BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 29 april 2016 - 21:38   quote  deeplink  
Jong Ajax 3- voor tegen Den Bosch. Mooie goals van Zivko en Donny van de Beek tot nu toe.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 30 april 2016 - 00:16   quote  deeplink  
Ik snap de motivatie niet voor spelers om te gaan schiteren in juplier leauge.

Waarom zou een jong Ajax speler zijn best doen.
Want de vraag is of hij geschikt is voor de eredivisie en daarboven.
Door daar te spelen word enkel de antwoord gegeven dat hij geschikt is om op juplier leauge te spelen.

Ze spelen wel mooi tegen oudere spelers, als ik 16 ben en ik ben op mijn leeftijd al beter dan juplier league niveau, wat voegt het dan toe om daar te spelen.

Het is veel interssanter om tegen leeftijd genoten die heel goed zijn dan tegen oudjes die er niks van kunnen..

Ik zou ze er hebben uitgehaald, ik vind het experiment mislukt. Spelers worden er niet sneller beter van.

Niveau van de jeugd opleiding moet gewoon omhoog.
Niet alleen die van Ajax maar van iedereen. Dan jong Ajax gewoon terug in belofte competitie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 april 2016 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2016 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 00:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Door daar te spelen word enkel de antwoord gegeven dat hij geschikt is om op juplier leauge te spelen.

Ze spelen wel mooi tegen oudere spelers, als ik 16 ben en ik ben op mijn leeftijd al beter dan juplier league niveau, wat voegt het dan toe om daar te spelen.

Het is veel interssanter om tegen leeftijd genoten die heel goed zijn dan tegen oudjes die er niks van kunnen..

Ik zou ze er hebben uitgehaald, ik vind het experiment mislukt. Spelers worden er niet sneller beter van.

Niet alleen die van Ajax maar van iedereen. Dan jong Ajax gewoon terug in belofte competitie.
Hoeveel onzin kun je schrijven in één post?

De Jupiler League is een prima doorstroom naar het eerste elftal. Je kan er vooral fysiek heel veel leren. Sommige ploegen spelen veel op de Engelse stijl en daar kun je je prima in doorontwikkelen op basis van je kracht. Wat je zeker nodig hebt. Bovendien staat daar, net zoals in de jeugd het individu vaak nog centraal. Daardoor mogen de echte talenten al ruiken aan het echte werk. De Jupiler League is echt van beduidend hoger niveau dan de beloftencompetitie. Je moet je eens wat beter oriënteren man.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 30 april 2016 - 01:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 00:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoeveel onzin kun je schrijven in één post?

De Jupiler League is een prima doorstroom naar het eerste elftal. Je kan er vooral fysiek heel veel leren. Sommige ploegen spelen veel op de Engelse stijl en daar kun je je prima in doorontwikkelen op basis van je kracht. Wat je zeker nodig hebt. Bovendien staat daar, net zoals in de jeugd het individu vaak nog centraal. Daardoor mogen de echte talenten al ruiken aan het echte werk. De Jupiler League is echt van beduidend hoger niveau dan de beloftencompetitie. Je moet je eens wat beter oriënteren man.
Fysiek leer je niet, dat train je door het te doen. Voornamelijk in de sportschool, daar verbeter je fysiek.

Engelse voetbal kan je ook tegen trainen ipv tegen te voetballen.
ene groep verdedigers geven de lange bal naar de spits en de andere groep verdediger proberen de bal af te pakken. De spits probeert de bal bij zich te houden. Een prima oefening, dat is niet nodig om tegen zulke mindere voetballers te trainen.
Jouw spits is hopelijk beter dan elke andere spits in de jl.

Echte werk ligt niet in de jl. Welicht zelfs niet in de eredivisie, maar daar buiten daar moeten ze aan ruiken. Dat is het echte werk, niet de breuers van deze wereld. Kom op man!

Dat jl van een hoger niveau is dan de beloftecompetitie, dat kan best maar dat betekend niet dat jl goed is. Dat geeft gewoon aan de beloftecompetitie ruk is.
In de hoogste amateur niveau in nederland word soms beter gespeeld dan in de jl.

