BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 15:55 schreef remco k het volgende:
Veel spelers die simpelweg te zacht passen..
En dan voornamelijk die Martina. Pfffffffffff
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 15:58   quote  deeplink  
ze hebben veel moeite om er echt voor te gaan..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 15:56 schreef remco k het volgende:
Hoe kun je nou in de eigen 16 voordeel geven..
Was een duwfout van de aanvaller, maar omdat Ajax de bal behield gaf die voordeel.
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 15:59   quote  deeplink  
Lekker hoor, beetje felheid is niks mis mee.. Weer die Anderson.. Hoe oud is hij eigenlijk, ik dacht 16 toch?
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 15:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Was een duwfout van de aanvaller, maar omdat Ajax de bal behield gaf die voordeel.
En direct daarna verspeeld Ajax de bal nog op eigen helft, dan geef je gewoon geen voordeel toch.. Niet vanuit iets dat gebeurt in de eigen 16 terwijl je onder druk staat..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 15:59 schreef remco k het volgende:

[..]

En direct daarna verspeeld Ajax de bal nog op eigen helft, dan geef je gewoon geen voordeel toch.. Niet vanuit iets dat gebeurt in de eigen 16 terwijl je onder druk staat..
Als er in het vervolg iets fout gaat is dat niet meer indirect door de overtreding, maar door een eigen fout.

Ongelooflijk, ook nog 2-0. Godverdomme.
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:01   quote  deeplink  
Jammer, lesje effectif zijn..
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Als er in het vervolg iets fout gaat is dat niet meer indirect door de overtreding, maar door een eigen fout.

Ongelooflijk, ook nog 2-0. Godverdomme.
Maar je behoort geen voordeel te geven als je er geen voordeel uit kan halen, de bal werd gewoon weggeschoten.. Heb ik bij "echte" scheidsrechters nog nooit gezien..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:03   quote  deeplink  
Natuurlijk is er niets mogelijk als Vermeij vervolgens gewoon achter de man blijft staan en niet in de ruimte duikt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar je behoort geen voordeel te geven als je er geen voordeel uit kan halen, de bal werd gewoon weggeschoten.. Heb ik bij "echte" scheidsrechters nog nooit gezien..
Toch was dat een normale actie van de scheidsrechter hoor.
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Toch was dat een normale actie van de scheidsrechter hoor.
Op het middenveld ja, niet in de eigen 16, zoals ik al zei, nog nooit gezien.. Voordeel geven aan de ploeg in de eigen 16 terwijl je onder druk staat. En ik kijk toch echt een pot of 10 a 15 per week..

Maar goed, zoals ik al zei fluit die gast echt belachelijk slecht...
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Natuurlijk is er niets mogelijk als Vermeij vervolgens gewoon achter de man blijft staan en niet in de ruimte duikt.
Ik dacht exact hetzelfde.. Whahaha..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Op het middenveld ja, niet in de eigen 16, zoals ik al zei, nog nooit gezien.. Voordeel geven aan de ploeg in de eigen 16 terwijl je onder druk staat. En ik kijk toch echt een pot of 10 a 15 per week..

Maar goed, zoals ik al zei fluit die gast echt belachelijk slecht...
Misschien, heel misschien, omdat je niet altijd de scheidsrechter in beeld ziet. Maar Ajax bleef gewoon in balbezit en was voor een overtreding fluiten dus niet nodig. Daarom voordeel, echter in het vervolg raakt Ajax zelf de bal kwijt en dan is fluiten ook niet meer mogelijk. Overigens is voordeel geven op elke plek in het veld mogelijk.
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:08   quote  deeplink  
Die reporter doet net alsof Martina een hele goede wedstrijd speelt..
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Misschien, heel misschien, omdat je niet altijd de scheidsrechter in beeld ziet. Maar Ajax bleef gewoon in balbezit en was voor een overtreding fluiten dus niet nodig. Daarom voordeel, echter in het vervolg raakt Ajax zelf de bal kwijt en dan is fluiten ook niet meer mogelijk. Overigens is voordeel geven op elke plek in het veld mogelijk.
Ajax verloor de bal al in de eerste pass nadat hij zn handen in de lucht stak.. En voordeel is inderdaad overal mogelijk.. Maar het woordje voordeel dekt de lading wel over het wanneer de scheids het moet toepassen..

