|
|
remco k
|
|
|
En nee, ik zeik je niet af, en ook van Gaal niet.. Maar vraag me wel af waar het op gebasseerd is dat men dit een succes noemt??? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 - 22:46 schreef remco k het volgende:En aub niet met een van Persie aankomen aangezien juist hij wordt genoemd als een luie speler. en een Roysten Drenthe( jaja) wordt genoemd als geweldig product van deze masterplan.. Joh, je hebt ook 1 artikel gelezen en je denkt het weer beter te weten! Je lult ook maar wat zonder dat je je er in hebt verdiept.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 - 22:40 schreef remco k het volgende:Kan jij me trouwens uitleggen waarom vrijwel al die jongens van het jeugd ek die 2 keer kampioen zijn geworden vrijwel allemaal allemaal aan het falen zijn als top voetballers.. En ja ze spelen nog steeds profvoetbal, maar het merendeel niet daar waar je deze lichting verwacht had.. Dat kan ik zeker! Wat een speler doet zodra hij op eigen benen gaat staan als hij oud genoeg is kan een club, trainer of de KNVB ook niets aan doen. Alleen de prof met de juiste mentaliteit zal later ook slagen, maar dat wil niet zeggen dat ze ook een slechte opleiding gehad hebben. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 - 22:47 schreef remco k het volgende:En nee, ik zeik je niet af, en ook van Gaal niet.. Maar vraag me wel af waar het op gebasseerd is dat men dit een succes noemt??? Dat weet ik niet, is moeilijk te achterhalen van zo'n tijd geleden en zou ook niet weten hoe iets bij (amateur)clubs in cijfers uit te drukken is als je tegenstanders hetzelfde ondergaan.
Bij Ajax is het wat dat betreft makkelijker om achteraf het succes te kunnen bepalen, daar moet het beter gaan in vergelijking met Nederlandse clubs en aanhaken, meedoen met de Europese top. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bij ajax is het dus ook niet te meten?? Het ligt per slot van rekening aan de mentaliteit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 - 23:07 schreef Boudewijn het volgende:[..] Joh, je hebt ook 1 artikel gelezen en je denkt het weer beter te weten! Je lult ook maar wat zonder dat je je er in hebt verdiept. [..] Dat kan ik zeker! Wat een speler doet zodra hij op eigen benen gaat staan als hij oud genoeg is kan een club, trainer of de KNVB ook niets aan doen. Alleen de prof met de juiste mentaliteit zal later ook slagen, maar dat wil niet zeggen dat ze ook een slechte opleiding gehad hebben. Het is een treffend voorbeeld wijsneus. Maar noem eens een ander voorbeeld op dan die wel de absolute wereldtop heeft gehaald?? |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 11:32 schreef remco k het volgende:Bij ajax is het dus ook niet te meten?? Het ligt per slot van rekening aan de mentaliteit. Bij Ajax is het dus wel te meten omdat volgens Cruijff Ajax bij de europese top gaat aanhaken. Dat is een keiharde doelstelling, als dat niet gehaald wordt is het mislukt. (de jeugdopleiding verbeteren en minder salaris deden andere clubs al langer) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 11:33 schreef remco k het volgende:[..] Het is een treffend voorbeeld wijsneus. Maar noem eens een ander voorbeeld op dan die wel de absolute wereldtop heeft gehaald?? Ik snap je vraag niet, wat heeft het te maken met het Masterplan van van Gaal? Dat is het voortraject voordat een Ajax of andere club de speler overneemt en het Masterplan is de algehele Nederlandse voetbaltak op een hoger niveau te brengen. Volgens Cruijff zullen de echte talenten die de club naar de europese top moet brengen niet voortijdig vertrekken, dus geen kapitaalvernietiging. Ik betwijfel dat sterk aangezien ik denk dat ze voor oa. het geld in het buitenland gaan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik wil het graag zien hoor, maar ik zie het succes van het plan niet..
Als succes van het plan wordt namelijk het jeugd EK wel aangehaald, dus moet je ook naar het vervolg van deze spelers kijken..
