BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Smeets neemt plek van Endt over

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 03 juli 2013 - 14:09
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Smeets neemt plek van Endt over (Ajax Showtime)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 juli 2013 - 15:39   quote  deeplink  
Smeets neemt plek van Endt over

quote:

Ajax heeft woensdagmiddag bekend gemaakt dat Tjerk Smeets de nieuwe teammanager van Ajax is geworden. Hij begint 10 juli en is de vervanger van David Endt.

Smeets, zoon van presentator Mart Smeets, was teammanager bij het Nederlands honkbalteam dat in 2011 wereldkampioen is geworden. Ajax is nog met Endt in gesprek over een andere functie.

In Voetbal International wijdt Ajax-watcher Simon Zwartkruis een column aan het ontzetten van Endt, die heeft gehoord dat het professioneler moest. Frank de Boer: 'David deed zijn werk vrij goed, maar we denken dat het beter kan.'

Endt krijgt mogelijk een culturele functie bij Ajax.
Tjah, ken die Tjerk niet, heb alleen m'n bedenkingen zo op het eerste gezicht, maar als ik Endt was zou ik bedanken voor een culturele functie...
Peterhs
 Peterhs - woensdag 03 juli 2013 - 16:06   quote  deeplink  
Ik zou zeggen stik er maar in. Geef me maar een zak geld en ik ben weg. Tot ziens.
Eide
 Eide - woensdag 03 juli 2013 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 15:39 schreef Boudewijn het volgende:
Smeets neemt plek van Endt over

[..]
maar als ik Endt was zou ik bedanken voor een culturele functie...
Dat doet alleen niemand bij Ajax. Iedereen blijft eigenlijk altijd wel plakken. De enige uitzondering is Danny Blind geweest.

Gevoelsmatig zeg ik overigens hetzelfde hoor, zak er maar in. Maar David Endt is wel een club mens, wie weet hoe diep de liefde gaat. Het overlijden van meneer Schoevaart is er weel een leegte achterbleven.... wie weet.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 03 juli 2013 - 17:50   quote  deeplink  
Ik lees dat Tjerk 'Bullpen Coach' was bij het Oranje honkbal team, wat heel iets anders is dan 'teammanager'. Hij was daarna 1 jaar hoofdcoach van RCH-Pinguïns maar is gestopt omdat hij het niet meer kon combineren met zijn gezinsleven en bullpen coach van Oranje.

Het moet dus professioneler met een jongeling die nog maar amper 2 jaar bezig is, zonder ervaring. Tjah, het kan zal ik maar zeggen.
Desico64
 Desico64 - woensdag 03 juli 2013 - 19:06   quote  deeplink  
Al is David Endt nog zo goed geweest, vind ik het persoonlijk normaal Als de Directie van Ajax iemand anders in zijn plaats wil aanstellen.In het leven moet je ook op je werk plaats maken voor betere mensen. Men zegt dat het innoveren heet. Dus jongen dit gebeurt echt overal en het is vaker een must in het bedrijfsleven, en ook bij Ajax. Endt accepteer
een ander functie bij Ajax dan ben je een kerel met ballen.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 03 juli 2013 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 19:06 schreef Desico64 het volgende:
Al is David Endt nog zo goed geweest, vind ik het persoonlijk normaal Als de Directie van Ajax iemand anders in zijn plaats wil aanstellen.In het leven moet je ook op je werk plaats maken voor betere mensen. Men zegt dat het innoveren heet. Dus jongen dit gebeurt echt overal en het is vaker een must in het bedrijfsleven, en ook bij Ajax. Endt accepteer
een ander functie bij Ajax dan ben je een kerel met ballen.
Jij gaat je geliefd maken met zo'n domme kortzichtige 1ste post.
Niet dus.
Met zijn hart en ziel vertegenwoordigde hij zijn functie. Van alle kanten alleen maar lof over hem behalve bij de mensen die zelf nog maar kort de macht hebben.
Heeft dus geen ruk te maken of je het zou moeten accepteren.
Ben jij zelf soms zo'n management sulletje? Die denken namelijk macht te hebben, maar ondertussen moeten ze hielen likken bij de baas boven hun anders kunnen ze zelf plaats maken voor een ander. Goede cultuur hoor...
Eide
 Eide - woensdag 03 juli 2013 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 19:30 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Nou, ik vind het anders een post die getuigd van ballen. Hij durft een eigen mening te hebben. Ik zeg: hulde.
remco k
 remco k - woensdag 03 juli 2013 - 19:59   quote  deeplink  
quote:

[..]

