|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is nog geen 31 Augustus. Dan kun je en mag je de balans opmaken. Ook wanneer PSV Maher koopt, is dat geen garantie voor een kampioenschap. Nog is dat voor Ajax het geval. De vraag is: Wat zijn de nieuwe doelstellingen van Ajax voor het nieuwe seizoen. Alles staat in augustus weer op 0 en beginnen we opnieuw. Wanneer Ajax opnieuw kampioen wil worden en wil overwinteren in de Championsleage dan moet je in feite een sterker team hebben dan het afgelopen seizoen. De vraag is; wie blijft en wie komt erbij. Wanneer Ajax in het begin weinig koopt ( om welke reden dan ook) en later diverse spelers verliest loop je het risico een team hebben met minder draagvlak en kwaliteiten. En zal de Boer weer opnieuw moeten beginnen. En krijgen we een herhaling van de vorige jaren. Supporters willen dit jaar wel een keer meer dan het vorige seizoen. Ajax kan het beste niet teveel risico gaan nemen wanneer men meer wil dan vorig jaar. Dus zul je je op tijd moeten versterken met spelers die voldoende kwaliteit en draagvlak hebben om direct in het begin van het seizoen goed van start te gaan. Want anders krijgen we een herhaling van vorig jaar. Persoonlijk zie ik dit scenario waarschijnlijk wel gebeuren helaas! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 10:55 schreef Eide het volgende:[..] Nee, we weten het niet. We denken het allemaal wel en het zal misschien wel, maar je kan niet voor de muziek uitlopen. Dat is gokken met miljoenen. AZ en Twente doen het ook zo. Nu met Gudelj en Wuytens. Die spelen al in op een vetrek van Maher bijvoorbeeld. Dat is beleid voeren |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Maher geen prioreiteit voor Overmars. Duarte wel.
DUARTE? - Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax, heeft tegenover Voetbal International bevestigd dat Ajax momenteel niet met AZ onderhandelt over Adam Maher. 'We hebben andere prioriteiten', aldus Overmars.
'De vraagprijs van AZ heeft daar niks mee te maken, dat speelt helemaal geen rol', besluit de sportbestuurder. Waarschijnlijk gaat Ajax pas tot actie over wat betreft Maher, wanneer er een bepalende middenvelder is verkocht. Siem de Jong en Christian Eriksen worden in verband gebracht met grote buitenlandse clubs.
AZ verlangt circa acht miljoen euro voor Maher. De negentienjarige middenvelder ligt nog tot medio 2015 vast in Alkmaar. Ook PSV is geïnteresseerd in de international.
Ofr ze spelen een heel slim spel of ze zijn de boel echt aan het verkloten. Hoe kan je Duarte nu voor een Maher zetten?? Wat denk een Maher wel niet als hij dit leest. Van harte psv. Jullie troeven ons weer af!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 08:08 schreef Brandje het volgende:[..] Dat blijf jij maar beweren maar voor Van Ginkel wilde men wel veel geld betalen dus....... Ja klopt. En dan zal dat dis een speler zijn waar ajax iets in ziet waarom ze dat dus doen. Blijkbaar ziet ajax dat niet in Maher. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 09:27 schreef Stanley het volgende:Remco, jij lult altijd alsof je alles al weet, althans zo is de toon van je reacties. Maar feit is je weet geen reet! Net als ik overigens. Logisch verstand en kijkend naar de feiten kom ik tot de conclusie dat sommigen bij ajax enorm veel krediet en stinkmazzel hebben !!! Wanneer je meerdere keren spelers zegt te willen halen en het lukt niet, sterker nog ze gaan naar je grote concurrent dan heb je gewoon niet slagvaardig gehandeld. En dat zou wel eens arrogantie als oorzaak kunnen hebben. En kap nu eens om de dikke luie flikker van een Sulemani te misbruiken als voorbeeld, dat was een grote onzin actie voorkomende uit grootheidswaanzin van mensen die alweer weg zijn. De vraag is wat wil ajax ? CL overwinteren ... dan red je het niet met jeugd alleen aangevuld met talent vanuit Heracles. Mooi voetbal spelen en de opleider van het europese voetbal zijn met hopen op nationale successen? Dan zijn we goed op weg. Een mix hiervan? Ook prima, maar dan is een investering tot max 10 mln af en toe in uitzonderlijk talent ook iets waar ruimte voor moet zijn! Ik vind dat Maher absoluut moet komen ! Ik lees de feiten en geef daar mijn oordeel over. Ik weet dus net zo veel als een ander. Ik sta alleen wel volledig achter dat wat ajax doet. Anderen bier blijkbaar niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 09:27 schreef Stanley het volgende:Remco, jij lult altijd alsof je alles al weet, althans zo is de toon van je reacties. Maar feit is je weet geen reet! Net als ik overigens. Logisch verstand en kijkend naar de feiten kom ik tot de conclusie dat sommigen bij ajax enorm veel krediet en stinkmazzel hebben !!! Wanneer je meerdere keren spelers zegt te willen halen en het lukt niet, sterker nog ze gaan naar je grote concurrent dan heb je gewoon niet slagvaardig gehandeld. En dat zou wel eens arrogantie als oorzaak kunnen hebben. En kap nu eens om de dikke luie flikker van een Sulemani