BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Matthew Steenvoorden topic

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 juli 2013 - 18:10   quote  deeplink  
Matthew Steenvoorden

20111219_steenvoorden02_rh.jpg

Matthew Steenvoorden (Leidschendam, 9 januari 1993) is een Nederlands professioneel voetballer, die momenteel als verdediger uitkomt voor SBV Excelsior. En vanaf het seizoen 2013-2014 weer in het roodwit van Feyenoord zal gaan spelen.

Steenvoorden begon zijn carrière in de jeugdopleiding van het grote Feyenoord, maar net als zoveel talenten die het daar niet redden, maakte hij de overstap naar SBV Excelsior. Dat deed hij in 2012. Aldaar werd hij een belangrijke speler in het eerste elftal. Zijn eerste wedstrijd speelde hij op 17 augustus 2012, toen er in eigen huis met 2-0 gewonnen werd van FC Emmen. In de 61e minuut van dit duel mocht hij Marley Berkvens vervangen. Het eerste doelpunt van Steenvoorden werd gescoord op 21 september 2012, tegen FC Eindhoven.

RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 juli 2013 - 18:10   quote  deeplink  
Steenvoorden vol vertrouwen terug in De Kuip

600x400-jb-1255946.jpg

Matthew Steenvoorden keerde afgelopen week met een duidelijke missie terug in De Kuip. De verdedigende middenvelder hoopt tijdens de voorbereiding op het seizoen 2013-2014 een vaste plek in de eerste selectie af te dwingen, nadat hij afgelopen seizoen werd uitgeleend aan stadgenoot Excelsior. Ik zie meer kansen voor mezelf dan vorig jaar, vertelde Steenvoorden donderdag na een pittige trainingsdag, die voor de selectie bestond uit twee groepstrainingen op Varkenoord.

Dat Steenvoorden een vergelijking trok met de situatie van een jaar eerder, had alles te maken met het feit dat hij ook vorig seizoen al de volledige voorbereiding van Feyenoord meemaakte. Maar toen lag het voor de hand dat ik het seizoen zou afmaken bij Excelsior. Dit jaar is het mijn doel om mijn plek af te dwingen en bij Feyenoord te blijven. Ik ben blij om terug te zijn.

Steenvoorden blikte met gemengde gevoelens terug op zijn jaar in Kralingen, waar hij tot 29 competitieduels kwam en eenmaal scoorde. Als team hebben we niet gepresteerd zoals gehoopt. We kwamen niet los van de onderste plaatsen. Toch is dat goed geweest voor mijn ontwikkeling. Ik ben sterker geworden en heb geleerd om sneller te handelen. Al met al heb ik het heel erg naar mijn zin gehad.

De twintigjarige Steenvoorden is zowel als verdediger en als middenvelder inzetbaar, maar hij richt zich vooral op een positie op het middenveld. Daar speel ik tot dusver ook op de trainingen en ik heb er alle vertrouwen in dat ik mezelf daar kan laten zien. Uiteraard kijk ik ook erg uit naar de eerste oefenwedstrijd van aankomende zaterdag. Dan gaat het echt beginnen. Ik heb er veel zin in.
Bron:Feyenoord.nl
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 04 juli 2013 - 19:26   quote  deeplink  
Lijkt de plek van Leerdam/Mokotjo in de selectie op te gaan vullen. Als we een dubbel programma draaien, zal zijn kans wel komen, mits er voldoende vertrouwen in hem is natuurlijk. Ben benieuwd.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 augustus 2013 - 16:14   quote  deeplink  
Mag tijdelijk vertrekken van Feyenoord..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 september 2013 - 00:20   quote  deeplink  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 10 september 2013 - 10:23   quote  deeplink  
Mooi hoor...
Komt ook verstandig over.!
JanM
 JanM - dinsdag 10 september 2013 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 10:23 schreef Leon FR1908 het volgende:
Mooi hoor...
Komt ook verstandig over.!
Idd Leon, zit 'een goeie kop op'! Hopen voor hem (en Feyenoord) dat hij een goed seizoen draait en dan volgend jaar een plekje bij Feyenoord kan veroveren.
MMM
 MMM - dinsdag 10 september 2013 - 11:59   quote  deeplink  
Geen Feyenoord niveau.
tomson
 tomson - dinsdag 10 september 2013 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 11:59 schreef MMM het volgende:
Geen Feyenoord niveau.
Is dat niet een beetje vroeg om dat te constateren ?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 september 2013 - 15:36   quote  deeplink  
Eigenlijk wel. Aan de andere kant had een eredivisieclub een logische stap geweest. Met andere woorden, dat ie nu nog eerste divisie speelt is wellicht veelzeggend...
van geil
 van geil - donderdag 12 september 2013 - 10:39   quote  deeplink  
is goed voor de ontwikkeling.
jammer dat we geen jong Feyenoord hebben in de eerste divisie.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 12 september 2013 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 september 2013 - 10:39 schreef van geil het volgende:
is goed voor de ontwikkeling.
jammer dat we geen jong Feyenoord hebben in de eerste divisie.
Maar vorig seizoen speelde daar ook al. En over een paar maanden wordt hij 'al' 21.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 21 september 2013 - 14:08   quote  deeplink  
Steenvoorden wint met FC Dordrecht periodetitel

