BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Maher

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - zondag 16 juni 2013 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 10:07 schreef joduh het volgende:
Tsja.... Maar door 'ons' nieuwe beleid zullen we vaker naast potje piesen......
Ja, ik denk het ook.....

Sjongejonge!

Laat de jeugd bij ons maar doorbreken, in plaats van bij een andere club in Nederland. Hoeven we ze niet meer te kopen... Snap je het?

Vaker langs het potje piesen... Gewoon goed richten!
remco k
 remco k - zondag 16 juni 2013 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 00:28 schreef nora het volgende:

[..]

alle drie opstellen!!
Zelfs het meest aanvallende elftal ooit in Europa speelt niet met 3 aanvallende middenvelders, dat werkt gewoon niet.. Dat is tactisch vrijwel onmogelijk in te vullen..
remco k
 remco k - zondag 16 juni 2013 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 09:00 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die jongen is door FdB van zijn favoriete positie gehaald. Toen iedereen zo blij was speelde hij vanaf links. Wel blijven opletten beste man
Wie zegt er dat ie vanaf rechts zo speelde dan?? Ik heb het over de voetballer Sana..
remco k
 remco k - zondag 16 juni 2013 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 08:58 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan zijn maar op een paar wedstrijden na heb je eigenlijk helemaal geen cvm nodig.
Ik heb de wedstrijden gezien met Schone daar, en wat heb ik me tijdens die wedstrijden vaak zitten ergeren.
remco k
 remco k - zondag 16 juni 2013 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 09:31 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben al heel lang geen voorstander hoe ze standaard spelen. Heb al zo vaak gezegd dat ze zeer voorspelbaar zijn in hun doen en laten. Stijl is zelfde soms met wat wisselingen van de wacht en meer niet.
Er zijn gewoon genoeg wedstrijden dat je makkelijk met 3 CM's kan spelen dus zonder CVM.
Verder altijd 4 verdedigers steekt mij ook steeds vaker. Wat heb je aan 4 verdedigers en 1 CVM tegenover 1 spits en 1 AM.
Opkomende backs wegen dan niet op als je met meer middenveld zou spelen dan.
Standaard 3 aanvallers vind ik ook geen absolute must, waar ik misschien veel mensen tegen mij in het harnas jaag, maar het is gewoon zo. Soms onverwacht gewoon 2 spitsen zal zeker werken, maar je moet wel durven.
Welke ploeg in Nederland speelt er met 1 Spits en een AM dan? Vergeet je de buitenspelers niet??
remco k
 remco k - zondag 16 juni 2013 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 10:07 schreef joduh het volgende:
Tsja.... Maar door 'ons' nieuwe beleid zullen we vaker naast potje piesen......
Jij bent toch zo van de glorie jaren?? Ik kan me namelijk niet herinneren dat Ajax in die tijd wel veel geld trok..

In de jaren 90 wou iedereen Ronaldo hebben voordat ie naar PSV ging, van Gaal hield dat tegen en de geschiedenis kennen we.. Wij hadden Kluivert..

Nu wil iedereen Maher, terwijl we gewoon genoeg opties hebben voor die plek..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 16 juni 2013 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 11:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij bent toch zo van de glorie jaren?? Ik kan me namelijk niet herinneren dat Ajax in die tijd wel veel geld trok..

In de jaren 90 wou iedereen Ronaldo hebben voordat ie naar PSV ging, van Gaal hield dat tegen en de geschiedenis kennen we.. Wij hadden Kluivert..

Die jongens zitten dan ook best achter Maher.. Die moeten zich maar
bewijzen in de minuten die ze gaan maken seizoen is lang..
Nogmaal Maher heeft meer klasse dan de brekebeentjes Sorrero en Klaassen..
Schone in niet van het niveau wat we willen nastreven..
nora
 nora - zondag 16 juni 2013 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 11:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Zelfs het meest aanvallende elftal ooit in Europa speelt niet met 3 aanvallende middenvelders, dat werkt gewoon niet.. Dat is tactisch vrijwel onmogelijk in te vullen..
In de nederlandse Eredivisie kan je makkelijk spelen met een goede CVM en daarvoor Maher en evt Eriksen indien niet verkocht en wel bijgetekend.Voor zware wedstrijden kan je dan evt (PSV/Feyenoord/Twente) indien nodig 4 middenvelders spelen (extra zou Schone kunnen zijn).Er zijn verschillende varianten mogelijk maar alsnog ga ik er van uit dat de Jong en zeker Eriksen verkocht worden.
nora
 nora - zondag 16 juni 2013 - 16:32   quote  deeplink  

[..]