Agh als jij vind dat jl zo goed is voor onze talenten, prima dan laten ze het lekker zo.
Jij vind mijn comentaar ruk en ik vind de jl en belofte competitie ruk
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2016 - 01:15   quote  deeplink  
Gaap, teveel leesvoer en dezelfde onzin. Geen nut om nu dezelfde reactie te plaatsen.
Eide
 Eide - zaterdag 30 april 2016 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 01:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Fysiek leer je niet, dat train je door het te doen. Voornamelijk in de sportschool, daar verbeter je fysiek.
Onzin, fysiek s meer als alleen kracht. Kracht kan je in de sportschool doen, fysiek ontwikkelen doe je op het veld. Er zit een enorm verschil in de manier hoe er gevoetbald wordt in de jeugd en door senioren. Dat verschil zit e hoofdzakelijk in het fysieke aspect. Dat leer je alleen door te doen.

quote:
Echte werk ligt niet in de jl. Welicht zelfs niet in de eredivisie, maar daar buiten daar moeten ze aan ruiken. Dat is het echte werk, niet de breuers van deze wereld. Kom op man!
En toch werd Jong Ajax met grote regelmaat kampioen van de beloftecompetitie terwijl ze in de JL een middenmoter zijn. De tegenstand in de JL is dus wel degelijk een stuk groter. Bovendien spelen de echt goeden ook gewoon hun wedstrijden tegen internationale tegenstanders in bijvoorbeeld de Nextgen.

quote:
In de hoogste amateur niveau in nederland word soms beter gespeeld dan in de jl.
Vandaar dat er, dit seizoen uitgezonderd, nooit een amateurploeg ver komt in de beker? Bovendien, zie Achilles '29 maar. Van kampioen in de topklasse naar bodemkruiper in de JL.

quote:
Agh als jij vind dat jl zo goed is voor onze talenten, prima dan laten ze het lekker zo.
Je kan vinden van die JL wat je vindt, maar er stromen voorlopig veel gasten door. De tegenstand is er groter en er wordt volwassen voetbal gespeeld. De jongens leren wat werken is en dat het niet vanzelfsprekend is dat je de beste bent. Ze leren incasseren, worden slimmer en de stap naar het eerste elftal wordt daardoor kleiner.

Niet voor niets dat Bazoer, Nouri en Van de Beek allemaal als A-junior al zijn doorgestroomd naar Jong Ajax. Ze waren uitgeleerd in de jeugd en dan is het dus tijd voor de volgende stap. En dan is
Jong Ajax een prima tussenstap op weg naar Ajax 1.
remco k
 remco k - zaterdag 30 april 2016 - 13:05   quote  deeplink  
quote:

[..]

Engelse voetbal kan je ook tegen trainen ipv tegen te voetballen.
ene groep verdedigers geven de lange bal naar de spits en de andere groep verdediger proberen de bal af te pakken. De spits probeert de bal bij zich te houden. Een prima oefening, dat is niet nodig om tegen zulke mindere voetballers te trainen.
Jouw spits is hopelijk beter dan elke andere spits in de jl.

Dat jl van een hoger niveau is dan de beloftecompetitie, dat kan best maar dat betekend niet dat jl goed is. Dat geeft gewoon aan de beloftecompetitie ruk is.

Wat een onzin.. Je wordt fysiek sterker in een sportschool. Je leert op fysiek voetbal gebied helemaal niets in een sportschool..

En het bewijst voor Ajax een prima sprinkplank naar het eerste elftal te zijn.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 30 april 2016 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 00:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Wat een totale onzin is dit verhaal! Spelers die in Jong Ajax spelen kunnen juist de aandacht op zich vestigen van Frank de Boer en de zijnen. Door in de Jupiler League op te vallen (door goed te spelen) kunnen zij laten zien wat ze waard zijn waardoor een stap omhoog, naar Ajax 1, tot de mogelijkheden behoort.

Ik ben het dan ook absoluut niet me je eens.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2016 - 16:29   quote  deeplink  
Wat een slaapverwekkende gast die gozer. Vraag me ook af of er in zijn naaste omgeving ook iemand voortdurend tegen hem zegt dat hij veel kennis over Ajax heeft, want dan ga je het vermoedelijk nog geloven ook. Tering, wat een onzin iedere keer weer zeg.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 30 april 2016 - 19:04   quote  deeplink  
Ik ben het wederom met hem eens!