Maar goed, zinloze discussie dit, jij hebt gelijk..
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:12   quote  deeplink  
Die Vermeij bakt er echt helemaal niks van voorlopig..
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:14   quote  deeplink  
Jammer dat Ajax twee tegengoals krijgt door twee individuele fouten van die twee jonge Cv's..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:15   quote  deeplink  
Overigens even terugkomen op die 18 potentiële basisspelers die Jong Ajax moet missen en de redenatie van de KNVB hierin.

"De bond herinnerde de club eraan dat men zelf in heeft gestemd met deelname aan de Jupiler League en dus over voldoende contractspelers hoort te beschikken."

Wanneer er interlandvoetbal wordt gespeeld en je meerdere selectiespelers mist lijkt het mij dat je de wedstrijd moet verschuiven. Dit om competitievervalsing te voorkomen. Hoe kan je nou voldoende contractspelers bezitten als je er 18 moet missen?

Ik vind dit een erg rare en ondoordachte redenatie van de KNVB en doet duidelijk af aan de intentie van het toevoegen van belofteteams in de Jupiler League.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:12 schreef remco k het volgende:
Die Vermeij bakt er echt helemaal niks van voorlopig..
Helemaal eens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:16   quote  deeplink  
2-1 Castillion.
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:17   quote  deeplink  
Goede goal van Castilijon..
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:15 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens even terugkomen op die 18 potentiële basisspelers die Jong Ajax moet missen en de redenatie van de KNVB hierin.

"De bond herinnerde de club eraan dat men zelf in heeft gestemd met deelname aan de Jupiler League en dus over voldoende contractspelers hoort te beschikken."

Wanneer er interlandvoetbal wordt gespeeld en je meerdere selectiespelers mist lijkt het mij dat je de wedstrijd moet verschuiven. Dit om competitievervalsing te voorkomen. Hoe kan je nou voldoende contractspelers bezitten als je er 18 moet missen?

Ik vind dit een erg rare en ondoordachte redenatie van de KNVB en doet duidelijk af aan de intentie van het toevoegen van belofteteams in de Jupiler League.
Ik snap er ook helemaal niks van.. Al heb ik er geen moeite mee trouwens, uiteindelijk is dit iets waar heel veel van die gasten wat van hebben geleerd en dat is het uiteindelijke doel volgens mij..

Het zegt wel wat dat we al 35 spelers hebben gebruikt..
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:19   quote  deeplink  
En weer helemaal niks aan de hand, die gast is echt stekeblind..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap er ook helemaal niks van.. Al heb ik er geen moeite mee trouwens, uiteindelijk is dit iets waar heel veel van die gasten wat van hebben geleerd en dat is het uiteindelijke doel volgens mij..

Het zegt wel wat dat we al 35 spelers hebben gebruikt..
Klopt ook wel, maar dan kan je net zo goed de wedstrijden in de Eredivisie ook gewoon laten spelen. Een groot deel van de elftallen levert namelijk geen spelers aan landen en daarnaast moeten die teams dan maar genoeg contractspelers in dienst hebben?
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:20   quote  deeplink  
Wat doen ze nu dan, terugspelen op de keeper terwijl je niet onder druk staat.. Heel apart..
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt ook wel, maar dan kan je net zo goed de wedstrijden in de Eredivisie ook gewoon laten spelen. Een groot deel van de elftallen levert namelijk geen spelers aan landen en daarnaast moeten die teams dan maar genoeg contractspelers in dienst hebben?
Dat gedeelte ben ik het ook volledig mee eens..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 september 2013 - 16:21   quote  deeplink  
Whahahaha ze doen daar op de tribune en op het veld alsof ze van Ajax 1 hebben gewonnen. Whahahaha
Hummel10
 Hummel10 - zondag 08 september 2013 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:14 schreef remco k het volgende:
Jammer dat Ajax twee tegengoals krijgt door twee individuele fouten van die twee jonge Cv's..
Heb alleen de eerste helft gezien maar die noordhof en vermeij
vond ik niet erg positief opvallen..
bully
 bully - zondag 08 september 2013 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 16:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

