BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 11 augustus 2013, 14:30): 3 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 05 augustus 2013 - 02:25   quote  deeplink  
365f3ad19daddbf4c5ad23a12446c29c.jpg

De tweede AZ - Ajax van het seizoen 2013/14 staat in de 2e speelronde van het seizoen al weer op de kalender. Nadat Ajax tijdens de Johan Cruijff Schaal AZ maar moeilijk van zich af wist te schudden staat AZ nu weer als thuisclub op het affiche. Dit keer speelt de club uit Alkmaar ook daadwerkelijk in eigen stadion. AZ zal gebrand zijn op een goede prestatie na de oorwassing tegen Heerenveen en het verliezen van Ajax een week daarvoor. De Amsterdammers hebben dit seizoen nog geen wedstrijden met puntverlies afgesloten en zullen deze lijn graag doortrekken.

De afgelopen jaren bleek AZ een moeilijke tegenstander voor Ajax. AZ en Ajax speelden 72 keer eerder tegen elkaar. 9 maal won AZ, 16 maal deelden Ajax en AZ de punten en 47 maal stapte Ajax met 3 punten van het veld. Hierbij scoorde Ajax 173 keer tegenover 75 treffers voor de Alkmaarders.

Eerdere ontmoetingen
2013-2014 AZ - Ajax 2-3 Johan Cruijff Schaal
2012-2013 AZ - Ajax 2-3 Competitie
2011-2012 AZ - Ajax 1-1 Competitie
2010-2011 AZ - Ajax 2-0 Competitie
2009-2010 AZ - Ajax 2-4 Competitie
2008-2009 AZ - Ajax 2-0 Competitie
2007-2008 AZ - Ajax 2-3 Competitie

Zoals duidelijk wordt uit het bovenstaande had Ajax het de afgelopen jaren zelden makkelijk in Alkmaar. Hier beelden van de wedstrijd uit het seizoen 2009-10 met een schitterende goal van Urby Emanuelson.

AZ zal hoogstwaarschijnlijk dezelfde speelwijze gaan hanteren zo deze tijdens de JC schaal werd gebruikt, maar zoals Ajax onder Verbeek eigenlijk steevast wordt bestreden door AZ. handbalverdediging op 20 meter van de goal en hopen op een uitbraak. Aan Ajax de taak de AZ muur met snel combinatievoetbal te slechten.

Ronde 2 van dit seizoen komt eraan!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door Eide --
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 09:51   quote  deeplink  
AZ - Ajax 1- 3. Tegen Roda konden we de kleine foutjes permitteren, nu tegen AZ niet. Ze zullen gefocust zijn en daardoor beter spelen dan tegen Roda.

0 - 1 Sigi
0 - 2 de Jong
1 - 2 Beerens
1 - 3 Eriksen
Robinho
 Robinho - maandag 05 augustus 2013 - 10:28   quote  deeplink  
De eerste de beste kans moet erin. Scherpe afronding, anders counteren ze het uit net als in de beker en bijna zoals in de JC schaal
iAmsterdam
 iAmsterdam - maandag 05 augustus 2013 - 10:41   quote  deeplink  
1-2

De Jong (wie anders) 16' 0-1
Gudelj 19' 1-1
Bojan 60' 1-2
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 10:48   quote  deeplink  
Hopelijk geen Sigi in de basis. Liep tegen Roda meer in de weg dan dat hij voor dreiging zorgde. Doe mij maar Hoesen dan. Ik zeg 1-4.
Peterhs
 Peterhs - maandag 05 augustus 2013 - 12:41   quote  deeplink  
Sigi is nummer 1 voor de Boer, dus die staat er gewoon in. Ik deel je mening, maar is niet anders. Voor de winterstop hebben ze hem er toch wel weer uitgetrapt, dus dan krijgt Hoesen zijn kans.
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 10:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hopelijk geen Sigi in de basis. Liep tegen Roda meer in de weg dan dat hij voor dreiging zorgde. Doe mij maar Hoesen dan. Ik zeg 1-4.
Sigi start gewoon. Hoesen zal belangrijker zijn in Jong Ajax, dus daar zal hij meer ingezet worden. Als Hoesen bij Ajax 1 wordt ingezet mag hij niet meer worden ingezet bij Jong Ajax datzelfde speelweekend. Daarom wisselde de Boer Sigi voor Schone en ging Siem in de spits tegen Roda. Oss - jong Ajax is 9 augustus en zal Hoesen bij Jong Ajax er gewoon staan. Betekent dat hij niet mee mag doen tegen AZ.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door VladPavlov --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 13:02 schreef VladPavlov het volgende:

