Boer moest blijven.
De Boer bleef onder vd Boog alleen m het seizoen af te maken.
Mede door cruijff en de Boer resultaten mocht hij blijven zitten.
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:01 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Onder de druk van..
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:02 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dus vd Boog was geen algemeen directeur toen de Boer werd aangesteld?
Waarom vragen naar de bekende weg?

De Boer zegt het toch gewoon keihard zelf. Zonder Cruijff was ik toen geen trainer geworden van Ajax 1

Zonder JC was Jol destijds niet ontslagen. vd Boog gaf op 22 december een intervieuw waarin hij met geen enkel woord spreekt over de Boer als opvolger.

De druk van JC houd aan om de Boer als trainer te installeren en JC heeft daarmee ook de achterban achter zich.

En op 4 januari wordt er bekend dat de Boer trainer is van Ajax 1 met een contract voor 21/2 jaar.

Logischerwijs zegt vd Boog op dat moment dat de Boer de juiste en enige keuze is.. Wat moet hij anders zeggen..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 12 juni 2013 - 16:45   quote  deeplink  
waarom gaan jullie iedere keer de discussie aan met boudewijn als het om JC gaat, boudewijn zal nooit, maar dan ook nooit toegeven als het om JC gaat. boudewijn is gewoon tegen alles wat JC heeft gepresteerd en min of meer waar JC druk achter zet. boudewijn? duhhhh
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:37 schreef remco k het volgende:
De Boer zegt het toch gewoon keihard zelf. Zonder Cruijff was ik toen geen trainer geworden van Ajax 1
Compleet fout!!!

Hij zegt het helemaal niet keihard, hij zegt letterlijk in het filmpje (zwart op wit en in kleur):

'ik denk dat ik geen trainer was geweest'
en
'misschien nu wel, dat weet je nooit'

Dat is heel wat anders. Vd Boog zegt WEL keihard: 'de Boer was mijn primaire kandidaat'.

Hoe duidelijker moet je het hebben??

Oftewel, als je uitgaat van de keiharde uitspraken dan had vd Boog de Boer zowiezo gevraagd als nieuwe trainer en dat was de Boer waarschijnlijk nu ook trainer geweest.

Dat jij DENKT het beter te weten wat de betreffende personen gedacht zouden hebben heeft niets te maken met de werkelijkheid over wat er gezegd is, voor of achteraf.
Net als jij DENKT dat ik iets tegen Ajax of Cruijff zou hebben, wat ook totaal niet klopt want ik vind alleen dat de visie van Cruijff voor Ajax op lange duur slecht zal zijn.

Verder heb ik niets tegen de persoon Cruijff.
Maarja... sommige mensen nemen niets van een ander aan...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:45 schreef Ronald 1960 het volgende:
waarom gaan jullie iedere keer de discussie aan met boudewijn als het om JC gaat, boudewijn zal nooit, maar dan ook nooit toegeven als het om JC gaat. boudewijn is gewoon tegen alles wat JC heeft gepresteerd en min of meer waar JC druk achter zet. boudewijn? duhhhh
Als over een jaar, of 2 jaar er goede jeugdspelers worden opgeleid die niet vroegtijdig Ajax zullen verlaten voordat er een finale van de CL gespeeld wordt, dan heb ik ongelijk gekregen.
Tot die tijd zal de noodzakelijke visie en omschakeling mbt het jeugdbeleid (die al bij Feyenoord jarenlang aan de gang is) naar mijn idee niet brengen wat Cruijff ermee voor ogen heeft: meedoen met de top van Europa.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 12 juni 2013 - 17:27   quote  deeplink  
Het feit dat zowel ajax als feyenoord voorheen ook al heel veel met eigen jeugd deden, heeft niet het gewenste resultaat gebracht wat we hadden verwacht. Overigens is ajax tussendoor nog wel eens kampioen geweest en feyenoord niet, ondanks het feit dat er in Rotterdam wordt gezegd dat zij de beste jeugopleiding hebben.Nu het roer om is, qua mannier van opleiden, wordt het een ander verhaal. Waar feyenoord nog steeds niet echt presteert, heeft ajax al 3 jaar oprij CL gespeeld en is ook nog ens drie jaar op rij kampioen.misschien heeft koeman gelijk als hij zegt dat feyenoord meer talent heeft dan psv en ajax, maar ik zie het niet. Bij ajax willen we de beste zijn met de beste spelers en de beste jeugd en als we die niet hebben, moet je ze ergens anders vandaan halen. En wat betreft Bazoer (ex-psv) en nu Lang (ex feyenoord C2), die jongens wilden naar ajax, omdat daar toch veel meer perspectief ligt dan bij de andere clubs.
Eide
 Eide - woensdag 12 juni 2013 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:58 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Als over een jaar, of 2 jaar er goede jeugdspelers worden opgeleid die niet vroegtijdig Ajax zullen verlaten voordat er een finale van de CL gespeeld wordt, dan heb ik ongelijk gekregen.
Dit, beste Boudewijn, slaat als een pik op een drumstel en dat weet je zelf ook wel. Bovendien weet jij net zo goed als ik dat je de uitgesproken doelstelling van Ajax nu voor het gemak even wat treden hoger legt dan dat Ajax dat doet.