Ik zie het echt niet, sorry.. Overigens kan ik ook niks vinden over je uitspraak over Cruijff, wel kan ik iets vinden dat ermee te maken heeft, enkel verdraai jij die woorden zoals altijd in het nadeel van Cruijff.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 12:06 schreef Boudewijn het volgende:[..] Bij Ajax is het dus wel te meten omdat volgens Cruijff Ajax bij de europese top gaat aanhaken. Dat is een keiharde doelstelling, als dat niet gehaald wordt is het mislukt. (de jeugdopleiding verbeteren en minder salaris deden andere clubs al langer) Een van de doelstellingen, maar de enige waar jij je constant aan vast blijft houden om Cruijff met de grond gelijk te maken.. Vraag toch echt af wanneer jij eens gaat inzien dat je dat nooit zal lukken..
Ajax moet en kan naar de europese top terug. En daar maak jij dan van dat Ajax binnen 3 jaar of wat je ook maar roept de CL moet winnen om het plan te doen slagen..
Wat je niet wilt zien is dat Ajax structureel een beter beleid voert, alle dure jongens zijn eindelijk weg, er wordt niet te veel voor spelers betaald, desalniettemin staat er ieder jaar weer een goede ploeg met een hele goede trainer. Men koop talenten i.p.v. gearriveerde vedettes zoals Mounir en die jongens worden klaargestoomd voor het eerste, Ajax koop alleen daar waar ze geen jeugdspeler voor hebben die het niveau aan kan..
Ajax wordt 3 keer kampioen, heeft veel pech gehad met de loting CL anders waren we afgelopen seizoen naar mijn idee niet uitgeschakeld.
Kortom, niks anders dan succes met het nieuwe beleid. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 18:36 schreef remco k het volgende:Een van de doelstellingen, maar de enige waar jij je constant aan vast blijft houden om Cruijff met de grond gelijk te maken.. Vraag toch echt af wanneer jij eens gaat inzien dat je dat nooit zal lukken.. Tunnelaars blijf je toch houden, wat er met Ajax ook gebeurd, het ligt toch niet aan Cruijff! Neem ik je niet kwalijk, is gewoon een eigenschap van de Cruijff aanhangers ;)
quote: Ajax moet en kan naar de europese top terug. En daar maak jij dan van dat Ajax binnen 3 jaar of wat je ook maar roept de CL moet winnen om het plan te doen slagen..
Fout! Dat heb ik helemaal niet gezegd, zoek maar terug!
quote: Wat je niet wilt zien is dat Ajax structureel een beter beleid voert, alle dure jongens zijn eindelijk weg, er wordt niet te veel voor spelers betaald, desalniettemin staat er ieder jaar weer een goede ploeg met een hele goede trainer. Men koop talenten i.p.v. gearriveerde vedettes zoals Mounir en die jongens worden klaargestoomd voor het eerste, Ajax koop alleen daar waar ze geen jeugdspeler voor hebben die het niveau aan kan..
Weer fout! Dat heeft niets met het beleid van Cruijff te maken aangezien driekwart van de de Nederlandse club dat al (succesvol) hebben doorgevoerd binnen hun budgetten. Elke andere visie, zoals van Gaal op poten zou hebben gezet, had wat dat betreft exact hetzelfde gedaan. Dus ja, een beter beleid, maar dat is het de opzet van de visie van Cruijff voor Ajax 1.
quote: Ajax wordt 3 keer kampioen, heeft veel pech gehad met de loting CL anders waren we afgelopen seizoen naar mijn idee niet uitgeschakeld.
Kortom, niks anders dan succes met het nieuwe beleid.
Dat was grotendeels het oude beleid. Dus kun je beter het vorige bestuur voor feliciteren. De kampioensreeks wordt nu enkel voortgezet is de bedoeling.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 juni 2013 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij zijn we iedere keer weer dezelfde discussie aan het voeren. En misschien inderdaad niet winnen, maar je loopt hier vaak zat te zeiken dat men wel met 3 jaar ofzoiest een halve finale of een finale moet spelen blablabla..
En zoals ik al veel vaker heb gezegd, ik had ook van Gaal graag aan het roer gezien, alleen was Cruijff er nu eerder en heeft van Gaal een flink mes in de organisatie gestoken met de manier waarop hij aan de macht wou komen.. Dat lijkt me wel een feit.
Dus kan eens met die onzin dat iedereen die het oneens is met jou een tunnelaar te noemen..