[..]

Sigi start gewoon. Hoesen zal belangrijker zijn in Jong Ajax, dus daar zal hij meer ingezet worden. Als Hoesen bij Ajax 1 wordt ingezet mag hij niet meer worden ingezet bij Jong Ajax datzelfde speelweekend. Daarom wisselde de Boer Sigi voor Schone en ging Siem in de spits tegen Roda. Oss - jong Ajax is 9 augustus en zal Hoesen bij Jong Ajax er gewoon staan. Betekent dat hij niet mee mag doen tegen AZ.
Ik snap werkelijk helemaal niets van die regel. In mijn ogen is het toch zo dat als je eenmaal bent uitgekomen van Jong Ajax je geen wedstrijd meer mag meedoen met Ajax? Of klopt dit niet en wordt het gewoon per speelweekend bekeken?
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 05 augustus 2013 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 10:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vind ik te makkelijk na 1 slechte wedstrijd. Geef Sigi het vertrouwen en tijd en de goals komen wel.
Peterhs
 Peterhs - maandag 05 augustus 2013 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 15:02 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

Vind ik te makkelijk na 1 slechte wedstrijd. Geef Sigi het vertrouwen en tijd en de goals komen wel.
Vertrouwen had hij bij al niet meer, dus ik baseer het niet op deze wedstrijd.
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 13:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk helemaal niets van die regel. In mijn ogen is het toch zo dat als je eenmaal bent uitgekomen van Jong Ajax je geen wedstrijd meer mag meedoen met Ajax? Of klopt dit niet en wordt het gewoon per speelweekend bekeken?
Dit klopt schijnbaar niet, de Boer heeft het in een interview naar buiten gebracht. We mogen een jong Ajax speler opstellen bij Ajax 1, alleen vervalt het speelrecht bij jong Ajax dan voor dat weekend. Andersom lijkt het me ook logisch, maar misschien is dat weer anders. Dus als je uitkomt voor jong Ajax vrijdag, dat je het speelweekend wel gewoon met Ajax 1 mag meedoen, al lijkt dit me onlogisch. Dit is iets wat ik niet zeker weet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 15:02 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

1 wedstrijd? Vond hem vorig seizoen ook al niet de beste. Zie persoonlijk veel liever Hoesen in de spits. Maar dat is enkel mijn mening.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 15:31 schreef VladPavlov het volgende:

[..]

Dit klopt schijnbaar niet, de Boer heeft het in een interview naar buiten gebracht. We mogen een jong Ajax speler opstellen bij Ajax 1, alleen vervalt het speelrecht bij jong Ajax dan voor dat weekend. Andersom lijkt het me ook logisch, maar misschien is dat weer anders. Dus als je uitkomt voor jong Ajax vrijdag, dat je het speelweekend wel gewoon met Ajax 1 mag meedoen, al lijkt dit me onlogisch. Dit is iets wat ik niet zeker weet.
Mijn reactie is eigenlijk ook gebasseerd op Cillissen. Als hij speelt bij Jong Ajax en vervolgens Vermeer geblesseerd raakt hebben we bij het eerste een probleem lijkt mij?
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 15:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

