|
|
Enigma
|
|
|
quote:Op zondag 28 juli 2013 - 19:40 schreef remco k het volgende:[..] Die laatste zin is ook alleen maar goed. Je mag niet te snel tevreden zijn.. En ondanks dat Ajax de afgelopen 2 seizoenen in mijn optiek wel veel wedstrijden heeft gedomineerd, is het lang niet altijd fris en sprankelend geweest. Daarom hoop ik dat die stap dit jaar gezet kan worden in NL, met Bojan erbij moet dat lukken als Eriksen en de Jong blijven. Ik hoop echt dat de Boer inziet dat we een probleem hebben op de CVM plek qua bezetting. Ben het met je eens, vooral bovenste stuk. Ik zie echter in poulsen een dragende speler op cvm en daar kan vrij snel bazoer komen denk ik. Ook dat is in mijn ogen een absolute topper in spé. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 28 juli 2013 - 17:40 schreef Enigma het volgende:Toch ook maar even mijn gal spugen over gister, kan het nergens anders kwijt zonder mensen te irriteren dus doe ik dat graag hier! Eerste kwartiertje was heel mooi,dwingend en straks spel van Ajax. Even tussen haakjes, ik ben wel helemaal gevallen voor het nieuwe uittenue, bij het Sjaak Swart tribute zag ik het al maar hier viel het echt super op. Wil hem ook! Maar goed, daarna viel bijna de helft van het team weg. Geen kansen gezien, bijna geen splijtpasses en bijna geen mannetje voorbij komen. Vond Blind ernstig tekort schieten, jammer want ik gun hem juist veel na vorig jaar. Ook moisander twee levensgevaarlijke fouten waar niet van werd geprofiteerd. Toby was Toby; degelijk, van rhijn; tja hebben we daar nu echt niets beter voor? Wat liep die te kutten. Die kan oranje vergeten met concurrent Janmaat. Wat the fuck was schone mee bezig? Als je had gezegd dat Ajax met tien man speelde had ik je geloofd! Wat was die zwak, verkeerde keuzes en stond niet waar hij hoort. Vermeer had trouwens de 1-0 beter kunnen voorkomen dan gister. Voor de rest was hij ok. Eriksen, blijft gewoon niet mijn speler maar wat een rust en techniek dit keer. Weet niet wat hij gegeten heeft ed maar hij is nu wel een beer aan het worden. Corners waren zwak van hem, vrije trappen ok, en speelde meer dwingend. Toch in mijn ogen een overschatte speler ook al vind ik hem wel een vd sympathiekste. Gun hem een toptransfer en nog meer ons het geld. Siem vond ik juist wel goed en dienend dit keer. Fischer had een offday. Siggie mist techniek en wordt niet goed bediend ook omdat hij niet snel genoeg was. Maar BOJAN...!!! Wat een speler. Vond het al een paar jaar terug jammer dat hij niet kwam vorig naar niet veel gezien bij Milan bij roma ook niet daarvoor bij barca wel met mooie acties. Hij is echt een speler om voor te komen naar stadion, magnifiek. Wordt o ze topper dit jaar. Andersen; nieuwe laudrup, vorig jaar al gezegd; wat een juweel van een speler, boilesen!! Gaat dit jaar doorbreken en dan houd je hem ook niet, wordt topper in Engeland straks. Veldman erg nuttig !!! Dankzij hem geen strafschoppen op eind. Was flutwedstrijd maar pluspunt is eindelijk beetje meer weerbaar na achterstand. Ik had al opgegeven want ik zag vorig jaar weer voor me. Moet nog veel gebeuren maar ziet d'r leuk uit. Blijf.bij: Fischer voor eriksen of bojan daar. Andersen op rechts. Dus vertrek eriksen is intern op te lossen. Op naar vrijdag! Succes mannen! Pff irritant joh zo een lange tekst! ;) Wel redelijk eens met je naar aanleiding van gisteren daarom denk ik ook: Vermeer verkopen Cilissen op doel Blind gaat zijn plek verliezen aan Boilissen Cvm Maduro aantrekken en Poulsen/Bazoer stand-in houden, Schone kan dan als wissel voor de Jong dienen (weinig spelen dus) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 juli 2013 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 juli 2013 - 20:09 schreef Enigma het volgende:[..] Ben het met je eens, vooral bovenste stuk. Ik zie echter in poulsen een dragende speler op cvm en daar kan vrij snel bazoer komen denk ik. Ook dat is in mijn ogen een absolute topper in spé. dat klopt zeker en Bazoer wordt momenteel omgeturnd tot CVM. Maar is van origine een CV.. Vind dat Poulsen ondanks een heel slecht begin bij Ajax zich heel goed heet aangepast en inderdaad een belangrijke speler is geworden, met name in de grotere duels, in de kleine duels vaak ook niet heel goed.