te misbruiken als voorbeeld, dat was een grote onzin actie voorkomende uit grootheidswaanzin van mensen die alweer weg zijn. De vraag is wat wil ajax ? CL overwinteren ... dan red je het niet met jeugd alleen aangevuld met talent vanuit Heracles. Mooi voetbal spelen en de opleider van het europese voetbal zijn met hopen op nationale successen? Dan zijn we goed op weg. Een mix hiervan? Ook prima, maar dan is een investering tot max 10 mln af en toe in uitzonderlijk talent ook iets waar ruimte voor moet zijn! Ik vind dat Maher absoluut moet komen ! Waar haal ik trouwens telkens Sulejmani aan dan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 13:58 schreef Brandje het volgende:Maher geen prioreiteit voor Overmars. Duarte wel. DUARTE? - Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax, heeft tegenover Voetbal International bevestigd dat Ajax momenteel niet met AZ onderhandelt over Adam Maher. 'We hebben andere prioriteiten', aldus Overmars. 'De vraagprijs van AZ heeft daar niks mee te maken, dat speelt helemaal geen rol', besluit de sportbestuurder. Waarschijnlijk gaat Ajax pas tot actie over wat betreft Maher, wanneer er een bepalende middenvelder is verkocht. Siem de Jong en Christian Eriksen worden in verband gebracht met grote buitenlandse clubs. AZ verlangt circa acht miljoen euro voor Maher. De negentienjarige middenvelder ligt nog tot medio 2015 vast in Alkmaar. Ook PSV is geïnteresseerd in de international. Ofr ze spelen een heel slim spel of ze zijn de boel echt aan het verkloten. Hoe kan je Duarte nu voor een Maher zetten?? Wat denk een Maher wel niet als hij dit leest. Van harte psv. Jullie troeven ons weer af!! Volgens mij is het pas aftroeven als ajax en PSV er vol voor gaan en PSV dan aan het langste eind trek. Aangezien. Overmaats aangeeft andere prioriteiten te hebben en dus heeft het helemaal niks met aftroeven te maken. |
|
|
|
|
Jesper11
|
|
|
Maher is dus volgens Overmars geen prioriteit maar wel een optie. Zolang kan ik niet wachten :(. Ik spring zo op de fiets naar Diemen, bind Maher vast op de bagagedrager en lever hem persoonlijk af bij de Toekomst. Ik neem hem pas weer mee als hij zijn handtekening heeft gezet! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sorry voor de spelling. Is lastig op een iPhone. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 10:15 schreef Brandje het volgende:[..] Lees nou eens kerel. Je weet nooit wat een aankoop doet maar het is en blijft een feit dat Ajax hem wilde hebben. Ze hebben zelfs het bod van psv geevenaard maar toen had Narsingh geen trek meer. Dat is de discussie. Dus die slappe afhoudende houding maar als het mis dreigt te gaan alsnog een last-minute bod doen. Maar vervolgens alsnog misgrijpen!! Snap je het nu?? Ik snap donders goed wat je bedoeld, maar je kan niet altijd gelijk maar toehappen want dan heb je een speler altijd te duur. Over snappen gesproken, snap nou eens hoe de markt werkt, en huil niet voor je geslagen wordt. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 12:38 schreef Eide het volgende:[..] Vooruit zien is contacten leggen met een club, aftasten wat de vraagprijs is, met de speler praten, kijken wat zijn wensen zijn. Maar Maher zou wel gek zijn als hij naar Ajax komt terwijl Eriksen en De Jong er nog zijn. En hetzelfde geldt voor Ajax. En die contacten tussen Ajax en AZ zijn er echt wel, daar ben ik van overtuigd. Ik deel de angst van de meesten wel hoor, ik zou Maher ook wel bij Ajax willen zien. Zeker nu PSV denkt weer geld te hebben zal de druk wel wat toenemen. Maar Maher wil misschien ook wel CL spelen en heeft een WK om over na te denken. Ten slotte kunnen we met z'n allen van alles willen, maar we kunnen niet bij Adam Maher in z'n hoofd kijken. Als hij naar Ajax wil, dan gebeurt dat echt wel of PSV moet echt met een waanzinnig bod komen. Helemaal mee eens! |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Mensen moeten ook niet vergeten, dat als je Maher al binnen haalt de prijs die je krijgt voor je eigen spelers zakt. Simpel omdat ze dan weten dat je er minimaal ene kwijt moet, dus het is vooruitzien, denken en op het juiste moment kopen en verkopen. Het kan trouwens zelfs zo zijn dat Maher en AZ al over één zijn gekomen en dat het pas naar buiten mag worden gebracht nadat er een speler verkocht is. ( dit is handel ) Dus minder blablabla en aan het eind hahaha! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 14:45 schreef riveco het volgende:[..] Ik snap donders goed wat je bedoeld, maar je kan niet altijd gelijk maar toehappen want dan heb je een speler altijd te duur. Over snappen gesproken, snap nou eens hoe de markt werkt, en huil niet voor je geslagen wordt. Wat gelijk toehappen?? Het is toch al langer bekend dat Eriksen hoogstwaarschijnlijk gaat. Maher gaat na psv en wij zijn Eriksen straks kwijt. Dusd vraag mij af wie er niet weet hoe de markt werkt. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 14:32 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij is het pas aftroeven als ajax en PSV er vol voor gaan en PSV dan aan het langste eind trek. Aangezien. Overmaats aangeeft andere prioriteiten te hebben en dus heeft het helemaal niks met aftroeven te maken. Jij vind het dus niet vreemd nu psv Maher blijkt te kunnen betalen dat Maher ineens geen prio meer is voor Ajaxs ?? Ik had je hoger ingeschat Remco |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 15:03 schreef Brandje het volgende:[..] Wat gelijk toehappen?? Het is toch al langer bekend dat Eriksen hoogstwaarschijnlijk gaat. Maher gaat na psv en wij zijn Eriksen straks kwijt. Dusd vraag mij af wie er niet weet hoe de markt werkt. Lees even wat je zelf schrijft!!!!! Eriksen HOOGSTWAARSCHIJNLIJK!!!! Dus als er Hoogstwaarschijnlijk iemand gaat ( terwijl hij zelf heeft aangegeven dat hij het voor 1 JULI moest weten omdat hij anders bij AJAX bij zou tekenen ) moet AJAX met ZEKERHEID een speler kopen???? Haha Je hebt totaal geen verstand van zaken doen! Nogmaals, ik hoop ook dat Maher komt als Eriksen gaat, maar niet kopen voor een plek die nog niet vrij is. Bij een bioscoop moeten ook eerst de eerste mensen eruit voor de 2e lichting naar binnen kan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik roep al jaren; Brands moet weg bij PSV omdat hij nooit koopt wat PSV nodig heeft. PSV zou zich beter kunnen richten op wat ze echt nodig hebben. Namelijk een betere verdediging. Maar dat inzicht hebben ze niet. PSV is en blijft slecht in het aantrekken van de juiste mensen. En daarmme maken ze het Ajax iedere keer weer gemakkelijk. PSV heeft straks een overvloed aan middenveld spelers. Dus is de balans voor het zoveelste jaar achter elkaar weer niet goed. En is Psv voor Maher ook niet de juiste stap. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 15:04 schreef Brandje het volgende:[..] Jij vind het dus niet vreemd nu psv Maher blijkt te kunnen betalen dat Maher ineens geen prio meer is voor Ajaxs ?? Ik had je hoger ingeschat Remco Volgens mij heb ik nergens gezien dat ze er wel mee bezig zijn. Dus is het niet nu ineens. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 13:55 schreef Brandje het volgende:[..] AZ en Twente doen het ook zo. Nu met Gudelj en Wuytens. Die spelen al in op een vetrek van Maher bijvoorbeeld. Dat is beleid voeren Die clubs zitten in een heel andere situatie. Gudelj kan ook op andere posities uit de voeten en het middenveld van AZ was ronduit zwak afgelopen seizoen, muv van Maher. Natuurlijk gaan die versterken. Wij zitten echter in een andere positie, waar de kans dat Siem blijft steeds groter wordt en waar het maar de vraag is welke club aan de vraagprijs van Ajax kan en wil voldoen waarbij Eriksen ook nog naar die club moet willen. Bovendien heeft Ajax in voorkomend geval ook nog 2 spelers uit eigen huis voor die positie.
Ajax hoeft niet vol in te zetten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 juni 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 14:32 schreef Jesper11 het volgende:Maher is dus volgens Overmars geen prioriteit maar wel een optie. Zolang kan ik niet wachten :(. Ik spring zo op de fiets naar Diemen, bind Maher vast op de bagagedrager en lever hem persoonlijk af bij de Toekomst. Ik neem hem pas weer mee als hij zijn handtekening heeft gezet! Prioriteit is de rechtsbuiten aangezien we daar niet echt een speler hebben en we vooralsnog gewoon Eriksen en de Jong in de selectie hebben. dan lijkt Maher mij ook niet echt een prioriteit nee... pas als Eriksen echt weg is denk ik... |
|
|
|
|
dennie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 15:19 schreef riveco het volgende:[..] Lees even wat je zelf schrijft!!!!! Eriksen HOOGSTWAARSCHIJNLIJK!!!! Dus als er Hoogstwaarschijnlijk iemand gaat ( terwijl hij zelf heeft aangegeven dat hij het voor 1 JULI moest weten omdat hij anders bij AJAX bij zou tekenen ) moet AJAX met ZEKERHEID een speler kopen???? Haha Je hebt totaal geen verstand van zaken doen! Nogmaals, ik hoop ook dat Maher komt als Eriksen gaat, maar niet kopen voor een plek die nog niet vrij is. Bij een bioscoop moeten ook eerst de eerste mensen eruit voor de 2e lichting naar binnen kan. Ey johan cruijff. Ik wil niet veel zeggen maar je zwetst keihard man. Welke functie binnen de voetballerij heb jij gehad dan dat je er zoveel van af weet??? Als Ajax expres niemand wilt kopen voordat er verkocht word, waarom willen ze nu dan Duarte ipv Maher?? Je haalt een speler als Maher voor nog geen 8 miljoen binnen met gegarandeerde winst in 2/3 jaar. Volgens mij is dit wat handel bedrijven inhoud ? En zelfs al zou Eriksen niet worden verkocht. Zet een middenveld Eriksen en Maher met een breker erachter en je bent klaar man.. De Jong lekker in de spits mocht ie blijven. Maher kopen is het beste dat Ajax kan doen, je overschat jezelf een beetje denk ik.. |
|
|
|
|
frankdribben
|
|
|
quote: Remco, als je het niet helemaal met iets eens bent staat er los van of je achter de club staat.
