|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 07 juli 2013 - 21:49 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Zo zijn er andersom van Nederlandse clubs (behalve ajax :-)) een hoop spelers die in Nederland redelijk speelde, in het buitenland en dan zeker bij de europeesche top clubs, niet uit de verf gekomen..... Het blijft altijd een gok natuurlik.. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Ik ben zelf nooit zo'n fan geweest van de Italiaanse competitie en ik denk dat het ook een beetje aan de tactische keuzes en de manier van spelen daar ligt dat hij zich nooit heel lekker heeft kunnen ontwikkelen. Roma en Milan zijn toch heel anders dan Barca qua speelstijl en voetbalvisie. Als hij hier fit is en een vol seizoen op dezelfde positie speelt dan is de kans dat hij in de spreekwoordelijke flow raakt volgens mij redelijk groot (want we weten allemaal dat die jongen goed kan ballen). Het is ook een iets minder zware competitie fysiek gezien en men probeert te voetballen, dus de ingrediënten voor een positieve verhuurperiode zijn aanwezig.
Maar het blijft inderdaad een gok. Dat geldt voor alle transfers trouwens :) |
|
|
|
|
midway
|
|
|
Bojan Krkic Perez is geen gok!!! maar een van de beste (aankopen)van ajax in jaren. deze knaap zal met kop en schouders boven iedereen uitstijgen en een Revolutie in de eredivisie worden. ook beter dan een christian eriksen ?? ja zeg ik hier zonder schaamte. "Duarte vindt zichzelf bij Ajax passen,"Maher zou goed bij Ajax passen" nog nooit zal een speler beter bij een ajax passen dan Bojan Krikic er zijn op dit moment mensen bij de scouting afdeling van ajax die met een hele grote knobel in hun broek de naam van Bojan van het scoutings lijstje krassen. al jaren staat Bojan nr 1 op het scouting lijstje maar altijd onmogelijk gebleken om te halen . Frank rijkaard geeft aan!!hem het vertrouwen te geven en het zelfde te laten spelen zoals bij barcelona en je krijgt er een super sensationele speler voor terug. en wie ben ik om dat tegen te spreken . |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zondag 07 juli 2013 - 23:55 schreef midway het volgende:Bojan Krkic Perez is geen gok!!! maar een van de beste (aankopen)van ajax in jaren. deze knaap zal met kop en schouders boven iedereen uitstijgen en een Revolutie in de eredivisie worden. ook beter dan een christian eriksen ?? ja zeg ik hier zonder schaamte. "Duarte vindt zichzelf bij Ajax passen,"Maher zou goed bij Ajax passen" nog nooit zal een speler beter bij een ajax passen dan Bojan Krikic er zijn op dit moment mensen bij de scouting afdeling van ajax die met een hele grote knobel in hun broek de naam van Bojan van het scoutings lijstje krassen. al jaren staat Bojan nr 1 op het scouting lijstje maar altijd onmogelijk gebleken om te halen . Frank rijkaard geeft aan!!hem het vertrouwen te geven en het zelfde te laten spelen zoals bij barcelona en je krijgt er een super sensationele speler voor terug. en wie ben ik om dat tegen te spreken . Er is bij jou ook geen middenweg he.. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote: hier maak je je ook niet echt infamous mee |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
De Duitse competitie,Nederlandse,Belgische,gaat wel.....de rest is allemaal ruk....Oliesjeiken en corruptie houdt het allemaal overeind....PSG een oliesjeik....... Monaco een oliesjeik....Barcalona en Real.....staats steun(lees belasting perikelen)Mancity oliesjeik.....Chelsea oliesjeik....Ajax/steau omgekocht net als Lyon.....Hiddink zit met een zak vol centen waar hij eigenlijk niet eens wil zitten......
Voetbal is eigenlijk gewoon kut.....en wij als supporters hopen eigenlijk tegen beter weten in
Ik hou van mijn moeder(85)....en mijn vader die er niet meer is,Amsterdammers die mij het gevoel voor AJAX hebben mee gegeven,zit in me.....