Klasse post rambo!!
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 01 mei 2016 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2016 - 19:04 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ik ben het wederom met hem eens!

Klasse post rambo!!
Haha.
Eide
 Eide - maandag 02 mei 2016 - 22:14   quote  deeplink  
Aron Winter in beeld bij Jong Ajax

Aron Winter (49) is in beeld om na de zomer trainer van Jong Ajax te worden. De oud-speler van de club is nu bondscoach van Oranje -19 dat zich heeft geplaatst voor het EK dat aankomende zomer in Duitsland plaatsvindt. Jong Ajax komt uit in de Jupiler League.

Dit seizoen werden de beloftes van Ajax nog getraind door Jaap Stam en Andries Ulderink. Dat duo gaf eerder al aan te stoppen bij Ajax omdat zij openstaan voor een nieuwe club.

Jong Ajax is voor de Amsterdammers een belangrijk elftal waar niet alleen talenten kunnen rijpen, maar ook spelers die bij het eerste buiten de boot vallen hun speelminuten kunnen maken.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 mei 2016 door Eide --
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 22:22   quote  deeplink  
Lijkt me een prima keuze. Vond hem bij de jeugd eerder al vrij aardig.
Eide
 Eide - maandag 02 mei 2016 - 22:30   quote  deeplink  
Met het gevaar oud zeer op te rakelen, maar echt iemand die in het kielzog van Cruijff destijds bij Ajax binnen kwam. Winter heeft bij Oranje -19 goed werk gedaan en lijkt daardoor een goede kandidaat om met dergelijke jongens elke week bezig te zijn.

Dan komen er met Kluivert en Winter (mogelijk) toch weer 2 oud-gedienden binnen waar je echt wel iets mee kan met het oog op de toekomst.
Eide
 Eide - maandag 08 augustus 2016 - 18:20   quote  deeplink  
Om 20:00 Jong Ajax live op Foxsports. Waarschijnlijk maakt Davinson Sanchez z'n debuut aangezien zijn werkvergunning is afgekomen.
ZerauS
 ZerauS - maandag 08 augustus 2016 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 18:20 schreef Eide het volgende:
Om 20:00 Jong Ajax live op Foxsports. Waarschijnlijk maakt Davinson Sanchez z'n debuut aangezien zijn werkvergunning is afgekomen.
Yep en ik ben erg benieuwd. Als ie het goed doet kan ie mooi Joel vervangen tegen Roda JC
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 18:29   quote  deeplink  
Iemand al een opstelling langs zien komen?
p111
 p111 - maandag 08 augustus 2016 - 18:35   quote  deeplink  
Nee hopelijk wordt hij uitgezonden
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 19:16   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/679713/opstelling-ajax-debuut-sanchez-veel-a-spelers-in-elftal-keizer.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Aub Remco

Geen verkeerde selectie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2016 door enough --
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 18:35 schreef p111 het volgende:
Nee hopelijk wordt hij uitgezonden
[/quote

.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2016 door enough --
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Zeker geen verkeerde opstelling..

Alle creativiteit die Ajax 1 mist speelt hier.. Muric, Cerny, de Jong, Nouri.. Ben erg benieuwd..

Met name ook naar de Ligt..
ZerauS
 ZerauS - maandag 08 augustus 2016 - 19:34   quote  deeplink  
Ik denk dat dit elftal gewoon in de eredivisie kan meedraaien. Wel in het rechterrijtje maar toch....
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 19:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker geen verkeerde opstelling..

Alle creativiteit die Ajax 1 mist speelt hier.. Muric, Cerny, de Jong, Nouri.. Ben erg benieuwd..

Met name ook naar de Ligt..
Die jij opnoemt kunnen sowieso instromen zoniet invallen of bassis speler worden dit seizoen
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:05   quote  deeplink  
Hele grote kans Zivkovic, mist ruim met zijn linkerbeen..
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 20:05   quote  deeplink  
WORDT EEN SCHIETTENT !!
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:05   quote  deeplink  
Bikkelhard schot van Cerny op de lat..