Zeker weer iets voor jou om later te zeggen, MAAR IK HEB ALTIJD ACHTER DE CLUB GESTAAN !!
Beetje zielig |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik zal geen namen opnoemen, maar het valt mij een beetje op dat ik aardig wat mensen hier tegen kom tijdens transfertijd en verder reageren ze nooit ergens. Zijn jullie alleen de heiligen betreft transfers of gaan jullie de rest van de tijd zielig in een hoekje huilen als ze niet hebben gekocht wat jullie wilden? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 18:29 schreef Peterhs het volgende:Ik zal geen namen opnoemen, maar het valt mij een beetje op dat ik aardig wat mensen hier tegen kom tijdens transfertijd en verder reageren ze nooit ergens. Zijn jullie alleen de heiligen betreft transfers of gaan jullie de rest van de tijd zielig in een hoekje huilen als ze niet hebben gekocht wat jullie wilden? wil je der over praten peter? |
|
|
|
|
dennie
|
|
|
In mijn geval, ben geen ajacied. Kwam uit verveling ff langs en irriteerde me aan bepaalde mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 18:03 schreef dennie het volgende:[..] Ey johan cruijff. Ik wil niet veel zeggen maar je zwetst keihard man. Welke functie binnen de voetballerij heb jij gehad dan dat je er zoveel van af weet??? Als Ajax expres niemand wilt kopen voordat er verkocht word, waarom willen ze nu dan Duarte ipv Maher?? Je haalt een speler als Maher voor nog geen 8 miljoen binnen met gegarandeerde winst in 2/3 jaar. Volgens mij is dit wat handel bedrijven inhoud ? En zelfs al zou Eriksen niet worden verkocht. Zet een middenveld Eriksen en Maher met een breker erachter en je bent klaar man.. De Jong lekker in de spits mocht ie blijven. Maher kopen is het beste dat Ajax kan doen, je overschat jezelf een beetje denk ik.. Haha , en ik zwets? Ik heb nog nergens een foto gezien met Duarte in een AJAX shirt, jij wel? Wat ik al eerder zei, wacht met huilen voor je geslagen wordt. En jij zou de Jong dus op de bank zetten als Maher er was, poehhhhhhh jij hebt voedbalgogme.. |
|
|
|
|
Twanus
|
|
|
Ik hoop dat AJAX een slim spel speelt waarbij ze Duarte halen als rechtsbuiten en uiteindelijk toch Maher bij AZ ophalen. Natuurlijk gaat men eerst verkopen en dan pas kopen maar ik hoop dat dit achter de schermen ook tegen Maher wordt verteld! Een speler van kaliber Maher die haalbaar en betaalbaar is (7,5 mln) dat moeten we altijd doen. Als je europese aspitaties hebt kan ik niet geloven dat je deze kans laat lopen. Ik hoop dat de strategie van Overmars werkt! |
|
|
|
|
dennie
|
|
|
Ga jij lekker wachtten met spelers halen tot het te laat is kerel.. Zometeen word de Jong en/of Eriksen wel verkocht en is Maher naar PSV, wat ga je dan doen? En als ze niet worden verkocht is dit niet eens nadelig. Een middenveld met Maher en Eriksen is buitencategorie, De Jong kan gewoon in de spits want Sigthorsson is blessuregevoeliger dan Robben en neem aan dat je niet met Hoessen in de CL wilt spelen... Typisch dat je nu al je oordeel hebt geveld over mijn voetbalgogme, zegt veel over jou. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Ik reageer alleen op jou opmerkingen, en daaruit kan ik zien dat je weinig inzicht hebt in het voetbalspel en dat je niet weet wat er aan jongelingen rondloopt bij AJAX. En over Hoessen kun je je ook nog wel eens gaan vergissen, maar ja daar gaat het helemaal niet om, je hebt gewoon een ( type de Jong )nodig op het middenveld |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 18:44 schreef Twanus het volgende:Ik hoop dat AJAX een slim spel speelt waarbij ze Duarte halen als rechtsbuiten en uiteindelijk toch Maher bij AZ ophalen. Natuurlijk gaat men eerst verkopen en dan pas kopen maar ik hoop dat dit achter de schermen ook tegen Maher wordt verteld! Een speler van kaliber Maher die haalbaar en betaalbaar is (7,5 mln) dat moeten we altijd doen. Als je europese aspitaties hebt kan ik niet geloven dat je deze kans laat lopen. Ik hoop dat de strategie van Overmars werkt! Ik hoop met je mee |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 17:39 schreef NatjosFC het volgende:[..] Prioriteit is de rechtsbuiten aangezien we daar niet echt een speler hebben en we vooralsnog gewoon Eriksen en de Jong in de selectie hebben. dan lijkt Maher mij ook niet echt een prioriteit nee... pas als Eriksen echt weg is denk ik... Aleen speelt Maher dan allang in eindhoven. Dus zelf zwaar verzwakt en de concurrentie veel sterker. Ik heb met FdB te doen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 12:27 schreef joduh het volgende:Maher of duarte ???? Hmmmmm ff denken........ Ik zou zeggen : duarte! Lekker goedkoop! Goed voor de kas!!! Whahahahaha....ouwe Mokummer !!!