Twijfel heel erg of ik wel of niet vind dat Ajax voor deze plek nog een speler moet halen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 juli 2013 - 22:27 schreef remco k het volgende:[..] dat klopt zeker en Bazoer wordt momenteel omgeturnd tot CVM. Maar is van origine een CV.. Vind dat Poulsen ondanks een heel slecht begin bij Ajax zich heel goed heet aangepast en inderdaad een belangrijke speler is geworden, met name in de grotere duels, in de kleine duels vaak ook niet heel goed. Twijfel heel erg of ik wel of niet vind dat Ajax voor deze plek nog een speler moet halen.. Ik niet...Maduro!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 28 juli 2013 - 09:10 schreef Peterhs het volgende:[..] Punt 1: Zij zijn totaal 2 verschillende mensen. Infamous heeft de verkeerde genen gekregen, want hij niet voor niets een PSV'r. Nenam is een oude ras ajacied met een groter hart voor Ajax als jij ooit zal kunnen aantonen. Punt 2: Er zijn wel meer bully's hier, maar soms is het nodig. Af en toe kom ik ook hard over en soms kan je elkaar het bloed onder de nagels vandaan halen, maar de volgende dag is dat weer vergeten. Zij zijn zeker de enige niet. Punt 3: Ik zie jou vandaag voor het eerst. Als ik dan zie hoeveel posts je al hebt hou je je verre van rustig. Iets wat ik wel deed in het begin. Maar blijkbaar wil je graag popie jopie doen hier en dat accepteren ze niet zomaar. In het begin dacht ik nog. Het zal wel met die gast, maar ik denk toch echt dat jij diegene bent die nu of later het toontje lager zingt en uiteindelijk weer sneller dan de zon van dit forum verdwijnt. Ajuus vage gast. Wat een onzin lul jij man? Dus omdat je nieuw bent moet je jezelf maar rustig houden? Als je ergens van beticht wordt en je komt daartegen in verweer heb je gewoon de gegronde reden dat te doen. Daarnaast is het toch onzinnig dat deze situatie al 4 pagina's moet duren? Laten we het gewoon over de wedstrijd hebben en dat geruzie lekker laten plaatsvinden op het psv-forum. Hebben ze daar tenminste ook eens bezoekers.
On: Het verbaast mij niet dat Ajax het wederom lastig had met AZ. Het is simpelweg de eerste echte wedstrijd van het seizoen en moet alles nog wennen aan elkaar. Overigens vond ik Fischer vrij zwak vandaag en was Schöne werkelijk dramatisch om de CVM plaats. Hopelijk ziet Frank dat ook en plaatst hij vrijdag Poulsen weer op die plek. Daarnaast ben ik dan wel weer tevreden te lezen dat wij eigenlijk op de bank ook een sterke selectie hebben zitten. Die winnen gewoon even met 3-1 van Willem II.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 juli 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 01:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Wat een onzin lul jij man? Dus omdat je nieuw bent moet je jezelf maar rustig houden? Als je ergens van beticht wordt en je komt daartegen in verweer heb je gewoon de gegronde reden dat te doen. Daarnaast is het toch onzinnig dat deze situatie al 4 pagina's moet duren? Laten we het gewoon over de wedstrijd hebben en dat geruzie lekker laten plaatsvinden op het psv-forum. Hebben ze daar tenminste ook eens bezoekers. On: Het verbaast mij niet dat Ajax het wederom lastig had met AZ. Het is simpelweg de eerste echte wedstrijd van het seizoen en moet alles nog wennen aan elkaar. Overigens vond ik Fischer vrij zwak vandaag en was Schöne werkelijk dramatisch om de CVM plaats. Hopelijk ziet Frank dat ook en plaatst hij vrijdag Poulsen weer op die plek. Daarnaast ben ik dan wel weer tevreden te lezen dat wij eigenlijk op de bank ook een sterke selectie hebben zitten. Die winnen gewoon even met 3-1 van Willem II. +10 |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ach Fisher en Schone hebben ook betere wedstrijden gespeeld net als Blind en van Rhijn, en ondanks dat zij niet in vorm waren hebben we toch de schaal . Dus laten wij nou niet meteen weer willen kopen als er wat spelers hun dag niet hebben. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 08:57 schreef nora het volgende:Ach Fisher en Schone hebben ook betere wedstrijden gespeeld net als Blind en van Rhijn, en ondanks dat zij niet in vorm waren hebben we toch de schaal . Dus laten wij nou niet meteen weer willen kopen als er wat spelers hun dag niet hebben. Helemaal gelijk Mensen kunnen zo drastisch reageren na 1 wedstrijd, en totaal voorbij gaan aan het feit dat voetballers Geen playstation poppetjes zijn die elke wedstrijd 10 keer scoren en geweldig spelen.. Niemand mag meer slecht spelen of een mindere dag hebben, we leven immers in the perfect world;-) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 01:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Wat een onzin lul jij man? Dus omdat je nieuw bent moet je jezelf maar rustig houden? Als je ergens van beticht wordt en je komt daartegen in verweer heb je gewoon de gegronde reden dat te doen. Daarnaast is het toch onzinnig dat deze situatie al 4 pagina's moet duren? Laten we het gewoon over de wedstrijd hebben en dat geruzie lekker laten plaatsvinden op het psv-forum. Hebben ze daar tenminste ook eens bezoekers. On: Het verbaast mij niet dat Ajax het wederom lastig had met AZ. Het is simpelweg de eerste echte wedstrijd van het seizoen en moet alles nog wennen aan elkaar. Overigens vond ik Fischer vrij zwak vandaag en was Schöne werkelijk dramatisch om de CVM plaats. Hopelijk ziet Frank dat ook en plaatst hij vrijdag Poulsen weer op die plek. Daarnaast ben ik dan wel weer tevreden te lezen dat wij eigenlijk op de bank ook een sterke selectie hebben zitten. Die winnen gewoon even met 3-1 van Willem II. Jij zorgt er inmiddels voor dat er 5 pagina's over ontstaan. Dit was afgerond, want we hadden het er niet meer over. Als je dit allemaal belachelijk vind prima, maar rakel het dan ook niet meer op. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 09:17 schreef iAmsterdam het volgende:[..] Helemaal gelijk Mensen kunnen zo drastisch reageren na 1 wedstrijd, en totaal voorbij gaan aan het feit dat voetballers Geen playstation poppetjes zijn die elke wedstrijd 10 keer scoren en geweldig spelen.. Niemand mag meer slecht spelen of een mindere dag hebben, we leven immers in the perfect world;-) Klopt deels wat je zegt. Je vergeet enkel wel dat bv een van Rijn al een hele lange periode stelselmatig de slechtste schakel van het team is. Daarnaast was Schone best belangrijk afgelopen seizoen, maar op een CVM moet je iemand neerzetten met meer verdedigende kwaliteiten dan aanvallende. Dan hoort hij daar dus niet te staan, maar een Poulsen wel bij gebrek aan beter. Voor de rest is het de eerste aantal wedstrijden afwachten hoe de spelers het gaan doen. Na de zomerperiode er meteen weer staan is vaak lastig gebleken. Schijnt wel donders heet geweest te zijn bij de wedstrijd. Speelt ook mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 juli 2013 door Peterhs -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 10:07 schreef Peterhs het volgende:[..] Jij zorgt er inmiddels voor dat er 5 pagina's over ontstaan. Dit was afgerond, want we hadden het er niet meer over. Als je dit allemaal belachelijk vind prima, maar rakel het dan ook niet meer op. Het is nu eenmaal zo dat er mensen zijn die pas in de nacht kunnen reageren. En aangezien de discussie pas om 15.30 uur is gestopt is deze reactie nog makkelijk te plaatsen. En daarnaast, op het moment dat ik deze onzin die jij neerzette lees dan reageer ik daarop en vertel ik jouw dat. Dus of het dan 4 of 5 pagina's worden maakt helemaal niets meer uit. Of ga je mij nu ook vertellen dat ik netjes moet blijven totdat ik wat langer op het forum aanwezig ben en mij dus moet aanpassen?