denk niet dat je het over competitie vervalsing moet hebben.
hoe denk je dat het is voor de tegenstanders van het beloftenteam.
als die geluk hebben zijn de sterkste spelers alleen voor Ajax 1 beschikbaar.
en als ze pech hebben treffen ze net het beloftenteam in sterkste opstelling.
ik vind het voor Ajax een goede ontwikkeling dat ze zich kunnen meten met fysiek sterkere teams.
en voor de andere clubs is het vanwege hogere inkomsten ook mooi.
maar echt een eerlijke competitie is het niet meer als we eerlijk zijn.
bully
 bully - zondag 08 september 2013 - 18:30   quote  deeplink  
heb enkele positieve spelers gezien zoals die Anderson.
maar een klaasen is nog niet de schim van de speler van voor zijn blessure.
maar dat komt nog wel goed hoop ik.
bij Meleg zag je op sommige momenten dat hij echt wel klasse heeft.
maar ook dat hij nog lang niet klaar is voor Ajax 1.
remco k
 remco k - zondag 08 september 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 18:30 schreef bully het volgende:
heb enkele positieve spelers gezien zoals die Anderson.
maar een klaasen is nog niet de schim van de speler van voor zijn blessure.
maar dat komt nog wel goed hoop ik.
bij Meleg zag je op sommige momenten dat hij echt wel klasse heeft.
maar ook dat hij nog lang niet klaar is voor Ajax 1.
Ook iets dat Klaasen zelf ook aangeeft, wel geeft ie erbij aan dat het gevoel langzaam terug begint te komen. Is er ook ruim een jaar uitgeweest..
bully
 bully - zondag 08 september 2013 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 september 2013 - 20:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook iets dat Klaasen zelf ook aangeeft, wel geeft ie erbij aan dat het gevoel langzaam terug begint te komen. Is er ook ruim een jaar uitgeweest..
precies denk ook dat wanneer hij zijn vorm weer heeft.
het de meest geschikte speler is die bij Ajax speeld die op termijn de Jong kan vervangen.
Eide
 Eide - maandag 09 september 2013 - 01:11   quote  deeplink  
Uiteindelijk boeien de scores en uitslagen eigenlijk nauwelijks. Het gaat erom dat die gasten de kans krijgen om zich te laten zien. Je ziet dat met een halve A1 zelfs de minste ploeg uit de Jupiler League gewoon een pittige tegenstander is, zeker omdat die A1 gasten niet de allerbesten zijn.

Juist in dit soort slechte wedstrijden kan je dan wel een indruk krijgen van wie er mogelijk wel bovenuit kan stijgen.
bully
 bully - maandag 09 september 2013 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 01:11 schreef Eide het volgende:
Uiteindelijk boeien de scores en uitslagen eigenlijk nauwelijks. Het gaat erom dat die gasten de kans krijgen om zich te laten zien. Je ziet dat met een halve A1 zelfs de minste ploeg uit de Jupiler League gewoon een pittige tegenstander is, zeker omdat die A1 gasten niet de allerbesten zijn.

