|
|
Grasmaaier
|
|
|
Ajax heeft de 16-jarige Markus Bay overgenomen van het Deense Brondby IF. De Deense club meldt de verkoop van het talent officieel op haar eigen website. De club maakt niet bekend hoeveel geld er gemoeid is met de transfer van de aanvallende middenvelder. 'Wij zijn er trots op om zo'n talent te verkopen aan Ajax,' aldus de directeur van de Deense club. 'Het is ons beleid om spelers op te leiden voor ons eerste elftal. Als er dit soort uitzonderlijke talenten doorkomen, dan weten we dat die erg gewild zijn in het buitenland. Dan is het zinvol Markus nu te verkopen, zodat er voor Brondby financieel nog het meest uit te halen is.'
Bay: 'het is moeilijk om Brondby te verlaten, de beste club in Denemarken. Maar ik ben blij om naar Ajax te mogen. Het was al lang mijn droom om voor een grote club in het buitenland te mogen spelen. Ik ben blij dat Brondby mij heeft geholpen deze droom in vervulling te laten komen.'
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Goede zaak. 16 jaar, kan mooi een tijdje rijpen.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
We kunnen onze club bijna Ajax DK gaan noemen... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Geen idee wie die jongen is, maar als hij gescout is door Steen Olsen dan zit het wel snor. Volgens mij hebben we voor de komende 10 jaar wel een potentiele nieuwe Eriksen als het zo door gaat haha. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Afc = allochtone football club !!! |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Nee hoor, want bij Ajax spelen geen Marokanen, dus volledig allochtoon is het nog niet. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
zo weer een speler die we voor heel weinig aankopen en voor een vermogen verkocht gaat worden ! wat zijn we toch een joden club ! lekker hoor |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:17 schreef midway het volgende:zo weer een speler die we voor heel weinig aankopen en voor een vermogen verkocht gaat worden ! wat zijn we toch een joden club ! lekker hoor Wat is dat nu weer voor gebrabbel? Is ineens elke jeugd aankoop per defenitite een zak met geld? Kijk eens goed naar de hoeveelheden die door de mand vallen en dan nog diegenen die verhuurd worden en nooit meer terug komen. Dat vermogen kan je dan vergeten of zelfs betalen als je ze uiteindelijk toch terug wilt hebben. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 20:26 schreef Peterhs het volgende:[..] Nee hoor, want bij Ajax spelen geen Marokanen, dus volledig allochtoon is het nog niet. al·loch·toon (bijvoeglijk naamwoord):
van elders afkomstig
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind die tendens om stapels jeugd te kopen wel zorgwekkend. Beetje Manchester City-achtige praktijken... koop maar genoeg spelers en er zitten er altijd 1, 2 of misschien 3 bij die voldoende niveau hebben. Maar of je daar als club nu beter van wordt...
