|
|
remco k
|
|
|
Ik hoop toch ook op het debuut van Frenkie de Jong dit seizoen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sanchez maakt ook een degelijke indruk trouwens.... Ook zowel aan de bal als zonder bal.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: Hè hè we zijn Ajacieden ,.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: En Nouri. Als je ziet wat voor passjes hij af en toe verstuurd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ben ik de enige die wanneer ik Nouri zie een kleine vorm van een combinatie tussen Xavi en Iniesta zie? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 21:17 schreef Loetje het volgende:Ben ik de enige die wanneer ik Nouri zie een kleine vorm van een combinatie tussen Xavi en Iniesta zie? Als ik de combinatie tussen Nouri en Frenkie de Jong zie heb ik dat wel. Dat schreef ik al eens eerder.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax trouwens lang zo goed niet als de eerste helft..
Beide vleugels lukt niks.. een spits die niet aanspeelbaar is, dan wordt het lastig.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lekker hoor van Frenkie...
Heerlijke naam trouwens.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pff,f wat een bal van Nouri daar zeg, zo makkelijk.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Begrijp alleen niet zo goed waarom voorin op de vleugels totaal geen positiewisselingen.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
Met deze spelers had ik wel iets meer verwacht
Gaat niets van het Ajax spel uit nu |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 21:21 schreef remco k het volgende:[..] Als ik de combinatie tussen Nouri en Frenkie de Jong zie heb ik dat wel. Dat schreef ik al eens eerder.. Ik vind Nouri van beide wel wat hebben. Ontloopt altijd de duels, altijd vooruit denken en een hele fijne techniek. Wanneer hij iets meer terug staat op een soort controlerende rol lijdt hij zelden balverlies, net als Xavi. Vind dat prachtig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De 2e helft valt wel tegen. Toch te veel spelers die te ver weg zakken. De backs zijn sowieso niet van voldoende niveau maar Ajax mist voorin toch daadkracht en voetballend vermogen. Met name Nouri geeft echt knappe passjes maar daarna gaat het te vaak fout. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik kon de wedstrijd niet zien, 1-1 zag ik zo net. Heb jullie posts een beetje teruggelezen, maar kan iemand een beetje een samenvatting geven en de lichtpuntjes qua spelers benoemen(Debuut Sanchez)? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 21:50 schreef NatjosFC het volgende:Ik kon de wedstrijd niet zien, 1-1 zag ik zo net. Heb jullie posts een beetje teruggelezen, maar kan iemand een beetje een samenvatting geven en de lichtpuntjes qua spelers benoemen(Debuut Sanchez)? Sanchez stabiel, net als De Ligt trouwens. Nouri af en toe prachtig. Muric eigenlijk de gevaarlijkste man maar aanvallend te weinig gecreëerd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 21:50 schreef NatjosFC het volgende:Ik kon de wedstrijd niet zien, 1-1 zag ik zo net. Heb jullie posts een beetje teruggelezen, maar kan iemand een beetje een samenvatting geven en de lichtpuntjes qua spelers benoemen(Debuut Sanchez)? Eerste helft heel behoorlijk. Eigenlijk een wonder dat ze op achterstand kwamen. Nouri wel de beste man bij Ajax en Frenkie de Jong bij tijd en wijlen ook heel behoorlijk. Na rust zakte het met de minuut verder weg. Dat centrale duo achterin, zowel Sanchez als De Ligt waren heel goed vond ik. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
enough
|
|
|
.
HÈ we speelden tegen Emmen hoor en thuis altijd moeilijk !!
WTf zijn Beloftes .Punt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2016 door enough -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Frenkie en Nouri goed en Muric kan zo goed voetballen maar zal meer inzet moeten tonen qua meeverdedigen dat breekt hem op als hij dat niet verbeterd.Cerny zat totaal niet in de wedstrijd. Die keeper blijf ik een onzekere factor vinden, de Ligt en Sanches rustig en zelfverzekerd.Zivkovic werkt hard maar blijf ik een matige voetballer vinden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Sorry, maar die wedstrijd van gister moest gezien de beschikbare spelers gewoon gewonnen worden..
Maar een aantal spelers haalden hun niveau niet of maar een korte periode in de wedstrijd..