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 15:19 schreef riveco het volgende:[..] Lees even wat je zelf schrijft!!!!! Eriksen HOOGSTWAARSCHIJNLIJK!!!! Dus als er Hoogstwaarschijnlijk iemand gaat ( terwijl hij zelf heeft aangegeven dat hij het voor 1 JULI moest weten omdat hij anders bij AJAX bij zou tekenen ) moet AJAX met ZEKERHEID een speler kopen???? Haha Je hebt totaal geen verstand van zaken doen! Nogmaals, ik hoop ook dat Maher komt als Eriksen gaat, maar niet kopen voor een plek die nog niet vrij is. Bij een bioscoop moeten ook eerst de eerste mensen eruit voor de 2e lichting naar binnen kan. Je kan wel met uitroeptekens komen maar ben totaal niet onder de indruk van je gezwam. Wij spreken elkaar nog wel en dan speelt Eriksen elders en Maher in Eindhoven en Fdb heeft een nog mindere selectie dan de afgelopen twee jaar. De concurrentie blijft geen punten verspelen zoals de laatste jaren |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 15:37 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij heb ik nergens gezien dat ze er wel mee bezig zijn. Dus is het niet nu ineens. Je hebt de laatste maanden onder een steen gelegen? Volgens FdB is Maher de enige vervanger voor Eriksen in Nederland. Ik hoef geen tig aankopen maar wil er ook niet op achteruit gaan en maar hopen dat de concurrentie weer voor sinterklaas gaat spelen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 16:35 schreef Eide het volgende:[..] Die clubs zitten in een heel andere situatie. Gudelj kan ook op andere posities uit de voeten en het middenveld van AZ was ronduit zwak afgelopen seizoen, muv van Maher. Natuurlijk gaan die versterken. Wij zitten echter in een andere positie, waar de kans dat Siem blijft steeds groter wordt en waar het maar de vraag is welke club aan de vraagprijs van Ajax kan en wil voldoen waarbij Eriksen ook nog naar die club moet willen. Bovendien heeft Ajax in voorkomend geval ook nog 2 spelers uit eigen huis voor die positie. Ajax hoeft niet vol in te zetten. Maher kan ook op meerdere plekken op het middenveld spelen. Kan zelfs prima samen met Eriksen en Siem spelen. Sterker nog als zowel Eriksen en Siem nog een contract hadden tot 2017 dan nog zou ik Maher halen voor die 7,5 miljoen. We willen toch beter worden en niet tot aan de winterstop groen en geel ergeren aan het spel en hopen dat de concurrentie weer punten verspeeld
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 juni 2013 door Brandje -- |
|
|
|
|
dennie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:04 schreef riveco het volgende:Ik reageer alleen op jou opmerkingen, en daaruit kan ik zien dat je weinig inzicht hebt in het voetbalspel en dat je niet weet wat er aan jongelingen rondloopt bij AJAX. En over Hoessen kun je je ook nog wel eens gaan vergissen, maar ja daar gaat het helemaal niet om, je hebt gewoon een ( type de Jong )nodig op het middenveld Maar naar mijn mening gaat het niet alleen om vervangen, maar ook om het verbeteren van de selectie. Met Maher en Eriksen als centrale duo heb je zoveel voetbal op het middenveld, en de Jong als hangende spits is ook een rol die hem heel goed ligt. Als de visie van Ajax word ingevuld met de technische kwaliteiten die hiervoor benodigd zijn zie ik Ajax heel aardig presteren in de CL, met 2 pure controleurs die het spel verdelen. De Jong kan als Hangende spits ook voor aansluiting zorgen. Daarbij moet je Maher zijn loopvermogen niet onderschatten. Daarbij dus ook nog het feit dat er een zeer reële kans is dat 1 van de 2 vertrekt. Zo bekeken is welk scenario ook volgt, gunstig voor Ajax. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:15 schreef dennie het volgende:[..] Maar naar mijn mening gaat het niet alleen om vervangen, maar ook om het verbeteren van de selectie. Met Maher en Eriksen als centrale duo heb je zoveel voetbal op het middenveld, en de Jong als hangende spits is ook een rol die hem heel goed ligt. Als de visie van Ajax word ingevuld met de technische kwaliteiten die hiervoor benodigd zijn zie ik Ajax heel aardig presteren in de CL, met 2 pure controleurs die het spel verdelen. De Jong kan als Hangende spits ook voor aansluiting zorgen. Daarbij moet je Maher zijn loopvermogen niet onderschatten. Daarbij dus ook nog het feit dat er een zeer reële kans is dat 1 van de 2 vertrekt. Zo bekeken is welk scenario ook volgt, gunstig voor Ajax. hehehe eindelijk iemand die het snapt. Over siem ben ik het niet eens want laat Siggi lekker staan maar dat Maher geen vervanging is maar een versterking sta ik helemaal achter. alsof wij onze selectie niet mogen versterken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 juni 2013 door Brandje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:13 schreef Brandje het volgende:[..] Maher kan ook op meerdere plekken op het middenveld spelen. Kan zelfs prima samen met Eriksen en Siem spelen. Sterker nog als zowel Eriksen en Siem nog een contract hadden tot 2017 dan nog zou ik Maher halen voor die 7,5 miljoen. We willen toch beter worden en niet tot aan de winterstop groen en geel ergeren aan het spel en hopen dat de concurrentie weer punten verspeeld Nou heeft Ajax afgelopen seizoen VEEL punten te weinig gehad. Ik maak me niet zo'n zorgen over dat de tegenstand wel of geen punten verliest. Ajax moet aankomend seizoen beter in staat zijn de lastige potjes door te drukken, minder gelijke spelen. Had Ajax dat gedaan waren we begin maart al kampioen geweest en hadden we die flauwekul over puntenverlies van de tegenstand helemaal niet gehad.