Wat ik wil zeggen dat het voetbal naar de klote gaat Elk jaar gaat het minder worden.......ben ik negatief?? ja mischien wel....het blijft aanklampen.....en niet kop over kop gaan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
midway
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 00:10 schreef Nenam_tiL het volgende:De Duitse competitie,Nederlandse,Belgische,gaat wel.....de rest is allemaal ruk....Oliesjeiken en corruptie houdt het allemaal overeind....PSG een oliesjeik....... Monaco een oliesjeik....Barcalona en Real.....staats steun(lees belasting perikelen)Mancity oliesjeik.....Chelsea oliesjeik....Ajax/steau omgekocht net als Lyon.....Hiddink zit met een zak vol centen waar hij eigenlijk niet eens wil zitten...... Voetbal is eigenlijk gewoon kut.....en wij als supporters hopen eigenlijk tegen beter weten in Ik hou van mijn moeder(85)....en mijn vader die er niet meer is,Amsterdammers die mij het gevoel voor AJAX hebben mee gegeven,zit in me..... Wat ik wil zeggen dat het voetbal naar de klote gaat Elk jaar gaat het minder worden.......ben ik negatief?? ja mischien wel....het blijft aanklampen.....en niet kop over kop gaan Hoe gaatie nachtbraker.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: wat houd mijn naam in dan. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote: meestal als mensen naar hun eigen naam gaan vragen en ook niet weten wat dat inhoud , gaan er bij mij wat belletjes rinkelen . Maar maak je niet druk hoor ik denk je wel te kunnen helpen http://www.alzheimercentrum.nl/ en je bent zo weer het ventje |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: De Boer zei zelf van niet. Maar misschien in de winterstop.als hij fit is? Dan moeten ze hem gewoon half jaar huren met optie voor nog een seizoen... |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 00:38 schreef NatjosFC het volgende:[..] De Boer zei zelf van niet. Maar misschien in de winterstop.als hij fit is? Dan moeten ze hem gewoon half jaar huren met optie voor nog een seizoen... en de prijs zal in deze behoorlijk lager zijn en te betalen . we zullen zien ?misschien wel een slimme zet |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 00:37 schreef midway het volgende:[..] meestal als mensen naar hun eigen naam gaan vragen en ook niet weten wat dat inhoud , gaan er bij mij wat belletjes rinkelen . Maar maak je niet druk hoor ik denk je wel te kunnen helpen http://www.alzheimercentrum.nl/en je bent zo weer het ventje hahahahaha
Wat ben jij een gevoelig ventje joh.. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote: ja ik schrik er zelf ook van brrrrrr !misschien zelf ook maar ff afspraakje maken daar |
|
|
|
|
kruislandertje
|
|
|
nu nog assaidi erbij en we kunnen weerkampioen worden . |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: ... waarom die dan weer? Over het paarde getild mannetje die voor het geld koos. Zo'n ventje hoort gewoon niet bij Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 00:10 schreef Nenam_tiL het volgende:De Duitse competitie,Nederlandse,Belgische,gaat wel.....de rest is allemaal ruk....Oliesjeiken en corruptie houdt het allemaal overeind....PSG een oliesjeik....... Monaco een oliesjeik....Barcalona en Real.....staats steun(lees belasting perikelen)Mancity oliesjeik.....Chelsea oliesjeik....Ajax/steau omgekocht net als Lyon.....Hiddink zit met een zak vol centen waar hij eigenlijk niet eens wil zitten...... Voetbal is eigenlijk gewoon kut.....en wij als supporters hopen eigenlijk tegen beter weten in Ik hou van mijn moeder(85)....en mijn vader die er niet meer is,Amsterdammers die mij het gevoel voor AJAX hebben mee gegeven,zit in me..... Wat ik wil zeggen dat het voetbal naar de klote gaat Elk jaar gaat het minder worden.......ben ik negatief?? ja mischien wel....het blijft aanklampen.....en niet kop over kop gaan Wat een verschrikkelijk gezwets zeg tering man.
Het voetbal is juist alleen mar leuker en beter geworden. En inderdaad doet Nederland daar niet aan mee. Alleen zegt het geen fuck over het voetbal wereld wijd.
Die schulden en het financiële gat is er eigenlijk altijd al geweest. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 09:34 schreef remco k het volgende:[..] Wat een verschrikkelijk gezwets zeg tering man. Het voetbal is juist alleen mar leuker en beter geworden. En inderdaad doet Nederland daar niet aan mee. Alleen zegt het geen fuck over het voetbal wereld wijd. Die schulden en het financiële gat is er eigenlijk altijd al geweest. Je laatste zin gaat natuurlijk nergens over want het gat, financieel gezien, wordt steeds groter. Als je ziet dat een ploeg in Engeland die promoveert zo'n 160 miljoen euro binnen alleen vanwege tv gelden. Als je ziet dat nederlandse spelers zelden nog de overstap maken naar de echte top en het nu veelal alleen maar subtoppers zijn. Dat een Anita of een andere speler van Ajax naar Newcastle gaat was voeger ondenkbaar. Dat er spelers naar Rusland gaan uit Europa en brazilie was vroeger ondenkbaar. Ze gaan daar alleen heen voor het geld dus sorry maar over het financiele gat sla je de plank volledig mis |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Wederom is JC belangrijk voor Ajax!!