Aanhaken bij de Europese top is iets anders als een CL finale spelen. Aanhaken bij de Europese top betekent na de winter nog meespelen met de grote jongens en daar niet kansloos te zijn. Of je dan een finale haalt of niet is een heel ander verhaal wat vele malen gecompliceerder is dan alleen een topploeg zijn, zoals Barca, Real, ManU en nog een trits ploegen dit seizoen wel bewezen hebben.

De revolutie slaagt als Ajax structureel kan aanhaken bij de Europese top en in het verlengde daarvan aansprekende resultaten gaat boeken in Europa. En dit alles met verzorgd aanvallend voetbal met zelf opgeleidde spelers. Maar dat hoeft zeker niet een CL finale in te houden (wat overigens wel schitterend zou zijn).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 juni 2013 door Eide --
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 17:30 schreef Eide het volgende:
Aanhaken bij de Europese top is iets anders als een CL finale spelen. Aanhaken bij de Europese top betekent na de winter nog meespelen met de grote jongens en daar niet kansloos te zijn. Of je dan een finale haalt of niet is een heel ander verhaal wat vele malen gecompliceerder is dan alleen een topploeg zijn, zoals Barca, Real, ManU en nog een trits ploegen dit seizoen wel bewezen hebben.
De doelstelling was niet slechts aanhaken, maar meedoen met de top. Overwinteren, structureel of niet, is geen europese top want dat had zomaar 2 seizoenen kunnen gebeuren als er geen matchfixing of scheidsrechterlijke dwalingen waren (of was dat al weer 3 jaar geleden?).
Meedoen is zowiezo halve finale halen met enkele keer een finale (al dan niet verliezend).

Cruijff heeft over tijd de doelstelling afgezwakt of qua tijd uitgesteld maar deze doelstelling was hij mee begonnen en daar hou ik hem aan.
Ik kan ook wel iets heel stellig roeptoeteren om maar aandacht te trekken en mensen te misleiden en dan na een aantal jaar met excuses komen dat het toch langer gaat duren, of moeilijker wordt als eerder gedacht.
Zelfs zijn stelling over het wegkopen van toptalenten heeft hij een tijd terug in gesprek met Wilfred Genee flink afgezwakt. Die spelers moeten dan maar weg zei hij boos wordend. Maarja... dan maar je je tegenstander dus beter.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 17:27 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het feit dat zowel ajax als feyenoord voorheen ook al heel veel met eigen jeugd deden, heeft niet het gewenste resultaat gebracht wat we hadden verwacht.
Ik ben het ook zowiezo eens dat elke NL club meer met de jeugd moet doen en minder grote aankopen moet doen dus de verandering had zowiezo gemoeten, maar dat had dan net zo goed door iemand anders opgezet kunnen worden, zoals ik aangaf dat dat bij Feyenoord al eerder was gedaan.

quote:

Overigens is ajax tussendoor nog wel eens kampioen geweest en feyenoord niet, ondanks het feit dat er in Rotterdam wordt gezegd dat zij de beste jeugopleiding hebben.
Over wie de beste jeugdopleiding heeft heb ik geen verstand, ik kijk enkel naar resultaat en daaruit blijkt dat Ajax 3 keer kampioen is geworden ook al was de visie van Cruijff niet van toepassing dus zo slecht was het vorige beleid in vergelijking met andere clubs niet.

