|
|
Inglourious bastard
|
|
|
Is er al een tussenstand ergens? |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
1-0 nog steeds in de tweede helft. Na 6 minuten spelen scoorde Klaassen al.
Ajax heeft een enorm veldoverwicht. Spelen leuk, maar mogen wel beter omspringen met de kansen imho. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Eindstand 1 - 0 voor Ajax. Het was Ajax dat dicteerde van begin tot eind. Helaas hebben ze het niet in score uit weten te drukken. Voornamelijk Boerrigter was ongelukkig in de afwerking. Maar als dit de reserves zijn dan mogen we echt niet klagen. Het oogde allemaal fris, ze combineerde leuk, creƫerde een hoop kansen en heroverde ontzettend snel weer de bal als de tegenstander 'm even had.
Nu al zin in die pot tegen Werder vanavond. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gretig Jonges. Dat hebben we ook nodig |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Redelijk potje tot de 30e minuut. Ajax zet heel vroeg druk en speelt met veel pressie. Wel heeft Ajax moeite de voorhoede te bereiken. 1 aardige en 1 goede kans voor Bojan en 1 aardige aanval van Weder en dat is het wel tot nu toe.
Afgekeurde goal voor Ajax in de 32e minuut. Keeper laat een schot van Fischer los maar Siem staat buitenspel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 juli 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
38e minuut 0-1 voor Ajax.
Steekpass van Siggie op Bojan. Voorzet van Bojan, en prima afgemaakt door Blind. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 20:56 schreef Eide het volgende:38e minuut 0-1 voor Ajax. Steekpass van Siggie op Bojan. Voorzet van Bojan, en prima afgemaakt door Blind. Vind Bojan trouwens wel lekker aanwezig nu. Moest even loskomen denk.
Veltman daarnet wel zwak met die kans voor Arnautovic.
P.S. 0 - 2 Ajax. Lekkere goal van Bojan (gebeurt terwijl ik tik hier, maar stream loopt ook wat achter)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 juli 2013 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
43e minuut 0-2 voor Ajax
Snelle combinatie door het midden, Siem krijgt de bal op de 16, legt af op Bojan die de bal diagonaal prima binnen schiet.
Terechte afspiegeling van de krachtverhoudingen trouwens, deze stand. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Laat zich prima gelden. Als Ajax de combinatie iets makkelijker gaat vinden wordt de nog een beschamende happening voor Werder. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
0-2 bij de rust. Matige start van de pot waar Ajax heel nadrukkelijk vooruit voetbalde en al ruim op de helft van Werder verdedigde. na 30 minuten kreeg Werder gewoon moeite met de druk en kwamen kansen voor Ajax.
De goals van Ajax vielen beide uit korte snelle combinaties.
Opvallende spelers: Siggie, zeer actief, zet heel veel druk en jaagt door. Bojan, voorzet, goal, prima. Poulsen, oefenwedstrijdje maar gewoon de beuk erin. Straalt veel rust uit. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Lijkt alsof ze bij Werder nu pas wakker worden. Hiervoor waren ze echt onthutsend zwak. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 21:46 schreef RoodWit81 het volgende:Lijkt alsof ze bij Werder nu pas wakker worden. Hiervoor waren ze echt onthutsend zwak. En zelfs nu, het is allemaal heel hard lopen maar ik heb ze nog geen 3 passes achter elkaar in de ploeg zien houden.
Het is dat Ajax met de rem erop speelt.
Edit: waanzinnige redding van Vermeer zeg. 1e keer dat een combinatie bij Werder loopt is ook eigenlijk meteen een bal die je al telt. Geen idee hoe Vermeer zo rap in die hoek lag maar goed was het wel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 juli 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
84e minutt, 1-2. Vermeer redt in eerste instantie maar moet lossen, intikkertje voor Werder.
Sinds de 70e minuut zie je duidelijk dat Siem de Jong, Eriksen en Fischer en doorheen zitten. Kunnen niet meer de druk zetten die tot dan toe wel gezet wordt.
