BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuwe ronden, Nieuwe kansen

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Anson
 Anson - dinsdag 23 juli 2013 - 15:34   quote  deeplink  
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Het zonnetje schijnt, de amateurclubs worden weer bezocht, jeugd aast weer op een handtekening van hun favoriete speler en de transfer geruchten vliegen ons weer om de oren.. Jawel, het is weer zover; de bal rolt weer. De voorbereiding op een nieuw seizoen is weer in volle gang.

Wat kunnen en mogen we van ons Feyenoord gaan verwachten dit seizoen. Het is twee seizoenen geleden dat we toch enigszins verrassend tweede eindigden, en afgelopen seizoen toch jammerlijk derde want er had zeker meer in gezeten. Maar we zijn duidelijk terug in de top van de eredivisie. Dan het aankomende seizoen, gaat er nog wat gebeuren met de selectie in de transferperiode? Persoonlijk vind ik dat als de bal weer gaat rollen de euros moeten stoppen met rollen en dus de transfermarkt zou moeten sluiten.
Zoals het er nu naar uit ziet zullen er geen grote veranderingen plaats gaan vinden in Rotterdam-Zuid, dus verder gaan op wat er vorig jaar is opgebouwd en dat verder uitbouwen, vooral op het mentale vlak. Maar daar is al genoeg over gezegd en geschreven laat het nu maar zien, geen woorden maar daden.

Feyenoord profiteert ook van het selectiebeleid van de bondscoach. Spelers maken deze transferperiode niet zomaar de stap naar een buitenlands avontuur omdat je nu als ook eredivisie speler volop kans maakt op een selectie voor het Nederlands Elftal. Ze blijven in de Kuip spelen omdat de kans om in beeld blijven bij de bondscoach daar vele malen groter is. Dus laten we dat dan maar in ons voordeel laten werken en dit team de juiste mentaliteit laten ontwikkelen de komende weken en dat dit seizoen die schaal naar de Coolsingel laten halen.

En wat kunnen we dit seizoen gaan verwachten van de concurrentie? Beginnende in Eindhoven, in Brabant denken ze het dit jaar weer opgelost te hebben door alles te vernieuwen, nieuwe staf en een nieuw elftal. Ik zal ze trouwens missen, Jermain de gangbewaker Lens, Dries dit was de kampioenswedstrijd Mertens, Kevin kijk hem niet recht aan Strootman en natuurlijk Mark hand voor de mond van Bommel. En nu is het maar afwachten hoe de Eindhovense puzzel in elkaar zal gaan vallen. Maar ze zullen niet tegen degradatie gaan voetballen in ieder geval.

In Arnhem, want ik beschouw Vitesse als gevaarlijke outsider, is het rustig en horen we alleen geluiden dat er geen geld zal zijn om Bony en van Ginkel te vervangen, dus valt Vitesse nu al door de mand, of toveren ze uit diezelfde mand nog een paar verrassingen en wordt het weer een elftal om rekening mee te houden. We zullen het gaan merken. Dan werp ik mijn blik kortstondig in Enschede, kortstondig omdat de plaatselijke FC weer een provincieclub is geworden, na twee jaar 6de en wat minder succes op de transfermarkt staat er nu een elftal waar ik niet van schrik en ik denk dat daar voor 1 september 2013 geen verschil in zal komen, en waarom zou ik een club vrezen waar Wout niets speciaals Brama het boegbeeld is.

Terug naar het westen, naar die club in Amsterdam, waar niemand vertrekt en er wel extra spelers bij worden gekocht. Waar Siem de Jong zijn focus ook dit seizoen nog in Amsterdam zou houden, hij houdt geen rekening meer met een vertrekt. En dan die zogenaamde wereldtopper Eriksen, zelfs als ik objectief kijk zie ik geen topspeler in deze nonchalante overschatte Deen. Ik vind het erg logisch dat deze jongen zichzelf nog steeds elke dag terug vind op de training van de Boer, en dat alleen clubs als Leverkussen op deze knul afkomen, maar daar voelt hij zich te groot voor. De grote clubs wachten wel tot die transfervrij is, waarom zou je geld gaan neer leggen voor deze door de Nederlandse media gehypte speler. En in Amsterdam hebben ze afgelopen seizoenen veel geluk gehad in het speelschema natuurlijk, maar dat zal de KNVB toch niet express doen?! Maar toch moeten we weer ernstig rekening gaan houden met de huidige landskampioen, maar die titel zullen ze volgend jaar rond deze tijd niet meer hebben, als Feyenoord dit jaar wel zal weten om te gaan met uit spelen in Den Haag, Waalwijk en Heerenveen. Nu is het aan de ploeg te laten zien dat ze weer een jaar ouder en wijzer en vooral sterker zijn, sterker door strijd.

We gaan met zijn alle weer een spannend seizoen tegemoet waar wel weer in zal blijken dat de traditionele top-3 van Nederland in volle glorie is hersteld. Of gaat er toch wat geks gebeuren in Arnhem, want andere clubs zoals onder andere Utrecht en AZ zie ik echt niet meer verrassen. Of een rijke sjiek moet morgen Heerenveen op kopen en er binnen een maand een paar toppers naar toe weten te halen, ik hoor dat Hulk en Rooney niet tevreden zijn bij hun huidige clubs.