9119-groot

Matthew Steenvoorden werd aan het begin van de maand september door Feyenoord verhuurd aan FC Dordrecht. Gisteravond won hij met die club de eerste periodetitel van de Jupiler League.

Feyenoord heeft jaarlijks een aantal talenten die moeten rijpen bij andere betaald voetbalclubs. Matthew Steenvoorden werd daarom verhuurd aan FC Dordrecht. Hij krijgt er de kans om minuten te maken en om zijn carrière een positieve schwung te geven. Zijn ambitie is dan ook nog steeds om ooit te slagen bij Feyenoord. Hoewel hij gisteren slechts de eerste helft meespeelde mocht hij wel degelijk het feestje meevieren aan de Krommedijk. FC Dordrecht kreeg na de rust 2 goals tegen waardoor het verloor van Willem II, maar daar de concurrenten ook punten verspeelden was de eerste periodetitel een feit. Donderdag komt FC Dordrecht maar de Kuip voor het bekerduel tegen Feyenoord.
Bron:FR fans
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 07 augustus 2014 - 18:52   quote  deeplink  
FC Dordrecht hoopt zich op korte termijn opnieuw te versterken met Matthew Steenvoorden(21). De verdediger annex middenvelder speelde het afgelopen seizoen ook al op huurbasis voor de Schapenkoppen. Technisch directeur Marco Boogers bevestigt in het Algemeen Dagblad dat FC Dordrecht dichtbij het aantrekken is van haar gewenste doelwit.
van geil
 van geil - donderdag 07 augustus 2014 - 18:55   quote  deeplink  
Cashen!!!
MMM
 MMM - vrijdag 08 augustus 2014 - 10:50   quote  deeplink  
Liever verkopen, die jongen is echt niet goed genoeg.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 08 augustus 2014 - 14:04   quote  deeplink  
Lijkt me ook de betere optie ja.
van geil
 van geil - vrijdag 08 augustus 2014 - 20:21   quote  deeplink  
en voor de hoofdprijs!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 08 augustus 2014 - 21:55   quote  deeplink  
Drie knikkers en een broodje frikandel...
van geil
 van geil - vrijdag 08 augustus 2014 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 augustus 2014 - 21:55 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Drie knikkers en een broodje frikandel...
mag jij t broodje:)
van geil
 van geil - vrijdag 08 augustus 2014 - 21:57   quote  deeplink  
drie ton
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 augustus 2014 - 21:58   quote  deeplink  
prima
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 08 augustus 2014 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 augustus 2014 - 21:57 schreef van geil het volgende:

[..]

mag jij t broodje:)
Dank!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 augustus 2014 - 22:00   quote  deeplink  
Is tie al weg..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 08 augustus 2014 - 22:03   quote  deeplink  
Broodje wel, Steenvoorden niet. ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 augustus 2014 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - vrijdag 08 augustus 2014 - 22:03   quote  deeplink  
n echte zeeuw.
van mij van mij van mij
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 augustus 2014 - 22:11   quote  deeplink  
Nou ja, ik bedoel had best wel honger..trouwens waar is die frikadel gebleven..(?)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 08 augustus 2014 - 22:15   quote  deeplink  
Die heeft van geil in gebruik..
van geil
 van geil - vrijdag 08 augustus 2014 - 22:16   quote  deeplink  
vieze bende hoor
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 augustus 2014 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 augustus 2014 - 22:16 schreef van geil het volgende:
vieze bende hoor
Je moet ze ook eerst afwassen die frikadellen geile, die zijn nog ingevet..
van geil
 van geil - dinsdag 12 augustus 2014 - 19:25   quote  deeplink  
en?
hoeveel heeft dit opgeleverd?
MMM
 MMM - woensdag 20 augustus 2014 - 12:56   quote  deeplink  
Mag nu weer blijven terwijl hij absoluut niet goed genoeg is.. Zeker de vervanger van Vormer, als Clasie weggaat..