Het roer om van Cruijff was echt erop gespits om mee te doen met de Europese top. Dus daarmee staat of faalt de visie, terwijl de herstructurering van de jeugdopleiding en aankoopbeleid zowiezo door een willekeurige directeur opgepikt had moeten worden.
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:55 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Compleet fout!!!

Hij zegt het helemaal niet keihard, hij zegt letterlijk in het filmpje (zwart op wit en in kleur):

'ik denk dat ik geen trainer was geweest'
en
'misschien nu wel, dat weet je nooit'

Dat is heel wat anders. Vd Boog zegt WEL keihard: 'de Boer was mijn primaire kandidaat'.

Hoe duidelijker moet je het hebben??

Oftewel, als je uitgaat van de keiharde uitspraken dan had vd Boog de Boer zowiezo gevraagd als nieuwe trainer en dat was de Boer waarschijnlijk nu ook trainer geweest.

Dat jij DENKT het beter te weten wat de betreffende personen gedacht zouden hebben heeft niets te maken met de werkelijkheid over wat er gezegd is, voor of achteraf.
Net als jij DENKT dat ik iets tegen Ajax of Cruijff zou hebben, wat ook totaal niet klopt want ik vind alleen dat de visie van Cruijff voor Ajax op lange duur slecht zal zijn.

Verder heb ik niets tegen de persoon Cruijff.
Maarja... sommige mensen nemen niets van een ander aan...
Nee dat zegt vd Boog pas keihard nadat hij was aangesteld, als dat namelijk echt zo was geweest had ie dat op die 22 december ook wel gezegd..

En je kan wel roepen dat een ander niks van je aanneemt, maar waarom zou iemand iets van jou aannemen als je er volledig naast zit.

En CAPSLOCK gebruiken maakt het niet meer waar hoor..
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 16:58 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Tot die tijd zal de noodzakelijke visie en omschakeling mbt het jeugdbeleid (die al bij Feyenoord jarenlang aan de gang is) naar mijn idee niet brengen wat Cruijff ermee voor ogen heeft: meedoen met de top van Europa.
Hoe kom je toch bij een jaar of twee.. Daar is binnen Ajax nooit over gesproken..

Dat is namelijk iets wat jij ervan gemaakt hebt..
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 17:54 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

De doelstelling was niet slechts aanhaken, maar meedoen met de top. Overwinteren, structureel of niet, is geen europese top want dat had zomaar 2 seizoenen kunnen gebeuren als er geen matchfixing of scheidsrechterlijke dwalingen waren (of was dat al weer 3 jaar geleden?).
Meedoen is zowiezo halve finale halen met enkele keer een finale (al dan niet verliezend).

Cruijff heeft over tijd de doelstelling afgezwakt of qua tijd uitgesteld maar deze doelstelling was hij mee begonnen en daar hou ik hem aan.
Ik kan ook wel iets heel stellig roeptoeteren om maar aandacht te trekken en mensen te misleiden en dan na een aantal jaar met excuses komen dat het toch langer gaat duren, of moeilijker wordt als eerder gedacht.
Zelfs zijn stelling over het wegkopen van toptalenten heeft hij een tijd terug in gesprek met Wilfred Genee flink afgezwakt. Die spelers moeten dan maar weg zei hij boos wordend. Maarja... dan maar je je tegenstander dus beter.
Cruijff heeft het nooit over de 3 jaar gehad die jij nu blijft benoemen..
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 17:59 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik ben het ook zowiezo eens dat elke NL club meer met de jeugd moet doen en minder grote aankopen moet doen dus de verandering had zowiezo gemoeten, maar dat had dan net zo goed door iemand anders opgezet kunnen worden, zoals ik aangaf dat dat bij Feyenoord al eerder was gedaan.

[..]

Over wie de beste jeugdopleiding heeft heb ik geen verstand, ik kijk enkel naar resultaat en daaruit blijkt dat Ajax 3 keer kampioen is geworden ook al was de visie van Cruijff niet van toepassing dus zo slecht was het vorige beleid in vergelijking met andere clubs niet.

