|
|
remco k
|
|
|
Het lijkt wel of de Boer ieder jaar eigenwijs tegen de wereld in gaat op 1 positie ofzo.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hoesen voor Fischer en dan Siggie van rechtsbuiten misschien voor verse aanvallende kracht en een ander type spits om AZ te kraken? |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:52 schreef remco k het volgende:Dat dit niet goed is ben ik eens, maar om aan deze wedstrijd de doelstellingen van het komend seizoen op te hangen gaat mij wel wat ver. Vind echt dat we iets moeten doen op de CVM plek, die positie blijft maar onderschat en bij Ajax kwalitatief onderbezet. Schone kan en mag daar gewoon niet spelen, dat bewijst ie vandaag voor de zoveelste keer.. Voetballend is het ook totaal overbodig om daar een voetballende speler te hebben.. Iemand die fatsoenlijk kan passen is al voldoende, de verdedigende brekende kwaliteiten zijn van veel groter belang Een CVM met meer verdedigende kwaliteiten kan ik mij in vinden (al maakt mij dat nog geen fan van Poulsen, maar beter heeft Ajax schijnbaar niet). Echter aanvallend is het nu ook niet zo dat de verdediging van AZ aan alle kanten opengereten wordt (traag, vaker achteruit dan vooruit, vleugels die te veel naar binnen trekken en daarmee alles dichtlopen). En bovenal (maar dat is persoonlijk) heb ik niets met dat balbezit om het balbezit. Een oude wijsheid van JC: een wedstrijd winnen door gewoon meer doelpunten te maken dan de tegenstander spreekt mij meer aan, dan na afloop weer te moeten horen 'maar we hadden wel meer dan 70% balbezit'. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik moet trouwens zeggen dat de voorzetten aan de kant van Ajax wel van een heel hoog niveau zijn.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 21:59 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat ie dat lesje heeft geleerd, vorig seizoen speelde Schone hier ook met regelmaat, en zelden heb ik hem daar goed zien spelen.. Klopt. Dan zou hij nu juist wel zijn lesje moeten hebben geleerd. Kennelijk heeft zowel Schone als de Boer niets bijgeleerd. Overigens vond ik van Rhijn ook een dramatisch wedstrijd hebben gespeeld. Vorig seizoen kwamen veel te veel tegendoelpunten voort uit zijn slappe dekking. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:00 schreef pth het volgende:[..] Een CVM met meer verdedigende kwaliteiten kan ik mij in vinden (al maakt mij dat nog geen fan van Poulsen, maar beter heeft Ajax schijnbaar niet). Echter aanvallend is het nu ook niet zo dat de verdediging van AZ aan alle kanten opengereten wordt (traag, vaker achteruit dan vooruit, vleugels die te veel naar binnen trekken en daarmee alles dichtlopen). En bovenal (maar dat is persoonlijk) heb ik niets met dat balbezit om het balbezit. Een oude wijsheid van JC: een wedstrijd winnen door gewoon meer doelpunten te maken dan de tegenstander spreekt mij meer aan, dan na afloop weer te moeten horen 'maar we hadden wel meer dan 70% balbezit'. De positie van CVM is in heel veel dingen die jij schetst bepalend. Die bepaald in dit type spel vaak gewoon de snelheid van opbouwen en in dat geval snap ik wel dat de Boer Schone daar posteert, alleen komt er helemaal niks uit die jongen, alles gaat naar achteren en opzij.. Oja, en hij heeft blijkbaar een weddenschap om de bal het stadion uit te schieten.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ze zitten er collectief ook helemaal doorheen. Zie alleen Eriksen en Andersen nog echt lopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:01 schreef Pietje het volgende:[..] Klopt. Dan zou hij nu juist wel zijn lesje moeten hebben geleerd. Kennelijk heeft zowel Schone als de Boer niets bijgeleerd. Overigens vond ik van Rhijn ook een dramatisch wedstrijd hebben gespeeld. Vorig seizoen kwamen veel te veel tegendoelpunten voort uit zijn slappe dekking. Helemaal mee eens Pietje.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:03 schreef Eide het volgende:Ze zitten er collectief ook helemaal doorheen. Zie alleen Eriksen en Andersen nog echt lopen. Ja, denk ook dat deze wedstrijd zeker niet bedoeld was voor 120 minuten.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik denk serieus aan een veredelde oefenwedstrijd met de spelers die de Boer voor ogen heeft als basis. Mocht er gewonnen worden, dan is het mooi meegenomen... Ik kan er echt niks anders van maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En dan toch weer Eriksen en Siem. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
ZOZOZO Zo geef je een voorzet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En Andersen in de combinatie.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik ben werkelijk blij verrast met Andersen... Qua techniek en spelinzicht. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nu denk ik toch aan Poulsen :) |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:03 schreef remco k het volgende:[..] De positie van CVM is in heel veel dingen die jij schetst bepalend. Die bepaald in dit type spel vaak gewoon de snelheid van opbouwen en in dat geval snap ik wel dat de Boer Schone daar posteert, alleen komt er helemaal niks uit die jongen, alles gaat naar achteren en opzij.. Oja, en hij heeft blijkbaar een weddenschap om de bal het stadion uit te schieten.. Dan zijn we het voor een keer eens :-) Schone is gewoon van onvoldoende niveau (voor Ajax dan), maar als het enige alternatief Poulsen is, dan is dat wel erg mager. Gek dat op deze positie niets uit de jeugd doorkomt, danwel dat er een gerichte aankoop is gedaan.