Bojan Krkic is enorm blij met het feit dat hij de komende tijd verhuurd wordt aan Ajax. De aanvaller van FC Barcelona sluit zelfs niet uit dat hij als zijn verhuurperiode is afgelopen een meerjarig contract zal ondertekenen bij de huidige landskampioen van Nederland.
"Ajax heeft een optie voor nog een seizoen en daarna ben ik transfervrij", liet Krkic vol trots weten in gesprek met De Telegraaf. "En misschien teken ik dan wel een meerjarig contract. Geld is niet mijn belangrijkste drijfveer. Ik wil veel spelen en weet dat ik de kans daarop hier krijg."
Krkic werd vooral overtuigd nadat hij gebeld was door Johan Cruijff. "Dat Johan me belde heeft samen met de directe plaatsing voor de Champions League de doorslag gegeven. Als bondscoach van Catalonië heeft hij altijd vertrouwen in me gehad en is hij heel belangrijk voor me geweest", zo besloot de Spanjaard zijn relaas.
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/201659/Krkic:_Misschien_teken_ik_dan_wel_een_meerjarig_contract_bij_Ajax?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl#ixzz2YRBkmsLk |
|
|
|
|
midway
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Goal : jasper of vermeer = NL.
Verdediging: vanRhijn, Veltman, Moisander en Blind of Boilesen: al wat minder NL..
Midden: Siem ? En de rest .... NL.....?
Aanval : Fischer, Sigthorsson, Bojan : NL???
Lekker belangrijk zullen sommigen zeggen en de komst van Bojan is geweldig ! En dat laatste is ook wel zo, maar mijn grote hoop voor de nieuwe beleidsbepalers resulteert in de vaststelling dat we een vreemdelingenlegioen aan het samenstellen zijn.
:-( |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
We zijn onze ziel aan het verkopen, om alleen maar winst te maken...
En zo zie ik het, en een ander mag het anders zien natuurlijk! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 09:34 schreef remco k het volgende:[..] Wat een verschrikkelijk gezwets zeg tering man. Het voetbal is juist alleen mar leuker en beter geworden. En inderdaad doet Nederland daar niet aan mee. Alleen zegt het geen fuck over het voetbal wereld wijd. Die schulden en het financiële gat is er eigenlijk altijd al geweest. Het voetbal er leuker mee geworden? Kap zelf eens met dat verschrikkelijke gezwets. Een aantal ploegen die zich helemaal de tering kopen om de sterkste te wezen in een competitie. Zie Frankrijk waar Monaco na promotie direct voor bijna 160 miljoen aan spelers koopt. En dan zeg jij even zonder te lachen dat het voetbal er leuker door geworden is? Alsjeblieft zeg. Tis gewoon 1 teringbende aan het worden, incluis al die omkooppraktijken. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 09:44 schreef Brandje het volgende:[..] Je laatste zin gaat natuurlijk nergens over want het gat, financieel gezien, wordt steeds groter. Als je ziet dat een ploeg in Engeland die promoveert zo'n 160 miljoen euro binnen alleen vanwege tv gelden. Als je ziet dat nederlandse spelers zelden nog de overstap maken naar de echte top en het nu veelal alleen maar subtoppers zijn. Dat een Anita of een andere speler van Ajax naar Newcastle gaat was voeger ondenkbaar. Dat er spelers naar Rusland gaan uit Europa en brazilie was vroeger ondenkbaar. Ze gaan daar alleen heen voor het geld dus sorry maar over het financiele gat sla je de plank volledig mis Daar moet ik je gelijk in geven.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik ben heel blij met deze ontwikkeling!! Bojan binnen is een echte opluchting voor mij. Dit had hij alleen al 2 jaar geleden moeten doen, maar ik denk dat het max 2 jaar wordt dat hij hier gaat spelen, want in de CL en de competitie zal je merken dat hij al snel opvalt bij de europese top, maar eerst lekker genieten van hem, samen met het elftal wat nog steeds in tak is. |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
Bojan is een welkome versterking. Daarbij valt zijn houding zeer te prijzen. Bewust kiezen voor Ajax en ook nog de intentie uitspreken om bij te tekenen. Ik hoop voor hem en Ajax dat hij het hier gaat maken. Spelers die niet voor het grote geld gaan, maar echt voor het voetbal/ de ontwikkeling kiezen ... respect! Wellicht dat Christian en Toby zijn voorbeeld volgen en minimaal een jaar bijtekenen. |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
Vergeet dat bijtekenen maar gauw....Buiten dat het salaris onhaalbaar is, zal Bojan blij verrast zijn met de ruimte die hij in Nederland krijgt van de belabberde verdedigers die we hier hebben. Een jaartje lekker dollen en dan hup weer de Europese top in.... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 10:40 schreef Stanley het volgende:We zijn onze ziel aan het verkopen, om alleen maar winst te maken... En zo zie ik het, en een ander mag het anders zien natuurlijk! Vooralsnog verlies je alleen maar op een speler als Bojan want hij is geen eigendom en als die jongen zijn draai vindt dan kan het een sensatie worden. Hij heeft alles in zich om DIE sensatie te worden |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