Het roer om van Cruijff was echt erop gespits om mee te doen met de Europese top. Dus daarmee staat of faalt de visie, terwijl de herstructurering van de jeugdopleiding en aankoopbeleid zowiezo door een willekeurige directeur opgepikt had moeten worden.
3 keer kampioen onder de visie Cruijff.. De visie van de het vorige bestuur was lekker kopen en kopen.. De duurste van allemaal gaat nu pas weg... Onder de visie Cruijff lopen er geen dure overbetaalde spelers meer..
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 18:27 schreef remco k het volgende:
Nee dat zegt vd Boog pas keihard nadat hij was aangesteld, als dat namelijk echt zo was geweest had ie dat op die 22 december ook wel gezegd..
Ik hoor vooraf nooit welke trainer er echt bovenaan het lijstje staat, altijd pas achteraf en dan ook nog de net aangestelde trainer.
Daarbij zegt hij alleen dat er in de zomer wordt geevalueerd. Zoals ik al had aangegeven is dat zeer logisch voor een toenmalig onervaren trainer als de Boer. Dat had Overmars niet anders gezegd mocht hij toendertijd in de positie van vd Boog zitten.

Dus nee, oneens.

quote:

En je kan wel roepen dat een ander niks van je aanneemt, maar waarom zou iemand iets van jou aannemen als je er volledig naast zit.
Als je met de feiten om de oren wordt geslagen en dan nog niets aanneemt vind ik dat erg vreemd.

quote:

En CAPSLOCK gebruiken maakt het niet meer waar hoor..
wel duidelijker, soms is dat nodig als iemand heel erg koppig is.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 18:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe kom je toch bij een jaar of twee.. Daar is binnen Ajax nooit over gesproken..

Dat is namelijk iets wat jij ervan gemaakt hebt..
Dat werd in het begin door Cruijff zelf gezegd, heb ik ook al meerdere keren gezegd, maar wordt telkens afgezwakt maar dat noem ik dan weer een zwaktebod.
Zo kun je, heb ik ook al vele malen aangegeven, vanalles roepen om maar de achterban achter je te krijgen en als de praktijk toch niet gaat zoals je wilt kun je het nuanceren, maar geef dat dan gewoon toe ipv te zeggen 'nee, dat heb ik zo nooit gezegd of bedoeld'.

We zitten nu halverwege het 3e jaar van de revolutie, dan mogen er over een jaar, of 2 jaar toch wel eens resultaat geboekt worden als je zulke grote woorden hebt gebruikt als het kamp Cruijff.
Medestanders denken er uiteraard anders over, maar dat zijn gewoon tunnelaars.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

3 keer kampioen onder de visie Cruijff.. De visie van de het vorige bestuur was lekker kopen en kopen.. De duurste van allemaal gaat nu pas weg... Onder de visie Cruijff lopen er geen dure overbetaalde spelers meer..
Dat noem ik geen visie, maar logisch nadenken (en dom nadenken van de oude bestuurders). Deden andere clubs allang.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 18:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Cruijff heeft het nooit over de 3 jaar gehad die jij nu blijft benoemen..
Wel 4 a 5 jaar, dus dat is volgend jaar of het jaar erna. Daarom zeg ik volgend jaar of over 2 jaar moet er iets te zien zijn aangezien ze er nu bijna 3 jaar bezig zijn.

Daarbij zijn de huidige kampioenschappen niet aan de visie van Cruijff toe te schrijven, wel aan de Boer die al bij Ajax actief was dus je zou het net zo goed de visie van van Gaal kunnen noemen dat er nu 3 kampioenschappen zijn aangezien hij meer heeft samengewerkt onder van Gaal. (of zoals hij zelf zegt dat hij 'van iedereen wat over te nemen' waarmee hij gewerkt heeft)
Ik weet niet hoeveel jaar hij op topniveau onder Cruijff als trainer heeft gespeeld en hoeveel onder van Gaal maar ik vermoed dat er stiekum meer invloed van van Gaal bij zit.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 12 juni 2013 - 20:23   quote  deeplink  
Remco en Boudewijn.........