In ieder geval is mij duidelijk dat jij vrij makkelijk kritiek kan leveren op anderen, maar jouw vermogen om te incasseren een duidelijk stuk lager ligt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 juli 2013 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als CVM moet je inderdaad veel verdedigende kwaliteiten hebben tegen een topploeg maar doorsnee genomen heeft Ajax in de Arena meer aan een aanvallende CVM als een verdedigende CVM omdat Ajax bijna alleen maar op de helft van de tegenstander voetbalt en dan is Schone meer geschikt als Poulsen, helaas had hij gisteren ook niet zijn beste dag dat kan gebeuren, en de kansen die AZ kreeg was in de eerste helft 0 en in de tweede helft waren het hoofdzakelijk counters waarvan het eerste doelpunt een zuivere overtreding van Gouweleeuw op Blind zoals gewoonlijk weer door een slechte arbitrage werd weg gewuifd. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 10:09 schreef Peterhs het volgende:[..] Klopt deels wat je zegt. Je vergeet enkel wel dat bv een van Rijn al een hele lange periode stelselmatig de slechtste schakel van het team is. Daarnaast was Schone best belangrijk afgelopen seizoen, maar op een CVM moet je iemand neerzetten met meer verdedigende kwaliteiten dan aanvallende. Dan hoort hij daar dus niet te staan, maar een Poulsen wel bij gebrek aan beter. Voor de rest is het de eerste aantal wedstrijden afwachten hoe de spelers het gaan doen. Na de zomerperiode er meteen weer staan is vaak lastig gebleken. Schijnt wel donders heet geweest te zijn bij de wedstrijd. Speelt ook mee. Voor V Rhijn was het pas zijn eerste hele seizoen op constant niveau hij haalde Oranje en heeft pas 45 wedstrijden gespeeld. V Rhijn moet je mindere wedstrijden laten spelen en daar moet hij doorheen, want de kwaliteit en potentie heeft hij, en nu moet Hij dat vake laten zien en dat kan alleen door te spelen. We moeten niet voorbij gaan aan de ontwikkeling van een talent, bij Chelsea Zou hij op de bank terrecht komen verhuurt worden en verder achterop raken in ontwikkeling zie Bruma. Eriksen heeft ook tijd nodig gehad, V Rhijn wat ik al zei pas zijn eerste volle seizoen.. zelden komt er iemand uit de jeugd die meteen 34 wedstrijden op een constant hoog niveau speelt. V Rhijn moet nu elke keer beter worden zich er doorheen vechten en veel spelen Talent en potentie heeft hij anders haal je niet Oranje speel je niet in alle jeugdelftallen en speel je geen vol seizoen bij Ajax. Frank geeft hem het vertrouwen wat hij verdient en mindere wedstrijden hoort bij zijn proces van ontwikkeling.. We moeten niet te snel alles willen verwachten van een jong talent dat is niet reeel ze heten niet allemaal Messi
En Poulsen gebrek aan beter vind ik niet terecht, Zijn ervaring zijn werklust zijn spel was belangrijk voor Ajax en de missing link Een speler als Theo Janssen kon dat minder brengen.. goed voorbeeld in de top wedstrijden tegen bijvb Psv zagen we hoe belangrijk Hij is voor Ajax. Op de juiste momenten je laten gelden en je mannetje staan, hij weet wat er gevraagd word op top niveau Vooral in de ChamL hebben we spelers nodig zoals Poulsen. We leven niet meer in de verleden tijd toen we nog Rijkaard of Davids hadden Maar we leven in het nu. En ik ben ik heel blij dat Poulsen bij dit Ajax speelt
Schøne op die positie tegen Rkc,Cambuur enz dat kan wel en heeft hij ook laten zien, op de Positie van De Jong,Eriksen of Bojan is hij beter Ook met hem ben ik zeer tevreden dat hij bij Ajax speelt |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 10:30 schreef nora het volgende:Als CVM moet je inderdaad veel verdedigende kwaliteiten hebben tegen een topploeg maar doorsnee genomen heeft Ajax in de Arena meer aan een aanvallende CVM als een verdedigende CVM omdat Ajax bijna alleen maar op de helft van de tegenstander voetbalt en dan is Schone meer geschikt als Poulsen, helaas had hij gisteren ook niet zijn beste dag dat kan gebeuren, en de kansen die AZ kreeg was in de eerste helft 0 en in de tweede helft waren het hoofdzakelijk counters waarvan het eerste doelpunt een zuivere overtreding van Gouweleeuw op Blind zoals gewoonlijk weer door een slechte arbitrage werd weg gewuifd. Ben ik niet helemaal met je eens Nora. In principe moet je Poulsen achteruitschuivend gebruiken. Dat betekend dat Moisander of Alderweireld in dat geval mee naar voren kan. Poulsen zou in geval van een tegenaanval dan als verdediger fungeren.