1 wedstrijd? Vond hem vorig seizoen ook al niet de beste. Zie persoonlijk veel liever Hoesen in de spits. Maar dat is enkel mijn mening.
Ik ben ook een fan van Hoesen, al vind ik dat Sigi dit seizoen nog 1 kans moet krijgen om zich te bewijzen tot de winterstop. Hij heeft vorig jaar toch wel wat spectaculaire acties laten zien, acties die je niet verwacht a la Dennis Bergkamp. Alleen het afmaken ontbrak, hopelijk doet hij dit nu wel, het liefst vanaf dit weekend tot einde seizoen.
danior
 danior - maandag 05 augustus 2013 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 15:36 schreef VladPavlov het volgende:

[..]

Ik ben ook een fan van Hoesen, al vind ik dat Sigi dit seizoen nog 1 kans moet krijgen om zich te bewijzen tot de winterstop. Hij heeft vorig jaar toch wel wat spectaculaire acties laten zien, acties die je niet verwacht a la Dennis Bergkamp. Alleen het afmaken ontbrak, hopelijk doet hij dit nu wel, het liefst vanaf dit weekend tot einde seizoen.
Sig heeft veel pech gehad, hopen dat ie fit blijft gemiddeld scoort hij 1 goal per 2 wedstrijden dus ongeveer 17 a 18 goals in een seizoen, daar komt hoesen "nog" niet aan ondanks dat ik hem technisch verfijnder vindt voetballen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door danior --
remco k
 remco k - maandag 05 augustus 2013 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 15:58 schreef danior het volgende:

[..]

Sig heeft veel pech gehad, hopen dat ie fit blijft gemiddeld scoort hij 1 goal per 2 wedstrijden dus ongeveer 17 a 18 goals in een seizoen, daar komt hoesen "nog" niet aan ondanks dat ik hem technisch verfijnder vindt voetballen.
Hoessen had afgelopen seizoen niet echt een ander gemiddeld als je naar minuten kijkt. Stond geloof ik laatst ergens een overzichtje van..
Peterhs
 Peterhs - maandag 05 augustus 2013 - 16:57   quote  deeplink  
Dat was een overzichtje die ik had gepost inderdaad.
Daaruit bleek dat Hoesen productiever was dan Sigi in minder speelminuten.
iAmsterdam
 iAmsterdam - maandag 05 augustus 2013 - 17:29   quote  deeplink  
Wat zou het toch lekker zijn als we van makkelijk met goed voetbal Az van de mat gaan spelen...
Op naar weer een goed weekend! De wedstrijdspanning begint nu al;-)
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 15:58 schreef danior het volgende:

[..]

De Jong heeft vorig jaar nog veel in de spits gestaan wanneer Sigi geblesseerd was. Hoesen is in mijn optiek productiever geweest dan Sigi. Als dat onderbouwt word door de statistieken van Peter, dan hoop ik voor Sigi dat hij het waar gaat maken. Hoesen is een spits die meevoetbalt en daardoor de kans krijgt vanuit een aanspeelmoment op bv Eriksen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door VladPavlov --
Peterhs
 Peterhs - maandag 05 augustus 2013 - 17:38   quote  deeplink  
Statistieken van Remco? Die heb ik een tijdje geleden ergens gepost, maar ja dat heb ik net al gezegd.
Sigi was daadwerkelijk minder productief en hij maakte ook meer speelminuten.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 05 augustus 2013 - 17:56   quote  deeplink  
2-1

Johanson 1-0
Sigi 1-1
Beerens 2-1
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 17:38 schreef Peterhs het volgende:
Statistieken van Remco? Die heb ik een tijdje geleden ergens gepost, maar ja dat heb ik net al gezegd.
Sigi was daadwerkelijk minder productief en hij maakte ook meer speelminuten.
Yeah had het al aangepast ;)
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 05 augustus 2013 - 17:58   quote  deeplink  
Appeltje eitje.. 1-3