2useakh.gif

stelletje stijfkoppen.......hahahahahaha
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 12 juni 2013 - 21:17   quote  deeplink  
Waar hebben we het hier over, dacht dat het over het mislopen van miljoenen hadden...
Ajax zal nooit meer echt aanhaken, maar incidenteel een europees succesje boeken. Het is ook best lastig om door te gaan naar de volgende ronde als je alle kampioenen in 1 pot zet van de grootste voetbal landen en Nederland hoort daar niet tussen.
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 20:03 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik hoor vooraf nooit welke trainer er echt bovenaan het lijstje staat, altijd pas achteraf en dan ook nog de net aangestelde trainer.
Daarbij zegt hij alleen dat er in de zomer wordt geevalueerd. Zoals ik al had aangegeven is dat zeer logisch voor een toenmalig onervaren trainer als de Boer. Dat had Overmars niet anders gezegd mocht hij toendertijd in de positie van vd Boog zitten.

Dus nee, oneens.

[..]

Als je met de feiten om de oren wordt geslagen en dan nog niets aanneemt vind ik dat erg vreemd.

[..]

wel duidelijker, soms is dat nodig als iemand heel erg koppig is.
Volgens mij ben jij toch echt de persoon die feiten te horen en te zien krijgt die zijn ongelijk bewijzen..

Het feit dat jij jezelf genoodzaakt ziet om met capslock je punt duidelijk te maken geeft in mijn optiek genoeg aan..
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 20:06 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dat werd in het begin door Cruijff zelf gezegd, heb ik ook al meerdere keren gezegd, maar wordt telkens afgezwakt maar dat noem ik dan weer een zwaktebod.
Zo kun je, heb ik ook al vele malen aangegeven, vanalles roepen om maar de achterban achter je te krijgen en als de praktijk toch niet gaat zoals je wilt kun je het nuanceren, maar geef dat dan gewoon toe ipv te zeggen 'nee, dat heb ik zo nooit gezegd of bedoeld'.

We zitten nu halverwege het 3e jaar van de revolutie, dan mogen er over een jaar, of 2 jaar toch wel eens resultaat geboekt worden als je zulke grote woorden hebt gebruikt als het kamp Cruijff.
Medestanders denken er uiteraard anders over, maar dat zijn gewoon tunnelaars.
Nee hoor, Overmars zit nog geen jaar op zijn functie en vd Sar eigenlijk nog niet eens op de functie waar hij uiteindelijk moet komen te zitten.

En ik kan me uberhaubt niet herinneren dat Cruijff echt het aantal jaren heeft genoemd, als je daar een linkje van hebt dan graag.
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 20:07 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dat noem ik geen visie, maar logisch nadenken (en dom nadenken van de oude bestuurders). Deden andere clubs allang.
Niet alles wat onder het woord visie valt is moeilijk te begrijpen. Eenvoud is vaker succesvol dan moeilijke constructies.
remco k
 remco k - woensdag 12 juni 2013 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 20:13 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Wel 4 a 5 jaar, dus dat is volgend jaar of het jaar erna. Daarom zeg ik volgend jaar of over 2 jaar moet er iets te zien zijn aangezien ze er nu bijna 3 jaar bezig zijn.

Daarbij zijn de huidige kampioenschappen niet aan de visie van Cruijff toe te schrijven, wel aan de Boer die al bij Ajax actief was dus je zou het net zo goed de visie van van Gaal kunnen noemen dat er nu 3 kampioenschappen zijn aangezien hij meer heeft samengewerkt onder van Gaal. (of zoals hij zelf zegt dat hij 'van iedereen wat over te nemen' waarmee hij gewerkt heeft)
Ik weet niet hoeveel jaar hij op topniveau onder Cruijff als trainer heeft gespeeld en hoeveel onder van Gaal maar ik vermoed dat er stiekum meer invloed van van Gaal bij zit.
Volgens mij is het hele verhaal aan het rollen gekomen door JC en niet door van Gaal.

Daarbij streeft ondanks dat hij het niet wil toegeven van Gaal gewoon de visie Cruijff na, en die streeft weer de visie Michels na.. Namelijk totaal voetbal in een zeer aanvallend 4-3-3 systeem met combinatie voetbal waarbij ook het verdedigen toe hoort aan de aanvallers en andersom.