Juist in dit soort slechte wedstrijden kan je dan wel een indruk krijgen van wie er mogelijk wel bovenuit kan stijgen.
Dat is Voor Ajax zo wat ik ook al eerder aangaf.
maar voor de supporters is het natuurlijk mooier dat ze winnen en dat daarbij ook nog spelers uitblinken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 09 september 2013 - 16:16   quote  deeplink  
Je wilt als ajacied natuurlijk dat ajax wint. Ook als het jong ajax betreft.
Als je zoveel spelers mist vanwege interland periode, dan kan je niks zeggen waar ajax of achilles staat. Maar wel waar de KNVB staat. KNVB laat een profcompetitie doorgaan op de basis van wat? Is het verschil tussen jupiler league en Eredivisie zo groot dat de ene wel en de andere niet doorgaat. Als een jupiler league team veel internationals heeft, gaat die wedstrijd dan ook door? De club is dan gedwongen een b elftal opstellen. Dat zullen ze niet hebben want dat is voor een jupiler team niet te betalen, clubs kunnen amper een a team voor elkaar krijgen laat staan een b elftal. KNVB motiveert ook de clubs niet om spelers goed op te leiden want anders zijn ze toch wel kwijt aan een interland. Heeft willem 2 bijvoorbeeld niet de doelman van finland, die zullen ze dus 6 wedstrijden missen omdat de knvb de wedstrijden door laat gaan.
een afrikaan nemen, dan weet je dat je hem een tijd kwijt bent aan de afrika cup.
maar een nederlandse international nemen omdat je hem 6 a 7 wedstrijden toch kwijt bent. ja, dan liever iemand die niet uit komt voor een land of een slechtere.

dit is pas ernstig...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 09 september 2013 - 16:19   quote  deeplink  
over de wedstrijd kan ik kort zijn..
veel spelers waren er niet of komen net terug van hun blessure..
of hebben net hun 1ste wedstrijd gespeeld van dit seizoen omdat ze weg wouden.
veel spelers zijn ook niet ajax waardig, vandaar dat de wedstrijd niet werd gewonnen.
bully
 bully - maandag 09 september 2013 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 16:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Je wilt als ajacied natuurlijk dat ajax wint. Ook als het jong ajax betreft.
Als je zoveel spelers mist vanwege interland periode, dan kan je niks zeggen waar ajax of achilles staat. Maar wel waar de KNVB staat. KNVB laat een profcompetitie doorgaan op de basis van wat? Is het verschil tussen jupiler league en Eredivisie zo groot dat de ene wel en de andere niet doorgaat. Als een jupiler league team veel internationals heeft, gaat die wedstrijd dan ook door? De club is dan gedwongen een b elftal opstellen. Dat zullen ze niet hebben want dat is voor een jupiler team niet te betalen, clubs kunnen amper een a team voor elkaar krijgen laat staan een b elftal. KNVB motiveert ook de clubs niet om spelers goed op te leiden want anders zijn ze toch wel kwijt aan een interland. Heeft willem 2 bijvoorbeeld niet de doelman van finland, die zullen ze dus 6 wedstrijden missen omdat de knvb de wedstrijden door laat gaan.
een afrikaan nemen, dan weet je dat je hem een tijd kwijt bent aan de afrika cup.
maar een nederlandse international nemen omdat je hem 6 a 7 wedstrijden toch kwijt bent. ja, dan liever iemand die niet uit komt voor een land of een slechtere.

dit is pas ernstig...
een normaal Jupiler league team heeft bijna geen internationals.
dus geld alleen voor de 3 beloften teams die in de jupiler leagua meespelen.
maar die hebben geen druk om te presteren met hun sterkste team.
hun gaat het er om dat zoveel mogelijk spelers op een fysiek hoger niveau telaten spelen.
enige die hier last van hebben zijn de normale jupiler clubs.
die als ze pech hebben hun wedstrijd tegen bijvoorbeeld ajax het tegen het sterkste team moeten opnemen.
terwijl hun concurent het mag opnemen tegen een zwakker beloften team van ajax.
maar denk niet dat die moeten klagen omdat de jupiler leagua weinig bestaansrecht meer heeft zonder die beloften teams.
vooral door de hogere inkomsten.
remco k
 remco k - maandag 09 september 2013 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 01:11 schreef Eide het volgende:

Inderdaad, en gister ware dat in mijn ogen Anderson en Meleg..
Eide
 Eide - maandag 09 september 2013 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 18:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad, en gister ware dat in mijn ogen Anderson en Meleg..
Eens, Martina vond ik overigens ook een voldoende scoren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 september 2013 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 09 september 2013 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 18:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, Martina vond ik overigens ook een voldoende scoren.
Echt waar?? Dat vond ik een van de minste spelers..
Eide
 Eide - dinsdag 10 september 2013 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 september 2013 - 21:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Echt waar?? Dat vond ik een van de minste spelers..
Hij was niet altijd gelukkig, sterker nog, gewoon erg slordig, maar je ziet wel dat hij meer kan dan anderen om hem heen. Die crosspass bijvoorbeeld, lichaamsschijnbewegingen waarmee hij makkelijk ruimte maakt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 september 2013 - 21:59   quote  deeplink  
Jong Ajax gelijk tegen Willem II