=================================================================================
Met andere woorden ze zijn allemaal gek in Nederland want onze opties zijn net zo goed als Maher ? kom op zeg Maher is echt beter als onze Serero en Klaasen.Die zijn niet slecht maar Maher is een van de grootste top talenten en daar zitten onze opties nog een behoorlijk stuk onder,misschien als ze zich goed ontwikkelen dat zij er over een paar jaar op dit niveau zitten.
Loetje
 Loetje - zondag 16 juni 2013 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 11:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. Was het ook niet toen Janssen, De Jong en Eriksen op het middenveld stonden ajax bij zowat elke tegenaanval een goal tegen kreeg? Was vond ik ook te aanvallend
remco k
 remco k - zondag 16 juni 2013 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 16:32 schreef nora het volgende:

[..]

=================================================================================
Met andere woorden ze zijn allemaal gek in Nederland want onze opties zijn net zo goed als Maher ? kom op zeg Maher is echt beter als onze Serero en Klaasen.Die zijn niet slecht maar Maher is een van de grootste top talenten en daar zitten onze opties nog een behoorlijk stuk onder,misschien als ze zich goed ontwikkelen dat zij er over een paar jaar op dit niveau zitten.
Tussen een aantal andere opties hebben en net zo goed zijn als Maher zit een wezenlijk verschil..

Wel denk ik dat ze allemaal heel veel potentie hebben en ook naar de top kunnen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 juni 2013 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 17:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens. Was het ook niet toen Janssen, De Jong en Eriksen op het middenveld stonden ajax bij zowat elke tegenaanval een goal tegen kreeg? Was vond ik ook te aanvallend
Klopt maar Janssen stond toen als CVM en dat is vragen om moeilijkheden...later kwam daar Anita te spelen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 juni 2013 - 23:29   quote  deeplink  
quote:

[..]

Klopt Remco...alleen een slecht voorbeeld....spitsen is van een andere orde....niet vergelijken met middenvelders....
remco k
 remco k - maandag 17 juni 2013 - 00:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 23:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt Remco...alleen een slecht voorbeeld....spitsen is van een andere orde....niet vergelijken met middenvelders....
Mag jij mij uitleggen waarom niet??
Loetje
 Loetje - maandag 17 juni 2013 - 01:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 23:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt maar Janssen stond toen als CVM en dat is vragen om moeilijkheden...later kwam daar Anita te spelen...
Dat zeg ik toch ook. Dat was veel te aanvallend. Dat zou nu ook zijn met Maher, De Jong en Eriksen op ern middenveld
Eide
 Eide - maandag 17 juni 2013 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 juni 2013 - 11:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee daar gaat het helemaal niet om, ze willen niet aan Ajax verkopen omdat ze simpelweg te concurrentie niet sterker willen maken.
Yup, Vitesse is heel open geweest daarover, hebben aangegeven dat Ajax ook een bod heeft gedaan maar dat ze eenvoudigweg weigeren te onderhandelen met Ajax. Dan houdt het snel op.
Brandje
 Brandje - maandag 17 juni 2013 - 11:04   quote  deeplink  
quote:

[..]