Dan word het wel heel erg treurig hoor allemaal
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 18 oktober 2014 - 23:01   quote  deeplink  
Matthew Seenvoorden na de wedstrijd tegen Heracles

2ykkshk.jpg

Matthew Steenvoorden kwam met een brede glimlach op zijn gezicht uit de kleedkamer. Het goede humeur van de verdediger had niet alleen te maken met de overwinning, maar ook met het feit dat hij zijn officiële debuut voor Feyenoord had gemaakt. Eindelijk, glunderde Steenvoorden, die in de vijftigste minuut in het veld kwam als vervanger voor Joris Mathijsen. De trainer zei direct na rust dat ik me goed warm moest gaan maken, daardoor wist ik dat de kans groot was dat ik in het veld zou komen.

Steenvoorden ging als jeugdspeler in het seizoen 2011-2012 al eens met de eerste selectie mee op wintertrainingskamp naar Marbella, waarna hij in de daaropvolgende jaren diverse keren de volledige voorbereiding meedraaide. Ook in de oefencampagne van dit seizoen heb ik veel gespeeld, zei de 21-jarige verdediger, die de afgelopen seizoenen op huurbasis uitkwam voor Excelsior en FC Dordrecht. Om me heen debuteerden veel generatiegenoten in het eerste elftal van Feyenoord. Natuurlijk gunde ik hen dat van harte, ook omdat ik een aantal van hen al heel lang ken. Aan de andere kant moest ik me soms verbijten, want ik wilde zelf óók graag. Daarom ben ik heel blij dat het er vanavond van gekomen is. Dit smaakt naar meer.
Bron: Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 oktober 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 18 oktober 2014 - 23:09   quote  deeplink  
Donderdag misschien zijn Europese debuut nu Sven en Joris nog niet fit zijn..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 18 oktober 2014 - 23:10   quote  deeplink  
Of staat ie niet op de lijst voor Europees..(¿)
MMM
 MMM - zaterdag 18 oktober 2014 - 23:17   quote  deeplink  
Vast wel.

Vond hem oké invallen, niet geweldig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 oktober 2014 door MMM --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 oktober 2014 - 00:21   quote  deeplink  
Matthew Steenvoorden na afloop van Feyenoord - Heracles Almelo

(http://youtu.be/q9r8z7R44oI)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 22 oktober 2014 - 12:42   quote  deeplink  
Steenvoorden: 'Dit is een heel belangrijk seizoen voor mij'

850x400-01780919.JPG

Matthew Steenvoorden moest ruim drie jaar wachten op zijn eerste officiële minuten in het eerste van Feyenoord. Tegen Heracles was het eindelijk zover en een basisplaats lonkt zelfs in het duel met HNK Rijeka. ''Misschien kan het nu opeens toch nog snel gaan'', vertelt Steenvoorden in het Algemeen Dagblad.

''Mijn contract loopt aan het einde van het seizoen af, dus dit is wel een heel belangrijk seizoen'', realiseert de verdediger annex middenvelder. Steenvoorden werd eerder verhuurd aan Excelsior en FC Dordrecht. ''Maar daar was deze zomer geen sprake van. Dan weet je dat er misschien een kans is om aan spelen toe te komen.''

Joris Mathijsen zat de 21-jarige speler een basisdebuut zaterdag in de weg, maar nu de routinier ook geblesseerd is, lijkt Steenvoorden morgen met Kongolo het centrum te gaan vormen. ''Je debuut maken is geweldig. Het heeft even geduurd en heb soms zelfs gedacht: zal het nog zover komen?''
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 22 oktober 2014 - 16:51   quote  deeplink  
Taument: 'Steenvoorden moet meer van zich afbijten'

850x400-01780919.JPG

Op de website van Feyenoord staat hij bij de middenvelders ingedeeld, maar de kans is groot dat Matthew Steenvoorden donderdagavond tegen HNK Rijeka als centrale verdediger zijn Europese debuut maakt. Daar komt hij het best tot zijn recht, zegt Gaston Taument, die het 21-jarige talent in de C-tjes onder zijn hoede had.