Als Bojan net dat kleine zetje is dat je nodig hebt om maart te halen in de CL heb je de kosten alleen al aan recettes van die extra wedstrijd eruit:) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 10:50 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het voetbal er leuker mee geworden? Kap zelf eens met dat verschrikkelijke gezwets. Een aantal ploegen die zich helemaal de tering kopen om de sterkste te wezen in een competitie. Zie Frankrijk waar Monaco na promotie direct voor bijna 160 miljoen aan spelers koopt. En dan zeg jij even zonder te lachen dat het voetbal er leuker door geworden is? Alsjeblieft zeg. Tis gewoon 1 teringbende aan het worden, incluis al die omkooppraktijken. Ik kijk niet naar het geld, kijk naar het vertoonde spel... En dat is de laatste jaren gewoon steeds beter geworden. Zie ieder weekend veel leuke aantrekkelijke wedstrijden van een hoog niveau.
Daarbij heb ik het met het leuker worden over het spelletje zelf en niet over de randzaken eromheen die van invloed zijn..
Dus misschien de volgende keer even lezen wat een ander schrijft voordat je reageert op iets waar ik het helemaal niet over heb. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 09:44 schreef Brandje het volgende:[..] Je laatste zin gaat natuurlijk nergens over want het gat, financieel gezien, wordt steeds groter. Als je ziet dat een ploeg in Engeland die promoveert zo'n 160 miljoen euro binnen alleen vanwege tv gelden. Als je ziet dat nederlandse spelers zelden nog de overstap maken naar de echte top en het nu veelal alleen maar subtoppers zijn. Dat een Anita of een andere speler van Ajax naar Newcastle gaat was voeger ondenkbaar. Dat er spelers naar Rusland gaan uit Europa en brazilie was vroeger ondenkbaar. Ze gaan daar alleen heen voor het geld dus sorry maar over het financiele gat sla je de plank volledig mis Sorry maar wat je zegt si niet waar, het record is namelijk in handen van Manchester United en die heeft ongeveer 70 miljoen opgehaald. http://www.nu.nl/sport/3479699/manchester-united-verdient-ruim-70-miljoen-tv-rechten.html
Waar jij die 160 vandaan haalt is mij een raadsel. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 18:09 schreef remco k het volgende:[..] Ik kijk niet naar het geld, kijk naar het vertoonde spel... En dat is de laatste jaren gewoon steeds beter geworden. Zie ieder weekend veel leuke aantrekkelijke wedstrijden van een hoog niveau. Daarbij heb ik het met het leuker worden over het spelletje zelf en niet over de randzaken eromheen die van invloed zijn.. Dus misschien de volgende keer even lezen wat een ander schrijft voordat je reageert op iets waar ik het helemaal niet over heb. Je zegt toch werkelijk dat het voetbal er LEUKER en BETER op geworden is. Leuker is het daadwerkelijk niet geworden. Verschillende clubs kopen zich de tering om de strijd aan te gaan met andere clubs in hun land en andere grote clubs verneuken het voetbal door als een soort catenaccio te voetballen tegen clubs als Barcelona. Nou poe poe wat is het voetbal er beter op geworden. Clubs uit Duitsland verdienen het respect. Hebben geen schulden en weten wel hoe ze op een verantwoordelijke manier beleid moeten voeren. Clubs als City, Paris Saint Germain en Monaco maken het voetbal alleen maar kapot, dus die Nenam lult inderdaad niet slap. Maar succes met jouw gedachte man, we spreken elkaar wel als het voetbal er inderdaad beter op is geworden en clubs als City, Monaco, PSG en ook andere geldverslindende clubs een halt toe zijn geroepen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 18:34 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Je zegt toch werkelijk dat het voetbal er LEUKER en BETER op geworden is. Leuker is het daadwerkelijk niet geworden. Verschillende clubs kopen zich de tering om de strijd aan te gaan met andere clubs in hun land en andere grote clubs verneuken het voetbal door als een soort catenaccio te voetballen tegen clubs als Barcelona. Nou poe poe wat is het voetbal er beter op geworden. Clubs uit Duitsland verdienen het respect. Hebben geen schulden en weten wel hoe ze op een verantwoordelijke manier beleid moeten voeren. Clubs als City, Paris Saint Germain en Monaco maken het voetbal alleen maar kapot, dus die Nenam lult inderdaad niet slap. Maar succes met jouw gedachte man, we spreken elkaar wel als het voetbal er inderdaad beter op is geworden en clubs als City, Monaco, PSG en ook andere geldverslindende clubs een halt toe zijn geroepen. Je kan nu wel weer een heel verhaal gaan ophangen over het koop gedrag, waar ik het overigens helemaalee eens ben.