Waar heb je dit vandaan want volgens mij lul je maar zo wat over Ronaldo. Ik heb er nooit van gehoord en ajacieden in mijn omgeving niet en ook op wiki of google staat niks.
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 17 juni 2013 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 11:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan want volgens mij lul je maar zo wat over Ronaldo. Ik heb er nooit van gehoord en ajacieden in mijn omgeving niet en ook op wiki of google staat niks.
Dat klopt gewoon. In de jaren 90 zat Ajax achter Ronaldo aan. Maar die koos voor PSV, mede vanwege de goede ervaringen van Romario met die club. Daardoor kon KLuivert doorbreken.
Jesper11
 Jesper11 - maandag 17 juni 2013 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 11:14 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Dat klopt gewoon. In de jaren 90 zat Ajax achter Ronaldo aan. Maar die koos voor PSV, mede vanwege de goede ervaringen van Romario met die club. Daardoor kon KLuivert doorbreken.
+1. Van Gaal heeft dit ooit verteld.
Brandje
 Brandje - maandag 17 juni 2013 - 12:08   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat kan zijn maar Remco zegt van Gaal Ronaldo blokkeerde en dat is voor mij nieuw
Brandje
 Brandje - maandag 17 juni 2013 - 12:08   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat kan zijn maar Remco zegt van Gaal Ronaldo blokkeerde en dat is voor mij nieuw
remco k
 remco k - maandag 17 juni 2013 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juni 2013 - 11:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Misschien alles wat je net opnoemt even wat beter raadplegen dan?? Staat namelijk op Google genoeg over net als op wiki.
remco k
 remco k - maandag 17 juni 2013 - 13:46   quote  deeplink  
Een interview van Louis uit 2011. Daarin zegt hij dat hij heeft tegengehouden om de doorstroom
Van Kluivert niet tegen te willen houden. Uiteraard is Louis Louis en wil dat nog niet zeggen dat Ronaldo voor Ajax had gekozen.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 17 juni 2013 - 15:03   quote  deeplink  
"Mooi voorbeeld is Patrick Kluivert, die nu Jong FC Twente traint. Ronaldo kwam naar Nederland en Ajax moest toezien hoe PSV hem wegkaapte. Toen heeft Louis van Gaal de 18-jarige spits van de A1 maar in het eerste gezet, een zekere Patrick Kluivert. Als Ronaldo wel naar Ajax was gegaan, was de loopbaan van Kluivert mogelijk anders gelopen."

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1443/FC-Twente/article/detail/2459100/2011/06/28/Met-Ronaldo-als-Ajacied-was-hij-nooit-doorgebroken.dhtml
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 17 juni 2013 - 15:07   quote  deeplink  
Hierboven staat dat hij door p$v werd weggekaapt, dus niet dat Van Gaal Ronaldo blokkeerde. Het kwam voor van Gaal en Kluivert toevallig zo uit en is de loopbaan van Kluivert begonnen.
remco k
 remco k - maandag 17 juni 2013 - 18:07   quote  deeplink  
Des te sterker het punt is, dacht dat het punt was dat dat Ajax wel/niet ooit met Ronaldo bezig is geweest, dan zat ik fout over het tegenhouden door van Gaal, dacht dat dit namelijk het geval was. Sorry daarvoor...
Maar het blijft gaan om het volgende, spelers willen hebben terwijl je goede vervangers in huis hebt.. Als Ajax Ronaldo had gehaald hadden we misschien wel nooit iets van Kluivert gezien..
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 18 juni 2013 - 14:14   quote  deeplink  
PSV start nieuwe gesprekken met zaakwaarnemer Maher

PSV-manager Marcel Brands heeft de gesprekken met Sigi Lens, de zaakwaarnemer van de door PSV en Ajax begeerde middenvelder Adam Maher, weer opgestart. De technische baas van PSV sprak onlangs opnieuw met de agent over een eventuele overstap van de (Jong)Oranje-international naar Eindhoven.

PSV wil graag weten of Maher inderdaad nog steeds openstaat voor een vertrek naar Brabant, zoals in de winterstop het geval was. Destijds kwam het niet tot een deal, ondanks het feit dat PSV een investeerdersgroep bereid vond om mee te betalen. Een mogelijk struikelblok is de vraagprijs.

Maher heeft in zijn contract laten opnemen dat hij een fors percentage van de transfersom krijgt en is vooralsnog niet van plan om daar vanaf te zien.