0-1 Eriksen
0-2 Bojan
0-3 De Jong
1-3 Beerens
iAmsterdam
 iAmsterdam - maandag 05 augustus 2013 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 17:56 schreef NatjosFC het volgende:
2-1

Johanson 1-0
Sigi 1-1
Beerens 2-1
Ze zijn idd een angstgetner voor Ajax...
nora
 nora - maandag 05 augustus 2013 - 19:35   quote  deeplink  
1-3
0-1 Sigi
0-2 Bojan
0-3 Fisher
1-3 Johanson

Ik zet Ajax never nooit op verlies.
Maar makkelijk zal het niet worden
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 augustus 2013 - 21:53   quote  deeplink  
degelijke overwinning:0-3
mitch_amsterdam
 mitch_amsterdam - maandag 05 augustus 2013 - 23:37   quote  deeplink  
Ik ben bang dat deze uitwedstrijd te vroeg is in de competitie. Ajax moet druk voelen vanuit de competitie. De druk hebben ze nog niet, daarom hoop ik op een gelijkspel, want az uit is altijd erg lastig
iAmsterdam
 iAmsterdam - maandag 05 augustus 2013 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 23:37 schreef mitch_amsterdam het volgende:
Ik ben bang dat deze uitwedstrijd te vroeg is in de competitie. Ajax moet druk voelen vanuit de competitie. De druk hebben ze nog niet, daarom hoop ik op een gelijkspel, want az uit is altijd erg lastig
Al heeft Ajax de eerste 3wedstrijden Psv,Feyenoord,Vitesse voor Ajax is niks te vroeg, hadden we maar elke wedstrijd de moeilijkheidsgraat van de Premier L.. daar word Ajax beter van, en wij zijn Ajax en gaan vol voor de winst heb er alle vertrouwen in
Enigma
 Enigma - dinsdag 06 augustus 2013 - 08:57   quote  deeplink  
Als Ajax gewoon zijn eigen spel speelt vegen ze AZ volledig van de mat. Dat denk ik omdat AZ iets wil recht zetten en dus aanvallend gaat spelen. Onnodig te zeggen dat je tegen dit Ajax (Krikc , Fischer, de Jong en eriksen) dan bijna zeker kamikaze voetbal speelt op dit moment. Ze vinden elkaar steeds sneller en makkelijker en ik denk dat als bojan een keer scoort het hek vd dam is. Geniale speler! En alstublieft: geef ons Andersen erbij!!! WAT een speler!! Daarbij is de temperatuur nu beter plus in open lucht. Dat komt Ajax ten goede. Ook AZ natuurlijk maar die speelt niet in de hitte van de ArenA, tyfus wat was dat heet de laatste twee wedstrijden!

Hoop dat poulsen er weer staat, vond hem tegen Roda meer dan nuttig. Enige wat mij zorgen baart is beerens tov blind. Tegen Roda was de bijna tegengoal imo voornamelijk te wijten aan traagheid van blind. Zou toch nu kiezen voor body, snelheid dus boilesen. Op zich trouwens raar want was blind niet zo snel zo niet 1 vd snelste bij ajax op 100 meter sprint?
Blijf het wel hem gunnen maar toch liever boilesen nu.

Normaal denk ik daarom: 0-3

Zo niet, laat die Verbeek dan ff lekker zijn haren eens wassen ipv met een omgekeerde bos prei op zijn kop te lopen en te janken dat de referees altijd alles fout zien tegen zijn ploeg. Wel een goede trainer trouwens, haha
mitch_amsterdam
 mitch_amsterdam - dinsdag 06 augustus 2013 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 23:41 schreef iAmsterdam het volgende:

[..]

Al heeft Ajax de eerste 3wedstrijden Psv,Feyenoord,Vitesse voor Ajax is niks te vroeg, hadden we maar elke wedstrijd de moeilijkheidsgraat van de Premier L.. daar word Ajax beter van, en wij zijn Ajax en gaan vol voor de winst heb er alle vertrouwen in
Hoe verklaar je anders dat het de laatste 3 seizoenen na de winterstop perfect gaat, en voor de winterstop stukken minder? Niet vanwege Europees voetbal.