Niet dus.
Met zijn hart en ziel vertegenwoordigde hij zijn functie. Van alle kanten alleen maar lof over hem behalve bij de mensen die zelf nog maar kort de macht hebben.
Ben jij zelf soms zo'n management sulletje? Die denken namelijk macht te hebben, maar ondertussen moeten ze hielen likken bij de baas boven hun anders kunnen ze zelf plaats maken voor een ander. Goede cultuur hoor...
Weet jij al wat zijn nieuwe functie inhoud?? Volgens mij niet, misschien blijft hij wel heel kort betrokken bij de spelers en gaat ie dus doen waar hij echt goed in is.

Zijn functie houd nu misschien wel meer in dan alleen maar de spelersgroep.. En misschien doet ie dat wel helemaal niet goed.

Overigens een beetje flauw om iemand op een eerste post af te gaan rekenen, het is per slot van rekening zijn mening..
Brandje
 Brandje - woensdag 03 juli 2013 - 20:01   quote  deeplink  
Dus met deze knurft gaan we ineens de CL winnen??
Peterhs
 Peterhs - woensdag 03 juli 2013 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet jij al wat zijn nieuwe functie inhoud?? Volgens mij niet, misschien blijft hij wel heel kort betrokken bij de spelers en gaat ie dus doen waar hij echt goed in is.

Zijn functie houd nu misschien wel meer in dan alleen maar de spelersgroep.. En misschien doet ie dat wel helemaal niet goed.

Overigens een beetje flauw om iemand op een eerste post af te gaan rekenen, het is per slot van rekening zijn mening..
Dan moet iemand niet een voorbeeld uit het bedrijfsleven erbij betrekken wat kant nog wal slaat.
Mening is 1 ding. Onzin verzinnen een 2de.
remco k
 remco k - woensdag 03 juli 2013 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 20:01 schreef Brandje het volgende:
Dus met deze knurft gaan we ineens de CL winnen??
En deze vergelijking slaat op? Moet iedere verbetering of verandering direct tot het winnen van de CL leiden dan?
remco k
 remco k - woensdag 03 juli 2013 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 20:16 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Dan moet iemand niet een voorbeeld uit het bedrijfsleven erbij betrekken wat kant nog wal slaat.
Mening is 1 ding. Onzin verzinnen een 2de.
Vind het wel meevallen met die onzin..
Peterhs
 Peterhs - woensdag 03 juli 2013 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind het wel meevallen met die onzin..
O ja joh?
Jij vind dit dus wel meevallen?
Na jarenlang dezelfde functie naar behoren uitgevoerd te hebben en hiervoor alleen maar goede reacties over krijgt. Plots komen een paar hapsnurkers in je bedrijf en die vinden dat jij niet naar behoren je werk doet. Weet je wat, ga jij maar zonder pardon een andere functie doen.
Dat vind jij blijkbaar normaal. Zelfs in het bedrijfsleven is daar meer voor nodig, want als je op deze manier aan de kant gezet word dan krijg je dus 100% gelijk van de rechter.
En geloof me, dit is een werkelijkheid uit mijn nauwe omgeving.
Ja, ieder geval is anders, maar hoe ze omgaan met bepaalde dingen is gewoon ongehoord.
Dan komt er een of ander pikkie op zijn stoel te zitten die nog nat achter zijn oren is en zijn vorige werk niet meer aankon. Zo eentje zetten we daar neer. Waarschijnlijk omdat die vooral goed is in ja en amen zeggen tegen zijn meesters.
JOOD
 JOOD - donderdag 04 juli 2013 - 09:33   quote  deeplink  
quote:

[..]

Niet dus.
Met hart en ziel vertegenwoordigde hij ajax... Niet zijn functie... Verschilletje maat! Het is een goede stap voor iedereen.

Endt mag nu iets doen wat nog beter bij hem past. Ik zag het al langskomen hierboven, archivaris?? Zou het echt de juiste man op de juiste plek zijn...
remco k
 remco k - donderdag 04 juli 2013 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 21:22 schreef Peterhs het volgende:

[..]

O ja joh?
Jij vind dit dus wel meevallen?
Na jarenlang dezelfde functie naar behoren uitgevoerd te hebben en hiervoor alleen maar goede reacties over krijgt. Plots komen een paar hapsnurkers in je bedrijf en die vinden dat jij niet naar behoren je werk doet. Weet je wat, ga jij maar zonder pardon een andere functie doen.
Dat vind jij blijkbaar normaal. Zelfs in het bedrijfsleven is daar meer voor nodig, want als je op deze manier aan de kant gezet word dan krijg je dus 100% gelijk van de rechter.
En geloof me, dit is een werkelijkheid uit mijn nauwe omgeving.
Ja, ieder geval is anders, maar hoe ze omgaan met bepaalde dingen is gewoon ongehoord.
Dan komt er een of ander pikkie op zijn stoel te zitten die nog nat achter zijn oren is en zijn vorige werk niet meer aankon. Zo eentje zetten we daar neer. Waarschijnlijk omdat die vooral goed is in ja en amen zeggen tegen zijn meesters.
Hoe weet jij nou hoe die functioneerde?? Je hoort alleen maar dingen van spelers over hem. Weet jij veel welke verantwoordelijkheden hij nog meer had en hoe hij die uitvoerde.

