|
|
Eide
|
|
|
Lesje effectiviteit alweer :( |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat een schandalige vertoning deze tweede helft..
Overigens volledig de schuld van de Boer, als daar een CVM had gestaan zoals die daar gewoon hoort te staan dan worden die counters er gewoon keer op keer uitgehaald. Schone bewijst voor de zoveelste keer dat je op die plek niet met een aanvallende middenvelder kan spelen.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:26 schreef remco k het volgende:Wat een schandalige vertoning deze tweede helft.. Overigens volledig de schuld van de Boer, als daar een CVM had gestaan zoals die daar gewoon hoort te staan dan worden die counters er gewoon keer op keer uitgehaald. Schone bewijst voor de zoveelste keer dat je op die plek niet met een aanvallende middenvelder kan spelen.. Poulsen is daar meer geschikt voor.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Siggie kan niet zoveel doen aan zijn slechte spel, wordt namelijk ook gewoon helemaal niet goed gezocht.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Vind die Van Rijn ook ver weg gezakt ... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens snap ik de vraag om Hoessen wel. Die is wel wat meer een aanspeelpunt.. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Heerlijk weer, dat balbezit om het balbezit. Tempo van de bejaardensoos, geen enkele dreiging, diepgang, scherpte en nauwelijks kansen. Zal heus nog wel beter worden, maar als dit de Ajax filosofie is geworden (een beetje zinloos alla Barcelona, elkaar de bal toe schuiven) dan beloofd dat niet veel spektakel dit seizoen. AZ half leeg gekocht komt op het gemak op 2-0. Als ik ergens het schijt van krijg, is het straks weer opmerken dat je veel beter was, zo veel meer de bal gehad en andere blablabla. Met een beetje geluk 2-1, kan het misschien toch nog een niet helemaal zinloze voetbalavond worden. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:28 schreef remco k het volgende:Siggie kan niet zoveel doen aan zijn slechte spel, wordt namelijk ook gewoon helemaal niet goed gezocht.. Hoessen komt erin. Ander type, misschien ander spel? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zonder te overdrijven is die jongen alleen de eerste twee maanden in het eerste goed geweest, daarna gewoon niks meer van gezien. Ik vind hem verdedigend onthutsend zwak en aanvallend brengt ie ook niks.
Ligeon is aan de bal gewoon een stuk beter en verdedigend misschien wel net zo zwak. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Iets beter in de ballen die Siggie aangespeeld krijgt, daarom denk ik ook dat het wel wat beter zal worden in deze wedstrijd.. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Met dit voetbal overwinteren in de CL ... lekker blijven dromen Frankie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Is wel beter met de rug naar de goal, is ook verrassender in de actie. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:28 schreef remco k het volgende:Siggie kan niet zoveel doen aan zijn slechte spel, wordt namelijk ook gewoon helemaal niet goed gezocht.. Wat mij irriteert aan hem is dat hij zelfs de simpelste ballen niet aan zijn voet kan houden. Bovendien is hij TE gretig |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zo, en dan toch Siggie. Zat veel frustratie in dat schot van Toby. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
alles weer goed mannen... 2e ronde CL nu wel weer , hahahaha ;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dan nog vind ik hem niet goed |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Bojan is net gewisseld slome |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Het voetbal is redelijk, Ajax vindt de voorste mensen niet met een eindpass. Het is ook te afwachtend in de passing. Ajax nam na de 0-1 heel veel risico, dat zie je wel meteen in de counters van AZ. Dat moet ook weer niet.
Ik mis durf in het spel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juli 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Weet ik. Doel meer voor de toekomst |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
ff weg staat het 2-2, nou zeg! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Owh oke............ sorry man |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Geeft niet. Was ook niet duidelijk geformuleerd door mij |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een ruimte krijgt AZ toch |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Siggie is wel veel meer aan afmaker, een goalgetter. Dat heeft Hoesn weer niet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Met name die Beerens. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Lijkt wel de oude daley blind af en toe |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:35 schreef Eide het volgende:[..] Het voetbal is redelijk, Ajax vindt de voorste mensen niet met een eindpass. Het is ook te afwachtend in de passing. Ajax nam na de 0-1 heel veel risico, dat zie je wel meteen in de counters van AZ. Dat moet ook weer niet. Ik mis durf in het spel. Ik mis wel wat meer dan durf, waaronder snelheid, beweging zonder bal, verrassing, agressiviteit (in de positieve zin), tempo, ... Natuurlijk ziet dat rondtikken van de bal er soms prachtig uit, maar het levert geen ene mallemoer op. Tenminste in de zin van kansen na een vlot lopende aanval. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als dat 80% tot 90% van de behaalde doelstellingen zijn van Frank is er nog genoeg werk aan de winkel daar. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:43 schreef pth het volgende:[..] Ik mis wel wat meer dan durf, waaronder snelheid, beweging zonder bal, verrassing, agressiviteit (in de positieve zin), tempo, ... Natuurlijk ziet dat rondtikken van de bal er soms prachtig uit, maar het levert geen ene mallemoer op. Tenminste in de zin van kansen na een vlot lopende aanval. Precies wat ik zeg. Durf. De durf om dat bal gewoon in te spelen, om de actie te maken. Om de bal gewoon 1 keer te raken. Het is zo behoudend. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:45 schreef Eide het volgende:[..] Precies wat ik zeg. Durf. De durf om dat bal gewoon in te spelen, om de actie te maken. Om de bal gewoon 1 keer te raken. Het is zo behoudend. Klopt helemaal, Eide. Ik denk dat ze behoorlijk bang zijn voor AZ. Het is en blijft toch wel een counter-ploeg. Misschien heb ik iets gemist de afgelopen dagen, maar waar is Poulsen?? Is hij geblesseerd of gepasseerd? Dat is nou net een speler, die we nodig hebben !!! |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Valt allemaal een beetje tegen. Gegeven dat er (nog) geen belangrijke spelers verkocht zijn, had ik verwacht dat Ajax veel sterker uit de startblokken zou komen. Maar niets van dat ... zullen echt nog reuzenstappen gezet moeten worden om de poulefase van de CL te kunnen overleven. Voor de titel gaan ze echt wel weer mee doen, maar op basis van wat ik tot nu toe gezien heb niet als torenhoge favoriet (wat wel een beetje mijn verwachting was). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat dit niet goed is ben ik eens, maar om aan deze wedstrijd de doelstellingen van het komend seizoen op te hangen gaat mij wel wat ver.