Denk overigens dat een minderveld met Eriksen en Maher wel heel erg kwetsbaar zou zijn. Bovendien heb je dan twee spelers met een hele vergelijkbare speelstijl. Dat zie ik niet als wenselijk eigenlijk. Ik zie Maher ook puur als opvolger voor Eriksen, niet als opvolger voor Siem.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:18 schreef Brandje het volgende:[..] hehehe eindelijk iemand die het snapt. Over siem ben ik het niet eens want laat Siggi lekker staan maar dat Maher geen vervanging is maar een versterking sta ik helemaal achter. alsof wij onze selectie niet mogen versterken Versterken is ook prima, maar niet als dat ten koste gaat van de spelers die al prima zijn. Als je dan 8 miljoen wilt uitgeven aan versterkingen (even op basis van Eriksen die blijft), haal dan ergens een rechtsbuiten.
Versterken is 1 ding, maar het moet wel allemaal in je selectie passen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 juni 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Lachen met Dennie. Hoesen is al bijna beter dan Siggie, dus ja daar durf ik wel de CL mee in. Siem gaat niet meer in de spits met de 2 spitsen die we nu hebben.
Verder sta ik volledig achter eerst verkopen. We zijn 3x kampioen geworden en moeten dit ineens ieder seizoen worden. Het was een lange termijn planning en we zijn nog maar net begonnen. Oftewel de jeud die door moet breken en uiteindelijk de dragers moeten gaan worden, dat is termijnwerk. Wanneer zij dus gebracht worden kan het qua prestaties minder worden, maar op lange termijn moet dit het systeem van Ajax worden en blijven. Dat jullie te pas en te onpas voordat er uberhaupt iets verkocht is miljoenen willen uitgeven dat is jullie korte termijn planning. Daarom zitten jullie niet op die posities. Voor je het weet heb je dan weer een dikke kostenpost met slarissen en spelers die je niet op kan stellen door aankopen. Daarnaast zakt de verkoopwaarde van spelers die verkocht moeten worden maar nog niet verkocht zijn. Als Maher nu aangekocht word gaat Eriksen misschien voor 10 mil weg hooguit. Dan spoel je dus 5 mil door de wc. Nee jullie denken echt in dienst van Ajax!
Bij AZ weten ze ook hoe dit werkt. Ze weten ook de voorkeur van Maher. Ze gaan echt niet meteen vol in de verkoop richting pisvee hoor. Al zal het al zo zijn, so be it. Dit heeft niets te maken met achter het net vissen, maar simpel gezond zaken doen. Jullie gaan toch ook geen garage bij je huis bouwen omdat je misschien wel over 2 jaar deze pas nodig hebt, mits je dan die betere baan en die 2de auto hebt? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
+1 Peter.
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 18:23 schreef frankdribben het volgende:[..] Remco, als je het niet helemaal met iets eens bent staat er los van of je achter de club staat. Zeker weer iets voor jou om later te zeggen, MAAR IK HEB ALTIJD ACHTER DE CLUB GESTAAN !! Beetje zielig Waar heb je het in godsnaam over?? Ik sta juist achter de keuzes van de club momenteel..
Dus nogmaals, waar heb je het in godsnaam over, ben ik heel benieuwd naar.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:39 schreef remco k het volgende:[..] Waar heb je het in godsnaam over?? Ik sta juist achter de keuzes van de club momenteel.. Dus nogmaals, waar heb je het in godsnaam over, ben ik heel benieuwd naar.. Dat bedoelde ik dus onder andere met die onnozelaars die je nooit ziet hier. Even de boel op stelten zetten een hoop onzin uitkramen en dan weer tijden niet zien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:11 schreef Brandje het volgende:[..] Je hebt de laatste maanden onder een steen gelegen? Volgens FdB is Maher de enige vervanger voor Eriksen in Nederland. Ik hoef geen tig aankopen maar wil er ook niet op achteruit gaan en maar hopen dat de concurrentie weer voor sinterklaas gaat spelen Dt is niet wat ie gezegd heeft "De enige" heb ik hem nergens horen zeggen, wel dat Ajax altijd geintereseerd is in dit soort spelers en dat hij een iedeale vervanger van Eriksen zou zijn..