Mocht je Schöne daar gebruiken en Alderweireld of Moisander gaat ook mee naar voren dan komt er bij een eventuele counter te weinig mankracht achterin te staan. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als Moisander mee gaat of Aldeweireld dan moet in dat geval de CVM terug zakken dat zijn standaard afspraken en tegen de mindere goden in de eredivisie moet dat geen probleem zijn, het moet ook zijn dat je bij balverlies als team snel terug moet en daar hebben afgelopen zaterdag een aantal Ajax spelers het af laten weten vandaar dat onze couterende kaasboertjes hebben kunnen scoren, maar goed het zal wel door de temp/komen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 11:29 schreef nora het volgende:Als Moisander mee gaat of Aldeweireld dan moet in dat geval de CVM terug zakken dat zijn standaard afspraken en tegen de mindere goden in de eredivisie moet dat geen probleem zijn, het moet ook zijn dat je bij balverlies als team snel terug moet en daar hebben afgelopen zaterdag een aantal Ajax spelers het af laten weten vandaar dat onze couterende kaasboertjes hebben kunnen scoren, maar goed het zal wel door de temp/komen. Dat bedoel ik eigenlijk ook te zeggen. Het nadeel van Schöne is namelijk dat hij niet terugzakt maar juist mee naar voren voetbalt. Dit zou een eventuele belemmering zijn van een eventuele opkomende Moisander of Alderweireld. Daarom zie ik liever Poulsen op de plek van CVM, omdat hij inmiddels begrijpt wat er verlangt word. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 01:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Wat een onzin lul jij man? Dus omdat je nieuw bent moet je jezelf maar rustig houden? Als je ergens van beticht wordt en je komt daartegen in verweer heb je gewoon de gegronde reden dat te doen. Daarnaast is het toch onzinnig dat deze situatie al 4 pagina's moet duren? Laten we het gewoon over de wedstrijd hebben en dat geruzie lekker laten plaatsvinden op het psv-forum. Hebben ze daar tenminste ook eens bezoekers. On: Het verbaast mij niet dat Ajax het wederom lastig had met AZ. Het is simpelweg de eerste echte wedstrijd van het seizoen en moet alles nog wennen aan elkaar. Overigens vond ik Fischer vrij zwak vandaag en was Schöne werkelijk dramatisch om de CVM plaats. Hopelijk ziet Frank dat ook en plaatst hij vrijdag Poulsen weer op die plek. Daarnaast ben ik dan wel weer tevreden te lezen dat wij eigenlijk op de bank ook een sterke selectie hebben zitten. Die winnen gewoon even met 3-1 van Willem II. Helemaal mee eens |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 08:57 schreef nora het volgende:Ach Fisher en Schone hebben ook betere wedstrijden gespeeld net als Blind en van Rhijn, en ondanks dat zij niet in vorm waren hebben we toch de schaal . Dus laten wij nou niet meteen weer willen kopen als er wat spelers hun dag niet hebben. schone heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeeld als CVM |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 11:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ben ik niet helemaal met je eens Nora. In principe moet je Poulsen achteruitschuivend gebruiken. Dat betekend dat Moisander of Alderweireld in dat geval mee naar voren kan. Poulsen zou in geval van een tegenaanval dan als verdediger fungeren. Mocht je Schöne daar gebruiken en Alderweireld of Moisander gaat ook mee naar voren dan komt er bij een eventuele counter te weinig mankracht achterin te staan. Er staan dan wel genoeg mensen, maar er staat er 1 bij (Schone) die gewoon niet weet wat ie moet doen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Ben ik niet met je eens Remco hij is geen top maar heeft ook redelijke wedstrijden gespeeld en ik denk dat Frankie dat ook vind want hij stelt hem aardig veel op. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 21:20 schreef nora het volgende:[..] Ben ik niet met je eens Remco hij is geen top maar heeft ook redelijke wedstrijden gespeeld en ik denk dat Frankie dat ook vind want hij stelt hem aardig veel op. Frank vind dat zeker ja. En ik vind dit het enige wat er is aan te merken op Frank.. Op CVM heeft hij in mijn optiek nog nooit goed gespeeld. Het is er simpelweg ook gewoon de speler niet naar.