En ik denk dat jij je verhaal met de rechter overschat. Werk toevallig bij een bedrijf waar momenteel veel wordt gereorganiseerd. En we staan met mensen die verplicht van functie moeten veranderen regelmatig bij de rechter.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 04 juli 2013 - 12:45   quote  deeplink  
Hoe kan je zeggen dat ik het overschat als ik vlak naast me mee maak heel recentelijk? Verder is een reorganisatie vaak anders dan normale gang van zaken. Ook kan je bij Endt niet spreken over een reorganisatie, dus dat grijp je uit de lucht.
Eide
 Eide - donderdag 04 juli 2013 - 12:58   quote  deeplink  
Als David Endt zou willen zou hij inderdaad een gang naar de rechter kunnen maken. Je werkgever mag je niet zomaar van je functie afgooien. Dat kan alleen in een reorganisatie, einde contract, ontslag of aantoonbaar niet functioneren. In alle instanties dient de werkgever goed werkgeverschap aan te tonen.

In het geval van David Endt zou formeel gezien Ajax moeten hebben besproken wat beter kon en vervolgens Endt moeten hebben begeleid in het verbeteren. Het zou overigens kunnen zijn dat Ajax aan deze voorwaarden heeft voldaan, dat is voor ons niet te zien.

Je nog dan nog honderdduizend "what ifs" gaan verzinnen, maar veelal is een interne oplossingen vaak het beste als je bij die werkgever wilt blijven en daar lijtk het hier op uit te gaan draaien.
Brandje
 Brandje - donderdag 04 juli 2013 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juli 2013 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

En deze vergelijking slaat op? Moet iedere verbetering of verandering direct tot het winnen van de CL leiden dan?
Daar hebben we meneertje "alles wat ze bij ajax is doen is goed op het moment" weer.
Als de sracastische toon niet begrijpt dan zijn we snel uitgepraat. Endt was niet professioneel genoeg. Deze man moet dat er in brengen dus leg mij eens uit welke fantastische veranderingen we nu gaan zien.
remco k
 remco k - donderdag 04 juli 2013 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 12:45 schreef Peterhs het volgende:
Hoe kan je zeggen dat ik het overschat als ik vlak naast me mee maak heel recentelijk? Verder is een reorganisatie vaak anders dan normale gang van zaken. Ook kan je bij Endt niet spreken over een reorganisatie, dus dat grijp je uit de lucht.
Ajax kan bet ook niet zomaar doen. Maar ga je na de rechter en krijg je gelijk is er 9 vande 10 keer een onwerkbare situatie. Overigens is bet bij ons enkel verplaatsing van functies dus wel degelijk hetzelfde enkel met meerdere mensen. Ik kan in iedere al van de vele mensen die ik ken die ermee te maken hebben gehad er niet 1 opnoemen die daadwerkijknog happy op zijn oude functie zit.
remco k
 remco k - donderdag 04 juli 2013 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 13:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Daar hebben we meneertje "alles wat ze bij ajax is doen is goed op het moment" weer.
Als de sracastische toon niet begrijpt dan zijn we snel uitgepraat. Endt was niet professioneel genoeg. Deze man moet dat er in brengen dus leg mij eens uit welke fantastische veranderingen we nu gaan zien.
Hebben we meneertje weer die overal over wil vallen als meneer zin niet krijgt. Kun jij niet normaal een discussie voeren.

Misschien dat je deze vraag wat beter snapt. Hoezo zou jij er resultaat van moeten zien dan.
Brandje
 Brandje - donderdag 04 juli 2013 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 13:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Hebben we meneertje weer die overal over wil vallen als meneer zin niet krijgt. Kun jij niet normaal een discussie voeren.