Overigens vreemd om te zien dat er zo veel spelers volledig doorheen zitten (ja het is warm, maar de competitie staat toch echt op het punt van beginnen). |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Goede voetballer hoor. Fijne actie maar ook een fijne combinatie en veel meer een echte buitenspeler dan Bojan en Fischer. IS wel een fijn alternatief om te hebben. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Die aanname van die bal over 60 meter, daar kan ik echt van genieten.. Bojan trouwens hetzelfde.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Absoluut he-le-maal mee eens. Daar gaan we echt nog veel plezier van hebben. Ik ben vooral ook er in mijn sas met zijn spelinzicht in de combinatie. Hij de neemt snel de goede beslissing. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:10 schreef pth het volgende:[..] Dan zijn we het voor een keer eens :-) Schone is gewoon van onvoldoende niveau (voor Ajax dan), maar als het enige alternatief Poulsen is, dan is dat wel erg mager. Gek dat op deze positie niets uit de jeugd doorkomt, danwel dat er een gerichte aankoop is gedaan. Overigens vreemd om te zien dat er zo veel spelers volledig doorheen zitten (ja het is warm, maar de competitie staat toch echt op het punt van beginnen). Ik heb heel lang gehoopt op de Kamps voor die positie, in de A1 destijds was ie jongen zo goed dat Barca al achter hem aanzat, helaas erg zwaar geblesseerd geweest. Hoop dat die jongen het goed gaat doen bij Jong Ajax.. Uiteraard hebben we ook Bazoer voor die positie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:10 schreef Eide het volgende:[..] Goede voetballer hoor. Fijne actie maar ook een fijne combinatie en veel meer een echte buitenspeler dan Bojan en Fischer. IS wel een fijn alternatief om te hebben. Wel apart, want ook hij is juist helemaal geen buitenspeler maar ook een aanvallende middenvelder.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:11 schreef remco k het volgende:[..] Die aanname van die bal over 60 meter, daar kan ik echt van genieten.. Bojan trouwens hetzelfde.. Klopt Remco, van Bojan wisten we het eigenlijk wel, maar van Andersen was ik nog wat minder overtuigd. Maar ja, die is ook nog wel erg jong. En toch al die drive. Grandioos. En dan hebben we ook nog Boerrigter achter de hand. Ik vond hem een uitstekende en gedreven voorbereiding hebben gehad.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 juli 2013 door Pietje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:12 schreef Pietje het volgende:Absoluut he-le-maal mee eens. Daar gaan we echt nog veel plezier van hebben. Ik ben vooral ook er in mijn sas met zijn spelinzicht in de combinatie. Hij de neemt snel de goede beslissing. Pas 1 keer balverlies geleden met een pass.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:14 schreef remco k het volgende:[..] Wel apart, want ook hij is juist helemaal geen buitenspeler maar ook een aanvallende middenvelder.. Weet ik, maar hij houdt wel veel meer de buitenkant dan die anderen. Hij komt echt van de buitenkant, terwijl Bojan en Fischer toch voornamelijk naar binnen toe spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jammer van Andersen, had het hem wel gegund.. Een extra steuntje in de rug.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Zo goed heb ik nou ook weer niet opgelet. Maar balvast is hij zeker en heeft een perfecte traptechniek en dito voorzet in zijn benen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:15 schreef Eide het volgende:[..] Weet ik, maar hij houdt wel veel meer de buitenkant dan die anderen. Hij komt echt van de buitenkant, terwijl Bojan en Fischer toch voornamelijk naar binnen toe spelen. Dat klopt zeker.. Gewoon een hele fijne voetballer om er nu al bij te hebben.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: was een knappe bal van Chris trouwens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Fischer is vandaag trouwens onopvallend.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ja, die jongen is fysiek trouwens flink sterker geworden en lijkt echt superfit.. Ook die voorzet op Siem was erg goed.. Bikkelharde voorzet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vindt trouwens wel dat Verbeek weer een aardig elftal heeft neergezet.. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Hoewel nog erg jong (dus maar niet te vroeg juichen), maar Andersen is wel het lichtpunt van de avond. Uitstekende techniek, traptechniek, inzicht, spelopvatting en bovenal speelt als buitenspeler ook echt aan de buitenkant. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Vind hem zijn verdedigende taken wel goed uitvoeren. Daar is hij niet voor maar dat was toch juist zijn zwakke punt.