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 29 juli 2013 - 21:42 schreef remco k het volgende:[..] Frank vind dat zeker ja. En ik vind dit het enige wat er is aan te merken op Frank.. Op CVM heeft hij in mijn optiek nog nooit goed gespeeld. Het is er simpelweg ook gewoon de speler niet naar.. Hij kan per uitzondering best daar spelen maar niet tegen een ploeg zoals AZ die heel snel omschakelen. Ik vind Schone sowieso niet goed genoeg, voor welke positie dan ook, voor Ajax. Het is een vetragende factor. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Voor die positie hebben we veel spelers die er kunnen spelen en tot nu toe is er niet eentje die meteen zorgt dat die daar voorgoed als basisspeler staat. Dat is wel jammer. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik denk dat Maduro de enige optie is, als je die positie echt wil verbeteren |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote: Maduro heeft nou niet bepaald progressie laten zien.. Geen zekerheid als versterking Poulsen doet het geweldig hem op die plek, En Bazoer komt eraan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 juli 2013 door iAmsterdam -- |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: deels eens, Maduro lijkt me een redelijke optie, maar dat is niet echt een tussenoplossing en ik denk dat Bazoer dat na het komende seizoen moet gaan opvullen. mij lijkt juist de CVM positie een goede positie om iemand even voor te huren om ons daar tijdelijk uit de brand te helpen totdat Bazoer of een andere doorstroomt... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik snap alle paniek eerlijk gezegd niet. Schone bleek vorig jaar in verschillende wedstrijden een prima oplossing. Juist ook in een pot als tegen AZ is dat prima ware het niet dat Lasse een draak van een pot speelde. Poulsen heb je dan als je wel druk verwacht. Schoen gebruik je als je denkt veel in 3-4-3 te spelen in plaats van 4-3-3.
Als Ajax dus echt aan de bak moet is dat MET Poulsen, niet met Schone. Daarmee is voor mij de kous vooralsnog wel af. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 18:10 schreef Eide het volgende:Ik snap alle paniek eerlijk gezegd niet. Schone bleek vorig jaar in verschillende wedstrijden een prima oplossing. Juist ook in een pot als tegen AZ is dat prima ware het niet dat Lasse een draak van een pot speelde. Poulsen heb je dan als je wel druk verwacht. Schoen gebruik je als je denkt veel in 3-4-3 te spelen in plaats van 4-3-3. Als Ajax dus echt aan de bak moet is dat MET Poulsen, niet met Schone. Daarmee is voor mij de kous vooralsnog wel af. maar als je verwacht veel druk te gaan geven, kun je misschien alsnog net zo goed met Poulsen spelen, als een Moisander steeds in moet gaan stappen is een CVM die de counter er uit haalt denk ik noodzakelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 juli 2013 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 18:15 schreef NatjosFC het volgende:[..] maar als je verwacht veel druk te gaan geven, kun je misschien alsnog net zo goed met Poulsen spelen, als een Moisander steeds in moet gaan stappen is een CVM die de counter er uit haalt denk ik noodzakelijk. Poulsen kan nooit een counter eruit halen. Daar is zijn loopvermogen veel te beperkt. Poulsen speel je als een stormram op het middenveld om druk op de creatieve mensen te zeeten.
Zoals AZ speelde hem je helemaal niets aan Poulsen. Daar was juist Schone voor met zijn loopvermogen en opbouwend vermogen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 18:10 schreef Eide het volgende:Ik snap alle paniek eerlijk gezegd niet. Schone bleek vorig jaar in verschillende wedstrijden een prima oplossing. Juist ook in een pot als tegen AZ is dat prima ware het niet dat Lasse een draak van een pot speelde. Poulsen heb je dan als je wel druk verwacht. Schoen gebruik je als je denkt veel in 3-4-3 te spelen in plaats van 4-3-3. Als Ajax dus echt aan de bak moet is dat MET Poulsen, niet met Schone. Daarmee is voor mij de kous vooralsnog wel af. Volkomen mee eens !! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 16:53 schreef iAmsterdam het volgende:[..] Maduro heeft nou niet bepaald progressie laten zien.. Geen zekerheid als versterking Poulsen doet het geweldig hem op die plek, En Bazoer komt eraan. Geen progressie laten zien?? Speelde afgelopen seizoen in zijn eentje Xavi Iniesta en MEssi uit de wedstrijd en werd verkozen tot MOTM..