PSV ontvangt een dezer dagen bijna negen miljoen euro voor de transfer van Jeremain Lens naar Dinamo Kiev en verwacht ook nog Ola Toivonen en Dries Mertens te verkopen. Bron:VI
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 18 juni 2013 - 14:16   quote  deeplink  
Zoals ik al eerder schreef gaat het er m.i. om, welke club het eerst een speler verkoopt. Nu is p$v aan zet. Ik hoop alleen dat Maher zijn keuze al heeft gemaakt en dat hij naar ons AJAX komt.
frankdribben
 frankdribben - dinsdag 18 juni 2013 - 14:52   quote  deeplink  
Ajax wacht omdat er eerst wat weg moet en as Eriksen zou bij tekenen en niet weg gaat wat natuurlijk wel gebeurt dan zullen ze wel naar AZ gaan.
De Jong en Alderwereld staan ook zeer in de belangstelling, als ze Maher echt willen , wachten ze niet op 1 van de 3 transfers. Ajax neemt blijkbaar graag een Gok nu psv wel er alles aan doet om Maher aan te trekken.Of Maher wilt inmiddels alleen maar naar Ajax. Wie zal het zeggen......
Fischer_020
 Fischer_020 - dinsdag 18 juni 2013 - 15:10   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax wel 8 miljoen betaalt voor Maher als Ajax meer dan 15 miljoen euro binnenkrijgt voor Eriksen wat ik overigens wel verwacht..helemaal nu ook AS Monaco in de markt is, Overmars weet ook dat hij Maher binnen 2 jaar voor de jackpot kan doorverkopen...En ze maken altijd een uitzondering voor exceptioneel talent. Op van Ginkel is ook 7,5 miljoen geboden.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juni 2013 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 14:16 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Zoals ik al eerder schreef gaat het er m.i. om, welke club het eerst een speler verkoopt. Nu is p$v aan zet. Ik hoop alleen dat Maher zijn keuze al heeft gemaakt en dat hij naar ons AJAX komt.
Maher gaat naar diegene waarmee AZ als het eerste akkoord is en dat zal psv zijn. Die durven nameijk wel direct de knip te trekken.
Ajax had hem allang binnen moeten hebben. In het uiterste geval loopt Eriksen gratis de deur maar heb je zijn vervanger al wel in huis.
Naar mijn mening leert men het nooit. Zelf voor alles de hoofdprijs vragen maar moet er gekocht worden dan wil men voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zo werkt het helaas niet
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - dinsdag 18 juni 2013 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 15:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maher gaat naar diegene waarmee AZ als het eerste akkoord is en dat zal psv zijn. Die durven nameijk wel direct de knip te trekken.
Ajax had hem allang binnen moeten hebben. In het uiterste geval loopt Eriksen gratis de deur maar heb je zijn vervanger al wel in huis.
Naar mijn mening leert men het nooit. Zelf voor alles de hoofdprijs vragen maar moet er gekocht worden dan wil men voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zo werkt het helaas niet
Ik hoop alleen dat Maher zijn gevoel laat spreken. Dan ben ik er wel van overtuigd dat hij voor ons AJAX kiest. Als p$v veel van zijn bepalende spelers verkoopt: Lens, Mertens, Strootman en Toivonen blijft er alleen spelers als Matavs, Derijck en Hutchinson over. Dan moeten ze behoorlijk inkopen/door laten stromen om een ED en laat staan CL-waardig elftal te krijgen. Ik verwacht niet dat dit voor komend seizoen gaat lukken, en daarom denk ik dat Maher dat risico ook niet neemt.
Ajax_fan
 Ajax_fan - dinsdag 18 juni 2013 - 15:41   quote  deeplink  
quote:

[..]