De eerste helft wel echt genoten van een aantal geweldige acties en aanvallen.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 augustus 2016 - 08:10 schreef remco k het volgende:[..] Sorry, maar die wedstrijd van gister moest gezien de beschikbare spelers gewoon gewonnen worden.. Maar een aantal spelers haalden hun niveau niet of maar een korte periode in de wedstrijd.. De eerste helft wel echt genoten van een aantal geweldige acties en aanvallen.. Ging me (achteraf) nog niet eens over de doelpunten/uitslag , snap ik wel na 1x samen, WAT me wel opviel is dat er een nu sterkere selectie /opstelling van het huidige belofte uitgaat dan voorheen , Denk voor Ajax dat daar het meeste winst te behalen valt van A1 , Belofte en !ste dat dat beter afgestemd gaat/moet worden . (DE laatste 5jr zijn er niet echt topspelers uit voort gekomen die wekelijks speelden bij belofte en daarin zie ik nu wel verschil ) (die spelers die het wel deden(via a1) sloegen belofte bijna al over ..nu moet er ook eens een keer al een goed B(elofte) elftal staan ). Waar je echt op terug kan vallen en evt transfers op kan vangen zonder jaarlijks in paniek te hoeven raken ,want die zij er al ..... DOOD doender ,maar schijnt al moeilijk te zijn om 1 redelijk elftal neet te zetten .....BLIJFT MOEILIJK !! of .... $$
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 augustus 2016 door enough -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 - 00:19 schreef enough het volgende:[..] Ging me (achteraf) nog niet eens over de doelpunten/uitslag , snap ik wel na 1x samen, WAT me wel opviel is dat er een nu sterkere selectie /opstelling van het huidige belofte uitgaat dan voorheen , Denk voor Ajax dat daar het meeste winst te behalen valt van A1 , Belofte en !ste dat dat beter afgestemd gaat/moet worden . (DE laatste 5jr zijn er niet echt topspelers uit voort gekomen die wekelijks speelden bij belofte en daarin zie ik nu wel verschil ) (die spelers die het wel deden(via a1) sloegen belofte bijna al over ..nu moet er ook eens een keer al een goed B(elofte) elftal staan ). Waar je echt op terug kan vallen en evt transfers op kan vangen zonder jaarlijks in paniek te hoeven raken ,want die zij er al ..... DOOD doender ,maar schijnt al moeilijk te zijn om 1 redelijk elftal neet te zetten .....BLIJFT MOEILIJK !! of .... $$ Wat veel slap gelul in 1 post. Hetgeen jij benoemt gebeurd altijd al. Ook toen Ajax nog uit kwam in de beloftencompetitie. Vaak werden er dan spelers gebruikt die terugkwamen van blessures, de hele wedstrijd hadden gebankt bij het eerste of eigenlijk niet goed genoeg waren voor het eerste maar niet verkocht werden. Beetje afvalbak idee. Daarbij aangevuld met spelers van de A1. Nu is dat nog steeds zo maar mede doordat Ajax mee is gaan doen in de JL is een vaste kern vereist geworden. Maar nog steeds zal het het afvalbakje blijven van spelers die gehaald zijn maar uiteindelijk niet goed genoeg bleken. Voordeel is dat jeugd makkelijker bij het eerste kan instromen doordat ze ervaring kunnen opdoen bij Jong Ajax.
Overigens vind ik de naam Jong Ajax niet goed meer passen bij de competitie. Maar er geen Jong van maar gewoon 2 of B. Net zoals in Spanje en Duitsland.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 augustus 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een hattrick voor Cerny bij Jong Ajax. Staat nu 5-2 tegen FC Den Bosch met nog een minuut te spelen. Andere goals van Nouri en een eigen goal.