Dat het in de jaren wat veranderd is, is niet meer dan logisch, alles veranderd met de tijd.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 20:23 schreef Nenam_tiL het volgende:
Remco en Boudewijn.........

[ afbeelding ]

stelletje stijfkoppen.......hahahahahaha
;)
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 21:17 schreef Ajax we love you het volgende:
Waar hebben we het hier over, dacht dat het over het mislopen van miljoenen hadden...
Ajax zal nooit meer echt aanhaken, maar incidenteel een europees succesje boeken. Het is ook best lastig om door te gaan naar de volgende ronde als je alle kampioenen in 1 pot zet van de grootste voetbal landen en Nederland hoort daar niet tussen.
Daar heeft Ajax inderdaad erg pech mee gehad.
Maar eigenlijk geloof je dus ook niet in de uitspraak van Cruijff dat Ajax mee zal gaan doen met de Europese top?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 21:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor, Overmars zit nog geen jaar op zijn functie en vd Sar eigenlijk nog niet eens op de functie waar hij uiteindelijk moet komen te zitten.

En ik kan me uberhaubt niet herinneren dat Cruijff echt het aantal jaren heeft genoemd, als je daar een linkje van hebt dan graag.
Het was ergens in een 'interview' met Cruijff in het begin van de revolutie toen hij af en toe aan kwam rijden bij de Arena, maar helaas kan ik niet meer vinden in welke nieuwsuitzending dat was. Het was iig een filmpje wat ik op tv zag.
Normaal houd hij zich daar wijselijk over op de vlakte, maar het was toen een hectische tijd en zei hij het op camera.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 12 juni 2013 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 21:56 schreef remco k het volgende:
Daarbij streeft ondanks dat hij het niet wil toegeven van Gaal gewoon de visie Cruijff na, en die streeft weer de visie Michels na.. Namelijk totaal voetbal in een zeer aanvallend 4-3-3 systeem met combinatie voetbal waarbij ook het verdedigen toe hoort aan de aanvallers en andersom.
En dat is ook exact de reden waarom ik vind dat het huidige beleid minstens even goed door van Gaal uitgevoerd had kunnen worden bij Ajax, met het verschil dat ik meer vertrouwen in van Gaal heb op financieel gebied voor de toekomst.
remco k
 remco k - donderdag 13 juni 2013 - 10:43   quote  deeplink  
Want wat heeft van Gaal op financieel gebied ooit gepresteerd dan?
remco k
 remco k - donderdag 13 juni 2013 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juni 2013 - 23:17 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het was ergens in een 'interview' met Cruijff in het begin van de revolutie toen hij af en toe aan kwam rijden bij de Arena, maar helaas kan ik niet meer vinden in welke nieuwsuitzending dat was. Het was iig een filmpje wat ik op tv zag.
Normaal houd hij zich daar wijselijk over op de vlakte, maar het was toen een hectische tijd en zei hij het op camera.
Ik kan me niet herinneren dat ik destijds ook maar iets gemist heb over dit verhaal, en wat jij nu zegt kan ik me in ieder geval niet herinneren.
Eide
 Eide - donderdag 13 juni 2013 - 11:24   quote  deeplink  
Mwah, Overmars, Marc Netto. Gekend ondernemer, financieel gewoon heel erg sterk en bewezen ook. Dat is van Gaal toch niet.

Ik zie van Gaal ook meer als iemand die als motivator had kunnen werken dan iemand die een specialisme had gebracht. Heeft Van Gaal meen ik ook zelf wel eens gezegd.
soccer
 soccer - donderdag 13 juni 2013 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 11:24 schreef Eide het volgende:
Mwah, Overmars, Marc Netto. Gekend ondernemer, financieel gewoon heel erg sterk en bewezen ook. Dat is van Gaal toch niet.