Als je gewoon koopt zonder dat Eriksen of de Jong weg is dan ben je juist dom bezig. Dan leer je het juist nooit! Je gaat Maher toch niet kopen als Eriksen of de Jong nog niet weg is. En al helemaal geen risico nemen dat Eriksen gratis de deur uit loopt. Dan maar geen Maher. Het gaat nu ook niet om voor een dubbeltje op de 1e rij te zitten. Er zal eerst verkocht moeten worden voordat je koopt. Of wil je straks Maher of Eriksen of de Jong lekker op de bank pleuren. Alle drie in huis is te veel.
Ciler
 Ciler - dinsdag 18 juni 2013 - 15:44   quote  deeplink  
Ik heb alle respect voor het nieuwe beleid van Ajax waar geen exorbitante bedragen voor transfers meer worden uitgegeven maar moet Brandje hierin wel gelijk geven. Ajax wil voor elke speler voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar wel de hoofdprijs vangen bij iedere verkoop. Daarnaast denk ik dat met de huidige aanpak van Overmars veel transfers zullen mislukken als hij zo'n houding heeft met een take it or leave it bod want dit zal heel veel partijen afschrikken en negatief zijn voor toekomstige zaken. Ik vind Marc Netto dan ook niet geloofwaardig overkomen en heeft mijns inziens nog veel te weinig betekent voor Ajax met z'n Sana en Schone. Wel roepen dat hij Ajax ooit weer bij de Europese top ziet aansluiten maar echte gerichte aankopen daar slaagt mijnheer niet bepaald in en daarom twijfel ik behoorlijk aan zijn tactiek. We hebben allemaal gezien hoe slagvaardig hij was met Narsingh. Met zijn take it or leave it tactiek maakt hij niet bepaald vrienden en willen straks steeds minder clubs met Ajax zaken doen. Je kan ook zo denken we betalen alleen nog boven gemiddelde bedragen voor spelers met exeptionele kwaliteiten die voor Ajax direct een toegevoegde waarde zijn om ze over 2 jaar voor het dubbele dan de aankoopprijs weer door te verkopen en bovendien vertrekken er hoe dan ook 100% dragende spelers bij Ajax het aankomend jaar dus inderdaad je slag in deze situatie slaan voor verkoop van spelers en niet teveel vastroesten in de nieuwe gedragsregels t.a.v. het nieuwe aankoopbeleid of je krijgt een exact hetzelfde scenario als met Narsingh vorig jaar. Je moet naar de situatie bij Ajax nu kijken. Er staan talenten aan te komen maar dat is pas over een jaar en je hebt nu per direct een vervanger voor Erikssen nodig waarvan iedereen weet dat hij vertrekt voor aanvang van het seizoen dus waarom wachten met het risico dat de concurrentie straks met Maher wegloopt. Daarnaast vind ik echt dat we de voorhoede moeten versterken met sowieso een rechtsbuiten. Dat er nog steeds niks gaande is op de transfermarkt is angsthazenhouding en waarom die dekking uit de verkoop van op korte termijn vertrekkende spelers is gegarandeerd.

En mensen die steeds roepen al die aankopen staan de ontwikkeling van talenten bij Ajax in de weg beseffen die wel dat je met al die talenten niks hebt te zoeken in de CL? We willen groeien en stappen maken 3x achter elkaar kampioen van de eredivisie en nu Europees. Als we de kwaliteiten momenteel op sommige plekken binnen de selectie niet hebben moeten we die simpelweg kopen en niet wachten op talenten die er pas volgend jaar staan. Als Ajax echt gelooft dat het Europees stappen kan maken moet het ook investeren en niet alleen met jeugdig talent maar ook aankopen op de korte termijn waarvan je zeker weet dat het een toegevoegde waarde is voor de ontbrekende kwaliteiten in de selectie. In het moderne voetbal moet het geld (tactisch maar budgettair) rollen wil je nog een rol van betekenis spelen en iedereen die denkt we komen er wel met alleen maar beloften zeg ik droom lekker verder...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juni 2013 door Ciler --
Eide
 Eide - dinsdag 18 juni 2013 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 15:44 schreef Ciler het volgende:Ik vind Marc Netto dan ook niet geloofwaardig overkomen en heeft mijns inziens nog veel te weinig betekent voor Ajax met z'n Sana en Schone.
En Moisander. Wel 2 basisspelers afgelopen seizoen. Verder heeft Overmars zich voornamelijk op jeugd gericht. Of dat gaat opleveren wat Ajax hoopt weten we de aankomende 2 seizoen. Het is mij veel te eenvoudig Overmars zo even weg te zetten als jij nu doet.

quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 15:44Je kan ook zo denken we betalen alleen nog boven gemiddelde bedragen voor spelers met exeptionele kwaliteiten die voor Ajax direct een toegevoegde waarde zijn
Dat is precies wat Overmars en de Boer al vaker hebben gezegd. Ajax betaald niet langer de hoofdprijs, maar uitzonderingen zullen er misschien wel komen in uitzonderlijke situaties.

quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 15:44En mensen die steeds roepen al die aankopen staan de ontwikkeling van talenten bij Ajax in de weg beseffen die wel dat je met al die talenten niks hebt te zoeken in de CL?
Ajax is anders in het verleden louter succesvol geweest internationaal gezien als het dreef op het eigen jonge talent. JUIST met jong talent moet Ajax proberen aan te sluiten en dat talent op de juiste plekken aanvullen met routine. Het gaat om een balans. Niet zo zwart/wit als jij het nu afschildert.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juni 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 18 juni 2013 - 16:12   quote  deeplink  
quote:

[..]