Ik geef je helemaal gelijk als Ajax mocht acteren in de PL. Zou zoveel helpen!
iAmsterdam
 iAmsterdam - dinsdag 06 augustus 2013 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 10:39 schreef mitch_amsterdam het volgende:

[..]

Hoe verklaar je anders dat het de laatste 3 seizoenen na de winterstop perfect gaat, en voor de winterstop stukken minder? Niet vanwege Europees voetbal.

Ik geef je helemaal gelijk als Ajax mocht acteren in de PL. Zou zoveel helpen!
Omdat Ajax steeds opnieuw moest beginnen nieuwe automatisme enz had niks met europees voetbal te maken
Eide
 Eide - vrijdag 09 augustus 2013 - 15:41   quote  deeplink  
De Boer is op alles voorbereid

Voor welke tactiek Gertjan Verbeek ook kiest, Ajax is op alles voorbereid. Dat zei coach Frank de Boer vrijdag op zijn persconferentie in aanloop naar het uitduel met AZ.

Het is voor de tweede keer in korte tijd dat zijn ploeg het opneemt tegen AZ. Twee weken geleden troffen beide clubs elkaar in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, waaruit Ajax als winnaar tevoorschijn kwam. Een eenvoudige overwinning was dat allerminst, aangezien de Amsterdammers tot twintig minuten voor tijd met 2-0 achter stonden. ,,In die wedstrijd hebben we verzuimd om onszelf te belonen, blikte De Boer terug. Hiermee doelde hij op de eerste helft, waarin Ajax de kansen niet afmaakte. ,,Die helft speelden we goed. De tweede helft daarentegen was er een fase dat we de controle kwijt waren. Dat we te vaak slordig balverlies leden. Op zo'n moment moet je simpeler en gereserveerder spelen, zodat je weer terugkomt in het juiste ritme.

Op de vraag of hij AZ goed vond spelen, gaf De Boer een bevestigend antwoord. De verdedigende tactiek van Gertjan Verbeek, die zijn elftal liet inzakken tot op eigen helft, had goed uitgepakt. Maar zoals de coach vorige week al opmerkte, heeft hij geen vrees voor clubs die een dergelijke speelstijl hanteren. ,,Zo spelen veel ploegen tegen ons, dat is altijd zo geweest. Ik vind dat niet erg. Als wij in goede vorm zijn kunnen we er gewoon van winnen. Toen in de zaal werd geopperd dat AZ mogelijk meer op de aanval gaat spelen in eigen huis, zei De Boer: ,,We zijn op alles voorbereid. Zoals altijd.

Verder merkte hij op dat het niveau binnen zijn selectie dichter bij elkaar ligt dan ooit tevoren. ,,De niveauverschillen tussen spelers worden steeds kleiner, aldus De Boer, die een aantal spelers opnoemde die nadrukkelijk aan de deur van het eerste elftal kloppen. Te weten: Stefano Denswil, Lucas Andersen, Ruben Ligeon, Danny Hoesen, Davy Klaassen. Ook Joël Veltman hoort thuis in dat rijtje, zei hij, maar de verdediger ligt er voorlopig uit met een knieblessure. ,,Heel sneu voor Joël. Hij was juist zo goed bezig en speelde met vertrouwen. Dat zag je in de wedstrijd tegen Telstar. Gelukkig beschikt De Boer sinds deze zomer over een extra centrumverdediger in de persoon van Mike van der Hoorn, die bij een vertrek van Toby Alderweireld in de defensie kan worden geposteerd.

Tijdens de persconferentie kwam ook de selectie van bondscoach Louis van Gaal ter sprake. En dan met name zijn keuze om Ricardo van Rhijn niet te selecteren voor het duel met Portugal. ,,Een signaal, aldus De Boer. ,,Het moet beter en dat vindt Ricardo zelf ook. Inderdaad zijn er verbeterpunten, maar die bespreek ik niet hier.

