|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
V/d Hoorn krijgt voorstel Ajax (De Telegraaf)
|
|
|
remco k
|
|
|
Doe ff normaal man. Je doet net alsof die jongen al 5 jaar op het hoogste niveau speelt ofzo. Een jaar Eredivisie, dan ben je gewoon een onervaren voetballer, en ja dat is een Veltman ook. Maar ook een Fischer vind ik een onervaren voetballer. Volgens mij snap je toch prima waar het over gaat of niet.
In het eerste van Ajax zal er kwa ervaring geen enkel verschil te zien zijn tussen een Veltman of een vd hoorn. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Ze willen gewoon twee goede jongens die niet veel voor elkaar onderdoen op elke positie. Ik weet niet zo goed wie er in de jeugd op die positie speelt en doorgeschoven had kunnen worden met soortgelijke potentie als Van der Hoorn (Van Nieuwpoort? Ik heb het niet genoeg gevolgd afgelopen seizoen). Een jeugd speler wil je ook rustig kunnen brengen zoals ze bij Veltman zelf deden. Ik trek de conclusie dat het talent op die positie er nog niet klaar voor is (klinkt logischer icm de dubbele bezetting ipv het gebrek aan vertrouwen in Veltman wat ik eerst dacht). Als ik Overmars zo hoor praten over wat de intenties van Ajax zijn de toekomstige transferperiodes, dan zou de portemonnee niet zijn getrokken als dat wel het geval was.
Ik vind Veltman een hele degelijke verdediger en ik denk dat hij in principe het niveau van Toby/Moissander wel kan evenaren, maar Van der Hoorn is een klasbak in wording. Het blijft natuurlijk afwachten, maar ik denk dat de laatste in potentie de beste pure verdediger van de twee is. Mensen die huilen over een paar missers in de competitie en tijdens het jeugd EK mogen nog wel eens terugdenken aan de missers van helden zoals Vermaelen en Vertonghen in het begin. Alsof je als talent geen fouten kan/mag maken. Wat een onrealistisch gewauwel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
vd Hoorn en Veltman zijn twee prima opties voor die positie in mijn optiek. Beide zullen nog de nodige fouten maken, maar zijn ook talenten waar nog veel rek in zit. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:00 schreef remco k het volgende:vd Hoorn en Veltman zijn twee prima opties voor die positie in mijn optiek. Beide zullen nog de nodige fouten maken, maar zijn ook talenten waar nog veel rek in zit. Zeker. We zullen ze allebei hard nodig hebben. Met Stam erbij als trainer/raadgever hebben die jongens ook nog eens een berg aan ervaring waar ze ontzettend van gaan profiteren. Heel benieuwd hoe ze het dit seizoen gaan doen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 20:00 schreef remco k het volgende:Doe ff normaal man. Je doet net alsof die jongen al 5 jaar op het hoogste niveau speelt ofzo. Een jaar Eredivisie, dan ben je gewoon een onervaren voetballer, en ja dat is een Veltman ook. Maar ook een Fischer vind ik een onervaren voetballer. Volgens mij snap je toch prima waar het over gaat of niet. In het eerste van Ajax zal er kwa ervaring geen enkel verschil te zien zijn tussen een Veltman of een vd hoorn. Wie ben jij op het forum om te vertellen dat een ander normaal moet doen? Nu ineens ga je roepen dat een jaar ervaring in de Eredivisie voor een speler nog steeds onervarenheid is. Ik heb ook nooit gezegd dat hij al erg ervaren is. Het enige wat ik heb gezegd is dat v.d. Hoorn ervarener is dan Veltman doordat hij al een heel seizoen Eredivisie heeft gespeeld.
Je gewoon bij de discussie houden en niet een ander gaan vertellen hoe hij zich moet gedragen. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 00:08 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Wie ben jij op het forum om te vertellen dat een ander normaal moet doen? Nu ineens ga je roepen dat een jaar ervaring in de Eredivisie voor een speler nog steeds onervarenheid is. Ik heb ook nooit gezegd dat hij al erg ervaren is. Het enige wat ik heb gezegd is dat v.d. Hoorn ervarener is dan Veltman doordat hij al een heel seizoen Eredivisie heeft gespeeld. Je gewoon bij de discussie houden en niet een ander gaan vertellen hoe hij zich moet gedragen. Het is maar net in welke context je die opmerking trekt... in dit geval volgens mij niet dat je je anders moet gedragen, maar juist heel inhoudelijk. .. Heeft V.d. Hoorn zo heel veel meer ervaring als Veltman? Ik denk het niet, Veltman zat/zit kort op de selectie of zelf erbij, ook daar doet hij veel ervaring op met jongens van hoog niveau. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 14:02 schreef chukkie76 het volgende:[..] Het is maar net in welke context je die opmerking trekt... in dit geval volgens mij niet dat je je anders moet gedragen, maar juist heel inhoudelijk. .. Heeft V.d. Hoorn zo heel veel meer ervaring als Veltman? Ik denk het niet, Veltman zat/zit kort op de selectie of zelf erbij, ook daar doet hij veel ervaring op met jongens van hoog niveau. Bedankt voor je mening man, maar als je goed had gelezen was het tot nog toe inhoudelijk. Wanneer de 1 een mening heeft hoeft de ander niet te roepen om normaal te doen. En ik ga zeker niet mijn mening bijstellen omdat Remco dat zo graag wil.