Geen Onana bij Jong Ajax trouwens. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 - 21:51 schreef Eide het volgende:Een hattrick voor Cerny bij Jong Ajax. Staat nu 5-2 tegen FC Den Bosch met nog een minuut te spelen. Andere goals van Nouri en een eigen goal. Geen Onana bij Jong Ajax trouwens. Nee klopt, laatstgenoemde zit bij selectie. ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik geef hem de voordeel van de twijfel....mocht Krul niet komen dan moet hij het maar doen |
|
|
|
|
enough
|
|
|
Ajax -fortuna 2-0 clement (ben net thuis 1-0 gemist)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door enough -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 07:26 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Wat veel slap gelul in 1 post. Hetgeen jij benoemt gebeurd altijd al. Ook toen Ajax nog uit kwam in de beloftencompetitie. Vaak werden er dan spelers gebruikt die terugkwamen van blessures, de hele wedstrijd hadden gebankt bij het eerste of eigenlijk niet goed genoeg waren voor het eerste maar niet verkocht werden. Beetje afvalbak idee. Daarbij aangevuld met spelers van de A1. Nu is dat nog steeds zo maar mede doordat Ajax mee is gaan doen in de JL is een vaste kern vereist geworden. Maar nog steeds zal het het afvalbakje blijven van spelers die gehaald zijn maar uiteindelijk niet goed genoeg bleken. Voordeel is dat jeugd makkelijker bij het eerste kan instromen doordat ze ervaring kunnen opdoen bij Jong Ajax. Overigens vind ik de naam Jong Ajax niet goed meer passen bij de competitie. Maar er geen Jong van maar gewoon 2 of B. Net zoals in Spanje en Duitsland. Dan zal daarin weinig of niets in veranderen ..ik dacht dat er ergens nog wel wat winst te behalen vielt door betere spelers en niet als toen met spelers als Martina rb ed....dat ziet er nu wel beter uit met vele van de A1 die de next gen speelden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door enough -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jup. Zijn erg hoed begonnen. Spelen ook nog eens leuk Nouri weer erg goed hoorde ik van een maatje. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 23:17 schreef remco k het volgende:Jup. Zijn erg hoed begonnen. Spelen ook nog eens leuk Nouri weer erg goed hoorde ik van een maatje. Op fox schakelprogr (heel weinig ajax)..zag alleen zijn goal later helaas.En van clement Momento..kut fox!! Wel cool (Nouri) afgemaakt.. aangespeeld iets buiten de 16 en rustig meegenomen midden de 16 in en langs (l v/d)keeper geschoven. (had jij en ik ook kunnen doen hoor ..zo Bijzonder was het niet )..;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2016 door enough -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 23:17 schreef remco k het volgende:Jup. Zijn erg hoed begonnen. Spelen ook nog eens leuk Nouri weer erg goed hoorde ik van een maatje. Nouri verdient zo langzamerhand ook echt wel zijn kans. Ik wekelijks een van de (zo niet de) beste bij Jong Ajax en is bij Jong Oranje ook het baasje (en aanvoerder). |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 21:49 schreef Eide het volgende:De 2e helft valt wel tegen. Toch te veel spelers die te ver weg zakken. De backs zijn sowieso niet van voldoende niveau maar Ajax mist voorin toch daadkracht en voetballend vermogen. Met name Nouri geeft echt knappe passjes maar daarna gaat het te vaak fout. Dat ligt hopelijk aan de leeftijd,even over backs die vind ik echt niet van Ajax niveau. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Zowel Nouri en Cerny krijgen amper als geen kans bij Ajax 1. Ook de Jong maakt een goede indruk net zoals de Ligt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Jong Ajax momenteel 3-2 achter bij RKC. Stond binnen 20 minuten 2-0. Na rust Jong Ajax veel beter en komen via Van de Beek en Nouri (penalty) terug tot 2-2. Nu weer een domme tegengoal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat was Nouri trouwens weer fenomenaal goed vanavond. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Straks Jong Ajax live tegen Achilles. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nouri begint weer goed zeg. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
enough
|
|
|
Was weer mooi opgezet van hem midden 16 kaatsen naar buiten Cerny en helaas net tekort om zelf aftemaken |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jong Ajax vergeet te scoren tot dusver. Vd Beek had ook een pingel moeten hebben. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
YEP
Mooi hakje weer ,maar keeper mag ie bal wel stoppen ..of stuitertje deed iets . |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
1-1, goede goal van Donny van de Beek nadat Ajax slordig en onnodig op 0-1 achterstand kwam. Hard kruislings ingeschoten onder de keeper door. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax 3-1 voor na de 1e helft. 1x van de Beek, 2x Casseirra. Nouri is de absolute uitblinker tot dusver. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jeeh, wat is Nouri op dreef zeg. Die maakt dat Achilles helemaal gek met z'n hakjes, passjes en intelligente spel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Achilles wordt nu helemaal dol getikt. 4-1, hattrick Casseirra. Goede pass van Clement. Een middenveld met De Jong, Nouri en Van de Beek is echt heel erg genieten als het loopt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
5-1, goal Cerny uit een vrije trap. Verdediger van Achilles wordt uit de muur gestuurd en Cerny stuurt em precies door dat gaatje. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Met Eiting en De Ligt centraal achterin ook 2 jongens die heel makkelijk meedoen in de passing. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
6-1, 4e goal van Casseirra na een mislukte passeeractie van Nouri. |
|
|
|