allang in huis moeten hebben???
en wat nou als Dortmund voor de Bruyne kiest Liverpool voor ben Arfa en AS Monaco een ander toptalent haalt... en Eriksen tekent bij, zit je met Maher en Eriksen.
eerst verkopen dan kopen.
overigens slaat dat wat je zegt over voor een dubbeltje op 1e rij zitten helemaal nergens op en de hoofdprijs vragen ook niet.
iedere club probeert het maximale voor zijn spelers te vangen en iedereen probeert zo veel mogelijk kwaliteit voor geld te krijgen, is Ajax niks anders in. ik vind dat ze het prima doen.
Ciler
 Ciler - dinsdag 18 juni 2013 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Verder heeft Overmars zich voornamelijk op jeugd gericht. Of dat gaat opleveren wat Ajax hoopt weten we de aankomende 2 seizoen. Het is mij veel te eenvoudig Overmars zo even weg te zetten als jij nu doet.
Sorry maar ik vindt het echt te weinig overtuigend ok Moisander maar we hadden Narsingh moeten hebben dan hadden we nu waarschijnlijk een aardige rechtsbuiten (dus het probleem rechtsbuiten voorlopig opgelost)

quote:
Ajax is anders in het verleden louter succesvol geweest internationaal gezien als het dreef op het eigen jonge talent. JUIST met jong talent moet Ajax proberen aan te sluiten en dat talent op de juiste plekken aanvullen met routine. Het gaat om een balans. Niet zo zwart/wit als jij het nu afschildert.
Precies zoals jij zegt in het verleden succesvol geweest ja maar dat is niet genoeg in het hedendaagse moderne voetbal. We gaan aankomend jaar de CL in en dan weet je dat als je een rol van betekenis wilt spelen zul je je moeten versterken en niet alleen met jeugdig talent. We willen allemaal toch dat Ajax straks de groepsronde overleefd en overwinterd? Dat zijn toch ook stappen maken. Ik denk echt dat de nadruk van het nieuwe beleid teveel ligt op de toekomst terwijl je aankomend jaar CL speelt...
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juni 2013 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 15:41 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Als je gewoon koopt zonder dat Eriksen of de Jong weg is dan ben je juist dom bezig. Dan leer je het juist nooit! Je gaat Maher toch niet kopen als Eriksen of de Jong nog niet weg is. En al helemaal geen risico nemen dat Eriksen gratis de deur uit loopt. Dan maar geen Maher. Het gaat nu ook niet om voor een dubbeltje op de 1e rij te zitten. Er zal eerst verkocht moeten worden voordat je koopt. Of wil je straks Maher of Eriksen of de Jong lekker op de bank pleuren. Alle drie in huis is te veel.
Hoe kom je daarbij dat alledrie teveel is? Het lijkt mij juist heerlijk. Waar zien Schone de meeste het liefst spelen? Juist als CVM terwijl het eigen een aanvallende middenvelder is. Uit tegen PSV wisselde de Boer Poulsen en ging Schone op zijn plek spelen en we weten hoe de wissel uitpakte!! Daarbij komt dat Maher ook in zijn eerste jaar bij AZ als CVM speelde. Dus leg mij eens uit waarom Schone, die ik echt veel minder vind dan Maher, daar wel kan spelen en Maher niet??
Dus er is in mijn ogen geebn excuus om Maher niet te halen!
Leg mij ook gelijk uit dat Ajax wel heeft geboden op Van Ginkel terwijl Siem nog niet eens was verkocht dus de vlieger, dat er eerst verkocht moet worden voor er gekocht wordt, gaat totaal niet op.
O
VladPavlov
 VladPavlov - dinsdag 18 juni 2013 - 17:16   quote  deeplink  
Allereest moeten we niet vergeten dat we pas 3 jaar bezig zijn met een totaal ander beleid en dat het nog jaren gaat duren voordat dit beleid zich nog meer gaat uitpakken dan dat het de afgelopen 3 seizoenen al heeft gedaan (3x landstitel is best knap na een gehele reorganisatie!!). Onder dit beleid valt ook het verkoop en aankoop van spelers. Ik lees nu al meer over jeugdspelers (en aangezien Overmars zich daar vooral mee moet bezig houden) die worden aangetrokken door Ajax. Verder vind ik dat we financieel gezond moeten zijn, zodat we in de toekomst wel grotere aankopen kunnen doen, voor nu vind ik dat het beleid goed wordt gehanteerd. Geef dit beleid nog 10 jaar (en vooral nog 3x tot 4x landstitel in deze 10j, al zie ik Vitesse en Feyenoord ook nog een aantal keer de landstitel pakken, PSV hoeven we voorlopig even niet te vrezen) en je kunt een goede aankoop doen aanvullend met goed talent.

