|
|
chukkie76
|
|
|
Een hele mooie versterking voor onze selectie. Ik denk dat deze jongen hier wel tot zijn recht zal komen en zijn klasse weer zal terug vinden. Sana heeft veel geïnvesteerd viel mij op, maar twijfel of hij het ooit gaat halen. Meleg heeft zijn tijd nog nodig, dus een prima oplossing! |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 13:57 schreef RoodWit81 het volgende:[..] Bij Rangers dacht ook iedereen dat het toch nooit ging gebeuren. Toch een topclub met internationaal veel aanzien. De intentie van FFP is goed en zorgt (mits goed uitgevoerd) uiteindelijk voor een gezonder voetbalklimaat. De tijd zal het leren. Ik kan ook niet in de toekomst kijken natuurlijk. Ik help het iedereen hopen dat is het punt niet, maar ik verwacht dat dit zeer langzaam aan zal gebeuren als het al gebeurd en dit betekend dat ze nog zeer lange tijd profijt ervan kunnen blijven houden. |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 23:31 schreef Peterhs het volgende:[..] Ja en Schotland is een mickey mouse competitie. Denk je nu echt dat ze de top clubs uit spanje en engeland zover kunnen drijven/dwingen, dat ze bijna 3/4 van het elftal weg moeten doen? Zou het graag zien, maar ik geloof er gewoon niet in. Ze hoeven helemaal niet te dwingen. Er mag structureel gewoon niet meer uit gaan dan dat er binnenkomt en geldschieters worden in die optelsom niet meegenomen. De straffen liegen er ook niet om. http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Financial_Fair_Play_Regulations#Summary_of_current_FFP_Regulations
FFP gaat natuurlijk niet alles oplossen, het is geen roze wolk die boven de voetballerij komt drijven maar de UEFA heeft met het uitsluiten van Malaga (kwartfinales CL) van alle Europese competities wel een duidelijk signaal af gegeven. De vraag is of de UEFA de onvermijdelijke loopholes goed kan gaan afdichten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 22:55 schreef infamous psv het volgende:[..] Je moet een mix van beide hebben.. Maar spelers vertrekken ook veel sneller dan zo n pakweg 10 jaar geleden. Dat ze vertrekken is in mijn ogen niet zo relevant in het feit dat we wel of geen wereldtoppers hebben rondlopen. dat het een van de oorzaken is dat ze er niet lopen is wat anders.
Maar dan kun je dus bijna stellen dat potentiële topspelers er bewust voor kiezen geen wereldtop te worden??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 23:31 schreef Peterhs het volgende:[..] Ja en Schotland is een mickey mouse competitie. Denk je nu echt dat ze de top clubs uit spanje en engeland zover kunnen drijven/dwingen, dat ze bijna 3/4 van het elftal weg moeten doen? Zou het graag zien, maar ik geloof er gewoon niet in. de regels zijn vrij duidelijk. De fifa zal zichzelf echt niet belachelijk gaan maken door deze regels niet te handhaven..
Kijk bijvoorbeeld eens naar Malaga |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 20:13 schreef remco k het volgende:[..] Dat ze vertrekken is in mijn ogen niet zo relevant in het feit dat we wel of geen wereldtoppers hebben rondlopen. dat het een van de oorzaken is dat ze er niet lopen is wat anders. Maar dan kun je dus bijna stellen dat potentiële topspelers er bewust voor kiezen geen wereldtop te worden??? Als ze iets langer blijven en daardoor meer ervaring krijgen ( dmv Europees te spelen ) is wel belangrijk natuurlijk..
Mr jij bent toch wel met mij eens dat de salarissen tegenwoordig zo goed als bepalen waar een speler naartoe gaat.. |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 22:10 schreef infamous psv het volgende:[..] Als ze iets langer blijven en daardoor meer ervaring krijgen ( dmv Europees te spelen ) is wel belangrijk natuurlijk.. Mr jij bent toch wel met mij eens dat de salarissen tegenwoordig zo goed als bepalen waar een speler naartoe gaat.. Helemaal eens! Zo'n wereldspits als Falcao hoort toch bij Real of Man U te spelen en niet bij Monaco, kom op zeg..... |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 22:23 schreef Nummer 4 het volgende:[..] Helemaal eens! Zo'n wereldspits als Falcao hoort toch bij Real of Man U te spelen en niet bij Monaco, kom op zeg..... Bedankt NR 4.... |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 22:23 schreef Nummer 4 het volgende:[..] Helemaal eens! Zo'n wereldspits als Falcao hoort toch bij Real of Man U te spelen en niet bij Monaco, kom op zeg..... Maar met het geld wat daar zit, is het wel een club die zich in no-time met die clubs kan meten. Als je dan ook nog eens een riante vergoeding krijgt, snap ik zijn keuze wel... helaas is dat het tegenwoordige voetbal :-( |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 07:38 schreef chukkie76 het volgende:[..] Maar met het geld wat daar zit, is het wel een club die zich in no-time met die clubs kan meten. Nou... dat is Manchester City en Chelsea anders ook niet zomaar even gelukt. Bij Chelsea duurde het wel even en City weet ook nog nauwelijks te overtuigen, anders dan het ene kampioenschap. PSG had geen walkover in Frankrijk, ze werden uiteindelijk afgetekent kampioen maar hebben lang de anderen heel dicht in de buurt gehad en Europa bracht toch ook nog niet wat men in Parijs zich erbij had voorgesteld.