Daarna ben ik hem nauwlettend blijven volgen en in de jeugdopleiding kom je elkaar sowieso altijd wel weer tegen. Ik ken hem dus al flink wat jaren en Matthew moet vooral het spel voor zich hebben. Bij ons stond hij ook wel eens op het middenveld, maar in het centrum van de verdediging voelt hij zich meer thuis, aldus de ex-speler van de Rotterdammers.

De kans op een basisplaats voor Steenvoorden is aanzienlijk, omdat Joris Mathijsen en Sven van Beek niet zijn meegereisd naar Kroatië. Terence Kongolo en Khalid Boulahrouz zijn de enige andere twee centrale verdedigers die woensdagochtend in het vliegtuig stapten. De oudste van de twee is pas net weer fit en het is de vraag of hij kan beginnen in het Europa Leagueduel.

Wat Taument betreft is Steenvoorden, die afgelopen zaterdag tegen Heracles zijn debuut maakte, klaar voor het grote werk. Ik hoop dat hij mag starten, want hij heeft er lang op moeten wachten. Matthew heeft de complete jeugdopleiding doorlopen en werd daarna verhuurd aan Excelsior en vorig seizoen aan FC Dordrecht. Daarom was ik blij dat hij zaterdag eindelijk zijn eerste wedstrijd in Feyenoord 1 speelde.

Volgens de jeugdtrainer moet Steenvoorden wel leren meer gebruik te maken van zijn kwaliteiten. Hij is groot en fysiek sterk, maar daar doet hij te weinig meer. Hij moet meer van zich afbijten en agressiever zijn. Alleen al daarom is het goed dat hij nu wellicht tegen een Kroatische ploeg komt te spelen.
Bron:Metro
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 oktober 2014 - 18:32   quote  deeplink  
Matthew Steenvoorden gaat donderdagavond zijn Europese debuut maken voor Feyenoord. De jonge verdediger staat in de basis in de uitwedstrijd tegen HNK Rijeka en vormt samen met Terence Kongolo het hart van de Rotterdamse verdediging. Steenvoorden maakte afgelopen zaterdag zijn competitiedebuut voor Feyenoord. Trainer Fred Rutten heeft verder geen wijzigingen doorgevoerd in zijn formatie ten opzichte van het duel met Heracles Almelo.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 24 oktober 2014 - 02:59   quote  deeplink  
Basisdebutant houdt hoop: 'Als je thuis vier punten haalt'

r2lw91.jpg

Matthew Steenvoorden beleefde in de wedstrijd tegen HNK Rijeka een teleurstellend debuut in de basiself van Feyenoord. De Rotterdammers gingen op Kroatische bodem 3-1 onderuit en zakten daarmee naar de laatste plaats in de poule.
'We zeiden voor de wedstrijd dat als we hier niet zouden verliezen, en misschien wel winnen, een grote stap richting overwintering konden zetten, zegt Steenvoorden tegenover RTV Rijnmond. 'We hadden zeker kansen om te winnen. Maar als wij niet scoren, blijft Rijeka erin geloven en gaat het publiek er achter staan.

Rijka kwam op een 1-0 voorsprong, maar de Rotterdammers kwamen door een vrije trap van Jens Toornstra op gelijke hoogte. 'Na de gelijkmaker wilden wij doorgaan, maar ik schatte een bal verkeerd in, stelt de verdediger. 'Ik neem het tweede goal mijzelf kwalijk.'
Door het verlies in Kroatie zakt Feyenoord naar de laatste plaats in de poule. Het verschil tussen Feyenoord en Sevilla, de nummer 1, bedraagt echter twee punten. 'We spelen nog twee thuiswedstrijden en een uit-wedstrijd tegen Standard Luik. Als je thuis vier punten haalt, gelijk tegen Sevilla en winnen van Rijka, wie weet wat er dan nog kan gebeuren', besluit hij.

Matthew van Steenvoorden na afloop van HNK Rijeka - Feyenoord

(http://youtu.be/zfjDl-kxqAQ)
Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 31 december 2014 - 15:05   quote  deeplink  
STEENVOORDEN MAAKT SEIZOEN AF BIJ FC DORDRECHT

oubm9i.jpg

Matthew Steenvoorden komt de rest van het huidige seizoen uit voor FC Dordrecht. De 21-jarige verdediger wordt door Feyenoord per direct verhuurd aan de streekgenoot, die afgelopen zomer promoveerde naar de Eredivisie. Het contract van Steenvoorden loopt na dit seizoen af in De Kuip.