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 21:59 schreef Eide het volgende:84e minutt, 1-2. Vermeer redt in eerste instantie maar moet lossen, intikkertje vppr Werder. Sinds de 70e minuut zie je duidelijk dat Siem de Jong, Eriksen en Fischer en doorheen zitten. Kunnen niet meer de druk zetten die tot dan toe wel gezet wordt. Werder heeft wel al 10 man gewisseld en ajax maar 3 |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 21:59 schreef Eide het volgende:Sinds de 70e minuut zie je duidelijk dat Siem de Jong, Eriksen en Fischer en doorheen zitten. Kunnen niet meer de druk zetten die tot dan toe wel gezet wordt. Vermoeidheid slaat inderdaad zichtbaar toe. Jammer, want je krijgt zo misschien de gelijkmaker voor de kiezen. Dat geeft wel een raar beeld, want Werder staat met bijna een heel nieuw elftal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
89e minuut 1-3 en 2-3
1-3 door Eriksen, diepe bal, simpel keepertje uitspelen en bal van 20 meter rustig binnen schieten.
2-3 Balverlies van Moisander achterin en simpel binnengeschoten door Werder.
En afgelopen. Einduitslag 2-3 voor Ajax.
0-1 Blind 0-2 Bojan 1-2 weetikveel 1-3 Eriksen 2-3 weetikveel
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote: Was dat een Moissandertje of gewoon een slimme actie van Elia? Ik zag het niet zo goed. Wel jammer dat hij zo snel na die goal van Chris alweer viel.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 22:08 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Was dat een Moissandertje of gewoon een slimme actie van Elia? Ik zag het niet zo goed. Wel jammer dat hij zo snel na die goal van Chris alweer viel.. Moisandertje. Wilde draaien met Elia in de rug. Dat doet Elia qwel goed hoor, maar Moisander moet daar niet willen voetballen. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 22:04 schreef Eide het volgende:89e minuut 1-3 en 2-3 1-3 door Eriksen, diepe bal, simpel keepertje uitspelen en bal van 20 meter rustig binnen schieten. 2-3 Balverlies van Moisander achterin en simpel binnengeschoten door Werder. En afgelopen. Einduitslag 2-3 voor Ajax. 0-1 Blind 0-2 Bojan 1-2 weetikveel 1-3 Eriksen 2-3 weetikveel Best leuke pot toch? Leuke dingen gezien. Dat Werdervterug kwam, had in mijn ogen alleen maar te maken met vermoeidheid. Werdervhad op dat moment allemaal nieuwe spelers erin... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 23:24 schreef chukkie76 het volgende:[..] Best leuke pot toch? Leuke dingen gezien. Dat Werdervterug kwam, had in mijn ogen alleen maar te maken met vermoeidheid. Werdervhad op dat moment allemaal nieuwe spelers erin... Eens, je zag gewoon dat de pijp na 70 minuten leeg was bij Ajax. Niet vreemd natuurlijk met 2 trainingskampen in de benen.