Maar ik heb het puur over wedstrijden en het spelletje wat in die 90 minuten gespeeld wordt. En dat is er wel degelijk beter op geworden, en in mijn optiek dus ook leuker om te kijken. En dan met name een barca een Dortmund een Bayern die echt weergaloos voetbal hebben laten zien. Ja dat vind ik dus ook leuk. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Je zegt het zelf al Remco. 2 van je 3 genoemde clubs die het met een gezonde huishouding doen. In mijn optiek is wel degelijk de voetbal wereld verziekt. In het begin met de altijd maar garant staan van de banken voor de clubs en later (nu) de vele rijke mannen uit het oosten. Het is heel simpel. Als je geld hebt kun je presteren, want je kan elke speler halen die je denkt nodig te hebben en geld speelt geen rol meer. Werkt het niet dan zoek je weer verder naar diegene tot het wel draait.
Het is misschien een flauw voorbeeld omdat het 'maar een spelletje' is, maar met een voetbal manager spel kan je (wanneer je veel geld hebt door de geld cheat) iedere speler kopen met Ajax die je wilt en ieder jaar opnieuw op je sloffen kampioen worden en bijna ieder jaar de CL winnen. Waarom? Omdat je geld hebt. Geld voor transfers en geld voor salarissen. Bouw een team van de juiste spelers en je heerst. Nogmaals dit is een spel, maar de werkelijkheid is niet veel anders. Het enige verschil is dat er in werkelijkheid meerdere clubs deze cheats gebruiken om hun elftal bij elkaar te kopen. Ik ben dus blij dat die Duitsers het zo goed doen. Gezond financieel en vol met aanvallend en tactisch voetbal. Zet een rijke sjeik neer bij Ajax, PSV of 010 en binnen enkele jaren hebben ze het voor het blijvend voor het zeggen. Europees niet zo snel, maar wel nationaal.
En voor het geval, dat je het voorbeeld Vitesse aan wilt halen, doe maar niet, want dit gaat simpelweg niet lukken. Waarom niet? Punt 1. Ze hebben veel te weinig naamsbekendheid. Punt 2. Ze spelen in een competitie waar weinig tot geen ster voetballers willen voetballen en al zeker niet onder de alom bekende top 3. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar het punt is gewoon dat jij ongeveer als enige niet wil zien dat geld steeds overheersender is in het voetbal. Als dit zo doorzet, mogen ze van mij lekker een aparte competitie maken. Een private competitie tussen alle sjeiks en andere rijke sukkels die ons voetbal verzieken. Zo kunnen we tenminste weer een normale CL en EL krijgen. CL is sowieso ook al jaren verziekt door de geldbewuste FIFA. Meer (rijke) clubs in de CL = meer wedstrijden = meer verkoop = meer geld. Verzin aub een nieuwe naam voor die leaque, want het heeft al lang niets meer te maken met Champions. Nummer 4 en 5 van Engeland en Spanje kunnen ongeveer nog nog CL behalen terwijl echte kampioenen uit andere competities (die dus minder gewaardeerd zijn) niet eens mee mogen doen of voorrondes moeten spelen.
Zo dat moest ik even kwijt :-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Je mag het wel kwijt hoor, begrijp alleen niet zo goed waarom je het weer over het geld gaat hebben. Is het dan echt zo moeilijk om te lezen wat een ander schrijft??