En volgens mij is onder het oude bestuur zelfs Mounir nog aangetrokken, is Sulejmani onder hen aangetrokken. Het is ingestart in die tijd uit nood, men heeft het nu gedaan en verder uitgevoerd omdat men vind dat het zo hooort, dat is een heel groot verschil..
voor de rest kun je blijven schreeuwen dat dit niet door het beleid Cruijff komt, toch denkt het overgrote deel Ajacieden daar heel anders over.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Wat vreemd om degenen die pro cruyff zijn tunnelaars te noemen. Ben jij dat dat niet ? Je gelooft tenslotte alleen in Van Gaal.... |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 20:47 schreef remco k het volgende:Volgens mij zijn we iedere keer weer dezelfde discussie aan het voeren. En misschien inderdaad niet winnen, maar je loopt hier vaak zat te zeiken dat men wel met 3 jaar ofzoiest een halve finale of een finale moet spelen blablabla.. Inderdaad steeds dezelfde discussie en inderdaad vind ik dat er om structureel mee te doen met de europese top (wat Cruijff dus zelf zegt) er minimaal op regelmatige basis kwartfinale, soms halve finale gespeeld mag worden. Winnen hoeft niet, maar er moet meegedaan worden. Tjah, en als je met een gelukje in de finale komt is mooi meegenomen maar dat hoeft dus niet in mijn ogen om je met de europese top te kunnen meten.
quote:Dus kan eens met die onzin dat iedereen die het oneens is met jou een tunnelaar te noemen.. Ik noem mensen die geen kritische noot kunnen of willen plaatsen bij de visie van Cruijff over het mee kunnen doen met de europese top tunnelaars. De visie over het jeugdbeleid en salarissen heb ik het dan niet over, want daar had Ajax eigenlijk al veel eerder mee moeten beginnen. Dus in dat opzicht ben ik het eens met Cruijff maar ik vind dat dat niet als bewijs opgevoerd mag worden voor het succes van het nieuwe beleid. Dat is veel te gemakkelijk.
quote: voor de rest kun je blijven schreeuwen dat dit niet door het beleid Cruijff komt, toch denkt het overgrote deel Ajacieden daar heel anders over..
Tjah, die noem ik dan tunnelaars, mensen die al het positieve aan Cruijff toeschrijven terwijl het helemaal niet zijn verdienste is geweest. Toen Marc Overmars sinds juli 2012 zich met transfers, jeugdopleiding en scouting is gaan bezighouden zijn de spelers uit Ajax 1 die sinds die tijd erbij zijn gekomen het beleid van Cruijff (en Marc dus). Spelers die toen en er nu nog steeds in staan zijn allemaal uit de periode daarvoor waar Cruijff dus niet voor te prijzen valt.
Afgelopen kampioenschap is voor 20% visie Cruijff, 80% oude beleid+de Boer (ik weet niet hoeveel spelers er sinds vorig jaar juli bij zijn gekomen en een basisplaats hebben, maar ik noem 20%).
Dit jaar zal het weer meer visie Cruijff zijn als de recentelijke aankopen een basisplaats krijgen of regelmatig invallen. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 21:02 schreef Oceanu het volgende:Wat vreemd om degenen die pro cruyff zijn tunnelaars te noemen. Ben jij dat dat niet ? Je gelooft tenslotte alleen in Van Gaal.... Zie mijn opmerking over wie ik zo noem in mijn vorige post. Ik ben geen tunnelaar omdat ik wel kritische noten bij van Gaal kan zetten als dat zou moeten. Kenmerk van de meeste pro Cruijff mensen is dat een andere mening over het beleid per definitie fout is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 21:18 schreef Boudewijn het volgende:[..] Kenmerk van de meeste pro Cruijff mensen is dat een andere mening over het beleid per definitie fout is. Nou, nu drijf je wel heel erg door. Ik heb hier meer dan voldoende mensen kritische noten bij de beleidskeuzes van het huidige Ajax zien zetten. Dit is wel erg makkelijk Boudewijn, een bewering die geen stand kan houden als je objectief naar dit forum kijkt.