De eerste helft was erg sterk, zeker het druk zetten was uitzonderlijk goed. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 - 23:34 schreef Eide het volgende:[..] Eens, je zag gewoon dat de pijp na 70 minuten leeg was bij Ajax. Niet vreemd natuurlijk met 2 trainingskampen in de benen. De eerste helft was erg sterk, zeker het druk zetten was uitzonderlijk goed. Helemaal niet gek....het voetbal wat Ajax speelt is pressie en dat kost kracht....dus niet gek dat de pijp leeg was na 70 min.....maar komt goed!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juli 2013 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
De 0-1 en de 0-2 waren wel lekker uitgespeeld en afgemaakt hoor! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Heb veel mooie dingen gezien.. Ook wat foutjes, maar ziet er erg goed uit hoor..!:) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Prima pot van Ajax duidelijk klasse verschil met Werder, dat is wel goed voor al die jonge spelers die zg naar de betere clubs willen in Duitsland en Engeland, ook nu kan je duidelijk zien dat Ajax in allebei de landen bij de top 5 zou spelen,ploegen onder de top 5 van beide landen zijn qua kwaliteit echt minder als Ajax . |
|
|
|
|
nora
|
|
|
p.s als vervanger Eriksen zou ik ook graag Bojan is willen zien spelen op zijn positie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 22 juli 2013 - 09:49 schreef nora het volgende:Prima pot van Ajax duidelijk klasse verschil met Werder, dat is wel goed voor al die jonge spelers die zg naar de betere clubs willen in Duitsland en Engeland, ook nu kan je duidelijk zien dat Ajax in allebei de landen bij de top 5 zou spelen,ploegen onder de top 5 van beide landen zijn qua kwaliteit echt minder als Ajax . Dat is een terechte constatering, maar ook een waar we een lichtpunt in zouden moeten zien. De afgelopen waren de subtoppers uit de topcompetities steevast sterker dan Ajax. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ben het daar ook zeker mee eens.. Als je ziet waar jongens als Maduro, Stekelenburg, Huntelaar, vd Vaart, Emanuelson en Anita terecht zijn gekomen om er maar eens een paar te noemen, dan spelen ze stuk voor stuk bij ploeg die in 1 tegen 1 duels 9 van de 10 keer van Ajax zullen verliezen. Sportief dus een flinke stap achteruit.. |
|
|
|
|
RJ
|
|
|
Wat een geweldige voorbereiding, vinden jullie niet? Via Ajax TV en AT5 zo veel mogelijk gevolgd en we zijn op dit moment echt al veel verder dan aan het einde van vorig seizoen.
Alleen al het feit dat iedereen fit is, is geweldig nieuws. Samen met de nieuwe spelers heeft FdB de beschikking over 5 nieuwe toppers: Boilesen, Klaassen, vd Hoorn, Bojan en Bazoer. (Verwacht ook veel van fitte Kolbein)
Daarbij moeten we niet vergeten dat iedereen weer een jaartje verder is, volgensmij is iedereen (behalve boerrighter) vorig seizoen beter geworden, daar gaan we nu de vruchten van plukken.
En dan te bedenken dat we dit jaar: JCS, Competitie, Beker, CL, Jupiler League, Next Gen, Youth CL te zien krijgen, kan ik niet wachten op het nieuwe seizoen :D
Veel plezier allemaal!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juli 2013 door RJ -- |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op maandag 22 juli 2013 - 18:18 schreef remco k het volgende:Ik ben het daar ook zeker mee eens.. Als je ziet waar jongens als Maduro, Stekelenburg, Huntelaar, vd Vaart, Emanuelson en Anita terecht zijn gekomen om er maar eens een paar te noemen, dan spelen ze stuk voor stuk bij ploeg die in 1 tegen 1 duels 9 van de 10 keer van Ajax zullen verliezen. Sportief dus een flinke stap achteruit.. Maar helaas kunnen wij nooit zorgen voor het pensioen wat ze nu opbouwen bij die clubs... Als Ajax dat toch ooit eens kon bieden, dan werd de drempel lager voor ze om te gaan. Je zal altijd houden dat ze ook de ervaring van elders willen opdoen... Ti's gewoon jammer dat we in Nederland nooit een echte top competitie zullen hebben, met alle financiƫle injecties die daarbij horen! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=6473&abbr=ajaxshowtime
MYSTERIEUS - Ajax heeft zondagmiddag een geheim oefenduel gespeeld tegen Willem II. Een redacteur van Ajaxshowtime kwam hiervan op de hoogte via de twitterpagina van het Brabants Dagblad.
Voor Ajax kwamen de reservespelers van gisterenavond in actie. O.a. Danny Hoesen, Nicolai Boilesen, Mike van der Hoorn en Christian Poulsen maakten hun opwachting op De Toekomst. Frank de Boer zat gewoon als trainer op de bank.
