|
|
midway
|
|
|
quote: jij bedoelt zeg nooit nooit ? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Jup dat is bijna het zelfde |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Bojan is trouwens niet van ons, het probleem met huren is dat als hij het heel goed doet biedingen gaat krijgen van goede clubs en dan is hij ook weg, als hij het niet echt goed doet dan wil ajax hem niet.. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
je slaat de spijker op zijn kop Freakie
maar ik ben een opportunistisch mens en kan me indenken dat als je als speler al naar al die goede clubs bent geweest zoals je zegt ,en op zo een jonge leeftijd dat je op een gegeven moment voor club gaat kiezen wat je speelstijl speelt, waarin je bent opgeleid en daar weer je plezier in het voetbal kan terug vinden. daarbij zegende dat ajax ook een hele grote club is dus wie weet ! |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:30 schreef freakie het volgende:Bojan is trouwens niet van ons, het probleem met huren is dat als hij het heel goed doet biedingen gaat krijgen van goede clubs en dan is hij ook weg, als hij het niet echt goed doet dan wil ajax hem niet.. Maar ondertussen (gaan we vast even vanuit) hebben wij een goeie speler gehad, die Meleg de tijd heeft gegeven om rustig op niveau te komen. .. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 21:30 schreef freakie het volgende:Bojan is trouwens niet van ons, het probleem met huren is dat als hij het heel goed doet biedingen gaat krijgen van goede clubs en dan is hij ook weg, als hij het niet echt goed doet dan wil ajax hem niet.. Ajax schijnt een optie te hebben voor nog 1 seizoen. Dus kan hij zoiezo blijven. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Jaa dat klopt, de optie is er maar zou het niet o zijn als hij het heel goed doet dat barcalona hem dan gewoon van verkopen? Dat denk ik wel want je kan verleende spelers ook weer terugroepen(gebeurd eigenlijk nooit) |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:28 schreef freakie het volgende:Jaa dat klopt, de optie is er maar zou het niet o zijn als hij het heel goed doet dat barcalona hem dan gewoon van verkopen? Dat denk ik wel want je kan verleende spelers ook weer terugroepen(gebeurd eigenlijk nooit) Bij fm wel ja.. Als bojan tussentijds (na 1 seizoen) verkocht wordt, neemt de club ook alle contractuele verplichtingen over dus als ajax zegt we willen hem nog een jaar dan blijft ie. (Mits het een eenzijdige clausule is..) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:45 schreef JOOD het volgende:[..] Bij fm wel ja.. Als bojan tussentijds (na 1 seizoen) verkocht wordt, neemt de club ook alle contractuele verplichtingen over dus als ajax zegt we willen hem nog een jaar dan blijft ie. (Mits het een eenzijdige clausule is..) Had het niet over fm? Het huren is afgelopen na een jaar, je hebt een optie tot huren maar wanneer bojan dat niet wil of barca dat niet wil dan kan dat natuurlijk gewoon omzeild worden.. Want het zelfde geldt als ajax hem niet meer wil huren, als ajax dat niet meer wil dan kan je dus ook niet zeggen dat je het niet wil? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:50 schreef freakie het volgende:[..] Had het niet over fm? Het huren is afgelopen na een jaar, je hebt een optie tot huren maar wanneer bojan dat niet wil of barca dat niet wil dan kan dat natuurlijk gewoon omzeild worden.. Want het zelfde geldt als ajax hem niet meer wil huren, als ajax dat niet meer wil dan kan je dus ook niet zeggen dat je het niet wil? Daarom is het een optie.. Je hebt als club zijnde (ajax of barca) de keuze om de optie op nog 1 seizoen te lichten. Dan heb je het over een eenzijdige optie, als beide clubs (ajax en barca) er samen weer uit moeten komen is er niet echt sprake van een optie, maar van nieuwe onderhandelingen. De speler heeft hierin niets te zeggen (hij zet namelijk morgen zijn handtekening) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:28 schreef freakie het volgende:Jaa dat klopt, de optie is er maar zou het niet o zijn als hij het heel goed doet dat barcalona hem dan gewoon van verkopen? Dat denk ik wel want je kan verleende spelers ook weer terugroepen(gebeurd eigenlijk nooit) Dat laatste is niet helemaal waar, dat ligt er maar net aan hoe het op papier staat.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 juli 2013 - 23:50 schreef freakie het volgende:[..] Had het niet over fm? Het huren is afgelopen na een jaar, je hebt een optie tot huren maar wanneer bojan dat niet wil of barca dat niet wil dan kan dat natuurlijk gewoon omzeild worden.. Want het zelfde geldt als ajax hem niet meer wil huren, als ajax dat niet meer wil dan kan je dus ook niet zeggen dat je het niet wil? Ook dat ligt er helemaal aan.. Vaak is het bij een contract juist een eenzijdige optie en zelfs als een speler dan graag weg zou willen kan de club hem gewoon verlengen door de optie te lichten..