En begin niet over de media, je weet net zo goed als ik dat die alleen schrijven wat lezers trekt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 juni 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 21:22 schreef Eide het volgende:[..] Nou, nu drijf je wel heel erg door. Ik heb hier meer dan voldoende mensen kritische noten bij de beleidskeuzes van het huidige Ajax zien zetten. Dit is wel erg makkelijk Boudewijn, een bewering die geen stand kan houden als je objectief naar dit forum kijkt. Ik zeg ook de meeste, lang niet allemaal waaronder sommigen hier op het forum. Maar sommigen hier op het forum dan ook weer duidelijk wel.
En kijk ook ten tijde van de 'revolutie', je was bijna uitschot als je vond dat van Gaal ook hetzelfde klusje zou kunnen klaren want alleen Cruijff zou het kunnen. Waar waren de kritische opmerkingen toen?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 21:25 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ik zeg ook de meeste, lang niet allemaal waaronder sommigen hier op het forum. Maar sommigen hier op het forum dan ook weer duidelijk wel. En kijk ook ten tijde van de 'revolutie', je was bijna uitschot als je vond dat van Gaal ook hetzelfde klusje zou kunnen klaren want alleen Cruijff zou het kunnen. Waar waren de kritische opmerkingen toen?? Ook dat ben ik niet met je eens. Ik heb geen zin om de topics van toen terug te zoeken maar de teneur was heel duidelijk dat Cruijff dit was gestart, dat Cruijff een plan had en Cruijff dat moest gaan klaren. De kritiek over Van Gaal had niets te maken met de persoon Van Gaal, maar de manier waarop Van Gaal door Ten Have en consorten hierin werd geschoven. De manier waarop Van Gaal werd uitgespeeld of zich liet uitspelen tegen Cruijff.
Op dat moment waren de rangen bij Ajax al gesloten. De beslissing om Cruijff alle ruimte te gaan geven zijn plan uit te voeren as toen al lang en breed genomen. Het was nog niet officieel maar iedereen wist welke kant het op ging. En plotseling werd Van Gaal als een soort handgranaat naar binnen geknikkerd.
De werkwijze zette veel kwaad bloed. De trainer Van Gaal wordt door velen, ook die jij als kritiekloze tunnelaars ziet nog altijd op handen gedragen om zijn prestaties bij de club. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Wat een oeverloos gelul.....en dat allemaal van horen zeggen en de media volgen, die het ook niet allemaal weten hoe het zit
Niemand hier die werkelijk weet wat de waarheid is....tis net als met de genealogie en Kennedy(in november dit jaar)....na 50 jaar mag er openbaarheid worden gegeven....tsja dan zijn jullie 80 en ik 100......Pffffff |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 22:02 schreef Nenam_tiL het volgende:Wat een oeverloos gelul.....en dat allemaal van horen zeggen en de media volgen, die het ook niet allemaal weten hoe het zit Niemand hier die werkelijk weet wat de waarheid is....tis net als met de genealogie en Kennedy(in november dit jaar)....na 50 jaar mag er openbaarheid worden gegeven....tsja dan zijn jullie 80 en ik 100......Pffffff Kalm Jari... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ben de rust zelve D....;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Niet helemaal eigenlijk....heb een nieuwe laptop met windows 8 ;-( |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: moet je windows 7 nemen :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nog erger....ben XP gewend....tis een cultuur schok ouwe |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: You will live to tell the tale my friend.. |
|
|
|
|
jonass
|
|
|
quote: hey ouwe ik begrijp je niet je weet niet eens waar de aan en uit knop van je telefoon zit hoe kun je dan een laptop met win8 nemen . |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: ik hoop tot vervelends aan toe.....hehehehe vooral naar jou |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 22:28 schreef jonass het volgende:[..] hey ouwe ik begrijp je niet je weet niet eens waar de aan en uit knop van je telefoon zit hoe kun je dan een laptop met win8 nemen . Ik heb geen aan en uit knop maffe tuinschuiver |
|
|
|
|
jonass
|
|
|
quote: Kijk gap dat bedoel ik nou je weet niet eens waar die knoppen zitten ,trouwens heerlijk woord tuinschuiver lollolololol |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 30 juni 2013 - 22:36 schreef jonass het volgende:[..] Kijk gap dat bedoel ik nou je weet niet eens waar die knoppen zitten ,trouwens heerlijk woord tuinschuiver lollolololol hehehehe bij mijn vrouwtje wel en dat is het belangrijkste ;-) |
|
|
|
|
jonass
|
|
|
quote: Heel belangrijk ouwe |
|
|
|