Daarbij gewoon veel goede wedstrijden gespeeld, zou echt een welkome versterking zijn. En ja ik heb die jongen vrijwel al zijn wedstrijden in Spanje zien spelen afgelopen seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 18:10 schreef Eide het volgende:Ik snap alle paniek eerlijk gezegd niet. Schone bleek vorig jaar in verschillende wedstrijden een prima oplossing. Juist ook in een pot als tegen AZ is dat prima ware het niet dat Lasse een draak van een pot speelde. Poulsen heb je dan als je wel druk verwacht. Schoen gebruik je als je denkt veel in 3-4-3 te spelen in plaats van 4-3-3. Als Ajax dus echt aan de bak moet is dat MET Poulsen, niet met Schone. Daarmee is voor mij de kous vooralsnog wel af. Die eerste zin ben ik het pertinent niet mee eens. De reden heb ik wel vaker uitgelegd, |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 18:23 schreef Eide het volgende:[..] Poulsen kan nooit een counter eruit halen. Daar is zijn loopvermogen veel te beperkt. Poulsen speel je als een stormram op het middenveld om druk op de creatieve mensen te zeeten. Zoals AZ speelde hem je helemaal niets aan Poulsen. Daar was juist Schone voor met zijn loopvermogen en opbouwend vermogen. Sorry kerel, maar ook dat ben ik niet met je eens, ik vind juist dat hij veel counters eruit haalt. Juist door vooruit op het juiste moment een blok te zetten komt de tegenstander vaak niet to de pass waar de counter uit komt.. Als de Pass eenmaal gegeven is kan hij het niet meer belopen maar dat kan bijna niemand..
Hoe je overigens aan het loopvermogen komt van Schone is mij een raadsel.. Hij loopt misschien best veel maar vrijwel altijd verkeerd en verdedigend wordt ie vrijwel altijd zelfs overlopen door de Jong en/of Eriksen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 19:21 schreef remco k het volgende:[..] Sorry kerel, maar ook dat ben ik niet met je eens, ik vind juist dat hij veel counters eruit haalt. Juist door vooruit op het juiste moment een blok te zetten komt de tegenstander vaak niet to de pass waar de counter uit komt.. Daar heb je tegen een tegenstander als AZ Eriksen en De Jong voor, maar die raakten vermoeid. Als die topfit zijn zetten juist die de druk spelers die een lange bal kunnen geven.
IIk ben simpelweg van mening dat er nu wat te opportunistisch wordt gereageerd op een enkele slechte pot van Schone. Het tactische cincept heeft gewerkt, FdB heeft er zelfs wedstrijden mee beslist. Denk maar aan PSV uit (zo uit mijn hoofd). |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 18:53 schreef remco k het volgende:[..] Geen progressie laten zien?? Speelde afgelopen seizoen in zijn eentje Xavi Iniesta en MEssi uit de wedstrijd en werd verkozen tot MOTM.. Daarbij gewoon veel goede wedstrijden gespeeld, zou echt een welkome versterking zijn. En ja ik heb die jongen vrijwel al zijn wedstrijden in Spanje zien spelen afgelopen seizoen. Te weinig wedstrijden het laten zien niet constant genoeg naar mijn mening |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 23:02 schreef Eide het volgende:[..] Daar heb je tegen een tegenstander als AZ Eriksen en De Jong voor, maar die raakten vermoeid. Als die topfit zijn zetten juist die de druk spelers die een lange bal kunnen geven. IIk ben simpelweg van mening dat er nu wat te opportunistisch wordt gereageerd op een enkele slechte pot van Schone. Het tactische cincept heeft gewerkt, FdB heeft er zelfs wedstrijden mee beslist. Denk maar aan PSV uit (zo uit mijn hoofd). Ik denk niet dat hoerdoor wedstrijden zijn beslist. Daar heb ik deze mening al vanaf dag 1 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 23:15 schreef iAmsterdam het volgende:[..] Te weinig wedstrijden het laten zien niet constant genoeg naar mijn mening Hij is toch echt beter op die plek dan een schone of Poulsen. En ook nog als bazoer. Volg vrijwel alles en hij heeft gewoon een aantal hele goede jaren achter de rug in Spanje en heeft enkel wat pech gehad met blessures. |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 