Misschien gingen de onderhandelingen met Van Ginkel wel zo snel omdat Chelsea al heel concreet was over het kopen van Van Ginkel en Ajax dus een eerste bod uitbracht uit wanhoop op Van Ginkel. Nu PSV heeft aangeklopt bij Maher, zal het denk ik ook niet lang meer duren voordat Ajax een bod zal neerleggen of in ieder geval serieus in gesprek gaan om Maher te halen.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat we misschien niet zulke uitblinkers hebben als een Boney, van Ginkel, Maher, maar ligt de kwaliteit van Ajax als TEAM hoger als de rest van Nederland, anders pak je niet 3x de landstitel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juni 2013 door VladPavlov --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 juni 2013 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 17:16 schreef VladPavlov het volgende:
Allereest moeten we niet vergeten dat we pas 3 jaar bezig zijn met een totaal ander beleid en dat het nog jaren gaat duren voordat dit beleid zich nog meer gaat uitpakken dan dat het de afgelopen 3 seizoenen al heeft gedaan (3x landstitel is best knap na een gehele reorganisatie!!). Onder dit beleid valt ook het verkoop en aankoop van spelers. Ik lees nu al meer over jeugdspelers (en aangezien Overmars zich daar vooral mee moet bezig houden) die worden aangetrokken door Ajax. Verder vind ik dat we financieel gezond moeten zijn, zodat we in de toekomst wel grotere aankopen kunnen doen, voor nu vind ik dat het beleid goed wordt gehanteerd. Geef dit beleid nog 10 jaar (en vooral nog 3x tot 4x landstitel in deze 10j, al zie ik Vitesse en Feyenoord ook nog een aantal keer de landstitel pakken, PSV hoeven we voorlopig even niet te vrezen) en je kunt een goede aankoop doen aanvullend met goed talent.

Misschien gingen de onderhandelingen met Van Ginkel wel zo snel omdat Chelsea al heel concreet was over het kopen van Van Ginkel en Ajax dus een eerste bod uitbracht uit wanhoop op Van Ginkel. Nu PSV heeft aangeklopt bij Maher, zal het denk ik ook niet lang meer duren voordat Ajax een bod zal neerleggen of in ieder geval serieus in gesprek gaan om Maher te halen.
Vooruit zien is regeren... Nu gaat Psv straks met hem aan de haal en
Zit je straks met een mindere selectie als de jong en Erikssen vertrekken. .
VladPavlov
 VladPavlov - dinsdag 18 juni 2013 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 17:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vooruit zien is regeren... Nu gaat Psv straks met hem aan de haal en
Zit je straks met een mindere selectie als de jong en Erikssen vertrekken. .
Zeker waar en daarom hoop/denk ik dat Ajax zich nu ook officieel gaat melden bij AZ voor Maher. Als ze dat niet doen snap ik er ook niks van. :P
Alhoewel niet de sterkste selectie hoeft te winnen, maar het beste team ;) en het beste team betekent niet het kwalitatief sterkste team, bewijs van de afgelopen 3 seizoenen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juni 2013 door VladPavlov --
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 18 juni 2013 - 18:28   quote  deeplink  
ik vind dat rechtsbuiten op het moment de prioriteit heeft, daar hebben we geen echte speler die daar goed is.
Eriksen en de Jong zijn vooralsnog nog steeds Ajacieden en dus kan Maher later nog.
we moeten gewoon in de voorbereiding kijken hoe jongens als Andersen en Klaassen het daar gaan doen. voor rechtsbuiten hebben we Meleg en Sana om te kijken hoe ze het doen, maar als Jozefzoon voor een koopje op te halen is zou ik hem zeker nemen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juni 2013 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 18:28 schreef NatjosFC het volgende:
ik vind dat rechtsbuiten op het moment de prioriteit heeft, daar hebben we geen echte speler die daar goed is.
Eriksen en de Jong zijn vooralsnog nog steeds Ajacieden en dus kan Maher later nog.
we moeten gewoon in de voorbereiding kijken hoe jongens als Andersen en Klaassen het daar gaan doen. voor rechtsbuiten hebben we Meleg en Sana om te kijken hoe ze het doen, maar als Jozefzoon voor een koopje op te halen is zou ik hem zeker nemen.
Jozefzoon? Wat moeten wij in godsnaam met hem. Was niet eens een vaste basisspeler bij rkc.
Ook vraag ik mij af of je wel op de hoogte ben inzake Maher. Maher kan niet "later" nog want die speelt anders binnen no-time bij psv. Dan zal je zien dat Eriksen verkocht wordt en dan ben je de pineut. Eriksen is toch veel makkelijker te verkopen als je Maher al hebt lijkt mij.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 18 juni 2013 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 18:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jozefzoon? Wat moeten wij in godsnaam met hem. Was niet eens een vaste basisspeler bij rkc.
Ook vraag ik mij af of je wel op de hoogte ben inzake Maher. Maher kan niet "later" nog want die speelt anders binnen no-time bij psv. Dan zal je zien dat Eriksen verkocht wordt en dan ben je de pineut. Eriksen is toch veel makkelijker te verkopen als je Maher al hebt lijkt mij.
dan maar geen Maher... eerst verkopen dan kopen, anders gewoon geen deal.
daarbij als Maher een voorkeur voor Ajax heeft dan laat hij PSV nog wel even wachten. als hij een voorkeur voor PSV heeft is er sowieso geen kans.