Nu is 15 a 16 jaar nog een redelijke leeftijd om jongens te scouten. Dat is nog net zo'n moment dat iemand plots echt kan doorgroeien en dan wel opeens bij scouts in het vizier kan komen... maar toch |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: bijdehandje (op jou slaand naamwoord):
wijsneus |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:26 schreef Peterhs het volgende:[..] Wat is dat nu weer voor gebrabbel? Is ineens elke jeugd aankoop per defenitite een zak met geld? Kijk eens goed naar de hoeveelheden die door de mand vallen en dan nog diegenen die verhuurd worden en nooit meer terug komen. Dat vermogen kan je dan vergeten of zelfs betalen als je ze uiteindelijk toch terug wilt hebben. Grote vriend !!! ben even op je advies gaan kijken naar de deense aankopen en tja
Frank Arnesen, Lucas Andersen,André Bergdølmo,Nicolai Boilesen,Viktor Fischer, Jesper Grønkjær,Henning Jensen,Michael Krohn-Dehli, Brian Laudrup,Michael Laudrup, Søren Lerby,Jan Mølby, Jesper Olsen, Kenneth Pérez, Dan Petersen,Christian Poulsen,Dennis Rommedahl, Lasse Schøne,Tom Søndergaard,Jan Sørensen,Ole Tobiasen,Christian Eriksen
vraag 1 hoe zouden we hier financieel uitgekomen zijn vraag 2 zijn ze nu echt door de mand gevallen vraag 3 was het nu echt gebrabbel ? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Antwoord 1: Leuk rijtje. Noem 3 spelers uit dit rijtje die ons 'bakken met geld' heeft opgeleverd...(want dan probeer jij te verkopen) en erikssen is niet verkocht nog. Antwoord 2: Jij hebt het alleen over de Denen nu en dit was niet duidelijk in jou post. Ik algemene jonge aankopen. Antwoord 3: Ja, maar dit is in de vorige 2 antwoorden al beantwoord. Als je alleen over aankopen van jonge Denen praat moet je dat duidelijk vermelden, nu was je post heel algemeen. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote: Niks mis met een wijze neus :) |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:48 schreef Eide het volgende:Ik vind die tendens om stapels jeugd te kopen wel zorgwekkend. Beetje Manchester City-achtige praktijken... koop maar genoeg spelers en er zitten er altijd 1, 2 of misschien 3 bij die voldoende niveau hebben. Maar of je daar als club nu beter van wordt.. Mwoah, ze worden uitvoerig gescout toch? Niveau hebben ze wel lijkt me. Steen Olsen heeft een scherp oog. Daar plukken we nog steeds de vruchten van. En met Jong Ajax in de JL is er ook meer nodig denk ik. Ik weet het niet, maar volgens mij word je hier niet slechter van. Ajax is natuurlijk geen Man City. In Amsterdam heb je echt kans om het eerste te halen en het is een van de beste opleidingsinstituten ter wereld. Daarnaast is de huidige A1 lichting niet heel goed schijnbaar. En ze hebben al eerder gezegd dat ze die een kwaliteitsimplus zouden geven als dat nodig werd geacht. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 22:08 schreef Peterhs het volgende:Antwoord 1: Leuk rijtje. Noem 3 spelers uit dit rijtje die ons 'bakken met geld' heeft opgeleverd...(want dan probeer jij te verkopen) en erikssen is niet verkocht nog. Antwoord 2: Jij hebt het alleen over de Denen nu en dit was niet duidelijk in jou post. Ik algemene jonge aankopen. Antwoord 3: Ja, maar dit is in de vorige 2 antwoorden al beantwoord. Als je alleen over aankopen van jonge Denen praat moet je dat duidelijk vermelden, nu was je post heel algemeen. antwoord 1 2 en 3 Frank Arnes en, Lucas Andersen,André Bergdølmo,Nicolai Boilesen,Viktor Fischer, Jesper Grønkjær,Henning Jensen,Michael Krohn-Dehli, Brian Laudrup,Michael Laudrup, Søren Lerby,Jan Mølby, Jesper Olsen, Kenneth Pérez, Dan Petersen,Christian Poulsen,Dennis Rommedahl, Lasse Schøne,Tom Søndergaard,Jan Sørensen,Ole Tobiasen,Christian Eriksen
niet altijd hoeven spelers verkocht te worden om veel geld voor je club te verdienen ik hoef jouw dat toch niet uit te leggen hoop ik
maar in dit rijtje zitten er zeker 3 denen tussen die op jonge leeftijd naar ajax gekomen zijn en wel degelijk met de nodige dikke winst verkocht zijn !