Andersen kan ook op links toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:21 schreef Eide het volgende:[..] Vind hem zijn verdedigende taken wel goed uitvoeren. Daar is hij niet voor maar dat was toch juist zijn zwakke punt. Andersen kan ook op links toch? Ja, daar speelt hij bij Jong Ajax ook regelmatig.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Andersen trouwens verdedigend wel een en ander op aan te merken. Stond bij dat schot van Overtoom echt verkeerd. Hij moet de pass op Overtoom eruit halen en Veltman die buitenspeler laten opvangen. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Al weer eens (2x op een avond is wel genoeg :-)). Zijn toch aardig wat bepalende spelers kwijt geraakt, maar lijken op deze manier degelijker dan vorig seizoen. Lijkt mij niet dat ze met dit team weer zo in de problemen gaan komen als een groot deel van het vorige seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zo, Veltman, wat een sliding.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:22 schreef Eide het volgende:Andersen trouwens verdedigend wel een en ander op aan te merken. Stond bij dat schot van Overtoom echt verkeerd. Hij moet de pass op Overtoom eruit halen en Veltman die buitenspeler laten opvangen. En dat is maar goed ook.. Als er niks meer op aan te merken zou zijn had ie in de basis moeten staan;-0 |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
En de eerste prijs is binnen. Maar het ging zeker niet makkelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nu is Ajax verplicht een negatieve traditie te breken.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zomaar wat conclusies:
- Ik ben geschrokken van de conditie bij Ajax. Aantal spelers voor wie 90 minuten al te lang was.
- In de eindfase mist Ajax de durf en het vertrouwen wat tegen Werder Bremen wel zichtbaar was.
- Ajax toonde mentale veerkracht, verzuimde de uitgespeelde kansen af te maken maar kwam op opportunisme terug. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Voetbal nog niet om over naar huis te schrijven, grote winstpunt dat de wedstrijd gewonnen wordt. Is wel eens anders geweest, matig spelen leverde in het verleden vaak ook nog eens verlies op. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:24 schreef pth het volgende:[..] Al weer eens (2x op een avond is wel genoeg :-)). Zijn toch aardig wat bepalende spelers kwijt geraakt, maar lijken op deze manier degelijker dan vorig seizoen. Lijkt mij niet dat ze met dit team weer zo in de problemen gaan komen als een groot deel van het vorige seizoen. Ben het met je eens, wat betreft AZ. Er staat wel even een degelijk elftal. Die gaan zeker meedraaien voor Europees voetbal volgend seizoen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 - 22:28 schreef Eide het volgende:Zomaar wat conclusies: - Ik ben geschrokken van de conditie bij Ajax. Aantal spelers voor wie 90 minuten al te lang was. - In de eindfase mist Ajax de durf en het vertrouwen wat tegen Werder Bremen wel zichtbaar was. - Ajax toonde mentale veerkracht, verzuimde de uitgespeelde kansen af te maken maar kwam op opportunisme terug. + 1 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Ik weet precies wat je bedoelt. Laten we er maar het beste van hopen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vol gas blijven gaan in die warmte is denk ik de reden dat die conditie zo lijkt, ze leken mij namelijk erg fit in de voorbereiding. Daarbij is het stikbenauwd.. |
|
|
|