Ook zal dit seizoen voor de technische staf er alles aan gelegen zijn een prijs te gaan pakken, want zoals iedereen weet zal Louis van Gaal stoppen als bondscoach na het aankomende WK op, er zal een vacature vrij komen. En wat is er logischer dan dat een elftal vol met huidige Feyenoorders geleidt zal gaan worden door de man die ze momenteel elke dag onder zijn hoede heeft. Ronald Koeman is de kandidaat op het stokje over te nemen bij het Nederlands Elftal, en dat is meer dan logisch en ook verdiend. Laat Koeman zichzelf dan niet te kort doen in zijn laatste jaar wat niet alleen zijn laatste jaar zal zijn in Rotterdamse dienst, want na dat WK zullen er ook een aantal spelers vertrekken uit de Kuip. Denk aan de Vrij, Martins Indi en Clasie, als die een goed WK spelen zijn ze weg, net als Koeman die dan dus zeer waarschijnlijk de nieuwe bondscoach zal worden. Mooie trainersloopbaan dan toch, alle topclubs in Nederland gehad en dan ook nog het Nederlands Elftal, ik doe het hem niet na. Laat Koeman maar afsluiten op de Coolsingel.

Arne Duindam.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juli 2013 door Anson --
VVout
 VVout - dinsdag 23 juli 2013 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
..... Laat Koeman maar afsluiten op de Coolsingel.

Arne Duindam.
OK dan,:)
TheMenace
 TheMenace - dinsdag 23 juli 2013 - 16:09   quote  deeplink  
KAMPIOENEN!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 23 juli 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Feyenoord en uitwedstrijden, dat komt nooit meer goed. We kunnen blijkbaar alleen met de 'magie' van de kuip erbij de wedstrijden winnen ... Wordt weer een net niet seizoentje vrees ik!
VVout
 VVout - dinsdag 23 juli 2013 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2013 - 17:36 schreef lijdensweg het volgende:
Feyenoord en uitwedstrijden, dat komt nooit meer goed. We kunnen blijkbaar alleen met de 'magie' van de kuip erbij de wedstrijden winnen ... Wordt weer een net niet seizoentje vrees ik!
04-kleurenzooitje.jpg
JanM
 JanM - dinsdag 23 juli 2013 - 19:09   quote  deeplink  
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
feyenoord come op
 feyenoord come op - dinsdag 23 juli 2013 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2013 - 17:36 schreef lijdensweg het volgende:
Feyenoord en uitwedstrijden, dat komt nooit meer goed. We kunnen blijkbaar alleen met de 'magie' van de kuip erbij de wedstrijden winnen ... Wordt weer een net niet seizoentje vrees ik!
Ik ben hier net maar ik vind je nu al een irritant mannetje zit jij niet verkeert?
Je naam zegt al genoeg
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 23 juli 2013 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2013 - 17:36 schreef lijdensweg het volgende:
Feyenoord en uitwedstrijden, dat komt nooit meer goed. We kunnen blijkbaar alleen met de 'magie' van de kuip erbij de wedstrijden winnen ... Wordt weer een net niet seizoentje vrees ik!
Waar ben jij nou wel positief over?
Els
 Els - dinsdag 23 juli 2013 - 21:46   quote  deeplink  
Zichzelf
TheMenace
 TheMenace - dinsdag 23 juli 2013 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2013 - 20:39 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Waar ben jij nou wel positief over?
over mulder hahaha
VVout
 VVout - dinsdag 23 juli 2013 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2013 - 21:49 schreef TheMenace het volgende:

[..]

over mulder hahaha
His precious, of was dat een andere film?
TheMenace
 TheMenace - dinsdag 23 juli 2013 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2013 - 21:55 schreef VVout het volgende:

[..]

His precious, of was dat een andere film?
ik ben best een filmkijkert alleen.....dit keer niet.maar je kan zeggen over lijdensweg wat je wilt maar hij wilt het wel beter maken voor feyenoord en dat gaat niet door elke keer maar een aai over iemands bol te geven als die het niet verdient.ze verdienen namelijk genoeg om ook eens wat te presteren hea.tweede en derde wordt ik niet echt vrolijk van.na 15 jaar mag je weleens eerste worden ook al heb je de 1000 duizendste begroting dat interesseert me ook niet.als grootste club van nederland.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juli 2013 door TheMenace --
VVout
 VVout - dinsdag 23 juli 2013 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2013 - 21:59 schreef TheMenace het volgende:

[..]

ik ben best een filmkijkert alleen.....dit keer niet.maar je kan zeggen over lijdensweg wat je wilt maar hij wilt het wel beter maken voor feyenoord en dat gaat niet door elke keer maar een aai over iemands bol te geven als die het niet verdient.ze verdienen namelijk genoeg om ook eens wat te presteren hea.tweede en derde wordt ik niet echt vrolijk van.na 15 jaar mag je weleens eerste worden ook al heb je de 1000 duizendste begroting dat interesseert me ook niet.als grootste club van nederland.
Je weet het hè, lekker cynisch blijven hier dus geef ik je vooral geen gelijk anders is de LIJDENSWEG voorbij en dat zou je toch niet willen.
eko-sporter
 eko-sporter - woensdag 24 juli 2013 - 09:07   quote  deeplink  
Koeman wil meer variëteit in de aanval om daardoor meerdere spelers in scoringspositie te brengen. Goossens zal daarom in beginsel een basisplaats krijgen, wat ten kosten lijkt te gaan van Clasie. Daarnaast prikkelt de coach zijn selectie door wat basisplaatsen om te gooien. Het zal de komende periode duidelijk worden welke spelers hun kans grijpen en hoe de omzettingen sportief uitpakken.

Ik denk overigens niet dat Koeman tegen Hellas Verona al met de door hem bedachte basiself zal starten. Volgens mij wil hij vanavond, naast het prikkelen van enkele spelers, ook bezien welke spelers dicht tegen de basiself aanzitten, zodat hij beter weet welke waardevolle wisselspelers hij echt achter de hand heeft.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuwe ronden, Nieuwe kansen









0.0067391