Als dat ook zo is in het verhuur contract met Bojan, dan blijft hij gewoon 2 jaar als Ajax dat wil. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
Een optie als deze, zal inderdaad inhouden dat de keuze bij Ajax zal liggen. Is het naar tevredenheid van Ajax, dan blijft Bojan nog een jaartje. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 07:41 schreef chukkie76 het volgende:Een optie als deze, zal inderdaad inhouden dat de keuze bij Ajax zal liggen. Is het naar tevredenheid van Ajax, dan blijft Bojan nog een jaartje. Barca zal daar ook vast nog wel iets in te zeggen hebben, die zullen een speler niet zomaar transfervrij na een verhuurperiode laten weglopen schat ik. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 08:54 schreef Eide het volgende:[..] Barca zal daar ook vast nog wel iets in te zeggen hebben, die zullen een speler niet zomaar transfervrij na een verhuurperiode laten weglopen schat ik. Toch niet als ze de optie nu al zijn overeengekomen? Wat is anders nog het nut van een optie in een contract? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 10:22 schreef chukkie76 het volgende:[..] Toch niet als ze de optie nu al zijn overeengekomen? Wat is anders nog het nut van een optie in een contract? Hij blijft altijd contractueel verbonden aan Barca. Het lijkt me dat als Barca hem na het jaar Ajax terug wil dat Barca dat gewoon kan bepalen, optie of geen optie. Die optie is volgens mij met name een middel voor Ajax om andere kapers af te kunnen troeven mocht men na dit jaar nog een verhuurperiode willen aangaan met Bojan.
Ik zou dan overigens liever zien dat Ajax Bojan (of welke andere speler in een vergelijkbare situatie) aantrekt en contractueel overeenkomt dat bij doorverkoop Barca 1e keuze krijgt of misschien een percentage van de verkoopsom onvangt. Maar goed, wie ben ik :D |
|
|
|
|
midway
|
|
|
the current market value of Bojan Krkic is 7.000.000 met een contract tot 2015
in 2011/2012 was dat nog 13.000.000 zou die waarde nu om hoog gaan als hij goed gaat presteren bij ajax of heeft dit ook te maken met het duur van een contract van een speler bij een club |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Beiden alleen is het ook een beetje wat de gek ervoor geeft. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 11:10 schreef Eide het volgende:[..] Hij blijft altijd contractueel verbonden aan Barca. Het lijkt me dat als Barca hem na het jaar Ajax terug wil dat Barca dat gewoon kan bepalen, optie of geen optie. Die optie is volgens mij met name een middel voor Ajax om andere kapers af te kunnen troeven mocht men na dit jaar nog een verhuurperiode willen aangaan met Bojan. Ik zou dan overigens liever zien dat Ajax Bojan (of welke andere speler in een vergelijkbare situatie) aantrekt en contractueel overeenkomt dat bij doorverkoop Barca 1e keuze krijgt of misschien een percentage van de verkoopsom onvangt. Maar goed, wie ben ik :D Het is maar net hoe een optie wordt overeengekomen. Zoals het nu naar buiten is gebracht, heeft Ajax de optie om Bojan nog een tweede aar te huren, als ze dat willen. Zonder daarover opnieuw te onderhandelen. We kunnen tallose andere vormen bedenken, maar dat heeft weinig zin. |
|
|
|
|
midway
|
|
|
maar als ik de Statistiek blijf volgen kom ik uit in 2015 op 3.000.000 stel ajax huurt hem twee jaar dan zou dit bedrag om hem te contracteren te overbruggen zijn ! |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote: Vooral dat lastste. Dat vegeten sommige nog wel is tegenwoordig . Vooral bij discussies over wat een speler waatd is... |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 12:46 schreef midway het volgende:maar als ik de Statistiek blijf volgen kom ik uit in 2015 op 3.000.000 stel ajax huurt hem twee jaar dan zou dit bedrag om hem te contracteren te overbruggen zijn ! Over twee jaar is hij toch einde contract? |
|
|
|
|
midway
|
|
|
quote: shit dat is waar natuurlijk !! |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Als hij na het eerste jaar bevalt zullen ze wel een poging wagen om hem over te nemen denk ik hoor. Anders wel in de winter van het 2de seizoen. Misschien is overigens de optie op 2de jaar wel kloppend, maar zou pruima kunnen dat er ook in staat, dat dit niet doorgaat wanneer er een flink bedrag van een andere club geboden word na het eerste jaar. Allemaal speculaties en gissen natuurlijk. |
|
|
|
|
chukkie76
|
|
|
quote:Op donderdag 11 juli 2013 - 13:06 schreef Peterhs het volgende:[..] Als hij na het eerste jaar bevalt zullen ze wel een poging wagen om hem over te nemen denk ik hoor. Anders wel in de winter van het 2de seizoen. Misschien is overigens de optie op 2de jaar wel kloppend, maar zou pruima kunnen dat er ook in staat, dat dit niet doorgaat wanneer er een flink bedrag van een andere club geboden word na het eerste jaar. Allemaal speculaties en gissen natuurlijk. Van mij mag het best zo lopen als met Pelle... goed begin en definitief overnemen ;-) |
|
|
|