ik heb een zeer hoge pet op voor de scouting van ajax in de scandinavische landen |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Oftewel Ik heb gelijk en jij probeert via een omweg je gelijk te halen. Jij sprak over spelers die voor een vermogen verkocht zouden worden. Als ik dan vervolgens jou confronteer welke dat uit jou lijst zouden zijn kom je ineens met een ander soort verdienen voor de club. Daarnaast zeg je in dezelfde post wel weer dat het over echt winst qua verkoop gaat door de huidige spelers erbij te halen. Je spreekt dus jezelf tegen. Moeilijk he je ongelijk durven toegeven. Blijf gerust draaien, maar doe het dan minder opzichtig en selectief.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 juli 2013 door Peterhs -- |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 23:27 schreef Peterhs het volgende:Oftewel Ik heb gelijk en jij probeert via een omweg je gelijk te halen. Jij sprak over spelers die voor een vermogen verkocht zouden worden. Als ik dan vervolgens jou confronteer welke dat uit jou lijst zouden zijn kom je ineens met een ander soort verdienen voor de club. Daarnaast zeg je in dezelfde post wel weer dat het over echt winst qua verkoop gaat door de huidige spelers erbij te halen. Je spreekt dus jezelf tegen. Moeilijk he je ongelijk durven toegeven. Blijf gerust draaien, maar doe het dan minder opzichtig en selectief. je hebt helemaal gelijk . |
|
|
|
|
nora
|
|
|
al met al hopelijk een nw Eriksen |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 23:27 schreef Peterhs het volgende:Oftewel Ik heb gelijk en jij probeert via een omweg je gelijk te halen. Jij sprak over spelers die voor een vermogen verkocht zouden worden. Als ik dan vervolgens jou confronteer welke dat uit jou lijst zouden zijn kom je ineens met een ander soort verdienen voor de club. Daarnaast zeg je in dezelfde post wel weer dat het over echt winst qua verkoop gaat door de huidige spelers erbij te halen. Je spreekt dus jezelf tegen. Moeilijk he je ongelijk durven toegeven. Blijf gerust draaien, maar doe het dan minder opzichtig en selectief. Je bent fantastisch. Iemand nog zinnige info over Bay ? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Ik zou zeggen, bel de scout van Ajax. Die heeft de info die je zoekt. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 21:48 schreef Eide het volgende:Ik vind die tendens om stapels jeugd te kopen wel zorgwekkend. Beetje Manchester City-achtige praktijken... koop maar genoeg spelers en er zitten er altijd 1, 2 of misschien 3 bij die voldoende niveau hebben. Maar of je daar als club nu beter van wordt... Nu is 15 a 16 jaar nog een redelijke leeftijd om jongens te scouten. Dat is nog net zo'n moment dat iemand plots echt kan doorgroeien en dan wel opeens bij scouts in het vizier kan komen... maar toch Je kan het zo zien, spelers van die 19 zijn worden over een tijdje als ze niet goed genoeg zijn verkocht. Ajax zet in het verkoopcontract dat zij de speler kunnen overkopen voor 1/1.5 miljoen, wanneer een speler echt goed word heeft ajax als eerste de optie om die speler te kopen.
Dit is laatst ook verteld door cruijff, je moet bij het verkopen van dit soort spelers een clausule neerzetten zodat je een spelers als het echt goed word, weer kan ovrnemen. Het is meer een Barcalona manier dus:)
Manchester city koopt een speler voor 120 miljoen en denk vervolgens na hoe ze in te passen:p |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja.. Hij is een middenvelder, 16 jaar en heet...... prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrbam: Markus Bay |
|
|
|
|
midway
|
|
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