Misschien dat je deze vraag wat beter snapt. Hoezo zou jij er resultaat van moeten zien dan.
Je geeft zelf het antwoord al. het maakt geen ruk voor de prestaties uit wie teammanager is dus waarom dan in vredesnaam Endt vervangen voor een buitenstaander??
remco k
 remco k - donderdag 04 juli 2013 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 15:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al. het maakt geen ruk voor de prestaties uit wie teammanager is dus waarom dan in vredesnaam Endt vervangen voor een buitenstaander??
Omdat het voor het totale proces wel degelijk uit maakt. Daarbij weten we nog helemaal niet wat Endt gaat doen binnen de club, en kan het dus maar zo zijn dat ie precies dat gaat doen waarvan men nu zegt dat hij daar zo goed in is. Maar zijn blijkbaar niet de taken die bij een teammanager binnen Ajax hoort.
bully
 bully - donderdag 04 juli 2013 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 18:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat het voor het totale proces wel degelijk uit maakt. Daarbij weten we nog helemaal niet wat Endt gaat doen binnen de club, en kan het dus maar zo zijn dat ie precies dat gaat doen waarvan men nu zegt dat hij daar zo goed in is. Maar zijn blijkbaar niet de taken die bij een teammanager binnen Ajax hoort.
of dat het voor het proces wat uitmaakt weet jij net zo goed als ons niet.
dat is afwachten al heb ik er weinig geloof in.
alle spelers lopen weg met endt , dat zegt denk wel dat hij zijn werk niet slecht deed.
en endt was er zelf niet blij mee,dus of hij nou zo blij zal zijn met zijn nieuwe taken is de vraag.
Brandje
 Brandje - donderdag 04 juli 2013 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 18:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is dat totale proces dan wel?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 04 juli 2013 - 22:31   quote  deeplink  
Endt is waarschijnlijk uit de kast gekomen
remco k
 remco k - donderdag 04 juli 2013 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 22:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat is dat totale proces dan wel?
Het runnen van een bedrijf en voetbalclub, waar zelfs de koffie juffrouw van belang is...
remco k
 remco k - donderdag 04 juli 2013 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 22:02 schreef bully het volgende:

[..]

of dat het voor het proces wat uitmaakt weet jij net zo goed als ons niet.
dat is afwachten al heb ik er weinig geloof in.
alle spelers lopen weg met endt , dat zegt denk wel dat hij zijn werk niet slecht deed.
en endt was er zelf niet blij mee,dus of hij nou zo blij zal zijn met zijn nieuwe taken is de vraag.
Maar enkel met die jongens omgaan was blijkbaar dus niet zijn enige taak.. En ik zeg nergens iets te weten. Maar als hij in zijn andere taken niet naar behoren functioneert dan heeft het altijd invloed op het totaal proces..
Brandje
 Brandje - donderdag 04 juli 2013 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 22:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Het runnen van een bedrijf en voetbalclub, waar zelfs de koffie juffrouw van belang is...
Komop niet zo vaag. Je kan veel beter
joduh
 joduh - vrijdag 05 juli 2013 - 06:21   quote  deeplink  
Wel of niet beter voor de club dat maakt niet uit......
Het gaat om de manier waarop???? Zelfde als bij Danny !
Totaal niet netjes gegaan en toont aan dat zij niet in hun 'vriendenkring' behoorden !
Cruyff zit in Spanje en trekt aan de touwtjes naast zijn zwembadje man....
Maar de winnaar heeft altijd gelijk toch?
Keiharde bussiness tegenwoordig , niet mijn ding......
remco k
 remco k - vrijdag 05 juli 2013 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juli 2013 - 22:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Komop niet zo vaag. Je kan veel beter
Dat is helemaal niet vaag. Iedereen binnen een bedrijf moet zijn volledige functie naar behoren uitvoeren Ge beurt dat niet draait bet bedrijf iet voor de volle 100%. Is volgens mij vrij simpel.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 05 juli 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 juli 2013 - 12:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vaag. Iedereen binnen een bedrijf moet zijn volledige functie naar behoren uitvoeren Ge beurt dat niet draait bet bedrijf iet voor de volle 100%. Is volgens mij vrij simpel.
Zo simpel is het ook te zeggen dat er geen enkel bedrijf op de wereld is die voor de volle 100% draait hoe het moet.
kiepke
 kiepke - vrijdag 05 juli 2013 - 13:15   quote  deeplink  
Wat een gezeik allemaal ik denk dat David zelf ook wel weet dat dit eraan zat te komen en natuurlijk leeft en ademt hij Ajax en dat zal hij ook wel blijven doen.
We hebben het over verjongen in de organisatie en als deze Tjerk Smeets het niet gelijk onder de knie heeft dan is daar altijd onze David nog die hem wegwijs gaat maken!!!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 05 juli 2013 - 13:31   quote  deeplink  
Ik vind het jammer, maar aangezien ik er verder het zijne niet van weet heeft het ook geen zin hierover te discussiëren.
remco k
 remco k - vrijdag 05 juli 2013 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 juli 2013 - 13:02 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Zo simpel is het ook te zeggen dat er geen enkel bedrijf op de wereld is die voor de volle 100% draait hoe het moet.
Inderdaad, enkel ken ik geen enkel bedrijf waar het streven naar die 100% er niet is..
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 juli 2013 - 04:34   quote  deeplink  
Vond hem een fantastische teammanager. Had ook het gevoel dat hij heel goed bij de spelers lag. Hij werdt ook door de supporters geliefd en stond altijd klaar voor de club. Schandalige beslissing als je het mij vraagt

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Smeets neemt plek van Endt over

0.0058870