23:33 schreef remco k het volgende:[..] Hij is toch echt beter op die plek dan een schone of Poulsen. En ook nog als bazoer. Volg vrijwel alles en hij heeft gewoon een aantal hele goede jaren achter de rug in Spanje en heeft enkel wat pech gehad met blessures. Vind ik wel meevallen goede jaren achter de rug, vind Poulsen belangrijk voor Ajax, vorig seizoen heel sterk gespeeld |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heel sterk seizoen??? Goed in de grote wedstrijden. Vaak zelfs onthutsend slecht in de klei e wedstrijden. En kijk alle wedstrijd topics van vorig seizoen er maar op na. Een uitzondering daargelaten vonden de meeste aanwezige mensen dat. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 18:53 schreef remco k het volgende:[..] Geen progressie laten zien?? Speelde afgelopen seizoen in zijn eentje Xavi Iniesta en MEssi uit de wedstrijd en werd verkozen tot MOTM.. Daarbij gewoon veel goede wedstrijden gespeeld, zou echt een welkome versterking zijn. En ja ik heb die jongen vrijwel al zijn wedstrijden in Spanje zien spelen afgelopen seizoen. Volledig mee eens Remco!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 - 23:33 schreef remco k het volgende:[..] Hij is toch echt beter op die plek dan een schone of Poulsen. En ook nog als bazoer. Volg vrijwel alles en hij heeft gewoon een aantal hele goede jaren achter de rug in Spanje en heeft enkel wat pech gehad met blessures. Ik zie dat ook zo!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Poulsen draait graag rondjes...let maar eens op...hahahaha |
|
|
|
|
iAmsterdam
|
|
|
Poulsen verdient meer krediet, een sterke schakel op het middenveld. En idd vooral in de grote wedstrijden waar het om draait Heel belangrijk geweest in de groep en op het veld! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Poulsen geeft wel het voorbeeld hoe het moet in zware wedstrijden af en toe moet je ook is de beuk er ingooien, voorbeeld als je ziet hoe sommige AZ spelers afgelopen zaterdag er door heen gingen zonder dat er een been of arm werd uitgestoken daar mankeerd het aan sommige spelers echt aan, en dan heb je profijt van de ervaring van Poulsen dus schrijf hem niet af. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er is ook helemaal niemand die hem geen krediet geeft, ook is er niemand die hem afschrijft, tenminste, ik heb het hier niet gelezen.
Goed in de grote wedstrijden, heel slecht in de kleine wedstrijden is gewoon niet het niveau dat Ajax nastreeft.. Als talent mag je wisselvallig zijn, niet als 30er |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 31 juli 2013 - 17:46 schreef remco k het volgende:Er is ook helemaal niemand die hem geen krediet geeft, ook is er niemand die hem afschrijft, tenminste, ik heb het hier niet gelezen. Goed in de grote wedstrijden, heel slecht in de kleine wedstrijden is gewoon niet het niveau dat Ajax nastreeft.. Als talent mag je wisselvallig zijn, niet als 30er Wederom eens als dertiger moet je er elke wedstrijd staan....maar we moeten blij zijn dat hij in de grote wedstrijden zijn stempel drukt...maar zo goed als Maduro....nee! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat klopt in kleine wedstrijden worden er opbouwende dingen van hem gevraagd en dat is niet zijn kracht, daar is Schone weer beter in opbouwend wordt er dan gevraagd, dus ik denk dat Frankie op die manier gaat voetballen het zelfde als vorig seizoen, hij kijkt naar de tegenstander en kiest dan zijn CVM. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 juli 2013 - 23:35 schreef nora het volgende:Dat klopt in kleine wedstrijden worden er opbouwende dingen van hem gevraagd en dat is niet zijn kracht, daar is Schone weer beter in opbouwend wordt er dan gevraagd, dus ik denk dat Frankie op die manier gaat voetballen het zelfde als vorig seizoen, hij kijkt naar de tegenstander en kiest dan zijn CVM. In de kleine wedstrijden gaat hij niet de gout in met het opbouwen. Maar juist met zijn verdedigende taken. |
|
|
|