@midway, die nummer 17 komt ook een aantal keren leuk in beeld ;-) |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op maandag 08 juli 2013 - 23:27 schreef Peterhs het volgende:Oftewel Ik heb gelijk en jij probeert via een omweg je gelijk te halen. Jij sprak over spelers die voor een vermogen verkocht zouden worden. Als ik dan vervolgens jou confronteer welke dat uit jou lijst zouden zijn kom je ineens met een ander soort verdienen voor de club. Daarnaast zeg je in dezelfde post wel weer dat het over echt winst qua verkoop gaat door de huidige spelers erbij te halen. Je spreekt dus jezelf tegen. Moeilijk he je ongelijk durven toegeven. Blijf gerust draaien, maar doe het dan minder opzichtig en selectief. Je wil wel heel graag je gelijk hebben he. Andere meningen bestaan ook nog! |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote: hahaha mooi man !je ben scherp chukkie die heeft een aardig linkerbeen ! |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote: Maarja... we mogen niet te veel jonge jongens halen... jammer he? Deze zal ons shirt vast nooit dragen ;-) |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 13:55 schreef chukkie76 het volgende:[..] Maarja... we mogen niet te veel jonge jongens halen... jammer he? Deze zal ons shirt vast nooit dragen ;-) dan zou ik liever een van deze talenten een shirtje willen geven
Kurt Zouma (18), Defender, France,lucas Digne (19) Defender, France,Will Hughes (17), Midfielder, England,Victor Andrade (17), Attacker, Brazil,Douglas Baggio (18), Forward, Brazil,Gerard Deulofeu Lazaro (18), Winger, Spain,Max Meyer (17), Midfielder, Germany
alleen een speler die ook in dit lijstje thuis zou horen hebben we wel al een shirtje gegeven EN DAT IS NATUURLIJK ONZE EIGEN AJAX SPELER Riechedly Bazoer,
niet iedereen zit hier op al die lijstjes te wachten maar kon het niet laten . |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
Sommige zullen nooit haalbaar zijn, maar ik vind het huidige beleid prima. De beste en haalbare talenten moeten bij ons zitten, ongeacht waar ze vandaan komen. Als uiteindelijk het eerste elftal maar zo sterk mogelijk is, tegen de laagste aankoop kosten. Dan is er meer ruimte om het salaris plafond te verhogen. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
helaas hebben we een mindere A jeugd op dit moment daarom ook al die aankopen in deze leeftijds categorie ! maar geloof me uit de B jeugd zullen echt veel meer spelers van door gaan breken en dat zal dan ook het aankoopsbeleid gaan bepalen
dit gat wat er dus is ontstaan zal opgevuld moeten worden met de Markus Bay s van deze wereld |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Chuckkie bemoei je niet met zaken die je niet aangaan. Als iemand zichzelf tegenspreekt en vervolgens de boel met verder gedraai probeert recht te praten lijkt het mij toch echt dat die persoon dan geen gelijk heeft. Maar genoeg erover. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ja midway. Mooi rijtje. Voorlopig hebben we nog niet de besten bij ons haha. Hopelijk ooit wel. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:25 schreef Peterhs het volgende:Chuckkie bemoei je niet met zaken die je niet aangaan. Als iemand zichzelf tegenspreekt en vervolgens de boel met verder gedraai probeert recht te praten lijkt het mij toch echt dat die persoon dan geen gelijk heeft. Maar genoeg erover. Hij mag het toch gewoon eens zijn met Midway? Als er een discussie is betekent het toch niet gelij dat het alleen de mensen mag betrekken die er aan het begin op in zijn gegaan (In dit geval jullie twee)? Daarvoor is het een forum. Dan is het onzin om tegen hem te zeggen dat hij er niet mee mag bemoeien, puur omdat hij aansluit bij Midway. Als hij bij jou was aangesloten had je wss niks gezegd erover. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:25 schreef Peterhs het volgende:Chuckkie bemoei je niet met zaken die je niet aangaan. Als iemand zichzelf tegenspreekt en vervolgens de boel met verder gedraai probeert recht te praten lijkt het mij toch echt dat die persoon dan geen gelijk heeft. Maar genoeg erover. well i be damned
doe even normaal man (ze komen hier niet meer bij van het lachen )