Vind echt dat we iets moeten doen op de CVM plek, die positie blijft maar onderschat en bij Ajax kwalitatief onderbezet. Schone kan en mag daar gewoon niet spelen, dat bewijst ie vandaag voor de zoveelste keer.. Voetballend is het ook totaal overbodig om daar een voetballende speler te hebben.. Iemand die fatsoenlijk kan passen is al voldoende, de verdedigende brekende kwaliteiten zijn van veel groter belang |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik weet niet of Poulsen het verschil had gemaakt. De 1-0 valt uit een bal die nooit te belopen was geweest en voetballend heb je niet zo veel aan Poulsen.
Ik zoek het echt veel meer bij Eriksen en De Jong. Zijn nauwelijks aanspeelbaar in de kaats, lopen te veel met de bal, spelen nauwelijks een al in. Strak inspelen en dan kaatsen of de actie maken. Niet dit gedribbel met de bal.
eidt: doet niets af aan het feit dat Schone een hele zwakke pot speelt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juli 2013 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
de invalbeurt van Andersen is trouwens wel heel goed, wat heeft die man een techniek.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:53 schreef Eide het volgende:Ik weet niet of Poulsen het verschil had gemaakt. De 1-0 valt uit een bal die nooit te belopen was geweest en voetballend heb je niet zo veel aan Poulsen. Ik zoek het echt veel meer bij Eriksen en De Jong. Zijn nauwelijks aanspeelbaar in de kaats, lopen te veel met de bal, spelen nauwelijks een al in. Strak inspelen en dan kaatsen of de actie maken. Niet dit gedribbel met de bal. Het gaat om het gevoel dat je de tegenstander geeft waaruit zon tegengoal valt. Poulsen is een breker, en bij Schone krijgt de tegenstander het idee dat er aanvallend wat te halen valt, dus zijn ze scherper op die counter.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:52 schreef remco k het volgende:Dat dit niet goed is ben ik eens, maar om aan deze wedstrijd de doelstellingen van het komend seizoen op te hangen gaat mij wel wat ver. Vind echt dat we iets moeten doen op de CVM plek, die positie blijft maar onderschat en bij Ajax kwalitatief onderbezet. Schone kan en mag daar gewoon niet spelen, dat bewijst ie vandaag voor de zoveelste keer.. Voetballend is het ook totaal overbodig om daar een voetballende speler te hebben.. Iemand die fatsoenlijk kan passen is al voldoende, de verdedigende brekende kwaliteiten zijn van veel groter belang Vind ik ook wel, Remco. En eerlijk gezegd denk ik niet echt, dat Ajax dit een belangrijke prijs vindt. Ik zie het toch echt meer als een veredelde oefenwedstrijd met de spelers die de Boer voor ogen heeft. In die zin, dus wel belangrijk. Maar waar is Poulsen? geblesseerd of gepasseerd? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een cvm die ik geen enkel duel heb zien winnen kan gewoon niet.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:54 schreef remco k het volgende:de invalbeurt van Andersen is trouwens wel heel goed, wat heeft die man een techniek.. Eens |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:55 schreef Pietje het volgende:[..] Vind ik ook wel, Remco. En eerlijk gezegd denk ik niet echt, dat Ajax dit een belangrijke prijs vindt. Ik zie het toch echt meer als een veredelde oefenwedstrijd met de spelers die de Boer voor ogen heeft. In die zin, dus wel belangrijk. Maar waar is Poulsen? geblesseerd of gepasseerd? De Boer wil met Poulsen spelen als ie denkt onder druk te komen te staan, hij wil met Schone spele om het voetballen makkelijker te maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Kijk toch weer hoe die daar in stapt, echt schandalig gewoon.. En ja daar gaat veel meer fout. Maar de CVM plek is gewoon een van de belangrijkste van het elftal.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Tot nu toe al weer twee mooie kansen van AZ gezien. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:56 schreef remco k het volgende:[..] De Boer wil met Poulsen spelen als ie denkt onder druk te komen te staan, hij wil met Schone spele om het voetballen makkelijker te maken. Thanks, man. Dus ordinair gepasseerd uit tactische overwegingen... Nou, volgens mij heeft onze Frank de Boer wel een lesje geleerd. Ik vind Schone een puike voetballer, maar NIET op de plek waar hij vanavond speelt. Helaas. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:58 schreef Pietje het volgende:[..] Thanks, man. Dus ordinair gepasseerd uit tactische overwegingen... Nou, volgens mij heeft onze Frank de Boer wel een lesje geleerd. Ik vind Schone een puike voetballer, maar NIET op de plek waar hij vanavond speelt. Helaas. Ik denk niet dat ie dat lesje heeft geleerd, vorig seizoen speelde Schone hier ook met regelmaat, en zelden heb ik hem daar goed zien spelen.. |
|
|
|