Ajax won de wedstrijd uiteindelijk met 3-1. De doelpunten namens de thuisploeg werden gemaakt door Tobias Sana, Mike van der Hoorn en Thulani Serero. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heb net even de samenvatting gezien maar met name Sana en Serrero vallen positief op. Sana eigenlijk al de gehele voorbereiding.. Ik lees net ook dat dit de reden is van het vertrek van Boerrigter. Sana was blijbaar Boerrigter voorbij gegaan in de pikorde.. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zondag 28 juli 2013 - 22:42 schreef remco k het volgende:Heb net even de samenvatting gezien maar met name Sana en Serrero vallen positief op. Sana eigenlijk al de gehele voorbereiding.. Ik lees net ook dat dit de reden is van het vertrek van Boerrigter. Sana was blijbaar Boerrigter voorbij gegaan in de pikorde.. Idd, Sana speelde klasse. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Terwijl de strijd om de opvolging van Toby Alderweireld al lijkt losgebarsten, zit Niklas Moisander stevig in het zadel. Maar niet lang meer, als het aan Stefano Denswil ligt. De jongeling staat te popelen om het over te nemen van zijn Finse concurrent.
Als er nu over Denswil wordt gesproken, is de kans groot dat het gaat over die geweldige tackle tegen VVV-Venlo. Dit moment was het hoogtepunt in de vier wedstrijden die hij tot nu toe speelde namens het eerste.
Hoewel hij nog steeds geldt als back-up van Moisander begint Denswil heel anders aan zijn tweede seizoen als lid van de A-selectie. Ik durfde in het begin niet echt vragen te stellen of initiatief te nemen, maar dat is veranderd. Ik voel me niet nieuw meer, aldus de twintigjarige Ajacied tegenover Ajax Life.
Denswil keek de kat uit de boom. Ik probeerde niet teveel te praten, maar te kijken en te leren. Pas later begon ik mijn eigen spel te spelen en lekker mee te babbelen. Ik ben voel me nu onderdeel van de groep. Hoewel hij vooral keek en niet sprak, was er wel een belangrijke ontmoeting met Jan Vertonghen.
'HET MOOISTE ZOU EEN BASISPLEK ZIJN. IK DOE ER ALLES VOOR' De Belg leerde kort voor zijn vertrek een belangrijke les aan nieuweling Denswil. 'Als je erin mag, zorg dat je er staat en laat je zien en horen', vertelde Vertonghen. Daar denk ik nog wel eens aan terug. Als je achterin staat, moet je een leider zijn en van je laten horen. Volle concentratie en constant coachen. Als je het goed neerzet, heb je het veel gemakkelijker.
Met die wapens gaat hij de strijd aan met Moisander. De Fin lijkt zeker van een basisplaats, maar toch antwoordt Denswil met 'nee' op de vraag of het moeilijk is hem eruit te spelen. Als ik het op de training bewijs of mezelf laat zien als een geweldige invaller, maak ik het de trainer moeilijk. Ik denk dat ik alles in eigen handen heb. De trainer praat veel met me en stoomt me klaar.