Jong Ajax heeft zondag met 1-1 gelijkgespeeld tegen Willem II. Op sportcomplex de Toekomst maakte Lucas Andersen halverwege de eerste helft de openingstreffer. Kort na rust bepaalde Bruno Andrade de eindstand op 1-1 vanaf de strafschopstip.

Ten opzichte van vorig weekend had coach Fons Groenendijk tegen Willem II weer iets te kiezen. Vanwege de afwezigheid van alle (jeugd)internationals bestond het elftal van Jong Ajax afgelopen zondag tegen Achilles 29 (2-1 nederlaag) voor een deel uit jeugdspelers. Tegen Willem II was zo ongeveer het omgekeerde het geval. Daley Blind deed volgens afspraak een helft mee, terwijl ook ervaren krachten als Eyong Enoh en doelman Jasper Cillessen de romp van het elftal vormden. Tel daar de klasse van een speler als Lucas Andersen bij op, en er stond ineens team dat zich goed kon meten de club die vorig seizoen uit de Eredivisie degradeerde.

Jong Ajax kwam halverwege de eerste helft op voorsprong dankzij een fraaie goal van Andersen. De Deen trok naar binnen en haalde vervolgens doeltreffend uit. Dat Ajax na 21 minuten een 1-0 voorsprong mocht koesteren had het voor en groot deel ook aan Jasper Cillessen te danken. De doelman sleepte Ajax er in het eerste kwartier meerdere keren doorheen. Zowel Mesaoud (schot) als Wuytens (kopbal) waren namens Willem II gevaarlijk. ,,We hadden ook zomaar 0-2 achter kunnen staan. Ik heb bij vlagen genoten van het keeperswerk van Jasper, zei Groenendijk daar na afloop over. Ook de treffer van Andersen kon de voormalig coach van Willem II bekoren: ,,Je weet dat hij uit het niets een doelpunt kan maken. Dat heeft hij eerder dit seizoen tegen Telstar ook al laten zien. Aan alles zie je dat hij kwaliteit heeft. Hij moet echter nog wel stappen maken. Door dit soort wedstrijden te spelen kan hij verder doorgroeien.

Kort na rust gaf Jong Ajax de voorsprong onnodig uit handen. Invaller Kenny Tete, koud in het veld als vervanger van Daley Blind, ging in de fout in het eigen strafschopgebied. Hij maakte een overtreding op ex-Ajacied Terell Ondaan waarna scheidsrechter Honig de bezoekers een strafschop toekende. Groenendijk daarover: ,,Je moet altijd aan de binnenkant dekken. Dat deed Kenny niet, waardoor hij uiteindelijk een overtreding nodig had om die fout te herstellen. Het was niet de eerste keer dit seizoen dat hem dit overkwam, dus hij moet hier echt van leren. Bij Jong Ajax gaat het er anders aan toe dan in de jeugd. In de Jupiler League worden fouten veel sneller afgestraft.

Bruno Andrade benutte de buitenkans van elf meter onberispelijk: 1-1. Dit tot frustratie ook van Cillessen die een bijna perfecte wedstrijd niet met een clean sheet kon bekronen. Een minuut na de gelijkmaker had Willem II de achterstand overigens bijna in een voorsprong omgezet, ware het niet dat Ali Messauoud vanuit de draai net naast schoot. Vervolgens kreeg ook Ajax via Andersen nog een levensgrote kans op de 2-1. Het schot van Andersen stuitte echter via de onderkant van de lat terug in het veld. In het halfuur dat volgde konden zowel Jong Ajax als Willem II nog aanspraak maken op een tweede treffer. Het bleef echter bij 1-1. ,,Uiteindelijk kan ik met die uitslag leven, besloot de coach van Jong Ajax.