Natuurlijk heeft Veltman ook ervaring door de trainingen die hij bij de eerste selectie heeft meegemaakt, maar de echte ervaring doe je volgens mij toch op door het spelen van wedstrijden in de Eredivisie, danwel beker of CL / Europa League. En daar heeft v.d. Hoorn tot nog toe meer wedstrijden gespeeld dan Veltman. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 16:57 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Bedankt voor je mening man, maar als je goed had gelezen was het tot nog toe inhoudelijk. Wanneer de 1 een mening heeft hoeft de ander niet te roepen om normaal te doen. En ik ga zeker niet mijn mening bijstellen omdat Remco dat zo graag wil. Natuurlijk heeft Veltman ook ervaring door de trainingen die hij bij de eerste selectie heeft meegemaakt, maar de echte ervaring doe je volgens mij toch op door het spelen van wedstrijden in de Eredivisie, danwel beker of CL / Europa League. En daar heeft v.d. Hoorn tot nog toe meer wedstrijden gespeeld dan Veltman. Hij heeft meer van dat soort wedstrijden gespeeld, maar Veltman heeft weer het voordeel dat al meer "in het systeem" heeft getraind. Ik denk dat ze blanco de strijd aan zullen gaan. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 18:43 schreef chukkie76 het volgende:[..] Hij heeft meer van dat soort wedstrijden gespeeld, maar Veltman heeft weer het voordeel dat al meer "in het systeem" heeft getraind. Ik denk dat ze blanco de strijd aan zullen gaan. Laten we hopen dat ze de strijd aangaan. Dat is namelijk de bedoeling van meerdere mensen voor 1 positie. Dat ze de strijd aangaan en elkaar sterker maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 14:02 schreef chukkie76 het volgende:[..] Het is maar net in welke context je die opmerking trekt... in dit geval volgens mij niet dat je je anders moet gedragen, maar juist heel inhoudelijk. .. Heeft V.d. Hoorn zo heel veel meer ervaring als Veltman? Ik denk het niet, Veltman zat/zit kort op de selectie of zelf erbij, ook daar doet hij veel ervaring op met jongens van hoog niveau. Blij dat iemand het ziet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 16:57 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Bedankt voor je mening man, maar als je goed had gelezen was het tot nog toe inhoudelijk. Wanneer de 1 een mening heeft hoeft de ander niet te roepen om normaal te doen. En ik ga zeker niet mijn mening bijstellen omdat Remco dat zo graag wil. Natuurlijk heeft Veltman ook ervaring door de trainingen die hij bij de eerste selectie heeft meegemaakt, maar de echte ervaring doe je volgens mij toch op door het spelen van wedstrijden in de Eredivisie, danwel beker of CL / Europa League. En daar heeft v.d. Hoorn tot nog toe meer wedstrijden gespeeld dan Veltman. Ik zeg nergens dat jij je mening moet bijstellen, het normaal doen heeft ook niks met je gedrag te maken, als je begrijpend zou lezen zou je dat snappen.
En meer wedstrijden spelen betekend niet dat je meer ervaren bent. Ervaring is maar net wat je doet met dat wat je geleerd hebt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 18:45 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Laten we hopen dat ze de strijd aangaan. Dat is namelijk de bedoeling van meerdere mensen voor 1 positie. Dat ze de strijd aangaan en elkaar sterker maken. helemaal mee eens.. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 20:06 schreef remco k het volgende:[..] Ik zeg nergens dat jij je mening moet bijstellen, het normaal doen heeft ook niks met je gedrag te maken, als je begrijpend zou lezen zou je dat snappen. En meer wedstrijden spelen betekend niet dat je meer ervaren bent. Ervaring is maar net wat je doet met dat wat je geleerd hebt.. Ervaring wordt natuurlijk wel degelijk gevormd door het aantal wedstrijden. Hoe goed je bent/wordt, wordt bepaald door wat je doet met je eerdere ervaringen ;-) Maar ik begrijp je punt ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Iemand die niks leert van 500 wedstrijden eredivisie heeft in mijn optiek minder ervaring als een jongen die alles oppakt wat ie tegenkomt in de 50 wedstrijden die hij speelt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Is routine hetzelfde als ervaring?? |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote: Volgens mij is dat gelijk ja... maar ervaring bouw je op met hoeveelheid, kwaliteit met wat je met je ervaring doet. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als je 500 wedstrijden hebt gespeeld heb je uiteraard ervaring,maar als je een beperkte voetballer bent breng je na 500 wedstrijden nog geen rust ,dus is hij wel geroutineerd en heeft hij wel ervaring maar geen niveau.(voorbeeld Wielaard veel ervaring veel routine maar geen niveau.)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juli 2013 door nora -- |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:32 schreef nora het volgende:Als je 500 wedstrijden hebt gespeeld heb je uiteraard ervaring,maar als je een beperkte voetballer bent breng je na 500 wedstrijden nog geen rust ,dus is hij wel geroutineerd en heeft hij wel ervaring maar geen niveau. Zoiets ja... ;-) |
|
|
|