En ik zeg volgens mij zelf al dat het geld de competities vervalst..
Nog 1 keer dan, misschien dat men het dan snapt.
Ik vind het voetbal er beter op geworden, ik zie meer goede wedstrijden dan voorheen en ja dat vind ik leuk, en daarom vind ik het spelletje zelf van die 90 minuten er steeds leuker op worden.
Dus misschien nu eens een keer kappen met die verschrikkelijke onzin dat ik niet wil zien wat het geld met het voetbal doet en ga nu eens gewoon lezen wat een ander schrijft.
Ik zie namelijk prima wat het geld met het voetbal doet, het vernaggeld de competities en clubs kunnen als ze geld hebben gewoon kampioen worden. En ja dat neemt de romantiek van het voetbal weg..
Maar dat alles neemt niet weg dat het spelletje van 2 keer 45 minuten er kwalitatief gewoon beter op is geworden. Of gaat men nu ook nog beweren dat Barca niet het beste voetbal heeft gespeeld dat we ooit hebben gezien?? |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Met een goede visie, de juiste mensen kan het geld dus ook een hoop goeds brengen. Al kan Barça op financieel gebied nog wel wat leren van de duitse clubs gezien de enorme schuld van de spanjaarden. Ajax heeft een zelfde voetbal visie als Barça (en visa versa) en streeft naar de financiele situatie zoals Bayern. Het beste van beide werelden. Het voetbal profiteert van het feit dat er financieel ruimte is voor verbetering op alle fronten.
Het geld vernaggeld het voetbal niet, maar juist mensen die het zonder idee uitgeven. Daar zijn we bij Ajax eindelijk vanaf. Uiteindelijk zul je zien dat meerdere clubs zullen volgen. Mede gedwongen door Financial Fairplay (wat ik alleen maar toejuich) en het feit dat sterren opkopen niet zomaar zorgt voor resultaat. Plus het is standaard hommeles bij zulke koopclubs. Salariseisen/ego's/gedwongen aankopen en trainers wissels vanwege de grillen van de eigenaar etc. Dat schaad het imago van een club. En we weten allemaal wat zoiets kan doen (Ten Have periode in de media vergeten we niet snel denk ik).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Laat ik het dan zelf ook formuleren zodat je het begrijpt Remco. Met geld koop je de spelers die nodig zijn om mooi voetbal te maken. Dat je wedstrijden steeds mooier begint te vinden komt door dat en niets meer of minder. Valt het kwartje al? |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Zijn we met z'n allen de wedstrijden tegen Manchester City vorig seizoen vergeten. Met geld koop je winnaars. Ik vind Borussia Dortmund daar een mooi voorbeeld van. Een paar jaar geleden lagen ze nog financieel aan de zuurstoftank. Wij zijn op de goede weg. Een beter elftal met een veel betere financiële positie. Dat belooft nog wat voor de nabije toekomst. Op naar titel nummer 33. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Roodwit. Geloof je nu echt dat de 'grote' clubs daadwerkelijk uiteindelijk aangepakt zullen worden? Zolang de FIFA aan alle kanten mee profiteerd zullen ze dus weinig haast maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het financiële gat krimpt overigens, wat misschien niet voor de hand liggend is als je sommige bedragen hoort, maar het is toch echt zo. Natuurlijk zijn er uitschieters, voetbalclubs zijn momenteel een geliefd object voor een aantal oliesheiks maar over de hele genomen krimpt het financiële gat eerder dan dat het groeit.
Ajax zit tegenwoordig rond de top 20 als het om budgetten in Europa gaat en van die top 20 zitten de "kleinere" clubs (zeg maar tot de 10e plek) allemaal dicht op elkaar qua budget. Ga 20 jaar terug en Ajax deed in zo'n lijst absoluut niet mee. Het verschil (in mij ogen) is dat in andere landen geldschieters en wazige constructies vaak gehanteerd worden om exorbitant dure spelers te halen of te betalen. Dat gebeurt in Nederland niet of nauwelijks. Dat soort constructies wordt met het Fair Play gebeuren wel moeilijker.