Opstelling Jong Ajax: Cillessen, Ligeon, Gravenberch (34. Kuipers), Sporkslede, Blind (46. Tete), Klaassen, Enoh, Lobotka, De Sa, Hendriks (80. Meleg), Andersen

Scoreverloop: 21. Andersen 1-0, 50. Andrade 1-1 (pen).

BRON
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 september 2013 - 22:02   quote  deeplink  
Zo zonde dit gelijkspel. Ajax speelde een goede wedstrijd en had pech dat het bij de 1-1 stand de onderkant van de lat raakte. Maar Tete speelde echt slecht als invaller. Stond continu verkeerd te dekken en maakte een erg lakse indruk. Cillessen keepte een degelijke wedstrijd en heeft er met een paar uitstekende reddingen voor gezorgd dat Ajax dit punt uiteindelijk heeft kunnen behouden.

Overigens was de scheidsrechter ook weer van een dramatisch niveau. Die vent floot op sommige momenten zo raar en de gele kaarten die werden uitgedeeld waren soms ook van een lachwekkend niveau.
remco k
 remco k - zondag 15 september 2013 - 22:21   quote  deeplink  
Heb het vandaag helaas niet kunnen zien..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 september 2013 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 september 2013 - 22:21 schreef remco k het volgende:
Heb het vandaag helaas niet kunnen zien..
Het was volgens mij ook niet op FOX?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 september 2013 - 10:02   quote  deeplink  
Groenendijk 'genoot' van doelman Cillessen

Jong Ajax kwam zondag niet verder dan 1-1 tegen Willem II. Na afloop sprak hoofdtrainer Alfons Groenendijk vooral lovende woorden over doelman Jasper Cillessen en middenvelder Lucas Andersen.

"We hadden ook zomaar 0-2 achter kunnen staan. Ik heb bij vlagen genoten van het keeperswerk van Jasper", reageerde Groenendijk na afloop. Andersen ontving eveneens complimenten. "Je weet dat hij uit het niets een doelpunt kan maken. Dat heeft hij eerder dit seizoen tegen Telstar ook al laten zien. Aan alles zie je dat hij kwaliteit heeft. Hij moet echter nog wel stappen maken."

De tegentreffer, een strafschop, was volgens de eindverantwoordelijke een fout van Kenny Tete. "Dat mag niet gebeuren. Je moet altijd aan de binnenkant dekken. Dat deed Kenny niet, waardoor hij uiteindelijk een overtreding nodig had om die fout te herstellen. Het was niet de eerste keer dit seizoen dat hem dit overkwam."

BRON
nora
 nora - maandag 16 september 2013 - 12:32   quote  deeplink  
Ik geniet al heel lang van onze beste keeper Jasper
infamous psv
 infamous psv - maandag 16 september 2013 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 september 2013 - 12:32 schreef nora het volgende:
Ik geniet al heel lang van onze beste keeper Jasper
Nu De Boer nog...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 september 2013 - 21:07   quote  deeplink  
Jong Ajax speelt op dit moment in Eindhoven de wedstrijd tegen de plaatselijke FC. Ruststand is daar 1-2. Lesley de Sa opende in de 9e minuut de score. In de 15e minuut kwam Eindhoven echter alweer op 1-1 door Makiavala. 10 minuten later zette Klaassen Jong Ajax echter weer op voorsprong. Aan de kant van Jong Ajax heeft Enoh tot op heden als enige een gele kaart gekregen.

Opstelling Jong Ajax: M. van der Hart, B. Kuipers, F. Sporkslede, K. Tete, R. Ligeon, D. Klaassen, D. Meleg, E. Enoh, L. de Sa, S. Lobotka en T. Sana.
Eide
 Eide - vrijdag 20 september 2013 - 23:25   quote  deeplink  
Einduitslag Jong PSV - Jong Ajax 1-2.

Jong Ajax is vooralsnog prima bezig in die Jupiler League hoor. Steeds wisselende samenstellingen, soms een halve A1 maar ze doen het naar behoren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 september 2013 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

0.0097517