Arsenal is qua budget de 5e club van Europa, Milan #6, Liverpool #9. Ter illustratie: Manchester City is "slechts" 11e in die lijst. Het geld is dus niet zomaar de doorslaggevende factor.
De Europa League winnaars van 2012 en 2011 staan niet eens in de lijst van financiele topclubs... (hoewel Atletico Madrid en Porto beide een torenhoge schuld hebben) |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
Daar heb je ook wel weer gelijk in... Gelukkig maar, dat geeft onze club misschien weer een sprankje hoop op ooi een stuntje;-) |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Hebben jullie enig idee wanneer Bojan definitief wordt gepresenteerd? Waarom trainde hij vandaag nog niet mee? Was dat omdat het contract nog niet helemaal in orde was of een conditionele achterstand, waardoor hij nog niet kon aansluiten bij de groep? |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 13:32 schreef PS25 het volgende:Hebben jullie enig idee wanneer Bojan definitief wordt gepresenteerd? Waarom trainde hij vandaag nog niet mee? Was dat omdat het contract nog niet helemaal in orde was of een conditionele achterstand, waardoor hij nog niet kon aansluiten bij de groep? hij moest zich melden bij de fysiotherapeut misschien is hij niet helemaal fit |
|
|
|
|
midway
|
|
|
|
|
|
Tassilo
|
|
|
heeft er iemand nog iets gehoord van de tweede speler van barca waar Ajax interesse in had? Roberto? |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
Misschien dat ze eerst zijn fysieke staat willen vaststellen, ik zag v/d Hoorn gisteren ook bij de fysio/dokter staan...Waarschijnlijk een procedure bij Ajax? |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 15:36 schreef Tassilo het volgende:heeft er iemand nog iets gehoord van de tweede speler van barca waar Ajax interesse in had? Roberto? Die blijft gewoon bij Barca......gaat dus niet naar Ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 juli 2013 door Nummer 4 -- |
|
|
|
|
midway
|
|
|
er is een intentie uitgesproken naar barca om ook roberto te huren ajax wil gewoon kijken wat er bij barcalona mogelijk is waarschijnlijk vooruitkijkend met het vertrek van Christian Eriksen en de jong maar er is niets concreet volgens mij |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 15:48 schreef midway het volgende:er is een intentie uitgesproken naar barca om ook roberto te huren ajax wil gewoon kijken wat er bij barcalona mogelijk is waarschijnlijk vooruitkijkend met het vertrek van Christian Eriksen en de jong maar er is niets concreet volgens mij Ik meen gelezen te hebben, dat Barca hem nog niet weg wil doen. Ik meen dat dit ook samen hangt met de toekomst van Alcantra |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 10 juli 2013 - 22:10 schreef infamous psv het volgende:[..] Als ze iets langer blijven en daardoor meer ervaring krijgen ( dmv Europees te spelen ) is wel belangrijk natuurlijk.. Mr jij bent toch wel met mij eens dat de salarissen tegenwoordig zo goed als bepalen waar een speler naartoe gaat.. Uiteraard, anders kan ik de keuzes van een speler niet verklaren. Zie bijvoorbeeld een lens dsudzak of Anita heitinga. |
|
|
|
|
Mike¥¥
|
|
|
welkom bojan bij ons ajax,laat nu maar je voeten spreken ,en onze band kwa huren.kopen van (goede) spelers/talenten alleen maar beter van worden persoonlijk denk ik dat dit de juiste keuze voor deze gast is in deze leeftijdsperiode en mindere vorm in vorige huur periode, denk dat dit wel iets gaat worden |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Voor deze jongen is het inderdaad de juiste keuze, en ik den ook echt dat dit een keuze van hem zelf is geweest om in de Eredivisie te gaan voetballen.. Voor hem en voor Ajax hoop ik dat ie alsnog gaat redden en zijn talent kan laten zien. Als dat zo is heeft Ajax heel veel plezier aan hem. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Bojan: 'Geen seconde twijfel'
|
|
|
|
|
midway
|
|
|
Bojan: 'Heeft Geen seconde twijfel' Midway 'Heeft Geen seconde twijfel'
maar ik snap dat wij nederlanders duits engels frans moeten leren op school waarom hebben die spanjaarden geen engels op school |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
"De keuze voor Italie niet goed geweest als zijnde team speler"
Ik denk dat Marc daar wel een goed punt zou kunnen hebben.. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 20:09 schreef remco k het volgende:"De keuze voor Italie niet goed geweest als zijnde team speler" Ik denk dat Marc daar wel een goed punt zou kunnen hebben.. ik hoop alleen dat hij zich snel thuis zal voelen als ik het zo begrijp is het een gevoelig ventje dat in de tijd van barcelona veel aan Gerard Piqué hing
http://www.youtube.com/watch?v=1N2qSSHG6XM |
|
|
|
|
Nummer 4
|
|
|
Wat Overmars zegt is dat Italie sowieso geen goede keuze is als talentvolle voetballer...alleen de Ibrahimovicen van deze wereld kunnen daar slagen |
|
|
|