Het is wachten op zijn doorbraak. Want die komt er. Denswil is zeker van zijn zaak en schetst twee mogelijke scenario's. Niklas heeft meer ervaring, maar ik kom voor mezelf op. Ik moet gewoon zorgen dat ik hem uit de basis speel. Dat zou het mooiste zijn en daar doe ik alles voor. En anders probeer ik Niklas op de trainingen zo goed te maken dat hij een mooie transfer krijgt. Dan kan ik het daarna overnemen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik zeg, een man met de juiste instelling.. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Denswil daar heb ik al lang veel vertrouwen in! Netzoals Veltman die Vd Hoorn in mijn ogen voorbij gaat streven dit seizoen En voor de toekomst Tete onthoud die naam een geweldenaar!! Groeibriljant met de hoofdletter G |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nou dat Groeibriljant vind ik wel meevallen, een goed talent, maar denk dat je flink overdrijft nu.. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 17:56 schreef remco k het volgende:Nou dat Groeibriljant vind ik wel meevallen, een goed talent, maar denk dat je flink overdrijft nu.. Nee ik overdrijf niet, veel mensen die hem ook volgen op de toekomst delen mijn mening, Wat hij laat zien op die leeftijd op verschillende posities heb ik hem al gezien, lijkt soms al een Ervaren rot in het vak. De rust in zijn spel zijn overzicht en duel kracht en er zit nog veel meer potentie in Nee ik zeg het je maar alvast onthoud die naam! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 18:00 schreef iAmsterdam het volgende:[..] Nee ik overdrijf niet, veel mensen die hem ook volgen op de toekomst delen mijn mening, Wat hij laat zien op die leeftijd op verschillende posities heb ik hem al gezien, lijkt soms al een Ervaren rot in het vak. De rust in zijn spel zijn overzicht en duel kracht en er zit nog veel meer potentie in Nee ik zeg het je maar alvast onthoud die naam! Nou die mening hoor ik anders van vrijwel niemand.. dat het een van de talenten is ok, maar zoals jij het schetst is het echt niet. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 19:16 schreef remco k het volgende:[..] Nou die mening hoor ik anders van vrijwel niemand.. dat het een van de talenten is ok, maar zoals jij het schetst is het echt niet. Hoe ik het schets is het echt niet? Heb jij hem dan ook veel aan het werk gezien? Dat jij niet weet dat hij een groeibriljantbis binnen Ajax is Dat is alom bekend.. maargoed ieder zijn mening onthoud die naam iig
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 juli 2013 door iAmsterdam -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Tete! voornaam Kenny of Kenneth? |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Kenny Tete hij en Bazoer zijn op hun leeftijd geweldenaars veel vertrouwen in die 2 |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 14:27 schreef iAmsterdam het volgende:Kenny Tete hij en Bazoer zijn op hun leeftijd geweldenaars veel vertrouwen in die 2 Eens. Walian is ook een talent van de buitencategorie. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Ze zijn allen top talenten, maar het is natuurlijk nog wel altijd afwachten of ze daadwerkelijk er ook komen. Ja we zijn een nieuwe weg in geslagen, maar ze moeten dit wel door kunnen zetten. Als ze eenmaal verhuurt gaan worden is het bijna al over voor je bij de club. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote: Ja Walian die zeker die zag ik elke wedstrijd beter worden, nu al zo goed maar toch nog zoveel rek in zijn potentie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 02:57 schreef iAmsterdam het volgende:[..] Hoe ik het schets is het echt niet? Heb jij hem dan ook veel aan het werk gezien? Dat jij niet weet dat hij een groeibriljantbis binnen Ajax is Dat is alom bekend.. maargoed ieder zijn mening onthoud die naam iig Inderdaad ja, kom doordeweeks nog wel eens in Amsterdam en ga dan vaak wel ff kijken ja.
Daarbij zeg ik nergens dat het geen talent is, en die jongen zal ongetwijfeld de potentie hebben om er te kunne komen. Maar een talent zo groot als Fischer dat was, Eriksen dat was of Bazoer dat nu is vind ik het niet.. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
En ik vind van wel, ieder zijn eigen kijk erop |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Aan de andere kant: sommige jongens komen pas iets later tot wasdom. Vertonghen had ook een verhuurperiode nodig bijvoorbeeld.
Tegelijkertijd zijn in de huidige A jeugd maar vrij weinig echt goede jongens. De generatie 16 jarigen die er nu aan zit te komen is gewoon een stuk talentvoller. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 juli 2013 - 20:27 schreef Eide het volgende:Aan de andere kant: sommige jongens komen pas iets later tot wasdom. Vertonghen had ook een verhuurperiode nodig bijvoorbeeld. Tegelijkertijd zijn in de huidige A jeugd maar vrij weinig echt goede jongens. De generatie 16 jarigen die er nu aan zit te komen is gewoon een stuk talentvoller. Daarom zegt talent me ook lang niet altijd alles..Een Siem heeft bijvoorbeeld misschien wel helemaal niet extreem veel talent, maar is wel een echte prof, werkt keihard en heeft de juiste mentaliteit |
|
|
|