Ik zie van Gaal ook meer als iemand die als motivator had kunnen werken dan iemand die een specialisme had gebracht. Heeft Van Gaal meen ik ook zelf wel eens gezegd.
Ik heb eigenlijk alleen maar van hem gehoord dat hij wat in vakantiehuisjes deed. Verder weet ik zakelijks eigenlijk niets van hem. Wil niet zeggen dat hij geen goed financieel directeur kan zijn.
Eide
 Eide - donderdag 13 juni 2013 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 12:32 schreef soccer het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk alleen maar van hem gehoord dat hij wat in vakantiehuisjes deed. Verder weet ik zakelijks eigenlijk niets van hem. Wil niet zeggen dat hij geen goed financieel directeur kan zijn.
Overmars zat als speler al in de vastgoed handel. Had als speler ook de reputaties altijd te weten waar je een goede deal kon halen. Daar komt zijn bijnaam Marc Netto ook vandaan. Hij is directeur van Overmars Vastgoed B.V..
soccer
 soccer - donderdag 13 juni 2013 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juni 2013 - 13:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij geef ik heel duidelijk aan hoe ik het zie met het aantrekken van een Fischer of Eriksen, heel erg goed en je kan het slagen van deze jongens deels ook toeschrijven aan de opleiding, maar de veranderingen in de opleiding moeten komen vanuit de Fjes en dat is in mijn optiek echte eigen jeugd, jongens die vroeg bij Ajax zijn gekomen en vanuit daar doorstromen.

Overigens heeft Nederland een behoorlijk aantal grote talenten op de aanvallende posities. Jongens als Maher hadden gewoon bij Ajax moeten spelen.

Die buitenlandse jongens komen enkel en alleen omdat er nu geen goede jonge spelers voor handen zijn op die posities. Volgens mij juist exact volgens de lijn Cruijff.

Na Snijder en vd Vaart zijn er gewoon geen aanvallend goede voetballers doorgekomen bij Ajax, en dat is wel degelijk zorgwekkend.
Zijn die jongens er niet of worden ze niet gescout of willen ze niet naar Ajax?
Maar grote veranderingen heb ik behoudens een groot aantal oud voetballers in de leiding nog niet gezien. Het aanstellen van oudvoetballers in de leiding is ook niet vernieuwend want Bayern munchen heeft dat al jaren geleden gedaan.
Eide
 Eide - donderdag 13 juni 2013 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juni 2013 - 12:43 schreef soccer het volgende:

[..]

Zijn die jongens er niet of worden ze niet gescout of willen ze niet naar Ajax?
Maar grote veranderingen heb ik behoudens een groot aantal oud voetballers in de leiding nog niet gezien. Het aanstellen van oudvoetballers in de leiding is ook niet vernieuwend want Bayern munchen heeft dat al jaren geleden gedaan.
Nou ja, de beleidsmatige aanpak van de jeugd in natuurlijk wel vernaderd met een groter accent op het ontwikkelen van het individu. Jongens krijgen dus vaker individuele training ipv groepstrainingen. Dat is een nadrukkelijke koerswijziging die effect heeft op de gehele opleiding.

Daarnaast is op medisch gebied een andere weg ingeslagen met een medische staf die een nardukkelijker accent heeft liggen op preventieve medisch handelen dan alleen curatieve behandelingen van spelers die geblesseerd zijn. Iets wat al langer een wens was trouwens, maar wat sinds het afgelopen seizoen pas daadwerkelijk loopt.

Ten slotte over de jeugd.
Vroeger waren er 2 echt goede jeugdopleidingen in Nederland, Ajax en Go Ahead Eagles. de GAE academie is niet maar maar daarvoor in de plaats zijn andere clubs gekomen die in toenemende mate echt een prima jeugdopleiding hebben. Denk aan Feyenoord, Twente en Heerenveen bijvoorbeeld. Waar een talentje vroeger heel snel bij Ajax terecht kwam is de keuze (en dus concurrentie) tegenwoordig gewoon veel groter.

Dat verklaart niet waarom met name aanvallend de opbrengst al jaren mager is bij Ajax. Daar moet meer aan de hand zijn dan alleen concurrentie. Dan mag je dus rustig afvragen wat waar de focus van het scouting apparaat heeft gelegen. Sinds Kluivert zijn succesvolle Ajax spitsen allemaal aangekochte spelers geweest (Zlatan, Mido, KJH, Suarez, Arveladze, etc)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax liep miljoenen mis door revolutie

0.0082359