BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Identiteit

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - zaterdag 29 juni 2013 - 09:14   quote  deeplink  
Identiteit

Een identiteit is belangrijk. Een identiteit maakt je herkenbaar. Een identiteit is een kostbaar goed voor een club als Ajax en vind z'n oorsprong in geschiedenis en tradities. Het is een fundering voor de club en handgreep voor de supporters. Je zou daarom verwachten dat Ajax die eigen identiteit fel zou verdedigen maar we komen toch regelmatig bedrogen uit die strijd. Vrijwel alles is bespreekbaar en dat is niet iets van de laatste tijd. In 1991 vond Ajax het nodig het oude logo te vervangen. Het zou rommelig zijn. Het was een pure knieval van de commercie, een knieval die door velen werd ervaren als een aantasting van de herkenbaarheid en identiteit van Ajax.

Ook het shirt is niet onaantastbaar...

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 juni 2013 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 29 juni 2013 - 12:57   quote  deeplink  
ik heb nooit meegemaakt dat Ajax een ander logo had, ook kan ik me niet bewust een ajax shirt zonder die strepen herinneren...

je moet met de tijd meegaan en door de tijd verandert de identiteit van Ajax ook...

die strepen storen mij overigens echt niet, vind het eigenlijk wel wat hebben.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 juni 2013 - 13:05   quote  deeplink  
Die strepen op de mouwen is een (groot) onderdeel van de commercie, waar ik mezelf overigens ook niet al te veel aan stoor. De identiteit van ajax is jonge spelers inpassen en laten doortromen, alleen door de commercie moet je af en toe wel spelers kopen, zeker als je internationaal een rol van betekenis wil (blijven) spelen
Eide
 Eide - zaterdag 29 juni 2013 - 13:54   quote  deeplink  
Je identiteit wordt toch vooramelijk gevormd door hoe de buitenwereld je ziet. De buitenwereld ziet het uiterlijk vertoon en de mensen. En dan is het jammer als je de meest kenmerkende elementen daarin verliest.

Ik spreek me ook niet noodzakelijk uit als tegenstander van vernieuwing. Verre van. Vernieuwing is essentieel, maar wat mag vernieuwing kosten? Moet het dan echt allemaal eenheidsworst worden of moet je bepaalde dingen gewoon behouden. Ik denk dat laatste.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] Identiteit

0.0064561