Natuurlijk gaan daar niet alle excessen mee opgelost worden, maar het geeft clubs als Ajax wel weer kansen om dichterbij te komen bij de absolute top in financiële termen. Een financieel gat zal altijd blijven, maar je moet het sportief interessant genoeg maken voor spelers om een iets minder salaris acceptabel te vinden. En dat betekent toch echt Europees aan zien te haken. van de Eredivisie zullen we het nooit moeten hebben helaas....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juli 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Pffff ik heb weer wat losgemaakt hiero ;-)......hehehehe Remco vreet nog liever zijn laptop op dan toegeven Ach maakt het allemaal uit,tis net als met de Tour de France.....dope of geen dope.....kan me geen ruk verdomme ik vind het prachtig om te kijken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:28 schreef Peterhs het volgende:Laat ik het dan zelf ook formuleren zodat je het begrijpt Remco. Met geld koop je de spelers die nodig zijn om mooi voetbal te maken. Dat je wedstrijden steeds mooier begint te vinden komt door dat en niets meer of minder. Valt het kwartje al? Volgens mij ben jij echt slimmer dan dat je nu op mij overkomt, waarom dat kleineren?? Jij leest mijn tekst niet goed of oordeelt er verkeerd over en gaat vervolgens dus een tekst schrijven die helemaal niet van toepassing is op dat wat ik schreef.
En volgens mij ontken ik helemaal niks van wat je zegt, sterker nog, ik deel dezelfde mening alleen blijf ik steeds meer plezier krijgen in de wedstrijden en vind dat de kwaliteit van die wedstrijden omhoog gaat.
Maar goed, laten we deze discussie maar afsluiten.
Maar dan een mooie vervolg vraag.
Is enkel het geld verantwoordelijk voor de daling in kwaliteit van het Nederlandse voetbal en de talenten die we voortbrengen??
Ik ben heel benieuwd naar jouw mening, daarna zal ik die van mij geven.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:47 schreef Nenam_tiL het volgende:Pffff ik heb weer wat losgemaakt hiero ;-)......hehehehe Remco vreet nog liever zijn laptop op dan toegeven Ach maakt het allemaal uit,tis net als met de Tour de France.....dope of geen dope.....kan me geen ruk verdomme ik vind het prachtig om te kijken Leuk toch wat losmaken.. Jij gooit het balletje op, ik kop hem in en maak er een vuurbal van, en de rest laat hem ontploffen... |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
@remco: Als antwoord op jou vraag zeg ik: Doordat er elders nog altijd maar geld als water uitgegeven kan worden (terwijl ze financieel eigenlijk aan de grond zitten) kunnen ze de spelers uit onze competitie blijven strikken met gigantische salarissen. Of de competitie waar ze heen gaan dan beter is of niet laat ik even achterwege. Ik zal dus moeten zeggen, geld is mede verantwoordelijk. Talenten zullen er altijd blijven. Ene keer meer als de ander. Wanneer je kijkt naar de spelers in het NL elftal hebben we best veel spelers die 'grootheden' zijn bij andere club, maar toch vind ik de kwaliteit van de spelers in NL elftal dalen ten opzichte van afgelopen jaren. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:52 schreef remco k het volgende:[..] Leuk toch wat losmaken.. Jij gooit het balletje op, ik kop hem in en maak er een vuurbal van, en de rest laat hem ontploffen... Yep,zijn we goed in.....is alleen niet eerlijk tegenover de andere,wij kennen elkaar langer als vandaag. Ik vind jou een irritante betweter.....jij mij een lamlul ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:31 schreef Peterhs het volgende:Roodwit. Geloof je nu echt dat de 'grote' clubs daadwerkelijk uiteindelijk aangepakt zullen worden? Zolang de FIFA aan alle kanten mee profiteerd zullen ze dus weinig haast maken. Is al going on. 2012 is het officieel in gegaan en 2015 moeten alle clubs hun zaken op orde hebben. Dit is een serieuze zaak die verder gaat dan voetbal. Als de landen waar de clubs vandaan komen in een diepe recessie zitten en mensen op straat staan vanwege hun financiële situatie, dan kom je niet weg met een miljoenenschuld omdat je toevallig een voetbal club bent. Het is niet de reden van het ontstaan van FFP, maar het gaat wel helpen met het bewerkstelligen ervan.