Jong Ajax goed begonnen..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:08   quote  deeplink  
Muric passeert spelers ook wel heel makkelijk he..
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 20:09   quote  deeplink  
kUT onana weer pfff
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:09   quote  deeplink  
Pfff wat is dat met onze keepers zeg, wat een domme fout..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:10   quote  deeplink  
Sjezus, hoe kan je jezelf in de problemen brengen als ploeg zijnde..
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:09 schreef remco k het volgende:
Pfff wat is dat met onze keepers zeg, wat een domme fout..
Dan toch liever met CILLESSEN in jong ;-)
Zouden we nog ooit een echte keeper scouten ??
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:16 schreef enough het volgende:

[..]

Dan toch liever met CILLESSEN in jong ;-)
Zouden we nog ooit een echte keeper scouten ??
Cilissen was prima gescout.. En was ook echt een goede keeper, verdiende zijn basisplaats op het moment dat ie hem kreeg ook echt en speelde toen een fantastisch goed seizoen..

Alleen daarna is het in mijn optiek langzaam aan steeds minder geworden en toont ie geen enkele vooruitgang..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:23   quote  deeplink  
Zivkovic weer ouderwets als een dweil zoals we hem bij Jong Ajax kennen..

Aannames slecht, traag in de omschakeling en gewoon slecht aanspeelbaar..
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Cilissen was prima gescout.. En was ook echt een goede keeper, verdiende zijn basisplaats op het moment dat ie hem kreeg ook echt en speelde toen een fantastisch goed seizoen..

Alleen daarna is het in mijn optiek langzaam aan steeds minder geworden en toont ie geen enkele vooruitgang..
Weten we helaas nooit gegroeid .
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:26   quote  deeplink  
God wat is die Muric goed zeg.. Geweldige goal..
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 20:26   quote  deeplink  
Yep Muric
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 20:28   quote  deeplink  
Bijna identiek muric
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:25 schreef enough het volgende:

[..]

Weten we helaas nooit gegroeid .
Zeker, gewoon heel erg jammer..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:32   quote  deeplink  
Nouri ook gewoon erg goed hoor. je ziet dat zo'n goede technische voetballer helemaal niet in die fysieke duels hoeft te komen..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:32   quote  deeplink  
de Ligt aan de bal trouwens echt een verademing..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 augustus 2016 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:32 schreef remco k het volgende:
Nouri ook gewoon erg goed hoor. je ziet dat zo'n goede technische voetballer helemaal niet in die fysieke duels hoeft te komen..
Zijn passes gaan ook allemaal vooruit ipv breed.
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:37   quote  deeplink  
Ajax aanvallend echt super leuk om te zien..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zijn passes gaan ook allemaal vooruit ipv breed.
Dribbelt ook lekker in.... Doet me een beetje aan Danny Blind denken..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 augustus 2016 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Vind die linksback een verschrikking en Cerny op links ook niet bijster.
Zivkovic ook niet je van het samen met Onana. Rest speelt aardig.
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:39   quote  deeplink  
hahaha, wat een mooie aanval zeg.. Jammer dat de afronding er niet komt..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind die linksback een verschrikking en Cerny op links ook niet bijster.
Zivkovic ook niet je van het samen met Onana. Rest speelt aardig.
Cerny speelt prima, paar goede lage voorzetten en een prima combinatie.. Houd het veld goed breed..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:41   quote  deeplink  
Matig verdedigd daar.. Prima redding van Onana..
enough
 enough - maandag 08 augustus 2016 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Werd eerst nog aan zijn lichaams lengte (fysiek)in jeugd en a1 daarop zijn voordeel te hebben ,maar laat zien
nu ook dat ie er staat .
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:43   quote  deeplink  
Zivkovic ook gewoon amper proberen aanspeelbaar te zijn..
remco k
 remco k - maandag 08 augustus 2016 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 20:42 schreef enough het volgende:

[..]

Werd eerst nog aan zijn lichaams lengte (fysiek)in jeugd en a1 daarop zijn voordeel te hebben ,maar laat zien
nu ook dat ie er staat .
Dat weet ik..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5964
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

0.0237381