Ook Siem de Jong werd niet geselecteerd, wat betekent dat de coach de aankomende week met een groot gedeelte van zijn gewone groep kan trainen. Prettig? Enerzijds wel, vindt hij. ,,Maar het is altijd een eer om voor je land uit te komen. En het is goed voor de speler zelf, die weer een wedstrijd op topniveau kan spelen.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 augustus 2013 door Eide --
mitch_amsterdam
 mitch_amsterdam - vrijdag 09 augustus 2013 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 10:53 schreef iAmsterdam het volgende:

[..]

Omdat Ajax steeds opnieuw moest beginnen nieuwe automatisme enz had niks met europees voetbal te maken
Dat zei ik, hebt niets met europees voetbal te maken, maar jij zegt opnieuw beginnen?

Lijkt me sterk dat in de top alleen Ajax er last van heeft, en vooral omdat Ajax vrijwel elke keer in tackt bleef, op een enkele na.
iAmsterdam
 iAmsterdam - vrijdag 09 augustus 2013 - 16:11   quote  deeplink  
Belangrijke spelers gingen elk seizoen weg meestal op het laatst dan moet je met een jonge ploeg weer even terug naar de basis
Nu is er een ingespeeld elftal en kunnen ze voortborduren op vorig jaar en stappen maken om het systeem te perfectioneren

Maarja Eriksen kan ook op het laatste moment weggaan voor het middenveld toch een adelating
Eide
 Eide - vrijdag 09 augustus 2013 - 16:31   quote  deeplink  
Ik ben er van overtuigd dat de tegenvallende prestaties na Europese wedstrijden niets met overbelasting of fysieke vermoeidheid heeft te maken. Of je nu 5x per week traint en een wedstrijd speelt of 3/4 keer traint en 2 wedstrijden speelt behoort niet veel uit te maken voor een professioneel atleet. Zeker als er binnen en selectie nog wisselmogelijkheden zijn.

Die zwakke resultaten kunnen volgens mij alleen het gevolg zijn van mentale vermoeidheid. Het je weer opladen voor devolgende pot na reizen, van huis zijn en spelen op absoluut topniveau. En toch moet je dat wel kunnen. Ik vind het geen excuus, zeker niet voor spelers die Ajax veelal als springplank zien. In andere landen is die druk alleen maar groter.

Voetbal is hun werk. je mag dus gewoon verwachten dat er goed gepresteerd wordt, of de tegenstander nu SV Balophetdak of Real Madrid CF is.

Los daarvan:

Terechte opmerking van FdB. Hoe AZ ook speelt, dat defensieve gaat Ajax nog vaak zat tegenkomen en daar zal Ajax toch mee om moeten gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 augustus 2013 door Eide --
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 09:45   quote  deeplink  
De spelers en mensen binnen club zeggen hoe groot de rivaliteit is tegen Ajax, vooral voor de supporters...
Wat aandoenlijk toch die eenzijdige Haat/Rivaliteit van al die clubs waar Ajax niet bezig mee is,
En maar juigen als Ajax verliest of geen kampioen word, Wat aandoenlijk toch die kleine clubs, en ook best wel sneu...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 augustus 2013 door iAmsterdam --
Eide
 Eide - zaterdag 10 augustus 2013 - 10:33   quote  deeplink  
Voor heel veel clubs is Ajax DE tegenstander. Ergens ook wel weer een compliment voor Ajax.
mitch_amsterdam
 mitch_amsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 11:39   quote  deeplink  
Rivaliteit is mooi, gaat alleen vaak gepaard met agressie. Heel jammer.