mensen hier doen alsof Maher de enige speler is die Eriksen kan vervangen... ben er van overtuigt dat Ajax meer ijzers in het vuur heeft. niet voor niets hadden ze een lijst van 15 spelers.
Ciler
 Ciler - dinsdag 18 juni 2013 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 18:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Precies Brandje zo denk ik er ook over. Ajax zal toch nu eens een keer moeten leren wat er vorig jaar is gebeurd toen we Narsingh wilden halen? Nogmaals als ze weer te lang wachten is Maher straks bij PSV en inderdaad waar is de prioriteit in de aanval de rechtsbuiten positie gebleven? Meleg is nog niet zover en Sana is gewoon een bankzitter en niet goed genoeg. We lezen totaal geen beweging van scouts of van Overmars voor de rechtsbuiten positie??
remco k
 remco k - dinsdag 18 juni 2013 - 19:30   quote  deeplink  
Overmars is er net een jaar.. Poulsen gehaald, Moisander gehaald wat uiteindelijk volwassen spelers zijn gebleken. Schone transfervrij..

Blind verlengt Cuenca gehuurd wat gewoon een hele goede speler is..

Maar wel fijn dat PSV zo slagvaardig is, dat heeft ze de laatste jaren veel succes gebracht..
remco k
 remco k - dinsdag 18 juni 2013 - 19:30   quote  deeplink  
BAbel gehaald waar het merendeel blij mee was..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 juni 2013 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 17:28 schreef VladPavlov het volgende:

[..]

Zeker waar en daarom hoop/denk ik dat Ajax zich nu ook officieel gaat melden bij AZ voor Maher. Als ze dat niet doen snap ik er ook niks van. :P
Alhoewel niet de sterkste selectie hoeft te winnen, maar het beste team ;) en het beste team betekent niet het kwalitatief sterkste team, bewijs van de afgelopen 3 seizoenen.
Daar heb jij dan weer een punt.. :) Maher rasvoetballer moet komen
voor zulke jongens kom je naar het stadion.. Ben van mening dat je Erikssen
toch verkoopt deze zomer en anders de Jong wel..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 juni 2013 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 19:30 schreef remco k het volgende:
BAbel gehaald waar het merendeel blij mee was..
Babel heeft gewoon pech gehad en bijna niks gekost..
Wat ie speelde was beter dan Boerrigter..
remco k
 remco k - dinsdag 18 juni 2013 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 19:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daar heb jij dan weer een punt.. :) Maher rasvoetballer moet komen
voor zulke jongens kom je naar het stadion.. Ben van mening dat je Erikssen
toch verkoopt deze zomer en anders de Jong wel..
Bedrijven kunnen niet bestaan van misschien toch wel, of het zal vast wel gebeuren..

100% zekerheid is er niet..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Maher

0.0071609