Is volgens mij iets anders.. En tsjaa, misschien komt er dan wel een speler uit het buitenland.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:13 schreef Brandje het volgende:[..] Maher kan ook op meerdere plekken op het middenveld spelen. Kan zelfs prima samen met Eriksen en Siem spelen. Sterker nog als zowel Eriksen en Siem nog een contract hadden tot 2017 dan nog zou ik Maher halen voor die 7,5 miljoen. We willen toch beter worden en niet tot aan de winterstop groen en geel ergeren aan het spel en hopen dat de concurrentie weer punten verspeeld Je kan niet met drie aanvallende middenvelders spelen, zo aanvallend kan zelfs Barca niet spelen en doet dat zelfs niet.. Je komt verdedigend gewoon onnodig veel onder druk te staan en gaat veel tegengoals krijgen op deze manier, kijk maar terug naar de periode Jansen als CVM en ook met Schone op die plek een aantal flink onnodige tegengoals.. Geen van deze drie kan daar nu spelen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:32 schreef Peterhs het volgende:Lachen met Dennie. Hoesen is al bijna beter dan Siggie, dus ja daar durf ik wel de CL mee in. Siem gaat niet meer in de spits met de 2 spitsen die we nu hebben. Verder sta ik volledig achter eerst verkopen. We zijn 3x kampioen geworden en moeten dit ineens ieder seizoen worden. Het was een lange termijn planning en we zijn nog maar net begonnen. Oftewel de jeud die door moet breken en uiteindelijk de dragers moeten gaan worden, dat is termijnwerk. Wanneer zij dus gebracht worden kan het qua prestaties minder worden, maar op lange termijn moet dit het systeem van Ajax worden en blijven. Dat jullie te pas en te onpas voordat er uberhaupt iets verkocht is miljoenen willen uitgeven dat is jullie korte termijn planning. Daarom zitten jullie niet op die posities. Voor je het weet heb je dan weer een dikke kostenpost met slarissen en spelers die je niet op kan stellen door aankopen. Daarnaast zakt de verkoopwaarde van spelers die verkocht moeten worden maar nog niet verkocht zijn. Als Maher nu aangekocht word gaat Eriksen misschien voor 10 mil weg hooguit. Dan spoel je dus 5 mil door de wc. Nee jullie denken echt in dienst van Ajax! Bij AZ weten ze ook hoe dit werkt. Ze weten ook de voorkeur van Maher. Ze gaan echt niet meteen vol in de verkoop richting pisvee hoor. Al zal het al zo zijn, so be it. Dit heeft niets te maken met achter het net vissen, maar simpel gezond zaken doen. Jullie gaan toch ook geen garage bij je huis bouwen omdat je misschien wel over 2 jaar deze pas nodig hebt, mits je dan die betere baan en die 2de auto hebt? helemaal gelijk Peter! |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:31 schreef Eide het volgende:[..] Nou heeft Ajax afgelopen seizoen VEEL punten te weinig gehad. Ik maak me niet zo'n zorgen over dat de tegenstand wel of geen punten verliest. Ajax moet aankomend seizoen beter in staat zijn de lastige potjes door te drukken, minder gelijke spelen. Had Ajax dat gedaan waren we begin maart al kampioen geweest en hadden we die flauwekul over puntenverlies van de tegenstand helemaal niet gehad. Denk overigens dat een minderveld met Eriksen en Maher wel heel erg kwetsbaar zou zijn. Bovendien heb je dan twee spelers met een hele vergelijkbare speelstijl. Dat zie ik niet als wenselijk eigenlijk. Ik zie Maher ook puur als opvolger voor Eriksen, niet als opvolger voor Siem. [..] Versterken is ook prima, maar niet als dat ten koste gaat van de spelers die al prima zijn. Als je dan 8 miljoen wilt uitgeven aan versterkingen (even op basis van Eriksen die blijft), haal dan ergens een rechtsbuiten. Versterken is 1 ding, maar het moet wel allemaal in je selectie passen. Top, helemaal mee eens! |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:32 schreef Peterhs het volgende:Lachen met Dennie. Hoesen is al bijna beter dan Siggie, dus ja daar durf ik wel de CL mee in. Siem gaat niet meer in de spits met de 2 spitsen die we nu hebben. Verder sta ik volledig achter eerst verkopen. We zijn 3x kampioen geworden en moeten dit ineens ieder seizoen worden. Het was een lange termijn planning en we zijn nog maar net begonnen. Oftewel de jeud die door moet breken en uiteindelijk de dragers moeten gaan worden, dat is termijnwerk. Wanneer zij dus gebracht worden kan het qua prestaties minder worden, maar op lange termijn moet dit het systeem van Ajax worden en blijven. Dat jullie te pas en te onpas voordat er uberhaupt iets verkocht is miljoenen willen uitgeven dat is