Maar inderdaad, ik zie het ook als een compliment. Wij, Ajax, zijn de grote broer, waar je tegen opkijkt en opbokst:)
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 11:57   quote  deeplink  
Jullie hebben ook gelijk,
Alleen soms verbaas ik me erover vooral als er gescholden word over Joden. En dan een slap excuses als ja maar jullie hebben die naam bedacht? Ja omdat Ajax is opgericht door joodse mensen is dat dus een reden om ze uit te schelden? Wij supporters
Roepen joden niet met een negatieve lading integendeel..

Ik zag het ook in die voetbal programma Fans, gezegd hebbende die supporters in dat programma blinken niet echt uit in slimheid. 2 vrouwlijke Az supporters van middelbare leeftijd zeiden voor de wedstrijd heel heilig van, nee met leuzen schelden doen we niet.. de wedstrijd was nog geen eens aan de gang en de joodse gemeenschap kreeg er weer van langs

In vrijwel alle stadions gebeurd dit.. dus een compliment voor Ajax van meestal hele domme mensen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 augustus 2013 door iAmsterdam --
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 10 augustus 2013 - 13:46   quote  deeplink  
1-3

Bojan 0-1
Eriksen 0-2
Fischer 0-3
---
Beerens 1-3
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 augustus 2013 - 15:44   quote  deeplink  
2-3, herhaling van de wedstrijd om de JC-schaal.
remco k
 remco k - zaterdag 10 augustus 2013 - 15:48   quote  deeplink  
kan niet man, er is geen verlening..
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 15:52   quote  deeplink  
Al word het 6-7 of 0-1 als ze maar winnen!!
Eerste 2 wedstrijden 6 punten is heel belangrijk vooral vanwege het moeilijke programma

Als je dadelijk thuis tegen Feyenoord wint en 9 punten hebt dan heeft Feyen er maximaal 3...
Psv wint zijn eerste 5 wedstrijden Ado,Nec,GAE,Heracles,Cambuur hoe makkelijk wil je het hebben haha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 augustus 2013 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2013 - 15:48 schreef remco k het volgende:
kan niet man, er is geen verlening..
Hebben we dit keer ook niet nodig ;-)
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 16:06   quote  deeplink  
Als het maar geen strafschoppen word;-)
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 17:45   quote  deeplink  
Ik voel de wedstrijd spanning nu al....
Cafe pleinzicht in Amsterdam zou weer lekker vol lopen voor de wedstrijd!
Ik heb er weer zin in!!!!

Wat zou het lekker zijn als Twente weet te winnen in Rotjeknor, de druk zou hoog zijn
Voor Koemans zijn jonge ploeg, Twente begint waarschijnlijk met Tadic,Ebecillio,Shadrach
Die kunnen Feyenoord pijn doen.. Ajax zou zomaar Feyenoord op 0 punten kunnen brengen
En wij op 9. Dat zou dan iig 1 concurrent minder zijn;-)
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 10 augustus 2013 - 19:51   quote  deeplink  
Wij 9? Eerst maar eens winnen in Alkmaar kerel..
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2013 - 19:51 schreef NatjosFC het volgende:
Wij 9? Eerst maar eens winnen in Alkmaar kerel..
Daarom zeg ik, ook wat berichten terug hoe belangrijk deze wedstrijd is voor Ajax.
Dus daarom mooi als wij winnen en Feyenoord verspeelt weer punten, dan kunnen we
De eerste echte klap uitdelen
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 10 augustus 2013 - 20:11   quote  deeplink  
Ga nietalles teruglezen man....
iAmsterdam
 iAmsterdam - zaterdag 10 augustus 2013 - 20:22   quote  deeplink  
Groot gelijk heb je, dat doe ik ook niet..

Maar op voorhand idd AZ geen makkie!!!

Wat hoop ik toch op een lekkere overwinning met Siggi die vertrouwen bij tankt met doelpunten,
En Bojan die zijn klasse laat zien...

Word spannend! Al hoop ik van niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 11 augustus 2013, 14:30): 3 - 2

0.0087869