En dat grote clubs met een rijke historie ook gewoon failliet kunnen gaan hebben we gezien met Glasgow Rangers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 22:03 schreef Peterhs het volgende:@remco: Als antwoord op jou vraag zeg ik: Doordat er elders nog altijd maar geld als water uitgegeven kan worden (terwijl ze financieel eigenlijk aan de grond zitten) kunnen ze de spelers uit onze competitie blijven strikken met gigantische salarissen. Of de competitie waar ze heen gaan dan beter is of niet laat ik even achterwege. Ik zal dus moeten zeggen, geld is mede verantwoordelijk. Talenten zullen er altijd blijven. Ene keer meer als de ander. Wanneer je kijkt naar de spelers in het NL elftal hebben we best veel spelers die 'grootheden' zijn bij andere club, maar toch vind ik de kwaliteit van de spelers in NL elftal dalen ten opzichte van afgelopen jaren. Als je gaat kijken naar de wereldvoetballers, en dan heb ik het over spelers als de boer, Stam, Bergkamp, kluivert, Davids, Seedorf, van Nistelrooy Sneijder, je begrijpt wel slag ik bedoel. Dan denk ik dat we nog nooit op een dusdanig dieptepunt hebben gezet als nu. We hebben maar een echte top speler en dat is Robin van Persie, daar nog een hele goede voetballer omheen en dat is Robben. Verder is het eigenlijk gewoon helemaal niks en hebben we in mijn optiek niet 1 andere Nederlandse speler in de top 100 van de wereld en is het nog nooit zo slecht gesteld als nu met de Nederlandse toppers.
En aangezien wij nooit veel geld hebben gehad om goed op te leidden, denk ik dat het simpelweg aan de kwaliteit van scouten en opleiden ligt. En juist daarom zou het gat naar de Europese top met goed opleidden kleiner kunnen worden dan dat het nu is..
Uiteraard is het niet volledig overbrugbaar, maar het bewijst in mijn ogen wel dat je met goed opleiden een heel eind kan komen en zeker wel succes in Europa kan boeken. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 22:51 schreef remco k het volgende:[..] Als je gaat kijken naar de wereldvoetballers, en dan heb ik het over spelers als de boer, Stam, Bergkamp, kluivert, Davids, Seedorf, van Nistelrooy Sneijder, je begrijpt wel slag ik bedoel. Dan denk ik dat we nog nooit op een dusdanig dieptepunt hebben gezet als nu. We hebben maar een echte top speler en dat is Robin van Persie, daar nog een hele goede voetballer omheen en dat is Robben. Verder is het eigenlijk gewoon helemaal niks en hebben we in mijn optiek niet 1 andere Nederlandse speler in de top 100 van de wereld en is het nog nooit zo slecht gesteld als nu met de Nederlandse toppers. En aangezien wij nooit veel geld hebben gehad om goed op te leidden, denk ik dat het simpelweg aan de kwaliteit van scouten en opleiden ligt. En juist daarom zou het gat naar de Europese top met goed opleidden kleiner kunnen worden dan dat het nu is.. Uiteraard is het niet volledig overbrugbaar, maar het bewijst in mijn ogen wel dat je met goed opleiden een heel eind kan komen en zeker wel succes in Europa kan boeken. Je moet een mix van beide hebben..
Maar spelers vertrekken ook veel sneller dan zo n pakweg 10 jaar geleden. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 22:42 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Is al going on. 2012 is het officieel in gegaan en 2015 moeten alle clubs hun zaken op orde hebben. Dit is een serieuze zaak die verder gaat dan voetbal. Als de landen waar de clubs vandaan komen in een diepe recessie zitten en mensen op straat staan vanwege hun financiële situatie, dan kom je niet weg met een miljoenenschuld omdat je toevallig een voetbal club bent. Het is niet de reden van het ontstaan van FFP, maar het gaat wel helpen met het bewerkstelligen ervan. En dat grote clubs met een rijke historie ook gewoon failliet kunnen gaan hebben we gezien met Glasgow Rangers. Ja en Schotland is een mickey mouse competitie. Denk je nu echt dat ze de top clubs uit spanje en engeland zover kunnen drijven/dwingen, dat ze bijna 3/4 van het elftal weg moeten doen? Zou het graag zien, maar ik geloof er gewoon niet in. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 23:31 schreef Peterhs het volgende:[..] Ja en Schotland is een mickey mouse competitie. Denk je nu echt dat ze de top clubs uit spanje en engeland zover kunnen drijven/dwingen, dat ze bijna 3/4 van het elftal weg moeten doen? Zou het graag zien, maar ik geloof er gewoon niet in. Bij Rangers dacht ook iedereen dat het toch nooit ging gebeuren. Toch een topclub met internationaal veel aanzien. De intentie van FFP is goed en zorgt (mits goed uitgevoerd) uiteindelijk voor een gezonder voetbalklimaat.
De tijd zal het leren. Ik kan ook niet in de toekomst kijken natuurlijk. |
|
|
|