jullie korte termijn planning. Daarom zitten jullie niet op die posities. Voor je het weet heb je dan weer een dikke kostenpost met slarissen en spelers die je niet op kan stellen door aankopen. Daarnaast zakt de verkoopwaarde van spelers die verkocht moeten worden maar nog niet verkocht zijn. Als Maher nu aangekocht word gaat Eriksen misschien voor 10 mil weg hooguit. Dan spoel je dus 5 mil door de wc. Nee jullie denken echt in dienst van Ajax! Bij AZ weten ze ook hoe dit werkt. Ze weten ook de voorkeur van Maher. Ze gaan echt niet meteen vol in de verkoop richting pisvee hoor. Al zal het al zo zijn, so be it. Dit heeft niets te maken met achter het net vissen, maar simpel gezond zaken doen. Jullie gaan toch ook geen garage bij je huis bouwen omdat je misschien wel over 2 jaar deze pas nodig hebt, mits je dan die betere baan en die 2de auto hebt? Zo is het maar net, mooi gezegd! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:31 schreef Eide het volgende:[..] Nou heeft Ajax afgelopen seizoen VEEL punten te weinig gehad. Ik maak me niet zo'n zorgen over dat de tegenstand wel of geen punten verliest. Ajax moet aankomend seizoen beter in staat zijn de lastige potjes door te drukken, minder gelijke spelen. Had Ajax dat gedaan waren we begin maart al kampioen geweest en hadden we die flauwekul over puntenverlies van de tegenstand helemaal niet gehad. Denk overigens dat een minderveld met Eriksen en Maher wel heel erg kwetsbaar zou zijn. Bovendien heb je dan twee spelers met een hele vergelijkbare speelstijl. Dat zie ik niet als wenselijk eigenlijk. Ik zie Maher ook puur als opvolger voor Eriksen, niet als opvolger voor Siem. [..] Versterken is ook prima, maar niet als dat ten koste gaat van de spelers die al prima zijn. Als je dan 8 miljoen wilt uitgeven aan versterkingen (even op basis van Eriksen die blijft), haal dan ergens een rechtsbuiten. Versterken is 1 ding, maar het moet wel allemaal in je selectie passen. Ten koste van wie gaat het dan??? iedereen ziet/zag Schone het liefst als CVM spelen en dat wat toch ook een aanvallende middenvelder of niet. Dus ook hier lullen jullie maar zo wat. Jullie verwijten diegene die Maher willen dat ze alleen maar willen kopen. lees nou eens want we hebben het hier over een exceptioneel talent die voor realtief weinig geld te halen is.
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 19:43 schreef remco k het volgende:[..] Dt is niet wat ie gezegd heeft "De enige" heb ik hem nergens horen zeggen, wel dat Ajax altijd geintereseerd is in dit soort spelers en dat hij een iedeale vervanger van Eriksen zou zijn.. Is volgens mij iets anders.. En tsjaa, misschien komt er dan wel een speler uit het buitenland.. Ok en Vilhena maar die niet haalbaar. lees wat vaker het nieuws zou ik zeggen.
Frank de Boer rekent erop dat hij de komende maanden afscheid neemt van Christian Eriksen. Na vier jaar in het eerste wil de spelmaker het graag op een hoger niveau laten zien en bijna iedereen is het met de Deen eens dat het moment nu daar is om het te proberen. Ter vervanging van Eriksen zal De Boer moeten zoeken naar een nieuwe man op zijn plek. Die lopen echter niet in veelvoud rond.
/
De Boer zegt in gesprek met ELF Voetbal dat het aanbod van goede spelers op de plek van Eriksen schaars is. Van Ginkel is een uitstekende middenvelder, maar hij is meer een type-Siem de Jong. Dus kom je snel uit bij Maher, hem kun je wel een type-Eriksen noemen. Vilhena vind ik op die plek overigens ook erg goed, die heeft het ook in zich. Maar verder houdt het dan wel op, aldus de trainer.
Donderdag nog zei Eriksens landgenoot Viktor Fischer in de Deense media dat hij Eriksen als de grootste ster van Ajax ziet. Een vertrek zou de club pijn doen, maar tegelijkertijd maakte Fischer zich niet al teveel zorgen. Als Christian weg is, zal er wel iemand zijn die zijn plaats inneemt. Ik zou het niet erg vinden als ik diegene ben, maar we zullen het wel zien, zulke dingen gebeuren vanzelf op het veld. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op woensdag 19 juni 2013 - 20:11 schreef Brandje het volgende:[..] Ten koste van wie gaat het dan??? iedereen ziet/zag Schone het liefst als CVM spelen en dat wat toch ook een aanvallende middenvelder of niet. Dus ook hier lullen jullie maar zo wat. iedereen wou Schöne omdat dat af en toe redelijk goed ging, daarbij was er met Poulsen een gebrek aan beter. maar volgens mij had iedereen het liefst een normale CVM als Anita gezien... |
|
|
|