Voor Matthew is er ook dit seizoen weinig uitzicht op veel speeltijd in het eerste elftal van Feyenoord, lichtte technisch directeur Martin van Geel de huurovereenkomst toe. Gezien zijn leeftijd en voor zijn ontwikkeling is het voor Matthew belangrijk om zoveel mogelijk minuten te maken, ook al omdat zijn contract over een half jaar afloopt. Daarom geven wij hem de ruimte voor deze voor hem logische stap.

Steenvoorden verdedigde al eerder de kleuren van FC Dordrecht. Vorig seizoen speelde de verdediger er eveneens op huurbasis, waarna hij afgelopen zomer terugkeerde in De Kuip. Daar maakte hij dit seizoen zijn officiële debuut voor Feyenoord, half oktober in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. Enkele dagen later volgde eveneens zijn Europese debuut, in Kroatië tegen HNK Rijeka.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 07 januari 2015 - 00:14   quote  deeplink  
"Als het bij Feyenoord niet lukt, moet het via een andere weg"

9qye09.jpg

Feyenoord verhuurt Matthew Steenvoorden voor de rest van het seizoen aan FC Dordrecht en daar is de degradatiekandidaat dolblij mee. "Als ik aan de Krommedijk was, had Marco Boogers het er altijd over", lacht Steenvoorden in gesprek met RTV Rijnmond.

Vorig seizoen werd de middenvelder ook al gestald bij de provinciegenoot. Destijds speelde Steenvoorden een belangrijke rol in het elftal dat promoveerde. "Met Warner Hahn ben ik nog wel een paar wedstrijden wezen kijken en het contact was altijd wel goed. Er is niet veel veranderd. Een andere trainer en een paar andere spelers, maar verder is alles hetzelfde."

Na dit seizoen is Steenvoorden transfervrij; de 21-jarige speler hoopt zich in Dordrecht weer in de kijker te spelen. "Ik heb bij Feyenoord maar een helft in de eredivisie gespeeld dus ik ben benieuwd hoe dat niveau is. Ik ben blij dat ik mijn debuut heb mogen maken omdat ik daar lang op heb moeten wachten. En mijn basisdebuut in de Europa League was ook mooi om mee te maken. Natuurlijk hoopte ik op meer, maar als het niet gaat moet je het via een andere weg doen."

Interview met Matthew Steenvoorden

(http://youtu.be/20nmqK6qE08)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 januari 2015 door RenatoBos --
MMM
 MMM - woensdag 07 januari 2015 - 20:44   quote  deeplink  
Niet goed genoeg.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 augustus 2015 - 23:12   quote  deeplink  
Matthew Steenvoorden zet zijn loopbaan voort bij FC Dordrecht. De Jupiler League-club maakt zondagavond bekend dat de 22-jarige middenvelder, wiens contract bij Feyenoord deze zomer afliep, voor een jaar is vastgelegd. Steenvoorden was in het verleden al meerdere keren op huurbasis actief voor de Schapenkoppen.

Feyenoord verhuurde Steenvoorden in de zomer van 2013 voor het eerst aan de kleine buurman en deed dat afgelopen winterstop opnieuw. Zodoende speelde hij al dertig wedstrijden aan de Krommedijk. Ook was hij daarvoor al op huurbasis actief bij Excelsior. Voor Feyenoord kwam het jeugdexponent niet verder dan twee officiële duels.

De achtvoudig international van Oranje Onder-19 liep eerder deze zomer stage bij zowel ADO Den Haag als het Noorse FK Haugesund, maar wist daar geen contract in de wacht te slepen. Vanaf komende dinsdag maakt hij deel uit van de selectie van coach Harry van den Ham, die afgelopen week het stokje overnam van de opgestapte Jan Everse.
nr 10
 nr 10 - maandag 24 augustus 2015 - 11:35   quote  deeplink  
Veel succes daar. Blijkt toch minder dan verwacht.
MMM
 MMM - maandag 24 augustus 2015 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 september 2013 - 11:59 schreef MMM het volgende:
Geen Feyenoord niveau.
Kenner

;) ;) ;) ;)
Barabas
 Barabas - maandag 24 augustus 2015 - 17:45   quote  deeplink  
Veel succes met het vervolg van je carrière.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Matthew Steenvoorden topic

0.0065889