Nah hier heb ik eigenlijk al teveel op gereageerd ik heb nu al spijt |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:38 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Hij mag het toch gewoon eens zijn met Midway? Als er een discussie is betekent het toch niet gelij dat het alleen de mensen mag betrekken die er aan het begin op in zijn gegaan (In dit geval jullie twee)? Daarvoor is het een forum. Dan is het onzin om tegen hem te zeggen dat hij er niet mee mag bemoeien, puur omdat hij aansluit bij Midway. Als hij bij jou was aangesloten had je wss niks gezegd erover. Whatever hasjie. Vorige posts van de betreffende persoon is blijkbaar moeilijk. Zoek het lekker uit. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:38 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Hij mag het toch gewoon eens zijn met Midway? Als er een discussie is betekent het toch niet gelij dat het alleen de mensen mag betrekken die er aan het begin op in zijn gegaan (In dit geval jullie twee)? Daarvoor is het een forum. Dan is het onzin om tegen hem te zeggen dat hij er niet mee mag bemoeien, puur omdat hij aansluit bij Midway. Als hij bij jou was aangesloten had je wss niks gezegd erover. Volgens mij ging dat om de reactie van dinsdag 09 juli 2013 om 13:12 uur en niet om de verdere discussie die daarop volgde. Maar ik kan het mis hebben hoor. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 17:04 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Volgens mij ging dat om de reactie van dinsdag 09 juli 2013 om 13:12 uur en niet om de verdere discussie die daarop volgde. Maar ik kan het mis hebben hoor. Hmm.. Kun je gelijk in hebben. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
Jeetje eens in de zoveel tijd zeg ik wat, moet je zien wat het te weeg brengt ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 18:47 schreef chukkie76 het volgende:Jeetje eens in de zoveel tijd zeg ik wat, moet je zien wat het te weeg brengt ;-) In drie jaar tijd 32 berichten, ja dat is niet bepaald veel ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 14:02 schreef midway het volgende:[..] dan zou ik liever een van deze talenten een shirtje willen geven Kurt Zouma (18), Defender, France,lucas Digne (19) Defender, France,Will Hughes (17), Midfielder, England,Victor Andrade (17), Attacker, Brazil,Douglas Baggio (18), Forward, Brazil,Gerard Deulofeu Lazaro (18), Winger, Spain,Max Meyer (17), Midfielder, Germany alleen een speler die ook in dit lijstje thuis zou horen hebben we wel al een shirtje gegeven EN DAT IS NATUURLIJK ONZE EIGEN AJAX SPELER Riechedly Bazoer, niet iedereen zit hier op al die lijstjes te wachten maar kon het niet laten . De helft van de spelers die je noemt zullen voor Ajax nooit haalbaar zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 15:25 schreef Peterhs het volgende:Chuckkie bemoei je niet met zaken die je niet aangaan. Als iemand zichzelf tegenspreekt en vervolgens de boel met verder gedraai probeert recht te praten lijkt het mij toch echt dat die persoon dan geen gelijk heeft. Maar genoeg erover. Je op een openbaar forum bemoeien met zaken die je niet aangaan??? Die is apart.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Misschien een eigen forum starten en alleen je vrienden uitnodigen? |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote: ik kreeg dit lijstje via de mail een tijd geleden, en daar stond ook nog Tonny Trindade de Vilhena (18) Feyenoord tussen en Riechedly Bazoer
Maar je hebt zeker gelijk dat meer dan de helft van deze spelers niet haalbaar zijn voor ajax al hoe wel ik ook een lijstje heb gezien met ene bojan krkic en die is uiteindelijk ook onze kant op gekomen waarvan iedereen zij na de nodige pogingen van uit ajax om hem hier heen te halen ,die is gewoon niet haalbaar. zeg nooit nooit ! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dat lijstje is een lijstje van football manager:p Niet verkeerd om daar naar te kijken, er schijnen clubs mee te kunnen scouten:p |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bojan is uiteindelijk naar ons gekomen omdat hij eigenlijk overal tot nu toe gefaald heeft. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:19 schreef remco k het volgende:Bojan is uiteindelijk naar ons gekomen omdat hij eigenlijk overal tot nu toe gefaald heeft. klopt
maar geloof jij dat hij bij ajax met onze speelstijl weer zou falen dan ? Ik in niet !en ik hoop het ook niet eigenlijk |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:24 schreef midway het volgende:[..] klopt maar geloof jij dat hij bij ajax met onze speelstijl weer zou falen dan ? Ik in niet !en ik hoop het ook niet eigenlijk mm alles kan zei je nog;) |
|
|
|